Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju
- Autorzy:
- Dariusz Tworzydło, Jerzy Olędzki
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 360
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju
Public relations – biała czy czarna magia zarządzania?
Podręcznik akademicki do przedmiotu public relations zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez PR. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebie analizy PR jako zjawiska socjologicznego oraz dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie demokratyzacji procesów komunikowania społecznego. Poszczególne rozdziały zawierają autentyczne, zaczerpnięte bezpośrednio z praktyki, przykłady różnych działań i zachowań specjalistów PR, obrazujące tezy omawiane w tekstach, a kończą się spisem zalecanej literatury oraz zestawem pytań, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w treści danego rozdziału.
Poza podstawową wiedzą z dziedziny PR, podręcznik ten prezentuje zagadnienia dotychczas pomijane lub omawiane bardzo pobieżnie w polskiej literaturze przedmiotu, np.: psychospołeczne podstawy PR, odpowiedzialność i etyka, wewnętrzny PR, PR w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych oraz finansowych i giełdowych.
Zespół autorski:
Dodatkowym atutem podręcznika jest zespół autorski, który tworzą wybitni specjaliści-naukowcy, wywodzący się z kilku polskich ośrodków akademickich oraz praktycy od wielu lat działający i odnoszący sukcesy w dziedzinie PR. Tworzą go: Anna Adamus-Matuszyńska, Ewa Hope, Barbara Iwankiewicz-Rak, Wojciech Jabłoński, Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński, Jerzy Olędzki, Beata Paczyńska, Waldemar Rydzak, Andrzej Stolarczyk, Aneta Szymańska, Andrzej Świątecki, Jacek Trębecki, Paweł Trochimiuk, Dariusz Tworzydło.
Adresaci książki:
Podręcznik adresowany jest do studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu, dziennikarstwa i komunikacji społecznej, politologii oraz innych nauk społecznych i studiów specjalistycznych z zakresu PR. Stanowi również uzupełnienie teoretycznej wiedzy dla praktyków zajmujących się kreowaniem wizerunku w firmach i organizacjach oraz ich komunikacją ze społeczeństwem.
Wybrane bestsellery
-
Praktyczna analiza strategii zarządzania kryzysem Autorskie, nowe, nigdzie wcześniej niepublikowane modele komunikowania Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, które umożliwiają wymianę myśli, ale także hejt, mowa nienawiśc...(59.20 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł(-20%) -
Ta książka jest właśnie taką mapą drogową. Dowiesz się z niej, w jaki sposób połączyć świadome myślenie z działaniem, aby dokonać olbrzymich zmian w życiu. Przekonasz się, że jesteś dużo bliżej celu, jakim jest wspaniałe życie, niż Ci się zdaje. Zapoznasz się z dziesiątkami wypróbowanych strategi...(32.59 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego ...
Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji Wpływowy menedżer. Strategie budowania przywództwa i reputacji
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.34 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(31.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-011-7920-5, 9788301179205
- Data wydania ebooka:
-
2015-07-08
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 40371
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Marketing
Public Relations
Zarządzanie
Spis treści książki
-
Wstęp 11
CZĘŚĆ I. Podstawy public relations 17
ROZDZIAŁ 1. Public relations w komunikacji społecznej (Jerzy Olędzki) 17
1.1. Wprowadzenie 17
1.2. Filozofia public relations 18
1.2.1. Rozwój środków komunikacji 18
1.2.2. Społeczna rola dialogu 21
1.2.3. Sensor bezpieczeństwa 23
