- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 144
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi
Trudni ludzie potrafią skutecznie zatruwać życie innym. W pracy spotykamy się z różnymi zachowaniami ludzkimi; są osoby, z którymi niełatwo jest się porozumieć, a to ujemnie wpływa na komfort naszej pracy i jej efekty. Zrozumienie motywów uciążliwych zachowań to najlepszy sposób, aby radzić sobie z problemami, jakie z nich wynikają.
"Jak radzić sobie z trudnymi ludźmi" to recepta na pokonywanie problemów w relacjach międzyludzkich. Ten praktyczny przewodnik nauczy Cię patrzeć z innej perspektywy na zachowania innych; pomoże zrozumieć ich motywy, podpowie, jak reagować w różnych sytuacjach. Roy Lilley wyjaśnia, jak:
- rozpoznawać siedem trudnych typów osobowości;
- docierać do sedna nieporozumień, aby gasić konflikty;
- postępować z ludźmi agresywnymi;
- motywować leniwych współpracowników;
- radzić sobie z trudnymi klientami;
- przyjmować skargi i zażalenia.
Książka zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek i ostrzega przed potencjalnymi zagrożeniami, jakie wynikają z relacji międzyludzkich. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto jest skazany na uciążliwych współpracowników. Pomoże Ci polubić trudnych ludzi, dotrzeć do nich, wywrzeć na nich wpływ i w konsekwencji zmotywować do osiągania lepszych wyników.
Wybrane bestsellery
-
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.44 zł
49.90 zł(-37%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pomoże Ci w tym ta niewielka książeczka - jej lektura sprawi, że nawet jeśli brak Ci motywacji albo nie lubisz jakiegoś zagadnienia, przyswoisz je szybko i skutecznie! Zorientujesz się, jaki sposób uczenia się jest dla Ciebie najwłaściwszy i jak ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedz...
Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności
(22.20 zł najniższa cena z 30 dni)24.05 zł
37.00 zł(-35%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Wystarczy przerzucić kilka telewizyjnych kanałów, by trafić na narcyza wśród polityków czy celebrytów, albo posurfować po internecie, by natknąć się na influencerów, których narcyzm stał się skutecznym narzędziem budowania własnej marki. Na szczęście telewizor można wyłączyć, a przeglądanie medió...
Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Wewnętrzny brak odwagi jest problemem ponadczasowym. I ponadczasową prawdą jest, że odwaga to warunek rozwoju, postępu i… szczęścia. W tej książce znajdziesz inspirujący przegląd myśli filozofów, przywódców i wizjonerów, a także wiele prawdziwych historii ludzi, którzy pokazali, jak pokonać...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka "Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Bliżej Przedszkola Aneta Korzec; 08/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Trudny? To na pewno nie ja!". A może jednak? Zanim pozwolisz sobie na ocenę innych, zastanów się, czy aby ty sam nie należysz do grupy "trudnych ludzi". Jak zachowujesz się w pracy? W sytuacjach, kiedy wszystko zależy od dobrych relacji w zespole? Czy radzisz sobie z własnymi emocjami, czy jesteś w stanie pokonać stres i nie wybuchnąć przy okazji? Jeśli tak -- stawiam diagnozę -- nie jesteś trudny. Ale co z ludźmi, którzy cię otaczają i z którymi musisz codziennie pracować? Każdy z nas przynajmniej raz zetknął się z osobą, którą można określić jako trudną. To chyba nieuniknione, prędzej czy później będziemy mieli kontakt z taki typami osobowości, z którymi ciężko będzie nawiązać jakikolwiek kontakt.
Roy Lilley w książce "Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi?" zawarł mnóstwo użytecznych wskazówek, dzięki którym łatwiej ci będzie zrozumieć motywy postępowania innych oraz spojrzeć z nowej perspektywy na ich zachowania.
Ale jak poznać, że to akurat on czy ona skutecznie zatruwają życie innym? Lilley rozróżnił siedem typów osobowości, które zaliczane są do trudnych. Wśród nich wymienił i scharakteryzował typ agresywny, zrzędliwy, zamknięty w sobie, superzgodny, typ negatywisty, mądrali oraz osoby wiecznie niezdecydowanej. Dzięki wskazówkom zawartym w lekturze tej książki nauczysz się obserwować ludzi, z którymi pracujesz. Łatwiej ci będzie dotrzeć do źródeł nieporozumień, gdy będziesz mógł przewidzieć czyjeś reakcje w sytuacjach napiętych, co w rezultacie pomoże uniknąć ci niepotrzebnych konfliktów.
Nie wiesz, jak poradzić sobie z szefem, który doprowadza cię do szału, albo z kolegami z pracy, których najchętniej byś udusił? A może twoi pracownicy są leniwi i uciekają od wyznaczonych im zadań? Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź właśnie tutaj. Autor książki przeprowadza dokładną analizę typów ludzi, z którymi przyjdzie ci pracować. By zacząć budować poprawną relację z nimi, musisz na początku ustalić, czy twój szef jest typem agresywnym czy raczej superzgodnym, czy twoi koledzy są marudami czy może opętała ich chęć rywalizacji. Wtedy będziesz wiedział, jakie zastosować środki w rozmowie z nimi, jak ich traktować, by nawiązać z nimi właściwy kontakt. To trudne, ale nawet z ludźmi kłótliwymi można obejść się delikatnie, bez utarczek słownych.
W pracy, bez względu na nasze stanowisko, spotykamy się z ludźmi należącymi do trudnych, tego nie da się uniknąć, podobnie jak i trudnych sytuacji. Krytykanci, plotkarze, wieczne marudy, krzykacze... Pamiętaj! Są na nich sposoby. W podsumowaniu Lilley wymienia 10 kroków, które prowadzą do zażegnania konfliktu w sytuacjach, kiedy naprawdę ciężko uniknąć napięcia czy kłótni. Pracuj nad sobą, nad swoimi emocjami a na pewno uda ci się zapanować nad stresem i co najważniejsze - wpłyniesz pozytywnie na tych, którzy popadli w konflikt z samymi sobą i chcą wciągnąć w to jeszcze ciebie.
Dzięki tej książce dotrzesz do ludzi trudnych, łatwiej ci będzie ich zrozumieć, wywrzeć na nich wpływ i w konsekwencji zmotywować do polepszenia waszych wzajemnych relacji. A chyba warto, prawda? Miła atmosfera w pracy powoduje, że chce nam się do niej wstawać…
-
Recenzja: INFOR.PL Andrzej Budzyk; 1/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi” Roya Lilleya i „Jak skutecznie negocjować” Davida Oliviera to dwie wzajemnie uzupełniające się brytyjskie publikacje, wydane w 2004 roku przez śląskie Wydawnictwo Helion. Obie te prace są książkowym odzwierciedleniem zajęć prowadzonych przez autorów i zostały wzbogacone przez polskiego wydawcę zestawieniami polsko-angielsko-niemieckich słówek, ilustrujących uniwersalny oraz międzynarodowy charakter omawianej problematyki
(...)
Roy Lilley prezentuje dziesięć prostych kroków przydatnych w radzeniu sobie z trudną sytuację:- Z agresją trzeba radzić sobie bezpośrednio, nie za pomocą e-maili, faksów, notek, czy nagrania na automatycznej sekretarce.
- Pokaż, że rozumiesz, ale słowa „rozumiem” używaj z rozmysłem.
- Najłatwiej w sytuacji konfliktu oddalić się z miejsca zdarzenia, zwłaszcza jeżeli czujesz się zagrożony. Chowanie głowy w piasek nie jest skuteczną metodą.
- Jesteś na kogoś wściekły -- skup się na kwestii, która tak Cię rozjuszyła i poproś o zmianę: Czy mógłbyś dostarczyć mi ten projekt jutro rano? albo: Czy mógłbyś odebrać ten telefon? Dzięki tym ułamkom sekund potrzebnym na wymyślenie żądania zapomnisz o wybuchu i zapobiegniesz w ten sposób przerodzeniu się incydentu w większy konflikt.
- Jeżeli ktoś w agresywny sposób podnosi głos, zastosuj technikę lustra lub magnetofonu: dokładnie powtarzaj słowa, których użył w stosunku do ciebie.
- Zaakceptuj fakt, że jesteś zły, ale nie próbuj zrzucić odpowiedzialności za swoje emocje na kogoś innego.
- Bądź wagą. Tak, wiem, że nie każdy ma szansę urodzić się między 23 września a 22 października, ale chodzi mi o bardzo ważny atrybut wagi: rozwagę.
- Trenuj swoje emocje, tak jak sportowcy trenują mięśnie.
- Czujesz, że jeszcze chwila, a eksplodujesz niczym gigantyczna bomba atomowa? Pohamuj się, daj sobie czas na ochłonięcie i nabranie dystansu do sytuacji.
- Od czasu do czasu masz prawo być zły, ale rób to z godnością.
Moim zdaniem, tak jak nikt nie oczekuje od kryminału, żeby nosił w sobie wiedzę i bibliografię podręcznika kryminalistyki, tak od kieszonkowego poradnika czytelnik -- w szczególności menedżer -- nie spodziewa się pełnej informacji z zakresu zachowań w organizacji czy firmie. Ale takie książeczki, z przywołanymi tu zestawieniami i „dekalogami”, bardzo się przydają -- choćby jako zachęta do sięgnięcia po bardziej kompleksową lekturę.
(...)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Dealing with Difficult People
- Tłumaczenie:
- Agnieszka Czardybon
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1590-3, 8373615903
- Data wydania książki drukowanej:
- 2004-09-01
- Format:
- 122x194
- Numer z katalogu:
- 2552
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Komunikacja i negocjacje
Kompetencje osobiste
- Serie wydawnicze: Quick
Spis treści książki
- Konwencje użyte w tej książce (9)
- Trudny? To na pewno nie ja! (12)
- Rozpoznajesz kogoś? (15)
- Najpierw diagnoza (24)
- Co to jest konflikt? (31)
- Pan Wściekły (34)
- Nigdy nie pozwól, żeby szef widział, że się denerwujesz (35)
- Opętani na punkcie rywalizacji (41)
- Rywale, antagoniści i ataki personalne (42)
- Cicha woda brzegi rwie (43)
- Uparty czy niezależny? (48)
- Kiedy duża wskazówka zbliża się do 12 (49)
- Dobry szef nie wsadza nosa w nie swoje sprawy. Ale powinien próbować (50)
- Metoda kija i marchewki (51)
- Jakim jesteś szefem? (53)
- Naprawdę trudni pracownicy (54)
- Jeśli twój szef jest egocentrykiem (55)
- Jeśli twój pracownik jest egoistą (56)
- Jeśli twój kolega jest egocentrykiem (56)
- Znokautować mądralę (56)
- Kiedy agresywny menedżer torpeduje twoje pomysły (60)
- Kiedy utknąłeś z projektem, który nie ma szans się powieść (60)
- Kiedy ktoś wbija ci nóż w plecy (61)
- Uzależnieni od zegarka, regulaminu (64)
- Kiedy blokuje cię leniwy kolega (64)
- Szef, który się guzdra (65)
- Jak połknąć słonia? (66)
- Karygodnie leniwi (66)
- Hałaśliwy dyktator (70)
- Kiedy nie potrafisz niczego zrobić dobrze (70)
- Ostatnia deska ratunku (70)
- Wybuchowy kolega (71)
- Zimny prysznic (74)
- Buduj sojusze, pakty, przymierza, koalicje (74)
- Słowa, których nie chcesz słyszeć (75)
- Kiedy krytykanci strzelają gola do własnej bramki (75)
- Coś dla perfekcjonisty (78)
- Zasady są zasadami (78)
- Szef perfekcjonista (79)
- Jeśli jesteś zmuszony wziąć całą winę na siebie (82)
- Zróbmy interes (83)
- Jeśli jesteś łasy na pochlebstwa (84)
- Kiedy ulegasz pochlebstwom twoich pracowników (85)
- Klient wie najlepiej (88)
- Kiedy masz już dosyć chorych (90)
- Kiedy wszyscy są na L-4 (91)
- Kliki, towarzystwa wzajemnej adoracji, sabaty czarownic (91)
- Jeśli twój szef jest krytykantem (93)
- Kolega krytykant (94)
- Rada na plotkarzy (97)
- Lepiej zapobiegać niż leczyć (98)
- Radzenie sobie z trudnymi klientami (100)
- Na kiedy to ma być? (100)
- Jak unikać prawdziwych kłopotów? (101)
- Wyjątkowo trudny klient (101)
- Nieustannie przypominaj, jaki jesteś dobry (101)
- Krzykacz (102)
- Kiedy krzykacz wścieka się na obsługę (104)
- Jeśli twojemu pracownikowi puszczają nerwy (104)
- Kiedy twój szef się wścieknie (105)
- Co go wkurza? (105)
- Jak powinniśmy radzić sobie z niegrzecznymi ludmi, nie zniżając się do ich poziomu (105)
- Atak pod maską uprzejmości (106)
- Sześć kroków do sukcesu (107)
- Technologia (117)
- Spotykać się czy nie spotykać? (118)
- Kogo możesz spotkać na zebraniach (121)
- Pięć złotych reguł - co zrobić, żeby zebranie było owocne (130)
- Cztery elementy zmiany (133)
- Jak poradzić sobie z trudnymi ludmi podczas wprowadzania zmian (134)
"Jak sobie radzić z trudnymi ludmi" -- spis treści:
O Autorze (7)
Wstęp (9)
1. Krótki kurs na temat relacji międzyludzkich (11)
2. Krótki przewodnik po siedmiu klasycznych trudnych typach albo jak zostać ekspertem w czasie potrzebnym na wypicie kawy (15)
3. Rodzaje konfliktów i sposoby radzenia sobie z nimi (31)
4. Jak poradzić sobie z szefem, który doprowadza cię do szału (33)
5. Koledzy, których tylko udusić (39)
6. Pracownicy, których tylko udusić (45)
7. Urabianie egoisty (55)
8. Radzenie sobie z ludmi agresywnymi bez użycia przemocy (59)
9. Wysadzić leniucha w powietrze (63)
10. Pobić tyrana jego własną bronią (69)
11. Wiecznie niezadowoleni i krytykanci (73)
12. Perfekcjoniści także mogą być utrapieniem (77)
13. Manipulowanie manipulatorami (81)
14. Urabianie leniucha (87)
15. Jak tam twoje morale? (89)
16. Krytykanci i czepialscy (93)
17. Plotka (95)
18. Klient - nasz pan! (99)
19. Skargi - wszyscy je uwielbiamy! (107)
20. e-problem@twojapraca (113)
21. Przeklęte zebrania (115)
22. Jeśli coś się nie zmienia, to zostaje takie samo (133)
23. Dziesięć kroków do zażegnania konfliktu (139)
24. Zakończenie (143)
Oceny i opinie klientów: Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi Roy Lilley (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)