Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki
- Autor:
- Dan Schawbel
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Serie wydawnicze:
- Power
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.4/6 Opinie: 5
- Stron:
- 264
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki
Najlepsza książka 2009 roku o rozwoju kariery według "New York Post"
Najlepiej sprzedająca się książka na Amazon.com w Japonii
- Rezultaty, które odmienią Twoje życie
- Odkryj swoją markę
- Wykreuj swoją markę
- Zaprezentuj swoją markę
- Utrzymaj swoją markę
Świat biznesu zmienia się, a Dan Schawbel uchwycił w tej książce rytm, w którym postępuje metamorfoza rynku brandingowego.Gary Vaynerchuk,
założyciel i prowadzący Wine Library TV
Moc Twojej marki
Jako świadomy konsument dobrze wiesz, że zwykle nie kupujesz jeansów, telefonów, sprzętu RTV, hamburgerów, tylko logo, którymi są opatrzone. A w jakiej formie jest Twoja osobista marka? Nim podejmiesz pracę na rachunek któregoś z produktów lub usług, zadbaj o swój prywatny marketing. Musisz zrozumieć, że sam - jako człowiek - także jesteś marką, a któż może lepiej od Ciebie wypromować Twoją osobistą markę? Przemyślane działanie pozwoli Ci zająć najatrakcyjniejsze miejsce na półce hipermarketowego rynku pracy lub niszowego sklepu z pracownikami dla szczególnie wymagających. Koniec końców, sukces zawsze zależy od Ciebie. W obliczu ciągłych przemian gospodarczych sposób, w jaki należy zarządzać karierą, uległ nieodwracalnej zmianie. W przytłoczonym wizją bezrobocia świecie dysponujesz największym atutem - sobą samym!
Tworzenie osobistej marki polega na odsłonięciu swojej prawdziwej, wyjątkowej twarzy i zaprezentowaniu jej światu.(Schawbel i inni, 2009)
Budujesz swoją markę nie tylko w najbliższym otoczeniu. Dzięki narzędziom wskazanym w tej książce zyskasz świeże i szersze spojrzenie na cały proces osobistego marketingu. Nauczysz się w nienachlany i indywidualny sposób wykorzystywać media społecznościowe, takie jak LinkedIn, Facebook i Twitter (to też marki!). Sięgniesz również po takie możliwości autopromocji, jak blogi i życiorysy wideo. Wedle własnego uznania zbudujesz swój wizerunek poważnego specjalisty i eksperta lub bardzo kreatywnego, otwartego człowieka. Stworzysz publiczną personę, dzięki której staniesz się znany jako autorytet w swojej dziedzinie.
Dan Schawbel jest partnerem zarządzającym Millennial Branding LLC oraz autorytetem w dziedzinie personal brandingu. Jego blog, PersonalBrandingBlog.com, promowany przez najbardziej liczące się media, takie jak Reuters i Fox Business, został uznany za najlepszy w rankingu Careerbuilder, a także znalazł się na liście Top 30 bloga marketingowego AdAge. Schawbel jako człowiek spoglądający w przyszłość był jednym z siedmiu pierwszych blogerów, którzy stworzyli własną aplikację na iPhone"a. W wieku dwudziestu sześciu lat został najmłodszym redaktorem "BusinessWeek". Na stałe współpracuje z WSJ.com, wydawcą "Personal Branding Magazine". Jest też felietonistą w "Metro US". Jego teksty pojawiały się w ponad 150 różnych mediach, takich jak "New York Times", "Wall Street Journal", CBS, Fox, ABC, NPR, "USA Today" i "Details".
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
Książka stanowi wprowadzenie w świat notestormingu. Metoda ta opiera się na użyciu karteczek samoprzylepnych w procesie poszukiwania pomysłów i podejmowania decyzji podczas warsztatów, sesji rozwojowych i spotkań biznesowych, co czyni je wysoce bardziej efektywnymi niż tradycyjna rozmowa lub dyskusja. Istotą notestormingu jest „zobaczenie” problemu i znalezienie jego rozwiązania na drodze od myślowego rozważania do konkretnej pisemnej formy.- Druk
Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Po pierwsze: gratulacje! Właśnie doceniono Twoją ciężką pracę, dobre pomysły, zaangażowanie i wysoki poziom odpowiedzialności za powierzone zadania. Nagrodzono Cię awansem. To wspaniale, prawda? Nowe stanowisko często wiąże się z wyższą pensją, ciekawszymi zadaniami ― i zarządzaniem ludźmi. Bycie liderem czy liderką oznacza odpowiedzialność za drugiego człowieka. Jak oceniasz swoją gotowość, by się tego podjąć? Czy już czujesz się dobrze w nowej roli? A może równocześnie i odczuwasz radość, i trochę się obawiasz? Jeśli tak, to ta książka jest dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Awans i co dalej? 99 dni na odnalezienie się w nowej roli Awans i co dalej? 99 dni na odnalezienie się w nowej roli
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A potem powtarzamy to samo przy śniadaniu, w drodze do pracy, jako przerywnik w wykonywaniu zadań, w trakcie powrotu do domu, podczas gotowania obiadu, a nawet gdy oglądamy film, czytamy książkę i spotykamy się z kimś towarzysko. Może to smutne, ale prawdziwe: nasze drugie, równoległe życie toczy się w mediach społecznościowych!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować” także dla Twojej firmy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiekowi zajmuje czasem długie godziny, a efekt? Efekt bywa nie do odróżnienia. Skoro tak, to po co zatrudniać żywego copywritera? Zwłaszcza że podobno dziś i tak nikt nie czyta, bo wszyscy wolą wideo…- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego planu strategicznego i słabo uwzględniają najnowsze trendy gospodarcze. Dowiesz się w szczegółach, jak doprowadzić firmę do poziomu, na którym dzięki lepszemu planowaniu i skuteczniejszym działaniom marketingowym i sprzedażowym będzie osiągać znacznie wyższe zyski.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Power
-
Nowość Promocja
Brak pewności siebie odpowiada za poczucie bezradności i bezcelowości, za brak samokontroli, prokrastynację i rozpacz. Musisz oduczyć się autokrytycyzmu i wątpienia w swoje możliwości! Napoleon Hill usłyszał od Andrew Carnegiego: Pewność siebie jest stanem umysłu, który jest konieczny, by odnieść sukces, a punktem wyjścia do zbudowania pewności siebie jest określenie celu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla
(25,74 zł najniższa cena z 30 dni)
27.89 zł
42.90 zł (-35%) -
Promocja