1.3. Public relations jako wyższa forma komunikowania społecznego 26
1.3.1. Świadome planowanie komunikacji w demokratycznym społeczeństwie 26
1.3.2. Funkcje i typy komunikacji 28
1.4. Techniki negatywnej propagandy - tzw. czarny PR i media spinning 29
1.5. Wynaturzenia w działaniach public relations 32
1.5.1. Marketingowe narzędzie promocji 33
1.5.2. Mieszanie funkcji 35
1.6. Społeczne rozumienie terminu public relations 37
1.6.1. Czym jest public relations? 40
1.6.2. Pozytywne skojarzenia 42
1.7. Kierunki rozwoju public relations – demokratyczne komunikowanie czy marketingowe public relations? 44
1.7.1. Poprawa komunikacji społecznej 44
1.7.2. Transparentność relacji międzyludzkich 47
Pytania 48
Literatura 48
ROZDZIAŁ 2. Psychospołeczne podstawy public relations (Anna Adamus-Matuszyńska) 49
2.1. Psychologia w public relations 49
2.1.1. Praktyka teorii wywierania wpływu w public relations 49
2.1.2. Praktyka teorii perswazji w public relations 57
2.1.3. Praktyka teorii postaw w public relations 59
2.1.4. Opinia publiczna i proces jej kształtowania 64
2.2. Socjologia w public relations 62
2.2.1. Kultura i jej rola w procesie budowania programów public relations 67
2.2.2. Społeczno-kulturowe zróżnicowanie a public relations 74
2.2.3. Społeczne konsekwencje globalizacji a public relations 75
2.2.4. Psychospołeczna natura public relations 79
Pytania 80
Literatura 80
ROZDZIAŁ 3. Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych (Barbara Wankiewicz-Rak) 81
3.1. Organizacje publiczne i pozarządowe jako podmioty działań public relations 81
3.1.1. Publiczne oraz społeczne cele i funkcje organizacji niedochodowych 81
3.1.2. Pracownicy i wolontariusze – publiczność wewnętrzna 84
3.1.3. Otoczenie zewnętrzne – interesariusze organizacji 85
3.2. Obszary decyzji w zakresie public relations 87
3.2.1. Kreowanie wizerunku organizacji 87
3.2.2. Fundrising i pozyskiwanie wolontariuszy 89
3.2.3. Zdobywanie poparcia społecznego 91
3.3. Instrumenty public relations i przykładowe obszary ich zastosowań 94
3.3.1. Wyższa uczelnia 94
3.3.2. Organizacje pozarządowe 98
3.3.3. Gmina 99
Pytania 105
Literatura 105
ROZDZIAŁ 4. Relacje wewnętrzne (Jacek Trębecki) 106
4.1. Rola i miejsce relacji wewnętrznych w firmie 106
4.2. Wykorzystanie instynktów i automatyzmów w internal relations 109
4.2.1. Instynkt terytorialny 110
4.2.2. Instynkt stadny 112
4.2.3. Automatyzmy reakcji 113
4.3. Konflikt w budowaniu relacji wewnętrznych 113
4.4. Narzędzia relacji wewnętrznych 116
4.4.1. Klasyfikacja narzędzi według stopnia formalności 116
4.4.2. Klasyfikacja narzędzi ze względu na opcje korzystania 117
4.4.3. Podział ze względu na wektor komunikowania 117
4.5. Kultura organizacyjna 118
4.6. Podsumowanie 121
Pytania 122
Literatura 122
ROZDZIAŁ 5. Pomiar efektywności działań public relations (Dariusz Tworzydło) 123
5.1. Pomiar efektywności w Polsce i na świecie 123
5.2. Efektywność i skuteczność działań public relations 124
5.3. Powiązanie działań public relations z zyskiem i kosztami w przedsiębiorstwie 125
5.4. Analiza stanu faktycznego 126
5.4.1. Jakościowa i ilościowa analiza i ocena mediów 126
5.4.2. Analiza grup docelowych na podstawie metod badań marketingowych 128
5.5. Ocena działań sponsoringowych 129
5.6. Macierz celów wizerunkowych jako metoda oceny działań public relations 130
5.6.1. Analiza wykorzystania macierzy w procesie oceny zmian wizerunku 131
5.6.2. Obliczanie luki wizerunkowej. Interpretacja wartości zawartych na macierzy 133
5.7. Pozyskiwanie wiedzy i informacji. Wykorzystywanie badań w pracy działu public relations (Beata Paczyńska, Andrzej Stolarczyk) 135
Pytania 138
Literatura 138
