Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań
- Autorzy:
- Robert Zych, Wojciech Badura



- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.9/6 Opinie: 16
- Stron:
- 256
- Czas nagrania:
- 5 godz. 46 min.
- Czyta:
- Cezary Morawski
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
- Audiobook CD
Opis książki: Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań
Z menedżera w coacha
Myślą przewodnią tej książki jest przekonanie, że podstawowym zadaniem coachingu on the job jest pomoc podopiecznemu w zrealizowaniu celu, który sam sobie wyznaczył. Głęboko wierzymy, że nasi pracownicy mają lepszą od nas, szefów, intuicję co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym pracować. Rolą coacha jest zatem jedynie motywowanie podopiecznych do podjęcia tej zmiany i dyskretne ukierunkowanie ku odkrywanym w sobie rozwiązaniom. Tak rozumiany coaching stanie się w najbliższych latach, jak sądzimy, kluczową umiejętnością wymaganą od każdego odpowiedzialnego menedżera.Rozumiesz już, prawda? Twoją rolą jako coacha własnych pracowników nie jest przekonanie ich do swojego zdania. Nie chodzi o narzucenie im Twojego sposobu myślenia. Twoją rolą jest... coaching, czyli nienachalne wspomaganie ich na drodze do samorozwoju. Po co masz poświęcać na to swój czas? Ponieważ to jedyna słuszna metoda zbudowania skutecznego zespołu, rozumianego jako grupa samodzielnych ludzi, potrafiących współpracować ze sobą. Takich, którzy staną się dla Ciebie wsparciem. Z niniejszej książki dowiesz się tego, co Ty, polski szef, powinieneś wiedzieć o wspomaganiu rozwoju swoich pracowników. Trzymasz w ręku przewodnik coacha on the job. Studiuj go uważnie i stosuj zawarte w nim rady, techniki i metody, a zagwarantujesz rozwój. Swoim pracownikom i sobie samemu.
Bo kto jest przewodnikiem, ten wiedzie także sam siebie...
Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książek Gen sprzedawcy oraz Lider sprzedaży. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach ze sprzedaży dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl.
Wojciech Badura — urodzony w 1967 trener, coach niezrzeszony i okazjonalnie wykładowca na wyższej uczelni. Prywatnie wielki pasjonat gór, narciarstwa pozatrasowego i biegów ultramaratońskich. Swoją przygodę z coachingiem rozpoczął na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Pracując w zagranicznej korporacji, próbował pionierskimi metodami przeszczepić na grunt polski założenia tej metody pracy z ludźmi. Działania te nie zawsze spotykały się z aprobatą jego podopiecznych, choć niewątpliwie przyczyniły się do pogłębionej analizy coachingu jako zjawiska praktycznego i możliwego do zastosowania w każdej organizacji. Nie trzymając się kurczowo żadnej z doktryn, swoje upodobanie do relacji coachingowych kontynuuje z powodzeniem do dzisiaj w grupie szkoleniowej Kontrakt OSH. Pomaga swoim klientom w doskonaleniu umiejętności handlowych, menedżerskich i trenerskich, zresztą nie tylko za pomocą coachingu. Jest zwolennikiem rzadko podejmowanej w mediach koncepcji pracy coachingowej z dziećmi i entuzjastą tego typu podejścia do najmłodszych.
Wybrane bestsellery
-
Jeśli interesuje Cię świat freelancingu lub stoisz na rozdrożu, zastanawiając się nad swoją przyszłością zawodową, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Zamiast magicznych recept, jak pracować mniej i zarabiać więcej, prezentuję w niej prawdziwe historie obecnych i byłych freelancerów, a także prz...(34.93 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Kalendarz Create Yourself przygotował dla Ciebie psycholog, wykładowca i konsultant, dr Mateusz Grzesiak. Na każdy dzień roboczy zaplanował konkretne zadanie ― dawkę wiedzy teoretycznej i ćwiczenie, którego wykonanie przybliży Cię do zmiany w nową, jeszcze lepszą wersję siebie.(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Historie miliardera Elona Muska, autorki Harry'ego Pottera J.K. Rowling, a także Leonarda da Vinci, Billa Gatesa, Sereny i Venus Williams oraz innych ciekawych osobowości zostały przedstawione tak, by zainspirować Cię do zmian i pobudzić Twoją wyobraźnię. Przykłady zaczerpnięte z życia autorki ks...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Większość ludzi myśli, że pieniądze — inwestowanie, finanse osobiste i decyzje biznesowe — to przede wszystkim matematyka. Wystarczy mieć odpowiednie dane i wzory, aby się dowiedzieć, co dokładnie należy robić. Jednak w prawdziwym życiu ludzie nie podejmują decyzji finansowych na pods...
Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Szkoła mówców jest napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, ale treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie znajdziesz tu ogólników i łatwych rozwiązań. Dostaniesz za to mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia, które realnie wp...
Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Kreatywność, zdolność do nieszablonowego spojrzenia na powierzone zadania i twórcza pomysłowość ― oto, czego wielu pracodawców wymaga od swoich pracowników. Niestety, ani szkoły, ani wyższe uczelnie nie stawiają tych umiejętności na pierwszym, drugim czy nawet dziesiątym miejscu na liście s...
Kreatywność na 33 sposoby. Odkryj swój twórczy potencjał Kreatywność na 33 sposoby. Odkryj swój twórczy potencjał
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
O autorze książki
Robert Zych, Wojciech Badura
Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmę szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książki Gen sprzedawcy — kompendium wiedzy każdego aktywnego handlowca. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych. Specjalizuje się w szkoleniach ze sprzedaży dla handlowców i szefów zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na www.kontraktosh.pl
Robert Zych, Wojciech Badura - pozostałe książki
-
W 1973 roku ukazała się praca pt. Przywództwo i podejmowanie decyzji. Jej współautorem był profesor Victor H. Vroom. W publikacji tej zademonstrowano matematycznie umocowany model przywództwa odnoszący się do kwestii stopnia partycypacji podwładnych w procesie rozwiązywania problemów. Na tej pods...
Szefie, angażuj zespół. Jak motywować grupę metodą Decision Making for Leaders Szefie, angażuj zespół. Jak motywować grupę metodą Decision Making for Leaders
(32.45 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Za pośrednictwem niniejszej książki Robert Zych, handlowiec, trener i szef firmy, dzieli się z Tobą własnymi doświadczeniami i wiedzą z zakresu obsługi klienta, jaką zdobył w ciągu ponad ćwierćwiecza zawodowej aktywności. Sięga nie tylko po uniwersalne praktyki znane na całym świecie. Pamięta też...
Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi Klient w centrum uwagi. Jak szefowie mogą budować pozytywne doświadczenie w zespołach obsługi
(27.45 zł najniższa cena z 30 dni)27.45 zł
49.90 zł(-45%) -
Celem tej książki jest przekazanie Ci wiedzy na temat mechanizmów procesu grupowego, czyli faz rozwoju, przez które przechodzi każdy zespół — i w sporcie, i w biznesie. Autorzy mają dwudziestoletnie doświadczenie w działaniu z różnymi teamami. Przez ten czas wypracowali własne sposoby świad...
Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu Szef w relacji z zespołem. Jak proces grupowy wpływa na psychologię teamu
(32.45 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Dlaczego — choć wszyscy znamy i teoretycznie potrafimy stosować narzędzia sprzedaży — tylko niektórzy z nas odnoszą w tym zawodzie naprawdę spektakularne sukcesy? Może to kwestia genów? Autor tej książki przekona Cię, że nie o to chodzi.
Gen sprzedawcy. Jak obudzić w sobie wrodzone umiejętności handlowe. Wydanie II rozszerzone Gen sprzedawcy. Jak obudzić w sobie wrodzone umiejętności handlowe. Wydanie II rozszerzone
-
Ta książka to poradnik dla lidera. Pomoże Ci zbudować dobre relacje z zespołem — tak, by rósł i rozkwitał, a nie grzązł we wzajemnych pretensjach, animozjach i chorej rywalizacji. Zobaczysz też, jak stosować szeroko omówioną w tej książce strategię opartą na typologii, która pozwoli Ci wypr...
Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż
(38.45 zł najniższa cena z 30 dni)38.45 zł
69.90 zł(-45%)
Ebooka "Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań (6)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: dlaLejdis.pl Ewelina Grzesiuk; 2015-11-17Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak przygotować sesję coachingową? Jakimi działaniami można wesprzeć pracownika w rozwoju? - W tej książce znajdziecie mnóstwo porad.
Nie od dziś wiadomo, że podstawą efektywnej pracy jest sprzyjająca rozwojowi atmosfera i dobra komunikacja w zespole. Zadanie szefa nie polega tylko na delegowaniu obowiązków i określaniu celów firmy. Manager powinien także wspierać pracowników, znać ich mocne strony, a także odpowiednio zaangażować do rozwoju. Coraz bardziej powszechny staje się coaching on the job – książka autorstwa Roberta Zycha i Wojciecha Badury jest odpowiedzią na ten rosnący, a także rozsądny trend.
„Szef w roli coacha” zagwarantuje właściwe przygotowanie do sesji coachingowej z pracownikami. Autorzy książki przekonują, że najważniejszym wskaźnikiem coachingu jest poczucie sukcesu u podopiecznych. Pracownicy mają w sobie wszystkie zasoby, pozwalające na zdiagnozowanie problemu i znalezienie rozwiązania – zadaniem szefa jest ich wsparcie – nie wyręczenie.
