Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę
- Autor:
- Joanna Wrycza-Bekier
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 3
- Stron:
- 192
- Czas nagrania:
- 4 godz. 27 min.
- Czyta:
- Joanna Wrycza-Bekier
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis
książki
:
Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę
Krótkie teksty na szybkie czasy
Świat przyspieszył, a tekst musi dotrzymać mu kroku. Czytelnik przesuwa palcem po ekranie, skanuje listę wyników, chwyta w locie strzępki zdań. W kilka sekund decyduje, co warto czytać. Gdy oko czytelnika pędzi po ekranie — liczy się każde słowo. Dlatego współcześnie rozkwitają formy krótkie: esemesy, tweety, memy, wpisy na Facebooku, wezwania do działania.
By zwyciężyć walkę o uwagę czytelnika, musisz nauczyć się pisać krótko, mocno i celnie. Od kogo? Od twórców reklam. Autorów tekstów piosenek. Poetów. Sławnych pisarzy. Mistrzów haiku. Specjalistów od SEO. Joanny Wrycza-Bekier, która dla Ciebie zebrała inspirujące, krótkie teksty i przyjrzała im się z punktu widzenia literaturoznawcy i specjalisty w zakresie internetowego słowa pisanego. Przed Tobą 21 technik i 4 warsztaty, dzięki którym nauczysz się pisać krótkie teksty, tak by szybko przykuć uwagę.
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
To książka przeznaczona dla przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i specjalistów, którzy chcą poznać fundamentalną filozofię, jaka leży u podstaw skutecznych działań marketingowych na rynku B2B. Prowadzisz tego typu firmę i chcesz zacząć inwestować w marketing, by Twoja marka stała się rozpoznawalna i pomagała Ci pozyskać klientów? A może pierwszy raz w karierze zatrudniasz się w firmie B2B i zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
W świecie nieograniczonej podaży wygrywają ci, którzy są wyraziści. Tym, co zapewnia im wyrazistość i jednocześnie pobudza popyt, jest marka. Dlatego firmy posiadające markę z prawdziwego zdarzenia wygrywają na rynku!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Instagram to potęga. Szybko się rozwinął, zyskał popularność i dziś jest dostępny z każdego urządzenia mobilnego, a na swoje konta w serwisie codziennie zaglądają miliony ludzi. Nie każdy coś publikuje, ale wielu z tych, którzy to robią, zarabia dzięki Instagramowi naprawdę duże pieniądze. Chcesz do nich dołączyć? Świetnie się składa, ponieważ dzięki tej książce masz spore szanse dobrze zacząć. Nawet jeśli nie masz jeszcze profilu na Insta gramie. Albo masz, ale jest niewielki i ― z pozoru ― niewiele może.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiekowi zajmuje czasem długie godziny, a efekt? Efekt bywa nie do odróżnienia. Skoro tak, to po co zatrudniać żywego copywritera? Zwłaszcza że podobno dziś i tak nikt nie czyta, bo wszyscy wolą wideo…- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Promocja
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na rynek brandu, który już powstał, ma koncepcję, założenia i formę ― a teraz przyszedł czas na budowanie jego pożądanego wizerunku. Znajdziesz tu mnóstwo cennych informacji i wskazówek dotyczących trzech kluczowych dla komunikowania marki obszarów, jakimi są: zagadnienia związane z grupą docelową (definiowanie, rozpoznawanie, dobór języka przekazu itd.) znaczenie dobrej kreacji i rozwiązania sprzyjające efektywności reklamy najpopularniejsze kanały komunikacji z konsumentem- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami oraz linkiem w bio. Tyle wystarczy, by dotrzeć do tzw. grupy docelowej i stać się instagramowym influencerem. Czy to naprawdę takie proste?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
…jeśli naprawdę chcesz nakłonić je do pracy na Twoją rzecz! Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi to dobrze i potrafi korzystać z bogactwa możliwości, jakie Facebook, Instagram czy LinkedIn (a także TikTok i YouTube) oferują profesjonalnym użytkownikom. Rzecz jednak nie w tym, by opanować do perfekcji interfejsy poszczególnych mediów społecznościowych i swobodnie się po nich poruszać. Interfejsy są ważne, ale ważniejsza rzecz to ludzie i sposoby dotarcia do nich, a więc strategie komunikacji B2B i B2C.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Promocja
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%)
O autorze książki
Joanna Wrycza-Bekier — doktor nauk humanistycznych, absolwentka filologii polskiej i germańskiej. Jest autorką 7 książek odsłaniających tajniki pisania, w tym bestsellera Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy (Onepress, 2014 i 2018). Pod pseudonimem Emilia Becker opublikowała 8 książek beletrystycznych, głównie dla dzieci i młodzieży, m.in. Marcel i czas, Siedem kolorów wspomnień, Pamiętniki marzeń, Szklanka z koszyczkiem. Jej blog Poradnik Pisania (https://poradnikpisania.pl) ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania.
