Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
- Autor:
- Tomasz Gordon
- Promocja Przejdź
- Ostatnie sztuki
- Promocja Przejdź
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 49
- Stron:
- 200
- Czas nagrania:
- 5 godz. 6 min.
- Czyta:
- Mirosław Haniszewski
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
Rozmowa w Radiowej Czwórce z Tomaszem Gordonem >> POSŁUCHAJ
Podcast 51: Kompetencje ważne w kryzysie z Tomaszem Gordonem >> POSŁUCHAJ
Ciekawi Cię - „jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?" >> ZOBACZ
O złych i dobrych menedżerach-coachach: dlaczego jedni uskrzydlają, a inni są kulą u nogi. Nowa psychologia zarządzania >> POSŁUCHAJ
Cztery książki dla biznesu, które ułatwią Ci prowadzenie i rozwój firmy >> PRZECZYTAJ
Jak błyskawicznie zmotywować tych, których chce się najmniej? >> PRZECZYTAJ
Tomasz Gordon – Odwaga i motywacja. Odc. 59 >> POSŁUCHAJ
Czym jest psychologia zarządzania >> POSŁUCHAJ
Na co zwracają uwagę rekruterzy? Poradnik, jak przygotować się do rozmowy o pracę >> POSŁUCHAJ
Jak wzmacniać swoją odwagę w czasach pandemii? Rozmowa z Tomkiem Gordonem >> POSŁUCHAJ
„Nowa psychologia zarządzania” według Tomasza Gordona >> PRZECZYTAJ
5 pytań do Tomasza Gordona >> POSŁUCHAJ
Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać?
Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego?
Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść efektywność procesów rozwojowych?
Samoświadomość, motywowanie siebie i innych oraz rozwiązywanie konfliktów w zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą być wydatnie wzmocnione dzięki lekturze pracy p. Tomasza Gordona. Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt starannie przygotowany i użyteczny nie tylko dla menedżerów.
Prof. zw. dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
Wybrane bestsellery
-
Kariera. Sukces. Szczęśliwe życie. Trzy cele, jedna metoda. ABC rozwoju osobistego dla współczesnych liderów i liderek. Nowoczesne techniki wsparte doświadczeniem Dale Carnegie Training. Chcesz być najlepszą wersją siebie, odnosić sukcesy w biznesie i życiu osobistym, ale nie wiesz jak? Jedno j...
Przejmij kontrolę. Poczuj wewnętrzną siłę, zbuduj trwałe relacje i żyj tak, jak chcesz Przejmij kontrolę. Poczuj wewnętrzną siłę, zbuduj trwałe relacje i żyj tak, jak chcesz
(31.43 zł najniższa cena z 30 dni)33.67 zł
44.90 zł(-25%) -
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(44.16 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(31.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(42.88 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(35.14 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(25.54 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Coaching definiuje się jako interaktywny proces rozwoju zawodowego lub osobistego. Sięgając po metody rodem z psychologii, coaching pomaga poprawiać wyniki, osiągać cele i odpowiadać na ważne pytania związane z działaniem firmy, karierą lub życiem prywatnym. W procesie coachingowym uczestniczą zw...
Autocoaching dla każdego. Odnajdź swoje mocne strony i osiągnij zaplanowane cele Autocoaching dla każdego. Odnajdź swoje mocne strony i osiągnij zaplanowane cele
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%)
O autorze książki
Tomasz GordonTomasz Gordon jest certyfikowanym trenerem biznesu, mentorem, twórcą i koordynatorem innowacyjnych studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy, Toruniu i Warszawie, Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Od ponad 17 lat wspiera menedżerów, działy HR i sprzedaży w rozwoju ich kompetencji. Prowadził zaawansowane projekty szkoleniowe między innymi dla Samsung Electronics Polska, Huawei Polska oraz PZU. Od 2007 roku jest ekspertem wielopoziomowego testu kompetencji zawodowych Master Person Analysis. Jego artykuły publikowano w magazynach: Personel i Zarządzanie, Szef Sprzedaży, Nowa Sprzedaż, As Sprzedaży i World Business Class Magazine.
