Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich
- Autorzy:
- Aleksander Binsztok, Tymoteusz Zuzański
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 6
- Stron:
- 196
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich
Towar dobrze podany to towar sprzedany!
Czym jest merchandising? Definicje są bardzo różne i skomplikowane, jednak najprościej można powiedzieć, że jest to dziedzina marketingu skupiona na zaprezentowaniu klientowi towaru w taki sposób, by ten go kupił. Trudno jednoznacznie określić, kiedy narodził się merchandising. Można jednak pokusić się o stwierdzenie, iż pojawił się w momencie powstania pierwszych sklepów samoobsługowych. Dlaczego wtedy? Bo od tej chwili klient może stanąć przed regałem, zastanowić się, czy woli mąkę A czy B, i wybrać jedną z nich. Dziś, gdy konkurencja między producentami jest ogromna, a klient wybredny i świadomy własnych potrzeb, odpowiedni sposób prezentacji towaru może okazać się czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firmy. Albo o jej porażce…
Ta książka w sposób kompleksowy wprowadzi Cię w świat merchandisingu. Lekturę zaczniesz od definicji pojęcia, jego historii oraz trendów rozwojowych w Polsce i na świecie. Następnie spojrzysz na swój towar oczami klienta - poznasz mechanizmy psychologiczne decydujące o zakupie lub odrzuceniu produktu, wnikniesz w serce, duszę i portfel konsumenta. Uzbrojony w tę wiedzę, nauczysz się w dyskretny sposób namawiać potencjalnego klienta do zakupu - już przy sklepowej półce! Wreszcie zrozumiesz, jak „robią to” najlepsi. I najgorsi. Wszak najlepiej uczyć się od mistrzów oraz na cudzych błędach. Zatem zacznij działać! Sięgnij po tę książkę. Teraz albo nigdy. Póki jeszcze masz okazję, bo za chwilę już jej nie dostaniesz!
Aleksander Binsztok - doktor nauk ekonomicznych, wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz współpracownik innych renomowanych uczelni w kraju i za granicą; właściciel Firmy Szkoleniowo-Usługowej „Binsztok i Partnerzy”. Trener komunikacji i biznesu, znany w wąskich kręgach specjalistów jako ekspert i doradca, który podczas swoich szkoleń i warsztatów potrafi wzbudzić olbrzymie zainteresowanie wśród uczestników i wywołać w nich różne stany emocjonalne.
Tymoteusz Zuzański - absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; trener merchandisingu w Firmie Szkoleniowo-Usługowej „Binsztok i Partnerzy”. Na swoim koncie posiada wiele praktycznych wdrożeń dla sieci detalicznych i banków. Jest autorem wielu prac poświęconych między innymi marketingowi czy szeroko pojętej komunikacji w procesach biznesowych.
Wybrane bestsellery
-
Autorzy od dawna stosują we własnym życiu techniki i narzędzia, o których przeczytasz w tej książce. Co więcej, często szkolą innych z zarządzania sobą w czasie i osiągają spektakularne wyniki. Wykorzystaj ich metody, a zobaczysz, że Twój bilans czasowy radykalnie się poprawi. Będziesz mieć więce...
CZASOLOGIA, czyli jak efektywnie zarządzać sobą i zespołem na drodze do sukcesu CZASOLOGIA, czyli jak efektywnie zarządzać sobą i zespołem na drodze do sukcesu
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)31.43 zł
44.90 zł(-30%) -
Jeśli tak jest, sięgnij po książkę Aleksandra Binsztoka. W sposób prosty, dosadny i dowcipny autor podpowie Ci, jakimi metodami możesz wpływać na otoczenie i kształtować je tak, by ułatwić sobie życie zawodowe i prywatne. Z jednym zastrzeżeniem — książka nie ujmuje wszystkich zagadnień komu...
Kiedy kropla drąży skałę, czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej. Wydanie II rozszerzone Kiedy kropla drąży skałę, czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej. Wydanie II rozszerzone
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)27.93 zł
39.90 zł(-30%) -
Komunikacja jest jak oddech — trwa, póki żyjesz. Porozumiewasz się ze światem nieustannie. Nawet jeśli nie wypowiadasz ani słowa, Twoje ciało wysyła komunikaty niewerbalne — sygnały, które zdradzają Twoje nastawienie, postawy, skrywane myśli. Ale by proces ten nie był tylko płytkim ła...
Kiedy kropla drąży skałę, czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej Kiedy kropla drąży skałę, czyli droga do mistrzostwa w komunikacji perswazyjnej
(24.05 zł najniższa cena z 30 dni)22.20 zł
37.00 zł(-40%) -
Błękitny umysł przynosi odpowiedzi na pytania, dlaczego nam nie wychodzi to, co planujemy, i jak inaczej podejść do swoich celów, planów oraz samych siebie. Znajdziesz tu rozdziały „strategiczne”, dotyczące na przykład tego, jak przyspieszyć swoją karierę lub jak osiągnąć stan koncent...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Oto książka, dzięki której nauczysz się maksymalnie wykorzystywać potencjał swojego umysłu. Dowiesz się, jak myślą i reagują na rzeczywistość ludzie sukcesu, i przekonasz się, że możesz z łatwością zastosować w praktyce ich metody. Opisano tu sprawdzone sposoby odnajdywania i rozwijania naturalny...
Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Tworzysz treści na strony WWW lub teksty do ulotek? Konstruujesz hasła reklamowe? Piszesz scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych? Prowadzisz profile marek w mediach społecznościowych? W takim razie śmiało możesz nazywać siebie copywriterem. Wojownikiem słów. Operatorem argumentów. Kreatorem...(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)
27.93 zł
39.90 zł(-30%) -
Podstawowe założenie tej książki jest bardzo proste: jej autorzy chcą Ci dostarczyć maksimum wiedzy, praktycznych porad i wskazówek. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko uruchomić działania z zakresu employer brandingu (EB), ale także zadbać o ich dopasowanie do grupy docelowej, skuteczność i r...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Zdarzyło Ci się kiedyś zabłądzić? Zagubić się w labiryncie uliczek, przemierzać kilka razy tę samą trasę, bezskutecznie próbować dojść do celu? Tracić przy tym nie tylko czas, ale i nerwy, a czasem także pieniądze? Taka sytuacja może się przydarzyć nie tylko w nieznanym mieście, ale również w biz...
Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce
(27.89 zł najniższa cena z 30 dni)30.03 zł
42.90 zł(-30%) -
Książka stanowi doskonałe wsparcie dla osób, które czują się zagubione. Jest jednak na tyle uniwersalna i ciekawie napisana, że każdy znajdzie w niej wiele cennych dla siebie wartości. Zawarte tu porady bazują na aktualnych badaniach naukowych i teoriach psychologicznych, które zostały uzupełnion...
Przemiana Feniksa. 12 cech ludzi sukcesu, które pomogą Ci się odrodzić i ruszyć do przodu w pracy i życiu prywatnym Przemiana Feniksa. 12 cech ludzi sukcesu, które pomogą Ci się odrodzić i ruszyć do przodu w pracy i życiu prywatnym
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich (4)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
moznaprzeczytac.pl Andrzej, 2014-01-21
Codziennie chodząc na zakupy, czy to do hipermarketów, czy galerii handlowych stykamy się z tym, co powszechnie jest ujmowane tajemniczo, jako merchandising, czyli „dziedzina marketingu skupiona na zaprezentowaniu klientowi towaru w taki sposób, by ten go kupił”. Dlatego mając świadomość próby wywierania przez powyższe placówki handlowe wpływu na moje decyzje zakupowe z ciekawością sięgnąłem po książkę Aleksandra Binsztoka i Tymoteusza Zuzańskiego Jak oczarować klienta w sklepie, czyli marchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich. Zrobiłem to z nadzieją, na poszerzenie swojej wiedzy i zwiększenie swojej świadomości, jako klienta. Ponadto zważywszy na samych autorów, którzy łączą wiedzę akademicką z doświadczeniem praktycznym lektura zapowiadała się ciekawie.
Sama książka podzielona jest na cztery główne części. Pierwsza z nich poświęcona jest historii i teorii marchandisingu. W sposób prosty i przejrzysty autorzy pokazują m.in. różnicę między marchandisingiem w ujęciu szerokim i wąskim. W drugiej części możemy znaleźć omówieniu zagadnień związanych z zachowaniami konsumenckimi, a w szczególności procesowi podejmowania decyzji zakupowych oraz czynnikom kształtującym postępowanie klientów. Na tej płaszczyźnie autorzy przedstawiają m.in. różne typologie klientów. W trzeciej zostały przedstawione podstawowe zasady marchandisingu, którymi powinni kierować się właściciele, czy kierownicy placówek handlowych. Natomiast z części czwartej dowiemy się czegoś na temat praktycznych rozwiązania oraz przykładów firm stosujących określone formy marchandisingu.
Pomimo, wydawałoby się bardzo dobrego ułożenia poszczególnych tematów w niniejszej książce, tym, co nasuwa się po jej przeczytaniu jest przede wszystkim pewien niedosyt wynikający między innymi z dysproporcji między kolejnymi częściami. Najbardziej rozbudowane są pierwsze dwa rozdziały związane z zagadnieniami teoretycznymi, natomiast praktyczne zastosowania zostały omówione mniej szczegółowo. Sprawia to, iż początkowa ciekawość czytelnika odbija się od murów podziałów i klasyfikacji. Na koniec zaś otrzymujemy wizytówkę z adresem firmy, do której możemy udać się, jeśli jako handlowiec dalej czujemy głód praktycznych rozwiązań i fachowej wiedzy w zakresie marchandisingu.
Ujmując całokształt książki, autorzy w jasny i przejrzysty sposób starają się przedstawić zagadnienia związane z marchandisingiem. Prosty język, czasami wręcz przepełniony zbytecznymi wyjaśnieniami znanych pojęć, sprawia, iż czyta się ją szybko i przyjemnie. Ponadto wielość tabel i schematów w istotny sposób ułatwia zrozumienie zawartej treści oraz zwiększa atrakcyjność książki. Autorzy próbują nawiązać kontakt z czytelnikiem poprzez użytkowanie emotikonów, żarty i wstawki humorystyczne, co jednakże bardziej obniża walory niniejszej pozycji niż sprzyja dialogowi autor-czytelnik. Osoby niemające wcześniej do czynienia z tematyką marchandisingu na pewno nie będą miały problemów ze zrozumieniem tej książki. Natomiast dla osób, które znają dobrze podstawy zarządzania i marketingu stanowić ona może jedynie drobne uzupełnienie już posiadanej wiedzy lub pewne kompendium znanych już zagadnień. Dla nich również najciekawszy może być rozdział poświęcony psychologii zachowań konsumenckich, który w sposób klarowny i zwięzły przedstawia uwarunkowania decyzji zakupowych oraz rolę sprzedawcy.
Dlatego dużym plusem książki jest to, iż może ona stanowić dobre wprowadzenie w zagadnienie marchandisingu dla osób, które planują rozpoczęcie własnej działalności handlowej związanej z handlem detalicznym. Przekazane w niej myśli i spostrzeżenia mogą stanowić dobre przygotowanie do jej organizacji oraz punkt wyjścia do poszukiwania nowych i bardziej praktycznych rozwiązań.
Jednym z minusów książki pozostaje to, iż autorzy wyjaśniają pewne podstawowe, ogólnie zrozumiałe pojęcia natomiast nie definiują pojęć specjalistycznych, które podają np. Customer Relationship Managment, Corporate Identity, outsourcing, itd., a w zamian proponują:
"wpisać te hasła do wyszukiwarki internetowej i sprawdzić, co pożytecznego dla Twojej firmy kryje się za nimi!"