Joanna Wrycza-Bekier - pozostałe książki
-
Promocja
Od czasu, gdy powstał jako osobna gałąź copywritingu i dziennikarstwa, webwriting przeszedł prawdziwą ewolucję. Kilkanaście lat temu autorów tekstów blogowych uczulało się przede wszystkim na to, by uwzględniali możliwości botów wyszukiwarki, które sczytują słowa klucze i na podstawie tego, jak wiele razy i w jaki sposób zostały użyte, pozycjonują stronę internetową.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Zagłębiwszy się w otchłań internetu, można by dojść do wniosku, że sztuka pisania powoli zanika. Coraz więcej obrazów, coraz mniej słów, a te, które się tam znajdują... cóż, niekoniecznie są pisane pięknie, do rytmu i zgodnie z regułami gramatyki.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
W języku angielskim słowo writer rozumie się bardzo szeroko — oznacza właściwie każdego, kto pisze. W języku polskim jedynie autorzy literatury beletrystycznej mają prawo używać zaszczytnego miana pisarza. Czy to znaczy, że dziennikarz jest zwolniony z obowiązku tworzenia celnych metafor? Czy autor książek naukowych może zapomnieć o budowaniu napięcia? Czy twórcy tekstów reklamowych wolno ignorować zasady ciekawego opowiadania? Nie! Jeśli zajmujesz się pisaniem, to jesteś pisarzem. Poczuj się nim nie tylko dlatego, że „pisarz to brzmi dumnie”. Także dlatego, że bycie nim zobowiązuje do tworzenia lepszych, bardziej przekonujących treści. Chętniej czytanych. Trafniej przekazujących to, co chcesz powiedzieć. Mocnych. Takich, pod którymi z satysfakcją podpiszesz się własnym nazwiskiem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
Książka i blog. Szpalta gazety i strona WWW. Notka prasowa i tweet. Tu słowa i tu słowa. Tu tekst i tu tekst. Jednak tekst internetowy czyta się inaczej niż drukowany. Internauta ledwie skanuje go wzrokiem, podświadomie szuka miejsc przyciągających wzrok, czasami ogranicza się jedynie do pierwszego akapitu, a nawet samego tytułu! Jeśli zatem chcesz, by Twój przekaz dotarł do internauty, musisz nauczyć się pisać tak, by go zadowolić. Nadszedł czas, by stać się webwriterem.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Internet wykorzystuje siłę słowa, podobnie jak prasa czy książki. Jednak badania dowodzą, że treści internetowe czytane są zupełnie inaczej. Internauta to nie czytelnik, a raczej niecierpliwy przeglądacz i zaawansowany klikacz. Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? Ano taki, że skoro chcesz zatrzymać internautę na dłużej na Twojej stronie, wywrzeć na niego wpływ czy stworzyć skuteczny przekaz reklamowy, musisz nauczyć się webwritingu. Zapoznanie się z tą dziedziną jest niezbędne, jeśli chcesz pisać dobre teksty dla Internetu - czyli inaczej teksty użytkowe: zwięzłe, rzeczowe, przejrzyste, czytelne, hipertekstowe i konwersacyjne.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Oto powszechnie przyjęty obraz pisarza: samotny wilk, zmagający się z trudami swojego zawodu, siedzi przed ekranem laptopa, wpatruje się w pustą stronę i czeka na natchnienie. W wersji bardziej realnej siada przed tą stroną regularnie, codziennie o podobnej porze, by pokryć ją odpowiednią, ustaloną wcześniej z samym sobą liczbą słów, które następnie usunie, poprawi, zmieni i wygładzi. Zasadniczo jednak pisarz sam odkrywa tajniki swojego zawodu i wręcz ujmą są dla niego kursy pisarskie...- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Z pewnością nie dziwi Cię fakt, że aktorzy, tancerze, graficy doskonalą swoje umiejętności w szkołach i na warsztatach artystycznych. Czemu więc nie kształcić talentów pisarskich? Kreatywne pisanie jest dziedziną niezwykle popularną w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. „A co z natchnieniem?” — pomyślisz. Otóż, o ile można wyobrazić sobie wiersz powstały pod wpływem nagłej iluminacji, to 500-stronicowa powieść musi być owocem systematycznej pracy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Zdarzyło Ci się mieć w ręku ciekawą książkę naukową? Różniła się od większości publikacji na ten sam temat, prawda? Czym? Językiem, sposobem podejścia do tematu, doborem ilustracji… Nawet trudne zagadnienia wytłumaczone były w niej w jasny i przystępny sposób. Jak to się stało? Odpowiedź jest prosta — jej autor ma do perfekcji opanowany warsztat pisarski i wie, że poważny temat nie zwalnia z pisania w sposób kreatywny. Przestań więc myśleć z przykrością o tym, że musisz usiąść do komputera. Nastaw się na stworzenie naprawdę ciekawej pracy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Tygodnik Przegląd SANDRA ZAWADZKARecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Hej, czytasz to? Świetnie! Skoro zyskałam już Twoją uwagę, pozostało mi ok. 20 sekund Twojego czasu. Jak go nie zmarnować? Odpowiedź znajduje się w tym poradniku. ?Krótkie teksty na szybkie czasy", jak zaznaczono na okładce, to zbiór najbardziej praktycznych na polskim rynku technik, dzięki którym konkurencja nie będzie miała szans. To nie sucha teoria, lecz przede wszystkim warsztaty chwytliwego pisania. Świat przyśpieszył i nadal przyśpiesza. Zerkamy kątem oka na reklamy, posty, wiadomości, a zatrzymujemy się, jedynie gdy coś szczególnie zwróci naszą uwagę. Jak się przebić? Pisać mocno, celnie i krótko. Wystarczy kilka słów. Naprawdę, tylko tyle. Obecnie nic niewarte jest lanie wody, bo kto ma na to czas? Im krócej, tym lepiej.
-
Recenzja: publicrelations.pl Justyna Dąbrowska; 2016-12-29Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W czasach szybkich newsów i potężnego przepływu informacji w cenie jest umiejętność pisania krótkich, chwytliwych tekstów. Jak szybko się tego nauczyć? Książka Joanny Wryczy-Bekier to doskonały kurs, po którym czytelnik już nigdy nie będzie mieć kłopotów z tworzeniem krótkich tekstów. Autorka, na podstawie analizy tekstów piosenek, wierszy czy sloganów reklamowych daje czytelnikowi 21 technik i 4 warsztaty, po których żadna zajawka nie przysporzy trudu.
-
Recenzja: motocyklowylifestyle.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:„Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę” jest dość specyficzną książką. Czytając ją możemy się poczuć czasami jak na lekcji języka polskiego w liceum. Pomimo tego niesie ze sobą sporą ilość wiedzy i przykładów.
O książce
Dużą zaletą książki jest to, że pisana jest przez Polską autorkę, która zna specyficzne realia polskich odbiorców. Książka przedstawia różne sposoby na przyciągnięcie odbiorców na naszą stronę. Dzięki fast text dowiemy się jak pisać zachęcające strony „O mnie” oraz jak pisać ciekawe twitty i wpisy na facebooku.
Moja opinia
Fast text czyta się dość szybko i przyjemnie, a duża ilość przykładów w książce sprawia, że dużo łatwiej możemy zrozumieć dane zagadnienie i je przećwiczyć.
Jak już wspominałem wcześniej, książka jest napisana przez Polkę, panią Joannę Wrycza-Bekier. Dzięki temu w książce nie znajdziemy porad, których się nie da zastosować na naszym rynku, jak to ma czasami miejsce z zagranicznymi autorami.
Książka ma też jeden mały minus (przynajmniej dla mnie). Mianowicie podczas czytania niektórych fragmentów czułem się jak na lekcji języka polskiego w liceum, gdzie omawiane są dynamiczne czasowniki, inspirujące przymiotniki itp.
Jako że jestem osobą bardziej techniczną, musiałem sobie w głowie odświeżyć pamięć i znaleźć odpowiednie rekordy dotyczące: „co to był czasownik”, „czym jest przymiotnik”. W dorosłym życiu każdy z nas tego używa. Jednak mało kto się zastanawia pisząc jakieś zdanie, który z tych wyrazów jest czasownikiem a który przyimkiem.
Niemniej jednak lektura książki „Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę” była przyjemna i polecam ją wszystkim osobom, które chcą pisać przyciągające uwagę czytelnika teksty. -
Recenzja: moznaprzeczytac.pl Magda; 2016-06-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Panią Joannę Wrycza-Bekier, autorkę książki „Fast text” poznałam na jednym z internetowych kursów pisania zatytułowanym „Webwriting” czyli dotyczący przede wszystkim tekstów internetowych. Jest również autorką innego poradnika pt. „Magia słów” Po książkę sięgnęłam z wielką radością, ponieważ jest w niej w dużej części zebrana treść, która została mi przekazana podczas trwania tego kursu. Bardzo miło wspominam życzliwe rady i uwagi Pani Joanny. Podobnie jak wtedy tak i teraz, podczas lektury książki autorka pokazała swoją rzeczowość, dobrą znajomość tematu i doświadczenie. Natknęłam się również na jej stronę internetową www.poradnikpisania.pl.
„Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę.” , bo tak brzmi jej cały tytuł to świetny poradnik o pisaniu w dzisiejszych czasach. Na okładce rzuca się w oczy podtytuł „Krótkie teksty na szybkie czasy” – jest on niezwykle trafny. Obecnie, w czasach w których żyjemy, w ogólnym pospiechu ludzie poszukują krótkiej informacji, zwięzłych komunikatów, treściwych tekstów. W sposobie komunikacji zaszedł gwałtowny proces zmian. Dłuższe formy wypowiedzi zastępujemy SMS-ami, mailami czy wpisami na facebooku. Jest to spowodowane zapewne brakiem czasu, który doskwiera niejednokrotnie niejednemu z nas. Obecnie podejmując próby pisania konieczna jest świadomość, że teksty muszą być krótkie, bardzo chwytliwe i przyciągające uwagę. Jak czytam w książce – mamy zaledwie kilka sekund, żeby zatrzymać wzrok na naszym tekście, a około 20 sekund, żeby czytelnika do tego tekstu przekonać. Dotyczy to przede wszystkim tekstów internetowych. Po lekturze książki łatwo zauważyć, że pisząc w Internecie sam talent pisarski nie wystarczy.
Konieczna jest znajomość określonych zasad, które rządzą i kierują światem Internetu. O tych regułach pisze w swojej książce autorka książki.
Książka Pani Joanny Wrycza-Bakier to bardzo praktyczny poradnik. Zawiera wiele cennych wskazówek zarówno dla mniej jak i bardziej wprawionych pisarzy. Autorka w kolejnych rozdziałach książki porusza różne problemy, w których pokazuje jak pisać aby zaciekawić, zatrzymać wzrok i zachęcić czytelnika do przeczytania tekstu do końca. Czytając publikację dowiadujemy się m.in. jakich słów unikać, poznajemy słowa „papugi”, „tiki”, „koturny” czy „skamieliny”. Autorka tłumaczy jak w odpowiedni sposób budować zdania, zachęca do wykorzystywania zjawiska kontrastu, zachęca do pisania przez opowiadanie, a także do bezpośredniego zwrotu do czytelnika. Umiejętne użycie cytatów czy stawianie pytań czytelnikowi okazuje się, że też może znacznie zwiększyć czytelnictwo naszych tekstów. Jedną z największych zalet książki, jest duża liczba przykładów jakie przetacza autorka korzystając z licznych tekstów znanych pisarzy, a także ze swojej wyobraźni. Jest to niezwykle pomocne i pomaga utrwalić omawiane zasady pisania. Książka zawiera zarówno rozdziały poświęcone technikom pisania, jak i cztery warsztaty, które pomagają z teorii przejść w praktykę i samodzielnie spróbować własnych sił przez tworzenie własnych tekstów. Autorka analizuje liczne teksty piosnek, znanych pisarzy, także twórców reklam. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się z czytelnikami.