Książka zawiera mnóstwo informacji i pojęć dotyczących coachingu. Jest zbiorem porad i schematów działania sesji. Robert Zych i Wojciech Badura to wieloletni praktycy coachingu, a ich publikacja jest zbiorem wieloletnich doświadczeń, z których warto skorzystać . „Szef w roli coacha” pomoże managerom zadbać o odpowiednią motywację i komunikację pracowników, co przełoży się na bardzo dobre wyniki w firmie. -
Recenzja: biznes.onet.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Coaching to skuteczne narzędzie wspierania pracowników w pracy zawodowej. Odkrywania ich potencjału i pomaganiu im w realizacji własnych celów zawodowych. Niestety wraz z modą na coaching, pojawiło się wiele mitów na temat pracy coacha i przebiegu sesji coachingowych. Czym tak naprawdę jest coaching narzędziowy i co warto o nim wiedzieć zanim zdecydujesz się na przyjęcie roli coacha?
1. Coaching to psychoterapia pracownika w miejscu pracy
Coach nie skupia się na problemach emocjonalnych podopiecznego. Jego celem nie jest odkopywanie przeszłości czy poprawa całościowego życia pracownika. Coaching on the job skupia się na obszarze zawodowym i nie wnika w inne obszary życia.
2. Coach jest mentorem
Mentoring to relacja między doświadczonym „nauczycielem” a mniej doświadczonym „uczniem”. Mentor doradza swojemu podopiecznemu. W coachingu narzędziowym, coach i jego podopieczni są partnerami.
3. Coaching to inaczej doradztwo
Ten mit bierze się z pracy niedoświadczonych i nieodpowiednio przygotowanych coachów. W coachingu narzędziowym, coach nie doradza pracownikowi jak ma wykonywać swoje obowiązki. Wspólnie szukają rozwiązania problemów pracownika w taki sposób, by pracownik mógł realizować swoje cele.
4. Coaching to odpowiedź na wszystkie problemy pracownika
W niektórych sytuacjach zawodowych, pracownik potrzebuje treningu, w innych szkolenia a w jeszcze innych poprowadzenia go za rękę. Coaching nie jest remedium na wszystkie problemy zawodowe – to jedno z narzędzi (skuteczne), które musi być dobrane do potrzeb i sytuacji pracownika.
5. Coach daje podopiecznemu zalecenia
Rolą coach jest towarzyszenie pracowników w zmianie. Rozwiązań szuka pracownik i to on je wdraża. Coach poprzez zadawanie odpowiednich pytań, pomaga jedynie odnaleźć rozwiązania, przetrenować je i sprawdzić, czy zadziałają.
6. Coaching jest skuteczny jedynie u młodych pracowników
Młody i niedoświadczony pracownik odnosi z coachingu narzędziowego wiele korzyści. Ta metoda może się jednak przydać również doświadczonym i dobrze radzącym sobie w pracy pracownikom – pozwolić im uniknąć wypalenia i stosowania rutynowych zachowań.
7. Coaching narzędziowy może „naprawić” pracownika
Coaching on the job ma pomagać pracownikowi budować i osiągać cele zawodowe. Nie jest metod, która pozwoli stworzyć pracownika na obraz jakiego pragnie szef. Niekiedy w toku pracy coachingowej może się okazać, że dane zadania czy obowiązki nie są zgodne z wizją pracownika na temat jego rozwoju zawodowego. W tym rozumieniu coaching może „naprawić” pracownika, ale zgodnie jego planem rozwoju, a niekoniecznie tym, co chce osiągnąć szef.
8. Coaching przydaje się tylko tym, którzy sobie nie radzą w pracy
Coaching kierowany jest do wszystkich tych, którym zależy na podniesieniu swoich wyników i efektywności. Również do najlepszych w firmie pracowników, którym pomaga być jeszcze bardziej skutecznymi.
9. Coach musi być „mistrzem” dla swoich podwładnych
Szefowie boją się stosować coaching, gdyż boją się „stracić twarz” przed pracownikiem, jeśli nie będą umieli odpowiedzieć na pytanie pracownika o to, jak radzić sobie z danym problemem. W coachingu to pracownik szuka rozwiązania – praca coacha nie polega na podawaniu gotowych szablonów rozwiązań, które pracownik musi przyswoić.
10. Podczas sesji coachingowej, coach ocenia pracownika
Skutkiem tego mitu jest strach podwładnych przed coachingiem. Boją się, że będą oceniani a efektem sesji będzie obcięcie premii bądź zwolnienie. W trakcie coachingu, przełożony określa plusy i problematyczne sytuacje – ale nie po to, by je oceniać, lecz po to, by pracownik mógł nad nimi pracować. Coaching nie służy ocenie, lecz pomocy.
11. Cele coachingu wyznacza przełożony
Choć decyzja o tym, by w firmie wdrożyć coaching narzędziowy należy najczęściej do szefa, to cel coachingu z pracownikiem wyznacza on sam. Podczas pierwszych sesji pracownik zastanawia się nad tym, jakie cele zawodowe chce osiągnąć i w czym coaching może mu pomóc. Nie jest to praca z pracownikiem po to, by spełniał on oczekiwania przełożonego.
12. Coaching jest bardzo kosztowny
Efektywne prowadzenie coachingu wymaga czasu. Jeśli szef chce prowadzić coaching dla kilku pracowników to faktycznie musi na to poświęcić sporą część swojego dnia. Ten koszt, zwraca się jednak w poprawie efektywności pracy pracowników, ich większym zaangażowaniu, motywacji i mniejszej rotacji. W wielu sytuacjach, wprowadzenie coachingu będzie tańszym rozwiązaniem niż stała rekrutacja czy straty związane z utratą klientów bądź błędami popełnianymi prze pracowników.
13. Coach jest wsparciem dla pracownika w trakcie rozmów z klientem
Często zdarza się, że podczas sesji coachingowych „w terenie”, pracownik uważa, że coach ma być jego wsparciem, które zaingeruje, jeśli rozmowa z klientem będzie przebiegać niezgodnie z planem. Tymczasem zadaniem coacha nie jest ratowanie pracownika a obserwacja jego zachowania i robienie notatek po to, by po spotkaniu można było omówić trudności, jakie się pojawiły.
14. Coach ma odpowiedź na wszystkie pytania pracownika
Zdecydowanie nie – coach nie musi być ekspertem w dziedzinie, w której pracownik doświadcza trudności. To pracownik szuka rozwiązania. Coach skłania go jedynie do refleksji i poszukiwania odpowiedzi oraz metod zdobycia potrzebnych umiejętności.
15. Efekty coachingu to jedynie wzrost efektywności pracy pracowników
Choć rzeczywiście skutkiem coachingu narzędziowego jest podniesienie skuteczności i efektywności pracy (np. wyższych wyników zespołu sprzedażowego), to w rzeczywistości coaching przynosi znacznie więcej pozytywów. Sprawia, że pracownicy mają poczucie większej skuteczności, rośnie zaufanie do przełożonego, wzmacnia się motywacja i chęć pracy a dzięki większemu zaangażowaniu, firma może się lepiej i prężnie rozwijać. Pracownicy mają też poczucie realizowania w pracy swoich celów zawodowych i dzięki temu mniej rotują – a firma ponosi mniejsze koszty związane z zatrudnianiem i wdrażaniem nowych osób. Bardziej efektywnie można tez tworzyć plany sukcesji.
16. Zadaniem coacha jest naprowadzenie pracownika na istniejące procedury
Istniejące w firmie procedury i standardy pracy są pewnymi ramami, w ramach których pracownik powinien się poruszać. Ich przyswojeniu służą wszelkie instruktaże i szkolenia. Coaching ma jednak pomóc pracownikowi w realizacji celów zawodowych. Jeśli cele pracownika są sprzeczne z celami firmy, to coaching nie pomoże pracownikowi zmienić nastawienia – a jedynie uświadomi mu, że być może jego miejsce jest w innej organizacji.
17. Zadaniem coacha jest udzielanie dobrych rad
Gotowe rozwiązania i scenariusze to domena szkoleń. Celem coachingu jest wypracowanie metod adekwatnych do pracownika. Nie chodzi o pouczanie podwładnego lecz o to, by tak naprowadzić go na rozwiązanie, by sam znalazł najlepszą „dobrą radę” dla siebie i przetrenował nowe zachowanie w bezpiecznych warunkach.
18. Coaching on the job opiera się jedynie na rozmowie z podwładnym
Zadaniem coachingu jest wypracowanie nowych pomysłów na rozwiązanie sytuacji trudnej dla pracownika i ich przećwiczenie. Dorośli najwięcej uczą się przez doświadczenie i refleksję. Dlatego coaching narzędziowy nie opiera się jedynie na rozmowie, ale również na praktycznym ćwiczeniu nowych rozwiązań – zarówno podczas sesji coachingowych, jak i „w terenie”.
19. Coach musi być osobą zewnętrzną
Wynajmowanie zewnętrznych coachów do prowadzenia sesji z pracownikami to częsta procedura, która oczywiście bywa skuteczna. Jednakże ważną zaletą coachingu narzędziowego jest to, że prowadzony jest przez przełożonego pracownika, który zna realia pracy w firmie i może na co dzień obserwować działania pracownika. Coach może zatem być pracownikiem wewnętrznym firmy.
