Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku
- Autor:
- Krystyna Mazurek-Łopacińska
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 605
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku
Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka. W nowej publikacji przedstawiony jest cały proces badawczy oraz metody i techniki badań marketingowych dostosowanych do charakteru aktualnych problemów decyzyjnych przedsiębiorstw. Autorzy omawiają użyteczność badań marketingowych w prognozowaniu sprzedaży i w określaniu potencjału rynku, formułowaniu celów i kierunków rozwoju przedsiębiorstwa, wyznaczaniu segmentów rynku, w zarządzaniu produktem, ceną, dystrybucją i komunikacją marketingową oraz w określaniu poziomu satysfakcji i lojalności klientów. Nowy podręcznik zawiera: rozdział dotyczący badań nad skutecznością reklamy internetowej aktualne badania w zakresie technik neurobiologicznych i eyetrackingu, scenariusze zogniskowanych wywiadów grupowych, przykłady z polskich firm, kompleksowe podejście i bogatą bibliografię. Książkę oceniam jako jedną z najbardziej wartościowych pozycji poświęconych tej problematyce na polskim rynku. Jest to efekt zastosowanego w niej podejścia metodycznego obejmującego procedurę badawczą, źródła informacji, metody i techniki badań (). Ciekawie dobrane przykłady bardzo dobrze pokazują specyfikę i użyteczność stosowanych metod w rozwiązywaniu problemów marketingowych związanych m.in. z segmentacją rynku, produktami marketingowymi, wyborem kanałów dystrybucji i obsługą klienta, a także pomiarem efektów komunikacji, w tym reklamy internetowej. Zaletą książki jest stosowanie nowoczesnych rozwiązań metodycznych z wykorzystaniem internetu, technik neurobiologicznych, a także dobrze dobranych metod jakościowych i ilościowych. Publikację wyróżnia kompleksowe ujęcie prezentowanych zagadnień, a doskonałym zwieńczeniem takiego podejścia są przedstawione metody pomiaru satysfakcji i lojalności i klientów. Z recenzji prof. dr hab. Józefa Garczarczyka
Wybrane bestsellery
-
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Krystyna Mazurek-Łopacińska - pozostałe książki
-
Celem monografii jest przedstawienie, jakie zmiany zachodzą w badaniach marketingowych pod wpływem rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Wskazano w niej nowe podejścia, metody i techniki badawcze, takie jak Google Analytics, strategie analityczne odnoszące się do big data, sz...
-
Monografia przedstawia zastosowania rozwiązań metodologicznych i metod badawczych, które to wskazują na dużą złożoność i zmienność otoczenia marketingowego. Przede wszystkim zaprezentowano w niej na rosnące umiędzynarodowienie badań marketingowych oraz konieczność dostosowywania metod do n...
Badania marketingowe wobec nowych trendów w otoczeniu Badania marketingowe wobec nowych trendów w otoczeniu
-
ROZDZIAŁ 1 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka. ...
Badania marketingowe. Rozdział 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych Badania marketingowe. Rozdział 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%) -
ROZDZIAŁ 10 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka....
Badania marketingowe. Rozdział 10. Metody badania cen Badania marketingowe. Rozdział 10. Metody badania cen
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%) -
ROZDZIAŁ 11 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka....
Badania marketingowe. Rozdział 11. Badania systemu dystrybucji Badania marketingowe. Rozdział 11. Badania systemu dystrybucji
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%) -
ROZDZIAŁ 12 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka....
Badania marketingowe. Rozdział 12. Badanie satysfakcji i lojalności klientów Badania marketingowe. Rozdział 12. Badanie satysfakcji i lojalności klientów
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%) -
ROZDZIAŁ 13 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka....
Badania marketingowe. Rozdział 13. Badanie satysfakcji i lojalności klientów Badania marketingowe. Rozdział 13. Badanie satysfakcji i lojalności klientów
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%) -
ROZDZIAŁ 2 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka. ...
Badania marketingowe. Rozdział 2. System informacji rynkowej i organizacja badań Badania marketingowe. Rozdział 2. System informacji rynkowej i organizacja badań
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%) -
ROZDZIAŁ 3 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka. ...
Badania marketingowe. Rozdział 3. Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych Badania marketingowe. Rozdział 3. Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%) -
ROZDZIAŁ 4 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Badania marketingowe. Teoria i praktyka. ...