Strona autora: https://www.tomaszgordon.pl/
Ebooka "Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej (5) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Akademia Sprzedaży Patryk Jasiński Patryk JasińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Witajcie, każdy manager od czasu, do czasu musi zasięgnąć inspiracji, co w motywacji nowego piszczy. Dzisiaj recenzuję dla was książkę Tomasza Gordona- “Nowa psychologia zarządzania- jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej” zapraszam do recenzji. Plusy: – Za każdym razem, gdy książka pisana jest przez praktyka, wspominam o tym. Tutaj autor ewidentnie dowiódł, że zna się na robocie. – Bardzo szanuję to, że autor wspomina grzechy główne coachingu ostatnich lat i w metody przedstawione w tej książce nie są w stylu “możesz wszystko” itd. – Przedstawiony w książce schemat coachingowego zarządzania jest bardzo ciekawy i warto się nad nim pochylić. – Uwielbiam pracować z moimi współpracownikami w poszukiwaniu rozwiązań- nie problemów. Dużą wagę przywiązuję do takiego podejścia i bardzo dobrze, że autor poruszył to w tej książce. – Zgadzam się, że współczesny manager często musi być coachem i trenerem. – W książce spora część poświęcona została analizie transakcyjnej, która dobrze wprowadza do prawidłowego modelu zarządzania i prowadzenia rozmów z podwładnymi. – Znajdziesz tutaj całą masę historii z życia wziętych. Za te historie (bardzo prawdziwe) ogromny plus dla autora. – Bardzo przyjemnie czyta się tę książkę, ma bardzo przyjemny styl i język. Minusy: – Nie znalazłem w tej książce odpowiedzi na podtytuł, czyli, jak zmotywowować tych, którym chce się najmniej. Podane przykłady nie pokazywały, że komuś chce się najmniej np. spadek sprzedaży może mieć wiele przyczyn, nie koniecznie zaraz komuś chce się najmniej. – Trochę zbyt często użyty został clickbajtowy tytuł “innowacyjne studia”. Reasumując Bez wątpienia jest to książka, którą warto mieć w swoim arsenale. Jedyne czego mi zabrakło to, że nie znalazłem w niej odpowiedzi, na motywowanie tych, którym chce się najmniej. Nie zmienia to faktu, że ja nie znalazłem tylko odpowiedzi, ale książkę uważam za bardzo wartościową. W szczególności modele coachingowe, rozmowy i przykłady rozmów sprawiają, że jeśli zarządzasz zespołem, pracujesz w dziale HR, lub zwyczajnie chcesz poszerzać swoją wiedzę z zakresu zarządzania, warto ją przeczytać 🙂
-
Recenzja: Obserwatorium RozwojuRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wakacje, czas wolny, spowolnienie. Chcemy odpoczywać, czerpać przyjemność z otaczającej nas rzeczywistości. Nawet takiej pełnej ograniczeń jak obecnie. Ja również postanowiłam zrobić sobie mała przerwę od poważnych tematów i swoją energię skierowałam na biblioteczkę pełną oczekujących na przeczytanie pozycji. Jeżeli myślicie, że chwyciłam po powieść obyczajową to się mylicie. Owszem czytam kilka książek na raz, więc i w tym przypadku jestem w trakcie cudownej rozmowy zarejestrowanej przez Jerzego Sosnowskiego z prof. Jerzym Bralczykiem, prof. Janem Miodkiem i prof. Andrzejem Markowskim pt. "Wszystko zależy od przyimka" (to powinna być lektura szkolna!). Smakuję również pełną humoru książkę David'a Ross'a "Przewodnik ksenofoba. Szkocja". Ale nie te pozycje sprawiły, że chcę dzisiaj o nich napisać. Trzecim tomem, z którym miałam okazję się zapoznać to "Nowa psychologia zarządzania" Tomasza Gordona. Zapytacie: "I to ma nie być nic poważnego?". Otóż tak. Temat jest bardzo poważny, ale potraktowany ... ale o tym za chwilę. Zainteresowałam się tą pozycją