Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju
- Autorzy:
- Dariusz Tworzydło, Jerzy Olędzki
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 360
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju
Public relations – biała czy czarna magia zarządzania?
Podręcznik akademicki do przedmiotu public relations zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez PR. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebie analizy PR jako zjawiska socjologicznego oraz dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie demokratyzacji procesów komunikowania społecznego. Poszczególne rozdziały zawierają autentyczne, zaczerpnięte bezpośrednio z praktyki, przykłady różnych działań i zachowań specjalistów PR, obrazujące tezy omawiane w tekstach, a kończą się spisem zalecanej literatury oraz zestawem pytań, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w treści danego rozdziału.
Poza podstawową wiedzą z dziedziny PR, podręcznik ten prezentuje zagadnienia dotychczas pomijane lub omawiane bardzo pobieżnie w polskiej literaturze przedmiotu, np.: psychospołeczne podstawy PR, odpowiedzialność i etyka, wewnętrzny PR, PR w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych oraz finansowych i giełdowych.
Zespół autorski:
Dodatkowym atutem podręcznika jest zespół autorski, który tworzą wybitni specjaliści-naukowcy, wywodzący się z kilku polskich ośrodków akademickich oraz praktycy od wielu lat działający i odnoszący sukcesy w dziedzinie PR. Tworzą go: Anna Adamus-Matuszyńska, Ewa Hope, Barbara Iwankiewicz-Rak, Wojciech Jabłoński, Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński, Jerzy Olędzki, Beata Paczyńska, Waldemar Rydzak, Andrzej Stolarczyk, Aneta Szymańska, Andrzej Świątecki, Jacek Trębecki, Paweł Trochimiuk, Dariusz Tworzydło.
Adresaci książki:
Podręcznik adresowany jest do studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu, dziennikarstwa i komunikacji społecznej, politologii oraz innych nauk społecznych i studiów specjalistycznych z zakresu PR. Stanowi również uzupełnienie teoretycznej wiedzy dla praktyków zajmujących się kreowaniem wizerunku w firmach i organizacjach oraz ich komunikacją ze społeczeństwem.
Wybrane bestsellery
-
Aktualny i kompleksowy podręcznik z zakresu public relations, a także zbiór praktycznych przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych tematyką kształtowania wizerunku firm oraz instytucji. Książka została przygotowana jako wznowienie i uzupełnienie cieszącej si...(59.63 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Praktyczna analiza strategii zarządzania kryzysem Autorskie, nowe, nigdzie wcześniej niepublikowane modele komunikowania Kryzysy są zjawiskiem powszechnym i niezwykle groźnym (). Dynamiczny przepływ informacji, dostępność narzędzi, które umożliwiają wymianę myśli, ale także hejt, mowa nienawiśc...(49.58 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł(-20%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%)
Ebooka "Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-011-7920-5, 9788301179205
- Data wydania ebooka:
-
2015-07-08
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 40371
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Marketing
Public Relations
Zarządzanie
Spis treści książki
-
Wstęp 11
CZĘŚĆ I. Podstawy public relations 17
ROZDZIAŁ 1. Public relations w komunikacji społecznej (Jerzy Olędzki) 17
1.1. Wprowadzenie 17
1.2. Filozofia public relations 18
1.2.1. Rozwój środków komunikacji 18
1.2.2. Społeczna rola dialogu 21
1.2.3. Sensor bezpieczeństwa 23
1.3. Public relations jako wyższa forma komunikowania społecznego 26
1.3.1. Świadome planowanie komunikacji w demokratycznym społeczeństwie 26
1.3.2. Funkcje i typy komunikacji 28
1.4. Techniki negatywnej propagandy - tzw. czarny PR i media spinning 29
1.5. Wynaturzenia w działaniach public relations 32
1.5.1. Marketingowe narzędzie promocji 33
1.5.2. Mieszanie funkcji 35
1.6. Społeczne rozumienie terminu public relations 37
1.6.1. Czym jest public relations? 40
1.6.2. Pozytywne skojarzenia 42
1.7. Kierunki rozwoju public relations – demokratyczne komunikowanie czy marketingowe public relations? 44
1.7.1. Poprawa komunikacji społecznej 44
1.7.2. Transparentność relacji międzyludzkich 47
Pytania 48
Literatura 48
ROZDZIAŁ 2. Psychospołeczne podstawy public relations (Anna Adamus-Matuszyńska) 49
2.1. Psychologia w public relations 49
2.1.1. Praktyka teorii wywierania wpływu w public relations 49
2.1.2. Praktyka teorii perswazji w public relations 57
2.1.3. Praktyka teorii postaw w public relations 59
2.1.4. Opinia publiczna i proces jej kształtowania 64
2.2. Socjologia w public relations 62
2.2.1. Kultura i jej rola w procesie budowania programów public relations 67
2.2.2. Społeczno-kulturowe zróżnicowanie a public relations 74
2.2.3. Społeczne konsekwencje globalizacji a public relations 75
2.2.4. Psychospołeczna natura public relations 79
Pytania 80
Literatura 80
ROZDZIAŁ 3. Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych (Barbara Wankiewicz-Rak) 81
3.1. Organizacje publiczne i pozarządowe jako podmioty działań public relations 81
3.1.1. Publiczne oraz społeczne cele i funkcje organizacji niedochodowych 81
3.1.2. Pracownicy i wolontariusze – publiczność wewnętrzna 84
3.1.3. Otoczenie zewnętrzne – interesariusze organizacji 85
3.2. Obszary decyzji w zakresie public relations 87
3.2.1. Kreowanie wizerunku organizacji 87
3.2.2. Fundrising i pozyskiwanie wolontariuszy 89
3.2.3. Zdobywanie poparcia społecznego 91
3.3. Instrumenty public relations i przykładowe obszary ich zastosowań 94
3.3.1. Wyższa uczelnia 94
3.3.2. Organizacje pozarządowe 98
3.3.3. Gmina 99
Pytania 105
Literatura 105
ROZDZIAŁ 4. Relacje wewnętrzne (Jacek Trębecki) 106
4.1. Rola i miejsce relacji wewnętrznych w firmie 106
4.2. Wykorzystanie instynktów i automatyzmów w internal relations 109
4.2.1. Instynkt terytorialny 110
4.2.2. Instynkt stadny 112
4.2.3. Automatyzmy reakcji 113
4.3. Konflikt w budowaniu relacji wewnętrznych 113
4.4. Narzędzia relacji wewnętrznych 116
4.4.1. Klasyfikacja narzędzi według stopnia formalności 116
4.4.2. Klasyfikacja narzędzi ze względu na opcje korzystania 117
4.4.3. Podział ze względu na wektor komunikowania 117
4.5. Kultura organizacyjna 118
4.6. Podsumowanie 121
Pytania 122
Literatura 122
ROZDZIAŁ 5. Pomiar efektywności działań public relations (Dariusz Tworzydło) 123
5.1. Pomiar efektywności w Polsce i na świecie 123
5.2. Efektywność i skuteczność działań public relations 124
5.3. Powiązanie działań public relations z zyskiem i kosztami w przedsiębiorstwie 125
5.4. Analiza stanu faktycznego 126
5.4.1. Jakościowa i ilościowa analiza i ocena mediów 126
5.4.2. Analiza grup docelowych na podstawie metod badań marketingowych 128
5.5. Ocena działań sponsoringowych 129
5.6. Macierz celów wizerunkowych jako metoda oceny działań public relations 130
5.6.1. Analiza wykorzystania macierzy w procesie oceny zmian wizerunku 131
5.6.2. Obliczanie luki wizerunkowej. Interpretacja wartości zawartych na macierzy 133
5.7. Pozyskiwanie wiedzy i informacji. Wykorzystywanie badań w pracy działu public relations (Beata Paczyńska, Andrzej Stolarczyk) 135
Pytania 138
Literatura 138
ROZDZIAŁ 6. Odpowiedzialność w działaniach public relations - zasady etyczne (Ewa Hope) 139
6.1. Istota zachowań etycznych w działaniach public relations 139
6.1.1. Etyka zawodowa – czy to oksymoron? 139
6.1.2. Etyka w działalności public relations – konieczność, szansa czy przeszkoda? 142
6.1.3. Podstawowe wartości etyczne w public relations 145
6.1.3.1. Zasada konieczności komunikowania 147
6.1.3.2. Zasada prawdziwości informacji 148
6.1.3.3. Zasada przejrzystości działań 150
6.2. Odpowiedzialność i dylematy etyczne w public relations 151
6.2.1. Odpowiedzialność jako kategoria etyczna 151
6.2.2. Rola PR-owca w firmie 154
6.2.3. Agencje public relations dla przedsiębiorstw 156
6.2.4. Kodeksy zawodowej etyki public relations 157
6.3. Odpowiedzialność społeczna firm - narzędzie public relations czy coś więcej? 159
6.3.1. Istota i historia CSR - filantropia czy wspieranie społeczeństw? 159
6.3.2. Programy społecznej odpowiedzialności biznesu - element strategii firmy czy narzędzie public relations? 161
6.3.3. Public relations dla CSR 162
6.3.4. Odpowiedzialność firmy, branży i odpowiedzialność osoby – zamiast zakończenia 164
Pytania 164
Literatura 165
CZĘŚĆ II. Public relations w komunikacji marketingowej 169
ROZDZIAŁ 7. Zintegrowane komunikowanie marketingowe (Aneta Szymańska) 169
7.1. Koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej 169
7.1.1. System komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa 169
7.1.2. Ewolucja i charakterystyka koncepcji zintegrowanej komunikacji 171
7.1.3. Warunki integracji systemu komunikacji marketingowej 176
7.1.4. Zalety i wady zintegrowanego komunikowania 178
7.1.5. Planowanie zintegrowanej komunikacji 181
7.1.6. Kompleksowa ocena działań komunikacyjnych 183
7.2. Rola public relations w zintegrowanym komunikowaniu marketingowym 184
7.2.1. Public relations i marketing – przeciwnicy czy korporacyjni sprzymierzeńcy? 184
7.2.2. Marketingowe public relations – odrębna dziedzina? 188
7.2.3. Strategiczne zastosowanie public relations w integracji marketingowej 191
7.3. Zintegrowana komunikacja marketingowa XXI wieku 193
7.3.1. PrzyszłoŚć zintegrowanego marketingowego public relations 193
7.3.2. Trendy w rozwoju zintegrowanej komunikacji marketingowej 195
Pytania 196
Literatura 197
ROZDZIAŁ 8. Marka a public relations (Andrzej Świątecki) 198
8.1. Marka - perspektywa public relations 198
8.1.1. Definicja marki 198
8.1.2. Public relations i marka - wspólne korzenie 199
8.2. Tożsamość marki 201
8.3. Wizerunek marki 207
8.3.1. Definicja i historia pojęcia 207
8.3.2. Nowa rola wizerunku marki 208
8.4. Public relations dla marki 211
8.4.1. Marketingowe public relations 212
8.4.2. Public relations – remedium uniwersalne? 214
8.5. Marka - ikona XXI wieku 215
8.5.1. Marka nowego etapu 217
8.5.2. Konsument i marka – partnerstwo, dyktat czy uległoŚć? 219
Pytania 224
Literatura 225
CZĘŚĆ III. Public relations - implikacja w praktyce 229
ROZDZIAŁ 9. Polityczne public relations a kreowanie informacji. Analiza krytyczna (Wojciech Jabłoński) 229
9.1. Spin doctoring/media spinning – geneza i kontekst zjawiska 229
9.1.1. Pozycja i wymagania mediów jako "strażnika" systemu demokratycznego (według teorii tzw. czwartej władzy) 230
9.1.2. Wzrost znaczenia interpretacyjnej funkcji mediów 231
9.1.3. Doświadczenia amerykańskie – koniec wieku XX erą spinningu 233
9.1.4. Manipulacja czy immanentna cecha ustrojowa? Zarzuty i mity związane z "nakręcaniem informacji" 234
9.2. Narzędzia i techniki uzyskiwania spinu 235
9.2.1. Baza danych – mailing list i katalog wycinków prasowych 237
9.2.2. Pseudowydarzenia 239
9.2.3. Sugerowanie interpretacji medialnych "wydarzeń" 242
9.3. Skrajne formy medialnego spinningu (tzw. czarny PR) 244
9.3.1. Polityczne public relations – spin doctoring w kampanii negatywnej 244
9.3.2. Niebezpieczeństwo przesunięcia akcentów w stronę propagandy 245
Pytania 249
Literatura 249
ROZDZIAŁ 10. Public relations instytucji finansowych i giełdowych (Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński) 250
10.1. Public relations instytucji finansowych 250
10.1.1. Public relations finansowe w Polsce i na świecie 250
10.1.2. Public relations w strategii instytucji finansowej 253
10.1.3. Zakres i odbiorcy działań public relations finansowego 255
10.1.4. Organizacja public relations w instytucjach finansowych 259
10.1.5. Sponsoring i lobbing w public relations finansowym 262
10.2. Investor relations 265
10.2.1. Investor relations w strategii spółki giełdowej 265
10.2.2. Narzędzia investor relations i ich wykorzystanie w kształtowaniu wizerunku firmy giełdowej 269
10.2.3. Wykorzystanie investor relations w procesie upublicznienia spółki 271
10.2.4. Odbiorcy działań i kontakty z akcjonariuszami 272
Pytania 274
Literatura 274
ROZDZIAŁ 11. Zarzadzanie informacja w sytuacjach kryzysowych (Waldemar Rydzak) 276
11.1. Kryzys w organizacji. Analiza determinantów kryzysu 276
11.2. Antycypowanie kryzysów i zapobieganie im przy wykorzystaniu public relations 278
11.2.1. Strategiczne a kryzysowe działania public relations 278
11.2.2. Czynniki wpływające na powstawanie i rozwój sytuacji kryzysowych 283
11.2.3. Identyfikacja zagrożeń oraz grup docelowych 284
11.2.4. Planowanie strategii komunikowania 286
11.3. Działania public relations w trakcie sytuacji kryzysowej 287
11.3.1. Etyka komunikowania się w sytuacji kryzysowej 287
11.3.2. Skuteczność narzędzi public relations w sytuacjach kryzysowych 288
11.3.3. Procedura postępowania w sytuacji kryzysowej 289
11.3.4. Zasady współpracy z mediami 289
11.4. Sanacja wizerunku 292
Pytania 293
Literatura 293
ROZDZIAŁ 12. Praktyka public relations. Organizacja działu public relations i biura prasowego w firmie (Beata Paczyńska, Andrzej Stolarczyk) 294
12.1. Dział public relations i biuro prasowe w organizacjach 294
12.1.1. Zadania działu public relations i biura prasowego w ujęciu funkcjonalnym 294
12.1.2. Modele organizacji służb informacyjnych 297
12.1.2.1. Umiejscowienie działu public relations i biura prasowego w strukturze organizacyjnej firmy 300
12.1.2.2. Charakterystyczne rozwiązania strukturalne w zakresie organizacji działu public relations i biura prasowego 303
12.1.2.3. Pola współpracy i wspólnych kompetencji z innymi działami w firmie 307
12.1.2.4. Niezależność komórki public relations a współpraca z marketingiem 309
12.1.2.5. Współpraca z działem human resources i motywowanie pracowników 311
12.2. Struktura wewnętrzna służb informacyjnych 312
12.2.1. Modele organizacji wewnętrznej działu public relations i biura rzecznika oraz zakresy kompetencyjne poszczególnych stanowisk 312
12.2.2. Technicy i menedżerowie komunikacji – dwa komplementarne typy PR-owców 315
12.2.3. Rzecznik idealny – kryteria oceny 318
12.2.4. Public relations a Internet 321
12.2.5. Tworzenie baz danych 323
Pytania 330
Literatura 331
ROZDZIAŁ 13. Praktyka public relations. Budżetowanie kampanii public relations (Paweł Trochimiuk) 332
13.1. Proces tworzenia strategii 332
13.1.1. Badanie strategiczne 332
13.1.2. Planowanie 333
