Jak pracować zdalnie i nie zwariować
- Autorzy:
- Aleksandra Pogorzelska, Patryk Wójcik, Barbara Wójcik
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 192
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Jak pracować zdalnie i nie zwariować
Wolnoć, Tomku, w swoim domku?
Ta książka powstała w marcu 2020 roku, gdy w związku z epidemią koronawirusa nastąpił lockdown i po raz pierwszy w nowoczesnej historii zostaliśmy masowo zamknięci w domach. Pracowaliśmy i pracujemy dzięki umożliwiającym to narzędziom - telefonom i laptopom z dostępem do sieci. Spodziewaliśmy się większej swobody. Oczekiwaliśmy, że wreszcie będziemy mogli samodzielnie zarządzać czasem i zadaniami, które mamy do wykonania. Prognozowaliśmy, że większy luz, jaki daje możliwość operowania z domu, przełoży się na wyższą efektywność. W przypadku niektórych z nas te przekonania okazały się prawdziwe. Inni - i to przede wszystkim do nich skierowany jest ten poradnik - dowiedzieli się o sobie ciekawej rzeczy. Że choć cenimy swobodę home office, nie do końca potrafimy z niej skorzystać. Bo rodzina za plecami, bo rozpraszacze dookoła, bo lista zadań zawodowych miesza się z listą zadań prywatnych, bo własna psychika nie godzi się na pracę w domu...
Dlatego autorzy tej książki główny nacisk kładą na wyzwania zewnętrzne i wewnętrzne wiążące się z trybem home office oraz psychologiczne aspekty zmiany sposobu wykonywania obowiązków zawodowych. Zaczynają od rzeczy najprostszych, jak organizacja wolnej od rozpraszaczy przestrzeni pracy. Podpowiadają, jak ustalić nowe zasady rodzinne i oddzielić to, co biurowe, od tego, co domowe. Omawiają czynniki, które mogą negatywnie wpłynąć na efektywność pracy zdalnej. Pokazują, jak dbać o higienę psychiczną i dobrostan fizyczny w tej nowej dla wielu z nas sytuacji. Rozbierają na czynniki pierwsze tematy związane ze skutecznością pracy, podają sposoby na wyznaczanie priorytetów i metody pozwalające utrzymać ich hierarchię w trakcie realizacji zadań. Uczą planowania bez zbędnego komplikowania tematu.
Wszystko po to, by termin "praca zdalna" przestał być dla nas synonimem chaosu, a stał się przyczynkiem do zawodowego sukcesu. W cięższych i lżejszych czasach.
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że sukces, spełnienie marzeń i szczęśliwe życie jest dla każdego. By osiągnąć te cele, nie musisz czekać na przypadek, tajemniczą i ulotną inspirację ― możesz działać już teraz. Wystarczy wsłuchać się w siebie, zrozumieć swoją wewnętrzną moc i przejąć kontrolę nad własnym życiem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce poznasz szereg technik, które pozwolą Ci szybko i skutecznie poradzić sobie z każdą trudnością i nagłym kryzysem. Dowiesz się, jak zachować spokój i przejąć kontrolę nad problemem. Nauczysz się odpowiedniej metody komunikowania, a ta umiejętność doda Ci pewności siebie. Opanujesz własne wewnętrzne rezerwy energii i siły, co przy koncentracji na kluczowych obszarach problemu pozwoli Ci wyeliminować przeszkody i odnieść błyskotliwe zwycięstwo. To rzecz napisana w swobodnym, bezpośrednim stylu, a każdy rozdział zawiera mnóstwo konkretnych wskazówek i porad ― znakomita pomoc w nauce skutecznego reagowania i inspiracja, by się rozwijać, a w efekcie zwiększyć poziom swojej sprawczości i dojrzałości. I któregoś dnia zatriumfować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Termin „płynna nowoczesność”, który przypisuje się socjologowi i filozofowi Zygmuntowi Baumanowi, dobrze oddaje czasy, w jakich żyjemy ― z ich fragmentarycznością, epizodycznością i poczuciem niejednoznaczności. Biznesowym odpowiednikiem tego określenia jest świat VUCA. W nim nic nie jest pewne, żadna posada ani ścieżka kariery. Pracownicy powinni się nastawić na rzeczywistość ciągłej zmiany: zadań wykonywanych na danym stanowisku, stanowisk samych w sobie, a także branż, w których przyjdzie im zawodowo funkcjonować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Wydaje Ci się, że masz znikomy wpływ na to, co Cię w życiu spotyka? Masz rację: wydaje Ci się! W rzeczywistości Twoja przyszłość zależy od Ciebie, od Twoich wyborów i Twoich decyzji. To, co osiągniesz w życiu, będzie wynikiem tego, co zrobisz, albo tego, czego nie zrobisz — codziennie, dzień po dniu, rok po roku. Jeśli więc wiesz, jakiej przyszłości dla siebie pragniesz, zacznij ją budować już dziś!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