Jedną rzecz na którą chciałabym zwrócić uwagę, choć nie jest to krytyka poradnika „Fast text” to obawa że przez zastosowanie niektórych metod bez umiaru można przekroczyć pewną granicę. Choć uważam, że metody opisywane przez autorkę są bardzo przydatne, bo pokazują realia świata internetowego i nie tylko, trzeba jednak pamiętać żeby nie przesadzić, tak aby nie stały się one wyrazem manipulacji czy perswazji. Niejednokrotnie na internetowych stronach spotkać możemy przecież chwytliwe tytuły za którymi zupełnie nic wartościowego się nie kryje – tylko pustka. Podczas lektury książki zrodziła się we mnie refleksja, aby szczególnie o tym pamiętać, bo przecież nikt nie chce być oszukany. Trzeba mieć świadomość, ze konieczna jest dzisiaj walka o uwagę czytelnika, bo taki jest świat Internetu. Chcąc pisać, szczególnie w Internecie trzeba te techniki znać. Ale, moim zdaniem stosować je należy ostrożnie, aby nasz tekst zachował swoją wartość.
„Fast text” to pigułka wiedzy na temat pisania internetowego i nie tylko. Pomaga zbudować dobry warsztat pisarski. Dla mnie książka ta okazała się bardzo przydatna dlatego zdecydowanie ją polecam. -
Recenzja: dojrzalakobieta.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Świat przyspieszył, a tekst musi dotrzymać mu kroku. Czytelnik przesuwa palcem po ekranie, skanuje listę wyników, chwyta w locie strzępki zdań.W kilka sekund decyduje, co warto czytać. Gdy oko czytelnika pędzi po ekranie - liczy się każde słowo. Dlatego współcześnie rozkwitają formy krótkie: esemesy, tweety, memy, wpisy na Facebooku, wezwania do działania.
By zwyciężyć walkę o uwagę czytelnika, musisz nauczyć się pisać krótko, mocno i celnie. Od kogo? Od twórców reklam. Autorów tekstów piosenek. Poetów. Sławnych pisarzy. Mistrzów haiku. Specjalistów od SEO. Joanny Wrycza-Bekier, która dla Ciebie zebrała inspirujące, krótkie teksty i przyjrzała im się z punktu widzenia literaturoznawcy i specjalisty w zakresie internetowego słowa pisanego. Przed Tobą 21 technik i 4 warsztaty, dzięki którym nauczysz się pisać krótkie teksty, tak by szybko przykuć uwagę. -
Recenzja: Sztukater.pl Czytelnik7Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Krótkie teksty na szybkie czasy – głosi o recenzowanej książce napis z okładki. Czasy istotnie szybkie, determinowane intensywnością życia – zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Dziś wymiana informacji, realizująca się przede wszystkim w internecie, podporządkowana jest czasowi. Chcemy wiedzieć, czytać, przeżywać dużo i szybko. Naprzeciw tym potrzebom, a także niewątpliwemu popytowi, wychodzi Joanna Wrycza-Bekier z książką Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, której wnikliwa lektura przyniesie czytelnikowi wymierną wiedzę dotyczącą tego, jak władać słowem, by zainteresować odbiorcę.
Zwięźle, obrazowo i celnie – to jedne z zasad, których należy przestrzegać, by swoim krótkim tekstem porwać czytelnika. To jednak nie tylko rady, które autorka przekazuje odbiorcy, ale również określenia, które można wystosować wobec recenzowanej książki. Joanna Wrycza-Bekier prowadzi bowiem swoją pozycję w sposób tożsamy z treścią – oszczędny i wymowny. Radzi, udowadnia i wizualizuje w sposób niezwykle szeroki i merytoryczny, posługując się przy tym lapidarnymi treściami. Bazuje przede wszystkim na ukazywaniu zależności i udowadnianiu słuszności własnych tez na powszechnie znanych przykładach, a nie na prezentowaniu obszernej teorii, wyjaśniającej omawiane zjawiska i relacje. Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę traktuje o wszystkim tym, co niezbędne, by lakoniczne teksty – między innymi wiadomości, mejle, posty, tweety, memy – zainteresowały potencjalnego odbiorcę i sprawiły, by ten, zasypywany w każdej chwili lawiną informacji, poczuł się zaintrygowany konkretną publikacją.
Fast text przedstawia 21 technik oraz kilka warsztatów, których przyswojenie nie tylko rozwija i udoskonala warsztat osoby zainteresowanej publikowaniem krótkich form tekstowych, ale przede wszystkim naprowadza na drogę, której celem jest nabycie umiejętności pozwalającej na zaciekawianie odbiorców. To zasady, których poznawanie odbywa się dwutorowo: z jednej strony uznajemy, że wszystko, o czym czytamy, jest oczywiste, że dobrze o tym wiemy, a z drugiej otwierają się nam szerzej oczy, gdyż dostrzegamy, że wiemy o nich ze względu na codzienne, niekiedy nieświadome, obcowanie – przeglądając internet, czytając prasę, korzystając z różnych mediów, spotykamy się z nimi. Autorka sprawnie porusza się między teorią a praktyką, przytaczając rozmaite przykłady – tweety, teksty kultury, popularne hasła, slogany – które rozkłada, ukazując czytelnikowi nie tylko ich budowę, strukturę i istotę, ale również genezę i powody, przez które w oczach odbiorcy uchodzą za warte uwagi.
Warsztaty, które stanowią istotny element recenzowanej książki, przynoszą wymierne plony. Są poprowadzone w taki sposób, że czytający od razu – bezpośrednio po lekturze, bez konieczności zagłębiania się w inne źródła tudzież zewnętrzne rady – może dokonać pomyślnych zmian, urozmaicających i ulepszających teksty, o których traktują. To pod tym względem wydawnictwo naprawdę intrygujące, gdyż wiedza, którą przekazuje, przeplata się z praktyką, a umiejętności i świadomość tekstu kształtują się mimochodem w trakcie czytania. Wszystko, czego można oczekiwać od tej pozycji – sugerując się tytułem – zostaje w pełni zaspokojone. -
Recenzja: DobreRecenzje.pl Marek; 2016-04-04Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak dobrze wiadomo jest wiele sposobów dzielenia się informacjami.Najpopularniejszym i ogólnie dostępnym, chociażby poprzez serwis z recenzjami książek, jest pisanie. Przekazywanie w ten sposób powinno być przemyślane i rozsądne, bo ?lanie wody? nikogo nie zaciekawi. W jaki sposób doręczyć wiadomość za pomocą krótkiego zwięzłego tekstu? Co zrobić aby zawierał dobrze dobrane i ciekawie połączone ze sobą słowa? O tym wszystkim jest ta książka.
"Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę" zawiera bardzo dużo przykładów, które obrazują w jaki sposób są dobierane słowa. Raz są to kontrasty, czasami metafory, synestezje albo kwantyfikatory. W książce przedstawione jest dwadzieścia jeden metod dzięki którym, nawet ze zwykłego tekstu, można stworzyć wręcz nokautującą notatkę. Najciekawszymi dla mnie z przedstawianych przykładów, są te które oparte są na sloganach reklamowych. Za pomocą tylko trzech czy czterech słów można wydobyć zainteresowanie lub emocje widza. Naprawdę. Wystarczy tylko tyle.
Książka oprócz wspomnianych wcześniej metod pisania krótkich tekstów, posiada jeszcze cztery warsztaty, które to z kolei zawierają porady dotyczące rzeczy związanych z pisaniem tekstów. Są to: "Krótkie bio", "Słowa kluczowe", "Znaczniki SEO" i "Wezwanie do działania".
