Świetne pomysły. Jak je skuteczn...

Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką

Autorzy: ,

Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką
okładka przód okładka tył
Stron: 192
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda)
Wydawca: Onepress
Cena:
39,00 zł

Eureka i co dalej…

  • Wpadłeś na świetny pomysł?
  • Zamierzasz go wdrożyć?
  • Najpierw musisz go OBRONIĆ!

Jestem na TAK!

Masz dobry pomysł? Ułatwiający ludziom życie, podnoszący dochody Twojej firmy, taki, który zmieni oblicze świata? A może po prostu wymyśliłeś małą innowację, która znajdzie zastosowanie w zaciszu Twojego własnego domu? Gratulacje! Tyle że teraz przed Tobą niełatwe zadanie - doskonale przygotować, przedstawić i przede wszystkim OBRONIĆ swój wyjątkowy pomysł!

Jeśli chcesz, aby Twoja idea nie zatrzymała się na umysłowej blokadzie rozmówców, jeśli marzysz o tym, by ludzie mieli szansę z niej skorzystać, użyj metody proponowanej w tej książce. Jest ona rzadko stosowana lub też rzadko stosowana właściwie, dlatego masz pewność, że Twoi oponenci nie będą mieli gotowych recept na jej obalenie. Metoda, o której mowa, nie wymaga ani niezwykłych umiejętności krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy. Doskonale sprawdza się za to w ogniu walki, pozwalając jednocześnie okazać szacunek oponentom oraz formułować jasne i rozsądne odpowiedzi, osłaniające dobry pomysł przed ostrzałem. Metoda zaproponowana przez autorów pozwala na jeszcze więcej; umożliwi Ci wykorzystanie ataku do własnych celów, gdy przeciągniesz na swoją stronę niezdecydowanych.

  • Przygotuj się na wszystkie typowe i irytujące ataki, stosowane przez ludzi wokół.
  • Odpowiadaj na każdy atak w sposób prosty, jasny, zdroworozsądkowy i dosadny.
  • Poznaj przykłady prawdziwych sytuacji, prezentujące działanie tej metody w praktyce.
  • Sprawdź, jak można zastosować tę metodę do wprowadzania zmian na wielką skalę.

Przedmowa (7)

Część I. Opowieść o Środkowie

ROZDZIAŁ 1. Śmierć dobrego planu (15)

ROZDZIAŁ 2. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część pierwsza (21)

ROZDZIAŁ 3. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część druga (47)

ROZDZIAŁ 4. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część trzecia (63)

Część II. Metoda

ROZDZIAŁ 5. Cztery sposoby na zabicie dobrego pomysłu (79)

ROZDZIAŁ 6. Sprzeczna z intuicją strategia ratowania dobrych pomysłów (93)

ROZDZIAŁ 7. 24 ataki i odpowiedzi na nie (111)

ROZDZIAŁ 8. Ściąga: jak ratować dobre pomysły? (171)

DODATEK. Jak nasza metoda pomaga przeprowadzić zmiany na wielką skalę (177)

O autorach (187)

Najczęściej kupowane razem:

Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką plus 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? plus Psychologia Zmiany - najskuteczniejsze narzędzia pracy z ludzkimi emocjami, zachowaniami i myśleniem
Cena zestawu: 98,51 zł 115,90 zł
Oszczędzasz: 17,39 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką
Dobry pomysł sam się nie obroni!

Masz genialny pomysł jak usprawnić pracę w twoim biurze Wiesz, co należy zrobić, by twój zespół pracował 50% wydajniej Jeśli tak, to znaczy, że jesteś innowatorem i szukasz rozwiązań. To dobrze! Niestety, od opracowania pomysłu do jego wdrożenia jest często daleka droga.
Istnieje kilka rzeczy, które musisz wiedzieć, by móc przeforsowywać swoje pomysły i propozycje!

Z pomysłami jest tak, że wprowadzają one w daną organizację trochę świeżości i nowości. Z twojego punktu widzenia – czyli osoby, która opracowała nowatorską koncepcję – to świetnie. Musisz mieć jednak na uwadze, że twoi współpracownicy, którzy przywykli do utartych schematów, mogą do twoich propozycji podejść sceptycznie. Nie martw się, to normalne. Ludzie z natury boją się zmian i znajdą trzy tysiące różnych sposobów, by zostało po staremu. W tym momencie zaczyna się twoja nowa rola. Nie wystarczy bowiem opracować rewolucyjnego i genialnego pomysłu. Trzeba nim jeszcze zarazić innych. I to nawet tych, którzy z różnych powodów będą ci to utrudniać.

Czterech sposoby na zabicie pomysłu

Istnieją cztery podstawowe sposoby, którymi twoi oponenci będą posługiwać się, by odwieść decydentów lub współpracowników do wdrożenia pomysłu. Pierwszym z nich jest budzenie lęku w otwartej dyskusji. Jeżeli prezentujesz swoje rozwiązanie to musisz być uważnym, na to, że wśród audytorium twoi przeciwnicy będą starali się zasiać odrobinę paniki. Wyolbrzymianie problemu czy szukanie absurdalnych porównań i konsekwencji to standard. Musisz być wyczulonym na te kwestie i natychmiast reagować rzeczowo sprowadzając rozmowę na właściwy tor.

Innym sposobem na zabicie twojego pomysłu jest tzw. opóźnienie. Wielu przeciwników będzie starało się maksymalnie wydłużyć decyzję związaną z daną propozycją, do tego stopnia, że projekt nie zmieści się w określonych ramach czasowych. Dobrze znasz sytuację, kiedy przychodzisz do szefa z palącym problemem i natychmiastowym nowatorskim rozwiązaniem, a z jego ust słyszysz, że wymaga to zastanowienia i konsultacji To właśnie jest opóźnienie. Musisz być czujny.

Kolejną bronią przeciwko twoim pomysłom jest zamęt. Nie możesz pozwolić by rozmowa na dany temat została rozdrobniona i zeszła na boczny tor. Nawet najprostszy plan można wciągnąć w gąszcz złożonych zagadnień, w których łatwo się zgubić. Dlatego też jeżeli słyszysz grad pytań to delikatnie oraz grzecznie przerwij rozmówcy i wytłumacz, że np. każdy nowy pomysł zawsze niesie ze sobą wiele pytań i że zasada „100% pewności albo nic” zabiłaby w historii wiele cennych pomysłów.

Ostatnim jest krytyka personalna. Za brakiem akceptacji danego pomysłu często mogą stać uprzedzenia osobiste. Mogą pojawić się pytania o twoje kompetencje i doświadczenia, a także wskazanie ich braku. Bądź na to przygotowany i miej zawsze w zanadrzu argumenty na tego typu okazję.

Jak wygrać ze swoim pomysłem

Wiedza o sposobach, za pomocą których będą prowadzone próby uśmiercenia twojego pomysłu to jedno. Drugie to natomiast odpowiednie odparcie ataku. Pamiętaj, że na wszelkie pytania i zarzuty staraj się odpowiadać w sposób jasny, krótki, zwięzły i zdroworozsądkowy. Odpowiadając okazuj swoim rozmówcą szacunek oraz nie staraj się ich wyłączyć z dyskusji. Jednocześnie nie walcz, nie poddawaj się, ani nie zachowuj się defensywnie.

Równie ważne jest zjednanie sobie audytorium. Bardzo często twoi oponenci stanowią niewielką część całego gremium. Twoim zadaniem jest, by do reszty trafiały twoje argumenty a nie przeciwników. Z tego powodu odpowiadając na pytania nie skupiaj się tylko na osobie, które je zadała, ale swoje słowa kieruj do wszystkich.

Walka o swój pomysł jest niemniej trudna niż jego opracowanie. Dlatego trzeba być doskonale przygotowanym do jego prezentacji. Założenie, że twój pomysł jest tak dobry, że obroni się sam, jest często z góry skazane na porażkę. Więcej o tym jak bronić i przekonywać do swoich pomysłów znajdziesz w książce Johna P. Kotlera „Świetne pomysły” (wydawnictwo One Press 2012, Gliwice), w której w jasny i prosty sposób przedstawione są sposoby na prezentację i obronę swoich koncepcji. Poza dogłębną metodologią przebiegu sporów znajdziesz tam listę 24 najczęściej padających niewygodnych pytań przy prezentacji pomysłu, wraz z informacją, jak właściwie na nie odpowiedzieć.

biznes.onet.pl Grzegorz Pacuła, 2012-03-06


    płatności onepress.pl