W trakcie lektury tej bestsellerowej książki, napisanej przez profesora Uniwersytetu Harvarda, dojdziesz do wniosku, że aby druga połowa Twojego życia była czasem szczęścia, przyniosła Ci poczucie sensu życia i sukcesy, musisz zdobyć trochę wiedzy i nowych umiejętności. Znajdziesz tu szereg prostych wskazówek i porad. U ich podstaw legły osiągnięcia nauk społecznych, filozofii, teologii i mądrości Wschodu, a także dziesiątki wywiadów z ludźmi, którzy odnieśli w życiu sukces na różnych płaszczyznach. Przekonasz się, że każdy z nas może znaleźć prawdziwie głęboki cel w życiu, zdystansować się wobec udawanych pochwał, odkryć zupełnie nowe wartości płynące z relacji z ludźmi i zaangażować się we własny rozwój duchowy. To wszystko ma zupełnie inny potencjał niż Twoje dotychczasowe osiągnięcia w karierze. Z tej książki dowiesz się, jak czerpać z całkiem nowego źródła szczęścia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób skutecznie realizować swoje ambicje w trudnych warunkach. Poznasz nowy model, oparty na wynikach badań naukowych i zupełnie innym podejściu do trenowania siły charakteru. Przekonasz się, że kluczem do sukcesu jest współpraca z własnym organizmem. W ten sposób doświadczanie i akceptowanie dyskomfortu pozwala na tworzenie przestrzeni umożliwiającej podjęcie przemyślanych działań i wzmacnianie nieustępliwości. Dowiesz się też, w jaki sposób budować swoją odporność na czterech kluczowych filarach i korzystać z osiągnięć psychologii sportu, neuronauki, psychologii i filozofii. Szybko się przekonasz o skuteczności tej metody radzenia sobie z najtrudniejszymi wyzwaniami!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Po pierwsze: gratulacje! Właśnie doceniono Twoją ciężką pracę, dobre pomysły, zaangażowanie i wysoki poziom odpowiedzialności za powierzone zadania. Nagrodzono Cię awansem. To wspaniale, prawda? Nowe stanowisko często wiąże się z wyższą pensją, ciekawszymi zadaniami ― i zarządzaniem ludźmi. Bycie liderem czy liderką oznacza odpowiedzialność za drugiego człowieka. Jak oceniasz swoją gotowość, by się tego podjąć? Czy już czujesz się dobrze w nowej roli? A może równocześnie i odczuwasz radość, i trochę się obawiasz? Jeśli tak, to ta książka jest dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka stanowi wprowadzenie w świat notestormingu. Metoda ta opiera się na użyciu karteczek samoprzylepnych w procesie poszukiwania pomysłów i podejmowania decyzji podczas warsztatów, sesji rozwojowych i spotkań biznesowych, co czyni je wysoce bardziej efektywnymi niż tradycyjna rozmowa lub dyskusja. Istotą notestormingu jest „zobaczenie” problemu i znalezienie jego rozwiązania na drodze od myślowego rozważania do konkretnej pisemnej formy.- Druk
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Nie jesteśmy ekspertami od emocji. Mamy problem z odczytywaniem ich u innych ludzi, nierzadko nie potrafimy nawet określić tego, co nam samym w duszy gra. To efekt tego, jak nas wychowano, spadku kulturowego, jaki odziedziczyliśmy. Także w pracy. W rezultacie zamiast partnerskich w wielu relacjach zawodowych panują niezdrowe układy podległości i dominacji. A my, choć podskórnie czujemy, że coś tu jest nie w porządku, i tak się na to godzimy, i znosimy atmosferę, która psuje nam krew i obrzydza życie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%)
O autorach książki
Aleksandra Pogorzelska - psycholog, trener i coach pracujący w sporcie i biznesie. Specjalizuje się w budowaniu i wdrażaniu strategii dla firm, mowach motywacyjnych, doradztwie mającym na celu zwiększenie efektywności procesów wewnętrznych w firmach. Od 25 lat startuje w zawodach triathlonowych, ukończyła blisko 100 triathlonów, w tym dwa w kategorii Ironman.
Patryk Wójcik ― psycholog i konsultant biznesowy. W swojej pracy łączy wiedzę z zakresu psychologii i marketingu. Wielki zwolennik skutecznej edukacji online i pracy zdalnej. Jest twórcą platformy edukacyjnej Psychologia na wynos (psychologianawynos.pl). Specjalizuje się w technicznej produkcji kursów online, a także pomaga innym twórcom w odpowiednim ułożeniu programów merytorycznych. Swoją wiedzą dzieli się na blogu Architektura Sukcesu (www.architekturasukcesu.pl).