20. Jeśli w wyniku coachingu pracownik nie poprawia wyników, to oznacza, że coach jest kiepski
Aby coaching był skuteczny, między coachem a jego podopiecznym musi wytworzyć się więź i zaufanie. Pracownik, który nie jest szczery w odniesieniu do swoich celów zawodowych i który nie ujawni wszystkich swoich potrzeb przed coachem może zaowocować wypracowaniem nieskutecznych rozwiązań. Odpowiedzialność za efekty coachingu leży zatem po obu stronach - coacha i jego podopiecznego.
Chcesz być lepszym przełożonym? Efektywnie wpływać na pracę swojego zespołu? Wspierać pracowników w osiąganiu założonych celów? Sprawiać, by mieli większa satysfakcję z pracy? Zwiększać ich motywację? Coaching on the job jest jednym z narzędzi, które mogą ci w tym pomóc. To, jak odkrywać wewnętrzną siłę pracownika i wzmacniać ich zaangażowanie powie ci książka Wojciecha Badury „Szef w roli coacha” (Onepress 2015 r.) Skłaniający do myślenia i praktyczny przewodnik po coachingu on the job pisany przez praktyków i zawierający mnóstwo empirycznych doświadczeń i wskazówek. -
Recenzja: klinikaecommerce.pl Arkadiusz Czerwiński; 2015-11-09Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Prezes, kierownik czy manager to w przeświadczeniu wielu osób lider i naczelny przywódca stada, jakim jest podległa mu grupa pracowników. Jednak czy w obecnej rzeczywistości gospodarczej wspomniane cechy będą wystarczające do osiągnięcia pożądanego sukcesu? Czy rolą szefa jest tylko i wyłącznie przewodzenie? A może równie ważne jest budowanie zaangażowania i motywacji wśród pracowników? O rosnącym znaczeniu coachingu dla sukcesu przedsiębiorstwa traktuje książka Roberta Zycha i Wojciecha Badury.
Zasady gry panujące w dzisiejszym świecie biznesu są nieubłagane dla przedsiębiorców. Najmniejszy błąd czy potknięcie mogą stać się momentalnie zarzewiem dużych problemów. Pomimo rosnącego znaczenia maszyn i technologii, które z każdym rokiem stają się coraz doskonalsze, wciąż najważniejszym ogniwem w pracy organizmu, jakim jest firma – jest człowiek. Niestety często również jego najsłabszym. Książka pt. „Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań” będzie dla osób zajmujących kierownicze stanowiska podręcznym kompendium wiedzy. Dzięki zapoznaniu się z instrukcjami zawartymi w swego rodzaju przewodniku po coachingu będziemy w stanie zwiększyć efektywność pracy naszych współpracowników.
Opinii tej nie można uznać za gołosłowną. Popiera ją przede wszystkim ogromne doświadczenie zebrane przez autorów książki. Robert Zych i Wojciech Badura z niejednego pieca chleb jedli. Czytając przykłady, którymi popierają swoje rady można odnieść wrażenie, że autorzy książki znaleźli się we właściwym miejscu. Lata przepracowane w międzynarodowych korporacjach czy przeprowadzone szkolenia z najlepszymi polskimi firmami to ogromny bagaż doświadczeń, który przemawia na korzyść książki. Poradnik przypomina amerykańskie podręczniki motywacyjne lub inne pozycje dla ludzi chcących osiągnąć sukces. Składa się z czytelnych i krótkich podrozdziałów, które rozkładają na czynniki pierwsze każdy element coachingu: od przygotowania po jego prowadzenie. Bardzo dobra jest również usilna próba namawiania czytelnika do utrwalenia i przećwiczenia zdobytej wiedzy. Metody rodem z sali ćwiczeniowych uczelni wyższych z całą pewnością poskutkują pozytywnie na zdolność zapamiętania i wprowadzenia w życie porad autorów książki.
Niestety brakuje mi konsekwentnego podziału bloków tematycznych znajdujących się w podrozdziałach. Wszystkie informacje napisane są ciągiem – nawet dialogi z życia zawodowego autorów, które mogłyby znaleźć się w specjalnych szarych tabelkach, niczym tabelki case’owe rodem z wielu zagranicznych podręczników. W ciągu tekstu mamy przedstawione przykłady z życia zawodowego autorów, kwestie teoretyczne czy spisane krok po kroku sekwencje działań potrzebne do osiągnięcia sukcesu.
