Lean Analytics. Use Data to Build a Better Startup Faster
- Autorzy:
- Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz
- Niedostępna
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 440
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis
książki
:
Lean Analytics. Use Data to Build a Better Startup Faster
Whether you’re a startup founder trying to disrupt an industry or an entrepreneur trying to provoke change from within, your biggest challenge is creating a product people actually want. Lean Analytics steers you in the right direction.
This book shows you how to validate your initial idea, find the right customers, decide what to build, how to monetize your business, and how to spread the word. Packed with more than thirty case studies and insights from over a hundred business experts, Lean Analytics provides you with hard-won, real-world information no entrepreneur can afford to go without.
- Understand Lean Startup, analytics fundamentals, and the data-driven mindset
- Look at six sample business models and how they map to new ventures of all sizes
- Find the One Metric That Matters to you
- Learn how to draw a line in the sand, so you’ll know it’s time to move forward
- Apply Lean Analytics principles to large enterprises and established products
Wybrane bestsellery
-
Promocja
W tej książce znajdziesz kompletny proces analityczny, od generowania pomysłów po przygotowanie zestawienia produktu i rynku. Dowiesz się z niej, jak zweryfikować swój pomysł, znaleźć odpowiednich klientów, zdefiniować ostateczną wersję produktu, zarobić na swojej działalności i ją wypromować. Znajdziesz tu konkretne i przydatne informacje, oparte na ponad trzydziestu analizach przypadku, bez których nie może się obejść żaden przedsiębiorca. Książka jest skierowana również do analityków internetowych i analityków danych, ponieważ pozwala powiązać efekty ich pracy z rozważaniami biznesowymi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Every year, tens of thousands of companies—from industry giants to aspiring upstarts—apply to speak at conferences. They pump millions of dollars into these events, hoping to find new customers, strengthen their brand, and meet new partners. Sadly, for most of them, things don’t go that way. Submitted topics aren’t chosen; when they are, they come- ePub + Mobi pkt
(28,44 zł najniższa cena z 30 dni)
42.42 zł
49.90 zł (-15%) -
Bestseller Promocja
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w Polsce. Inwestorów przekonują między innymi niskie koszty, transparentność, wyniki i coraz większy wybór funduszy, w których można ulokować środki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Promocja
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. Wszak wszyscy powinni grać do jednej bramki - zarówno decydenci angażujący „haerowców”, by stali się niezbędną częścią i akceleratorem zmian, jak i sam dział HR, który, jeśli ma pomóc, musi poznać zasady gry.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Równie wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i poziomów odniesienia, a także częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić interesujące Cię KPI.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów i jeszcze szybszym wycofywaniu się z tych nietrafionych.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowiesz się również, w jaki sposób zapobiegać występowaniu problemów zespołowych. Przekonasz się, że proste narzędzia mogą ułatwić osiąganie synergii dzięki nakierowaniu zachowań zespołu na właściwe tory. Bardzo istotnymi tematami są proces zespołowy i klimat psychologiczny. Zła atmosfera w zespole powoduje, że problemy narastają, a czasem przeradzają się w porażki. Z drugiej strony stworzenie psychologicznego bezpieczeństwa może się wydawać niezwykle trudne dla liderów pozostających pod presją osiągania wyników. W poradniku opisano proste narzędzia umożliwiające zarządzanie obydwoma tymi aspektami.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
Niedostępna
-
Promocja
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i tak, że obiecujący projekt pochłania mnóstwo pieniędzy, czasu i energii, zanim w końcu staje się jasne, że oparto go na opiniach, a nie na faktach. Czy można jakoś uniknąć podobnych frustracji?- Druk
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
To pytanie z pewnością nurtuje Cię od chwili, gdy spojrzałeś na tytuł tej książki. Nurtowało ono też jej autora, gdy po raz pierwszy zetknął się z tym terminem i rewolucyjnym podejściem, które się za nim kryje. Najprościej rzecz ujmując, growth hacker - inaczej: haker wzrostu - to ktoś, kto wyrzucił wszystkie podręczniki z teorią marketingu i zajął się tym, co faktycznie działa, czyli przekonuje klientów do kupna produktu lub usługi. To ktoś, kto nie ma zamiaru wydawać milionów na reklamę telewizyjną i dawać ogłoszeń w gazetach. Woli posłużyć się możliwościami internetu: sprawdzić na małej grupie, czy ogłoszenie w sieci przyciąga uwagę i skłania do kliknięcia, przeanalizować dane z serwisów, przekonać się, ile osób wchodzi na stronę bloga. To właśnie tacy ludzie stoją za sukcesem Hotmaila, Twittera, Instagrama...- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(20,94 zł najniższa cena z 30 dni)
22.68 zł
34.90 zł (-35%) -
Promocja
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, odmówić pełnienia zaszczytnej funkcji. Co byłoby bez sensu, ponieważ praca projektowa, choć na początku faktycznie bywa sporym wyzwaniem, jest ciekawa, rozwijająca i - co ważne - z każdym kolejnym zrealizowanym projektem zostawia z poczuciem dobrze wykonanego zadania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%)
Kup polskie wydanie:
Metoda Lean Analytics. Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych
- Autor:
- Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz
51,35 zł
79,00 zł
(47.4 zł najniższa cena z 30 dni)
Ebooka "Lean Analytics. Use Data to Build a Better Startup Faster" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Lean Analytics. Use Data to Build a Better Startup Faster" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Lean Analytics. Use Data to Build a Better Startup Faster" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-3571-7, 9781449335717
- Data wydania ebooka :
- 2013-03-08 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Język publikacji:
- 1
- Rozmiar pliku ePub:
- 12.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 31.1MB
Spis treści książki
- Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster
- Praise for Lean Analytics
- Dedication
- Foreword
- Preface
- Who This Book Is For
- How This Book Works
- The Building Blocks
- Customer Development
- Lean Startup
- Wed Like to Hear from You
- Safari Books Online
- Thanks and Acknowledgments
- I. Stop Lying to Yourself
- 1. Were All Liars
- The Lean Startup Movement
- Poking a Hole in Your Reality Distortion Field
- Airbnb PhotographyGrowth Within Growth
- 2. How to Keep Score
- What Makes a Good Metric?
- Qualitative Versus Quantitative Metrics
- Vanity Versus Real Metrics
- Eight Vanity Metrics to Watch Out For
- Exploratory Versus Reporting Metrics
- Circle of Moms Explores Its Way to Success
- Leading Versus Lagging Metrics
- Correlated Versus Causal Metrics
- Moving Targets
- HighScore House Defines an Active User
- Segments, Cohorts, A/B Testing, and Multivariate Analysis
- Segmentation
- Cohort Analysis
- A/B and Multivariate Testing
- The Lean Analytics Cycle
- Evaluating the Metrics You Track
- 3. Deciding What to Do with Your Life
- The Lean Canvas
- What Should You Work On?
- Create a Lean Canvas
- 4. Data-Driven Versus Data-Informed
- How to Think Like a Data Scientist
- Lean Startup and Big Vision
- 1. Were All Liars
- II. Finding the Right Metric for Right Now
- 5. Analytics Frameworks
- Dave McClures Pirate Metrics
- Eric Riess Engines of Growth
- Sticky Engine
- Virality Engine
- Paid Engine
- Ash Mauryas Lean Canvas
- Sean Elliss Startup Growth Pyramid
- The Long Funnel
- The Lean Analytics Stages and Gates
- 6. The Discipline of One Metric That Matters
- Moz Tracks Fewer KPIs to Increase Focus
- Four Reasons to Use the One Metric That Matters
- Solare Focuses on a Few Key Metrics
- Drawing Lines in the Sand
- The Squeeze Toy
- Define Your OMTM
- 7. What Business Are You In?
- About Those People
- The Business Model Flipbook
- Lots to Choose From
- Six Business Models
- Pick Your Business Model
- 8. Model One: E-commerce
- What Mode of E-commerce Are You?
- A Practical Example
- Conversion Rate
- Purchases Per Year
- Shopping Cart Size
- Abandonment
- Cost of Customer Acquisition
- Revenue Per Customer
- WineExpress Increases Revenue by 41% Per Visitor
- Keywords and Search Terms
- Recommendation Acceptance Rate
- Virality
- Mailing List Click-Through Rates
- Offline and Online Combinations
- Shipping Time
- Stock Availability
- Visualizing the E-commerce Business
- Wrinkles: Traditional E-commerce Versus Subscription E-commerce
- Key Takeaways
- 9. Model Two: Software as a Service (SaaS)
- Backupifys Customer Lifecycle Learning
- Measuring Engagement
- Churn
- Churn Complications
- Visualizing the SaaS Business
- ClearFit Abandons Monthly Subscriptions for 10x Growth
- Wrinkles: Freemium, Tiers, and Other Pricing Models
- Key Takeaways
- 10. Model Three: Free Mobile App
- Installation Volume
- Average Revenue Per User
- Percentage of Users Who Pay
- Churn
- Visualizing the Mobile App Business
- Wrinkles: In-App Monetization Versus Advertising
- Key Takeaways
- 11. Model Four: Media Site
- Audience and Churn
- Inventory
- Performance and the Sessions-to-Clicks Ratio
- Ad Rates
- Content/Advertising Trade-off
- Visualizing the Media Business
- Wrinkles: Hidden Affiliates, Background Noise, Ad Blockers, and Paywalls
- Key Takeaways
- 12. Model Five: User-Generated Content
- Visitor Engagement
- Content Creation and Interaction
- Engagement Funnel Changes
- Value of Created Content
- Content Sharing and Virality
- Notification Effectiveness
- Visualizing a UCG Business
- Wrinkles: Passive Content Creation
- Key Takeaways
- 13. Model Six: Two-Sided Marketplaces
- What DuProprio Watches
- Rate at Which Youre Adding Buyers and Sellers
- Rate of Inventory Growth
- Buyer Searches
- Conversion Rates and Segmentation
- Buyer and Seller Ratings
- Percent of Flagged Listings
- Visualizing a Two-Sided Marketplace
- Wrinkles: Chicken and Egg, Fraud, Keeping the Transaction, and Auctions
- Key Takeaways
- 14. What Stage Are You At?
- Pick the Stage That Youre At
- 15. Stage One: Empathy
- Metrics for the Empathy Stage
- This Is the Best Idea Ive Ever Had! (or, How to Discover Problems Worth Solving)
- Finding a Problem to Fix (or, How to Validate a Problem)
- Signs Youve Found a Problem Worth Tackling
- Running Lean and How to Conduct a Good Interview
- How to Avoid Leading the Witness
- Convergent and Divergent Problem Interviews
- How Do I Know If the Problem Is Really Painful Enough?
- Calculating the Scores
- Cloud9 IDE Interviews Existing Customers
- How Are People Solving the Problem Now?
- Are There Enough People Who Care About This Problem? (or, Understanding the Market)
- What Will It Take to Make Them Aware of the Problem?
- A Day in the Life of Your Customer
- Finding People to Talk To
- Getting Answers at Scale
- LikeBright Mechanical Turks Its Way into TechStars
- Creating an Answers-at-Scale Campaign
- Build It Before You Build It (or, How to Validate the Solution)
- Localmind Hacks Twitter
- Before You Launch the MVP
- Deciding What Goes into the MVP
- Measuring the MVP
- Dont Ignore Qualitative Analytics
- Be Prepared to Kill Features
- Static Pixels Eliminates a Step in Its Order Process
- A Summary of the Empathy Stage
- Should You Move to the Next Stage?
- 16. Stage Two: Stickiness
- MVP Stickiness
- Iterating the MVP
- qidiq Changes How It Adds Users
- Premature Virality
- The Goal Is Retention
- Seven Questions to Ask Yourself Before Building a Feature
- How Rally Builds New Features with a Lean Approach
- How to Handle User Feedback
- The Minimum Viable Vision
- The Problem-Solution Canvas
- VNN Uses the Problem-Solution Canvas to Solve Business Problems
- A Summary of the Stickiness Stage
- Exercise #1: Should You Move to the Next Stage?
- Exercise #2: Have You Identified Your Biggest Problems?
- 17. Stage Three: Virality
- The Three Ways Things Spread
- Inherent Virality
- Artificial Virality
- Word-of-Mouth Virality
- Metrics for the Viral Phase
- Beyond the Viral Coefficient
- Timehop Experiments with Content Sharing to Achieve Virality
- Instrumenting the Viral Pattern
- Growth Hacking
- Attacking the Leading Indicator
- What Makes a Good Leading Indicator?
- Correlation Predicts Tomorrow
- Causality Hacks the Future
- A Summary of the Virality Stage
- Should You Move On to the Revenue Stage?
- The Three Ways Things Spread
- 18. Stage Four: Revenue
- Metrics for the Revenue Stage
- The Penny Machine
- Penny Machines and Magic Numbers
- Finding Your Revenue Groove
- Where Does the Money Come From?
- Customer Lifetime Value > Customer Acquisition Cost
- Parse.ly and the Pivot to Revenue
- Market/Product Fit
- Review Your Old Assumptions
- Begin a Process of Elimination
- Deep Dive
- Find Similarities
- The Breakeven Lines in the Sand
- Breakeven on Variable Costs
- Time to Customer Breakeven
- EBITDA Breakeven
- Hibernation Breakeven
- Revenue Stage Summary
- 19. Stage Five: Scale
- The Hole in the Middle
- Metrics for the Scale Stage
- Is My Business Model Right?
- Buffer Goes from Stickiness to Scale (Through Revenue)
- The Three-Threes Model
- Finding Discipline as You Scale
- A Summary of the Scale Stage
- 20. Model + Stage Drives the Metric You Track
- 5. Analytics Frameworks
- III. Lines in the Sand
- 21. Am I Good Enough?
- WP Engine Discovers the 2% Cancellation Rate
- Average Isnt Good Enough
- What Is Good Enough?
- Growth Rate
- Is Growth at All Costs a Good Thing?
- Bottom Line
- Number of Engaged Visitors
- Bottom Line
- Pricing Metrics
- Socialight Discovers the Underlying Metrics of Pricing
- Bottom Line
- Cost of Customer Acquisition
- Bottom Line
- Virality
- Bottom Line
- Mailing List Effectiveness
- Bottom Line
- Uptime and Reliability
- Bottom Line
- Site Engagement
- Bottom Line
- Web Performance
- Bottom Line
- Make Your Own Lines in the Sand
- 22. E-commerce: Lines in the Sand
- Conversion Rate
- Bottom Line
- Shopping Cart Abandonment
- Bottom Line
- Search Effectiveness
- Bottom Line
- Conversion Rate
- 23. SaaS: Lines in the Sand
- Paid Enrollment
- Bottom Line
- Freemium Versus Paid
- Upselling and Growing Revenue
- Bottom Line
- Churn
- OfficeDrops Key Metric: Paid Churn
- Bottom Line
- Paid Enrollment
- 24. Free Mobile App: Lines in the Sand
- Mobile Downloads
- Bottom Line
- Mobile Download Size
- Bottom Line
- Mobile Customer Acquisition Cost
- Bottom Line
- Sincerely Learns the Challenges of Mobile Customer Acquisition
- Application Launch Rate
- Bottom Line
- Percent Active Mobile Users/Players
- Bottom Line
- Percentage of Mobile Users Who Pay
- Bottom Line
- Average Revenue Per Daily Active User
- Bottom Line
- Monthly Average Revenue Per Mobile User
- Bottom Line
- Average Revenue Per Paying User
- Bottom Line
- Mobile App Ratings Click-Through
- Bottom Line
- Mobile Customer Lifetime Value
- Mobile Downloads
- 25. Media Site: Lines in the Sand
- Click-Through Rates
- Bottom Line
- Sessions-to-Clicks Ratio
- Bottom Line
- Referrers
- Bottom Line
- Engaged Time
- Bottom Line
- What Onsite Engagement Can Tell You About Goals and Behaviors
- Sharing with Others
- Bottom Line
- JFL Gags Cracks Up YouTube
- Click-Through Rates
- 26. User-Generated Content: Lines in the Sand
- Content Upload Success
- Bottom Line
- Time on Site Per Day
- Bottom Line
- Reddit Part 1From Links to a Community
- Engagement Funnel Changes
- Bottom Line
- Reddit Part 2Theres Gold in Those Users
- Spam and Bad Content
- Bottom Line
- Content Upload Success
- 27. Two-Sided Marketplaces: Lines in the Sand
- Transaction Size
- Bottom Line
- What Etsy Watches
- Top 10 Lists
- Bottom Line
- Transaction Size
- 28. What to Do When You Dont Have a Baseline
- 21. Am I Good Enough?
- IV. Putting Lean Analytics to Work
- 29. Selling into Enterprise Markets
- Why Are Enterprise Customers Different?
- Big Ticket, High Touch
- Formality
- Legacy Products
- Incumbents
- Slower Cycle Time
- Rationality (and Lack of Imagination)
- The Enterprise Startup Lifecycle
- Inspiration
- Empathy: Consulting and Segmentation
- How Coradiant Found a Market
- Stickiness: Standardization and Integration
- Virality: Word of Mouth, Referrals, and References
- Revenue: Direct Sales and Support
- Scale: Channel Sales, Efficiencies, and Ecosystems
- So What Metrics Matter?
- Ease of Customer Engagement and Feedback
- Pipeline for Initial Releases, Betas, and Proof-of-Concept Trials
- Stickiness and Usability
- Integration Costs
- User Engagement
- Disentanglement
- Support Costs
- User Groups and Feedback
- Pitch Success
- Barriers to Exit
- The Bottom Line: Startups Are Startups
- Why Are Enterprise Customers Different?
- 30. Lean from Within: Intrapreneurs
- Span of Control and the Railroads
- Skunk Works for Intrapreneurs
- Changingor Innovating to Resist Change?
- Stars, Dogs, Cows, and Question Marks
- Swiffer Gives Up on Chemistry
- Doritos Chooses a Flavor
- Working with an Executive Sponsor
- EMI Embraces Data to Understand Its Customers
- The Stages of Intrapreneur Lean Analytics
- Beforehand: Get Buy-in
- Empathy: Find Problems, Dont Test Demand
- Skip the Business Case, Do the Analytics
- Stickiness: Know Your Real Minimum
- Viral from the Start
- Revenue Within the Ecosystem
- Scale and the Handoff
- 31. Conclusion: Beyond Startups
- How to Instill a Culture of Data in Your Company
- Start Small, Pick One Thing, and Show Value
- Make Sure Goals Are Clearly Understood
- Get Executive Buy-in
- Make Things Simple to Digest
- Ensure Transparency
- Dont Eliminate Your Gut
- Ask Good Questions
- How to Instill a Culture of Data in Your Company
- 29. Selling into Enterprise Markets
- A. References and Further Reading
- B. About the Authors
- C. The Lean Series
- Index
- About the Authors
- Copyright
O'Reilly Media - inne książki
-
Promocja
Analytics projects are frequently long, drawn-out affairs, requiring multiple teams and skills to clean, join, and eventually turn data into analysis for timely decision-making. Alteryx Designer changes all of that. With this low-code, self-service, drag-and-drop workflow platform, new and experienced data and business analysts can deliver results- ePub + Mobi pkt
(170,52 zł najniższa cena z 30 dni)
237.15 zł
289.00 zł (-18%) -
Promocja
Effective, repeatable, and insightful analytics are key to ROI in customer relationship management systems. Many organizations, however, lack the automated reporting tools they need to run their businesses and instead choose to massage the data in Excel. But there's a better way. Salesforce's standard reporting tools provide a rich set of features- ePub + Mobi pkt
(144,86 zł najniższa cena z 30 dni)
203.15 zł
239.00 zł (-15%) -
Promocja
Slow systems are frustrating. They waste time and money. But making consistently great decisions about performance can be easy, if you understand what's going on. This book explains in a clear and thoughtful voice why systems perform the way they do. It's for anybody who's curious about how computer programs and other processes use their time and a- ePub + Mobi pkt
(120,42 zł najniższa cena z 30 dni)
169.14 zł
199.00 zł (-15%) -
Promocja
If you're planning, building, or implementing a cloud strategy that supports digitalization for your financial services business, this invaluable guide clearly sets out the crucial factors and questions to consider first. With it, you'll learn how to avoid the costly and time-consuming pitfalls and disappointments of cloud adoption and take full ad- ePub + Mobi pkt
(102,53 zł najniższa cena z 30 dni)
143.65 zł
169.00 zł (-15%) -
Promocja
Digital transformation has accelerated nearly tenfold in recent years as both a business and technology journey. Yet, most white papers and how-to guides still focus solely on the business side, rather than include methods for optimizing the technology behind it. This handbook shows CIOs, IT directors, and architects how to balance these two concer- ePub + Mobi pkt
(82,41 zł najniższa cena z 30 dni)
118.15 zł
149.00 zł (-21%) -
Promocja
Product management has become a critical function for modern organizations, from small startups to corporate enterprises. And yet, the day-to-day work of product management remains largely misunderstood. In theory, product managers are high-flying visionaries who build products that people love. In practice, they're hard-working facilitators who br- ePub + Mobi pkt
(84,00 zł najniższa cena z 30 dni)
118.15 zł
149.00 zł (-21%) -
Promocja
NLP has exploded in popularity over the last few years. But while Google, Facebook, OpenAI, and others continue to release larger language models, many teams still struggle with building NLP applications that live up to the hype. This hands-on guide helps you get up to speed on the latest and most promising trends in NLP.With a basic understanding- ePub + Mobi pkt
(157,15 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł (-15%) -
Promocja
Most of the high-profile cases of real or perceived unethical activity in data science aren’t matters of bad intent. Rather, they occur because the ethics simply aren’t thought through well enough. Being ethical takes constant diligence, and in many situations identifying the right choice can be difficult.In this in-depth book, contributors from to- ePub + Mobi pkt
(96,67 zł najniższa cena z 30 dni)
135.15 zł
169.00 zł (-20%) -
Promocja
If you want to build an enterprise-quality application that uses natural language text but aren’t sure where to begin or what tools to use, this practical guide will help get you started. Alex Thomas, principal data scientist at Wisecube, shows software engineers and data scientists how to build scalable natural language processing (NLP) applicatio- ePub + Mobi pkt
(150,63 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł (-15%) -
Promocja
Many books and courses tackle natural language processing (NLP) problems with toy use cases and well-defined datasets. But if you want to build, iterate, and scale NLP systems in a business setting and tailor them for particular industry verticals, this is your guide. Software engineers and data scientists will learn how to navigate the maze of opt- ePub + Mobi pkt
(151,49 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł (-15%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Lean Analytics. Use Data to Build a Better Startup Faster Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz (0) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.