Barbara Wójcik - z wykształcenia psycholog. Od wielu lat pracuje z grupami i klientami indywidualnymi, ucząc w nieszablonowy sposób języka angielskiego. Kiedy prowadzi lekcje online, czuje się jak ryba w wodzie. W edukacji wykorzystuje swoją szeroką wiedzę psychologiczną, co ułatwia jej dostosowanie metody nauczania do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Ebooka "Jak pracować zdalnie i nie zwariować" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Jak pracować zdalnie i nie zwariować" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Jak pracować zdalnie i nie zwariować" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Jak pracować zdalnie i nie zwariować (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: BookJedenWie Witas JustynaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czasy w jakich przyszło nam się uczyć i pracować nie są łatwe. Sama jestem studentką i zdalne nauczanie całkowicie mija się dla mnie z celem. Nie jestem typem człowieka, któremu łatwo wysiedzieć osiem godzin dziennie przed komputerem, dlatego wzięłam się za czytanie "Jak pracować zdalnie i nie zwariować" i oto moje przemyślenia.. Naprawdę za każdym razem, kiedy sięgam po książkę-poradnik mam cichą nadzieję na coś fajnego. Wręcz byłabym przerażona, gdybym musiała czytać nudne formułki motywacyjne, bo to zwyczajnie mija się z celem. Książka jest podzielona na sześć części: wstęp, cztery rozdziały i zakończenie. Muszę przyznać, że po przeczytaniu wstępu i pierwszego rozdziału, nie bardzo byłam zachęcona do dalszego czytania. Na szczęście przemogłam się i nie żałuję. Najbardziej spodobała mi się już druga część dotycząca zorganizowania przestrzeni do pracy. Spodobało mi się, że nie dostajemy w tej części suchych, oklepanych faktów, ale otrzymujemy całkiem nowe spojrzenie na organizację naszej pracy - zaczynając od planowania, a kończąc na koncentracji. Zdecydowanie polecam przeczytać "Jak pracować zdalnie i nie zwariować". Także uczniowie i studenci (jak ja) mogą coś z tego wynieść. Także, jeśli myśleliście, że praca lub nauczanie zdalne nie jest dla was, to zapraszam do lektury!
-
Recenzja: Horyzont bez końca Dudek MagdalenaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Szukasz porady jak pracować z domu? Książka powstała w czasie pandemii, moim zdaniem bardzo trafnie odpowiada na problemy i potrzeby naszego społeczeństwa związane z problemem pracy zdalnej. Jak pracować zdalnie i nie zwariować. W tej książce znajdziesz praktyczne porady o tym jak pracować z domu. Spodziewałam się kolejnego poradnika o wyznaczaniu celów, być może narzędziach z jakich warto korzystać pracując zdalnie. Miłe zaskoczenie, bo autorzy skupiają się na naszej psychice, organizacji pracy, która wpłynie na zwiększenie efektywności nawet wtedy gdy pracujesz z domu, w którym tętni życie. Wiele osób nacisk i przejście na pracę z domu przyjęło z radością. Niestety pierwsze tygodnie pracy zdalnej pokazały, że taka praca nie jest dla każdego i nie każdy sam z siebie potrafi zmienić nawyki tak aby w domu pracować efektywnie. Wiele osób dostrzegło, że ciężko jest im się zmobilizować do pracy, że nie pracują efektywnie, bo ciągle coś ich rozprasza. Te osoby, z książki skorzystają najwięcej. Główne myśli z książki, czyli porady jak pracować z domu ? Obalenie pierwszego mitu! - praca zdalna, praca z domu nie jest dla każdego. Minusy pracy zdalnej: przełączenie się między pracą, a odpoczynkiem, poczucie samotności, niezadowalająca komunikacja z współpracownikami. Warto znać te elementy aby wypracować rozwiązania, które w choć minimalny sposób je zniwelują. Pamiętaj, wiele z naszych dotychczasowych przyzwyczajeń z pracy, z biura, nie sprawdzi się w pracy zdalnej. Nie próbuj ich na siłę przenosić do domu. Zrozum różnice i wypracuj rozwiązania efektywne. Praca w domu nie będzie nigdy taka jak w biurze. Sam musisz zadbać o komfort pracy, być może o granice czasu kiedy pracujesz i inni domownicy wiedzą, że wtedy nie należy Ci przeszkadzać. Organizując pracę, musimy po pierwsze, przestać robić to co jest dla nas niekorzystne. Będąc w domu wielu pracowników, sprawdza ciągle powiadomienia w mediach społecznościowych, jednym okiem ogląda telewizję. Jeżeli chcesz pracować zdalnie, zacznij od eliminacji rozpraszaczy. Skuteczność to robienie tych rzeczy, które przybliżają nas do osiągnięcia wyznaczonego celu. Nie myl też produktywności z wielozadaniowością. Nasze umysły nie są przystosowane do jednoczesnego wykonywania wielu zadań. Pracuj w blokach czasowych. Jak wynika z badań, najwięcej czasu tracimy na przełączaniu się miedzy zadaniami. Pomoże to też zachować równowagę miedzy pracą, a odpoczynkiem. Możesz tu skorzystać np. z techniki pomodoro, która mówi aby na przykład pracować 30 minut i zrobić 5 minut przerwy - z zegarkiem w ręku lub ustawionym budzikiem. Pamiętaj też o jednej dłuższej przerwie w ciągu dnia. Druga opcja to metoda 90 minut Tony’ego Schwartza, tutaj pracujesz w dłuższych blokach, bez dodatkowych przypadkowych przerw w trakcie. Po 90 minutach robisz przerwę około 15 minut. Poznaj swój rytm pracy Podczas pracy zdalnej warto znać swój zegar biologiczny i naturalny dla nas rytm pracy. Wolisz pracować rano, czy wieczorem? Kiedy jesteś najbardziej wydajny? Ja na przykład wiem, że ważne zadania musze wykonać z samego rana, najlepiej około 6 - 7 godziny. Wiem, też że około godziny 11 do 14 pracuję najmniej wydajnie, dlatego na ten czas planuję takie zadania, które nie wymagają ode mnie kreatywnego myślenia lub dużego skupienia. W tym czasie też robię dłuższą przerwę. Przeanalizuj Twój dzień pracy z domu. Zobacz co możesz poprawić, usprawnić. Przejmij odpowiedzialność, za dzień swojej pracy!
-
Recenzja: aciecwierz.pl Agnieszka CiećwierzRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na samym początku książki autorzy opisują jak praca zdalna wyglądała wczoraj i jak wygląda dziś. Znajdziemy tam sporo odniesień do różnego rodzaju raportów jak i do słynnej książki “Remote Pracuj zdalnie, biuro jest zbędne”. To, co może najbardziej zaciekawić czytelników to rozdział o tym, jak zorganizować swoją przestrzeń do pracy, a w nim oprócz rad dotyczących samej organizacji przestrzeni znajdziemy tipy na to, jak podnieść swoją skuteczność, jak wyznaczać priorytety, jak nauczyć się planowana pracy, czy też jak radzić sobie z prokrastynacją. Mnie najbardziej zaciekawił rozdział “Jak mieć więcej energii?”, dzięki któremu dowiedziałam się, że moim chronotypem jest Lew (wcześnie wstaje i wcześnie chodzi spać), jak i również dlaczego tak ważny jest odpoczynek (o którym zapominamy!). W ostatnim rozdziale znajdziecie informacje o komunikacji, która w czasie pracy zdalnej jest utrudniona, ale nadal niezwykle ważna. Sama książka ukazała się w bardzo dobrym momencie (lockdown), dzięki czemu może pomóc wielu osobom, które wcześniej nie miały styczności z pracą zdalną i nie wiedzą, jak zorganizować się w nowej rzeczywistości, ale nie tylko. Dla osób, które pracują już jakiś czas w trybie pracy zdalnej też znajdzie się coś ciekawego- chociażby chronotypy, czy też odświeżenie wiedzy na temat organizacji pracy własnej (nie oszukujmy się, każdy, kto pracuje zdalnie już jakiś czas ma swoje przyzwyczajenia, co do działania, a fajnie raz na jakiś czas coś zmienić, czy też spróbować czegoś nowego, co może usprawnić nasze działania). Szczerze polecam wszystkim, którzy choć raz zetknęli się z praca zdalną lub tym, którzy zamierzają przejść na taki model.
-
Recenzja: _zakamarek_ Twaróg AngelikaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Obecna sytuacja na świecie sprawiła, że wiele firm pozwoliło sowim pracownikom pracować zdalnie. Dla wielu osób było to spełnieniem marzeń, bo wreszcie mogą pracować w domu, w łóżku, w piżamie. Jednak wiele osób nie podeszło do tej zmiany zbyt entuzjastycznie. Jeszcze pół roku temu mało kto by uwierzył, że nowy pracownik może zacząć prace bez wizyty w biurze. Pomimo powolnego powrotu do dawnej rzeczywistości wiele firm nadal zaleca pracę z domu i umożliwia pracownikom możliwość wypożyczenia monitorów, krzeseł i biurek z biura do domu. Ale jak dać sobie radę z taką sytuacją na dłuższą metę. Książka ,, Jak pracować zdalnie i nie zwariować" porusza ten głośny i bardzo aktualny temat. Znajdziemy tam wiele wskazówek jak sprawić żeby nasza praca nadal była efektywna, jak postawić granicę między pracą a domowymi obowiązkami. Pozycja warta uwagi, szczególnie teraz gdy ten temat dotyczy tak wielu osób.
-
Recenzja: QulturaSlowa Justyna GulRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dla wielu osób praca z domu wydaje się być ideałem, do którego dążą. Można wówczas zasiąść w swoim ulubionym fotelu, wyglądać przez okno, podziwiając znajome widoki, popijać kawę z własnego, dobrego ekspresu. Co więcej, można wówczas spracować z każdego niemal zakątka globu, a także sterować godzinami pracy. Nie oznacza to oczywiście, że osoby pracujące z domu lekceważą sobie obowiązki, a nawet więcej – przejmują na siebie większą odpowiedzialność, również za zarządzanie sobą w czasie, niż w przypadku osób, które pracują w biurach. Są jednak osoby, które wolą zostawić za sobą domowy bałagan, płaczące dziecko czy unoszący się wszędzie zapach obiadu, bowiem w takich warunkach nie potrafią się skupić. Koronawirus nie dał wyboru ani jednej, ani drugiej grupie, bowiem dla wielu, niezależnie od ich preferencji, dzięki pandemii praca z domu stała się koniecznością. Jak zatem pracować w ten sposób efektywnie, nawet wówczas, kiedy jesteśmy raczej zwierzęciem biurowym? Jak sprawić, by nie odrywały nas domowe obowiązki, a nawet sami domownicy? Jak się zdyscyplinować, by móc wykonać wszystkie obowiązki w terminie? O wielu aspektach związanych z pracą z domu dowiemy się dzięki poradnikowi niezwykle przydatnemu szczególnie w obecnej sytuacji, pt. „Jak pracować zdalnie i nie zwariować”. Opublikowana nakładem Wydawnictwa Sensus książka autorstwa Aleksandry Pogorzelskiej, Patryka Wójcik i Barbary Wójcik, czyli trzech osób pracujących właśnie zdalnie na co dzień, to zbiór praktycznych informacji i porad, dzięki którym możemy pracować wydajniej, jednocześnie przy zachowaniu komfortu psychicznego. To poradnik dla wszystkich pracujących, nawet jeśli w tej chwili nie musza pracować zdalnie, a także dla studentów, którzy również musieli zmienić nieco swoje przyzwyczajenia związane z nauką, a co więcej, już nie długo będą wkraczali na rynek pracy i kto wie – być może będzie to rynek pracy zdalnej. Książka składa się z czterech części, z czego pierwsza stanowi omówienie rynku pracy zdalnej, zarówno tego z przyszłości, jeszcze niedawnej, a także tego, jak wygląda on dziś, nie tylko w czasach globalizacji, ale pandemii. Autorzy namawiają do tego, by – w dobie gwałtownych zmian – zacząć się do nich przyzwyczajać, przede wszystkim pamiętając o swoim komforcie psychicznym oraz o tym, by dostosować środowisko pracy do siebie, a nie odwrotnie. Rozdział drugi stanowi szczegółowe omówienie kwestii związanych z organizacją swojej przestrzeni do pracy. Znajdziemy tu takie wskazówki, jak te dotyczące panowania nad czynnikami zewnętrznymi (nauczymy się m.in. wyznaczać granice i trzymać się ustalonych zasad i dowiemy się, czym jest np. technika resetowania pomieszczenia) oraz czynnikami wewnętrznymi (m.in. jak dbać o swoje nastawienie czy jak pokonać stres, który jest wrogiem produktywności i wzmocnić koncentrację). Część trzecia książki dostarczy nam informacji dotyczących dbania o wysoki poziom swojej energii, poprzez nastawienie swojego biologicznego zegara czy dbanie o odpoczynek, w tym higienę snu. Kolejny, ostatni już temat, dotyczy szeroko pojętej komunikacji, zrozumienia siebie i innych. Autorzy podpowiadają tu, jak m.in. prosić o pomoc czy też jak osiągnąć życiową równowagę i o nią dbać. Zawartość merytoryczna książki traktuje chyba o wszystkich problemach, z którymi borykają się osoby pracujący zdalnie, a każda z części dostarcza nam praktycznych rozwiązań. Książka ma tym większą wartość, że napisana jest przez osoby, które z pracą zdalną mają do czynienia każdego dnia, mogły zatem w praktyce zastosować wszystkie podawane przez siebie rozwiązania.
-
Recenzja: Kulturatka.pl Monika MaturaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
4 sierpnia swoją premierę miała książka „Jak pracować zdalnie i nie zwariować” autorstwa Aleksandry Pogorzelskiej, Patryka Wójcika i Barbary Wójcik wydana pod szyldem Onepress. Wolnoć, Tomku, w swoim domku? Ta książka powstała w marcu 2020 roku, gdy w związku z epidemią koronawirusa nastąpił lockdown i po raz pierwszy w nowoczesnej historii zostaliśmy masowo zamknięci w domach. Pracowaliśmy i pracujemy dzięki umożliwiającym to narzędziom – telefonom i laptopom z dostępem do sieci. Spodziewaliśmy się większej swobody. Oczekiwaliśmy, że wreszcie będziemy mogli samodzielnie zarządzać czasem i zadaniami, które mamy do wykonania. Prognozowaliśmy, że większy luz, jaki daje możliwość operowania z domu, przełoży się na wyższą efektywność. W przypadku niektórych z nas te przekonania okazały się prawdziwe. Inni – i to przede wszystkim do nich skierowany jest ten poradnik – dowiedzieli się o sobie ciekawej rzeczy. Że choć cenimy swobodę home office, nie do końca potrafimy z niej skorzystać. Bo rodzina za plecami, bo rozpraszacze dookoła, bo lista zadań zawodowych miesza się z listą zadań prywatnych, bo własna psychika nie godzi się na pracę w domu… Dlatego autorzy tej książki główny nacisk kładą na wyzwania zewnętrzne i wewnętrzne wiążące się z trybem home office oraz psychologiczne aspekty zmiany sposobu wykonywania obowiązków zawodowych. Zaczynają od rzeczy najprostszych, jak organizacja wolnej od rozpraszaczy przestrzeni pracy. Podpowiadają, jak ustalić nowe zasady rodzinne i oddzielić to, co biurowe, od tego, co domowe. Omawiają czynniki, które mogą negatywnie wpłynąć na efektywność pracy zdalnej. Pokazują, jak dbać o higienę psychiczną i dobrostan fizyczny w tej nowej dla wielu z nas sytuacji. Rozbierają na czynniki pierwsze tematy związane ze skutecznością pracy, podają sposoby na wyznaczanie priorytetów i metody pozwalające utrzymać ich hierarchię w trakcie realizacji zadań. Uczą planowania bez zbędnego komplikowania tematu. Wszystko po to, by termin „praca zdalna” przestał być dla nas synonimem chaosu, a stał się przyczynkiem do zawodowego sukcesu. W cięższych i lżejszych czasach.
-
Recenzja: KSIĄŻKI OKIEM KATARZYNY ŻARSKIEJ Katarzyna ŻarskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„… Są na pewno w twoim życiu momenty, kiedy od samego rana masz dużo energii i chcesz zająć się czymś naprawdę trudnym, aby później realizować wyłącznie przyjemne zadania …” Deszczowa aura sprawiła, że ze spaceru nici, ale jedynym plusem jest to, że mam czas na spokojnie napisać recenzję. Dla wielu osób w XXI wieku praca stała się sensem życia. To chęć posiadania, bycia najlepszym i udawania w niektórych przypadkach, że „można wiele”, budzi czasami wstręt. To wszystko zostało zweryfikowane przez pandemię koronawirusa. Wiem, już czasami nie można o nim słuchać, ale chyba stanie się on naszym towarzyszem doli i niedoli. Autorzy książki stawiają diagnozę w oparciu o odpowiednie czynniki. Zaczynają od rzeczy najprostszych, jak organizacja wolnej od rozpraszaczy przestrzeni pracy. Pokazują, jak dbać o własne samopoczucie i dobry stan fizyczny. To wyznaczanie priorytetów i nauka planowania bez zbędnego komplikowania tematu. Aleksandra Pogorzelska to psycholog i coach pracujący w sporcie i biznesie. Barbara Wójcik, która w swojej pracy wykorzystuje swoją szeroką wiedzę psychologiczną, oraz Patryk Wójcik, który jest zwolennikiem skutecznej edukacji online. Pracownik wykonuje swoje obowiązki dzięki umożliwiającym to narzędziom. Najważniejszy jest telefon lub laptop z dostępem do sieci. Prognozowaliśmy, że większy luz w domu przełoży się na wyższą efektywność. Guzik prawda. Wiele osób chodziło złych, poirytowanych i znużonych powtarzającym się zajęciem. Choć cenimy sobie swobodę w postaci home office nie do końca umiemy z niej skorzystać. W tle znajdują się dzieci, codzienne obowiązki czy lista zadań prywatnych. Przyznam szczerze, że mnie zainteresowało kilka aspektów. To nauka planowania, wyznaczanie celów i efektywność działania. Kolejnym ciekawym zagadnieniem jest higiena snu, oraz to, jak odnaleźć swoją życiową równowagę. Ludzie ogólnie mają problem z odpoczynkiem. Działamy na bardzo wysokich obrotach i nie potrafimy się przełączyć pomiędzy trybem pracy i odpoczynku. Wielu z nas boi się otrzymać etykietki człowieka leniwego. Nasz