ROZDZIAŁ 6. Odpowiedzialność w działaniach public relations - zasady etyczne (Ewa Hope) 139
6.1. Istota zachowań etycznych w działaniach public relations 139
6.1.1. Etyka zawodowa – czy to oksymoron? 139
6.1.2. Etyka w działalności public relations – konieczność, szansa czy przeszkoda? 142
6.1.3. Podstawowe wartości etyczne w public relations 145
6.1.3.1. Zasada konieczności komunikowania 147
6.1.3.2. Zasada prawdziwości informacji 148
6.1.3.3. Zasada przejrzystości działań 150
6.2. Odpowiedzialność i dylematy etyczne w public relations 151
6.2.1. Odpowiedzialność jako kategoria etyczna 151
6.2.2. Rola PR-owca w firmie 154
6.2.3. Agencje public relations dla przedsiębiorstw 156
6.2.4. Kodeksy zawodowej etyki public relations 157
6.3. Odpowiedzialność społeczna firm - narzędzie public relations czy coś więcej? 159
6.3.1. Istota i historia CSR - filantropia czy wspieranie społeczeństw? 159
6.3.2. Programy społecznej odpowiedzialności biznesu - element strategii firmy czy narzędzie public relations? 161
6.3.3. Public relations dla CSR 162
6.3.4. Odpowiedzialność firmy, branży i odpowiedzialność osoby – zamiast zakończenia 164
Pytania 164
Literatura 165
CZĘŚĆ II. Public relations w komunikacji marketingowej 169
ROZDZIAŁ 7. Zintegrowane komunikowanie marketingowe (Aneta Szymańska) 169
7.1. Koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej 169
7.1.1. System komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa 169
7.1.2. Ewolucja i charakterystyka koncepcji zintegrowanej komunikacji 171
7.1.3. Warunki integracji systemu komunikacji marketingowej 176
7.1.4. Zalety i wady zintegrowanego komunikowania 178
7.1.5. Planowanie zintegrowanej komunikacji 181
7.1.6. Kompleksowa ocena działań komunikacyjnych 183
7.2. Rola public relations w zintegrowanym komunikowaniu marketingowym 184
7.2.1. Public relations i marketing – przeciwnicy czy korporacyjni sprzymierzeńcy? 184
7.2.2. Marketingowe public relations – odrębna dziedzina? 188
7.2.3. Strategiczne zastosowanie public relations w integracji marketingowej 191
7.3. Zintegrowana komunikacja marketingowa XXI wieku 193
7.3.1. PrzyszłoŚć zintegrowanego marketingowego public relations 193
7.3.2. Trendy w rozwoju zintegrowanej komunikacji marketingowej 195
Pytania 196
Literatura 197
ROZDZIAŁ 8. Marka a public relations (Andrzej Świątecki) 198
8.1. Marka - perspektywa public relations 198
8.1.1. Definicja marki 198
8.1.2. Public relations i marka - wspólne korzenie 199
8.2. Tożsamość marki 201
8.3. Wizerunek marki 207
8.3.1. Definicja i historia pojęcia 207
8.3.2. Nowa rola wizerunku marki 208
8.4. Public relations dla marki 211
8.4.1. Marketingowe public relations 212
8.4.2. Public relations – remedium uniwersalne? 214
8.5. Marka - ikona XXI wieku 215
8.5.1. Marka nowego etapu 217
8.5.2. Konsument i marka – partnerstwo, dyktat czy uległoŚć? 219
Pytania 224
Literatura 225
CZĘŚĆ III. Public relations - implikacja w praktyce 229
ROZDZIAŁ 9. Polityczne public relations a kreowanie informacji. Analiza krytyczna (Wojciech Jabłoński) 229
9.1. Spin doctoring/media spinning – geneza i kontekst zjawiska 229
9.1.1. Pozycja i wymagania mediów jako "strażnika" systemu demokratycznego (według teorii tzw. czwartej władzy) 230
9.1.2. Wzrost znaczenia interpretacyjnej funkcji mediów 231
9.1.3. Doświadczenia amerykańskie – koniec wieku XX erą spinningu 233
9.1.4. Manipulacja czy immanentna cecha ustrojowa? Zarzuty i mity związane z "nakręcaniem informacji" 234
9.2. Narzędzia i techniki uzyskiwania spinu 235
9.2.1. Baza danych – mailing list i katalog wycinków prasowych 237
9.2.2. Pseudowydarzenia 239
9.2.3. Sugerowanie interpretacji medialnych "wydarzeń" 242
9.3. Skrajne formy medialnego spinningu (tzw. czarny PR) 244
9.3.1. Polityczne public relations – spin doctoring w kampanii negatywnej 244
9.3.2. Niebezpieczeństwo przesunięcia akcentów w stronę propagandy 245
Pytania 249
Literatura 249
ROZDZIAŁ 10. Public relations instytucji finansowych i giełdowych (Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński) 250
10.1. Public relations instytucji finansowych 250
10.1.1. Public relations finansowe w Polsce i na świecie 250
10.1.2. Public relations w strategii instytucji finansowej 253
10.1.3. Zakres i odbiorcy działań public relations finansowego 255
10.1.4. Organizacja public relations w instytucjach finansowych 259
10.1.5. Sponsoring i lobbing w public relations finansowym 262
10.2. Investor relations 265
10.2.1. Investor relations w strategii spółki giełdowej 265
10.2.2. Narzędzia investor relations i ich wykorzystanie w kształtowaniu wizerunku firmy giełdowej 269
10.2.3. Wykorzystanie investor relations w procesie upublicznienia spółki 271
10.2.4. Odbiorcy działań i kontakty z akcjonariuszami 272
Pytania 274
Literatura 274
ROZDZIAŁ 11. Zarzadzanie informacja w sytuacjach kryzysowych (Waldemar Rydzak) 276
11.1. Kryzys w organizacji. Analiza determinantów kryzysu 276
11.2. Antycypowanie kryzysów i zapobieganie im przy wykorzystaniu public relations 278
11.2.1. Strategiczne a kryzysowe działania public relations 278
11.2.2. Czynniki wpływające na powstawanie i rozwój sytuacji kryzysowych 283
11.2.3. Identyfikacja zagrożeń oraz grup docelowych 284
11.2.4. Planowanie strategii komunikowania 286
11.3. Działania public relations w trakcie sytuacji kryzysowej 287
11.3.1. Etyka komunikowania się w sytuacji kryzysowej 287
11.3.2. Skuteczność narzędzi public relations w sytuacjach kryzysowych 288
11.3.3. Procedura postępowania w sytuacji kryzysowej 289
11.3.4. Zasady współpracy z mediami 289
11.4. Sanacja wizerunku 292
Pytania 293
Literatura 293
ROZDZIAŁ 12. Praktyka public relations. Organizacja działu public relations i biura prasowego w firmie (Beata Paczyńska, Andrzej Stolarczyk) 294
12.1. Dział public relations i biuro prasowe w organizacjach 294
12.1.1. Zadania działu public relations i biura prasowego w ujęciu funkcjonalnym 294
12.1.2. Modele organizacji służb informacyjnych 297
12.1.2.1. Umiejscowienie działu public relations i biura prasowego w strukturze organizacyjnej firmy 300
12.1.2.2. Charakterystyczne rozwiązania strukturalne w zakresie organizacji działu public relations i biura prasowego 303
12.1.2.3. Pola współpracy i wspólnych kompetencji z innymi działami w firmie 307
12.1.2.4. Niezależność komórki public relations a współpraca z marketingiem 309
12.1.2.5. Współpraca z działem human resources i motywowanie pracowników 311
12.2. Struktura wewnętrzna służb informacyjnych 312
12.2.1. Modele organizacji wewnętrznej działu public relations i biura rzecznika oraz zakresy kompetencyjne poszczególnych stanowisk 312
12.2.2. Technicy i menedżerowie komunikacji – dwa komplementarne typy PR-owców 315
12.2.3. Rzecznik idealny – kryteria oceny 318
12.2.4. Public relations a Internet 321
12.2.5. Tworzenie baz danych 323
Pytania 330
Literatura 331
ROZDZIAŁ 13. Praktyka public relations. Budżetowanie kampanii public relations (Paweł Trochimiuk) 332
13.1. Proces tworzenia strategii 332
13.1.1. Badanie strategiczne 332
13.1.2. Planowanie 333
13.1.3. Pojęcie uprawiania strategii 334
13.2. Specyfika budżetu 335
13.2.1. Ile zabudżetować? 335
13.2.2. Elementy budżetu 337
Pytania 342
Literatura 342
Noty o autorach 343
Bibliografia 348
Indeks 356
