Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji
- Autor:
- Chris Guillebeau
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.7/6 Opinie: 22
- Stron:
- 344
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji
Wystarczy tyle pieniędzy, ile masz. Chris jasno daje do zrozumienia: nie masz już żadnych wymówek. Zacznij od teraz, nie przekładaj niczego na później. Pośpiesz się.
Seth Godin, autor bestsellerów Onepress Wielkie muuu. Nie musisz być perfekcyjny — masz być nadzwyczajny oraz Dołek czyli kiedy brnąć, a kiedy rezygnować
Rób to, co lubisz, a nie będziesz musiał pracować.
przysłowie chińskie
Masz dość harowania na czyjś rachunek? Czujesz, że Twoja praca wysysa z Ciebie ostatnie soki? A może Twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca? To świetnie!
Bez względu na to, ile masz pieniędzy — masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w przypadku podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie mają zbyt wiele. Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To Twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu.
Ta książka stanie się Twoim najlepszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim”. Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki. Ten poradnik Cię do tego zainspiruje.
Po lekturze tej książki będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać!
Wybrane bestsellery
-
Dzięki tej książce dowiesz się, jak do tego doprowadzić. Jest to praktyczny przewodnik, dzięki któremu przejdziesz przez kolejne etapy procesu trwającego zaledwie 27 dni. Nawet jeśli jesteś zapracowany i niecierpliwy, bez trudu skorzystasz z tej znakomitej mapy drogowej, która pozwoli Ci wybrać najlepszą koncepcję i wprowadzić ją w życie, a następnie osiągnąć przychody. Zapewne docenisz, że wraz z dodatkowym dochodem dostaniesz więcej możliwości. Gdy otrzymujesz wiele wypłat z różnych źródeł, nie jesteś już uzależniony od kaprysów jednego pracodawcy. Więcej dochodów to większe perspektywy. Większe perspektywy to więcej wolności.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Pasja, bezpieczeństwo finansowe i radość. Dzięki praktycznemu przewodnikowi Chrisa Guillebeau znajdziesz idealne zajęcie, które pozwoli Ci odnieść finansowy sukces oraz pracować w prawdziwym uniesieniu. Autor poprowadzi Cię przez niebezpieczeństwa dzisiejszego świata zawodowego, byś na końcu tej drogi znalazł pracę idealnie odpowiadającą Twoim wyjątkowym zainteresowaniom, umiejętnościom i doświadczeniom. Książka składa się z szeregu konkretnych i użytecznych rad, praktycznych narzędzi, ćwiczeń oraz opowieści ludzi, którzy znaleźli swoje zawodowe przeznaczenie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Przygoda, pasja i potrzeba realizacji nawet najbardziej zwariowanych marzeń towarzyszą człowiekowi od zawsze. To dzięki nim Herodot mógł opisać to, co widział na własne oczy, i zostać najsłynniejszym historykiem na świecie, Aleksander Wielki zdołał w ciągu kilku lat dziesięciokrotnie powiększyć swoje państwo, a Isaac Newton sformułował wielkie prawa rządzące ruchami ciał we Wszechświecie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Nowość Promocja
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Dzięki tej książce będziesz mógł wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu. Zyskasz głęboką wiedzę, zebraną na podstawie prac psychologów. Na tej podstawie łatwo wypracujesz taktykę utrzymania władzy nad umysłami klientów. Dowiesz się, jakie cechy musisz nadać swojej ofercie, aby na dłużej zaskarbić lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie potrzebny, od którego nie będzie można się oderwać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Promocja
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych umiejętności wraz z podpowiedzią, w jaki sposób możesz je najszybciej opanować. Docenisz je, jeśli tylko zależy Ci na przekształceniu procesów sprzedażowych w ciąg konsekwentnie odnoszonych zwycięstw przynoszących satysfakcję i wymierne pieniądze. Zaczniesz rozwijać cechy osobowości skutecznego sprzedawcy, zastosujesz osiągnięcia psychologii finalizowania transakcji, przećwiczysz najefektywniejsze techniki w tym zakresie, a dzięki nabytej wiedzy i umiejętnościom już wkrótce zwielokrotnisz swoje dochody!- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Bestseller Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów i jeszcze szybszym wycofywaniu się z tych nietrafionych.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania własnego potencjału i zarabiania. Działała, uczyła się i obserwowała, a wnioski i spostrzeżenia spisała w tej książce. Z nadzieją, że będzie ona przewodnikiem dla tych, którzy dopiero startują w modelu dystrybucji MLM, i wsparciem dla tych, którzy już w nim działają, ale chcą się rozwijać i wzmacniać swoją skuteczność. Osoby spoza branży znajdą tu informacje o mechanizmach rządzących współczesnym rynkiem i o tym, jak ruchy społeczne przełamują monopol wielkich korporacji na kolejnych polach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%) -
Promocja
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%)
O autorze książki
Chris Guillebeau — przedsiębiorca, podróżnik i autor bestsellerów, który odwiedził wszystkie kraje świata. Jego pierwsza książka, The Art of Non-Conformity, została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków, a druga, Niskobudżetowy startup, osiągnęła status bestsellera New York Timesa oraz Wall Street Journal i sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy na całym świecie. Obserwuj autora na Twitterze (@chrisguillebeau), napisz do niego za pośrednictwem strony internetowej (ChrisGuillebeau.com) lub przywitaj się z nim w wybranej przez siebie poczekalni międzynarodowego lotniska.
Ebooka "Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji (12) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości UJRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W świecie, gdzie na każdym kroku twórcy podkreślają wielkość oraz innowacyjność świeżo upieczonych startupów, ciężko jest oprzeć się presji. Jeżeli zakładasz firmę musisz zrobić absolutnie wszystko, żeby przekształcić ją w upragnionego “Jednorożca”🦄. Chris Guillebeau dokładnie wie, że ta koncepcja nie jest idealna dla wszystkich, dlatego postanowił stworzyć elementarz dla osób, którzy chcą zbudować coś, co dla innych ludzi będzie na tyle wartościowe, aby byli skłonni za to zapłacić. Jak zapakować szczęście do pudełka i je sprzedać🧐? “Niskobudżetowy Startup…” podpowie jak w niekonwencjonalny sposób wykorzystywać w mikrofirmie umiejętności nabyte w stałej pracy, jakie ukryte funkcje posiada FAQ, zaproponuje sposoby na pokonanie obiekcji klientów i wzmocnienie Twojej wiarygodności. Jak w każdej wartościowej lekturze, nie zabrakło obalania mitów. Chris Guillebeau kwestionuje koncepcje przyciągania klientów za pomocą niskich cen, zachęca do inwestowania jak najmniejszych kwot, a przy tym jak największego wysiłku. Podkreślając, że “klient nie zawsze ma racje 🤥”, uzasadniaja to tym, że każdemu z nas zdarza się przywiązywać wagę do cech produktów lub usług, które nie powinny mieć aż takiego znaczenia. Jeżeli imponuje Ci filozofia życiowa „nigdy nie mieć szefa, nigdy nie być szefem”, od dawna zastanawiasz się o torowaniu sobie drogi do wolności - ta książka odpowie na prawie na wszystkie twoje pytania na temat tego, jak prawidłowo zbudować mikrofirmę, zaczynając od tego skąd możesz wziąć pomysł, a kończąc na franchisingu własnej działalności (czyli, jak się sklonować dla przyjemności i zysku).
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie AUTOR NIEZNANYRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Masz dość harowania na czyjś rachunek? Czujesz, że twoja praca wysysa z ciebie ostatnie soki? A może twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca? To świetnie! Bez względu na to, ile masz pieniędzy - masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w przypadku podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie mają zbyt wiele. Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu. Ta książka stanie się twoim najlepszym kumplem, doradcą i mistrzem w ciągu nadchodzących miesięcy. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces "na swoim". Dowiedz się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki. Ten poradnik cię do tego zainspiruje. Po lekturze tej książki będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać! Chris Guillebeau jest przedsiębiorcą, podróżnikiem i pisarzem. Od początku swojej zawodowej kariery wybrał samozatrudnienie i realizował różne przedsięwzięcia. Ma specjalny dar przekuwania pomysłów w strumień pieniędzy, które wykorzystuje zarówno na finansowanie swojego pełnego przygód życia, jak i na pomoc innym.
-
Recenzja: poradanomada.comRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na książkę Chrisa natknąłem się w Empiku. Stało się to po ostrym googlowaniu pozycji dotyczących wszystkiego co jest związane z rozpoczęciem budowania własnego biznesu, który chciałem nazywać startupem. To słowo klucz ostatnich lat wdarło się pod polskie strzechy i umysły młodych i tych starszych ludzi, którzy chcą coś zmienić we własnym życiu robiąc biznes z pożytkiem dla innych. Czy to dotyczy nowych technologii, czy innych wartości, które odmienią nasze życie na lepsze. W tym czasie byłem świeżo po szkoleniu w Startup Academy prowadzonym przez dwóch energicznych i obdarzonych niesamowitą dawką wiedzy biznesowej, pozytywnie zakręconych start-upami prowadzących: Tomasza Jabłońskiego i Damiana Strzelczyka.
Nakręcony przez chłopaków wizją stworzenia własnego biznesu bez praktycznie kapitału na start trafiłem w internecie na książkę Chrisa Guillebau, którego nazwiska do dziś nie mogę napisać poprawnie. Chris jest przedsiębiorcą, podróżnikiem, cyfrowym nomadem i pisarzem, który postanowił odwiedzić wszystkie, dosłownie wszystkie kraje istniejące na świecie. Zrobił to w dość krótkim czasie, po czym postanowił się podzielić z innymi swoją historią, zdradzając na blogu szereg praktycznych informacji jak dokonać tak pozornie niemożliwego wyczynu. Chris nie jest bogatym dziedzicem fortuny, której majątek przeznacza na podróże. Zarabia podróżując i robi to dzięki nowoczesnym technologiom czyli laptopowi i dostępowi do internetu. Jest wyśmienitym pisarzem. Nieco gorszym mówcą ( miałem okazję zobaczyć kilka filmików z jego wystąpień m.in. na TED),
ale nie umniejsza to jego talentowi pisarskiemu. Założył blog na którym opisuje jak tego dokonał i pomaga innym wyjawiając tajniki taniego podróżowania oraz zarabiania będąc w podróży, a wierzcie mi że ma setki pomysłów na to jak można zarobić będąc w podróży. Oczywiście każdy z tych pomysłów można realizować nie ruszając się z miejsca. To prawdziwy wzór dla każdego aspirującego Cyfrowego Nomada próbującego stworzyć startup swojego życia ( Life Startup). Chris stworzył też przedsięwzięcia zwane World Domination Summit, w trakcie którego spotykają się kreatywne umysły z całego świata, zachęcone przez autora tej niezwykle interesującej książki do poszukiwania i tworzenia własnych, nowych dróg do wolności duchowej , jak i tej finansowej. Chris napisał już kilka książek, jednak tylko ta ukazała się w polskiej wersji językowej. Angielski tytuł opisywanej książki jest nieco krótszy „ 100$ Startup”. Polscy wydawcy pokusili się o bardziej szczegółowe opisanie zawartości w tytule, tak na wszelki wypadek. Sądząc po treści, to tylko kwestia czasu kiedy ktoś opublikuje kolejne pozycje tego świetnego autora.
