Doktryna jakości. Rzecz o skutec...

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu (twarda oprawa)

Autor: 

Ocena:
   5.4/6  Opinie  (9)
Stron: 546
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
79,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 11,80 zł
47,20 zł 59,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
79,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
47,20 zł
59,00 zł

Wyróżnienie dla "Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu" podczas 19. Poznańskich Dni Książki nie tylko Naukowej.


ECONOMICUS 2015 - I miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"

 

Książka dostępna również w miękkiej oprawie >>

Nowa filozofia zarządzania

Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś. Pierwsze wykłady z TQM prowadziłem dla pracowników firmy A.Blikle, a notatki do tych wykładów stanowiły zaczątki Doktryny jakości.

Początki oczywiście nie były łatwe. Wiedza konieczna do zarządzania zgodnie z TQM nie jest technicznie trudna, ale jej zaakceptowanie bywa trudne emocjonalnie. Bywa trudne, bo zaraz na samym początku trzeba porzucić wiele przekonań, do których jesteśmy przyzwyczajani niemal od dziecka: że nagrody motywują, że współzawodnictwo jest twórcze, że struktura zarządcza firmy musi być hierarchiczna… Nie było więc łatwo, ale było nadzwyczaj ciekawie, bo czasy pionierskie z zasady charakteryzują się wysokim poziomem zaangażowania. Pamiętam, jak nasz pierwszy nauczyciel TQM, Jim Murray, wyraził zdumienie, że moi pracownicy zgodzili się poświęcić na szkolenie dni wolne od pracy. „W Anglii to by nie było możliwe” - powiedział.

Oczywiście na naukach Jima się nie skończyło. Dzięki niemu zacząłem jeździć do Anglii na coroczne konferencje Brytyjskiego Towarzystwa im. Deminga (twórcy TQM), a zdobywaną tam (również za pośrednictwem wielu znakomitych książek) wiedzę niezwłocznie przekazywałem moim pracownikom prowadząc dla nich wykłady. Materiały do książki rosły, a na wykłady zaczęli przychodzić słuchacze spoza firmy. I tak narodziło się moje konwersatorium z TQM, które prowadzę od roku 1997 raz w miesiącu od października do czerwca. Wstęp wolny, a informacje o programie można znaleźć na mojej witrynie www.moznainaczej.com.pl. To taka moja prywatna misja, gdyż uważam, że TQM może być wielką szansą dla polskiej gospodarki.


Andrzej Jacek Blikle - profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk). Prezes zarządu stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Rady Fundacji Centrum im. Adama Smitha oraz ponad dwudziestu innych organizacji. Jest też dyplomowanym mistrzem cukierniczym, a w latach 1990 – 2010 kierował firmą A.Blikle rozwijając ją w tym czasie z jednej cukierni do 15 placówek w Warszawie i 8 w sieci franchisingu poza Warszawą. Dziś jest członkiem jej rady nadzorczej.


Patroni wydania:

Kup ebooki w zestawie:

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu plus Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży
Cena zestawu: 88,20 zł 158.00 zł
Oszczędzasz: 69.80 zł
Do koszyka

Najczęściej kupowane razem:

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu (twarda oprawa) plus Fundraising krok po kroku. Jak zdobyć pieniądze na Twoje projekty? plus Mayday! Mam słabe wyniki sprzedaży
Cena zestawu: 142,71 zł 167,90 zł
Oszczędzasz: 25,19 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu (twarda oprawa)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu plus Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach plus Mayday! Mam słabe wyniki sprzedaży
Cena zestawu: 120,70 zł 142,00 zł
Oszczędzasz: 21,30 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu
6
(6)
5
(2)
4
(0)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 9

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Prof. Blikle w bardzo przystępny sposób przekazuję wiedzę, którą powinien posiadać nie tylko każdy przedsiębiorca ale każdy mający styczność z jakąś formą zarządzania (np. w organizacjach pozarządowych). Niestety, co obnażają niektóre przykłady z książki, duża część polskich właścicieli firm w tej kwestii okazuje się ignorantami. Ponadto dużą część wiedzy z "Doktryny jakości" można wykorzystać bezpośrednio do życia prywatnego (np. rozdział o komunikacji interpersonalnej). Na pewno jest to pozycja, do której będę wracał jeszcze wiele razy.
  Ocena : 6 

Doktryna Jakości to książka wybitna! Piszę to z punktu widzenia człowieka korporacji, który przez ostatnie 5 lat nieustannie szkoli, motywuje i wdraża techniki zarządzania opisane w pozycji Prof. Bliklego. Jeżeli myślisz, że jesteś dobrym szefem. Jeśli uważasz, że na treningach Six Sigma nauczyli Ciebie "wszystkiego" o statystyce. Jeśli szczupłe procesy w ramach Lean Management zjadasz razem z bułką na śniadanie. Jeśli przerobiłeś już 100 systemów premiowania i pracujesz nad kolejnym. I oczywiście wiesz o zarządzaniu wszystko: KONIECZNIE PRZECZYTAJ BLIKLEGO. Twoje paradygmaty ulegną totalnemu przeobrażeniu. Z pewnością! Prof. Andrzej Jacek Blile to profesor matematyki i znany warszawski przedsiębiorca. Pokazuje w "Doktrynie jakości" jak powinno się zarządzać firmą. Małą i dużą. Inspirację czerpie Blikle z Deminga i Shewharta: jak wszyscy guru z dużych korporacji. Tyle, że Profesor wyjaśnia mechanizmy stojące za Kołami Jakości Deminga i Kartami Kontrolnymi Shewharta w sposób, jakiego nie powstydziliby się ich twórcy. "Doktryna Jakości" w sposób naoczny prezentuje ułomności zarządzania opartego na wiecznej rywalizacji pracowników wewnątrz firm. Autor książki, wspólnie z Prof. Kosewskim, doskonale opisuje cechy motywacji godnościowej pracowników. Pracowników traktowanych jak myślący ludzie z krwi i kości, a nie biegające mrówki w mechanicznym mrowisku, czy bezmózgie dodatki do maszyn (znane np. z utworu "Kombinat" zespołu Republika). Doskonale dobrane przykłady z działalności własnej firmy autora oraz firm zaprzyjaźnionych pokazują, że jakością w sposób opisany w "Doktrynie" da się zarządzić. Oczywiście przy pewnych ograniczeniach, pełnemu zaangażowaniu i dogłębnemu zrozumieniu opisanych mechanizmów. Z "Doktryną jakości" Prof. Bliklego zetknąłem się po raz pierwszy latem 2011 roku. Od tego czasu nie rozstaję się z lekturą (która do dziś urosła do rangi drukowanej książki), a samego autora miałem okazję spotkać osobiście. Jaka to ogromna przyjemność czytać książkę Prof. Bliklego, słuchać jego wykładów na studiach MBA, czy uczestniczyć w jego konwersatoriach. Doświadczenie dydaktyczne, profesjonalizm oraz spójność słów i czynów trudno w tym wypadku przecenić! Niestety nie wszyscy piewcy TQM/TPM/LEAN/6σ mogą takiej recenzji doświadczyć...
  Ocena : 6 

Polecam, warto przeczytać.
  Ocena : 6 

Książka jest bardzo dobrze przygotowana pod kątem merytorycznym - przystępna, kompleksowa i dzięki bogatej bibliografii dająca świetny punkt zaczepienia do dalszego zgłębienia tematu. Powinien ją przeczytać każdy, kto pracuje w zespole ludzi.
  Ocena : 6 

Książka przekrojowa. Każda osoba pracująca powinna ją przeczytać
  Ocena : 6 

Kupiłem przeczytałem, jestem pod wrażeniem. Bardzo udane połączenie teorii z szeregiem praktycznych przykładów, często z naszej, polskie rzeczywistości. Ogromną zaletą książki, jest trzymanie się elementarnej, naukowej przyzwoitości. Do przykładów są podawane źródła, nie ma tu naiwnej retoryki w stylu: to jest niezwykłe, wspaniałe, cudowne, rewolucyjne, niezwykłe, wspaniałe, niesamowite, ... Czytając książkę, ma się wrażenie, że autor doskonale zna temat z praktyki. Opisuje jak sam wdrażał poszczególne elementy doktryny. Co wyszło a co należało ponownie przemyśleć.
  Ocena : 5 

Dobra książka ale nie lubię jak w książce jest dużo odsyłaczy o tym powiem więcej w rozdziale 98 a czytamy 4 i nie będziemy pamiętać tego odniesienia.
  Ocena : 5 

Pozycja zdecydowanie warta przeczytania, nawet jeśli masz niewiele wspólnego z biznesem.
  Ocena : 3 

30 zł za książkę, która jest darmowa???
płatności onepress.pl