styl życia sprawia, że ciągle musimy być czymś zajęci. Z tyłu głowy mamy to, że konkurencja może nas wyprzedzić, dlatego mamy coraz większe trudności z samym odpoczynkiem. Zarywamy nocki i nie dbamy o higienę snu. Nadwyrężamy swoją zdolność koncentracji, co przekłada się na ciągłe zmęczenie i rozdrażnienie. To takie bombardowanie naszych głów nieodpowiednimi bodźcami zewnętrznymi. Podobnie jest ze stereotypami. Np. dla mnie to tak zwani udawacze w pracy, którzy zbierają się przed samym końcem dniówki do wykonania jakiegoś zajęcia. Podobnie jest np. z tym, że kot jest nieodłącznym towarzyszem starej panny Tak, jak wspominałam w zapowiedzi książki - skierowana jest ona dla tych, którzy nie boją się zmian i z odwagą patrzą w przyszłość. Gorąco polecam lekturę lekką i godną każdego odbiorcy
-
Recenzja: Menopauza.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak pracować zdalnie i nie zwariować to godny uwagi poradnik, który pokazuje jak efektywnie rozplanować sobie zadania i dążyć do osiągnięcia celu. Aleksandra Pogorzelska, Patryk Wójcik i Barbara Wójcik napisali go, korzystając z doświadczeń, jakie przyniósł lockdown. Wielu z nas z powodu pandemii koronawirusa pracowało zdalnie lub robi to nadal. Czy home office rzeczywiście jest taki fajny, jak mogłoby się wydawać? Czy osoby pracujące zdalnie są uprzywilejowane? Osoby, które mogę pozwolić sobie na home office, przez część społeczeństwa są traktowane jako uprzywilejowane. Praca z domu wydaje się spełnieniem marzeń. Nie trzeba wstawać bladym świtem, wskakiwać w koszulę i eleganckie spodnie, wykonywać pełnego makijażu etc. Do pracy wystarczy nam komputer, telefon i dostęp do szybkiego internetu. Home office wymaga dobrej samoorganizacji Tymczasem home office wcale nie jest tak lekki i przyjemny, jak mogłoby się wydawać. Wymaga bowiem doskonałej samoorganizacji. Trzeba znaleźć dla siebie wolną przestrzeń, w której nic nie będzie nam przeszkadzało. W praktyce nie jest to wcale łatwe, bo mamy dookoła siebie mnóstwo rozpraszaczy – dzieci, koty, telewizor, hałasujących sąsiadów. Na dodatek, gdy jesteśmy w domu, często brakuje nam samodyscypliny. Zamiast skoncentrować się wyłącznie na zadaniach do wykonania, włączamy pranie, gotujemy obiad, przez co pracujemy zdecydowanie mniej efektywnie. Nie każdy potrafi sam wytyczać sobie zadania do realizacji i je odhaczać z listy. Wiele osób podczas home office nie wiedziało, w co włożyć ręce, od czego zacząć etc. Jak oddzielić życie prywatne od zawodowego? Autorzy poradnika Jak pracować zdalnie i nie zwariować zwracają uwagę na jeszcze jedną istotną kwestię. Wiele osób nie potrafi oddzielić życia prywatnego od zawodowego. W rezultacie albo pracujemy po godzinach, skupiając się na realizacji zadania, co odbija się negatywnie na naszym czasie wolnym i odpoczynku, albo interesuje nas wszystko dookoła, ale nie praca. Niektórzy czują się także znudzeni pracą zdalną. Mają bowiem wrażenie, że każdy dzień jest podobny do poprzedniego. Dlaczego Polacy nie potrafią odpoczywać? Jak pracować zdalnie i nie zwariować to pozycja godna uwagi, zwraca bowiem uwagę na efektywne zarządzanie czasem i planowanie zadań. Ponadto autorzy sporo miejsca poświęcają kwestii odpoczynku i higieny snu. Wyrastamy w przeświadczeniu, że musimy realizować się w życiu zawodowym, odnosić kolejne sukcesy, wspinać się po kolejnych szczeblach. W rezultacie nie umiemy odpoczywać, bo ciągle działamy na pełnych obrotach. Gdy chcemy zwolnić, odpocząć, to czujemy potrzebę gnania dalej. Jeśli już zwolnimy, to czujemy się źle, bo nie przywykliśmy do takiego stanu rzeczy. Zdążyliśmy się bowiem zaadaptować do sytuacji, kiedy każdego dnia atakuje nas wiele bodźców.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7136-1, 9788328371361
- Data wydania książki drukowanej :
- 2020-08-04
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7270-2, 9788328372702
- Data wydania ebooka :
- 2020-08-04 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 116789
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF »
- Przykłady na ftp » 514.9kB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Twoja kariera
Zarządzanie
Motywacja
Spis treści książki
- Zapanuj nad czynnikami zewnętrznymi 20
- Zapanuj nad czynnikami wewnętrznymi 37
- Jak podnieść swoją skuteczność? 47
- Jak wyznaczać priorytety? 53
- Jak nauczyć się planowania? 58
- Jak zabrać się za realizację zadań? 72