Poniżej opisałem w kilku punktach czego się z niej dowiedziałem:
1. Na konkretnych przykładach, że nie potrzebujesz dużo pieniędzy, żeby zacząć własny biznes, a to że masz mało pieniędzy może być nawet zaletą
2. Po lekturze zapragniesz zacząć swój własny startup, a jeżeli nie masz jeszcze pomysłu na to co chcesz robić ta książka pomoże Ci znaleźć biznes i ścieżkę odpowiednią dla Ciebie
3. Chris przeprowadził setki wywiadów z ludźmi, którym udało się zrealizować opisane ze szczegółami przedsięwzięcia z sukcesem, czyli uzyskałem tony inspiracji płynących z konkretnych przykładów
4. Pomaga uzyskać zrozumienie podstawowej prawdy, że ludzie nie chcą uczyć się jak złowić i przygotować rybę i bawić się w jej czyszczenie ( blee) i przygotowanie. Ludzie lubią po prostu przyjść do miłej restauracji i chcą wybrać i zjeść rybę przygotowaną dla nich przez inne osoby. Nasuwa się wniosek, że można ludzi wyręczyć w czynnościach nawet tych nieskomplikowanych, na których wykonanie inni po prostu nie mają czasu i ochoty i w ten sposób zarobić pieniądze dostarczając im wartość w postaci zaoszczędzonego czasu
5. Ta książka jest dla ludzi zainteresowanych stworzeniem i dostarczeniem innym wartości w zamian za wolność.
6. Konwergencja, a więc znalezienie wspólnej przestrzeni, na której spotykają się Twoje pasje i zainteresowania, a z drugiej strony zapotrzebowanie innych ludzi, którzy są gotowi zapłacić za wiedze i pracę dostarczoną przez Ciebie
7. Transformacja umiejętności, a wiec odnalezienie w sobie kombinacji wiedzy i umiejętności z której możesz stworzyć wartość służącą pomaganiu innym. Magiczna formuła pasji, umiejętności i pożytku prowadząca do sukcesu.
8. Dodatkowa i bardzo przydatna wiedza dotycząca tworzenia biznes planu i promowania własnego biznesu
Jest to pierwsza książka, którą bym polecił każdej osobie, która myśli że nie może jej się udać założenie własnego biznesu dopóki nie zdobędzie pokaźnego kapitału na start. Chris G. skutecznie podbuduje i zmotywuje do „ruszenia tyłka” we właściwy kierunku. A więc zapraszam do lektury ! -
Recenzja: Znajdź książkę dla siebie... Monika M. ZielińskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:Zawsze ciekawa jestem książek, które obiecują więcej niż są w stanie zapewnić. Autorzy takich książek zazwyczaj korzystają z bardzo banalnych recept na sukces, które każdy może tak naprawdę znaleźć wewnątrz siebie. Jedyne, co tak naprawdę wystarczy zrobić, to być zaangażowanym i pracować ciężko, oraz nieustannie uczyć się na błędach.Niezwykłe powodzenie, jakim cieszą się tego typu książki, wynika przede wszystkim z tego, że wielu ludzi oczekuje, iż ktoś wskaże im prostą ścieżkę do sukcesu. Dlatego już w tytule autor składa obietnicę życia bez frustracji, która jest przecież bardzo łatwym chwytem marketingowym, na który nabierze się niejeden poszukiwacz sposobu na to "jak zarobić, by się nie narobić".Cóż... książkę czyta się całkiem... interesująco. Jednakże temat jest moim zdaniem przegadany. Uważam, że z 350 stron, spokojnie dałoby się zrobić 50 bez żadnej szkody na treści. Za dużo w niej jest opowiastek inspiracyjnych, które tłumaczą te same zalecenia po 150 razy. Całą książkę można by było streścić jeszcze bardziej, jeśli włączyć w nią filozofię. Treści przedstawione w książce są mieszaniną metody geometrycznej Kartezjusza, postawy życiowej stoików i poglądu na kapitalizm reprezentowanego przez Karola Marksa. Wystarczyłoby opisać problem na kilka stron maszynopisu i dodać kilka wykresów.Książka nie jest zła, ale uważam, że historyjek inspiracyjnych jest zdecydowanie za dużo. Ileż można się inspirować, tym, co ktoś inny osiągnął? Bywa, że kończy się tylko na inspiracji, bo na własne działanie brakuje sił. Dlatego lepiej tego typu książki czytać z... przymrużeniem oka.
-
Recenzja: jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz KiszłoRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Niskobudżetowy startup" Chris Guillebeau - książka, która powinna przeczytać każda osoba szczerze zainteresowana przekuciem pasji w biznes. Nie narzuca konkretnej drogi, ale pokazuje często zupełnie odmienne ścieżki, którymi inni zakładali własną firmę z kilkoma dolarami w kieszeni. Jest tu mnóstwo inspirujących historii, ale ważniejsze są od nich zasady, którymi dzieli się autor. Od pracy zdalnej, po łączenie pasji z biznesem. Chrisowi się udało, więc wie co mówi. To jemu zawdzięczacie na blogu wpis o mikrofirmach, które wcale nie muszą rosnąć, aby dawać właścicielowi poczucie spełnienia.
-
Recenzja: karierapodkontrola.pl Beata Rzepka, 2013-11-12Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dzisiaj książka, która zupełnie niespodziewanie miło mnie zaskoczyła: „Niskobudżetowy startup”.
Autor przebadał za pomocą kwestionariuszy i wywiadów 1500 maleńkich firm, spełniających określone kryteria, a na podstawie wniosków z nich płynących, dokładając do tego również swoje własne doświadczenie – napisał fajną książkę. Nie ze wszystkim w niej zapisanym się zgadzam, ale to niczemu nie przeszkadza. Kilka rzeczy trafiło we mnie jak w masło i choćby z tego powodu uważam ją za wartościową.
Bo wbrew popularnemu hasłu „dajcie im wędkę, nie rybę” – tutaj autor jasno i wyraźnie poleca dawanie ryby. Wbrew temu, co krzyczą pasjonaci, by rozwijać pasję, a pieniądze same się zaczną z tej pasji zarabiać – tutaj dowiadujemy się, że niekoniecznie oddawanie się pasji jest wspaniałym sposobem na biznes. Lansowanie kojarzy ci się wyłącznie z żenadą? Po przeczytaniu tej książki przestanie, bo dowiesz się czym jest lansowanie i zobaczysz, że to nie ma wiele wspólnego z celebryckim pozowaniem na ściance.
„Niskobudżetowy startup” jest napisany dość lekkim, przystępnym językiem, czyta się szybko, chociaż książka jest gruba, jak na poradnik, bo ma ok. 340 stron. Kawał przydatnej treści dla przedsiębiorców, zarówno początkujących, jak i takich z trochę dłuższym stażem. Może trochę frustrować fakt, że dotyczy rynku amerykańskiego. A co za tym idzie – o wiele, wiele większego niż polski. W Polsce pewne pomysły ciężko mi sobie wyobrazić jako odnoszące sukces, w USA natomiast mogą być hitem. Jednak mimo tego sporo można skorzystać z zawartych w książce spostrzeżeń i porad. Mogę z czystym sumieniem polecić. -
Recenzja: trendbiz.pl Marcin PietraszekRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Moje poczucie sukcesu jako przedsiębiorcy wynika z jakości życia, jakie prowadzę, a nie z ilości zarabianych pieniędzy. To ja posiadam firmę, a nie odwrotnie”.
Powyższy cytat pochodzi z książki „Niskobudżetowy startup”, której autorem jest Chris Guillebeau. Ale to nie on wypowiedział te słowa, a jeden z ankietowanych przez niego przedsiębiorców. Wypowiedź ta doskonale obrazuje całą książkę, która choć dotyczy prowadzenia biznesu i zarabiania pieniędzy, to jednak opowiada również o tym, jak robić biznes z pasją i w zgodzie ze sobą, nie naginając się do sztywnych reguł, z jakimi może kojarzyć się twardy biznes.
Tak się składa, że po przeczytaniu tej książki sięgnąłem po polską pozycję „O biznesie w internecie” i przyznaję, że było to niczym twarde lądowanie. Teoretycznie obydwie książki dotyczą tego samego – zarabiania pieniędzy, prowadzenia biznesu, w większości opartego na świecie wirtualnym, ale w praktyce – światy autorów obydwu pozycji nie mają ze sobą prawie nic wspólnego.
W polskiej książce przeczytamy o poszukiwaniu inwestorów, o zatrudnianiu pracowników, o dążeniu do maksymalizacji zysku i celu, jakim jest dążenie do rozwijania firmy, rozumianego jako jej nieustanne powiększanie. To popularne spojrzenie na biznes, a autorzy dostarczają wiele cennych informacji szczególnie dla tych osób, które poszukują vademecum zbierającego w jedną całość wiele rozrzuconych dotychczas informacji.
Przyznaję jednak, że do mnie o wiele bardziej trafia mniej typowe podejście z pierwszej książki. Guillebeau pisze, że wcale nie musisz szukać inwestora, ani dążyć do powiększania swojej firmy. Możesz ustalić taki jej rozmiar, jaki jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni i na tym poprzestać. Jest bardzo prawdopodobne, że jako człowiek wcale nie będziesz szczęśliwszy, zmieniając swój mały startup w ogromną organizację, a niezłe pieniądze możesz zarabiać bez tego.
Autor łączy samodzielne prowadzenia biznesu z takimi pojęciami jak wolność i niezależność. Pokazuje na przykładach, jak być przedsiębiorcą, który nie tylko nie rezygnuje ze swoich pasji, ale właśnie na nich zarabia pieniądze. Przedstawia przykłady przedsiębiorców podróżujących, dla których brak własnego biura nie jest problemem, a udogodnieniem, bo dzięki temu mogą prowadzić swoją działalność z dowolnego miejsca na świecie. Jeszcze kilkanaście lat temu nie było to możliwe, ale dziś internet i urządzenia mobilne dają niesamowite możliwości, z których także Ty możesz skorzystać.
Guillebeau dokładnie opisuje, jak to zrobić. W tej książce jest bardzo dużo konkretów, choć – co ważne – nie zostały one podane w sposób dyrektywny. Autor do niczego nie zmusza, nie mądrzy się, nie twierdzi, że zna rozwiązanie każdego problemu. Zamiast tego sypie przykładami pochodzącymi z przeprowadzonych ankiet i rozmów. Stanowią one dowód na to, że opisane w tej książce pomysły na biznes i jego promocję są naprawdę skuteczne.
Wiele wyniosłem z tej książki i już teraz wiem, że to jeden z niewielu poradników, który naprawdę wpływa na to, w jaki sposób prowadzę swoją firmę. Ta pozycja jest bardzo cenna pod względem merytorycznym, a do tego bardzo lekko napisana.
Czy ma jakieś wady? Tak. W polskich warunkach niektóre pomysły mogłyby się nie sprawdzić. Większość przykładów działalności prowadzonych bez nakładów początkowych, ale przynoszących duże dochody, pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i z krajów anglojęzycznych. Jeśli chcesz podobną firmę prowadzić na skalę lokalną, podziel zakładane przychody przez cztery. Ale nawet z takim zastrzeżeniem tę książkę warto przeczytać. Znajdziesz w niej mnóstwo motywacji i cennych wskazówek. Taka książka trafia się jedna na sto. -
Recenzja: mapymysli.com katarzyna, 2013-08-11Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka, którą Wam dziś prezentuję dotyka tematyki coraz bardziej popularnej w naszym ojczystym kraju, czyli startupów. Odnoszę wrażenie, że dzisiaj wszyscy mali przedsiębiorcy robią startupy. To brzmi dumniej, niż rozpoczynanie działalności gospodarczej, czy odpalanie własnej firmy. Moje postrzeganie startupów jest nieco odmienne od takiego „ogólnie przyjętego”. Dla mnie startup to naprawdę innowacyjna inicjatywa biznesowa, której nie było jeszcze na rynku, albo nie było jej w takim jak nasze wydaniu. To zupełnie nowy model biznesowy, a nie zaadoptowany. Książka Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Chrisa Guillebeau właśnie o takich inicjatywach opowiada.
Jestem podatna na inspirujące przykłady, dlatego uwielbiam czytać historie osób, którym się udało przekuć pasje w biznes. Nic na to nie poradzę, że jestem targetem dla takich publikacji. Nie znaczy to jednak, że wierzę, że wystarczy chcieć, a wszystko się jakoś ułoży. Mam realne spojrzenie na świat i wiem, że nie wystarczy dobry pomysł. Najwięksi przedsiębiorcy na świecie rzeczywiście najczęściej zaczynali od dobrego pomysłu, ale zanim osiągnęli sukcesy o jakich pisze się w podręcznikach do zarządzania – włożyli w ich realizację wiele potu i zużyli wiele łez.
Autor książki jest pisarzem i podróżnikiem. Na mocnych stronach swojej osobowości i marzeniach o zwiedzaniu świata oparł swój biznes, który daje mu przychody i pozwala wciąż realizować nowe marzenia i nowe projekty. To wspaniały przykład, że „tak można”. A w ramach jednego ze swoich licznych projektów – http://100startup.com zebrał setki prawdziwych historii powoływania do życia mikro-firm i czerpania z nich zysków. Historie te pochodzą z całego świata, a on je przeanalizował i spisał w niniejszej publikacji. Znajdziemy w niej mnóstwo ludzi, którzy opowiadają o swoich początkach w biznesie, o trudnych chwilach, o ryzykownych decyzjach, o koniecznej zmianie w postrzeganiu świata, o cechach klientów, o odejściu od tradycyjnych metod robienia biznesu, o wyciąganiu wniosków z doświadczeń, o wadze relacji, o planowaniu kolejnych kroków, tworzeniu biznesplanów i wielu innych aspektach ich codzienności. Nie są to w większości przykłady pasywnych biznesów, w których właściciele swoich firm leżą na metaforycznym hamaku i patrzą kątem oka na wznoszące się do nieba słupki sprzedaży. To najczęściej osoby pracujące każdego dnia na jutrzejszy sukces swojego biznesu. Tym bardziej czujemy z nimi pewną bliskość i empatię.
Książka opisuje przykłady ludzi, którzy założyli mikrofilmy (najczęściej jednoosobowe), nie inwestując w przedsięwzięcie dużych pieniędzy i często nie wiedząc na co się porywają na początku swojej drogi. Testują rynek i swoje pomysły do skutku. A skutki są różne, więc próbują kolejnych rozwiązań i kolejnych. I tak aż do momentu odnalezienia satysfakcjonujących opcji. Nie zawsze rozwijają firmy zatrudniając ludzi, albo zakładając kolejne oddziały swoich firm. Często pozostają mikroprzedsiębiorcami zarabiającymi na życie tym, co sprawia im radość i daje finansowe profity.
Książka ma, według mnie, swoje wady i zalety. Do wad należy na pewno to, że w opisywanych przykładach nie ma ani jednego polskiego. Jest bardzo inspirująca, ponieważ pokazuje realia różnych krajów świata (z ogromną przewagą Stanów Zjednoczonych), ale brakuje mi w niej urealnienia niektórych teorii dla rodzimego rynku. Czyta się ją niezwykle lekko, co może znowu oznaczać wadę lub zaletę. Nie stanowi bowiem praktycznego poradnika „jak osiągnąć coś od A do Z”, ale jest raczej przewodnikiem po różnych możliwościach. Zabrakło mi w niej odniesień do Polski i naszych polskich uwarunkowań, a jak wiemy założyć własną firmę w Polsce i np. w Stanach to ogromna różnica. Polecam ją zatem wszystkim, którzy szukają pomysłów, kopniaka na rozpęd, albo po prostu inspirujących opowieści o nieoczywistych biznesach. -
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał Woś, 2013-08-09Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy ten start-up wystartuje
To najbardziej elektryzujące zaklęcie współczesnego biznesu. Wszyscy je kochają, bo niesie z sobą wielką obietnicę: start-up. Nie musisz mieć pieniędzy, maszyn, kontaktów ani fachowej wiedzy. Bo i tak w krótkim czasie możesz rozkręcić zyskowny biznes. Oto dwie nowe książki, które znów roztaczają przed polskim czytelnikiem ten pachnący słońcem Doliny Krzemowej prospekt.
Każda robi to w swoim stylu. Książka Chrisa Guillebeau jest bardziej czytadłem. W sumie nie ma w niej nic, czego czytelnik obeznany z tego typu literaturą nie znałby już z innych publikacji. Są historie ludzi, którzy do niedawna kisili się w biurowych kubikach i przez głowę im nie przechodziło, że mogą zostać przedsiębiorcami. Ale potem padali ofiarą zwolnień albo orientowali się, że w erze internetu można zgarniać kokosy za robienie tego, co naprawdę się lubi. Autor „Niskobudżetowego start-upu" zajmuje się m.in. podróżowaniem po świecie i gromadzeniem lotniczych mil. Dowiedział się na ich temat wszystkiego (tak przynajmniej twierdzi). Nauczył się wyzyskiwać na swoją korzyść wszelkie pomyłki Unii lotniczych. Jest - jak sam siebie nazywa - podróżniczym ninja albo hakerem. I to jest właśnie jego start-up. Bo on tę wiedzę spisuje i sprzedaje w formie poradników. Nie rozchodzą się one w milionowych nakładach, ale przy założeniu, że nie musi dzielić się zyskami z wydawcą i dystrybutorem, zostaje mu niemała sumka. W sam raz na życie i kolejne podróże.
Autorzy drugiej książki Steve Blank i Bob Dorf piszą o budowaniu start-upu w sposób systematyczny. Ich „Podręcznik" jest gruby, ładnie wydany i solidny. I nietani, bo kosztuje aż 99 zł. Jeśli ktoś na poważnie myśli o budowaniu od podstaw mikroprzedsiębiorstwa, nie będzie to wydatek zbyt wygórowany. Zwłaszcza że „Podręcznik" zawiera całkiem sporo solidnej wiedzy z podstaw zarządzania i marketingu. I bez wątpienia nie jest książką, którą po jednorazowym przeczytaniu odkłada się na półkę.
Zawsze gdy trafiam na kolejne amerykańskie (lub silnie inspirowane amerykańskimi teoriami) publikacje dotyczące start-upów, zastanawiam się, na ile są one faktycznie przydatne początkującym nadwiślańskim przedsiębiorcom. Doceniam potencjał inspiracyjny („I ty możesz to zrobić!"), jaki takie książki zazwyczaj z sobą niosą. Ale zdecydowanie brakuje mi w nich specyficznego polskiego kontekstu. Czyli tego wszystkiego, co sprawia, że nad Wisłą z modelu start-upu skorzystać jednak trudniej niż po drugiej stronie Atlantyku. Dlaczego Bo z pomocą polskiego internetu nadal (i wcale nie jestem pewien, czy to się zmienia na lepsze) bardzo trudno uzyskać efekt skali, który sprawi, że firma będzie miała widoki na przekroczenie sensownego progu rentowności. Znam niestety wiele historii start-upów, które się nie udały. Były stratą czasu, pieniędzy i alternatyw. I chyba byłoby dobrze, gdyby jakaś okołostartupowa publikacja zmierzyła się wreszcie z tym bardzo realnym problemem. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2013-07-15Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Poradniki, które od razu sukcesu nie gwarantują, ale - inspirują!
Słowo „start-up" jak i sama forma „zagnieżdżenia się" w biznesie robią coraz większą karierę. Przyspieszyć ją mogą dwa poradniki wydane przez Onepress / Helion.
Podstawa to „Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku" - poradnik przygotowany przez Steve'a Blanka i Boba Dorfa. Jak obydwaj zapewniają i jak łatwo samemu się podczas lektury przekonać, nie jest to książka do poduszki, na jedną, bezsenną noc. To pokaźne dzieło, którego należy zawsze mieć pod ręką zanurzając się w świat biznesu i nie chcąc, by zmienił nam się nieopatrznie w labirynt.
Nie można też traktować poradnika jako „prawd objawionych" i pochłaniać go bezrefleksyjnie. Dobrze jest mieć go na wyciągnięcie ręki, by regularnie lub w przypadku jakichkolwiek komplikacji w rozwoju firmy - móc do niego szybko wrócić. Nawet wtedy, gdy poczujemy smak sukcesu i zaczniemy nabierać wiatru w żagle.
Siostrzana propozycja to „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji" -poradnik, który przygotował Chris Guillebeau. I tu znajdujemy mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim".
Dowiadujemy się, w jaki sposób można prowadzić życie pełne przygód i jednocześnie mieć poczucie spełnienia, a także zapewnić sobie przyzwoite zarobki. I ten poradnik może od razu tego gwarantuje, ale - jak wcześniejszy - do niego z pewnością inspiruje. -
Recenzja: bizrun.pl Marcin Pietraszek, 2013-06-03Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Chris Guillebeau napisał książkę, którą polecić można każdemu, kto chciałby rozpocząć własną działalność gospodarczą. Kompleksy, że jest się jednoosobową mikrofirmą, można wreszcie odłożyć na bok.
„Niskobudżetowy startup” może sprawić, że swoje pomysły na mały biznes zaczniesz traktować poważniej.
W tej książce jednoosobowa działalność gospodarcza nie jest traktowana niczym gorsza wersja biznesu. Wręcz przeciwnie. W ocenie Chrisa Guillebeau’a działanie w pojedynkę i zarabianie w ten sposób pieniędzy to oznaka podążania za duchem czasów, w przeciwieństwie do tworzenia przestarzałych, skomplikowanych, niewydolnych struktur korporacyjnych.
Dlaczego działalność jednoosobowa jest lepsza? Powód numer jeden: samodzielny przedsiębiorca jest wolny. Bardziej niezależny niż osoba zatrudniona na etacie, czy też prezes zarządu w spółce. Jednoosobowy przedsiębiorca sam decyduje kiedy i co robi, a dzięki nowoczesnym technologiom, może pracować z dowolnego miejsca na świecie.
Jeszcze kilkanaście lat temu samodzielne zarabianie na życie nie było takie łatwe. Do niedawna opcja ciepłej posadki była rzeczywiście atrakcyjną propozycją, a mały biznes kojarzył się przede wszystkim z prowadzeniem małego sklepu, który wiązał ze sobą właściciela jeszcze bardziej niż etat. Wszystko to jednak zmieniło się dzięki internetowi. Dziś można zarabiać małe, średnie lub nawet bardzo duże pieniądze, dysponując laptopem i łączem internetowym.
Trzeba mieć również cenne umiejętności, najlepiej powiązane z pasją, dzięki czemu będziemy mogli zaproponować klientom nowe sposoby na rozwiązywanie ich starych problemów. Nie musimy być jednak mistrzami świata w swojej dziedzinie – kluczem do sukcesu może być np. oryginalne połączenie ze sobą kilku „średnich” umiejętności.
Autor „Niskobudżetowego startupu” krok po kroku pokazuje, jak założyć własną firmę (nie tylko stricte internetową). Posiłkuje się przy tym prawdziwymi przykładami.
Guillebeau podróżując po świecie rozmawiał z wieloma jednoosobowymi przedsiębiorcami, prosił ich również o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań. Jeśli z odpowiedzi wynikało, że dana firma odniosła spektakularny sukces dzięki prostym pomysłom właściciela, pogłębiał swój wywiad. Efekty tych szczególnych „badań terenowych” opisał w książce.