Joanna Wrycza-Bekier to autorka kilku poradników dotyczących pisania, nie tylko krótkich tekstów, ale również tych zamieszczanych w internecie na stronach, forach, blogach i podobnych. Jest ona również doktorem nauk humanistycznych i trenerem biznesu.
Książka "Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę" to około dwustu stronnicowa książka, która dzięki zawartych w niej przykładach z naszego życia codziennego (reklamy, bajki, piosenki, lektury) uświadamia o konieczności rozważnego pisania przez nas tekstów.
Uważam, że warto ją przeczytać zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach sprzedawanie informacji jest bardzo cienioną umiejętnością we wszystkich dziedzinach życia. Moja ocena: 9/10 Sam oceń! -
Recenzja: wroclaw.naszemiasto.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Gdy Twitter ogłosił, że planuje wydłużyć długość postów do tysiąca znaków, wybuchł lament użytkowników. Bo to właśnie 140 znaków sprawia, że trzeba się postarać, by zwięźle przekazać myśl, że nie ma tam miejsca na bełkot.
Joanna Wrycza-Bekier już we wstępie udowadnia, że mniej znaczy więcej. Dowód? Najsłynniejsze zdanie z Małego Księcia ma 70 znaków, pytanie z Hamleta - 34, a „kocham cię” - 10. Nieważne, czy chcesz zostać nindżą mediów społecznościowych, wyróżnić swoją stronę w wynikach wyszukiwania, a może napisać slogan lub ogłoszenie do gazety, które rozreklamują Twoją firmę lub produkt - musisz być zwięzły. „Fast text” uczy żonglowania słowami - pokazuje, które niosą energię, a które ją wysysają, które tylko usztywniają tekst, a które wręcz robią z niego skamielinę. Z poziomu słów autorka przechodzi do zdań, a później technik, które pozwalają bawić się nimi, by osiągnąć zamierzony efekt. Tu nie ma miejsca na teorię, pojawiają się za to kapsle od Tymbarka, SEO, Agnieszka Osiecka i Szymon Majewski. Po lekturze Czytelnik szybko dojdzie do wniosku, że paralela, metonimia, synestezja i personifikacja to nie tylko narzędzia tortur ukochane przez polonistów, ale i coś, co może mu przynieść pieniądze.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-0601-1, 9788328306011
- Data wydania książki drukowanej :
- 2016-02-01
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-2575-3, 9788328325753
- Data wydania ebooka :
- 2016-01-31 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-2717-7, 9788328327177
- Data wydania audiobooka :
- 2016-05-09 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 38540
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.2MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.5MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.3MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 248.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF »
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
Public Relations
Social Media
Spis treści książki
Wstęp (5)
Słowa (7)
Zdania (13)
Paralelizm (19)
Kontrast (25)
Krótka opowieść (29)
Synestezja (55)
Warsztat 1.: Krótkie bio (61)
Metonimia (65)
Metafora (69)
Personifikacja (77)
Gra słów (81)
Kwantyfikator (83)
Hiperbola (85)
Warsztat 2.: Słowa kluczowe (89)
Luka (95)
Pętla (103)
Zapowiedź (111)
Liczby (121)
Trójka (129)
Dwójka (135)
Warsztat 3.: Znaczniki SEO (139)
Ty (149)
Ja (155)
Pytanie (163)
Rada (169)
Cytat (175)
Warsztat 4.: Wezwanie do działania (181)
Zakończenie (189)
Bibliografia (191)
Onepress - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że sukces, spełnienie marzeń i szczęśliwe życie jest dla każdego. By osiągnąć te cele, nie musisz czekać na przypadek, tajemniczą i ulotną inspirację ― możesz działać już teraz. Wystarczy wsłuchać się w siebie, zrozumieć swoją wewnętrzną moc i przejąć kontrolę nad własnym życiem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce poznasz szereg technik, które pozwolą Ci szybko i skutecznie poradzić sobie z każdą trudnością i nagłym kryzysem. Dowiesz się, jak zachować spokój i przejąć kontrolę nad problemem. Nauczysz się odpowiedniej metody komunikowania, a ta umiejętność doda Ci pewności siebie. Opanujesz własne wewnętrzne rezerwy energii i siły, co przy koncentracji na kluczowych obszarach problemu pozwoli Ci wyeliminować przeszkody i odnieść błyskotliwe zwycięstwo. To rzecz napisana w swobodnym, bezpośrednim stylu, a każdy rozdział zawiera mnóstwo konkretnych wskazówek i porad ― znakomita pomoc w nauce skutecznego reagowania i inspiracja, by się rozwijać, a w efekcie zwiększyć poziom swojej sprawczości i dojrzałości. I któregoś dnia zatriumfować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Termin „płynna nowoczesność”, który przypisuje się socjologowi i filozofowi Zygmuntowi Baumanowi, dobrze oddaje czasy, w jakich żyjemy ― z ich fragmentarycznością, epizodycznością i poczuciem niejednoznaczności. Biznesowym odpowiednikiem tego określenia jest świat VUCA. W nim nic nie jest pewne, żadna posada ani ścieżka kariery. Pracownicy powinni się nastawić na rzeczywistość ciągłej zmiany: zadań wykonywanych na danym stanowisku, stanowisk samych w sobie, a także branż, w których przyjdzie im zawodowo funkcjonować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Seks, władza i pieniądze - oto trzy popędy, z którymi żyjemy na co dzień. Nawet jeśli nie kierują naszym życiem, to pewnie prędzej czy później zetkniemy się z ludźmi, dla których jeden z nich (albo wszystkie trzy) będzie czymś najważniejszym. Nie do przeskoczenia. Dla seksu, władzy i pieniędzy człowiek zrobi naprawdę wiele. I możesz mówić „mnie nie zależy”, możesz nawet tak myśleć, w pewnym momencie jednak zderzysz się z własną lub cudzą żądzą - tak silną, że nie będziesz w stanie w jej obliczu ustać na nogach. I co wtedy?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Wydaje Ci się, że masz znikomy wpływ na to, co Cię w życiu spotyka? Masz rację: wydaje Ci się! W rzeczywistości Twoja przyszłość zależy od Ciebie, od Twoich wyborów i Twoich decyzji. To, co osiągniesz w życiu, będzie wynikiem tego, co zrobisz, albo tego, czego nie zrobisz — codziennie, dzień po dniu, rok po roku. Jeśli więc wiesz, jakiej przyszłości dla siebie pragniesz, zacznij ją budować już dziś!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Negocjacje. Wiele osób wzdryga się na samą myśl ― negocjacje źle im się kojarzą, nie lubią ich i niechętnie do nich przystępują, czując, że to swojego rodzaju przeciąganie liny i brutalna walka. Drugą stronę postrzegają jako adwersarza i przeciwnika. To błędne spojrzenie i złe podejście do tematu. W biznesie negocjowanie powinno stanowić pewien etap budowania relacji z klientem. Służyć nawiązywaniu długoterminowych relacji. Negocjacje to też skuteczny sposób na uniknięcie konfliktów w domu, w rodzinie, z dziećmi, czy przyjaciółmi. Możemy dyskutować, możemy nawet się spierać, ale w ostateczności chodzi o to, aby strony skończyły rozmowy z poczuciem satysfakcji i dobrymi wspomnieniami, stanowiącymi pozytywny prognostyk na przyszłość.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Po pierwsze: gratulacje! Właśnie doceniono Twoją ciężką pracę, dobre pomysły, zaangażowanie i wysoki poziom odpowiedzialności za powierzone zadania. Nagrodzono Cię awansem. To wspaniale, prawda? Nowe stanowisko często wiąże się z wyższą pensją, ciekawszymi zadaniami ― i zarządzaniem ludźmi. Bycie liderem czy liderką oznacza odpowiedzialność za drugiego człowieka. Jak oceniasz swoją gotowość, by się tego podjąć? Czy już czujesz się dobrze w nowej roli? A może równocześnie i odczuwasz radość, i trochę się obawiasz? Jeśli tak, to ta książka jest dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę Joanna Wrycza-Bekier (3) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(3)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii