Tajniki warsztatu legendarnego copywritera
- Wydawnictwo:
- Złote Myśli
- Ocena:
- Stron:
- 224
- Druk:
- oprawa miękka
Opis
książki
:
Tajniki warsztatu legendarnego copywritera
Gdybyśmy o każdej wydanej książce mówili, że jest najlepsza, to nikt by nam nie uwierzył. Czasem jednak zdarzają się takie publikacje, że po prostu TRZEBA TO POWIEDZIEĆ
Legendarne zasady
tworzenia skutecznych tekstów sprzedażowych i reklam
Znasz takie powiedzenie: Połowa pieniędzy wydanych na reklamę jest zmarnowana, tylko nigdy nie wiadomo która? To zapomnij o nim natychmiast!
-
Nadszedł czas, kiedy reklama w niektórych rękach uzyskała status nauki. Opiera się na stałych zasadach i jest w miarę ścisła. Przyczyny i skutki zostały zanalizowane na tyle, że dają się dobrze rozumieć. Udowodniono i ustalono właściwe metody działania. Wiemy teraz, co jest najskuteczniejsze, i działamy na podstawie tych praw.
Reklama, która niegdyś była hazardem, stała się w ten sposób, pod kompetentnym kierownictwem, jednym z najbezpieczniejszych przedsięwzięć biznesowych. Z całą pewnością żadne inne przedsięwzięcie o porównywalnych możliwościach nie zawiera w sobie tak mało ryzyka.
Dlaczego zacytowałem pierwsze akapity książki legendarnego copywritera, jakim był Claude Hopkins? Z dwóch powodów:
- Chciałbym zwrócić Twoją uwagę na jednego z najbardziej niezwykłych ludzi reklamy. Osiągnął w tej dziedzinie niebywałą skuteczność i sukces finansowy i jeśli zechcesz, może Cię dziś wprowadzić w ten niezwykły świat. To, czego się od niego możesz nauczyć, POMOŻE CI w każdym biznesie, za jaki kiedykolwiek zechcesz się wziąć.
- Ponieważ ten tekst jest poświęcony książce o reklamie, zależało mi na tym, by pokazać Ci, że masz przed sobą coś niezwykłego, co rzuca wyzwanie wszystkiemu, co kiedykolwiek napisano na temat skutecznej reklamy.
Miał być duchownym, a stał się...
legendą copywritingu
Claude Hopkins pochodził z pastorskiej rodziny. Jego ojciec był zatwardziałym baptystą, matka szkocką prezbiterianką. W wieku lat siedemnastu został kaznodzieją i do pewnego momentu był przekonany, że zostanie duchownym. Jednak określone wydarzenia sprawiły, że jego los związał się z reklamą.
Swoją karierę w reklamie rozpoczął od pracy w Fabryce Froterek do Dywanów Bissella, jako młodszy księgowy, za 40 dolarów miesięcznie. Pewnego dnia zaproponował, że stworzy reklamę skuteczniejszą niż największy autorytet w tamtym okresie John Powers, który był właśnie u szczytu swej sławy.
Hopkinsa początkowo wyśmiano, ale po jego namowach pozwolono mu spróbować. Przez następne dwie noce nie zmrużył oka. Trzeciego dnia przedstawił broszurę, która sprawiła, że wszyscy zadecydowali wypróbować jego pomysł.
Rozesłał jakieś 5000 listów.
Nikt do tej pory tak nie sprzedawał! To były narodziny nowej idei, która
doprowadziła go do pozostawienia za sobą dziedziny wydatków i rozpoczęcia kariery copywritera.
Przez pierwsze lata swojej kariery reklamował tylko froterki. Przyszedł jednak czas na zmiany i zaczął pracować dla znacznie większej firmy z większym asortymentem. Dla Hopkinsa oznaczało to, że może rozwijać swoje pomysły
w nowych branżach.
Najciekawsze jest to, że jego sukces opierał się na pierwszych pomysłach z Fabryki Froterek do Dywanów Bissella. Nie było mu łatwo w nowej firmie, ale się sprawdził. I to jak! Oto jego opis przełomowego momentu w jego karierze:
-
W ciągu tygodnia sprzedałem więcej Cotosuet niż sześciu sprzedawców przez sześć tygodni. Ani jeden kupujący nie skarżył się w sprawie ceny. Pan Swift przysłał mi telegram, żebym wywalił z roboty wszystkich pracujących w Chicago, ale poprosiłem, żeby poczekał, aż wrócę i wyjaśnię mu swoje metody.
Ratował upadające biznesy
Kariera Hopkinsa nabierała tempa. Był angażowany w coraz to nowe przedsięwzięcia. Jego pasją było ratowanie firm przed upadkiem. Wkraczał tam, gdzie wszyscy inni rozkładali ręce. I wygrywał. Przykładem takiej firmy była Liquozone. Tak opisuje swoje działania:
-
Dołączyłem do Liquozone w lutym. Nie mieliśmy żadnych pieniędzy, tyle tylko żeby zapłacić za wynajem. W naszym pierwszym roku fiskalnym, zaczynając od 1 lipca, nasze dochody netto wyniosły 1 800 000 dolarów. W następnym roku dokonaliśmy inwazji na Europę. Założyliśmy biuro w Londynie, gdzie zatrudniliśmy 306 osób. Zbudowaliśmy fabrykę we Francji i wyposażyliśmy jedno z najpiękniejszych biur w Paryżu. Po dwóch latach reklamowaliśmy się w siedemnastu językach i sprzedawaliśmy Liquozone w prawie wszystkich krajach świata.
Claude Hopkins stał się Legendą. Czego by się nie dotknął, jego reklamy odnosiły niesamowity sukces.
Sprzedawał za pomocą zabójczych reklam między innymi: tłuszcz spożywczy, syrop na kaszel, preparaty odżywcze, lek na reumatyzm, piwo, buty, inkubatory do wylęgu kurcząt, lodówki, sekretarzyki, płyn antybakteryjny, wieprzowinę z fasolą, skondensowane mleko, samochody, opony, mydło, krem do golenia, płatki śniadaniowe, owsiankę, pastę do zębów, którą uważał za swój największy sukces.
Dlaczego piszę tyle o autorze,
zamiast o jego książce?
Ten człowiek żył reklamą. Zajmował się nią 35 lat, choć on sam twierdził, że dwa razy dłużej, dlatego że pracował dwa razy więcej niż ktokolwiek inny i temu przypisywał swój sukces. Nie talentowi, nie szczególnym zdolnościom, lecz ciężkiej pracy nad reklamą.
Jego przesłanie jest proste:
Bo kluczem zawsze jest człowiek
Zobacz, co on o tym napisał:
-
Inni nadal będą twierdzić: Ja nie mam takich możliwości. Mój produkt nie jest taki jak tamten. Oczywiście, że nie jest, ale według wszelkiego prawdopodobieństwa oferuje tysiąc korzyści. Nie ma człowieka, który zajmowałby się towarem trudniejszym do sprzedania niż w tamtych czasach były froterki do dywanów. Nie obchodzi mnie, co by to nie było. Normalne reklamowanie produktu było niemożliwe. Froterka wytrzymywała dziesięć lat. Zysk na jednej wynosił około dolara. Nikt nigdy nie wynalazł dochodowego sposobu reklamowania z zyskiem artykułu tej klasy.
Żaden młody człowiek nie znajduje się na polu, gdzie jest mniej możliwości rozwoju. Każdy w banku, w biurze tartaku, w koncernie opon albo w sklepie spożywczym ma dużo więcej możliwości niż miałem ja. Jedyna różnica leży w sposobie postrzegania świata.
Zasady dla każdego
Wiesz, nawet jeśli nie chcesz nauczyć się tworzyć reklamy, to warto poznać sposób widzenia świata, jaki reprezentował Claude Hopkins. Jego historia otwiera oczy na sposób prowadzenia biznesu, opartego na sprzedaży.
Dzięki swojej ciężkiej pracy Hopkins popełnił więcej błędów reklamowych niż ktokolwiek inny. Szybko się uczył, co się sprawdza, a co nie. Każdego miesiąca przeprowadzał SETKI TESTÓW skuteczności nowych pomysłów. I dlatego mógł później napisać:
-
Zarobiłem na Pepsodencie milion dolarów na propozycji, której początkowo nie chciałem przyjąć. A stało się tak dlatego, że dzięki niezliczonym testom nauczyłem się prawdy o ludzkiej psychologii. A jakaż to nauka? Taka, że nikt z nas nie może sobie pozwolić, aby polegać na osądach i doświadczeniu. Musimy macać drogę przed sobą. Nowe problemy wymagają nowych doświadczeń. Musimy przetestować nasze przedsięwzięcia w sposób najbardziej dokładny z możliwych. Dostrzegać nasze błędy i poprawiać je.
Wszystkie swoje doświadczenia z reklamą Claude Hopkins opisał w książce My Life In Advertising, którą wydaliśmy właśnie pod tytułem:
Tajniki warsztatu legendarnego copywritera.
Jak nauczyłem się tworzyć najskuteczniejsze na świecie reklamy?
Ta książka jest mniej popularna niż legendarna Scientific Advertising. Tym gorzej dla osób, które jej nie znają. Dlaczego? Bo dokładnie opisuje ona, w jaki sposób Hopkins doszedł do tak ogromnego sukcesu w reklamie.
Ujawnia kulisy powstawania jego najlepszych reklam i daje rozbudowane przykłady zastosowania zasad, jakie opisał w swojej pierwszej książce.
Jeśli znasz już Scientific Advertising, to ta książka otworzy Ci oczy na zasady Hopkinsa i doznasz głębokiego oświecenia, które zostanie z Tobą na zawsze. A jeśli nie znasz?
Nie będę się silił na niezwykłe opisy zawartości tej książki. Hopkinsowi by się to nie spodobało, bo w swoich reklamach nie stosował żadnych tanich trików. Zamiast tego za chwilę złożę Ci wyjątkową propozycję.
Zanim jednak to zrobię, podam Ci tytuły rozdziałów, by dać Ci przedsmak tego, czego możesz się spodziewać po tej publikacji. Jeśli masz jakieś wątpliwości, to nie martw się, na obie książki masz gwarancję satysfakcji. To znaczy, że możesz je zwrócić, gdyby okazało się, że Cię nie zachwyciły. Możesz więc je brać w ciemno.
Oto tytuły rozdziałów:
Przedmowa
-
Wczesne wpływy
-
Lekcje reklamy i sprzedaży
-
Mój start w biznesie
-
Jak zacząłem pracę w reklamie
-
Szersze wody
-
Sprzedaż osobista
-
Reklamy medyczne
-
Moje doświadczenia z Liquozone
-
Początek moich siedemnastu lat w agencji reklamowej
-
Reklamy samochodów
-
Reklamy opon
-
Wczesna historia Palmolive
-
Płatki śniadaniowe i owsianka Quakera
-
Pepsodent
-
Trochę doświadczeń ze sprzedażą wysyłkową
-
Przyczyny sukcesu
-
Reklamy naukowe
-
Mój wielki błąd
-
Parę spraw osobistych
Posłuchaj...Nie da się stworzyć nieskutecznego tekstu sprzedażowego, gdy poznasz i zastosujesz wszystkie zasady reklamy, jakich chce Cię nauczyć Claude Hopkins.
Bardzo nam zależy, by nauczyć Cię wszystkiego, czego potrzebujesz do samodzielnego tworzenia skutecznych reklam i tekstów sprzedażowych. Chcemy być absolutnie pewni, że zdobędziesz CAŁĄ WIEDZĘ, że poznasz wszystkie sekrety legendy reklamy, jaką był Hopkins.
Dlatego zachęcamy Cię do zakupu także drugiej książki Hopkinsa Scientific Advertising. 21 legendarnych zasad pisania tekstów reklamowych. Jeśli zamówisz wersje drukowane obu książek Hopkinsa jednocześnie otrzymasz od nas 30% rabatu!
Unikatowa propozycja: WIECZNA GWARANCJA
Przeczytaj, aby dowiedzieć się, dlaczego zakupy u nas są w 100% bezpieczne
Jesteśmy pewni jakości wiedzy, którą wydajemy i prezentujemy w naszym wydawnictwie. Dlatego udzielamy specjalnej gwarancji, aby Twoje zakupy były absolutnie bezpieczne. Jeśli zakup nie spełni Twoich oczekiwań możesz dokonać zwrotu odzyskując 100% wydanych na niego pieniędzy.
Wybrane bestsellery
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Tajniki warsztatu legendarnego copywritera Claude Hopkins (0) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.