Książka Roberta Zycha i Wojciecha Badury jest moim zdaniem obowiązkową pozycją dla wszystkich chcących osiągnąć sukces z kierowaną przez siebie grupą. Nie ulega wątpliwości, że poradnik powinien mieć swoje stałe miejsce w biblioteczce każdego kierownika, prezesa, czy project managera. Warto zapamiętać, że „coach to ktoś taki, komu będziemy w stanie zaufać i pozwolimy aby posłuchał naszych refleksji o naszych dokonaniach w pracy, o naszych ambitnych planach i był świadkiem podejmowanych przez nas prób realizacji tych zamierzeń”. Dzisiaj już nie ma miejsca tylko na przywódców! -
Recenzja: fantasy-bestiarium.blogspot.com DarkLight; 2015-11-07Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań" zawiera wiele cennych porad dla szefa zarządzającego swymi pracownikami. Pokazuje jak odpowiednio pokierować zespołem, czasami rożnych ludzi, aby pracowali wydajnie i rozwijali swoje kwalifikacje. Książka pokazuje jak pomóc podopiecznym w sposób nienachalny, a motywujący do konstruktywnego działania. Szef musi być dla swoich podopiecznych, pracowników coachem i menedżerem aby móc od nich wymagać kreatywnego myślenia i działania.
Robert Zych oraz Wojciech Badura posiadają duże doświadczenie w coachingu, dzięki latom doświadczeń stali się sporymi autorytetami w tej dziedzinie. Książka pokazuje jak stać się coachem z prawdziwego zdarzenia i w odpowiedni sposób zmotywować swój zespół do pracy i rozwoju. Coach nie ma narzucać swojego zdania podwładnym, lecz w odpowiedni sposób pokierować ich aby sami poszerzali wachlarz swoich umiejętności. Aby stworzyć zespół który będzie wydajnie wykonywał swoje zadania należy sprawić, że sam zacznie twórczo i kreatywnie myśleć. Stanie się grupą ludzi, którzy samodzielnie będą potrafili radzić sobie z powstającymi problemami. Jest to pozycja napisana językiem bogatym i rzeczowym, sprawiającym, że lekturę się wręcz pochłania. Książka ta, jest idealna dla polskiego szefa, który pragnie stworzyć zespół zgrany i potrafiący radzić sobie z najtrudniejszymi wyzwaniami.
"Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań" to przewodnik po meandrach współczesnego biznesu. Jeżeli drogi czytelniku na prawdę chcesz rozwinąć swoich pracowników polecam ci lekturę tego profesjonalnego podręcznika, zawierającego wiele cennych rad i wskazówek. Jeżeli zastosujesz się do spisanych w nim rad zagwarantujesz rozwój swojej firmy. Swoich pracowników oraz samego siebie. Coaching sprawdza się niemal w każdej z organizacji, pomaga w doskonaleniu umiejętności handlowych jak i menedżerskich. Książka udowadnia, że coaching można stosować już u najmłodszych. Dając tym samym niespodziewanie dobre rezultaty. Gorąco polecam. -
Recenzja: Personel PlusRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Myślą przewodnią książki jest przekonanie, że podstawowym zadaniem coachingu on the job jest pomoc podopiecznemu w zrealizowaniu celu, który sam sobie wyznaczył. Głęboko wierzymy, że nasi pracownicy mają lepszą od nas, szefów, intuicję co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym pracować. Rolą coacha jest zatem jedynie motywowanie podopiecznych do podjęcia tej zmiany i dyskretne ukierunkowanie ku odkrywanym w sobie rozwiązaniom. Tak rozumiany coaching stanie się w najbliższych latach kluczową umiejętnością wymaganą od każdego odpowiedzialnego menedżera. Jak wspomagać rozwój podwładnych Jakie są skutki braku informacji zwrotnych Książka wyjaśnia, jak zbudować skuteczny zespół rozumiany jako grupa samodzielnych ludzi potrafiących współpracować ze sobą.
-
Recenzja: swiatairi.blogspot.com Airi; 2015-10-19Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:„Szef w roli coacha” to książka nie tyle odnosząca się do samego coachingu co coachingu narzędziowego (coachingu on the job).Choć można znaleźć tu informacje i o samym coachingu to głównym tematem publikacji jest właśnie coaching on the job.
Książka robi dobre pierwsze wrażenie. Jest dość solidnie zrobiona, do tego jest w twardej oprawie i ma wstążkę/zakładkę. Użyta czcionka jest czytelna, układ przejrzysty. Użyto tu chociażby takiego wyróżnienia tekstu jak pogrubienie co powoduje, że tekst nie jest jednorodny. Małym minusem jest jednak fakt, że zdarzył się mały błąd w druku, ale nie utrudnia on za bardzo czytania.Sam Wstęp daje wrażenie jakby był napisany gdy reszta publikacji była już przygotowana. Wydaje się więc przemyślany i nie będący laniem wody tylko będący rzeczywiście zaprezentowaniem tego czego można się spodziewać po dalszej lekturze.Książka w ogóle wygląda na przemyślaną, stworzoną z pewną myślą, której autorzy się trzymali. Może jednak nie być zbyt przyjazna dla osób, które stronią od reklamowania czegoś w tego typu publikacjach. Sporą dozę różnorodnej reklamy niestety można tu odnaleźć. W pewnym stopniu jest to jakoby reklama samego coachingu narzędziowego, w pewnym jednak pracy autorów i „ich firmy”.Z jednej strony znajdziemy tu różne przykłady z życia zawodowego autorów co można uznać za plus, z drugiej jednak wydawać się może jakby trochę za bardzo to wszystko przesiąknięte ich pracą, ich życiem zawodowym, „ich firmą”. Tu dużo zależy od delikatności na różne kwestie odbiorcy dlatego warto przed zakupem choćby przejrzeć książkę.W „Szef w roli coacha” zaprezentowano między innymi informacje kogo można by uznać za ojca coachingu, wspomniano o metodzie GROW. Głównym tematem jest jednak prezentowany i opisywany coaching narzędziowy, używa się tu zamiennie nazewnictwa narzędziowy i on the job. Zamieszczono tu również chociażby Karty coachingowe (dla coachingu on the job, według standardu SMART oraz wersję uproszczoną).Nie miałam wielkich oczekiwań co do tej pozycji, może więc dlatego pozytywnie zostałam zaskoczona. Znalazłam tu więcej informacji niż się spodziewałam. Jest kilka rzeczy, które odbiorcom mogą nie pasować. Książka nie jest też czymś genialnym, ale ma w sobie sporą dawkę wiedzy, pokazanie różnych rzeczy w praktyce z życia autorów czy ich „kolegów po fachu”. Nie zostawiono tu czytelnika samemu sobie i na przykład dołączono Słowniczek terminów stosowanych w coachingu on the job, choć nie jest on obszerny to jest miłym gestem w stronę odbiorcy. Podobnie zresztą jak Rozdział 8. Szef w roli coacha, gdzie chociażby znajduje się wzmianka jak szef może przygotować się do wprowadzenia coachingu narzędziowego w zespole. W rozdziale tym znajdziemy również różne ćwiczenia.Reasumując jest tu więcej niż się spodziewałam. Wiadomości przystępnie są podane, choć publikacja okraszona jest różnoraką reklamą. Do tego wygląda solidnie ;) Jeśli ktoś chce się zapoznać z coachingiem on the job i nie przeszkadzają mu reklamy myślę, że może pomyśleć o zakupie tej pozycji. W innym przypadku radziłabym najpierw jednak zajrzeć do środka.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-1262-3, 9788328312623
- Data wydania książki drukowanej:
- 2015-09-14
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-1923-3, 9788328319233
- Data wydania ebooka:
-
2015-09-23
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-2710-8, 9788328327108
- Data wydania audiobooka:
-
2016-05-30
Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN :
- 978-83-283-3000-9, 9788328330009
- Data wydania :
- 2016-06-14
- Numer z katalogu:
- 33219
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.0MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 318.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- Coaching i pojęcia pokrewne (20)
- Podsumowanie (46)
- Coaching nie jest złotym środkiem na wszystko (48)
- Skutki zaniechania stosowania coachingu w pracy z podwładnymi (50)
- Coaching dla nowo zatrudnionych (53)
- Ślepe trzymanie się standardów może być zgubne dla firmy (55)
- Coaching buduje w pracownikach poczucie odpowiedzialności i samodzielności (60)
- Skutki braku informacji zwrotnych (61)
- Coaching w sprzedaży doradczej (63)
- Negatywne konsekwencje krytycznych i bolesnych ocen w relacji szef - pracownik (65)
- Przygotowanie zespołu do zmian na podstawie coachingu on the job (66)
- Podsumowanie (69)
- Przygotowanie coacha (72)
- Pomiar efektywności procesu coachingowego (74)
- Szef coach uzupełnia swoją wiedzę i umiejętności (75)
- Szef coach przygotowuje się do pierwszych rozmów coachingowych (77)
- Szef coach przekazuje zespołowi i poszczególnym podwładnym decyzję o wspólnej pracy metodą coachingową (79)
- Zapowiedź coachingu (80)
- Szef coach a szef egzekutor (84)
- Indywidualny kontrakt z pracownikiem przed rozpoczęciem procesu coachingu narzędziowego (87)
- Specyficzne ustalenia przed konkretną sesją coachingową (kryteria SMART) (90)
- Spotkanie coacha i podopiecznego bezpośrednio przed pierwszą wspólną pracą (98)
