Nietypowe przypadki Public Relations
- Autorzy:
- Rafał Szczepanik, Oksana Krzyżowska
- Ocena:
- 2.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 104
- Druk:
- oprawa miękka
Sprawdź nowe wydanie
Nietypowe przypadki Public Relations. Wydanie II
Rafał Szczepanik
Opis książki: Nietypowe przypadki Public Relations
Specjalista od PR nigdy nie może być pewnym tego, co będzie robił jutro. Niespodziewane wydarzenia, nieoczekiwane reakcje mediów - to wszystko nakazuje mu reagowanie w sposób niestandardowy i nieszablonowy. Sprawdzone zasady i techniki public relations, nawet stosowane w perfekcyjny sposób, po pewnym czasie przestają przynosić rezultaty. To, co wczoraj było świetną metodą zwrócenia uwagi mediów na działalność firmy, dziś może wydać się starą, ograną sztuczką, która nie wzbudzi zainteresowania.
Jeśli znasz już reguły rządzące pracą specjalisty od PR, przyszedł czas, byś nauczył się je łamać. W książce "Nietypowe przypadki PR" autorzy zebrali najciekawsze, najbardziej oryginalne kampanie i koncepcje public relations, z jakimi spotkali się w swojej pracy doradców i trenerów. Znajdziesz w niej szczegółowe opisy i wiele praktycznych uwag, które z pewnością wykorzystasz w swojej pracy.
Autorzy tej książki to doświadczeni specjaliści public relations, od kilku lat zajmujący się kreowaniem wizerunku polskich i zagranicznych przedsiębiorstw, menedżerów i polityków. Skorzystaj z ich doświadczenia!
Wybrane bestsellery
-
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Nie musisz znać się na wszystkim - po prostu pisz - a promocją zajmiemy się razem! Jesteś pisarką/pisarzem? Samodzielnie wydajesz swoją książkę lub ebooka? A może po prostu chcesz zająć się promocją swojej twórczości? POMOGĘ CI PRZEJŚĆ PRZEZ TO KROK PO KROKU. W ebooku znajdziesz informacje...
Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę
-
Nie musisz znać się na wszystkim - po prostu pisz - a promocją zajmiemy się razem! Jesteś pisarką/pisarzem? Samodzielnie wydajesz swoją książkę lub ebooka? A może po prostu chcesz zająć się promocją swojej twórczości? POMOGĘ CI PRZEJŚĆ PRZEZ TO KROK PO KROKU. W ebooku znajdziesz informacje...
Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować e-booka Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować e-booka
-
Gdy 12 września 2022 r. rosyjskie rakiety uderzyły w infrastrukturę energetyczną wschodniej Ukrainy, Zełenski zwrócił się do Rosjan: „Bez gazu czy bez was? Bez was! Bez światła czy bez was? Bez was! Bez wody czy bez was? Bez was! Bez jedzenia czy bez was? Bez wa...
Potęga ulotnych słów. Komunikacyjny fenomen Zełenskiego Potęga ulotnych słów. Komunikacyjny fenomen Zełenskiego
(38.25 zł najniższa cena z 30 dni)38.25 zł
45.00 zł(-15%) -
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)32.95 zł
59.90 zł(-45%) -
«Міфи про PR» Річа Лі 2014 це цілком новий погляд н&...
Міфи про PR. Поганого паблісіті не буває та інші поширені хибні уявлення Міфи про PR. Поганого паблісіті не буває та інші поширені хибні уявлення
(21.06 zł najniższa cena z 30 dni)21.06 zł
26.00 zł(-19%) -
Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest zdobyć miejsce w ich świadomości przez poszczególne marki. Wobec powyżs...
Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Rozważania podejmowane w monografii oraz prace badawcze przeprowadzone na jej potrzeby ukierunkowano na wyjaśnienie, uwzględniając perspektywę filantropii korporacyjnej, motywów i mechanizmów tworzenia, funkcjonowania fundacji korporacyjnych oraz ich relacji z przedsiębiorstwami zał...
Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw Fundacje korporacyjne w Polsce jako forma działalności filantropijnej przedsiębiorstw
-
Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, stosowania i skuteczności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistyc...(35.92 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł(-20%) -
Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem? Niezale...(31.92 zł najniższa cena z 30 dni)
31.92 zł
39.90 zł(-20%)
Rafał Szczepanik, Oksana Krzyżowska - pozostałe książki
-
Komandosi w białych kołnierzykach to powieść menedżerska, w której wartka, sensacyjna narracja przeplata się z wątkami edukacyjnymi. Autor stawia tezę, iż zarządzanie firmą, organizacją, zespołem ludzi (innymi słowy, bycie menedżerem) w wielu momentach stawia przed szefem zadania podobne do tyc...
Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów. Wydanie II Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów. Wydanie II
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
W niniejszym poradniku znajdziesz m.in. zagadnienia związane z procesem budowania zespołu oraz planowaniem i organizacją szkolenia czy wyjazdu integracyjnego. Autor przedstawia wady i zalety samodzielnego zaplanowania imprezy oraz wynajęcia firmy treningowej. Podaje przykłady wyjazdów integracyjn...
Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń team building i wypraw incentive. Poradnik dla menedżera personalnego. Wydanie II rozszerzone Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń team building i wypraw incentive. Poradnik dla menedżera personalnego. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%) -
Czytelniku! 17 śmiertelnych błędów szefa doczekało się już trzeciego wydania. Widać wielu zarządzających w naszym kraju po cichu podejrzewa, że w ich szafie na dokumenty kryją się jakieś stare sprawki, które mogą okazać się śmiertelnie groźne dla ich firmy, ich kariery, ich zespołu … Nikt n...
17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie III rozszerzone 17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie III rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)30.20 zł
54.90 zł(-45%) -
Co taka powieść może mieć wspólnego z poradnikiem biznesowym? Więcej, niż przypuszczasz! Celem istnienia każdej firmy i każdej organizacji przestępczej jest zysk. I - jak każde przedsiębiorstwo - mafia bez przerwy się zmienia, żeby wykorzystać nowe możliwości. Tu nie ma miejsca na emocje i sentym...
Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie Firma jak kamorra. 11 strategicznych zasad mafii w legalnym biznesie
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)24.70 zł
44.90 zł(-45%) -
17 śmiertelnych błędów szefa to połączenie dobrego kryminału z wiedzą z zakresu zarządzania. Książka ujawnia wiele mankamentów pracy menedżerów. Wartka opowieść przekonująco pokazuje, że następujące po sobie błędy zarządzania nieuchronnie prowadzą do katastrofy. Zaniedbanie, ignorancja i przekona...
17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie II rozszerzone 17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie II rozszerzone
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.45 zł
39.00 zł(-45%) -
Ta książka to niesamowita hybryda. Z jednej strony wciągająca opowieść o międzynarodowej aferze, w którą zamieszane są służby specjalne. Z drugiej — świetny podręcznik z dziedziny zarządzania firmą, projektami i zespołami. Bo praca menedżera jest niczym obowiązki agenta — albo coś wie...
Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów Komandosi w białych kołnierzykach. Metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.95 zł
49.00 zł(-45%)
Ebooka "Nietypowe przypadki Public Relations" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Nietypowe przypadki Public Relations" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Nietypowe przypadki Public Relations" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Nietypowe przypadki Public Relations (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: proto.pl Maria MatusiewiczRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Wyobraź sobie parking pełny niebieskich, błękitnych, morskich i granatowych Fiatów. Pośród nich jeden czerwony Opel. Po parkingu chodzi grupa zwiedzających. Gdy opuszczają teren, pytasz ich: który samochód zapamiętaliście? Jaka będzie odpowiedź?” Tak autorzy książki „Nietypowe przypadki Public Relations” rozpoczynają swoją monografię, by udowodnić, że w budowaniu wizerunku najważniejsza jest oryginalność. I tak jak ma ona znaczenie w kreowaniu naszego obrazu wśród odbiorców, równie wielkie znaczenie oryginalność ma w działaniach specjalisty PR. O tym właśnie jest ta książka - jak organizować nieprzeciętne kampanie PR.
