Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego
- Autor:
- Jan Michalewski
- Wydawnictwo:
- SELF-PUBLISHER
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 103
-
PDF
Opis książki: Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego
W ostatnich latach obserwujemy intensywny rozwój sektora e-commerce. Branża ta rośnie dynamicznie, ale też bardzo intensywnie się zmienia, co stanowi duże wyzwanie dla konkurujących w niej przedsiębiorstw. Publikacja ta pozwala spojrzeć na strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego z perspektywy szkoły zasobowej. Celem tej publikacji jest:
- pokazanie czytelnikowi kontekstu, w jakim rozwija się handel internetowy;
- przybliżenie głównych elementów wpływających na dynamikę rozwoju branży e‑commerce;
- przybliżenie relacji i zależności, jakie zachodzą między modelami biznesu handlu internetowego a metodami generowania wartości i ich implikacji dla budowania kompetencji i strategii;
- zrozumienie optymalnych strategii firm sektora handlu internetowego oraz mechanizmów ich tworzenia w oparciu o podejście szkoły zasobowej.
Rozważania teoretyczne dotyczące strategii i modeli biznesowych poparte zostały przykładami praktycznymi oraz studium przypadku przedsiębiorstwa Amazon – jednej z największych i najbardziej innowacyjnych firm sektora.
Wybrane bestsellery
-
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(35.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-958-8890-8, 9788395888908
- Data wydania ebooka:
- 2020-09-15 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 125445
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.6MB
- Kategorie:
E-biznes
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp………………………………………………………………………………………….……..4
Rozdział 1. Sektor handlu elektronicznego ………………………...………………………………6
1.1. Handel elektroniczny jako sektor we wczesnej fazie rozwoju …………………………………6
1.2. Handel elektroniczny jako sektor technologiczny……………………………………………...10
1.3. Modele biznesowe handlu elektronicznego……...……………………………………………..15
1.3.1. Definicje i klasyfikacje modeli biznesowych………………………………………………...16
1.3.2. Ewolucja modeli biznesowych w firmach internetowych……………………………………24
Rozdział 2. Tworzenie wartości w handlu internetowym…………………………………………...28
2.1. Łańcuch, warsztat i sieć wartości………………………………………………………………29
2.2. Efektywność a tworzenie wartości……………………………………………………………..34
2.3. Komplementarność a tworzenie wartości………………………………………………………36
2.4. Zamknięcie a tworzenie wartości………………………………………………………………38
2.5. Innowacyjność a tworzenie wartości…………………………………………………………...40
2.5.1. Transformacja produktu i rynku……………………………………………………………...40
2.5.2. Transformacja procesów biznesowych……………………………………………………….42
2.5.3. Transformacja sektora………………………………………………………………………..46
Rozdział 3. Istota strategii w ujęciu zasobowym………………………………………………… ..49
3.1. Podstawy ujęcia zasobowego strategii…………………………………………………………51
3.2. Ujęcie zasobowe strategii – perspektywa statyczna…………………………………………...54
3.2.1. Zasoby organizacji…………………………………………………………………………...54
3.2.2. Umiejętności i kompetencje organizacji……………………………………………………..57
3.3. Ujęcie zasobowe strategii – perspektywa dynamiczna………………………………………...64
Rozdział 4. Zasobowe strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego………………………….69
4.1. Model kluczowych kompetencji przedsiębiorstw handlu elektronicznego…………………….69
4.2. Studium przypadku – firma Amazon…………………………………………………………...70
4.2.1. Rys historyczny………………………………………………………………………………70
4.2.2. Ewolucja wizji strategicznej………………………………………………………………….72
4.3. Strategia Amazona – perspektywa statyczna…………………………………………………...76
4.3.1. Budowanie oferty…………………………………………………………………………….77
4.3.2. Budowanie doświadczenia użytkownika……………………………………………………..81
4.3.3. Budowanie sieci użytkownika………………………………………………………………..86
4.4. Strategia Amazona – perspektywa dynamiczna………………………………………………..90
4.5. Podsumowanie………………………………………………………………………………….91
Zakończenie…………………………………………………………………………………………94
Literatura……………………………………………………………………………………………95
Spis tabel…………………………………………………………………………………………..102
Spis wykresów……………………………………………………………………………………..102
Spis schematów……………………………………………………………………………………103
SELF-PUBLISHER - inne książki
-
Marketing Internetowy. Jak znaleźć Klientów i sprzedawać przez Internet? Edycja 2024. Poradnik o marketingu internetowym dla początkujących. Dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem w Internecie oraz marketingiem internetowym i szukasz fundamentalnej, aktualnej i praktycznej wiedzy oraz...
MARKETING INTERNETOWY. Jak znaleźć klientów i sprzedawać przez Internet?! Edycja 2024 MARKETING INTERNETOWY. Jak znaleźć klientów i sprzedawać przez Internet?! Edycja 2024
-
Ebook zawiera praktyczne wskazówki dotyczące zmiany ścieżki zawodowej i rozpoczęcia własnej działalności. Dzięki niemu dowiesz się, co może Cię spotkać, gdy zdecydujesz się na założenie własnej firmy, oraz jak do tej zmiany się przygotować. Określisz swój cel, zweryfikujesz pomysły i zaplanuje...
Własny biznes - 7 kroków do zmiany ścieżki zawodowej Własny biznes - 7 kroków do zmiany ścieżki zawodowej
-
Algorytm przypadku odpowiada m.in. na pytania takie jak: jakie ciała ma człowiek? jaka jest struktura jaźni? czym jest praca nad sobą? jak pracować nad sobą i własną podświadomością? jak pracować z emocjami? jak pracować z myślami? kolory - wpływ na warunkowanie osobowości? dl...
-
Cześć! Przedstawiam Wam mojego pierwszego darmowego E-booka, w którym objaśniam krótko w jaki sposób osiągać swoje cele! Dziękuję za pobranie i zapraszam na moje social media!
-
POZNAJ WSZYSTKIE TAJEMNICE DMUCHANEGO BIZNESU! chcesz pozyskać więcej klientów i lepiej zarabiać? chcesz wprowadzić innowacje jaką są dmuchańce do swojego biznesu lub dopiero go zacząć, a boisz się podjąć ten pierwszy krok? chcesz się rozwijać i wolny czas spędzać tak, jak najbardziej ...
Podstawy Biznesu Dmuchanego. Jak założyć biznes z dmuchańcami i zarabiać na własnych zasadach Podstawy Biznesu Dmuchanego. Jak założyć biznes z dmuchańcami i zarabiać na własnych zasadach
-
Inwestowanie w kryptowaluty to nie tylko moda, ale przyszłość finansów. Ta książka, napisana przez eksperta i entuzjastę rynku cyfrowego, stanowi klucz do zrozumienia i wykorzystania tego dynamicznego świata. Znajdziesz tu kompleksowe informacje o blockchainie, strategiach inwestycyjnych i analiz...
Zostań KryptoBogiem. Wszystko co musisz wiedzieć o zarabianiu na kryptowalutach w 2024 roku Zostań KryptoBogiem. Wszystko co musisz wiedzieć o zarabianiu na kryptowalutach w 2024 roku
-
200 milionów ludzi na całym świecie nie może się mylić. ChatGPT to naprawdę potężne narzędzie. Zobacz jak wykorzystywać je do swoich potrzeb! Czy ChatGPT potrafi przewidywać przyszłość? Czy wie, kiedy Polacy wygrają wreszcie mecz? Czy ChatGPT napisze za Ciebie pracę dyplomową? Odrobi zada...
Biblia ChatGPT. Wykorzystaj potęgę Sztucznej Inteligencji Biblia ChatGPT. Wykorzystaj potęgę Sztucznej Inteligencji
-
"Opowiadania po Niemiecku dla Początkujących" to zbiór 20 łatwych do przeczytania opowiadań, stworzonych specjalnie dla początkujących uczących się niemieckiego. Opowieści są napisane prostym językiem i przedstawiają postacie i sytuacje, z którymi czytelnicy mogą łatwo się utożsamić, co czyni je ...
-
Przełomowa książka w świecie Krypto! Odsłonięty sekret krypto-arbitrażu! Zacznij zarabiać już dziś! Konkretne porady, case-studies i instrukcje krok po kroku! Otwórz drzwi do świata nieograniczonych możliwości finansowych z tą przełomową lekturą! Pozwól, aby ekspert od k...
KryptoRekin. Pokażę Ci jak zarabiam 10 000 zł dziennie na rynku krypto KryptoRekin. Pokażę Ci jak zarabiam 10 000 zł dziennie na rynku krypto
-
Uwaga: słownik należy zainstalować w urządzeniu Kindle, przesyłając plik za pomocą kabla USB. Aby korzystać ze słownika podczas lektury książek, po przesłaniu pliku w ustawieniach urządzenia należy wybrać opcję Dictionaries, a następnie wybrać Wielki słownik angielsko-polski. Firma Amazon uniemoż...
Wielki słownik angielsko-polski - zastępuje słownik wbudowany w Kindle Wielki słownik angielsko-polski - zastępuje słownik wbudowany w Kindle
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego Jan Michalewski (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.