- Podsumowanie (100)
- Pułapki czyhające na coacha w trakcie obserwowania pracy podopiecznego (103)
- Nasze rekomendacje i narzędzia do prowadzenia obserwacji w trakcie sesji coachingowej (117)
- Lista przykładowych kategorii coachingowych (dotyczących umiejętności sprzedażowych) (128)
- Podsumowanie (130)
- Typowe obawy szefów zaczynających pracę w roli coacha (132)
- Kiedy coaching odgrywa swoją rolę? (149)
- Coach skłania podopiecznego do refleksji i zadaje tzw. pierwsze pytanie (153)
- Szef coach w pułapce swoich przekonań (155)
- Analiza punktu widzenia podopiecznego (158)
- Jakie własne umiejętności coach powinien rozwijać na tym etapie coachingu narzędziowego? (159)
- Diagnoza odpowiedzialności podopiecznego (161)
- Coach korzysta z informacji zwrotnej jako inspiracji do rozwoju podopiecznego (163)
- Coach kończy rozmowę i przechodzi do działania (166)
- Podsumowanie (167)
- Niedosyt odczuwany przez podopiecznego (169)
- Zagrożenia podczas wyboru obszaru do rozwoju oraz przygotowywania listy nowych pomysłów/rozwiązań (170)
- Nasze rekomendacje odnośnie do wspólnego wybierania obszaru do rozwoju (182)
- Generowanie nowych pomysłów (187)
- Zadowolony podopieczny to sukces coacha (188)
- Podsumowanie (189)
- Pułapki w budowaniu sytuacji treningowej (192)
- Podsumowanie (205)
- Przygotowanie szefa do wprowadzenia coachingu narzędziowego w zespole (207)
- Wystąpienie przed zespołem (208)
- Struktura coachingu narzędziowego - podsumowanie (210)
- Trudne sytuacje w pracy szefa coacha - najlepsze praktyki polskich szefów (216)
Podziękowania (8)
Przedmowa (9)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Coaching on the job jest prosty! Jak możesz rozwijać swoich podopiecznych w pracy? (17)
Rozdział 2. Zyski i straty z prowadzenia coachingu Dlaczego warto stosować coaching on the job? (47)
Rozdział 3. Przygotowanie do rozpoczęcia sesji coachingowych Jak zwiększyć szanse na skuteczne poprowadzenie coachingu narzędziowego? (71)
Rozdział 4. Coach w trakcie prowadzenia obserwacji Jak umiejętnie towarzyszyć podopiecznemu w coachingu on the job? (103)
Rozdział 5. Coach mówi podczas sesji Jak prowokować podopiecznego do przemyśleń? (131)
Rozdział 6. Coach działa Jak wybrać obszar do rozwoju i przygotować pomysły do treningu z podopiecznym? (169)
Rozdział 7. Coach rozwija umiejętności podopiecznego poprzez trening Jak uczyć podopiecznego nowych umiejętności w pracy? (191)
Rozdział 8. Szef w roli coacha ("ściąga") Jak rozwijać swoich podopiecznych metodą coachingu narzędziowego? (207)
Zakończenie (221)
Słowniczek terminów stosowanych w coachingu on the job (225)
Bibliografia (231)
Onepress - inne książki
-
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)34.85 zł
49.90 zł(-30%) -
Niektórzy lekarze w obliczu zagrożenia nie poddają się terapiom, które ordynują pacjentom. Podobnie jest z doradcami finansowymi — najczęściej nie korzystają z produktów, które polecają klientom. Sytuację komplikuje prosty, choć przemilczany fakt, że nie istnieje jedyny właściwy sposób inwe...
Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy
(46.90 zł najniższa cena z 30 dni)50.25 zł
67.00 zł(-25%) -
Napoleon Hill zdobył sławę i bogactwo, gdyż dzięki swojej pracowitości i determinacji odkrył prawa sukcesu i podzielił się tą bezcenną wiedzą z ludźmi. Mistrz jednak wiedział, że prawdziwy sukces w życiu ma inny wymiar i osiąga się go poprzez pomaganie drugiemu człowiekowi. W efekcie swojej wnikl...(31.43 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Mijają dziesięciolecia, a filozofia Napoleona Hilla wciąż nie ma sobie równych. Głębia, prostota i elegancja, która bije z jego dzieł, nieodmiennie inspirują i zachwycają rzesze czytelników. Autor poświęcił wiele lat życia na drobiazgowe badania, dzięki którym dowiódł, że istota powodzenia i szcz...
Filozofia sukcesu Napoleona Hilla. 17 niezwykłych lekcji Filozofia sukcesu Napoleona Hilla. 17 niezwykłych lekcji
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Giełda kojarzy się powszechnie z miejscem dostarczającym emocji. Popkultura uwielbia pokazywać handel na rynkach jako szczególny rodzaj hazardu, który w założeniu ma podnosić adrenalinę, wywoływać ekscytację i ― w efekcie ― przynieść duże pieniądze. Prasę, internet i telewizję interes...
Strategia popytu i podaży w tradingu. Wprowadzenie do smart money concept Strategia popytu i podaży w tradingu. Wprowadzenie do smart money concept
(43.43 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu ― niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwe...
Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań Robert Zych, Wojciech Badura (16)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(15)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii