Ochrona praw konsumentów. Teoria i praktyka
- Autor:
- Katarzyna Szczepańska
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 372
-
PDF
Opis książki: Ochrona praw konsumentów. Teoria i praktyka
Celem prezentowanej publikacji jest przedstawienie problematyki praw konsumenta w świetle podstaw teoretycznych, obowiązujących aktów prawnych i praktyki rynkowej. Cel został sformułowany na podstawie wieloletnich doświadczeń autorki zarówno w doradztwie gospodarczym, jak i znajomości praktyk rynkowych w różnych sektorach gospodarki (np. ubezpieczeniach, handlu elektronicznym oraz innych usługach). Cel publikacji wynika z potrzeb prowadzonej działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej, jak również z rozwoju programów kształcenia w wielu polskich uczelniach w zakresie: zarządzania odpowiedzialnością przedsiębiorstwa, zarządzania relacjami z klientami czy standardów obsługi klienta (konsumenta), a także ochroną praw konsumentów i obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych.
Praca została opatrzona załącznikami służącymi przedstawianiu praktycznych przykładów rozwiązań odnoszących się bezpośrednio do ochrony praw konsumentów. Załączniki stanowią podstawę do poznania i analizy wybranych aspektów dotyczących praw konsumenta i ich ochrony oraz uzupełniają zakres merytoryczny monografii.
Wybrane bestsellery
-
Książka przedstawia teoretyczne podstawy zarządzania jakością w ujęciu zarządzania operacyjnego. Przedstawia zagadnienia teorii jakości, systemów jakości, ekonomiki jakości oraz metod wspomagających zarządzanie jakością i jego doskonalenie. Odbiorcami książki są nie tylko studenci uczelni ...
-
Książka przedstawia teoretyczne podstawy zarządzania jakością w ujęciu zarządzania operacyjnego. Przedstawia zagadnienia teorii jakości, systemów jakości, ekonomiki jakości oraz metod wspomagających zarządzanie jakością i jego doskonalenie. Odbiorcami książki są nie tylko studenci uczelni ...
-
Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie w perspektywie zarządczej teoretycznych i praktycznych podstaw różnych klasyfikacji zasad zarządzania jakością oraz uporządkowanej ich charakterystyki. Cel został sformułowany na podstawie wieloletniego doświadczenia autorki w projektowaniu o...
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)31.91 zł
49.90 zł(-36%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
Ebooka "Ochrona praw konsumentów. Teoria i praktyka" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Ochrona praw konsumentów. Teoria i praktyka" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Ochrona praw konsumentów. Teoria i praktyka" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-815-6595-0, 9788381565950
- Data wydania ebooka:
- 2024-02-28 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 230944
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.1MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp 11
Rozdział 1. Pojęcie konsumenta 17
1.1. Ekonomiczne ujęcie konsumenta 17
1.2. Marketingowe ujęcie konsumenta 21
1.3. Prawne ujęcie konsumenta 26
1.4. Społeczne ujęcie konsumenta 31
Rozdział 2. Prawa konsumenta 34
2.1. Perspektywy praw konsumenta 34
2.2. Prawo do zaspokojenia podstawowych potrzeb 42
2.3. Prawo wyboru 43
2.4. Prawo do zdrowego środowiska 44
2.5. Prawo do bezpieczeństwa 46
2.6. Prawo do informacji 52
2.7. Prawo do edukacji konsumenckiej 55
2.8. Prawo do efektywnego dochodzenia roszczeń 57
2.9. Prawo do bycia wysłuchanym 57
Rozdział 3. Legitymizacja praw konsumenta 59
3.1. Geneza legitymizacji praw konsumenta 59
3.2. Źródła prawa europejskiego 61
3.3. Europejskie podstawy prawa ochrony konsumentów 63
3.4. Projekt „Nowego ładu dla konsumentów” 69
3.5. Egzekwowanie prawa ochrony konsumentów 71
Rozdział 4. Kodeksy dobrych praktyk w ochronie praw konsumenta 77
4.1. Podręcznik dobrych praktyk UNCTAD 77
4.2. Standard dobrych praktyk ISO 81
4.3. Sektorowe dobre praktyki ochrony konsumentów 84
Rozdział 5. Polityka ochrony praw konsumentów w Unii Europejskiej 144
5.1. Pojęcie polityki ochrony praw konsumentów 144
5.2. Zarys rozwoju polityki ochrony praw konsumentów 146
5.3. Program na lata 2020–2025 153
Rozdział 6. Ochrona praw konsumentów w Polsce 159
6.1. Podstawy prawne 162
6.2. Ochrona praw konsumentów w handlu tradycyjnym 165
6.2.1. Umowa sprzedaży 165
6.2.2. Gwarancja 169
6.2.3. Reklamacja 171
6.2.4. Rękojmia 174
6.2.5. Obowiązki informacyjne przedsiębiorców 178
6.3. Ochrona praw konsumentów w handlu elektronicznym 184
6.3.1. Regulamin sklepu 185
6.3.2. Odstąpienie od umowy 186
6.3.3. Obowiązki informacyjne przedsiębiorców 190
6.4. Ochrona praw konsumentów usług 193
6.4.1. Ochrona praw konsumenta usług bankowych 193
6.4.2. Ochrona praw konsumenta usług turystycznych 196
6.4.3. Ochrona praw konsumenta usług lotniczych 199
6.4.4. Ochrona praw konsumenta usług finansowych 208
6.4.5. Ochrona praw konsumenta usług cyfrowych 210
6.4.6. Ochrona praw konsumenta usług hotelarskich 214
6.4.7. Ochrona praw konsumenta usług ubezpieczeniowych 215
Rozdział 7. Odpowiedzialność za produkt 218
7.1. Podstawy prawne 218
7.2. Dyrektywy Nowego Podejścia 224
7.3. Odpowiedzialność producenta 235
Rozdział 8. Ochrona zbiorowych interesów konsumentów w Polsce 240
8.1. Podstawa prawna 240
8.2. Polityka ochrony praw konsumentów 241
8.3. Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów 247
8.4. Nieuczciwe praktyki rynkowe 252
8.5. Klauzule abuzywne 259
8.6. Sankcje prawne 265
Rozdział 9. Instytucje ochrony praw konsumentów w Polsce 270
9.1. Podstawy prawne 271
9.2. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 273
9.3. Inspekcja Handlowa 275
9.4. Rzecznik konsumentów 278
9.5. Federacja Konsumentów 280
9.6. Organizacje konsumenckie 281
9.7. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich 282
9.8. Rzecznik Finansowy 283
9.9. Rzecznik Praw Pacjenta 286
9.10. Rzecznik Praw Pasażera Kolei 288
9.11. Sądy powszechne 291
Rozdział 10. Instytucje ochrony praw konsumentów w Europie 294
10.1. Międzynarodowa Sieć Ochrony Konsumenta 294
10.2. Międzynarodowa Organizacja Konsumentów 295
10.3. Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich 295
10.4. Federacje organów krajowych 298
Rozdział 11. Alternatywne dochodzenie roszczeń 299
11.1. Arbitraż 300
11.2. Mediacje 302
11.3. Standard ADR 305
11.4. Platforma ODR 312
Rozdział 12. Wytyczne Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej 319
12.1. Wytyczne dotyczące kodeksów postępowania 319
12.2. Wytyczne dotyczące postępowania z reklamacjami 322
12.3. Wytyczne dotyczące rozstrzygania sporów na zewnątrz organizacji 329
Zakończenie 334
Bibliografia 339
Spis załączników 348
Załączniki 349
Indeks rzeczowy 370
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej - inne książki
-
Prezentowane opracowanie jest pierwszym tomem podręcznika z serii wydawniczej Miękkie zarządzanie w organizacji, poświęconego wybranym aspektom miękkiego zarządzania ludźmi. Poszczególne rozdziały koncentrują się wokół wybranych zagadnień z obszaru rekrutacji i selekcji ludzi do organizacji, ich ...
Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji
-
W prezentowanej pracy przedstawiono trzy zagadnienia: szkodliwą dla stabilności gospodarczej finansjalizację, działania ekonomiczne rządu oraz wytyczanie kierunków rozwoju układu. Przeciwdziałanie niekorzystnym skutkom finansjalizacji i polityka rozwoju należą do zadań rządu. Dla sukcesu rozwojow...
-
Całość serii wydawniczej adresowana jest do różnych grup zawodowych, a prezentowany drugi tom zwłaszcza do środowisk naukowych, zajmujących się badaniami współczesnych trendów politycznych, społecznych, ekonomicznych i kulturowych oraz popularyzacją wiedzy na ten temat. Głównym zadaniem opracowan...
Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej
-
Intuicyjnie zawsze wymienia się ludzi starszych jako przykład wykluczenia cyfrowego. Chcieliśmy poznać głębiej ten problem, a przede wszystkim zweryfikować rozmiary i przyczyny tego zjawiska. Zaprojektowaliśmy wielostronne podejście do problemu, zbadanie rozmaitych czynników mogących mieć w...
Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym
-
W prezentowanym wyborze tekstów zagadnienie zaufania podjęto w sposób możliwie aktualny i wszechstronny. Odnosi się to zarówno do kwestii ogólnych, wręcz filozoficznych, związanych z narzuceniem na sposób działania maszyn pewnych norm, które od wieków postulują etycy (np. Arystoteles); jak równie...
-
Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwartym. W rozdziale pierwszym omówiono i...
Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw
-
Publikacja jest częścią serii opracowań poświęconych finansom cyfrowym, powstałych w Zakładzie Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W ich przygotowaniu oprócz pracowników naukowych Zakładu Finansów udział wzięli eksperci zewnętrzni z innych ośrodk&o...
-
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędz...
Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
-
Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookreso...
Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa
-
Celem monografii jest przedstawienie podstaw koncepcji zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń. Wymaga to zaprezentowania specyfiki i uwarunkowań prawnych działalności ubezpieczeniowej oraz omówienia dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej, struktury procesó...
Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Ochrona praw konsumentów. Teoria i praktyka Katarzyna Szczepańska (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.