„Niskobudżetowy startup” to jedna z najlepszych książek poświęconych przedsiębiorczości, jakie kiedykolwiek czytałem. Wskazówki podawane przez autora są jednocześnie praktyczne i inspirujące. Jeśli więc szukasz czegoś, co da Ci „pozytywnego kopa”, skłaniając do zamiany marzeń o własnej firmie na konkretne działania, ta książka jest dla Ciebie. Ale jeśli już prowadzisz własną działalność i przydałoby Ci się trochę nowego wiatru w żagle, także jej nie pomijaj – Guillebeau podsuwa wiele ciekawych pomysłów dotyczących rozwijania oferty i taniego promowania działalności (w tym „lansowania się”).
Ta książka pomaga przywrócić wiarę w to, że bycie przedsiębiorcą to wspaniała sprawa. Firma może pozwolić przedsiębiorcy na samorealizację i zarabianie pieniędzy, a klientom przynieść satysfakcję dostarczając im produkty i usługi, które rozwiązują ich problemy i wnoszą pozytywną energię w ich życie. -
Recenzja: wykorzystajto.pl Rafał MrózRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dzisiaj skończyłem lekturę książki „Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji” Chrisa Guillebeau. Książka zaciekawiła mnie dlatego, bo wcześniej czytałem jego The Art of Non-Conformity i chciałem się dowiedzieć, co takiego chce przekazać w „Niskobudżetowym startupie”. Oto moja opinia na jej temat.
Dla kogo jest ta książka?
Zanim napiszę dla kogo jest ta książka, oto dla kogo z pewnością ona nie jest. Nie polecam jej osobom, które czytały już jakieś bardziej rozległe biznesowe pozycje, bo nie znajdą tutaj tego typu szczegółów „na wysokim poziomie” w kontekście średniej (czy nawet małej) firmy.
Dla kogo jest tak książka? Będzie doskonałą lekturą dla osób, które pracując na etacie dojrzały do momentu, że czas coś zmienić – i nie chodzi tutaj o kolejnego pracodawcę. Poleciłbym ją osobom, które zetknęły się w swojej etatowej pracy (niekoniecznie w korporacji) ze „ścianą” np. nie mogą już awansować, bo w małej rodzinnej firmie wyżej jest tylko szef, albo miejsce zarezerwowane jest dla dzieci szefa.
Sam znam wiele takich przypadków: świetny sprzedawca nie może awansować, zaczyna więc rozwijać własny biznes, w którym też jest sprzedawcą. Ale także właścicielem – i sam decyduje o swoim życiu zawodowym i prywatnym.
Takie osoby często są doskonałym specjalistami w swojej dziedzinie i mają dość pracy „u kogoś”, ale nie wierzą we własne siły. Po lekturze tej książki zdecydowanie nabiorą motywacji. Ale dostaną też sposób jak szybko i tanio przetestować swój pomysł na biznes.
O czym jest ta książka?
Zatrzymam się chwilę przy tytule. Po słowie „startup” spodziewałem się książki o biznesie internetowym. Ale ona wcale nie jest o tym. Mimo, że w zasadzie każdy z opisywanych tam przedsiębiorców używał Sieci do promocji lub sprzedaży, to osoby te reprezentowały różne typy biznesów: freelancing, współpracę, sprzedaż (także internetową) – generalnie to wszystko, co dzisiaj można podpiąć pod mikroprzedsiębiorczość i samozatrudnienie.
Autor opisuje historie różnych osób oraz okoliczności (czasem przypadkowych) w których uruchomili swoją małą firmę. A wybierał te osoby dość pieczołowicie i to stanowi o wartości tej książki. Spośród wielu ankiet i rozmów, które przeprowadził, wybrał takie osoby i biznesy, które spełniają kilka kryteriów np. nie wymagają specjalnej wiedzy czy umiejętności albo nie zatrudniają więcej niż 5 osób i dają przyzwoite dochody.
To istotne, bo chodzi o to, aby pokazać „zwykłą” działalność, a nie mega-biznes, z kredytami, leasingami i pełną księgowością. Na marginesie, poguglowałem trochę za osobami, które autor przedstawia w książce – oraz ich biznesami. Znalazłem wiele z nich, np. firmę z materacami opisaną już na samym wstępie (ale później przytaczaną wiele razy).
Dlatego fajne jest to, że zamiast skupiać się na czymś abstrakcyjnym dla początkującego przedsiębiorcy (czy nawet małej firmy) jak otwieranie oddziałów, zatrudnianie nowych osób do kolejnych działów firmy – autor pokazuje skalę „mikro”. Czyli to, przez co nawet największa firma świata przejść musiała – kiedy właściciel jest jednocześnie szefem, kierowcą, sprzedawcą i magazynierem.
Porady? Instrukcje?
Od strony technicznej osoba poszukująca pomysłu na założenie własnej firmy znajdzie w książce kilka narzędzi, które umożliwią jej szybszą realizację planów np. błyskawiczną (i bardzo motywującą) instrukcję na temat tego jak zacząć natychmiast (dotyczy sprzedaży online, ale to dobry początek), sposób na to, jak skupić się na właściwych celach (bo niestety – jest wiele „przeszkadzaczy”, wiem to z doświadczenia :)), fajny biznesplan (zupełnie inny od tych, które można wyszukać w Sieci albo poznać w szkole) i kilka innych wskazówek (np. czego ludzie pragną najbardziej).
Ta książka nie mówi o tym jak założyć biznes z pieniędzy rodziców (albo dotacji Urzędu Pracy), ale jak można trafić na swoją pasję z której można zrobić biznes – małymi krokami i z bardzo małym budżetem.
Wady?
Tak, znalazłęm dwie wady. Oczywiście to moje subiektywne odczucie. Za dużo jest w niej historii pozytywnych. Oczekiwałbym pokazania jednego lub dwóch przypadków, które się nie powiodły – po to, żeby czytelnik mógł nauczyć się czegoś na cudzych błędach. Pewno to był świadomy wybór, aby umieścić tylko pozytywne wzorce, bo dzięki temu książka ma bardzo inspirującą wymowę.
Ponieważ pisana jest w środowisku „amerykańskim” (choć opisuje doświadczenia przedsiębiorców z różnych krajów) to trochę trąci amerykanizmami – ale nie są zbyt „dokuczliwe” w sensie rzucania się w oczy (przykładem jest tytułowy „startup” który w Polsce kojarzy się w zasadzie wyłącznie z biznesem internetowym).
Ktoś może jej zarzucić, że przykładów jest zbyt wiele i lepiej byłoby rozpisać bardziej szczegółowo tylko kilka z nich – ale wówczas książka straciłaby swój motywacyjny charakter – moim zdaniem to akurat zaleta.
Podsumowanie
Inspirująca książka – i tak należy ją traktować – jako pierwszy drogowskaz, który wyznacza drogę do celu. Inspiruje dlatego, bo pokazuje na przykładach, że pasja prowadzi do sukcesu. Sam jestem zwolennikiem takiego myślenia, bo – zwyczajnie – sam tego doświadczyłem. Książkę wydał Helion, można ją kupić na stronach Onepress (także jako ebook), tam także znajduje się fragment do pobrania.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The $100 Startup: Reinvent the Way You Make a Living, Do What You Love, and Create a New Future
- Tłumaczenie:
- Anna Kanclerz
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-9492-6, 9788328394926
- Data wydania książki drukowanej :
- 2013-05-20
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-9493-3, 9788328394933
- Data wydania ebooka :
- 2013-05-24 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 170193
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF »
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Start-up
Onepress - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że sukces, spełnienie marzeń i szczęśliwe życie jest dla każdego. By osiągnąć te cele, nie musisz czekać na przypadek, tajemniczą i ulotną inspirację ― możesz działać już teraz. Wystarczy wsłuchać się w siebie, zrozumieć swoją wewnętrzną moc i przejąć kontrolę nad własnym życiem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
To książka przeznaczona dla przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i specjalistów, którzy chcą poznać fundamentalną filozofię, jaka leży u podstaw skutecznych działań marketingowych na rynku B2B. Prowadzisz tego typu firmę i chcesz zacząć inwestować w marketing, by Twoja marka stała się rozpoznawalna i pomagała Ci pozyskać klientów? A może pierwszy raz w karierze zatrudniasz się w firmie B2B i zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce poznasz szereg technik, które pozwolą Ci szybko i skutecznie poradzić sobie z każdą trudnością i nagłym kryzysem. Dowiesz się, jak zachować spokój i przejąć kontrolę nad problemem. Nauczysz się odpowiedniej metody komunikowania, a ta umiejętność doda Ci pewności siebie. Opanujesz własne wewnętrzne rezerwy energii i siły, co przy koncentracji na kluczowych obszarach problemu pozwoli Ci wyeliminować przeszkody i odnieść błyskotliwe zwycięstwo. To rzecz napisana w swobodnym, bezpośrednim stylu, a każdy rozdział zawiera mnóstwo konkretnych wskazówek i porad ― znakomita pomoc w nauce skutecznego reagowania i inspiracja, by się rozwijać, a w efekcie zwiększyć poziom swojej sprawczości i dojrzałości. I któregoś dnia zatriumfować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Termin „płynna nowoczesność”, który przypisuje się socjologowi i filozofowi Zygmuntowi Baumanowi, dobrze oddaje czasy, w jakich żyjemy ― z ich fragmentarycznością, epizodycznością i poczuciem niejednoznaczności. Biznesowym odpowiednikiem tego określenia jest świat VUCA. W nim nic nie jest pewne, żadna posada ani ścieżka kariery. Pracownicy powinni się nastawić na rzeczywistość ciągłej zmiany: zadań wykonywanych na danym stanowisku, stanowisk samych w sobie, a także branż, w których przyjdzie im zawodowo funkcjonować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Seks, władza i pieniądze - oto trzy popędy, z którymi żyjemy na co dzień. Nawet jeśli nie kierują naszym życiem, to pewnie prędzej czy później zetkniemy się z ludźmi, dla których jeden z nich (albo wszystkie trzy) będzie czymś najważniejszym. Nie do przeskoczenia. Dla seksu, władzy i pieniędzy człowiek zrobi naprawdę wiele. I możesz mówić „mnie nie zależy”, możesz nawet tak myśleć, w pewnym momencie jednak zderzysz się z własną lub cudzą żądzą - tak silną, że nie będziesz w stanie w jej obliczu ustać na nogach. I co wtedy?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Wydaje Ci się, że masz znikomy wpływ na to, co Cię w życiu spotyka? Masz rację: wydaje Ci się! W rzeczywistości Twoja przyszłość zależy od Ciebie, od Twoich wyborów i Twoich decyzji. To, co osiągniesz w życiu, będzie wynikiem tego, co zrobisz, albo tego, czego nie zrobisz — codziennie, dzień po dniu, rok po roku. Jeśli więc wiesz, jakiej przyszłości dla siebie pragniesz, zacznij ją budować już dziś!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Negocjacje. Wiele osób wzdryga się na samą myśl ― negocjacje źle im się kojarzą, nie lubią ich i niechętnie do nich przystępują, czując, że to swojego rodzaju przeciąganie liny i brutalna walka. Drugą stronę postrzegają jako adwersarza i przeciwnika. To błędne spojrzenie i złe podejście do tematu. W biznesie negocjowanie powinno stanowić pewien etap budowania relacji z klientem. Służyć nawiązywaniu długoterminowych relacji. Negocjacje to też skuteczny sposób na uniknięcie konfliktów w domu, w rodzinie, z dziećmi, czy przyjaciółmi. Możemy dyskutować, możemy nawet się spierać, ale w ostateczności chodzi o to, aby strony skończyły rozmowy z poczuciem satysfakcji i dobrymi wspomnieniami, stanowiącymi pozytywny prognostyk na przyszłość.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji Chris Guillebeau (22) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(8)
(7)
(2)
(2)
(3)
(0)
więcej opinii