ze względu na sporą promocję na łamach FB i LinkedIn. Słowa jakie zwróciły moją uwagę to "samoświadomość", "inteligencja emocjonalna". Dla tych, którzy śledzą moje artykuły z uważnością, nie będzie zaskoczeniem, że tak skonstruowane wyrażenia w kontekście zarządzania wzbudziły moje nie małe zainteresowanie. Przeczytałam kilka darmowych fragmentów i pod wpływem impulsu zakupiłam książkę. Nie zawiodłam się, ale doznałam również niewielkiego rozczarowania. O czym jest książka? Ano o tym jak wiedza z zakresu psychologii pomaga i wpływa na sposób zarządzania. Mamy w niej sporo odwołań do badań naukowych, ale też do narzędzia, którym posługuje się autor tj. test Master Person Analysis. Autor odwołuje się do autorytetów zarządzania i psychologii (Covey, Bennewicz, Erickson, Seligman, Dilts, Freud etc.). Znajdziecie w tej książce wiele ciekawych przykładów choć w mojej ocenie dość infantylnych. Z doświadczenia wiem, że życie kreuje o wiele ciekawsze i trudniejsze sytuacje. To, że przykład ma obrazować zastosowanie jakiejś metody, moim zdaniem nie uzasadnia braku poszanowania poziomu intelektualnego odbiorcy. I tutaj pierwszy "zgrzyt", który powoduje moje mieszane uczucia co do tej pozycji. Otóż język zastosowany w "Nowej psychologii" - trudny, nieadekwatny do realiów menadżerów, bardziej z sali wykładowej niż z biznesu w porównaniu do przykładów tam przedstawionych powoduje lekkie zmieszanie. Przepaść między poziomami jest widoczna i dotkliwa. Mamy też sporo odwołań i prób przedstawienia takich narzędzi jak analiza transakcyjna, idea procesu grupowego, coaching, SMART, model Góry Lodowej, zasady aktywnego słuchania, Kaizen etc. Z jednej strony bardzo dużo jak na ok. 200 stron książki, z drugiej strony mam poczucie, że żaden z tych tematów nie został wyczerpany do końca, bo po prostu nie mógł być. Każdy z nich to temat rzeka i wymaga odrębnych zajęć i lektur, aby je całkowicie zrozumieć. Stąd mój zachwyt zamieniał się z każdą stroną w smutek i poczucie chaosu. Gdyby nie fakt, że żadna z tych rzeczy nie jest dla mnie niczym nowym, miałabym duży problem, aby je zrozumieć. Natomiast w trakcie czytania umknął mi cel książki. Jej podtytuł to "Jak błyskawiczne zmotywować tych, którym się chce najmniej". Niestety muszę stwierdzić, że chyba bardziej adresuje on potrzeby marketingowe niż przesłanie wynikające z treści. Nie neguję faktu, że wszystko co zostało opisane, gdyby było stosowane przez managerów na pewno wpłynęłoby na motywację każdego pracownika. Jednakże czytając rozdział po rozdziale bardzo trudno jest uchwycić logikę i powiązanie, jak jedno narzędzie wpływa na kolejne i w jaki sposób lider ma przejść transformację. Tak więc dla kogo jest to książka? I czy warto ją przeczytać? Warto. Dla liderów, którzy posiadają już jakieś doświadczenie i mają własne przykłady, które mogą zastosować podczas wykonywania ćwiczeń. Dla tych liderów, którzy swoją wiedzę o zarządzaniu chcieliby wzbogacić o elementy psychologii a nie wiedzą od czego zacząć i jak się za to zabrać. Dla tych, którzy mają wątpliwości czy ich metody są skuteczne. Tym osobom gorąco polecam lekturę Tomasz Gordona
-
Recenzja: Pani ManagerRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka Tomasza Gordona to jedna z najciekawszych obecnie pozycji na rynku. Autor w treściwy sposób przedstawia wpływ coachingowego modelu zarządzania na pracowników i w szerszym ujęciu, na cele firmy. Kim jest autor? Tomasz Gordon to praktyk, który od 17 lat wspiera menedżerów, działy HR i działy sprzedaży w rozwoju ich kompetencji. Jest również twórcą i koordynatorem studiów podyplomowych na czołowych polskich uczelniach. Od wielu lat publikuje w branżowych czasopismach jak ,, Personel i Zarządzanie ‘’ czy ,, Szef Sprzedaży’’. Zaufali mu min. PZU, Huawei Polska czy Samsung Electronics Polska. Dla kogo jest ta książka? Dla managerów i liderów zespołów sprzedaży, pracowników działu HR i coachów. Tomasz Gordon bardzo skutecznie i logicznie tłumaczy zalety coachingowego modelu zarządzania. Na licznych przykładach z polskiego biznesu pokazuje jak umiejętność zadawania coachingowych pytań może pomóc pracownikowi w realizacji celu firmy. Autor używa licznych przykładów, dzieli się swoim szerokim doświadczeniem dzięki czemu książka jest przystępna nawet dla zatwardziałych wrogów coachingu. Co znajdziesz w tej książce? Książka składa się z trzech, sensownie zaplanowanych i wypełnionych ogromną treścią części. Nie ma tu mowy o żadnym laniu wody. W każdym rozdziale znajdziemy sporą dawkę wiedzy, która podana jest w przystępny i zrozumiały sposób. Do tego mnóstwo przykładów a także dodatkowych informacji, które zawarte są w ramkach. Taki układ powoduje, że książkę czyta się dobrze i szybko a powrót do najważniejszych informacji jest niezwykle szybki. Warto solidnie odrobić pierwszą część książki. Zwolennicy działania z pewnością będą chcieli płynnie przejść do trzeciej części, która jest sporą narzędziówką, ale polecam zatrzymać się dłużej właśnie na pierwszej części. Tomasz Gordon solidnie tłumaczy takie pojęcia jak inteligencja emocjonalna i to w jakim stopniu odpowiada ona za szeroko rozumiany sukces. Osobne rozdziały poświęcone są takim zagadnieniom jak analiza transakcyjna czy proces grupowy. Zwłaszcza uważna lektura ostatnich dwóch rozdziałów ułatwia zrozumienie, dlaczego czasami szefowie zachowują się tak a nie inaczej a także dlaczego świetnie działający zespół po 2 – 3 latach może popaść w marazm. Za to min. odpowiedzialne są procesy grupowe i dokładnie zrozumienie ich specyfiki pozwala wdrożyć odpowiednie działania zaradcze. Bardzo ważny jest też rozdział dotyczący samoświadomości managera. Jego uważna lektura pozwala zrozumieć swój styl pracy, swoje emocje a także to co nakręca nas do działania. Co ważne, autor wielokrotnie podkreśla znaczenie zarządzania swoimi emocjami. Jest to niezwykle ważne i zdecydowanie posiadanie tej umiejętności procentuje w dalszej karierze zawodowej. Dlaczego ta książka jest inna od innych? Autor z łatwością łączy dwa światy – świat biznesu i coachingu. Konkretne wskazówki, liczne proste przykłady powodują, że coaching staje się logiczny w użyciu. Można go używać w oparciu o proste i świetne przykłady. Dla wielu managerów umiejętność udzielenia pozytywnej informacji zwrotnej, korygującego feedbacku czy sponsorowania w sposób znaczący może pomóc w uzyskaniu odpowiednich rezultatów. Jest to również jedna z nielicznych polskich publikacji, w której tak logiczny i przejrzysty sposób autor tłumaczy jak indywidualne cele pracownika powiązać z celami firmy i jak pytanie o te cele zadane podczas rozmowy rekrutacyjnej mogą pomóc nam wybrać lepszego kandydata. Podsumowując … Książka Tomasza Gordona to solidna kopalnia informacji. Na 180 stronach znajdziesz wiele informacji podatnych w sposób logiczny i uporządkowany. Liczne przykłady z polskiego biznesu ułatwiają szybkie wdrożenie tej wiedzy w Twoim zespole lub firmie. Coaching nie jest dzięki książce Tomka jakimś bliżej nieokreślonym szamaniem a zespołem konkretnych narzędzi, które ułatwiają realizację biznesowych celów i pomagają budować efektywne zespoły.