- Dlaczego warto pracować w blokach czasowych? 79
- Jak wzmocnić swoją koncentrację? 86
- Dlaczego multitasking nie działa? 93
- Jak nastawić swój naturalny zegar biologiczny? 104
- Jak zadbać o higienę snu? 114
- Dlaczego powinniśmy nauczyć się w końcu odpoczywać? 121
- Jak dobrze zacząć i zakończyć dzień? 133
- Jak skutecznie prosić o pomoc? 154
- Jak nauczyć się patrzeć na świat z innej perspektywy? 166
- Jak odnaleźć życiową równowagę? 180
Wstęp 7
1. Praca zdalna wczoraj i dziś (wyzwania dzisiejszego świata) 11
2. Jak zorganizować swoją przestrzeń do pracy? 19
3. Jak mieć więcej energii? 103
4. Jak lepiej rozumieć siebie i innych? 153
Zakończenie 189
Onepress - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
To książka przeznaczona dla przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i specjalistów, którzy chcą poznać fundamentalną filozofię, jaka leży u podstaw skutecznych działań marketingowych na rynku B2B. Prowadzisz tego typu firmę i chcesz zacząć inwestować w marketing, by Twoja marka stała się rozpoznawalna i pomagała Ci pozyskać klientów? A może pierwszy raz w karierze zatrudniasz się w firmie B2B i zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Seks, władza i pieniądze - oto trzy popędy, z którymi żyjemy na co dzień. Nawet jeśli nie kierują naszym życiem, to pewnie prędzej czy później zetkniemy się z ludźmi, dla których jeden z nich (albo wszystkie trzy) będzie czymś najważniejszym. Nie do przeskoczenia. Dla seksu, władzy i pieniędzy człowiek zrobi naprawdę wiele. I możesz mówić „mnie nie zależy”, możesz nawet tak myśleć, w pewnym momencie jednak zderzysz się z własną lub cudzą żądzą - tak silną, że nie będziesz w stanie w jej obliczu ustać na nogach. I co wtedy?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Negocjacje. Wiele osób wzdryga się na samą myśl ― negocjacje źle im się kojarzą, nie lubią ich i niechętnie do nich przystępują, czując, że to swojego rodzaju przeciąganie liny i brutalna walka. Drugą stronę postrzegają jako adwersarza i przeciwnika. To błędne spojrzenie i złe podejście do tematu. W biznesie negocjowanie powinno stanowić pewien etap budowania relacji z klientem. Służyć nawiązywaniu długoterminowych relacji. Negocjacje to też skuteczny sposób na uniknięcie konfliktów w domu, w rodzinie, z dziećmi, czy przyjaciółmi. Możemy dyskutować, możemy nawet się spierać, ale w ostateczności chodzi o to, aby strony skończyły rozmowy z poczuciem satysfakcji i dobrymi wspomnieniami, stanowiącymi pozytywny prognostyk na przyszłość.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
W świecie nieograniczonej podaży wygrywają ci, którzy są wyraziści. Tym, co zapewnia im wyrazistość i jednocześnie pobudza popyt, jest marka. Dlatego firmy posiadające markę z prawdziwego zdarzenia wygrywają na rynku!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Sztuka wojny Sun Tzu to kanon literatury militarystycznej. Liczące około 2500 lat traktaty zadziwiają swoją ponadczasowością i walorami poznawczymi. Z każdego odtworzonego i przetłumaczonego przez współczesnych badaczy zdania bije ogromna wiedza mająca zastosowanie nie tylko na prawdziwym polu bitwy, ale także w wielu innych sferach życia — w walce o rynek toczonej między przedsiębiorstwami, w motywowaniu ludzi do wydajniejszej pracy czy w rozwiązywaniu osobistych problemów. To wszystko dzięki dualnemu charakterowi rad udzielanych przez tych dwóch wielkich strategów — dosłownemu i metaforycznemu. Dlatego współcześni czytelnicy nie muszą znać historii starożytnej chińskiej wojskowości, aby skorzystać z potencjału, jaki kryją w sobie myśli dwóch wielkich przedstawicieli rodziny Sun.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł (-35%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Dzięki tej książce będziesz mógł wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu. Zyskasz głęboką wiedzę, zebraną na podstawie prac psychologów. Na tej podstawie łatwo wypracujesz taktykę utrzymania władzy nad umysłami klientów. Dowiesz się, jakie cechy musisz nadać swojej ofercie, aby na dłużej zaskarbić lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie potrzebny, od którego nie będzie można się oderwać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Jak pracować zdalnie i nie zwariować Aleksandra Pogorzelska, Patryk Wójcik, Barbara Wójcik (0) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.