Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej
- Autorzy:
- Carl Shapiro, Hal R. Varian
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 368
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej
Pierwsza książka wyjaśniająca mechanizmy ekonomii sieciowej
- Prawo sieci. Jak informacje stają się produktami i nabierają wartości?
- Wyszukiwarki, e-booki i inne modele zysku w erze informacji
- Jak państwowa polityka informacyjna wpływa na sferę biznesu?
Kto zyskuje, a kto traci w realiach ekonomii sieciowej?
Światem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków. Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym. Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją.
Autorzy tej książki od dwudziestu pięciu lat badają siły ekonomiczne decydujące o sukcesie lub porażce w gospodarce sieciowej. Omawiają sprawdzone zasady gry na rynkach informacji. Skorzystaj z ich doświadczenia i dowiedz się, jak:
- "opakować" informację w usługi i produkty podnoszące jej wartość,
- sprzedawać podobne wiadomości po różnych cenach,
- zarabiać na wdrażaniu kolejnych wersji produktów informacyjnych,
- zabezpieczać swoją własność intelektualną przed piractwem,
- wprowadzać nowe standardy odcinające konkurencję od klientów,
- przenieść silną markę do świata wirtualnego.
Przełomowy bestseller wprost z Doliny Krzemowej,
rekomendowany przez dyrektorów firm
Intel, Novell Inc., Amazon.com oraz 3Com
Wybrane bestsellery
-
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(17.99 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania wła...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł(-70%) -
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, S...
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%)
Ebooka "Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej (5) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Trade Marketer 03/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Światem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków. Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym. Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją.
-
Recenzja: Eurostudent g; 07/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Fascynuje cię Internet, ale nie do końca rozumiesz mechanizmy kierujące Siecią? Chcesz założyć własną firmę i chciałbyś poznać tajniki ekonomii sieciowej? Sięgnij po "Potęgę informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej".
Dowiesz się jak informacje stają się produktami i nabierają wartości? Jak działają wyszukiwarki, e-booki i inne modele zysku w erze informacji i kto zyskuje, a kto traci w realiach ekonomii sieciowej? I jak "opakować" informację w usługi i produkty podnoszące jej wartość, sprzedawać podobne wiadomości po różnych cenach, zarabiać na wdrażaniu kolejnych wersji produktów informacyjnych, zabezpieczać swoją własność intelektualną przed piractwem, wprowadzać nowe standardy odcinające konkurencję od klientów, przenieść silną markę do świata wirtualnego. Światem rządzą informacje. To właśnie one, a nie dobra przemysłowe, są dziś główną siłą napędową rozwoju światowych rynków.
Klienci specjalnych serwisów giełdowych płacą najwięcej za wiadomości otrzymywane w czasie rzeczywistym. Bazy danych są cenne, ponieważ oferują dostęp do informacji przefiltrowanych. Wydawcy encyklopedii elektronicznych zarabiają na eliminacji nośnika papierowego. A dostawcy plików muzycznych MP3 skutecznie obchodzą kosztowny system dystrybucji płyt. To tylko nieliczne z wielu sposobów zarabiania pieniędzy na handlu informacją.
Autorzy tej książki od dwudziestu pięciu lat badają siły ekonomiczne decydujące o sukcesie lub porażce w gospodarce sieciowej. Omawiają sprawdzone zasady gry na rynkach informacji. Skorzystaj z ich doświadczenia.
-
Recenzja: Redakcja E-mentor Szkoła Główna Handlowa 06/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na rynku wydawniczym pojawiło się polskie wydanie książki Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy, opublikowanej w 1999 r. przez Harvard Business School Press. Autorzy omawiają w niej mechanizmy ekonomiczne, które pozostają niezmienne i od lat decydują o sukcesach bądź porażkach firm. Są zdania, że "nowa gospodarka" nie wymaga stworzenia "nowej ekonomii", lecz jedynie zapoznania się z pewnymi prawami rynku, co znacznie ułatwi efektywne prowadzenie przedsiębiorstwa.
Książka jest przewodnikiem, który mimo postępu technologicznego i zmieniającego się otoczenia, pozostaje aktualny. Uwypukla znaczenie informacji, które napędzają rozwój światowych rynków, prezentuje charakterystykę efektu "zamknięcia" oraz korzyści networkingu, ale przede wszystkim zawiera wskazówki, które można w praktyczny sposób zastosować podczas zarządzania firmą.
-
Recenzja: Rzeczpospolita Z.J.; 06/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Amerykańscy autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie, jak działać w sieci i osiągać satysfakcjonujące wyniki ekonomiczne. Analizują koszty produkcji, dystrybucji i wytworzenia informacji, podają sposoby na osiągnięcie wartości dodatkowych. Zachęcają, by zauważać nie tylko konkurentów, ale i współpracowników. Zwracają uwagę na to, że choć technologia się zmienia, to ekonomiczne zasady pozostają takie same. Przypominają te, które są najważniejsze dla działalności związanych z nowymi technologiami. Omawiają kwestie związane z prawami autorskimi w Internecie i polityką informacyjną. Wiele zagadnień wyjaśniają na przystępnie sformułowanych przykładach. Książka przyda się z pewnością tym, którzy na rozwijającym się wciąż prężnie internetowym rynku szukają szansy dla siebie.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 05/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pisząc o książkach lubię doszukiwać się wiedzy o nich u samego źródła. Przywołuję myśli autorów! Podobnie jest w przypadku "Potęgi informacji". W 1999 roku Carl Shapiro i Hal R. Varian tak napisali o potrzebie napisania tej publikacji:
Postawiliśmy diagnozę - "Nie potrzebujecie nowej ekonomii. Musicie po prostu zapoznać się z naprawdę wartościowym materiałem, którego nie przerobiono z wami, kiedy studiowaliście ekonomię". Dlatego napisaliśmy tę książkę.
Shapiro i Varian, przyjaźni czytelnikowi, przystępnie rozbudowują powyższą tezę. Krok po kroku wprowadzają czytającego w kolejne "warstwy" swojego wykładu. Skutecznie Go przekomują:
"Technologia ulega zmianom, prawa ekonomiczne zostają te same. Jeżeli próbujesz zrozumieć, co tobie i twojej firmie może dać internet, rozważ przykład pojawienia się przed stu laty telefonów!"
Osobiście lubię tezę o ciągłości doświadczeń i innowacyjności pobudzanej przez dokonywanie porównań. Autorzy piszą, że "informacja jest jak ostryga: zazwyczaj ma największą wartość, kiedy jest świeża!" Ich książka nie mieści się w cytowanym zazwyczaj! Pozostaje świeża do dziś i będzie taką jeszcze długo. "Potęga informacji" to "stuletnia - świeża ostryga".
Warto ją kupić i po przeczytaniu zachować w pobliżu na półce.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy
- Tłumaczenie:
- Katarzyna Masłowska, Cezar Matkowski, Agnieszka Sobolewska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0157-0, 8324601570
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-04-11
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3488
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Ekonomia
- Serie wydawnicze: Harvard Business Press VIP
Spis treści książki
Wstęp (11)
Nota od wydawcy polskiego (9)
1. Gospodarka informacyjna (13)
2. Wycena informacji (33)
3. Różnicowanie informacji (67)
4. Zarządzanie prawami autorskimi (97)
5. Rozpoznawanie efektu "zamknięcia" (117)
6. Zarządzanie efektem "zamknięcia" (151)
7. Sieci i dodatnie sprzężenie zwrotne (189)
8. Kooperacja i kompatybilność (243)
9. Wojna standardów (277)
10. Polityka informacyjna (315)
Lektury (339)
Bibliografia (345)
Skorowidz (351)
O autorach (363)
Oceny i opinie klientów: Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej Carl Shapiro, Hal R. Varian (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.