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Żyjemy w ekstremalnie ciekawych i ambitnych czasach. Jest to moment historii, w którym nigdy tak wiele rzeczy nie było na wyciągnięcie ręki. Jednocześnie żyjemy w czasach, w których nigdy tak wiele zadań nie powierzaliśmy maszynom (). Technologie pozwalają nam współtworzyć świat, którego jesteśmy...(71.20 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Dałem jednemu z pracowników podwyżkę, a teraz inni przychodzą do mnie, żądając tego samego. Gdyby ktoś przyjrzał się uważnie naszej liście płac, trudno byłoby wytłumaczyć, dlaczego niektórzy mają takie, a nie inne zarobki. Mam dość tracenia naszych najlepszych ludzi, tylko dlatego że nie jesteśmy...(47.20 zł najniższa cena z 30 dni)
47.20 zł
59.00 zł(-20%) -
Philip Zimbardo: Książka ta to cenny wkład Jonathana Brilla w rozwój filozofii przywództwa i nauki o podejmowaniu decyzji. Adam Grant: Praktyczny poradnik dla każdego, kto chce podążać wraz ze zmianami, zamiast ze zdumieniem im się przyglądać. Mauro F. Guillén: Dzięki praktycznym narzędziom Brill...(79.20 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
Wydawnictwo PWN przedstawia kolejną publikację poświęconą jednemu z ważniejszych zagadnień wyzwań XXI w. Chodzi o działania związane z ochroną zasobów wodnych tym samym ochroną środowiska naturalnego dla obecnych i przyszłych pokoleń. Retencja wody jest jednym z instrumentów kształt...(71.20 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Praca dotyczy aktualnego tematu w naukach o zarządzaniu, jakim są sieci przedsiębiorstw i wpływ pozycji sieciowej na określone efekty ekonomiczne przedsiębiorstwa. Przedstawiony problem ma charakter odkrywczy i w znacznym stopniu wypełnia lukę badawczą, zwłaszcza w kontekście sieci spółek związan...
Analiza dynamiczna wpływu usieciowienia na wartość przedsiębiorstwa Analiza dynamiczna wpływu usieciowienia na wartość przedsiębiorstwa
(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Książka nawiązuje do dwóch wcześniejszych publikacji autora: Zarządzanie jakością z przykładami oraz Zarządzanie i inżynieria jakości. W stosunku do nich jest jednak opracowaniem nowym i oryginalnym. Inspiracją do jej napisania stały się przesłanki związane z trwającą od kilkudziesięciu lat rewol...(79.20 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
From a theoretical and practical point of view, we are taking you in this book on an intellectual journey where we will present taxes and the tax system in economic terms. We understand tax system economics as the overall governance of a countrys or integration groupings revenues and public expen...(95.93 zł najniższa cena z 30 dni)
96.38 zł
119.00 zł(-19%) -
The production and processing of food, creation of the means of production for agriculture and food industry, as well as related services in other words, the entirety of agribusiness have their own, distinct specificity. Unfortunately, from the viewpoint of a producer or a financier, a disadvan...(87.20 zł najniższa cena z 30 dni)
87.20 zł
109.00 zł(-20%) -
Książka omawia ekonomiczne mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw komunalnych w warunkach gospodarki rynkowej. Problematyka podręcznika obejmuje przede wszystkim analizę i ocenę działania spółek komunalnych. Tematyka ta jest obecnie niezwykle istotna z trzech powodów. Po pierwsze, brakuje na p...(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
W książce swoją wiedzą i doświadczeniem dzielą się: Marcin Bełza - Marta Czartoryska-Żak - Mira Dobek - Krzysztof Hołowczyc - Sławek Kluziak - Małgorzata Leniarska - Adam Lis - Michał Łojewski - Staszek Mencwel - Wojtek Mierowski - Alicja Myśliwiec - Michał Pawlik - Piotr Ręczajski - Mariusz Ryci...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju Dariusz Tworzydło, Jerzy Olędzki (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.