- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 246
-
PDF
Opis książki: Funkcjonowanie e-biznesu
Publikacja jest poświęcona tematyce e-biznesu, jego podstawowym problemom, modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą przez Internet. Zawiera omówienia segmentów e-biznesu, ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju tej gałęzi gospodarki. Dotyczy zagadnień związanych z infrastrukturą technologiczną i sprzętową, a także architekturą e-biznesu. Przedstawiono w niej wskazówki pozwalające na harmonizację procesów biznesowych. Szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiębiorstwa, zarządzaniu łańcuchem dostaw, wiedzą i przepływami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano też nowe rozwiązania informatyczne wspierające rozwój e-biznesu. Na uwagę zasługują studia przypadków powszechnie znanych firm działających w środowisku wirtualnym. Każdy rozdział został zakończony pytaniami problemowymi I testem prawda/fałsz.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych tematyką e-biznesu.
Wybrane bestsellery
-
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Rok 2019 był ostatnim bardzo pomyślnym rokiem dla światowej gospodarki. Od pokoleń wszystko staje się coraz szybsze, lepsze i tańsze. Światowe łańcuchy dostaw, zintegrowane międzynarodowe rynki energetyczne i finansowe, innowacyjne branże gospodarki wszystko to umożliwiły przede wszystkim Stany Z...
Koniec świata to dopiero początek. Scenariusz upadku globalizacji Koniec świata to dopiero początek. Scenariusz upadku globalizacji
-
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania wła...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł(-70%) -
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, S...
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowad...
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
(23.90 zł najniższa cena z 30 dni)23.90 zł
79.00 zł(-70%)
Anna Misztal - pozostałe książki
-
Podstawowym celem monografii jest ocena wpływu unijnej polityki regionalnej na zrównoważony rozwój euroregionów zachodniego pogranicza Polski. W publikacji podjęto problematykę rozwoju regionalnego oraz opisano zadania polityki regionalnej Unii Europejskiej w niwelowaniu dysp...
Wpływ unijnej polityki regionalnej na zrównoważony rozwój euroregionów zachodniego pogranicza Polski Wpływ unijnej polityki regionalnej na zrównoważony rozwój euroregionów zachodniego pogranicza Polski
-
Publikacja jest poświęcona bezpieczeństwu ekonomiczno-finansowemu przedsiębiorstw sektora TSL (transport – spedycja – logistyka). Podjęte w niej rozważania są znaczące i aktualne z punktu widzenia finansów oraz logistyki. Prezentowana książka jest wycinkiem szerokiej, złożonej ...
Bezpieczeństwo ekonomiczno-finansowe przedsiębiorstw sektora TSL. Wybrane problemy Bezpieczeństwo ekonomiczno-finansowe przedsiębiorstw sektora TSL. Wybrane problemy
Natasza Duraj, Adam Sadowski, Anna Misztal, Michał Comporek, Magdalena Kowalska
Ebooka "Funkcjonowanie e-biznesu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Funkcjonowanie e-biznesu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Funkcjonowanie e-biznesu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-814-2099-0, 9788381420990
- Data wydania ebooka:
- 2018-09-03 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 82969
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.3MB
Spis treści książki
Wprowadzenie 9
Rozdział 1. E-biznes – podstawowe problemy 13
1.1. Nowa gospodarka 13
1.2. E-biznes – konceptualizacja terminu 20
1.3. Narodziny i rozwój e-biznesu 25
1.4. Prawne aspekty prowadzenia e-biznesu 26
1.5. Cele wdrożeń rozwiązań e-biznesowych w sferze procesów podstawowych 28
1.6. Zalety i wady e-biznesu 33
1.7. Studia przypadków 36
1.7.1. CCC – wykorzystanie tradycyjnych i internetowych kanałów sprzedaży 37
1.7.2. Kazus Allegro – funkcjonowanie serwisu aukcyjnego 43
1.8. Pytania problemowe 45
1.9. Test Prawda/Fałsz 45
Rozdział 2. Modele działalności e-biznesowej 49
2.1. Relacje pomiędzy podmiotami e-biznesu 49
2.2. Model biznesu i jego znaczenie w e-gospodarce 53
2.3. Klasyfikacje modeli e-biznesu 58
2.3.1. Podstawowe modele biznesu elektronicznego 59
2.3.2. Autorskie modele biznesu elektronicznego 61
2.4. Studia przypadków 66
2.4.1. Allegro – model aukcji elektronicznej 66
2.4.2. Netflix – model abonencki 67
2.4.3. Czytam.pl – model e-sklepu 70
2.4.4. LinkedIn – model pośrednika 72
2.5. Pytania problemowe 74
2.6. Test Prawda/Fałsz 74
Rozdział 3. Strategie i metodyka budowy systemów e-biznesu 77
3.1. Teoretyczne podstawy budowania strategii biznesowych 77
3.2. Strategia e-biznesu – elementy składowe 82
3.3. Czynniki sukcesu strategii e-biznesowej 88
3.4. Strategia tworzenia modeli e-biznesowych 90
3.5. Studia przypadków 93
3.5.1. Morele.net – lider polskiego rynku e-commerce w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics 93
3.5.2. YouTube 97
3.6. Pytania problemowe 100
3.7. Test Prawda/Fałsz 100
Rozdział 4. Segmenty e-biznesu 103
4.1. Podstawowe klasyfikacje e-biznesu 103
4.2. E-usługi 105
4.3. E-marketing 109
4.4. E-commerce (handel elektroniczny, handel online, electronic commerce) 122
4.5. Obsługa e-biznesu 127
4.6. Studia przypadków 130
4.6.1. Strategie marketingowe 130
4.6.1.1. Samsung i selfi gwiazd z rozdania Oscarów 2014 130
4.6.1.2. „Like my addiction” Fundacji Addict Aide 131
4.6.1.3. „Czego szukasz w święta” Allegro 132
4.6.1.4. Deadpool – kampania promocyjna filmu 132
4.6.1.5. Dziki Sad/Grupa Żywiec 134
4.6.2. E-usługi 135
4.6.2.1. Historia pojazdu 135
4.6.2.2. Pracuj.pl 135
4.6.2.3. Bankier.pl 136
4.6.2.4. Naszemiasto.pl 137
4.6.2.5. Filmweb.pl 138
4.6.3. E-handel 139
4.6.3.1. Ceneo.pl 139
4.6.3.2. Mall.pl 139
4.7. Pytania problemowe 140
4.8. Test Prawda/Fałsz 141
Rozdział 5. Systemy informatyczne e-biznesu 145
5.1. Infrastruktura technologiczna i sprzętowa biznesu elektronicznego 145
5.2. Systemy informatyczne zarządzania w e-biznesie 149
5.2.1. Zarządzanie relacjami z klientem – CRM (Customer Relationship Management) 152
5.2.2. Zarządzanie relacjami z partnerami biznesowymi – PRM (Partner Relationship Management) 159
5.2.3. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – ERP (Enterprise Resource Planning) 162
5.2.4. Zarządzanie łańcuchem dostaw – SCM (Supply Chain Management) 166
5.2.5. Zarządzanie wiedzą – KM (Knowledge Management) 169
5.2.6. Zarządzanie przepływem pracy – WM (Workflow Management) 172
5.2.7. Przetwarzanie analityczne – BI (Business Intelligence) 175
5.2.8. Systemy handlu elektronicznego – e-commerce 177
5.3. Wybrane nowe rozwiązania informatyczne dla e-biznesu 178
5.3.1. Big Data 179
5.3.2. Przetwarzanie w chmurze (cloud computing) 180
5.3.3. Internet rzeczy 182
5.3.4. Automatyzacja procesów biznesowych 183
5.3.5. Technologie i narzędzia mobilne 184
5.4. Studia przypadków 185
5.4.1. Empik.com – zarządzanie relacjami z klientem 185
5.4.2. Frisco.pl – dostawy na kliknięcie 186
5.4.3. eSKY.pl na skrzydłach systemu ERP Microsoft 187
5.4.4. Wdrożenie systemu Asseco Softlab ERP w Agito S.A. 188
5.4.5. Comarch Business Intelligence w DNB Nord Polska S.A. 190
5.4.6. Integracja systemu e-commerce z Comarch ERP XL w Monnari Trade S.A. 192
5.4.7.System zarządzania zasobami ludzkimi Macrologic w Douglas Polska Sp. z o.o. 194
5.5. Pytania problemowe 195
5.6. Test Prawda/Fałsz 195
Rozdział 6. Praktyczny wymiar e-biznesu 199
6.1. Rozwój e-biznesu w Polsce 199
6.2. Zakładanie i prowadzenie e-biznesu – aspekt organizacyjno-podatkowy 209
6.3. Finansowanie e-biznesu 216
6.4. Studia przypadków 219
6.4.1. Nk.pl (wcześniej nasza-klasa.pl) vs Facebook 219
6.4.2. Allegro vs eBay Polska 222
6.5. Pytania problemowe 223
6.6. Test Prawda/Fałsz 223
Zakończenie 227
Bibliografia 231
Odpowiedzi do Testu Prawda/Fałsz 245
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
-
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)12.90 zł
29.95 zł(-57%) -
Monografia dotyczy jednego z najbardziej złożonych zagadnień we współczesnej debacie na temat mobilności międzynarodowej, a jednocześnie takiego, które wciąż nie doczekało się pogłębionej analizy zarówno na gruncie europejskim, jak i polskim. Celem pracy jest diagnoza kompetencji emerytalnych pol...
Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej
-
Sektor bankowy jest uznawany za specyficzną dziedzinę gospodarki, ponieważ wystawiony na zbyt wysoki poziom konkurencji może zwiększać ryzyko dla innych sektorów lub powodować kryzys. Banki jako instytucje zaufania publicznego nie mogą sobie pozwolić na psucie wizerunku i doprowadzanie do upadku ...
Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce
-
Firma, która chce utrzymać się na rynku, powinna analizować swoją sytuację finansową w celu identyfikacji pojawiających się problemów i jak najszybszego ich rozwiązywania. Znajomość metod prognozowania upadłości ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem oraz pozwala inwestorom uniknąć strat związanyc...(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)
12.90 zł
29.95 zł(-57%) -
Monografia poświęcona jest sektorowi nowoczesnych usług biznesowych (NUB), który stanowi jeden z ważniejszych i bardzo dynamicznie rozwijających się działów gospodarek, w tym gospodarki Polski. Ta kategoria usług stała się istotnym elementem poprawy efektywności przedsiębiorstw. Nowy potencjał w ...
Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce
-
W publikacji zostały zaprezentowane kluczowe argumenty zarówno za pozytywnym, jak i negatywnym oddziaływaniem korupcji na gospodarkę. Autorka omówiła temat optymalnego poziomu przekupstwa i dokonała przeglądu badań dotyczących wpływu korupcji na wybrane zmienne makroekonomiczne. Z jednej strony k...
Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich
-
W monografii przedstawiono wiele zagadnień związanych z prowadzeniem analiz finansowych za pomocą metod ilościowych. Walorem opracowania jest omówienie problemów, z jakimi spotykają się analitycy finansowi oraz prezentacja przykładów aplikacji różnych metod zarówno ułatwiających ocenę i opis omaw...(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)
12.90 zł
29.95 zł(-57%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Funkcjonowanie e-biznesu Anna Misztal (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.