Recenzje
Grzeczne dziewczynki nie awansują. 101 błędów popełnianych przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę
W dzieciństwie często powtarzano ci, że trzeba być grzeczną i miłą. Słyszałaś: "Chłopcy nie lubią głośnych dziewczynek"? Nieładnie być chwalipiętą. Czekaj, aż ktoś cię dostrzeże. Nie marudź, nie skarż się, nie bądź zachłanna.
Starałaś się trzymać tych zasad. Dobrze się uczyłaś, przez rówieśników byłaś lubiana. Choć już na prywatki zapraszano cię niechętnie. Wreszcie podrosłaś, dostałaś etat w dużej firmie. I choć wciąż podnosisz kwalifikacje, pracujesz bez tchu, od lat nie doczekałaś się podwyżki i awansu. Za to twoi koledzy, którzy pracują krócej, mniej, mają czas na "marnowanie czasu": gadanie o meczach, wypady na lunch w godzinach pracy, uważani są przez szefa za lepszych pracowników.
Dlaczego tak się dzieje? - pytasz się co wieczór sfrustrowana. - Czy robię coś źle? Może jednak za mało się staram? Na twoje i pytania tysięcy tobie podobnych kobiet odpowiedziała znakomita amerykańska psychoterapeutka Louis P. Frankel. W książce "Grzeczne dziewczynki nie awansują" przedstawia 101 błędów popełnianych przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę. Wychowane na grzeczną dziewczynkę w pracy nie zachowują się jak dorosłe osoby. Przynoszą ciastka i cukierki, częstują nimi kolegów. A kto dobrotliwą kuchareczkę będzie traktował poważnie? Nie szanują siebie - gdy ktoś spóźni się na umówione z nimi spotkanie lub nie dotrzyma słowa, zwykle mówią: "nie szkodzi". Gdy uda im się zdobyć intratny kontrakt dla firmy, skromnie mówią: "to nie było takie trudne", tym samym pomniejszając swoje zasługi i jednocześnie podnosząc sobie poprzeczkę: "Następnym razem wybiorę jeszcze trudniejsze zadanie". Jeśli tego nie zmienisz, chińska klątwa, która dotyczy wielu kobiet, a brzmi: "obyś miała wspaniały pomysł i nie mogła nikogo o tym przekonać", nigdy nie zostanie z ciebie zdjęta.
Co więc zrobić? Czy jest jakiś ratunek? Tak! Frankel radzi: przestań być Kopciuszkiem. Sięgnij po szczyt! Świat należy bowiem do niegrzecznych dziewczynek.
Public Relations w Internecie
Jak podkreśla autor książki we wstępie -- takiego pakietu możliwości nie zaoferowało dotąd żadne inne medium. Jest to publikacja dla wszystkich osób, które już zauważyły, że codzienne surfowanie po internecie stało się całkowicie naturalne i chcą wykorzystać to narzędzie do stworzenia wizerunku nowoczesnej firmy. Autor przedstawia na przykładach zasady publikowania (na stronach www, na grupach dyskusyjnych czy w internetowych biurach prasowych) informacji o firmie i jej działaniach.
W kolejnych rozdziałach analizuje, czym jest witryna jako narzędzie e-PR, jaką rolę odgrywa internetowe biuro prasowe; wyjaśnia, jak ustrzec się przed kryzysem w firmie, monitorować media, jak pracować z grupami dyskusyjnymi. Rozważa także, dlaczego e-maile mogą być nadzieją marketingu. Publikacja zawiera także bardzo interesujące załączniki i słownik pojęć oraz skorowidz. Jerzy P. Szyfter jest obecnie redaktorem naczelnym GazetyPrawnej.pl.
Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy
Jest to przewodnik po świecie firmowych znaków. Autorka uczy nas zasad komunikacji wizualnej, kompozycji i kolorystki oraz doboru treści przekazu. Po zastosowaniu tych uwag, poprawa wizerunku firmy czy rozpoznawalność wyrobów - gwarantowana.
Zarządzanie projektami IT
Autor postawił sobie za cel przedstawienie czytelnikowi metodyki, która może pomóc zrealizować projekt w terminie, mieszcząc się w wyznaczonym budżecie. Książka zawiera m.in. informacje na temat definiowania celów, organizacji zespołu, śledzenia postępów prac czy współpracy z zarządem.