Badania marketingowe. Rozdział 4. Gromadzenie danych pierwotnych Badania marketingowe. Rozdział 4. Gromadzenie danych pierwotnych
(6.16 zł najniższa cena z 30 dni)7.36 zł
9.20 zł(-20%)
Ebooka "Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-011-8776-7, 9788301187767
- Data wydania ebooka:
- 2016-10-24 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 55816
- Rozmiar pliku ePub:
- 13.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 26.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Wstęp
- Część I. Formułowanie celów i organizacja badań
- 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych
- 1.1. Istota, przesłanki i użyteczność badań marketingowych
- 1.1.1. Definicja i cele badań
- 1.1.2. Przesłanki wzrostu znaczenia badań marketingowych
- 1.1.3. Użyteczność badań marketingowych
- 1.2. Etapy procesu badania marketingowego
- 1.2.1. Określenie problemu badawczego
- 1.2.2. Formułowanie hipotez
- 1.2.3. Opracowanie planu badań
- 1.2.4. Wybór metod gromadzenia danych
- 1.2.5. Analizowanie i interpretowanie danych
- 1.2.6. Sporządzanie raportu z badań
- Pytania i zadania kontrolne
- 1.1. Istota, przesłanki i użyteczność badań marketingowych
- 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych
- Część II. Informacja rynkowa źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia
- 2. System informacji marketingowej i organizacja badań
- 2.1. System informacji marketingowej
- 2.2. Organizacja badań marketingowych
- 2.3. Problemy współpracy przedsiębiorstwa z agencją badawczą
- 2.4. Strategiczne badania marketingowe
- Pytania i zadania kontrolne
- 3. Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych
- 3.1. Źródła, rodzaje i procedura gromadzenia danych marketingowych o charakterze wtórnym (Władysława Muszyńska)
- 3.1.1. Marketingowe źródła i dane wtórne a marketingowe źródła i dane pierwotne definiowanie pojęć
- 3.1.2. Procedura gromadzenia danych marketingowych o charakterze wtórnym
- 3.1.3. Przesłanki stosowania źródeł danych wtórnych w badaniach marketingowych
- 3.1.4. Klasyfikacja marketingowych danych wtórnych według miejsca powstawania
- 3.1.4.1. Marketingowe dane wewnętrzne
- 3.1.4.2. Marketingowe dane zewnętrzne: krajowe i zagraniczne
- 3.2. Podsystem wewnętrznej informacji marketingowej o charakterze wtórnym (Władysława Muszyńska)
- 3.2.1. Dane marketingowe w przekroju właściwości i miejsca generowania informacji rynkowej
- 3.2.2. Rodzaje danych wtórnych tworzonych w działach marketingu i innych komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa
- 3.2.3. Obligatoryjne i fakultatywne źródła informacji ich znaczenie w analizie marketingowej przedsiębiorstwa
- 3.2.4. Wewnętrzne marketingowe bazy danych
- 3.3. Podsystem marketingowej informacji o charakterze zewnętrznym krajowej (Władysława Muszyńska)
- 3.3.1. Klasyfikacja wtórnych źródeł danych rynkowych w przekroju podmiotowym i przedmiotowym
- 3.3.1.1. Rządowe i samorządowe instytucje generujące zasoby informacji rynkowych
- 3.3.1.2. Zasoby informacji rynkowych GUS ich przydatność w badaniach marketingowych
- 3.3.1.3. Podmioty rynku finansowego instytucje finansowe, banki, ubezpieczyciele, firmy leasingowe
- 3.3.1.4. Instytucje centralne i agencje informacji gospodarczej
- 3.3.1.5. Przedsiębiorstwa, zrzeszenia przedsiębiorstw, spółdzielnie, organizacje pożytku społecznego, fundacje i inne podmioty prowadzące działalność rynkową
- 3.3.1.6. Uczelnie, instytuty badawczo-rozwojowe i biblioteki
- 3.3.1.7. Agencje badań rynkowych, marketingowych, wywiadownie gospodarcze
- 3.3.1.8. Firmy tworzące bazy danych o uczestnikach rynku i konsumentach
- 3.3.1.9. Wydawnictwa i redakcje czasopism, media (radio, TV, internet)
- 3.3.1. Klasyfikacja wtórnych źródeł danych rynkowych w przekroju podmiotowym i przedmiotowym
- 3.4. Podsystem informacji marketingowej zewnętrznej zagranicznej (Władysława Muszyńska)
- 3.5. Tworzenie komputerowych baz danych (Magdalena Sobocińska)
- 3.6. Jakość danych wtórnych korzyści i ograniczenia ich gromadzenia (Władysława Muszyńska)
- Pytania i zadania kontrolne
- 3.1. Źródła, rodzaje i procedura gromadzenia danych marketingowych o charakterze wtórnym (Władysława Muszyńska)
- 4. Gromadzenie danych pierwotnych
- 4.1. Wykorzystanie metody ankietowej w badaniu zachowań podmiotów rynku (Janusz Marak)
- 4.1.1. Funkcje i rodzaje ankiet
- 4.1.2. Procedura badania ankietowego
- 4.1.2.1. Określenie celu, zakresu i charakteru badania
- 4.1.2.2. Ustalenie liczby i kryteriów doboru respondentów
- 4.1.2.3. Opracowanie planu analizy wyników
- 4.1.2.4. Opracowanie kwestionariusza
- 4.1.2.5. Badanie terenowe (gromadzenie danych)
- 4.1.2.6. Weryfikacja uzyskanych odpowiedzi
- 4.1.2.7. Obliczanie wyników
- 4.1.2.8. Badanie współzależności zmiennych
- 4.1.2.9. Sporządzenie raportu z badania ankietowego
- 4.1.3. Przykład badania ankietowego
- 4.2. Badania oparte na panelach tradycyjnych (Janusz Marak)
- 4.3. Metody jakościowe gromadzenia informacji o nabywcach
- 4.3.1. Obserwacje (Janusz Marak)
- 4.3.2. Motywacje jako przedmiot badań marketingowych (Grażyna Światowy)
- 4.3.3. Wywiady pogłębione
- 4.3.3.1. Pogłębione wywiady grupowe
- 4.3.3.2. Zogniskowane wywiady grupowe
- 4.3.3.3. Pogłębione wywiady indywidualne
- 4.3.4. Badanie emocji, ich pomiar i analiza
- 4.3.5. Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych
- 4.4. Pomiar zmiennych jakościowych
- 4.4.1. Badanie postaw
- 4.4.2. Skale pomiaru postaw
- 4.4.3. Metoda analizy struktury preferencji
- 4.4.4. Mierzenie zamiarów zakupu
- 4.5. Eksperymenty
- 4.5.1. Eksperymenty z jedną zmienną
- 4.5.2. Eksperymenty z wieloma zmiennymi
- 4.5.3. Przykład badania eksperymentalnego
- Pytania i zadania kontrolne
- 4.1. Wykorzystanie metody ankietowej w badaniu zachowań podmiotów rynku (Janusz Marak)
- 5. Badania marketingowe przez internet
- 5.1. Specyfika internetu, jego zastosowania i przesłanki rosnącej roli w badaniach marketingowych
- 5.2. Wykorzystanie internetu do gromadzenia danych o charakterze wtórnym
- 5.3. Panele internetowe jako kierunek rozwoju ilościowych badań marketingowych prowadzonych przez internet
- 5.4. Prowadzenie badań jakościowych przez internet
- 5.5. Internet jako narzędzie wspomagające proces realizacji tradycyjnych badań
- 5.6. Badania serwisów internetowych
- 5.7. Zalety i wady badań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem internetu
- Pytania i zadania kontrolne
- 2. System informacji marketingowej i organizacja badań
- Część III. Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym
- 6. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa
- 6.1. Badania czynników makrootoczenia
- 6.2. Badanie czynników mikrootoczenia
- 6.3. Analiza konkurencji
- 6.4. Prognozowanie sprzedaży i badanie potencjału rynku
- Pytania i zadania kontrolne
- 7. Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju
- 7.1. Analiza udziału w rynku
- 7.1.1. Wskaźniki poziomu i struktury udziału w rynku
- 7.1.2. Analiza dynamiki udziału w rynku
- 7.2. Udział w rynku jako podstawa określenia strategii przedsiębiorstwa
- 7.3 Analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń
- Pytania i zadania kontrolne
- 7.1. Analiza udziału w rynku
- 8. Segmentacja rynku w procesie definiowania rynków docelowych
- 8.1. Podstawowe pojęcia: rynek, rynek docelowy, segmentacja, poziomy segmentacji (Władysława Muszyńska)
- 8.1.1. Definiowanie rynku w ujęciu tradycyjnym i marketingowym
- 8.1.2. Etapy procesu planowania i realizacji marketingu docelowego
- 8.2. Podstawy informacyjne i organizacja procesu segmentacji w przedsiębiorstwie (Władysława Muszyńska)
- 8.2.1. Organizacja segmentacji w przedsiębiorstwie
- 8.2.2. Rodzaje informacji niezbędnych w procesie segmentacji
- 8.3. Proces segmentacji etapy, poziomy, rodzaje
- 8.3.1. Makrosegmentacja i mikrosegmentacja rynku
- 8.3.2. Poziomy i rodzaje segmentacji według wybranych kryteriów
- 8.3.3. Przegląd procedur segmentacji rynku
- 8.4. Warunki skutecznej i efektywnej segmentacji rynku (Władysława Muszyńska)
- 8.4.1. Warunki użyteczności procesu segmentacji
- 8.4.2. Ocena atrakcyjności segmentu rynku
- 8.5. Zastosowanie segmentacji przykłady procedur
- 8.5.1. Przykład segmentacji rynku IT w Polsce (Iwona Czerska)
- 8.5.2. Zastosowanie segmentacji w procesie pozyskiwania klienta strategicznego[258] (Władysława Muszyńska)
- Pytania i zadania kontrolne
- 8.1. Podstawowe pojęcia: rynek, rynek docelowy, segmentacja, poziomy segmentacji (Władysława Muszyńska)
- 9. Badania produktu
- 9.1. Przesłanki i istota badań marketingowych produktu (Bogdan Sojkin)
- 9.2. Badania nowego produktu (Bogdan Sojkin)
- 9.2.1. Badanie (przesiewanie) nowych pomysłów (idei) na produkt
- 9.3. Badanie koncepcji nowego produktu czy usługi
- 9.3.1. Metody pozyskiwania pomysłów na nowy produkt (Bogdan Sojkin)
- 9.3.2. Dom Jakości Quality Function Deployment w badaniu koncepcji produktu materialnego i usługi
- 9.3.2.1. Badanie koncepcji produktu materialnego (Bogdan Sojkin)
- 9.3.2.2. Badanie koncepcji usługi
- 9.4. Badania prototypu/serii próbnej produktu (Bogdan Sojkin)
- 9.5. Testowanie marketingowe produktu (Bogdan Sojkin)
- 9.6. Badania istniejącego produktu i jego pozycji rynkowej (Bogdan Sojkin)
- 9.7. Badanie nazwy, opakowania i etykiety produktu (Bogdan Sojkin)
- 9.8. Wybrane techniki neurobiologiczne w badaniach produktu i jego wyposażenia
- 9.9. Wprowadzenie na rynek wody mineralnej Cechini Muszyna wraz z jej wyposażeniem (butelka, etykieta) i jej ewolucja rynkowa
- 9.9.1. Przesłanki wprowadzenia wody mineralnej
- 9.9.2. Badanie nazwy
- 9.9.3. Badania opakowania
- 9.9.4. Badania etykiety
- 9.10. Eye Tracking w badaniu opakowań kosmetyków
- Pytania i zadania kontrolne
- 10. Metody badania cen
- 10.1. Wtórne źródła informacji o cenach
- 10.2. Badania skłonności nabywców do zaakceptowania danej ceny i prawdopodobieństwa zakupu po danej cenie
- 10.3. Badanie relacji między przychodami ze sprzedaży a poniesionymi kosztami
- 10.4. Analiza kosztów krańcowych
- 10.5. Badanie cen w zależności od fazy cyklu życia produktu
- 10.6. Badanie relacji między ceną a popytem
- 10.7. Badanie zewnętrznych czynników wpływających na ceny
- Pytania i zagadnienia kontrolne
- 11. Badania systemu dystrybucji
- 11.1. Uwagi wstępne (Władysław Szczepankiewicz)
- 11.2. Wybór rodzaju kanału dystrybucji (Władysław Szczepankiewicz)
- 11.3. Dystrybucja fizyczna jako obiekt badań marketingowych (Władysław Szczepankiewicz)
- 11.4. Analiza i ocena poziomu obsługi konsumentów
- 11.4.1. Czynniki i kryteria oceny poziomu obsługi klientów (Władysław Szczepankiewicz)
- 11.4.2. Badanie wpływu ekspozycji towarów w punkcie sprzedaży na decyzje nabywców (Barbara Iwankiewicz-Rak)
- 11.4.3. Badanie wpływu jakości pracy sprzedawców na efektywność sprzedaży (Barbara Iwankiewicz-Rak)
- 11.5. Badanie strat w łańcuchach dostaw (Władysław Szczepankiewicz)
- 11.5.1. Definicja, podział, charakterystyka i struktura strat
- Pytania i zadania kontrolne
- 12. Badania skuteczności systemu komunikacji
- 12.1. Podstawowe etapy badań nad reklamą
- 12.2. Rodzaje testów i innych metod stosowanych w badaniach nad reklamą
- 12.3. Badanie zasięgu reklamy
- 12.4. Metody oceny skuteczności reklamy
- 12.5. Metody pomiaru skuteczności promocji w internecie
- 12.5.1. Rodzaje badań: site-centric oraz user-centric
- 12.5.2. Mierzenie skuteczności reklam banerowych i kampanii w wyszukiwarkach internetowych
- 12.5.3. Mierzenie skuteczności kampanii e-mail marketingowych
- 12.5.4. Reklama w mediach społecznościowych
- 12.6. Skuteczność reklamy internetowej w świetle badań
- 12.7. Bilans (podsumowanie) kampanii reklamowej
- 12.8. Pomiar efektów promocji sprzedaży
- Pytania i zadania kontrolne
- 13. Badanie satysfakcji i lojalności klientów
- 13.1. Istota i podstawy pomiaru satysfakcji (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
- 13.2. Program badania i pomiaru satysfakcji klientów (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
- 13.3. Metoda Servqual w badaniu satysfakcji klientów (Barbara Iwankiewicz-Rak)
- 13.4. Badania Mystery Shopping (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
- 13.5. Obliczanie wskaźnika satysfakcji klientów (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
- 13.6. Krajowe wskaźniki satysfakcji (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
- 13.7. Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
- 13.8. Metody pomiaru lojalności konsumentów wobec marki (Krystyna Mazurek-Łopacińska)
- Pytania i zadania kontrolne
- 6. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa
- Bibliografia
- Przypisy
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika zawierającego prezentację podstawowych zagadnień współczesnej ekonomii, zarówno w skali makro, jak i mikro. Obok ujęć teoretycznych, odnoszących się do dorobku głównych ...(69.68 zł najniższa cena z 30 dni)
83.20 zł
104.00 zł(-20%) -
Publikacja zatytułowana Elektrownie jądrowe w nowoczesnej gospodarce. Technologie. Ekonomika. Bezpieczeństwo dotyczy zagadnień z zakresu energetyki jądrowej w tym technologii, ekonomiki i bezpieczeństwa elektrowni jądrowych w nowoczesnej gospodarce. Książka prezentuje następujące zagadnienia: te...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Publikacja poświęcona jest problematyce zarządzania zespołami ludzkimi z różnych perspektyw. Stwarza to możliwość przedstawienia różnorodnych koncepcji, metod i technik zarządzania z uwzględnieniem potrzeb organizacji publicznych. Mocną stroną książki jest oparcie badań na systematycznym przegląd...
Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania
(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Bezpieczeństwo informacyjne to jeden z kluczowych wymiarów czasów współczesnych. Książka wprowadza czytelnika w świat propagandy, operacji informacyjnych i wywierania wpływu. Terminy te są odczarowane. Tematy ujęte naukowo, technicznie i prawnie. Wymiary polityczne i wojskowe uwidaczniają, jak ws...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Książka łączy problematykę ekspatriacji z tematyką zarządzania uczelniami wyższymi i odnosi się do kontekstu polskiego. Publikacja ma charakter teoretyczno-praktyczny. W części teoretycznej przedstawiono wnikliwą analizę dorobku naukowego z ostatnich 40 lat na temat ekspatriantów akademickich. Wa...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Taką książkę mógł napisać tylko jeden autor! Profesor Grzegorz W. Kołodko światowej sławy uczony, najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista, skuteczny polityk gospodarczy, popularyzator wiedzy, globtroter, wielbiciel natury i kultury, maratończyk. Wielowymiarowe podejście do analiz i syn...(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)
31.20 zł
39.00 zł(-20%) -
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy na pewno decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, że decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania konsumenta przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej. To książka, ...(59.63 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludz...(52.93 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Dowiedz się, jak być odpornym na wstrząsy i przygotować firmę do przetrwania oraz prosperowania podczas nawet najbardziej radykalnych zmian. Jonathan Brill jest cenionym ekspertem w dziedzinie wstrząsoodpornego wzrostu i podejmowania decyzji w warunkach niepewności. Podpowiada, jak przygotować f...(66.33 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
Jacek Kotarbiński swoją nową książką udowadnia, że świat marketingu ma swojego Murphyego i własne prawa, o których można mówić rzeczowo, a przy tym lekko i z humorem. 50 praw marketingu Kotarbińskiego to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zesp...(46.23 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku Krystyna Mazurek-Łopacińska (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.