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych umiejętności wraz z podpowiedzią, w jaki sposób możesz je najszybciej opanować. Docenisz je, jeśli tylko zależy Ci na przekształceniu procesów sprzedażowych w ciąg konsekwentnie odnoszonych zwycięstw przynoszących satysfakcję i wymierne pieniądze. Zaczniesz rozwijać cechy osobowości skutecznego sprzedawcy, zastosujesz osiągnięcia psychologii finalizowania transakcji, przećwiczysz najefektywniejsze techniki w tym zakresie, a dzięki nabytej wiedzy i umiejętnościom już wkrótce zwielokrotnisz swoje dochody!- Druk
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka zawiera niepublikowane dotychczas transkrypcje sześciu wykładów wygłoszonych przez Napoleona Hilla w Los Angeles w 1947 roku. Znajdziesz w nich skarbnicę mądrości pozwalającej odmienić swoje życie, a także omówienie pozytywnego wpływu osób, które wspierały i inspirowały Napoleona Hilla na jego osobistej ścieżce do niebywałego triumfu i powodzenia. Każdy wykład dotyczy jednej z sześciu najważniejszych reguł sukcesu i czynników, które ułatwiają nie tylko osiąganie celu, ale również uczynienie świata lepszym miejscem do życia dla wszystkich ludzi!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla Siła pozytywnego wpływu. Ludzie, którzy ukształtowali filozofię Napoleona Hilla
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umiaru i równowagi w życiu, poznać różnicę między wolnością a swawolą, a następnie zacząć kultywować w sobie jedną z czterech kardynalnych cnót stoickich: dyscyplinę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji Siła samodyscypliny. O panowaniu nad sobą w każdej sytuacji
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
I właśnie z myślą o takich osobach powstała ta książka. To zestaw starannie wybranych, najskuteczniejszych metod polepszania osobistych wyników. Techniki zostały przetestowane na tysiącach klientów coachingu i zaowocowały imponującymi sukcesami, które nierzadko przyniosły radykalną zmianę życia. Zaglądaj do tej książki codziennie i korzystaj z bogactwa zawartej w niej wiedzy, zastosuj opisane w niej techniki i wykonaj ćwiczenia — w ten sposób właściwie od razu poprawisz swoje wyniki. Nauczysz się wyznaczać standardy, priorytety i cele, identyfikować swoje mocne strony, a także skupiać się na tym, co jest dla Ciebie najwartościowsze. Kiedy zaangażujesz się w konkretny plan działania i ulepszenia, wymarzony sukces przyjdzie szybko. Uzyskasz przełomowe rezultaty: równowagę w życiu, sukces finansowy i niezależność.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu Jedyny taki coach. Sekretny system przełamywania barier na drodze do sukcesu
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w ostateczny sposób spekulacji związanych z tą tematyką. Na kartach tej książki znajdziesz zaprezentowane w kompleksowy sposób wszystkie istotne prawdy, które dotyczą pieniędzy i bogacenia się. Jeśli przestudiujesz opisane w niej koncepcje i zaczniesz je stosować w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, to z pewnością już wkrótce odniesiesz sukces finansowy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Niektórzy lekarze w obliczu zagrożenia nie poddają się terapiom, które ordynują pacjentom. Podobnie jest z doradcami finansowymi — najczęściej nie korzystają z produktów, które polecają klientom. Sytuację komplikuje prosty, choć przemilczany fakt, że nie istnieje jedyny właściwy sposób inwestowania pieniędzy. Tymczasem decyzje o sposobie oszczędzania i inwestowania pieniędzy są niezwykle ważne. Od nich właśnie zależy przyszły dobrobyt Twój i Twoich bliskich.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Napoleon Hill zdobył sławę i bogactwo, gdyż dzięki swojej pracowitości i determinacji odkrył prawa sukcesu i podzielił się tą bezcenną wiedzą z ludźmi. Mistrz jednak wiedział, że prawdziwy sukces w życiu ma inny wymiar i osiąga się go poprzez pomaganie drugiemu człowiekowi. W efekcie swojej wnikliwości Napoleon Hill dokładnie poznał ścieżkę, która prowadzi do najwyższego dobra dostępnego każdemu — do spokoju ducha.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Promocja
Mijają dziesięciolecia, a filozofia Napoleona Hilla wciąż nie ma sobie równych. Głębia, prostota i elegancja, która bije z jego dzieł, nieodmiennie inspirują i zachwycają rzesze czytelników. Autor poświęcił wiele lat życia na drobiazgowe badania, dzięki którym dowiódł, że istota powodzenia i szczęśliwego życia kryje się w siedemnastu zasadach. Wystarczy je zrozumieć, przyjąć i postępować zgodnie z nimi, aby już wkrótce cieszyć się wyjątkowymi dokonaniami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Filozofia sukcesu Napoleona Hilla. 17 niezwykłych lekcji Filozofia sukcesu Napoleona Hilla. 17 niezwykłych lekcji
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Ebooka "Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki (8)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Projectmanagerka.pl Katarzyna ŻbikowskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jeśli jeszcze nie zauważyłaś, że jeśli nie ma Cię w Google to nie istniejesz biznesowo – to lepiej przeczytaj ten artykuł. Światowy guru tematyki personal brandingu (osobistego wizerunku i marki) – Dan Schawbel napisał książkę Personal branding 2.0, którą Ci dzisiaj polecam. Wyciągam z niej także esencję, abyś wiedziała, jakie cuda w niej znajdziesz.
Jeśli siedzisz w temacie od jakiegoś czasu, to nie odkryjesz z nią koła na nowo. Jeśli jednak jesteś raczkującym praktykiem biznesu sieciowego, to możesz ją wpisać na listę lektur obowiązkowych.
Książka jest podzielona na 4 części. A Autor prowadzi nas za rączkę po procesie budowania swojej marki w mediach web 2.0, a więc w blogosferze, interaktywnych stronach www, a także w mediach społecznościowych. Po kolei.
Krok 1 – odkryj swoją markę
Uczestniczki mojego kursu Kreatorka 2015 miały możliwość popracować nad tym najważniejszym krokiem w personal brandingu przez kilka tygodni. Zajmowałyśmy się bowiem deklaracją naszych wartości i identyfikowaniem naszych wyróżników. Z obu tych elementów wynikać może nasza deklaracja misji życiowej, która jest unikalną i niezwykle ważną deklaracją dla każdego człowieka. Budowanie swojego życia na wartościach, a następnie realizowanie swoich marzeń w zgodzie z tą hierarchią wartości i ważności – to coś, do czego zawsze będę namawiać.
Żeby właściwie wystartować – zbadaj swoje mocne strony i cechy, które Cię wyróżniają. Poprzyglądaj się temu, jakich ludzi przyciągasz, z kim lubisz przebywać i rozmawiać o ważnych dla Ciebie sprawach. Obserwuj siebie przez jakiś czas także przez pryzmat mediów takich jak Facebook, czy LinkedIn – z kim się w nich najczęściej kontaktujesz, jakie inicjatywy zajmują Twoją uwagę i w które włączasz się z największą ochotą i zapałem. To zapewne będą te rzeczy, które Cię charakteryzują, są Ci bliskie i dobrze Cię określają.
Krok 2 – stwórz swoją markę
Kiedy już wiesz, co jest w Tobie wyjątkowego – czas przygotować to do pokazania światu. Stwórz swoją skrzynkę narzędziową. W skład skrzynki mogą wchodzić:- CV zawodowe, albo dossier projektowe, jeśli jesteś projektantką, albo artystką
- List motywacyjny, czyli pismo przewodnie dla Twojego CV, zawierające rozszerzenie informacji z CV, a także Twoje unikalne doświadczenia, które wymykają się z formatek
- Strona www
- Blog osobisty, hobbistyczny
- Profile w portalach społecznościowych i wszystkie ich elementy: zdjęcie, avatar, zawartość merytoryczna, strony, które „lajkujesz” i polecasz, projekty, które wspierasz, grupy, w których uczestniczysz, Twoje publikacje itd..
Wszystko, co znajduje się o Tobie w sieci może Cię wspierać w budowaniu marki osobistej, ale może Ci też przeszkadzać. Dlatego tak niezwykle ważne jest, abyś już teraz zaczęła porządkować swoje profile. Być może warto niektóre skasować. Lepiej mieć dwa, które regularnie „odżywiasz”, niż kilkanaście pustych i aż krzyczących o tym, jak bardzo jesteś roztrzepana i nie wiesz, czego chcesz. W moim przypadku zawęziłam obecność w sieci do kilku miejsc, które regularnie odwiedzam i zasilam informacjami o mnie, a także filtruję pod katem tego, co się o mnie w nich pisze.
Krok 3 – zaprezentuj swoją markę
Ten krok to nic innego jak osobisty PR… Kiedy już masz wszystkie narzędzia i zaktualizowaną zawartość swoich profili i stron – czas pokazać wszystko światu. Najszybszym sposobem jest poinformowanie o tym swoich obecnych znajomych. Możesz wysłać im maile z informacją o tym, że zbudowałaś lub odświeżyłaś swój internetowy wizerunek, który będzie od tej pory wspierał Twoją wyjątkową, osobistą markę.
Możesz udostępnić swojego bloga na tablicy w grupie na Facebook, czy LinkedIn. Możesz także zorganizować spotkanie dla znajomych z różnych dziedzin i obszarów Twojego zawodowego życia i pokazać im nową odsłonę „siebie”. Pomysłów jest wiele. Wybierz ten, który jest Ci najbliższy.
Znam przynajmniej kilka Kobiet, które w tym miejscu prowadzą swój wewnętrzny dialog w takim stylu:
"Wszystko ładnie, pięknie, ale ja nie jestem znaną blogerką / managerką roku / kobietą sukcesu / właścicielką świetnie prosperującego biznesu (niepotrzebne skreślić) i o czym mam informować świat? O tym, że wychowuję od kilku lat dwa małe szkraby biegające mi pod nogami? O tym, że zaliczyłam przez ostatnie miesiące maksymalnie 3 wyjścia „do ludzi” i nawet nie wymieniłam się z nikim wizytówką, bo uciekłam po angielsku zanim rozpoczęła się taka akcja? O tym, że marzę o własnym blogu o …, ale nawet nie udało mi się poczytać o tym, jak zacząć budować taką platformę? (…)"
Jeśli widzisz kawałek siebie w powyższych słowach, to wiedz, że nie jesteś jedyna. Kobiety nie mają niestety wbudowanej takiej funkcji jak „jestem dumna z siebie – cokolwiek zrobiłam”. Musimy sobie taką reakcję na siebie samą WYTRENOWAĆ. Zacznij od dziś. Zbierz swoje mocne strony, doświadczenia zawodowe i poza-zawodowe i uzupełnij profile w mediach społecznościowych takich jak LinkedIn i GoldenLine i… rób to systematycznie od tej chwili. Nie spędzaj tam kilku godzin dziennie, ale ustaw sobie przypomnienie w telefonie, że zawsze w środę po południu będziesz aktualizować swoje profile, albo dzielić się z innymi użytkownikami ciekawym tekstem z zaprzyjaźnionego bloga, albo z własnej szuflady. Proś dotychczasowych pracodawców o referencje (które zostawią na Twoim profilu), oceniaj kompetencje swoich koleżanek i proś o odwzajemnienie działania. To naprawdę nie są wielkie rzeczy. A każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku.
Czasami takie pokazanie siebie to bardzo daleki wyskok ze swojej strefy komfortu. Tak to już jest, kiedy dokonujemy w życiu jakiejś zmiany. Poniżej znajdziesz dwa linki do moich portali społecznościowych. Zachęcam Cię do pobuszowania po nich i zaproszenia mnie do swojej sieci kontaktów. Jestem na to bardzo otwarta. Cały czas pracuję nad swoją marką w internecie, dlatego jeśli będziesz miała dla mnie jakieś wskazówki – pisz koniecznie.- Mój profil zawodowy w LinkedIn – zaproś mnie do swojej sieci, oceń mojej kompetencje, zostaw referencje
- Mój profil zawodowy w GoldenLine - zaproś mnie do swojej sieci, zostaw mi referencje
Krok 4 – utrzymaj swoją markę
Wykonałaś mnóstwo pracy, aby zaistnieć w pozytywnym świetle w internecie i świecie off-line? Świetnie. Gratuluję Ci cierpliwości i pomysłowości. To jednak dopiero początek. Teraz zaplanuj swoje działania mające na celu utrzymanie ten pozytyw i dobrą falę. Co możesz zrobić:- publikuj w sieci,
- udzielaj się w grupach tematycznych,
- podejmuj inicjatywy bliskie Twoim wartościom i celom,
- pomagaj osobom, które są Ci bliskie pod względem światopoglądu i wartości, które wyznają,
- włączaj się aktywnie w działania społeczności, w których czujesz się jak ryba w wodzie.
Na zakończenie – coś ważnego: systematycznie monitoruj sieć. Wpisuj w Google swoje nazwisko i sprawdzaj w jakim kontekście ukazują się informacje o Tobie. Jeśli jesteś jedną z dziesiątek „Monik Kowalskich” to może dodaj do swojego profilu dodatkową literę, która będzie Cię wyróżniać np. „Monika R. Kowalska”, albo dodaj w nawiasie swoje nazwisko panieńskie lub nazwę projektu czy własnej firmy. Wyróżnij się pozytywnie. Spraw, że będziesz się kojarzyć z tym, z czym chcesz, a nie z czym powiąże Cię jakiś algorytm wyszukiwarki.
I baw się przy tym doskonale. Budowanie i utrzymywanie własnej marki w świecie on-line jest na swój sposób ciężką pracą, ale także może być świetną przygodą. Kiedy już zdefiniujesz to, co Cię wyróżnia – zobaczysz, że:- zaczniesz przyciągać podobnych ludzi,
- poszerzy się Twoje grono znajomych,
- być może zyskasz nowe okazje do rozwoju swojej kariery i biznesu.
- Sprawdź, nic nie tracisz!
Czy masz jakieś swoje sposoby na budowanie wizerunku w sieci? Może chciałabyś podzielić się jakimś swoim projektem? Koniecznie zostaw swoje namiary albo pomysły w komentarzach! -
Recenzja: Gazeta Ubezpieczeniowa Aleksandra Wysocka-Zańko, 2013-04-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Bądź jak Mercedes
Gdybyś był samochodem, to jakim Sportowym, miejskim, rodzinnym czy może terenowym dżipem Jakiej marki Prawdopodobnie masz określone preferencje - jedne samochody ci się podobają, a inne zupełnie nie. To coś więcej niż parametry techniczne czy kolor lakieru.
Marki budzą określone skojarzenia, uczucia. Mają swoich miłośników i zagorzałych wrogów. Jeśli nie wzbudzają emocji, to znaczy, że są po prostu słabe. Te same zasady, które decydują, że wolisz Forda od KIA, wpłyną na to, że ktoś chętniej zatrudni ciebie, a nie twojego kolegę. Możesz o tym nie wiedzieć, ale na rynku pracy sam tworzysz własną markę. Jeśli zabierzesz się do tego świadomie, wartość twojej marki wzrośnie.
Nie chodzi o klasyczną „ścierne". Jeśli starasz się udawać kogoś, kim nie jesteś, to po pierwsze bardzo się zmęczysz, a po drugie dość szybko zostaniesz zdemaskowany. Dobra marka osobista opiera się na tym, kim rzeczywiście jesteś. Zasilają ją twoje umiejętności, doświadczenie, wartości, które wyznajesz.
Jak dobrze sprzedać to, co już masz, radzi Dan Schawbel w książce Personal Branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki. Autor opisuje krok po kroku, jak stworzyć własną strategię marketingową i najskuteczniej wykorzystać rozmaite narzędzia, które pomogą ci zaistnieć w świadomości odbiorców. Uczestnicząc w procesie rekrutacyjnym czy prowadząc własną firmę, z lepszym lub gorszym skutkiem sprzedajemy innym swoją markę. Możemy to robić lepiej lub gorzej.
Zabierając się do tworzenia swojej osobistej marki, zapytaj swoich klientów i współpracowników, co w tobie cenią i co odróżnia cię od innych ludzi. Odpowiedzi mogą cię zdziwić. Coś, co uważasz za zupełnie naturalne i nieistotne, dla innych może być twoją największą zaletą. To może być wiedza z określonej dziedziny, zaangażowanie, doświadczenie, poczucie humoru, świetna organizacja albo jeszcze coś innego. Zidentyfikuj swoje największe atuty w oczach „grupy docelowej" (klientów, szefa, partnerów biznesowych).
Zastanów się również, jakie emocje chcesz w innych wzbudzać i z czym się kojarzyć. To może być spokój, poczucie bezpieczeństwa, dobry humor.
Wyspecjalizuj się. Jeśli chcesz zbudować markę ekspercką (a powinieneś chcieć) -nie bądź ekspertem od wszystkiego. Stań się ekspertem w tym segmencie, który jest dla ciebie źródłem największego biznesu.
To dopiero pierwsze kroki. Budowa osobistej marki to projekt na długie miesiące, a tak naprawdę - na lata. Jednak warto zainwestować czas i wysiłek, ponieważ ludzie z silną marką mają nieporównanie lepszą sytuację zawodową, czują się również bardziej spełnieni. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2012-05-07Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki" Dana Schawbela to już książka legenda, mająca w CV takie wpisy jak: „Najlepsza książka 2009 roku o ro zwój u kariery według „New York Post" czy „Najlepiej sprzedająca się książka na Amazon.com w Japonii". I zapewne tylko z niewielkiej czasowej odległości od onepressowskiej premiery nie obsypana na razie podobnymi referencjami w naszym kraju.
Nie ma się co oszukiwać, że nie żyjemy i nie dokonujemy wszelkich wyborów w cieniu tzw. marek. Czemu by więc nie nie zadbać o... własną - w świecie niekończącej się rywalizacji. Czemu nie prowadzić prywatnego marketingu. Trudno go powierzać komuś obcemu, więc najlepiej - z niewielką pomoc przyjaciela, jakim szybko okaże się Dan Schawbel - zacząć budować własny image. Oczywiście z wykorzystaniem najnowszych, sprawdzonych, prezentowanych w książce narzędzi marketingowych. -
Recenzja: Z życia książek Przemek Opłocki, 2012-04-25Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jak cię widzą, tak cię piszą. Treść przysłowia odnosi się również do kariery zawodowej. Jak wykreować się w szybkiej, pędzącej rzeczywistości i nie zaginąć w tłumie? O tym jest „Personal branding 2.0”.
Przesłanie tej pozycji jest pewnie bardziej dostosowane do rynku amerykańskiego. Co nie znaczy, że w Polsce nie można wykorzystać rad Schwabel’a do budowania kariery. Coraz częściej pracodawcy w toku rekrutacji zapoznają się z profilem przyszłego pracownika na podstawie informacji dostępnych na serwisach społecznościowych czy innych stron internetowych.
Autor zachęca do zainwestowania w samorozwój (określenie konkretnych celów, wartości, poznanie siebie). Warto stworzyć w sieci własną wizytówkę (strona www lub blog) i zadbać o jego promocję. Przydatne będzie również budowanie sieci kontaktów i wykreowanie wizerunku eksperta (oczywiście popartego rzetelną wiedzą). To tylko niektóre z rad – resztę przyniesie lektura książki.
Czy tworzenie własnej, osobistej marki jest nowatorskim podejściem? Raczej nie. Podręcznik Schawbela to nic innego jak zbiór rad, jak budować własne nazwisko w obecnych realiach. Autor „Personal brandingu 2.0” bazuje głównie na kreację siebie w sieci. Trudno nie zgodzić się, że nasz wizerunek w istotnym stopniu jest kształtowany przez Internet i korzystające z jego możliwości urządzenia. Książka porządkuje wiedzę i wskazuje co należy zrobić, by skutecznie stworzyć i utrzymać własną, niepowtarzalną markę – siebie. -
Recenzja: biznes.onet.pl Artur JabłońskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Żyjemy w czasach, w których każdy z nas musi dbać o swoją osobistą markę – i bynajmniej nie wynika to z ogromnej liczby osób funkcjonujących obecnie jako jednoosobowe firmy. Możliwość niemalże nieskończonego szperania w ofertach w obrębie jakiejkolwiek branży sprawia, że przetrwają jedynie najciekawsi.
To nie zawsze oznaczać musi również najlepsi, aczkolwiek dobrze by było, gdyby te dwie rzeczy faktycznie się łączyły i w idealnym świecie tak to właśnie wygląda. Niemniej bezpiecznym byłoby założyć, że najciekawsi = najlepiej wypromowani, rzucający się w oczy. Nie nazywając się Coca Cola , a Jan Kowalski wcale nie jesteśmy z góry skazani na porażkę. W podobny sposób promuje się markę, jak i samego siebie – i to jest właśnie personal branding. Kluczem jest znajomość kilku podstawowych zasad postępowania, które pomogą wykreować nasz pozytywny obraz w oczach innych.
Dlaczego w ogóle warto dbać o swoją osobistą markę Szczególnie łatwo odpowiedzieć na to pytanie w przypadku osób poszukujących pracy. Wszyscy mniej więcej wyobrażamy sobie, jak często czynniki bynajmniej nie merytoryczne wpływają na odrzucenie naszej kandydatury na dane stanowisko. Nie musi to być powodowane złą wolą, może wynikać z przypadku czy faktu, że identycznie wyglądających aplikacji od niczym się niewyróżniających kandydatów były setki. Co innego, jeżeli uczynimy się wyjątkowymi, zauważalnymi – zgodnie ze starą zasadą wyróżnij się albo zgiń.
Niemniej dbać o swoją osobistą markę należy w każdej sytuacji, nie tylko wówczas, gdy znajdujemy się w warunkach przejściowych, takich jak poszukiwanie pracy właśnie. Na kształt naszej marki wpływ ma kilka czynników. Oczywiście znajdują się wśród nich takie, których istnienia łatwo się domyślić: od ubioru po styl zachowania, charakter, itd., słowem wszystko, co związane z naszą codziennością. Niemniej w dzisiejszym świecie zdominowanym przez Internet i media społecznościowe (co piata otwierana strona świecie to na chwilę obecną Facebook) kto wie czy nie ważniejszy jest sposób promowania samego siebie właśnie w sieci.
Warto więc na bieżąco monitorować, co na nasz temat mówi się w Internecie oraz – co najważniejsze – jaką cenzurkę sami sobie wystawiamy. Narzędzi do mierzenia własnego wpływu na innych istnieje wiele – do najpopularniejszych należy Klout, badający zasięg naszego oddziaływania na ludzi oraz wskazuje tematy, w których możemy uchodzić za znawców. Jeżeli nie interesuje nas tak sprofilowany zestaw informacji, możemy ograniczyć się po prostu do wpisania własnego imienia i nazwiska w Google – i naprawdę warto przynajmniej raz w miesiącu taką kwerendę przeprowadzić. Chociażby po to, by zobaczyć na jak wysokim miejscu się pojawiamy i w jakim kontekście.
Drugim elementem, prawdopodobnie najistotniejszym, jest dbałość o wygląd swoich profili społecznościowych. Wiadomo, że nie musi nam się podobać ograniczenie własnej chęci dzielenia się informacjami ze względu na potencjalne ryzyko ujrzenia ich przez nieodpowiednie osoby. Niemniej z pomocą przychodzi kategoryzowanie treści według użytkowników, którzy mają do nich dostęp. Niech zdjęcia z imprezy pozostaną dostępne dla bliskich znajomych, szefowi (tudzież rekruterowi) lepiej nie podtykać ich w ten sposób. Zadbajmy o odpowiednie zdjęcie profilowe – niech pokazuje nas jako profesjonalistów (tyczy się to oczywiście głównie serwisu goldenline, ale nie tylko – warto również na Facebooku czy Naszej Klasie wyglądać na poważną, godną zaufania osobę).
Osobny akapit warto poświęcić zamieszczanym przez nas wpisom. Niech trzymają odpowiedni poziom – nie dzielmy się wszystkimi przemyśleniami czy skojarzeniami, które przejdą nam przez głowę. W sposób uprzejmy i rozsądny odnośmy się do wpisów innych. Jakakolwiek forma agresji w sieci (a wbrew pozorom wiele osób pozwala sobie na nią nawet legitymując takie treści własnym nazwiskiem) dyskwalifikuje nas na wejściu.
Będąc przy wpisach, warto zahaczyć o kolejne formy promocji osobistej marki związane z generowaniem kontentu: swojej własnej stronie (na przykład blogu osobistym). Jest to idealny sposób na przedstawienie swojego portfolio, dotychczasowych dokonań w formie, nad którą masz całkowitą kontrolę. Najważniejsze, że jesteś w stanie zaprezentować siebie jako eksperta, prezentując wiedzę ekspercką i orientację w najnowszych trendach z własnej branży, jednocześnie zaś pokazujesz, że to, co robisz, Cię pasjonuje. Odsyłając na swoją osobistą stronę poprzez CV czy wizytówkę jesteś w stanie w atrakcyjny sposób „sprzedać” nieporównywalnie większą ilość informacji na swój temat, co zwiększa Twoje szanse w starciu z konkurencją.
Koncentrując swoje działania na największych i najbardziej wyrazistych elementach, nie zapomnij przy tym o tych najmniejszych – diabeł tkwi w szczegółach. Na twoją osobistą markę pracują nawet takie detale jak stopka w wysyłanych mejlach – warto zagospodarować nawet takie fragmenty internetowej przestrzeni.
Pracując nad personal brandingiem odniesiesz jeszcze jedną korzyść – zmotywujesz dzięki temu samego siebie do autoewaluacji. W końcu wykonasz szereg zadań, których celem będzie wskazanie swoich mocnych punktów, zrozumienie metod, którymi komunikujesz się z innymi, własnych reakcji, itd. To bezcenne doświadczenie. Dbając o swoją osobistą markę nie tylko wpływasz na swój wizerunek, lecz odkrywasz przy tym samego siebie, precyzujesz mocne strony. Dzięki temu zyskujesz kontrolę nad swoim dalszym rozwojem zawodowym, a także osobistym.
Wskazane przeze mnie obszary pozwalają Ci rozpocząć pracę nad osobistą marką, skupiając się głównie na tym, czy w obecnym kształcie dane kanały komunikacji funkcjonują właściwie i w pełni oddają, kim jesteś i co robisz. Możliwości jest oczywiście o wiele więcej. Zachęcam do poszukiwań formy spełniającej Twoje oczekiwania. -
Recenzja: marketingdokobiet.pl 2012-03-24Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kilka miesięcy temu, przygotowując jedno ze spotkań PoznańPR na temat budowania marki osobistej szukałam informacji o personal brandingu. Takich informacji, które szczególnie przydadzą się osobom dopiero zaczynającym myśleć o tym, że warto o swój wizerunek dbać lub takim, które już coś robią ale do końca nie wiedzą jak. Wówczas nie było jeszcze na rynku książki Dana Schawbela. A szkoda, bo jest to książka dokładnie dla takich osób.
Autor Personal brandingu 2.0 jest uważany za swego rodzaju guru personal brandingu. Jego blog PersonalBrandingBlog.com jest często polecany i cytowany przez najbardziej liczące się branżowe media.
Co takiego jest w tej książce, że warto ją przeczytać Przede wszystkim garść naprawdę sensownych, dla niektórych oczywistych, porad na temat kwestii, o których warto myśleć planując swoją karierę. W dzisiejszych czasach, aby osiągnąć zamierzone cele, biznesowe czy tez zawodowe, należy wykorzystywać elementy marketingu i PRu w zastosowaniu do własnej osoby.
Autor przeprowadza czytelnika przez 4 etapy kreowania marki osobistej: jej odkrywanie, tworzenie, prezentowanie i utrzymanie. Pierwszy z nich pokazuje, jak w najlepszy sposób dowiedzieć się czegoś o sobie i znaleźć swoje najlepsze strony. Kolejny wskazuje narzędzia marketingowe, które warto wykorzystać do budowania marki. Trzeci etap pokazuje jak promować swoje umiejętności. Ostatni etap to działania zmierzające do utrzymania marki na rynku. Jak widzicie schematy działania są podobne jak w przypadku kreowania każdej innej marki. Jednak ich realizacja w Personal brandingu 2.0 jest dopasowana ściśle do budowania marki osobistej.
Część z Was ma już pewnie za sobą pewne etapy budowania własnej marki, o których pisze Schawbel. Książka jest raczej dla osób zaczynających przygodę z personal brandingiem, które dopiero planują działania mające na celu zrobienie z nich „tych wyjątkowych” na rynku pracy. Ci znajdą tu na pewno wiele ciekawych wskazówek, które będą mogli wykorzystać. -
Recenzja: pijarukoksu.wordpress.com Pijaru Koksu, 2012-03-21Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Sieć 2.0 to miejsce, w którym nie tylko wielkie korporacje mogą promować swoje produkty. Możemy również promować siebie i tworzyć własne marki osobowe. Sam obserwuję wiele osób, które w świecie 1.0, bez mediów społecznościowych, blogów i internetowego networkingu nie miałyby tego statusu, jaki mają teraz. Nie byłoby również tego bloga i nie musielibyście czytać moich wypocin. ;)
Jednak mamy erę internetu, który współtworzą użytkownicy. Owo współtworzenie przebiega na różnych frontach, a jednym z nich są działania personal brandingowe, czyli kreujące marki danych osób. W jakim celu? Między innymi, żeby pokazać umiejętności i wartość danej osoby na rynku pracy. To również dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi, które pozwala zbudować pewien kapitał społeczny.
Dan Schawbel w Personal Branding 2.0 opisał większość kroków, które musimy przejść, żeby stworzyć swoją osobistą markę. Dlatego opiszę co ciekawego znalazłem w owej publikacji i dla kogo ona jest. Najpierw kilka słów o autorze, a jest to całkiem ciekawa persona.
Dan jest partnerem zarządzającym w Millennial Branding LLC, czyli pracuje w tym o czym pisze, tworzy marki osobiste na zamówienie. Jego artykuły pojawiły się w ponad 150 mediach (m. in. New York Times i Wall Street Journal), a omawiana tutaj książka trafiła na listę 100 najpopularniejszych książek biznesowych w Amazon.com. Ma 28 lat i to chyba świadczy o nim najlepiej, bo jest nazywany “guru personal brandingu”, a dopiero 6 lat temu skończył Uniwersytet Bentleya. Uważa się za przedstawiciela pokolenia Y i swoją książkę również kieruje do ludzi tej generacji.
Zaprezentuj swoją markę
260 stron tej książki jest pełne podpowiedzi jak wykorzystać nowoczesne media na użytek naszej własnej, osobistej marki. Owszem, jest tu kilka przegadanych fragmentów w których autor skupia się trochę za bardzo na swoich sukcesach, no, ale ma do tego moim zdaniem święte prawo. Poza tym sam jest najlepszym przykładem personal brandingowego case study. Postanowiłem krótko omówić kilka punktów, które mnie najbardziej zainteresowały.
Networking, Schawbel uważa, że bez odpowiednio dużej sieci kontaktów nie zabrniemy daleko. Naszą markę kreują również odbiorcy, współpracownicy lub wpływowi ludzie. Na polskim gruncie warto na przykład zasubskrybować na Facebooku Pawła Tkaczyka lub Macieja Budzicha (ewentualnie mnie ;) ), którzy mogą zalinkować nasz artykuł lub polecić nas jako eksperta w jakiejś dziedzinie. Autor uważa, że wszystkie nasze kontakty powinny być podporządkowane myśli, że “oto tworzymy kolejną nić naszej networkingowej sieci”. Chociażby to było zwykłe spotkanie ze znajomymi, warto zacieśniać więzi, bo nie wiemy kiedy dana znajomość może zaprocentować na korzyść naszej kariery.
Kolejnym ważnym krokiem jest tworzenie samodzielnego PRu. Warto szukać artykułów, które są dla nas interesujące i je komentować, wysyłając opinie do dziennikarzy – być może ją wydrukują lub uwzględnią w kolejnej publikacji. Tworząc zaś własny osobisty zestaw prasowy przedstawiamy nasze dokonania i kompetencje. Pamiętać należy, że zanim jednak wyślemy cokolwiek do nowo poznanej osoby, warto najpierw się przedstawić. Twórzmy swój wizerunek i nagłaśniajmy go stopniowo. Dodanie sygnatury do maila, w której podamy inne możliwości kontaktu i adres naszej strony lub bloga da nam dodatkowe profity. Jeśli dopiero szukamy pracy to i tak zachowujmy się jakbyśmy sami w sobie byli firmą. Takie podejście w Polsce jest jeszcze pewnym novum, więc macie szansę zabłysnąć.
W Personal Brandingu znajdziemy również porady jak korzystać z poszczególnych platform społecznościowych w celu budowania naszej marki. Krok po kroku – co należy uzupełnić, co udostępniać, kogo obserwować. Taki pakiet złotych porad, które są proste, ale czasami o nich zapominamy. Warto prześledzić punkt po punkcie czy wszystko mamy poustawiane like a pro. W rozdziale na temat blogowania mamy nawet tabelę z plusami i minusami poszczególnych platform, aby wybrać tę najbardziej adekwatną do nas.
Dan – a jest on guru w swojej dziedzinie! – uważa, że prowadzenie własnego, profesjonalnego bloga to jedna z najlepszych katapult do sukcesu. Zwłaszcza dla młodych ludzi, którym trudno o możliwość publikacji w mainstreamowych mediach lub portalach. Tutaj mogę to potwierdzić na własnym przykładzie, bo bez tego bloga, który właśnie czytacie nie otrzymałbym żadnego z dwóch staży jakie odbyłem, ani pracy w agencji marketingowej. To co przekazuje się na blogu jest najlepszą wizytówką wiedzy i doświadczenia.
Personal branding dla każdego?
Raczej nie dla każdego, bo niektórzy to co poleca autor już dawno zastosowali opierając się na swoich instynktach marketingowych. To raczej pozycja dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją karierę zawodową. Studenci lub juniorzy w agencjach na pewno mogą z niej trochę wynieść i zbudować swój ekspercki, markowy wizerunek. Końcówka książki opowiada nawet o szukaniu pracy dzięki social mediom, więc jeśli szukacie etatu, to polecam lekturę. ;)
Dla mnie osobiście książka była odrobinę przegadana i posłuży mi jako dopełnienie tego co już zacząłem. Po prostu kilka rzeczy trzeba doprecyzować. Dlatego, jeśli już rozkręciliście w jakiś sposób swoją machinę brandingową to podchodźcie do tej książki tylko w ramach drobnych inspiracji, wtedy się nie rozczarujecie. Niemniej, gdybym przeczytał tę książkę rok temu, to na bank robiłbym wszystko po kolei, co autor przykazał, bo to po prostu dobre i sprawdzone rady.
Rzekłem! -
Recenzja: Personel Plus 2012-03-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Świadomi konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że zwykle nie kupują jeansów, telefonów, sprzętu RTV, hamburgerów, tylko logo, którymi są one opatrzone. Warto się w takim razie zastanowić, w jakiej formie jest nasza osobista marka. Przemyślane działanie pozwoli zająć najatrakcyjniejsze miejsce na półce hipermarketowego rynku pracy lub niszowego sklepu z pracownikami dla szczególnie wymagających. Markę buduje się nie tylko w najbliższym otoczeniu. Dzięki narzędziom wskazanym w tej książce można zyskać świeże i szersze spojrzenie na cały proces osobistego marketingu. Czytelnik nauczy się w nienachlany i indywidualny sposób wykorzystywać media społecznościowe, przykładowo Linkedln, Facebook i Twitter, a także sięgnie po takie możliwości autopromocji, jak błogi i życiorysy wideo. Wedle własnego uznania może zbudować swój wizerunek poważnego specjalisty i eksperta lub bardzo kreatywnego, otwartego człowieka.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Me 2.0. 4 Steps to Building Your Future (Revised and Updated Edition)
- Tłumaczenie:
- Maksymilian Gutowski
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3502-3, 9788324635023
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-02-10
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5774-2, 9788324657742
- Data wydania ebooka :
-
2012-08-30
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 7645
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 6.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF »
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Power
Spis treści książki
Przedmowa (7)
Wprowadzenie (9)
Część I: Narodziny osobistej marki (13)
Rozdział 1. Marka, czyli TY! (15)
Rozdział 2. Pokolenie Y idzie do pracy (39)
Rozdział 3. Dowódca - czyli Ty (45)
Rozdział 4. Aspekty tworzenia osobistej marki (55)
Część II: Cztery etapy dowodzenia karierą (101)
Rozdział 5. Etap 1. - Odkryj swoją markę (103)
Rozdział 6. Etap 2. - Stwórz swoją markę (137)
Rozdział 7. Etap 3. - Zaprezentuj swoją markę (171)
Rozdział 8. Etap 4. - Utrzymaj swoją markę (189)
Część III: Teraz Ty dowodzisz (205)
Rozdział 9. Branding osobisty dla poszukujących pracy (207)
Rozdział 10. Podbój rynku pracy (217)
Rozdział 11. Rezultaty, które odmienią Twoje życie (229)
Podziękowania (243)
Słowniczek brandingu osobistego (245)
Bibliografia (253)
O autorze (259)
Onepress - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Nie jesteśmy ekspertami od emocji. Mamy problem z odczytywaniem ich u innych ludzi, nierzadko nie potrafimy nawet określić tego, co nam samym w duszy gra. To efekt tego, jak nas wychowano, spadku kulturowego, jaki odziedziczyliśmy. Także w pracy. W rezultacie zamiast partnerskich w wielu relacjach zawodowych panują niezdrowe układy podległości i dominacji. A my, choć podskórnie czujemy, że coś tu jest nie w porządku, i tak się na to godzimy, i znosimy atmosferę, która psuje nam krew i obrzydza życie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Książka, którą za chwilę zaczniesz czytać, jest piątą edycją longsellera poświęconego polskiemu rynkowi sprzedaży. Od czasu, gdy Arkadiusz Bednarski przygotowywał pierwsze wydanie, świat bardzo się zmienił. Zmieniły się rynek, metody sprzedaży, a nawet przepisy prawa. Pojawiły się nowe media społecznościowe, masowo uzbroiliśmy się w superkomputer, który nosimy w torebce lub kieszeni spodni i dla niepoznaki wciąż nazywamy telefonem. Sprzedaż produktów przez internet wzrosła dwudziestokrotnie. Dlatego dziś, sięgając po Mistrza sprzedaży, możesz się spodziewać innego poradnika niż ten, który ukazał się w 2009 roku.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.94 zł
59.90 zł (-35%) -
Promocja
W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Dzięki tej książce będziesz mógł wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu. Zyskasz głęboką wiedzę, zebraną na podstawie prac psychologów. Na tej podstawie łatwo wypracujesz taktykę utrzymania władzy nad umysłami klientów. Dowiesz się, jakie cechy musisz nadać swojej ofercie, aby na dłużej zaskarbić lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie potrzebny, od którego nie będzie można się oderwać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Zastanawiasz się czasem, dlaczego niektórzy są nieprzyzwoicie bogaci? Niezwykłe jest to, że w większości nie wyróżniają się niczym szczególnym. Najczęściej są to uczciwi, ciężko pracujący ludzie, którzy podjęli ryzyko, rozwinęli specjalistyczną wiedzę w swoich dziedzinach i nie poddali się, gdy natrafili na trudności. Sukces finansowy nie jest więc żadnym cudem ani nie zależy od szczęścia. Przychodzi zgodnie z prawem przyczyny i skutku. Jeśli zainicjujesz przyczyny, otrzymasz skutki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wzbogać się po swojemu. Jak szybko osiągać własne cele finansowe Wzbogać się po swojemu. Jak szybko osiągać własne cele finansowe
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Instagram to potęga. Szybko się rozwinął, zyskał popularność i dziś jest dostępny z każdego urządzenia mobilnego, a na swoje konta w serwisie codziennie zaglądają miliony ludzi. Nie każdy coś publikuje, ale wielu z tych, którzy to robią, zarabia dzięki Instagramowi naprawdę duże pieniądze. Chcesz do nich dołączyć? Świetnie się składa, ponieważ dzięki tej książce masz spore szanse dobrze zacząć. Nawet jeśli nie masz jeszcze profilu na Insta gramie. Albo masz, ale jest niewielki i ― z pozoru ― niewiele może.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
MICROINFLUENCER - jak zarabiać na instagramie mając małe konto? MICROINFLUENCER - jak zarabiać na instagramie mając małe konto?
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ludzie od bardzo dawna korzystali z odnawialnych źródeł energii, jednak nie umieli jej w łatwy sposób magazynować. Stąd się wzięła przewaga paliw kopalnych: pozwalały na przechowywanie energii. Do niedawna, z uwagi na środowiskowe skutki korzystania z kopalin, świat desperacko poszukiwał efektywnego magazynowania energii pochodzącej z OZE. Rozwiązaniem okazał się lit: dzięki bateriom litowym można tworzyć zamknięte systemy oparte na OZE ― i to może być przełom w rewolucji energetycznej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Lit: złoto przyszłości. Globalny wyścig o dominację w produkcji baterii i zwycięstwo w nowej rewolucji energetycznej Lit: złoto przyszłości. Globalny wyścig o dominację w produkcji baterii i zwycięstwo w nowej rewolucji energetycznej
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Kreatywność ma ogromny wpływ na efektywność i rezultaty pracy. Dodatkowo jest uważana za podstawę sukcesu biznesowego. Czy kreatywności można się nauczyć? Zdecydowanie tak. Kto myśli o niej we właściwy sposób i poznaje nowe metody rozwiązywania problemów, zapewnia sobie realny i stały wzrost jej poziomu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Podręcznik kreatywnego myślenia. Twórcze rozwiązywanie problemów w sferze biznesowej Podręcznik kreatywnego myślenia. Twórcze rozwiązywanie problemów w sferze biznesowej
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania o kontrolę nad swoim życiem, o sukcesy i o równowagę w związku i w życiu osobistym. Znajdziesz tu syntezę najlepszych pomysłów i strategii zarządzania czasem, zaprezentowanych w postaci łatwego do wdrożenia planu działania. Dowiesz się, jak zorganizować swoje życie w jego siedmiu podstawowych obszarach, które mają zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia pełnej równowagi i spokoju umysłu. Nauczysz się ustalać jasne priorytety i efektywnie zarządzać czasem. Posiądziesz również sztukę skupiania się na jednej, wybranej rzeczy, którą możesz zrobić w danym momencie, aby osiągać jak najlepsze wyniki w określonej dziedzinie. Innymi słowy, zaczniesz realizować swój prawdziwy potencjał — minuta po minucie i godzina po godzinie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Punkt skupienia. Uprość swoje życie, zwiększ produktywność i osiągaj wszystkie swoje cele! Punkt skupienia. Uprość swoje życie, zwiększ produktywność i osiągaj wszystkie swoje cele!
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągania maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad ― stanowi więc ona wyczerpujące, z zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy „czynnik X” ― dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Pełne zaangażowanie! Inspiruj, motywuj i wydobywaj pełny potencjał ze swojego zespołu Pełne zaangażowanie! Inspiruj, motywuj i wydobywaj pełny potencjał ze swojego zespołu
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmowania szybkich i trafnych decyzji. Używa się w tym celu zarówno charakterystycznej dla storytellingu narracji, jak i wizualizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
![](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
![ajax-loader](https://static01.helion.com.pl/onepress/img/ajax-loader.gif)
Oceny i opinie klientów: Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki Dan Schawbel (5)
Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(0)
(2)
(3)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii