Kierownik w instytucji publiczne...

Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania

Autor: 

Ocena:
   6/6  Opinie  (3)
Stron: 192
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
47,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,40 zł
37,60 zł 47,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
47,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
37,60 zł
47,00 zł

Zarządzanie jest proste pod warunkiem, że się go samemu za bardzo nie skomplikuje!

Książka Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania jest pierwszym w Polsce praktycznym podręcznikiem, który w szczery, daleki od idealizowania i naiwności sposób opisuje problemy z zarządzaniem w warunkach instytucji publicznych w naszym kraju. Książka zawiera ponad 250 porad i podpowiedzi, które mogą poprawić zarządzanie tak, by stało się efektywne i skuteczne. Można je wykorzystać zarówno w urzędach administracji samorządowej, urzędach wchodzących w skład Służby Cywilnej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy jednostkach oświaty.

To książka, w której NIE ma:

  • bardzo skomplikowanych teorii i narzędzi zarządzania (bo zazwyczaj najlepsze są proste rozwiązania),
  • przykładów z sektora biznesowego lub książek zachodnich (bo zazwyczaj nijak mają się one do naszych realiów).

Z drugiej strony pozycja ta uświadamia, jak niewiele trzeba, żeby być skutecznym menedżerem. Powinni ją przeczytać wszyscy szefowie i wszyscy kierownicy z polskich instytucji publicznych. Dobrze mieć ją stale na biurku i co dzień do niej wracać!

Nic tak bardzo nie stanowi o sukcesie lub porażce w dzisiejszym świecie, jak ludzie, z którymi przyszło nam pracować. I o ludziach jest właśnie ta książka. O pracownikach administracji publicznej, pracujących najczęściej w mniejszych lub większych zespołach, ich marzeniach, aspiracjach i frustracjach. I o ludziach kierujących innymi. Ci ostatni wywodzą się z równego szeregu szarych pracowników, jednak pewnego dnia muszą stanąć przed tym szeregiem i zacząć dowodzić.

Jak nie dać się złapać w różne pułapki, jak poprowadzić zespół do bitwy, jak obudzić w innych motywację i jak utrzymać ducha walki - o tym i o innych elementach zarządzania ludźmi pisze autor, który od wielu lat pracuje w administracji i posiada doskonałą umiejętność przystosowywania teorii zarządzania zasobami ludzkimi do realiów administracji. Tej książki nie można przeczytać jeden raz - powinna ona stać blisko biurka każdego kierującego najskromniejszym choćby zespołem i towarzyszyć mu w codziennych rozterkach oraz pracy nad sobą.

Małgorzata Bywanis-Jodlińska,
Dyrektor Generalny Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie.

Bardzo dobra pozycja traktująca o zarządzaniu organizacją, w tym instytucją publiczną - bez nadmiaru teorii, a przeciwnie, z dobrymi radami praktycznymi, szczególnie cennymi w czasach kryzysu w zakresie budowania "kultury narzędzi motywacyjnych" czy też konieczności rozwijania kompetencji przywódczych przez kierowników instytucji publicznych. Zarządzanie dotyczy ludzi, warto więc zapoznać się z tą pozycją i przyjąć odpowiedzialność za podległych pracowników, którymi kierujemy, gdy zarządzamy instytucjami publicznymi.
Tomasz Kałużny,
Prezes Sądu Rejonowego w Białymstoku, instytucji publicznej objętej projektem Modernizacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi.

Książka autorstwa Radosława Hancewicza stanowi bardzo udane kompendium praktycznych wskazówek dla pracowników zajmujących kierownicze stanowiska w administracji publicznej. Prosty język przekazu oraz liczne przykłady pozytywnych i negatywnych zachowań kierowniczych niewątpliwie dodają jej atrakcyjności. Książkę polecam wszystkim pracownikom administracji publicznej, zarówno zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, jak i planującym taką ścieżkę rozwoju.
Kamil Mroczka, Kierownik Oddziału Zarządzania Kadrami w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.


Patroni książki:


Wstęp (13)
Rozdział 1. Niezbędne kompetencje kierownika w instytucji publicznej (17)
  • Kierownik z nazwy, pracownik z przyzwyczajenia (17)
  • Kierownik doskonały - droga do celu (24)
Rozdział 2. Planowanie i zarządzanie przez cele (29)
  • Posiadanie celów i planowanie nie jest śmieszne i się opłaca (30)
  • Zadania z ustaw to nie to samo co cele! (31)
  • Nie musisz być mistrzem świata (31)
  • Myśl o efektach, a nie o działaniu (32)
  • Miej inne cele niż przychodzenie do pracy (32)
  • Cel musi być realny (32)
  • Bez ambicji nie ma celu (33)
  • O celach mów konkretnie (33)
  • Nie ma celu bez miernika (34)
  • Osiąganie celu nie może być wieczne (34)
  • To do Ciebie należy inicjatywa w wyznaczaniu celów (35)
  • Ty rządzisz celami, które wyznaczasz (35)
  • Przemyśl kilka dróg dotarcia do celu i... (36)
  • Pamiętaj o Twoim osobistym celu głównym (36)
  • Cele główne jako codzienny pomocnik (37)
  • Cele i planowanie to sprawa wspólna (37)
  • Wyznaczaj cele na dziś i na najbliższe pół roku (38)
  • Wyznaczając cele, pamiętaj o kontekście (38)
  • Dla każdego stanowiska da się wyznaczyć cele (39)
  • Prościej nazwane - łatwiej realizowane (40)
  • Jak najczęściej rozmawiaj o celach (40)
  • Planowanie to akt kreatywny (40)
  • Bądź metodyczny (41)
  • Przed planowaniem sprawdź, czym dysponujesz (41)
  • Planuj pozyskiwanie zasobów (41)
  • Tabelka to nie obciach (41)
  • Przy planowaniu korzystaj z doświadczeń (42)
  • Przekaż planowanie w ręce podwładnych (42)
  • Wykreuj sobie malkontenta i zaplanuj ewentualne ryzyko (42)
  • Planuj czas na zadania nagłe i na planowanie (43)
  • Planuj zadania ważne na równi z pilnymi (43)
  • Wyznaczaj czas na wykonanie zadania (43)
  • Grupuj podobne czynności (44)
  • Pracownikom zaplanuj rezerwę czasową (44)
  • Zaplanuj ludziom przerwy (44)
  • Skup się na najważniejszym celu (44)
  • Do celu mniejszymi krokami (45)
  • Narzuć nawyki planowania (45)
  • Checklista (46)
  • Daj planowi "dojrzeć" (48)
  • Obserwuj, co się sprawdza (48)
  • Pamiętaj o konsekwencjach nieplanowania (49)
Rozdział 3. Organizowanie pracy i delegowanie (51)
  • Deleguj wszystko, co możesz delegować (51)
  • Delegowanie to nie spychologia (52)
  • Zanim delegujesz zadanie na stałe - daj przykład (52)
  • Deleguj, bo nigdy nie zrobią tego tak, jak Ty (52)
  • Naucz ich pracować pod presją czasu (53)
  • Deleguj - nie bój się konkurencji (53)
  • To Ty tu jesteś kierownikiem (54)
  • Delegując zadania, deleguj uprawnienia i odpowiedzialność (54)
  • Żeby dobrze delegować, musisz obserwować (55)
  • Deleguj tam, gdzie jest kompetencja (56)
  • Przełam rutynę w delegowaniu (56)
  • Zapytaj, czy są ochotnicy (57)
  • Delegowanie jako narzędzie rozwoju i motywacji (58)
  • Deleguj w taki sposób, żeby każdy był potrzebny (59)
  • Delegowanie różne ma twarze (59)
  • Przyłóż się do organizacji zebrania (60)
  • Nie wymyślaj pracy na siłę (60)
  • Unikaj fikcyjnych zastępstw (61)
  • Wyraź chęć pomocy, ale nie zagłaskaj (61)
  • Zapytaj o potrzebne zasoby (62)
  • Podpowiadaj, ale zostaw swobodę (62)
  • Po równo, nawet jeśli jest ciężko (62)
  • Czasami zespół, czasami praca indywidualna (63)
  • Jasno komunikuj, czego oczekujesz (63)
  • Uważaj na własny stosunek do zadania (63)
  • Jasno określaj kompetencje i odpowiedzialność (64)
  • Dopasuj strukturę do faktycznych zadań (64)
Rozdział 4. Kierowanie i motywowanie (67)
  • Zacznij od walki z demotywatorami (68)
  • Mów o tym, na co nie masz wpływu (70)
  • "Kultura narzędzi motywacyjnych" (71)
  • Jeśli nie świecisz przykładem, nie oczekuj zbyt wiele (71)
  • Wpływ komunikacji na motywację (71)
  • Nie tylko kasa motywuje. Każdy ma w sobie próżność (72)
  • Milczenie, gdy jest dobrze, to nie jest dobry pomysł (73)
  • Krytykuj konstruktywnie i asertywnie (73)
  • Atmosfera dla wielu jest kluczowa (74)
  • Złam zasadę, że każdy dostaje (74)
  • Nagrody "po równo" są najlepszym demotywatorem (75)
  • Problem rozdrabnianych pieniędzy (75)
  • Kasa nie może zależeć od stażu (75)
  • Nie dawaj pieniędzy "za dobrą pracę" (76)
  • Dać zbyt późno to tak jak nie dać w ogóle (76)
  • System motywacyjny (77)
  • Jak zdemotywować, zlecając zadania? (77)
  • Stwórz chociaż namiastkę ścieżki awansu (78)
  • Bądź obiektywny we wszystkim (78)
  • Motywowanie płynie z różnych stron (79)
  • Kij i marchewka, czyli o kierunkach motywacji (79)
  • Dlaczego niektórych cieszą dodatkowe zadania? (80)
  • Żeby motywować, musisz znać ludzi (81)
  • Potrzeby ludzkie są zmienne (82)
  • Bądź opanowany, przewidywalny i powtarzalny (82)
  • Brak decyzji to zazwyczaj oznaka słabości (83)
  • Nie bój się konsultować decyzji - nie musisz być encyklopedią (83)
  • Utożsamiaj cele instytucji z celami pracownika (84)
  • Zaufaj i daj swobodę (84)
  • Nie możesz dać podwyżki? Pójdź pracownikowi na rękę (84)
  • Pozwól się rozwijać (85)
  • Zmiany wprowadzaj umiejętnie (85)
  • Nie zabij inicjatywy podwładnych (85)
  • Bądź dostępny i otwarty, wspieraj i bądź zainteresowany (86)
  • Bądź konsekwentny w różnicowaniu narzędzi (86)
  • Przemotywowanie też jest groźne (86)
  • Sprawdzaj skuteczność narzędzi motywacji (87)
  • O motywacji i demotywacji w innych rozdziałach tej książki (87)
Rozdział 5. Przywództwo i odwaga kierownicza (89)
  • Różne twarze przywództwa (90)
  • Musisz "dokądś płynąć" (91)
  • Pamiętaj, że będą Cię naśladować (91)
  • Postępuj uczciwie i moralnie (91)
  • Nie twórz obozów "my - oni" (92)
  • Tłumacz swoje motywy (92)
  • Sukces jest wspólny, porażka jest Twoja (93)
  • Nie bój się iść pod prąd, czyli rzecz o odwadze kierowniczej (93)
  • Walcz o swój zespół, a jego interes przedkładaj ponad swój (94)
  • Dziel się sukcesami (94)
  • Nie daj sobą manipulować (95)
  • Konflikt to Twój problem (95)
  • Przyznaj się do błędu, kiedy go popełniasz (95)
  • Bądź inicjatorem zmian (96)
  • Bądź mądry ich mądrością (96)
  • Dbaj o własne kompetencje (96)
  • Angażuj się w życie towarzyskie (97)
  • Interesuj się ludźmi i ich problemami (97)
  • Zapewnij dyskrecję (98)
  • Nie obiecuj na wyrost (98)
Rozdział 6. Nadzorowanie (99)
  • Dbaj o odpowiedni kierunek nadzoru (100)
  • Wyłapuj błędy w przebiegu realizacji zadania (100)
  • Różne sposoby nadzorowania (101)
  • Dobrze dobierz narzędzia monitorowania (102)
  • Bez systematyczności nie ma nadzoru (103)
  • Zasady nadzoru muszą być zrozumiałe i rozsądne (103)
  • Ustal normy efektywnościowe (104)
  • Nadzorowanie wynika z planowania (105)
  • Ideałem jest samodyscyplina (105)
  • Czy nadzór zawsze jest opłacalny? (105)
  • System monitorowania stwórzcie razem (105)
  • Nadzór to nie tylko korygowanie (106)
Rozdział 7. Rozliczanie (107)
  • Choć to trudne, zmień nastawienie (108)
  • Ludzi demotywuje brak rozliczenia (108)
  • Chwal nie rzadziej, niż krytykujesz (109)
  • Rozliczaj z zadań dużych i małych (109)
  • Za co rozliczysz, jeśli nie wyznaczyłeś celu? (109)
  • Nie bój się składać sprawozdań (110)
  • Szukaj przyczyn niepowodzeń i wyciągaj wnioski (110)
  • Obniż napięcie rozmowy rozliczającej (110)
  • Rozliczenie zbiorowe (111)
  • Zachęcaj pracowników do analizy (111)
  • Kara lub nagroda (111)
  • Autorozliczanie (112)
  • Konsekwencja w rozliczaniu (112)
Rozdział 8. Budowanie zespołu (113)
  • Jakie cechy musi mieć zespół, żeby być efektywnym? (114)
  • Kompetencje zespołowe na równi z merytorycznymi (115)
  • Zarządzaj rolami w zespole, bo z samych ekspertów nie zbudujesz zespołu (116)
  • Kompletując zespół, nie decyduj na podstawie CV (117)
  • Jasno komunikuj cel i przekonuj do niego (118)
  • Pokazuj zalety pracy zespołowej (118)
  • Ustal zasady pracy zespołowej (118)
  • Wspieraj konstruktywny konflikt (119)
  • Zadbaj o relacje ludzi w zespole (119)
  • Graj zespołowo i pokaż, że też jesteś członkiem zespołu (120)
  • Zadaniowość i relacyjność (120)
  • Zestaw zdystansowanie z zapałem (121)
  • Twórz zespoły zadaniowe (121)
  • Czy dajesz dobry przykład, pracując w zespołach zewnętrznych? (121)
  • Nie włączaj syndromu "oblężonej twierdzy" (122)
  • Zagwarantuj wolność myślenia i wypowiedzi (122)
  • Może być dłużej, ale efektywniej (122)
  • Twórz kulturę pomagania sobie nawzajem i buduj zaufanie (123)
  • Promuj dzielenie się wiedzą (123)
Rozdział 9. Ocenianie (125)
  • Ty decydujesz, czy oceny będą skuteczne (126)
  • O ocenach mów wszem wobec (126)
  • Jasne i dobrze zdefiniowane kryteria (126)
  • Wczytuj się w definicje kryteriów (127)
  • Kryteria adekwatne do zadań (128)
  • Im więcej kryteriów, tym lepiej (130)
  • Kryteria muszą być rozłączne (130)
  • Ocenianie jest ciągłe (130)
  • Komunikuj, czego oczekujesz (131)
  • Kryteria muszą być mierzalne (131)
  • Odnieś się do stawianych celów (131)
  • Efekty i postawy - kluczem do oceny (132)
  • Oceniaj to, co wynika z opisu stanowiska (132)
  • Samoocenę stosuj rozsądnie (133)
  • Wszystkim po równo to wcale nie sprawiedliwie (133)
  • Nie naginaj ocen dla innych celów (134)
  • Zasada wspólnego spojrzenia (134)
  • Skala inna niż w szkole (135)
  • Nie daj się "pierwszemu wrażeniu" (136)
  • Nie porównuj ze sobą (136)
  • Jedno zachowanie to jeszcze nie norma (136)
  • Nie patrz na kolegów ocenianego (137)
  • Czy nie wpływałeś negatywnie? (137)
  • Uważaj na własne sympatie, gusta i stereotypy (137)
  • Błąd hierarchii (138)
  • Czy jedna cecha nie przysłania innych? (138)
  • Nie lekceważ rozmowy oceniającej (138)
  • Rozmowa to nie monolog (139)
  • Formularz wypełniaj podczas rozmowy (139)
  • Zapoznać z oceną na poważnie (139)
  • Kopie dla pracownika (139)
  • Nie zostawiaj "pustych dziur" (140)
  • Ocena musi mieć następstwa (140)
  • Każdy ma prawo się odwołać (140)
Rozdział 10. Komunikowanie w zespole (141)
  • Komunikacja interpersonalna (142)
  • Komunikacja wewnętrzna (149)
Rozdział 11. Rekrutowanie i wprowadzanie nowych pracowników (151)
  • Jeśli masz kogo awansować, zrób to (151)
  • Ogłoszenie nie powinno sztucznie ograniczać (152)
  • Wymagaj tego, co możesz sprawdzić (153)
  • Czy poświadczenie bezpieczeństwa jest niezbędne? (153)
  • Język tylko tam, gdzie jest używany (154)
  • Wymagaj uzasadnionego doświadczenia (154)
  • Test wiedzy to dopiero początek (155)
  • Rozmowa kwalifikacyjna nie powinna być sztampowa (156)
  • Szanuj kandydatów (156)
  • Powiedz na starcie o zarobkach (156)
  • Informuj kandydatów o przebiegu naboru (157)
  • Poinformuj także przegranych (157)
  • Ty też robisz "pierwsze wrażenie" (158)
  • Nie stwórz "grupy odrzuconych" (158)
  • Przedstaw nowego pozostałym pracownikom (159)
  • Przedyskutuj, kiedy każesz coś przeczytać (159)
  • Opowiedz o zwyczajach (159)
  • Nie rzucaj od razu na "głęboką wodę" (159)
Rozdział 12. Szkolenie i rozwijanie podwładnych (161)
  • Rozwój to nie tylko płatne szkolenia (162)
  • Indywidualizuj rozwój pracowników (162)
  • Rozwój nie kończy się na przepisach (163)
  • Planuj przyszłość podwładnych (165)
  • Szkolący też się rozwija (165)
  • Szkolcie się wzajemnie (166)
  • Korzystaj ze szkoleń unijnych (166)
  • Szkolenia kaskadowe tylko wyjątkowo (166)
  • Zadbaj o jakość zlecanego szkolenia (167)
  • Szkolenie niech będzie nagrodą (167)
  • Rotacja też może rozwijać (168)
  • System zarządzania wiedzą (168)
  • Naucz rozwiązywać trudne sprawy (168)
  • Zleć trudniejsze zadanie (169)
  • Daj im się rozwijać w grupie (169)
  • Nie oszukuj się podpisem pracownika (169)
  • Informacja zwrotna metodą kanapkową (170)
Zakończenie (171)
O autorze (173)
Arkusz nr 1 (175)
Arkusz nr 2 (187)
Polecamy także (191)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania plus Profesjonalna obsługa klienta i radzenie sobie z trudnym klientem w urzędzie plus Szkolenia dla administracji publicznej. 101 praktycznych wskazówek dla trenerów
Cena zestawu: 97,57 zł 114,80 zł
Oszczędzasz: 17,23 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania
6
(3)
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 3

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Książka jest naprawdę inna niż wcześniejsze podręczniki zarządzania. Dużo konkretów zamiast teorii. Aż się człowiek dziwi ile na co dzień popełnia błędów i jak prosto można coś z nimi zrobić i mieć większy komfort pracy. To chyba pierwszy taki podręcznik na naszym rynku, gdzie od początku do końca jest mowa o administracji publicznej, z jej całą specyfiką. Polecam.
  Ocena : 6 

Cokolwiek by nie powiedzieć o próbach zaszczepiania naukowych metod zarządzania w polskiej administracji bardzo cieszy fakt, że mamy wreszcie szkoleniowca, który łączy znajomość obu tych dziedzin - zarządzania i naszej administracji. Uczestniczyłam w kilku prowadzonych przez biznesowych wykładowców szkoleniach, na których prowadzący czuł się zagubiony nie mniej niż jego słuchacze. On nie znał urzędów „od środka”, oni - nie potrafili umiejscowić tego co słyszą w swoich realiach. Autor tej nowej na rynku pozycji, Radosław Hancewicz, wywodzi się z administracji - dlatego doskonale wie, gdzie i jakie występują słabości w postawach i postępowaniu kierowników - zarówno zespołów dużych, jak i nawet tych kilkuosobowych. Polecam tę książkę każdemu, kto kieruje zespołem. Sporo tam przykładów, które (niestety) większość z nas zna aż za dobrze, ale sporo też rad - jak być powinno, a nawet - jak to zmienić.(...) Przede wszystkim, co mnie bardzo cieszy, autor potwierdza moje przekonanie, że jeśli coś „było od zawsze” (bądź w wersji: „bo zawsze tak było”) nie oznacza wcale, że nie można tego zmienić. Znam bardzo dobrze przypadek, gdy urząd od dawna osiągał słabe wyniki, a mimo to wielu kierowników broni się przed zmianami właśnie argumentując, że „zawsze tak było i było dobrze” - przy czym ta druga część wypowiedzi nie jest zgodna z oceną popartą dowodami (i żeby nie było: nie mówię tylko o miernikach). Bo skoro zawsze tak było i było kiepsko, to najwyższy czas zrobić coś, żeby tak nie było… A przynajmniej spróbować. Najważniejsze to przyswoić sobie podstawy zarządzania. Spotykam się z opinią, że zarządzanie to nie nauka, tylko „wymysły, które niczego nie poprawią, a tylko zajmują czas”. No cóż, jeśli np. próbuje się bez podstawowej znajomości komputera używać zaawansowanych programów do obróbki grafiki 3D, to z góry wiadomo, że nic z tego nie wyjdzie. Jeśli próbuje się zarządzać zespołem nie znając narzędzi motywacyjnych, zasad ich stosowania, ludzkiej psychiki, hierarchii potrzeb czy nawet samych podwładnych też trudno o sukces. Że nie wspomnę o największym moim zdaniem nieszczęściu naszej administracji w postaci formalizowania wszystkiego co trzeba i czego nie trzeba formalizować pod hasłem unowocześniania metod zarządzania właśnie. Może tym razem daruję sobie przykłady, ale nie wątpię, że wiecie o czym mówię. To, że coś jest sformalizowane to nie znaczy, że jest efektywne - a często nawet przeciwnie. No i tu się kłania proste pytanie pod kątem komunikacji (o której też moż na co nieco w książce poczytać) czy aby wszystko co jest napisane w danym dokumencie na pewno jest tam potrzebne czy część z tego tylko tworzy tzw. szum informacyjny, z którego nic nie wynika, natomiast skutecznie przeszkadza w odbiorze? Książka podzielona jest na rozdziały dotyczące poszczególnych funkcji zarządzania, a dodatkowo wskazówek z zakresu oceny, komunikacji, szkolenia, motywacji (w pełni w zakresie naszej specyfiki…), rekrutacji itd. Żeby udało się skutecznie wdrożyć narzędzia wspomagające zarządzanie, nie wystarczy znać je samemu. Muszą je znać i stosować również kierownicy niższego szczebla, a często powinni je rozumieć również pracownicy. Problem w administracji publicznej często polega na tym, że wymagania i obciążenie są tak duże, że każda nowość budzi zdwojony opór. A jeśli dość zaawansowane narzędzia wdrażane są bez znajomości podstaw u wdrażających, pozytywnych efektów nie widać - co opór jeszcze bardziej pogłębia, bo zaangażowani nierzadko siłą pracownicy nie widzą w tych dodatkowych zadaniach sensu. A czy zarządzanie bez współpracy podwładnych można jeszcze nazwać zarządzaniem czy już bujaniem w papierowych obłokach? Dlatego zdecydowanie polecam tę lekturę wszystkim, którzy mają cokolwiek wspólnego z kierowaniem w administracji publicznej. I na koniec cytat: "Najpierw trzeba się nauczyć podstaw zarządzania i na co dzień o nich pamiętać, a dopiero potem, w dość odległej przyszłości, można próbować korzystać z bardziej zaawansowanych narzędzi zarządzania. Drogi na skróty nie ma."
  Ocena : 6 

Ciezko jest znalesc ksiazki o konkretnym temacie, przekopałem sie przez multum ksiazek o zarzadzaniu i nie natrafiłem jeszcze na zadna dedykowaną zarzadzaniu konkretna instucja, jest ona skierowana nie tylko dla osob pracujacych/planujacych pracować w instytucjach publicznych, rady w niej zawarte mozna smiało wykorzystać w zarzadzaniu własna firma itp. Polecam




płatności onepress.pl