13.1.3. Pojęcie uprawiania strategii 334
13.2. Specyfika budżetu 335
13.2.1. Ile zabudżetować? 335
13.2.2. Elementy budżetu 337
Pytania 342
Literatura 342
Noty o autorach 343
Bibliografia 348
Indeks 356
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny? Czy maszyny zastąpią twórców i artystów? Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca? Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach? Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streaming...(119.93 zł najniższa cena z 30 dni)
143.20 zł
179.00 zł(-20%) -
To jedna z najważniejszych książek o inwestowaniu jakie kiedykolwiek napisano! Ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy! W jaki sposób inwestować, aby było to sposobem na życie? Jakich metod używają zawodowi inwestorzy? Jak stosować analizę techniczną i fundamentalną w praktyce? Na czym pole...(79.20 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
Taką książkę mógł napisać tylko jeden autor! Profesor Grzegorz W. Kołodko światowej sławy uczony, najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista, skuteczny polityk gospodarczy, popularyzator wiedzy, globtroter, wielbiciel natury i kultury, maratończyk. Wielowymiarowe podejście do analiz i syn...(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)
31.20 zł
39.00 zł(-20%) -
Nowe, trzecie wydanie światowego bestsellera! Każdy związany z tematem rozwoju zasobów ludzkich znajdzie w tej książce wartościowe wskazówki. Rozwój zasobów ludzkich (RZL) jest procesem mocno zaangażowanym w rozwijanie i późniejsze wykorzystanie ludzkiej wiedzy, z uwzględnieniem kwestii dynamic...(103.20 zł najniższa cena z 30 dni)
103.20 zł
129.00 zł(-20%) -
Jakie są najskuteczniejsze sposoby na pozyskanie uwagi cyfrowego klienta biznesowego? Jak podejść do tworzenia nowoczesnej komunikacji marketingowej w kanałach internetowych w segmencie B2B? Jak efektywnie zarządzać projektami e-commerce u producenta, czy dystrybutora? W jaki sposób zbudować i zi...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
W książce Ironia finansjalizacji Wiesław Gumuła przedstawia i interpretuje powstawanie nowego społeczeństwa na początku XXI wieku w następstwie przemian światowego systemu finansowego. Odpowiada między innymi na następujące pytania: Jak przebiegają procesy składające się na finansjalizację? Jaki ...(66.33 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
Żyjemy w ekstremalnie ciekawych i ambitnych czasach. Jest to moment historii, w którym nigdy tak wiele rzeczy nie było na wyciągnięcie ręki. Jednocześnie żyjemy w czasach, w których nigdy tak wiele zadań nie powierzaliśmy maszynom (). Technologie pozwalają nam współtworzyć świat, którego jesteśmy...(59.63 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Dałem jednemu z pracowników podwyżkę, a teraz inni przychodzą do mnie, żądając tego samego. Gdyby ktoś przyjrzał się uważnie naszej liście płac, trudno byłoby wytłumaczyć, dlaczego niektórzy mają takie, a nie inne zarobki. Mam dość tracenia naszych najlepszych ludzi, tylko dlatego że nie jesteśmy...(36.90 zł najniższa cena z 30 dni)
47.20 zł
59.00 zł(-20%) -
Philip Zimbardo: Książka ta to cenny wkład Jonathana Brilla w rozwój filozofii przywództwa i nauki o podejmowaniu decyzji. Adam Grant: Praktyczny poradnik dla każdego, kto chce podążać wraz ze zmianami, zamiast ze zdumieniem im się przyglądać. Mauro F. Guillén: Dzięki praktycznym narzędziom Brill...(66.33 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju Dariusz Tworzydło, Jerzy Olędzki (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.