Podsumowując książka Aleksandra Binsztoka i Tymoteusza Zuzańskiego Jak oczarować klienta w sklepie, czyli marchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich jest książką przeciętną. Można zakwalifikować ją, jako publikacje popularnonaukową, przedstawiającą wyrywkowo i ogólnie zagadnienie marchandisingu. Kładącą nacisk bardziej na teorię niż rozwiązania praktyczne. Przy czym, wspomniane wcześniej próby wejścia w dialog z czytelnikiem ujmują jej prestiżu. Dlatego też książka ta jest przede wszystkim dla osób niezaznajamianych z marketingiem i marchandisingiem, lub dla osób, które planują otwarcie swojej działalności handlowej. Natomiast osoby znające się na powyższych zagadnieniach pozycja ta może rozczarować. -
Sztukater.pl Maruseru
Dlaczego kupujemy? To z reguły proste pytanie w rzeczywistości okazuje się niezwykle złożone i tak naprawdę nie każdy z nas (jeżeli w ogóle ktokolwiek) jest w stanie na nie odpowiedzieć. Co albowiem kieruje nami – konsumentami w sytuacjach wyboru? To właśnie starają się częściowo wyjaśnić Aleksander Binsztok oraz Tymoteusz Zuzański w swojej książce pod tytułem: Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich. Z początku wydawało mi się, że będzie to pozycja niezwykle oryginalna, wyjaśniająca w sposób niebagatelny jakimi sztuczkami posługują się producenci, abyśmy wybrali właśnie ich produkt. Świetnie wykonana graficznie okładka książki, z pewnością przyczyniła się do mojego pozytywnego nastawienia wobec tej pozycji. Oczekiwałem zaskoczenia. Niestety, bardzo szybko się rozczarowałem, ponieważ przeważająca część książki okazała się dla mnie nieco nużąca. Autorzy skupiają się przede wszystkim na formalnym ukazaniu czym jest marchendising, co musi zrobić producent aby utrzymywać „więź" z konsumentami, jakie wyróżniamy typy klientów, a w jednym z podrozdziałów opisują nawet zachowanie posprzedażowe. Poza tym nierzadko wyjaśniają określenia, które w moim odczuciu kompletnie tego nie wymagają (nawet z perspektywy nieco mniej świadomego czytelnika). Jaki albowiem jest sens w definiowaniu takich pojęć jak: percepcja czy bodziec? Od początku lektury tej książki odnosiłem wrażenie, że autorzy nie do końca dookreślili charakteru swojej publikacji. Z jednej strony mamy do czynienia z ukierunkowaniami ku literaturze popularnonaukowej, a zatem opieranie się na licznych tabelach, danych statystycznych itd. (pomijając już liczne nawiązania z zakresu psychologii, o których informuje nas już sam tytuł. Autorzy przybliżają nam albowiem takie pojęcia jak np: dysonans poznawczy czy zasada Maslowa). Z drugiej natomiast strony język jakim posługują się autorzy, jest bez wątpienia potoczny, a więc odbiegający od naukowego tonu. Binsztok oraz Zuzański nie rzadko odważają się na humorystyczne wstawki, np. poprzez porównania typu: marketing jest jak mycie naczyń, nigdy się nie kończy [1]. Czy to aby zabawne? Mnie owe żarty nieco żenowały, natomiast być może należy to potraktować jako sposób nawiązania „zdrowego" kontaktu z potencjalnym czytelnikiem, czemu nie? Poza żartami autorzy nie obawiają się korzystania z emotikonów, a te z pewnością nie dodają powagi oraz co za tym idzie, autorytarności publikacji. Mnie osobiście brakowało swoistej konsekwencji. Świetnym tego dowodem będzie pewien cytat. Autorzy wymienili szereg definicji takich jak: Customer Relationship Management, Customer Experience Management, Just in Time oraz kilka innych, by po chwili skwitować: Proponujemy jednak zrobić najprostszą rzecz: wpisać te hasła do wyszukiwarki internetowej i sprawdzić, co pożytecznego dla Twojej firmy kryje się za nimi![2]. Osobiście uważam, iż autorzy powołując się na określone pojęcia, są wręcz zobligowani do ich wyjaśnienia, chociażby w minimalnym zakresie. Moim zdaniem pozycja ta powinna zostać potraktowana raczej jednotorowo, albowiem do samego końca trudno jest określić jaki jest stosunek samych autorów do swojej książki. Podsumowując, dla kogo przeznaczona jest owa książka? Bez wątpienia poleciłbym ją ludziom szczerze zainteresowanym handlem, albowiem publikacja ta może być świetnym przypomnieniem wielu podstawowych informacji z zakresu handlu. Poza tym autorzy ową książkę kierują przede wszystkim do tych ludzi, którzy planują założenie własnego biznesu świadczącego usługi handlowe, jak i dla tych mających już taką działalność. Tę malutką książeczkę z pewnością zaliczyć należy do formy poradników. Jest odpowiednia dla wszystkich tych mających już niejaką wiedzą, bądź też laików chcących dopiero wdrożyć się tę dziedzinę.
-
mapymysli.com katarzyna, 2013-11-15
Po książkę Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich sięgnęłam przede wszystkim dlatego, że przez ostatnie trzy lata koordynowałam projekt zmiany wizualizacji i funkcjonalności punktów sprzedaży w jednym z naszych telekomów. Jeśli się ma farta (tak, jak ja), to dzięki pracy w takich projektach poznaje się wspaniałych i inspirujących ludzi, którzy wiedzą od nas o wiele więcej na takie tematy, jak merchandising i chętnie się swoją wiedzą dzielą. Dzięki Moim Nauczycielom wiem już dzisiaj co to jest ten mercz i dlaczego jest niezwykle ważny, kiedy planujemy przestrzeń dla klientów w placówce sprzedażowej. Dzięki Autorom książki – Aleksandrowi Binsztokowi i Tymoteuszowi Zuzańskiemu – wiem o nim jeszcze więcej i, co najważniejsze, poukładałam sobie to wszystko, co już gdzieś kiedyś słyszałam, albo czego osobiście doświadczyłam.
Czym w ogóle jest merchanidising, zwany pieszczotliwie merczem?
Merchanidising to „dziedzina marketingu skupiona na zaprezentowaniu klientowi towaru w taki sposób, by ten go kupił”. Jednak aby pokazać produkty – trzeba ułożyć we właściwy sposób całą układankę – wybrać odpowiednią lokalizację dla sklepu, zadbać o ogólne wrażenie, które robimy na klientach, dobrać właściwe produkty, a dopiero potem zadbać o dobre ich umiejscowienie w naszej przestrzeni sklepowej. Książka opisuje wszystkie te najważniejsze elementy i daje mnóstwo wskazówek – jak zrobić to najbardziej efektywnie.
Ma także kilka mocnych stron. Po pierwsze, porusza temat, o którym znajdziesz niewiele dostępnych i profesjonalnych publikacji. Wiem, bo tak się składa, że czytam sporo i nie widziałam żadnej książki na półkach stołecznych księgarń opisujących ten temat od praktycznej strony. I nie mówię tu o psychologii zachowań konsumenckich, ale o merchandisingu, który właśnie między innymi dlatego, że tak mało jest o nim dostępnej i aktualnej wiedzy – jest strasznie enigmatycznym bytem i mnóstwo jest osób zajmujących się tą tematyką, a nie mających pojęcia czym jest.
Poza tym, książka jest na pewno jedną z nielicznych wydanych dla polskiego czytelnika w ostatnich latach i napisaną przez ojczystych ekspertów (i nie wiem dlaczego ten argument pojawia się często w moich ustach, kiedy opisuję ostatnimi czasy książki, które polubiłam).
Bardzo podoba mi się pierwszy rozdział, który odczarowuje nieco i wyjaśnia istotę merchandisingu i pokazuje jego wyróżniki. Mylony często z szeroko rozumianym marketingiem handlowym, albo upraszczany do układania towaru na półkach hipermarketów – w tym rozdziale się broni i pokazuje swoje prawdziwe oblicze. Sama nie zdawałam sobie sprawy z wielu jego aspektów i historii jego powstania. Dlatego czytanie fragmentów opisujących te elementy było dla mnie dużą przyjemnością. Po prostu czułam, że nauczyłam się czegoś nowego. A to uczucie lubię najbardziej.
Jestem przekonana, że każdy prawdziwy handlowiec, merchandiser, czy przedsiębiorca prowadzący własny punkt handlowy lub usługowy powinien tę książkę przeczytać. Jeśli nawet dużo wiedzcie w tej dziedzinie, to na pewno warto uświadomić sobie, dlaczego klienci robią akurat to, co robią (np. kupują pewne produkty częściej niż inne, albo spędzają więcej czasu w pewnych miejscach sklepu, albo w niektóre pory dnia czy roku zostawiają na zakupach więcej pieniędzy) i jak wykorzystać ich przyzwyczajenia czy odruchy do realizowania biznesowych celów. -
jaceklipski.pl jacek Lipski
Oczarować Klientów być może da radę, ale wytrawnych Czytelników już niekoniecznie. Małe rozczarowanie. O ile fajnie czytało się rozdziały dotyczące zachowań konsumenckich w POS (Point of Sales), o tyle cała reszta książki raczej mnie zawiodła. Padłem chyba ofiarą zbyt wysokich oczekiwań. Własnych oczekiwań, rzecz jasna.
Ofiara własnych oczekiwań
Nastawiłem się na poznanie prawideł sztuki merchandisingu czyli sposobu prezentowania towaru w sklepie w taki sposób, by klient chciał go kupić. Niestety książka, reklamująca się jako „kompleksowo wprowadzająca w świat merchandisingu”, jest przeznaczona dla początkujących. Ja, z racji wykonywanego zawodu, do tej grupy akurat się nie zaliczam (choć ekspertem też nie jestem), stąd lektura niespecjalnie przypadła mi do gustu.
Dobra rzecz dla początkujących
Nie zamierzam oczywiście odejmować wartości pozycji autorstwa Panów Binsztoka i Zielińskiego. Ich książka jest wartościowa dla osób dopiero zaczynających przygodę z tematyką. Historia merchandisingu, narzędzia merchandisera, merchandising w praktyce – te rozdziały na pewno spotkają się z ich uznaniem. O całkiem niezłym rozdziale o zachowaniach konsumenckich wspominałem już wcześniej.
Finalna nota
Książka z oferty księgarni One Press, którą mogłem przeczytać dzięki uprzejmości wydawnictwa, otrzymuje notę 6. Polecam, ale tylko osobom zaczynającym przygodę z merchandisingiem.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-7322-3, 9788324673223
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-08-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8265-2, 9788324682652
- Data wydania ebooka:
-
2013-08-26
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 13908
- Rozmiar pliku Pdf:
- 12.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 9.5MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Twoja kariera
Sprzedaż
Spis treści książki
- Merczen... jak?, czyli co oznacza to zagadkowe pojęcie (11)
- I rzekł on: "Niech stanie się merchandising!", czyli narodziny i ewolucja merchandisingu (15)
- "Panie, a na co mi to?", czyli funkcje merchandisingu (24)
- Zakupy w kosmosie, czyli co dalej z tym merchandisingiem (28)
- Trochę o źródle w marketingu, czyli merchandising a marketing handlowy (35)
- Jak myślimy, gdy kupujemy, czyli proces podejmowania decyzji zakupowych (59)
- Co nasza głowa wrzuca do koszyka, czyli psychologiczne czynniki kształtujące postępowanie klientów (70)
- Bo sąsiad już kupił, brat polecił, a proboszcz pobłogosławił, czyli społeczne czynniki kształtujące zachowanie konsumentów (98)
- Kluczowe ogniwo w handlu, czyli rola sprzedawcy (108)
- Gdzie startować z biznesem, czyli jak istotna jest lokalizacja (117)
- Na prawo, na lewo, a może po prostu na środku, czyli lateralizacja (118)
- Jak robią zakupy wygodniccy, czyli przyzwyczajenia i odruchy (123)
- Czym można uzbroić swój sklep, czyli ogólne wrażenie (132)
- Bo sklep to coś więcej niż cztery ściany, regały i produkty, czyli istotne miejsca w sklepie (152)
- W jaki sposób produkty wojują, czyli ogólne wrażenie produktów (162)
- Promowanie i umiejscowienie, czyli rozmieszczenie produktów na sali sprzedaży (172)
- Jak to działa w dużych firmach, czyli merchandising gigantów (177)
- Zrób to sam, czyli mały merchandising (182)
O autorach (5)
Coś na kształt wstępu, czyli o czym jest ta książka (7)
Rozdział 1. Trochę niezbędnej teorii, zanim przejdziemy do praktyki, czyli wszechobecna istota merchandisingu (11)
Rozdział 2. Jakimi prawami rządzi się robienie zakupów, czyli psychologia zachowań konsumenta (57)
Rozdział 3. Czym handlowiec w sklepie wojuje, czyli skrzynka narzędziowa merchandisera (117)
Rozdział 4. Jak to wygląda w prawdziwym świecie, czyli merchandising w praktyce (177)
Nieustępliwy głód wiedzy, czyli dalsze doskonalenie merchandisingowe (187)
Gdzie szukać pomocy dla swojego sklepu, czyli pogotowie merchandisingowe (189)
Bibliografia (191)
Onepress - inne książki
-
Tak nie wypada, a tak trzeba. Bo tak się przyjęło. Tak należy. Musisz iść w tę stronę, tam czekają pieniądze, a w tamtym kierunku nie idź ― owszem, tam może czekać nagroda, ale najpewniej spotka Cię porażka. Każda kobieta powinna być matką, a każdy mężczyzna musi spłodzić syna i posadzić dr...
Strach ma wielkie oczy, może Ci naskoczyć. O trudnej sztuce poszukiwania w sobie odwagi Strach ma wielkie oczy, może Ci naskoczyć. O trudnej sztuce poszukiwania w sobie odwagi
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)31.43 zł
44.90 zł(-30%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Książka składa się z krótkich, luźno powiązanych ze sobą esejów na temat najważniejszych aspektów osiągania sukcesów w różnych wymiarach i dziedzinach ludzkiego życia. Dzięki niej dowiesz się, jakie postawy i działania sprzyjają realizacji celów, nauczysz się podejmować prawidłowe decyzje i pozna...
Sztuka rozwoju osobistego. Poznaj zasady najlepszego nauczyciela dobrobytu w Ameryce Sztuka rozwoju osobistego. Poznaj zasady najlepszego nauczyciela dobrobytu w Ameryce
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Machiavelli został surowo oceniony przez potomnych. Jego Księcia okrzyknięto podręcznikiem dla amoralnych tyranów, ale przecież opisane w nim doktryny nie zostały odkryte przez Machiavellego. On jedynie miał odwagę opisać to, co praktykowali inni, aby rządzić skutecznie i zapewnić przetrwanie pań...
Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Skoro jesteś szefem, to z pewnością wiesz, że jednym z największych wyzwań, z jakimi przychodzi się zmagać każdemu, kto kieruje ludźmi, jest ich odpowiednie motywowanie. Jak dodać im skrzydeł? Jak im pomóc i tak nimi pokierować, by w pracy stawali się najlepszą wersją siebie? By chcieli współprac...
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone
Anna Niemczyk, Andrzej Niemczyk, Jan Mądry, ilustracje Michał Wręga
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Potężny, fascynujący Wszechświat. Kosmiczna energia, tajemnicze powiązania i prawidłowości. Skomplikowana maszyneria zwana Losem. Czujesz, że stanowisz jej trybik? Od czasu do czasu cierpisz na przetarcia oraz zadyszkę? I Ty się na to godzisz?
Prawo przyciągania. 5 prostych kroków do zdobycia bogactwa (lub czegokolwiek innego). Wydanie II uzupełnione Prawo przyciągania. 5 prostych kroków do zdobycia bogactwa (lub czegokolwiek innego). Wydanie II uzupełnione
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich Aleksander Binsztok, Tymoteusz Zuzański (6)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(2)
(0)
(1)
(0)
(1)
Data dodania: 2020-12-08 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-02-29 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Filip Ficnerski, Inżynier
Data dodania: 2015-08-24 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mateusz,
Data dodania: 2015-03-08 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-09-12 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-01-05 Ocena: 1 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii