ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych

Ewelina Podrez-Siama „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”. Czy warto kupić ten podręcznik o SEO To nie jest książka na jeden wieczór. Autorka przygotowała treściwy poradnik dla osób, które chcą być bardziej widoczne w internecie. Prowadzisz blog? Jesteś właścicielem małej firmy, a może freelancerem? Niezależnie od odpowiedzi, z pomocą książki "SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych" jesteś w stanie być swoim własnym "panem/panią od marketingu". Ogrom wiedzy o SEO Przeczytałam kilka książek o SEO i copywritingu, ale nie spodziewałam się tak rozległej wiedzy. Autorka porusza mnóstwo szczegółów, które składają się na SEO. Teoria jest uzupełniona rysunkami, które znakomicie obrazują zagadnienia i pozwalają na zrozumienie teorii oraz wdrożenie zmian w swoich mediach! Al i chatbot do generowania treści Rok 2023 przyniósł małe zaskoczenie dla branży marketingu. Jest nim sztuczna inteligencja zwana Al-em i automatyczne czaty. Osoby, które płaciły agencjom i copywriterom, zaczęły same tworzyć treści z pomocą Al i korzystać z Chat GPT (a przy tym cieszyć się z zaoszczędzonych pieniędzy). Natomiast copywriterzy nie do końca byli i są zadowoleni z wprowadzenia tych nowości. Sama piszę treści o tematyce kosmetycznej i doświadczyłam spadku ilości zleceń. Autorka książki o SEO przybliża sensowny model generowania treści z pomocą Al. Podstawy SEO dla podcastu i video YouTube Katarzyna Podrez-Siama porusza temat optymalizacji podcastu, kanału YouTube, jak i poszczególnych filmów . Książka zawiera również sekcję ekspercką, w której znajdują się artykuły różnych osób z branży marketingu. Zdecydowanie polecam, nawet osobom, które nie są całkiem zielone w temacie!
Kosmetycznie Dietetycznie Świątek-Serwach Emilia

SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych

SEO - czyli coś, co każdy przedsiębiorca, bloger, szef firmy promującej się na stronach internetowych czy social mediach chce dogłębnie poznać. Książka "SEO - dla blogerów, influencerów i marek osobistych" to nic innego jak poradnik dogłębnie przedstawiający nam jak działa SEO, jak być zauważonym i jak rozwinąć swoją firmę w przestrzeni internetowej. Znajdziemy w niej zarówno suche fakty, informacje lub strony/linki do miejsc w których znajdziemy potrzebne nam informację, jak również opinie wielu fachowców z danych dziedzin. Sposób w jaki przedstawiane nam są informacje o działaniu wyszukiwarek, możliwości monitorowania naszych poczynań w internecie jest przedstawiany w sposób zrozumiały i czytelny, co przekłada się na zrozumienie jej treści. Zdecydowanie nie jest to książka na jeden wieczór, jednak, jak sama autorka zachęca, warto poświęcić jej trochę czasu, aby w pełni móc wykorzystać jej potencjał i przełożyć to na naszą pracę.

ksiazkowe_tiramisu Kuryło Klaudia

Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych

Jaka jest najlepsza rada dla osoby, która spotkała na swojej drodze narcyza? Uciekaj! Niestety nie zawsze ta ucieczka jest możliwa, bowiem obecnie ilość narcyzów, osób z narcystycznym zaburzeniem osobowości jest taka, że możemy mówić już nawet o epidemii. A to oznacza, że praktycznie każdy z nas kiedyś spotkał narcyza, ma z nim stale do czynienia lub spotka go w najbliższej przyszłości. Najważniejszą rzeczą jest zatem minimalizacja skutków tego spotkania (bo jakieś z pewnością będą), ale nasza strategię działania musimy zacząć od rozpoznania samego narcyza i jego strategii działania. Kim zatem jest narcyz? Na ile sposobów może nas zniszczyć, upokorzyć, obniżyć poczucie naszej wartości, a co najważniejsze - co w takiej sytuacji robić? Przekonamy się o tym dzięki lekturze książki pt. „Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie skrzywdzić innych”, autorstwa Jarosława Gibasa. W opublikowanej nakładem wydawnictwa Sensus książce otrzymujemy wiedzę na temat narcyzmu w pigułce, co pozwoli nam zidentyfikować delikwenta i wdrożyć podstawowe strategie obrony. Napisana przystępnym językiem, pozbawionym akademickich rozważań, nie wyczerpuje oczywiście tematu, ale stanowi impuls do dalszego zgłębiania tematu w przypadku zainteresowania, a także oręże w starciu z narcyzem, pozwalające zminimalizować nasze straty. Po książkę sięgnąć zatem powinny osoby, które padły ofiarą narcyza, które podejrzewają, że już go spotkały w swoim życiu, a także te, które borykają się z problematycznymi osobami w swoim otoczeniu - być może po lekturze rozpoznać będą mogły w nich określony typ narcyza. To wreszcie książka dla tych, którzy być może rozpoznali to zaburzenie u siebie i chcą dowiedzieć się, jak ograniczyć swoje zapędy i przestać krzywdzić osoby w swoim otoczeniu. Książka składa się z sześciu części, z czego pierwsza wprowadza nas w historię narcyzmu, poznajemy także mit o Narcyzie. Okazuje się, że o tym zaburzeniu możemy przeczytać już w Biblii, zaś przywołanie znanych wielkich (!) postaci historycznych uświadamia nam, w jaki sposób narcyzm może się przejawiać. Zresztą przekonamy się o tym w części drugiej, która stanowi przegląd rodzajów narcyzmu - znajdziemy tu zestawienie z jednoczesnym wskazaniem obecnie funkcjonującej terminologii, stosowanej przez różnych badaczy do klasyfikacji narcyzów. Autor przywołuje tu trzynaście podstawowych typów, począwszy od narcyzmu wspaniałego, poprzez narcyzm społeczny po narcyzm zdrowy wraz z ich krótką charakterystyką, ułatwiającą nam identyfikację. Część trzecia koncentruje się na cechach narcyzów, które są typowe dla różnych rodzajów narcyzmu i pozwolą nam zorientować się, czy mamy do czynienia z zachowaniami narcystycznymi (również kiedy chcemy spojrzeć pod tym katem na siebie). Z cech tych wynikają konkretne strategie zachowań przez narcyzów stosowane, zaś wiedza ta może stanowić podwaliny dla naszej strategii obrony, Kolejna część traktuje o swego rodzaju epidemii narcyzmu okazuje się bowiem, że współcześnie jesteśmy bardziej narażeni na ryzyko narcystycznego zaburzenia osobowości, a duży wpływ na to mają m.in. media społecznościowe. Co więcej, pewne grupy społeczne wręcz tym narcyzmem się chełpią, dowiemy się zatem jak przejawia się ten narcyzm u władzy, u celebrytów, w pracy czy w rodzinie. Część czwarta stanowi odpowiedź na pytanie, jak nie dać się skrzywdzić, prezentując strategie obrony przed narcyzem, od diagnozowania narcyza po konkretne metody działania, wraz z ich opisem i podaniem ewentualnych skutków/zagrożeń. Ostatnia cześć stanowi podstawę do autodiagnozy i odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób można ograniczyć krzywdy wyrządzane innym. Lektura książki, tak istotnej w dobie epidemii narcyzmu, pozwoli nam zrozumieć, z jakim zaburzeniem osobowości mamy do czynienia i przekonać się przede wszystkim, że problem nie wypływa z nas. Ratując swoje zdrowie psychiczne, nierzadko również prace czy rodzinę możemy tak zmodyfikować swoje zachowania, by ponosić jak najmniejsze straty w konfrontacji z narcyzem. Ale i tak, jeśli tylko będziemy mogli, wybierzmy ucieczkę!

QulturaSlowa Justyna Gul

Overthinking, czyli gdy myślisz za dużo. 23 techniki pokonywania paraliżu analitycznego i skupiania się na teraźniejszości

To książka, do której długo się zbierałam wstęp dosyć opornie mi szedł. Wydaje mi się, że miałam inne oczekiwania względem książki, ale jak się wyciągnęłam to przeczytałam ją w 3 dni. Autor w bardzo przystępny sposób tłumaczy pojęcie paraliżu analitycznego który wbrew pozorom może dotknąć każdego z nas. Książka oprócz wyjaśnień przedstawia sposoby radzenia sobie właśnie z natrętnymi myślami niedającymi spokoju, złą organizacją czasu, pokazuje techniki radzenia sobie ze stresem i radzeniem sobie z emocjami. Poradnik jest krótki i fajnie napisany. Myślę że w dobie braku czasu warto po nią sięgnąć bardzo możliwe że nam pomoże. Sama zauważyłam, że bardzo dużo z tych technik jest obecnych w moim życiu.

mrs.zuzolina Siodelska Zuzanna

Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce

Książka o copywritingu Justyny Bakalarskiej-Stankiewicz to nie tylko porcja teorii, ale również praktyki. Pozycja składa się z przewodnika i części ćwiczeniowej, która ma za zadanie pobudzić kreatywność i utrwalić nabytą wiedzę. Autorka ma na swoim koncie kilka pozycji dotyczących marketingu. Poza tym jest konsultantką biznesową, wykładowczynią i redaktorką czasopisma "Marketing w Praktyce". Doświadczenie Justyny Bakalarskiej-Stankiewicz bez wątpienia zachęca do zapoznania się z książką o posługiwaniu się językiem korzyści. Pisać czy budować z cegiełek Treści marketingowe mają niewiele wspólnego z procesem twórczym, a bardziej z realizacją schematów. Autorka przytacza słowa copywritera wszech czasów, jakim był Eugene Schwartz, które brzmią: "Pracujesz z serią cegiełek, składasz je razem, a następnie układasz w określone struktury, budujesz małe miasto pragnień, do którego Twój odbiorca może przyjść i w nim zamieszkać". Prawda, że bardzo kreatywnie określił on pracę copywritera? Droga do portfela klienta W części pierwszej, czyli w przewodniku, Justyna Bakalarska-Stankiewicz przywołuje badania, doświadczenia i prace innych. Powołuje się na piramidę potrzeb Maslowa i nowe spojrzenie na nią. Skupia się na procesie stworzenia persony, korzystaniu z mapy empatii, wywiadów drabinkowych. Autorka prowadzi czytelnika drogą, na którą składają się opisane w podrozdziałach elementy typu wspinaczka, kręta uliczka czy wydeptana ścieżka. "Copywriting sprzedażowy" Justyny Bakalarskiej to niedługa, ale bogata pozycja, którą zdecydowanie polecam.

Kosmetycznie Dietetycznie Świątek-Serwach Emilia