W pierwszej części Rafał Szczepanik i Oksana Krzyżowska redefiniują zawód specjalisty PR i charakteryzują zakres jego zadań we współczesnym świecie, przypominając wypowiedź Philipa Kotlera: „Osoba zajmująca się kreowaniem wizerunku zna wszystkie zasady public relations po to, by je łamać. By być skutecznym, specjalistą ds. PR musi być bardziej kreatywnym, bardziej komunikatywnym i dużo szybszym niż konkurenci. Po prostu powinien być bardziej oryginalny i nietypowy niż jego koledzy po fachu”. Autorzy kładą duży nacisk na kreatywność postępowania, otwartość na zmiany, ciekawość świata. Nowym zagadnieniem jest wielopłaszczyznowość wizerunku, a więc identyfikowanie w oczach opinii publicznej firmy, nie tylko z branżą, w której działa, ale także z pozostałymi sferami jej działalności od wewnątrz, a więc: z wizerunkiem jej pracodawców, odpowiedzialnością społeczną, wdrażaniem nowoczesnych technologii, a nawet zarządzaniem i finansami. Autorzy zaznaczają jak ważne jest podejmowanie działań pozornie niemożliwych, gotowość podejścia do problemu odwrotnie niż nakazuje podręcznik, przytaczając kontrowersyjną receptę na sukces Peter’a Johansen’a, twórcy Martin Group: „Nie wystarczy, by menedżerowie kreujący wizerunek firmy robili dobrze rzeczy możliwe. By osiągnąć trwałą przewagę strategiczną, muszą realizować to, co jest nieosiągalne.”
Książka uczy, że okazji i szans na ciekawe przedsięwzięcia PR warto stale poszukiwać. Szybka reakcja zaś, może sprawić, że niskim kosztem osiągniemy skutki podobne, a nawet lepsze od tych, z największych i najdroższych kampanii. W ostatnim podrozdziale części pierwszej autorzy przytaczają ciekawy eksperyment, jaki zastosowali prowadząc media relations w swoich firmach Communication Partners i Training Partners, by zjednać sobie dziennikarzy. W części drugiej „Pomysły i metody” R. Szczepanik i O. Krzyżowska opisują strategie i taktyki mogące być ciekawą inspiracją dla specjalisty zmęczonego stereotypami. Tu przekonamy się o wadze plotki w pozyskiwaniu informacji o konkurencji, znajdziemy także dobre rady. Autorzy przekonują na przykład, że z informacji publicznych w dostępnych źródłach możemy dowiedzieć się więcej niż sądzimy. Szczepanik i Krzyżowska przypominają o wadze i roli wykorzystywania autorytetów w kampaniach. Radzą też, by wśród swojej załogi poszukiwać ekspertów medialnych i komunikatywnych. Znajdziemy tu zasady wykorzystania rzadkiego PR-produktowego oraz zagadnienia takie jak: patronat medialny i wizerunek firmy w Internecie. Wszystko podparte jest przykładami z doświadczeń znanych firm, doświadczeniami lepszymi lub gorszymi i złotymi zasadami skondensowanymi w podpunktach przez autorów.
W ostatniej części autorzy skupiają się na problemach i zagrożeniach, jednak nie tych, najbardziej popularnych, ale tych, o których najczęściej zapominają polscy specjaliści, na przykład planowanie sytuacji kryzysowych czy zapominanie o różnicach kulturowych. Autorzy dają także wskazówki jak unikać błędów. W rozdziale „Podnoś jakość nienamacalną” znajdziemy opracowane przez jedną z firm autorów, Training Partners, siedem najczęściej popełnianych błędów, pogarszających wizerunek firmy. W tej części także o „biznesowej poprawności politycznej” i prezentach dla dziennikarzy rozdawanych na konferencjach, czyli poruszenie problemu „korupcji czwartej władzy”. Spośród spotykanych często w przeróżnych publikacjach i artykułach, opisów sytuacji kryzysowej, Szczepanik i Krzyżowska radzą co robić w przypadku nieprzewidzianego kryzysu, formułując 5 zasad, zgodnie z którymi należy działać. Na koniec - znów o dziennikarzach, których piarowiec musi traktować jak klientów. Tym razem jednak od strony prawnej, a więc o autoryzacjach i sprostowaniach. „Nie jest to książka dla początkujących. Raczej dla tych, którzy zjedli już zęby na typowych, tradycyjnych działaniach PR, którzy mają już opanowaną wiedzę o wizerunku, a teraz chcieliby spróbować czegoś nowego - oryginalnego, odlotowego, czasem kontrowersyjnego i ryzykownego, a czasem po prostu innego niż konkurenci.” Spośród tylu branżowych publikacji dostępnych obecnie na rynku, ta obowiązkowo musi się znaleźć na półce piarowca-praktyka. Nie jest to bowiem kolejna publikacja będąca teoretycznym opisem definicji i rodzajów PR. Każdy mały podrozdział to bardzo oryginalne studium przypadku, jego ocena i komentarz. Zabawne, zadziwiające, czasem szokujące, a nawet kontrowersyjne case study wielu najbardziej znanych firm uczą i pozwalają oszczędzić koszty i uniknąć błędów. Każdy podrozdział może być nowym środkiem dla każdego specjalisty, któremu skończyły się pomysły. To wyjątkowa i wciągająca lektura. Naprawdę warto.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1024-3, 8373610243
- Data wydania książki drukowanej:
- 2003-05-26
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2126
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Public Relations
Spis treści książki
- O Autorach 5
- Przedmowa 7
- Część I Podstawy 9
- Znienawidzone konferencje prasowe Złam zasady, jeśli Cię ograniczają 11
- Biurka na godziny Kreuj różne płaszczyzny wizerunku firmy 13
- Tylko Bóg daje lepiej popalić Rób to, co pozornie niemożliwe 17
- Celnicy wierzą w świętego Mikołaja Wykazuj się dowcipem i refleksem 19
- Protest w sprawie horoskopu Naucz się z siebie śmiać 21
- Mafia siedzi w rządzie Traktuj dziennikarza jak klienta 23
- Część II Pomysły i metody 27
- Do źródeł Amazonki Dbaj o wizerunek firmy jako pracodawcy 29
- Agent CIA w centrali IBM Stosuj wywiad konkurencyjny, by zdobyć niezbędną wiedzę 34
- Jolanta Kwaśniewska i Olek K. Wykorzystuj w kampaniach uznane autorytety 37
- Dzień bez wiertła Uczyń produkt Twojej firmy bohaterem kampanii PR 41
- Jak u państwa na prowincji... Zorganizuj lokalne działania PR 45
- Lepper w kajdankach Mądrze korzystaj z czarnego public relations 48
- 7*10 do potęgi 256 bajtów Wysyłaj dziennikarzom liczby, rankingi i badania 52
- Katastrofa na alasce Dbaj o wizerunek swojego szefa 56
- Niemiecka jakość Škody Stosuj techniki transferu wizerunku 62
- Stu klientów, zerowe koszty Znajdź patrona medialnego 64
- Twoja opinia jest dla nas cenna Kreuj wizerunek firmy w Internecie 67
- Część III Problemy i zagrożenia 73
- Kazach na Harley'u Uważaj na różnice międzykulturowe w public relations 75
- Korek na granicy Podnoś jakość nienamacalną 78
- Reenginering reniferów Unikaj biznesowej odmiany "poprawności politycznej" 81
- Zapomniał oddać samochód Prezenty dziennikarzom dawaj skromne 85
- Nie chcemy świecących pomidorów Przewiduj kryzysy i reaguj na nie szybko 89
- Naciski i groźby Prawo prasowe wykorzystuj tylko w ostateczności 96
- Napisz kolejny rozdział tej książki 101
Oceny i opinie klientów: Nietypowe przypadki Public Relations Rafał Szczepanik, Oksana Krzyżowska (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(0)
(0)
(1)
(0)