-
Recenzja: Upcoaching.pl Coaching i rozwój osobistyRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
#HRcoachpoleca „Nowa psychologia zarządzania” Tomasz Gordon Nie będę owijać w bawełnę. Gdy rozpakowałam książkę Pana Tomasza Gordona, to moje pierwsze wrażenie było takie „Co to za książeczka? Mało stron. Mały format. 1-2h i przeczytane. Koniec.”. Nie miałam też dobrej intencji, aby napisać o tej książce w ogóle, bo każde słowa: „Dlaczego coaching nie działa/działa?”- wywołują u mnie boleśnie kłujące uczucia. Bo coaching to nie jest lekarstwo. Nie ma choroby, na którą zadziała lub nie. Nie zaleczy wrzodów braku intencji, raka niechęci, kaszlu nieeleganckiej komunikacji, bólu niekompetencji i innych „chorób” firmowych i prywatnych. Jeśli weźmiesz tabletkę na żołądek, a boli cię wątroba – najlepsza tabletka nie pomoże. Coaching – działa pod pewnymi warunkami. Działa nie na wszystkich. Jedno jest pewne w coachingu. Coaching daje świadomość. Również taką, że może ci nie pomóc. Bo ty potrzebujesz psychologa, psychoterapeuty, trenera, innego coacha. I to jest jego wartość. Coaching otwiera też serca, bo chcąc nie chcąc musisz pochylić się nad drugim człowiekiem, usłyszeć go, poznać. Chyba to jest najgorsze w coachingu dla tych, którzy chcą go wykorzystać. W coachingu trzeba mieć trochę dobroci w sobie. Dlatego ci, którzy idą z intencją „To ja cię teraz skołczuję” – nic nie osiągną. A może osiągną to, że ktoś będzie miał awersję do coachingu. Dlatego, żeby praktykować coaching, trzeba popracować nad sobą. Poważnie. I autentycznie. Wykrzesać z siebie. Wiele. To niełatwa praca, a coching to nie jest jakieś tam narzędzie. Powtarzam to wszędzie i tutaj też to napiszę, że jestem idealistą i wierzę, że coaching został wymyślony po to, aby zmieniać świat. I zmienia. Nie ma nic złego w coachingu. Coaching wspiera organizacje, które chcą budować angażujące środowisko pracy, jest oparty na zaufaniu, partnerstwie, wierze w drugiego człowieka, dobrej intencji. Umiejętności coachingowe są ważne w firmach, które stawiają na istotne wartości, na szacunek dla drugiego człowieka. No i po co ja to wszystko piszę? Żebyście poczuli, z czym rozpoczęłam czytanie, a z czym skończyłam. Zerknijcie poniżej. Dlaczego polecam „Nową psychologię zarządzania”? Moi klienci potwierdzą, że nie ma sesji, której nie zaczynam zdaniem „Co dobrego u Ciebie?”. To zdanie jest bardzo ważnym elementem sesji. To zdanie może dużo dobrego. Ileż wiedzy o nas samych płynie z odpowiedzi. Czy jesteś w zasobnym stanie, czy nie. Czy masz dziś dobry dzień, czy nie. Czy jesteś pozytywnie nastawiony do życia, czy nie. Czy chcesz coś osiągnąć, czy nie. Czy masz poczucie mocy, czy tylko narzekasz. Czy chcesz pracować w swojej strefie wpływu, czy nie. Jedno małe zdanie. Co powiesz, gdy ci je teraz zadam? „Nic dobrego”, a może: „A wiele dobrych rzeczy…”. Co dobrego u Ciebie – drogi czytelniku mojego bloga? No i otwieram „Nową psychologię zarządzania”… I pierwszy rozdział zaczyna się tak: „Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie słychać?” „Dzień dobry Panie Tomaszu. Wiele dobrych rzeczy. ” – odpowiadam w swojej głowie. „Właśnie mnie Pan kupił. Tym jednym zdaniem.” W tym miejscu już wiem, że będzie to książka również o świadomym coachingu. I włączam ciekawość. Przechodzę przez serię logicznie ułożonych w jedną całość rozdziałów. Trochę jak sesja w modelu RESOLVE. Ale to nie to. Tu całość oparta jest na schemacie coachingowego zarządzania. Autor prowadzi czytelnika przez każdy rozdział w bardzo przyjemny sposób, korzysta z opowieści, metafor, zachęca do refleksji, angażuje zadaniami. Jest przyjemnie. Chce się czytać dalej. Na swojej drodze spotkałam wielu ludzi, którzy po szkoleniach czy konsultacjach pytali mnie o książki, które mogą polecić. Mam całą listę polecanych pozycji. O tej książce mogę powiedzieć: „Tu znajdziesz to, z czym warto dalej iść w zawodową drogę”. Więc dziś mówię. To książka, która wyposaży cię w niezbędną narzędziówkę, z którą poradzisz sobie dobrze w swojej roli. Nie czytaj jej tak jak inne książki, potraktuj ją jak pigułkę wiedzy praktycznej i naucz się. A potem….uzupełnij to, czego potrzebujesz. Zastosuj w życiu. Idź na szkolenie. Zrób kurs. Praktykuj. Trenuj. Pogłęb. Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań. Wierzę, że wielkie teorie nie są dla wszystkich. Odstraszają stopniem skomplikowania, przedawkowaniem wiedzy, szczegółowością, nadmiarem. W tej książce nie znajdziesz skrupulatnych opisów teoretycznych. Uff. Z korzyścią dla wszystkich spieszących się menedżerów/HRowców/ludzi. Dobrze jest mieć wybór. Tu się go ma. Bo autor nie jest natarczywy. Daje przestrzeń do zainteresowania się danym tematem, wypełnia go treścią, pokazuje jak wdrożyć w życie. Tyle. I aż tyle. Dobrze jest też wiedzieć „dlaczego”, ale nie wszyscy to „dlaczego” potrafią przekuć w działanie. Poczułam, że ta książka zmienia „dlaczego” w „jak”. W tak prosty sposób uzupełniona przykładami, potrafi to zrobić. Stanowi bardzo dobrą narzędziówkę dla osób, które chcą nauczyć się przeprowadzać skuteczne, efektywne rozmowy rozwojowe, feedback czy interwencje menedżerskie. Znajdziesz w niej najbardziej użyteczną wiedzę z obszaru psychologii, coachingu, analizy transakcyjnej, przefiltrowaną i połączoną w taki sposób, żebyś jak najszybciej mógł uzyskać najlepszy efekt. Pracuję na tych narzędziach, więc mogę potwierdzić ich skuteczność. Bardzo jest mi bliska idea tej książki „miękkie zarządzanie dla twardych rezultatów”, model zarządzania coachingowego, działanie w ramach rozwiązania, a przede wszystkim mądre połączenie dobrych narzędzi z różnych obszarów i pokazanie, w jaki sposób można je zintegrować w jeden sprawnie działający model. Komu polecam? To książka, która powinna być takim must have. A kto powinien przeczytać tę pozycję i ją wdrożyć: 1. Menedżerowie/kierownicy – wszystkie osoby, które zarządzają ludźmi bezpośrednio lub pośrednio. Dla was ta książka to pigułka wiedzy. Jak mądrze przeprowadzić rozmowę motywacyjno – korygującą, aby nie zniszczyć motywacji, tylko dać energię do zmiany. Tu znajdziecie 10 kroków, które pięknie przeprowadzą was przez takie rozmowy. Dowiecie się jak zarządzać w modelu coachingowym. A jako pozytywny bonus dostaniecie od autora skrypty gotowych rozmów z wyjaśnieniami. 2. HR – każda osoba z działu HR, która zabiera się za interwencje pracownicze, rozmowy rozwojowe, aby to robić w dobry, nieszkodzący sposób powinna zdobyć minimum wiedzy, którą znajdzie w tej książce. Osobiście uważam, że dziś znajomość narzędzi coachingowych i ich praktyczne wykorzystanie powinno być wymagane w każdym dziale personalnym. Chcesz zacząć prawdziwą pracę w HR, to naucz się rozmawiać z ludźmi tak, aby z rozmowy z tobą mieli wartość. 3. Specjaliści – osoby, które chcą zainwestować w rozwój kompetencji miękkich. Jeśli jesteś wybitnym specjalistą, a nie możesz znaleźć pracy to tu i teraz mogę powiedzieć ci, że powód najprawdopodobniej jest prosty – brakuje ci kompetencji miękkich na odpowiednim poziomie. Mogłeś je długo ignorować. Uważać, że tobie są niepotrzebne. Ale firmy zauważyły, że dobry poziom tych kompetencji daje lepsze efekty. Nie przechodzisz weryfikacji. Jesteś komunikacyjnym drapieżnikiem, niszczycielem, bucem. Może czas najwyższy zainwestować w zmianę? Weź do ręki tę książkę i pomyśl, co zrobić inaczej. 4. Osoby profesjonalnie wspierające innych (konsultant, coach) – jeśli nie poznały tych narzędzi wcześniej – czas nadrobić zaległości. Uporządkować. Bardzo cieszyłabym się, gdyby nie byli grupą docelową tej książki. Bo to by oznaczało, że są profesjonalnie przygotowani do tego, co robią. Skonfrontujcie swoją wiedzę. Zainspirujcie się. Podyskutujcie. Ze sobą, Z zadaniami. Z wyzwaniami. Ze mną. Z autorem. Z własnym przygotowaniem. Taki rachunek sumienia z własnej wiedzy.
-
Recenzja: https://www.facebook.com/manager.z.glowaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Skuteczny menedżer chce przyłapać swojego pracownika na zrobieniu czegoś dobrze, ponieważ wie, że progres buduje się na zasobach”, a z drugiej strony „Polscy pracownicy deklarują, że chcieliby usłyszeć informację zwrotną od swojego przełożonego raz w tygodniu, a otrzymują ją zazwyczaj dwa razy w roku.” Jednego i drugiego mamy za mało, dlatego polecam Wam na ten kwarantannowy czas książkę ze skutecznymi metodami pracy nad sobą i zespołem. Autor Tomasz Gordon w bardzo obrazowy sposób opisuje zasady i działania niezbędne dla efektywnego zarządzania. Znajdziesz tu ciekawe ćwiczenia i zadania zmuszające czytelnika do myślenia i szukania rozwiązań - polecam jako doświadczony manager, coach i konsultant biznesu!
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-832-2505-0, 9788383225050
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-03-10
- ISBN Ebooka:
- 978-83-832-2602-6, 9788383226026
- Data wydania ebooka:
- 2020-03-10 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-832-2604-0, 9788383226040
- Data wydania audiobooka:
- 2020-05-25 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 190009
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.2MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 245.9MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Coaching
Spis treści książki
- 1.1. Menedżer - czyli kto? 17
- 1.2. Triada biznesowej efektywności 21
- 1.3. Samoświadomość menedżerska 25
- 1.4. Inteligencja emocjonalna 44
- 1.5. Analiza transakcyjna 54
- 1.6. Proces grupowy 68
- 2.1. Dlaczego coaching (nie) działa? 79
- 2.2. 7 filarów coachingowego modelu zarządzania 84
- 2.2.1. Cel indywidualny 84
- 2.2.2. Koncentracja na zasobach 90
- 2.2.3. Wzmacniająca informacja zwrotna 93
- 2.2.4. Działanie w ramie rozwiązania 98
- 2.2.5. Pozytywna intencja 107
- 2.2.6. Autonomia 112
- 2.2.7. Wewnętrzna motywacja 118
- 3.1. Menedżer w roli coacha, mentora i trenera 127
- 3.2. 10 kroków w rozmowie motywacyjno-korygującej 140
- 3.2.1. SMART+ 144
- 3.2.2. Metoda błyskawicznej motywacji 151
- 3.2.3. Przykładowa rozmowa motywacyjno-korygująca 162
Wstęp 5
O autorze 9
Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie? 11
Akt I. Fundament
Akt II. Model
Akt III. Implementacja
Jaki będzie Twój pierwszy krok, jeżeli go w ogóle zrobisz? 175
Dodatek A. Słownik terminów merytorycznych 179
Dodatek B. Coachingowy model zarządzania - opis schematu 189
Rekomendowana literatura 193
Onepress - inne książki
-
Instagram to potęga. Szybko się rozwinął, zyskał popularność i dziś jest dostępny z każdego urządzenia mobilnego, a na swoje konta w serwisie codziennie zaglądają miliony ludzi. Nie każdy coś publikuje, ale wielu z tych, którzy to robią, zarabia dzięki Instagramowi naprawdę duże pieniądze. Chcesz...
MICROINFLUENCER - jak zarabiać na instagramie mając małe konto? MICROINFLUENCER - jak zarabiać na instagramie mając małe konto?
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Zastanawiasz się czasem, dlaczego niektórzy są nieprzyzwoicie bogaci? Niezwykłe jest to, że w większości nie wyróżniają się niczym szczególnym. Najczęściej są to uczciwi, ciężko pracujący ludzie, którzy podjęli ryzyko, rozwinęli specjalistyczną wiedzę w swoich dziedzinach i nie poddali się, gdy n...
Wzbogać się po swojemu. Jak szybko osiągać własne cele finansowe Wzbogać się po swojemu. Jak szybko osiągać własne cele finansowe
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Kreatywność ma ogromny wpływ na efektywność i rezultaty pracy. Dodatkowo jest uważana za podstawę sukcesu biznesowego. Czy kreatywności można się nauczyć? Zdecydowanie tak. Kto myśli o niej we właściwy sposób i poznaje nowe metody rozwiązywania problemów, zapewnia sobie realny i stały wzrost jej ...
Podręcznik kreatywnego myślenia. Twórcze rozwiązywanie problemów w sferze biznesowej Podręcznik kreatywnego myślenia. Twórcze rozwiązywanie problemów w sferze biznesowej
(37.76 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(37.76 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania o kontrolę nad swoim życiem, o sukcesy i o równowagę w związku i w życiu osobistym. Znajdziesz tu syntezę najlepszych pomysłów i strategii zarządzania czasem, zaprezentowanych w postaci łatwego do wdrożenia planu działania. Dowiesz się, jak zorgan...
Punkt skupienia. Uprość swoje życie, zwiększ produktywność i osiągaj wszystkie swoje cele! Punkt skupienia. Uprość swoje życie, zwiększ produktywność i osiągaj wszystkie swoje cele!
(31.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągania maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad ― stanowi więc ona wyczerpujące, z zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy opar...
Pełne zaangażowanie! Inspiruj, motywuj i wydobywaj pełny potencjał ze swojego zespołu Pełne zaangażowanie! Inspiruj, motywuj i wydobywaj pełny potencjał ze swojego zespołu
(31.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmo...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Brak pewności siebie odpowiada za poczucie bezradności i bezcelowości, za brak samokontroli, prokrastynację i rozpacz. Musisz oduczyć się autokrytycyzmu i wątpienia w swoje możliwości! Napoleon Hill usłyszał od Andrew Carnegiego: Pewność siebie jest stanem umysłu, który jest konieczny, by odnieść...
Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla
(27.46 zł najniższa cena z 30 dni)27.89 zł
42.90 zł(-35%) -
Marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko, widzimy czyjąś twarz i wiemy: to taki a taki lub taka a taka, zajmuje się tym i tym, zachowuje się tak i ta...
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
(35.14 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(37.76 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej Tomasz Gordon (49) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(47)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii