Psychologia inwestowania. Wydanie II
- Ocena:
- Stron:
- 240
- Druk:
- oprawa twarda
Sprawdź nowe wydanie
Psychologia inwestowania. Wydanie IV
John R. Nofsinger
Opis książki: Psychologia inwestowania. Wydanie II
Na rynku finansowym Twoim największym wrogiem jest Twoja psychika
- Fałszywe przekonania, emocje i złudne dążenia -- najgroźniejsze pułapki w psychice inwestora
- Test podatności inwestora na błędne sugestie
- Inwestowanie online -- wpływ Internetu na myślenie graczy giełdowych
Chciwość, panika i inne skłonności -- oto czym naprawdę kierują się inwestorzy giełdowi. Jeśli chcesz wygrać w tej grze i trwale się wzbogacić, poznaj owe skłonności i zwalcz je -- dopiero wtedy zrozumiesz zachowania swoje i innych graczy i zaczniesz podejmować racjonalne decyzje inwestycyjne.
W tej książce znajdziesz test swojej odporności na błędne sugestie. Zrozumiesz, jak powstają iluzje i złudzenia. Dowiesz się, jak umysł inwestora filtruje niepewne dane i podsuwa bezzasadne przypuszczenia. Nauczysz się rozpoznawać swoje negatywne skłonności i zastępować je chłodną logiką, która będzie Twoim sprzymierzeńcem na rynkach finansowych.
Autor, doświadczony ekspert od psychologii inwestowania, omawia w tej książce źródła błędnych decyzji inwestycyjnych. Wyjaśnia stojące za tym mechanizmy psychologiczne i pisze, jak im nie ulegać:
- efekt zakotwiczenia -- zawężanie wyobraźni do znanych punktów odniesienia;
- inwestowanie online -- jak komputery zmieniły myślenie graczy giełdowych;
- nadmierna pewność siebie -- iluzoryczna wiedza i kontrola;
- próby unikania wstydu i poszukiwania uczucia dumy;
- bazowanie na przeszłości -- uciekanie od ryzyka i dysonans poznawczy;
- mentalne księgowanie -- sztuczne dzielenie portfela na pojedyncze pozycje;
- heurystyczne upraszczanie -- figle płatane przez pamięć i percepcję;
- emocje, którym nie sposób się oprzeć -- panika i euforia.
Oceny i opinie klientów: Psychologia inwestowania. Wydanie II John R. Nofsinger (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)