ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Grzeczne dziewczynki nie awansują. 101 błędów popełnianych przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę

Pracujesz bez chwili wytchnienia? Jesteś inteligentna, zdolna, a jednak to nie ty awansujesz, lecz twoi mniej błyskotliwi koledzy. Najwyższy czas to zmienić

W dzieciństwie często powtarzano ci, że trzeba być grzeczną i miłą. Słyszałaś: "Chłopcy nie lubią głośnych dziewczynek"? Nieładnie być chwalipiętą. Czekaj, aż ktoś cię dostrzeże. Nie marudź, nie skarż się, nie bądź zachłanna.

Starałaś się trzymać tych zasad. Dobrze się uczyłaś, przez rówieśników byłaś lubiana. Choć już na prywatki zapraszano cię niechętnie. Wreszcie podrosłaś, dostałaś etat w dużej firmie. I choć wciąż podnosisz kwalifikacje, pracujesz bez tchu, od lat nie doczekałaś się podwyżki i awansu. Za to twoi koledzy, którzy pracują krócej, mniej, mają czas na "marnowanie czasu": gadanie o meczach, wypady na lunch w godzinach pracy, uważani są przez szefa za lepszych pracowników.

Dlaczego tak się dzieje? - pytasz się co wieczór sfrustrowana. - Czy robię coś źle? Może jednak za mało się staram? Na twoje i pytania tysięcy tobie podobnych kobiet odpowiedziała znakomita amerykańska psychoterapeutka Louis P. Frankel. W książce "Grzeczne dziewczynki nie awansują" przedstawia 101 błędów popełnianych przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę. Wychowane na grzeczną dziewczynkę w pracy nie zachowują się jak dorosłe osoby. Przynoszą ciastka i cukierki, częstują nimi kolegów. A kto dobrotliwą kuchareczkę będzie traktował poważnie? Nie szanują siebie - gdy ktoś spóźni się na umówione z nimi spotkanie lub nie dotrzyma słowa, zwykle mówią: "nie szkodzi". Gdy uda im się zdobyć intratny kontrakt dla firmy, skromnie mówią: "to nie było takie trudne", tym samym pomniejszając swoje zasługi i jednocześnie podnosząc sobie poprzeczkę: "Następnym razem wybiorę jeszcze trudniejsze zadanie". Jeśli tego nie zmienisz, chińska klątwa, która dotyczy wielu kobiet, a brzmi: "obyś miała wspaniały pomysł i nie mogła nikogo o tym przekonać", nigdy nie zostanie z ciebie zdjęta.

Co więc zrobić? Czy jest jakiś ratunek? Tak! Frankel radzi: przestań być Kopciuszkiem. Sięgnij po szczyt! Świat należy bowiem do niegrzecznych dziewczynek.

Gazeta Wyborcza Izabela Marczak; 17-02-2005

Public Relations w Internecie

Internet jest dzisiaj przełomowym zjawiskiem w komunikacji i fascynującym faktem technologicznym oraz cywilizacyjnym. Dzięki niemu mamy powszechny dostęp do zasobów wiedzy, możemy błyskawicznie przekazywać informacje i łatwo je aktualizować. Robi się to wszystko bez ograniczeń czasowych i bez interaktywnego kontaktu. Internet wymusza nowe przedsięwzięcia w biznesie, które staną się przesłanką sukcesu.

Jak podkreśla autor książki we wstępie -- takiego pakietu możliwości nie zaoferowało dotąd żadne inne medium. Jest to publikacja dla wszystkich osób, które już zauważyły, że codzienne surfowanie po internecie stało się całkowicie naturalne i chcą wykorzystać to narzędzie do stworzenia wizerunku nowoczesnej firmy. Autor przedstawia na przykładach zasady publikowania (na stronach www, na grupach dyskusyjnych czy w internetowych biurach prasowych) informacji o firmie i jej działaniach.

W kolejnych rozdziałach analizuje, czym jest witryna jako narzędzie e-PR, jaką rolę odgrywa internetowe biuro prasowe; wyjaśnia, jak ustrzec się przed kryzysem w firmie, monitorować media, jak pracować z grupami dyskusyjnymi. Rozważa także, dlaczego e-maile mogą być nadzieją marketingu. Publikacja zawiera także bardzo interesujące załączniki i słownik pojęć oraz skorowidz. Jerzy P. Szyfter jest obecnie redaktorem naczelnym GazetyPrawnej.pl.

Dziennik Gazeta Prawna GK;

Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy

Logo, papier firmowy czy wizytówki mogą wydawać się mało ważnym drobiazgiem. Jednak to właśnie one są ważnymi elementami, kreującymi wizerunek firmy. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat, warto sięgnąć po pozycję wydaną przez Helion - „Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy" Anny Benicewicz-Miazgi.
Jest to przewodnik po świecie firmowych znaków. Autorka uczy nas zasad komunikacji wizualnej, kompozycji i kolorystki oraz doboru treści przekazu. Po zastosowaniu tych uwag, poprawa wizerunku firmy czy rozpoznawalność wyrobów - gwarantowana.
Dziennik Łódzki pio; 2 luty 2005

Zarządzanie projektami IT

Zarządzanie projektami informatycznymi jest dość ciekawym zagadnieniem z pogranicza dwóch dziedzin. Jeśli chcesz zostać specjalistą, który będzie w stanie poprowadzić nowoczesne wdrożenia w zakresie IT, musicie sięgnąć po książkę wydawnictwa Helion - „Zarządzanie projektami IT" autorstwa Josepha Phillipsa.
Autor postawił sobie za cel przedstawienie czytelnikowi metodyki, która może pomóc zrealizować projekt w terminie, mieszcząc się w wyznaczonym budżecie. Książka zawiera m.in. informacje na temat definiowania celów, organizacji zespołu, śledzenia postępów prac czy współpracy z zarządem.
Dziennik Łódzki pio; 26 stycznia 2005

Grzeczne dziewczynki nie awansują. 101 błędów popełnianych przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę

Każdy pracownik działu zasobów ludzkich powinien wpisać książkę Lois. P.Frankel "Grzeczne dziewczynki nie awansują" na listę lektur obowiązkowych - pisze we stępie do książki znany pisarz Janusz L.Wiśniewski "Być może dzięki niej na wysokich piętrach firm będzie nie tylko bardziej profesjonalnie, ale także o wiele piękniejsze" - dodaje. I faktycznie, książka Frankel podpowie, jak być efektywną pracownicą i odnieść sukces zawodowy bez służbowych uzależnień i wyrzekania się siebie. "Kobiety, zabijcie w sobie dziewczynki!" - nawołuje autorka, której na szczęście bliżej do zdrowego rozsądku niż ortodoksji feministek. Wraz z opisem 101 błędnych zachowań i całą masą klarownych wskazówek, jak im przeciwdziałać, Polski otrzymują wyjątkowo skuteczną broń w walce o awans i karierę. Hit, nie tylko dla kobiet.
Wprost MS; 06-02-2005