Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji
- Autor:
- Andrzej Jacek Blikle
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 608
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
Andrzej Jacek Blikle
Opis książki: Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji
Pracuj z sensem!
Pierwsze wydanie Doktryny jakości miało postać notatek do moich wykładów w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Gdy zachęcałem do porzucenia metody kija i marchewki, większość uważała, że to utopia. Z uporem podkreślałem praktyczną użyteczność moich twierdzeń, przekonując, że ludzie pracujący w atmosferze partnerstwa i zaufania działają wydajniej i popełniają mniej błędów, a to przekłada się na wyniki finansowe.
W ostatnim czasie zacząłem zauważać istotną zmianę w nastawieniu moich słuchaczy. Coraz częściej słyszę: "Ja tak zarządzam i to się sprawdza". Spotykam też firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu.
Tę nową perspektywę umocniła we mnie lektura książki Frederica Laloux Pracować inaczej i opisana w niej idea "organizacji turkusowej", gdzie tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu postanowiłem uczynić motywem przewodnim drugiego wydania mojej książki. Tę książkę adresuję do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program można by uznać za akademicką utopię, gdyby nie fakt, że realizuje się go w rosnącej liczbie organizacji (również w Polsce). Wszędzie zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania.
Nowa wersja książki została również poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania „turkusowego TQM”, którą stworzyliśmy wspólnie z Jackiem, Dorotą i Sonią Jakubowskimi (twórcami Metody TROP) i nazwaliśmy Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie „turkusowej organizacji” to nie "przeszkolenie załogi" w nowych procedurach, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków i opanowania nowych narzędzi.
Nagrody przyznane pierwszemu wydaniu książki „Doktryna jakości”:
- Pierwsze miejsce w kategorii Najlepszy poradnik ekonomiczny w konkursie Economicus 2015 organizowanym przez Dziennik Gazeta Prawna.
- Nagroda Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w roku 2016 Za najlepszą pracę z zakresu nauk o przedsiębiorstwie w latach 2014-2015.
Wybrane bestsellery
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)31.91 zł
49.90 zł(-36%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%)
O autorze książki
Andrzej Jacek BlikleAndrzej Jacek Blikle - profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk). Honorowy członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, honorowy prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, a także członek ponad dwudziestu innych organizacji. Jest też dyplomowanym mistrzem cukierniczym, a w latach 1990 – 2010 kierował firmą A.Blikle rozwijając ją w tym czasie z jednej cukierni do 15 placówek w Warszawie i 8 w sieci franchisingu poza Warszawą.
Andrzej Jacek Blikle - pozostałe książki
-
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Moja książka jest efektem doświadczeń, jakie nabywałem w latach 1990 – 2010, wdrażając zarządzanie jakością (TQM) w mojej rodzinnej firmie, a także ucząc tej metody w innych firmach i na uczelniach wyższych, co zresztą czynię do dziś. Pierwsze wykłady z TQM prowadziłem dla pracowników firmy...(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)
29.49 zł
59.00 zł(-50%)
Ebooka "Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Personel PlusRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pierwsze wydanie "Doktryny jakości" miało postać notatek do wykładów autora w drugiej połowie lat 90. W tamtych czasach idee leżące u podstaw zarządzania jakością przez znaczną część menedżerów były traktowane jako co najmniej dziwne. Zachęcani do porzucenia metody kija i marchewki, w większości uważali, że to utopia. W ostatnim czasie autor spotyka firmy, które stworzenie przyjaznego miejsca pracy uznały za swój główny cel, a wysoką skuteczność traktują jak środek do realizacji tego celu. Nowa wersja książki została poszerzona o praktyczną metodykę wdrażania "turkusowego TQM", nazwaną Tropem Jakości. Opiera się ona na przekonaniu, że zbudowanie turkusowej organizacji to nie "przeszkolenie załogi" z nowych procedur, ale doprowadzenie do głębokiej przemiany społecznej, wymagającej zarówno porzucenia utartych sposobów myślenia, jak i zdobycia nowych nawyków oraz opanowania nowych narzędzi.
-
Recenzja: Marketer +, Nowa SprzedażRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Drugie wydanie kultowej książki prof. Andrzeja Jacka Bliklego, koncentrujące się wokół "organizacji turkusowej", w której tradycyjne zarządzanie ustępuje partycypacyjnej samoorganizacji. Ideę turkusu autor postanowił uczynić motywem przewodnim drugiego wydania swojej książki. Publikacja adresowana jest do wszystkich, którzy chcieliby, aby praca nadawała sens ich życiu, stanowiła przestrzeń do rozwoju, sprawczości i spełnienia. Taki program zapewnia zarówno radość z pracy, jak i znacznie wyższą skuteczność działania.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-3030-6, 9788328330306
- Data wydania książki drukowanej:
- 2016-12-05
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-3364-2, 9788328333642
- Data wydania ebooka:
- 2016-12-05 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 49154
- Rozmiar pliku Pdf:
- 11.2MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 17.3MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Sprzedaż
Zarządzanie
Spis treści książki
- 1.1. Cele organizacji gospodarczej (37)
- 1.2. Społeczeństwo wiedzy (39)
- 1.3. Obywatelska przedsiębiorczość (43)
- 1.4. Żyj i pracuj z sensem (47)
- 2.1. Perspektywa historyczna (51)
- 2.2. Turkus - jak ja go widzę (51)
- 2.2.1. Demokracja partnerska (52)
- 2.2.2. Nowa filozofia życia i pracy (53)
- 2.2.3. Samozarządzanie czy samoorganizacja? (56)
- 2.3. Droga do turkusu i jakości (57)
- 2.3.1. Nowa perspektywa (57)
- 2.3.2. Turkusowa cywilizacja pracy (58)
- 2.3.3. Turkusowa struktura organizacyjna (60)
- 2.3.4. Drużyny akcyjne (61)
- 2.3.5. Rola byłego kierownictwa (63)
- 2.3.6. Turkusowa kultura jakości (64)
- 2.3.7. Krok po kroku (65)
- 2.3.8. Czy to się może udać? (65)
- 2.4. Studia przypadków (67)
- 2.4.1. Morning Star (67)
- 2.4.2. Buurtzorg (70)
- 2.4.3. Egon Zehnder International (72)
- 2.4.4. Mary Kay Cosmetics (75)
- 2.4.5. W.L. Gore & Associates (77)
- 2.4.6. Semco (78)
- 2.4.7. Marco (79)
- 2.4.8. Brewa (82)
- 3.1. Uważność (89)
- 3.1.1. Aktywne słuchanie (89)
- 3.1.2. Asertywność (91)
- 3.1.3. Komunikowanie (92)
- 3.2. Spór (97)
- 3.2.1. Wygrał-przegrał czy wygrał-wygrał (97)
- 3.2.2. Konsensus (99)
- 3.3. Krytyka (102)
- 3.3.1. Prokurator i coach (102)
- 3.3.2. Skarga podwładnego na szefa (105)
- 3.3.3. Gdy masz problem z własnym szefem (105)
- 3.4. Pułapki, błędy i problemy (105)
- 3.4.1. Manipulacja (106)
- 3.4.2. Raport na zamówienie (108)
- 3.4.3. Arogancja i upokorzenie (108)
- 3.4.4. Złość (110)
- 3.4.5. Gdy nasze uwagi są ignorowane (111)
- 3.5. Trudne rozmowy (113)
- 3.5.1. Jacek i Marek ? warstwa zewnętrzna (114)
- 3.5.2. Anatomia trudnej rozmowy (115)
- 3.5.3. Jacek i Marek ? warstwy wewnętrzna i historyczna (115)
- 3.5.4. Wojna czy pokój (117)
- 3.5.5. Rozmowa O RZECZY (118)
- 3.5.6. Niewątpliwa prawda ? ojciec i syn (119)
- 3.5.7. Nie zakładaj, że on tak chciał ? Karol i Ewa (120)
- 3.5.8. Porzućmy oskarżenia ? szefowa i asystent (121)
- 3.5.9. Pokojowo o uczuciach ? matka i syn (123)
- 3.5.10. Jacek i Marek ? trudna rozmowa (125)
- 4.1. Analiza zjawiska (134)
- 4.1.1. Rodzaje strachu (134)
- 4.1.2. Koszty strachu (135)
- 4.1.3. Przyczyny strachu (136)
- 4.1.4. Okoliczności wywołujące strach (136)
- 4.1.5. Zwolnienia z pracy (141)
- 4.2. Drogi wyjścia (142)
- 4.2.1. Od czego zacząć (142)
- 4.2.2. Porozmawiajmy o strachu (143)
- 4.2.3. Norma zachowania (144)
- 4.2.4. Gdy przychodzi zła wiadomość (145)
- 4.2.5. Eliminuj wieloznaczne zachowanie (146)
- 4.2.6. Dyskutuj o niedyskutowalnym (147)
- 4.2.7. Podejmowanie decyzji (149)
- 4.2.8. Czarnowidztwo (152)
- 5.1. Dwie składowe inteligencji (155)
- 5.2. Nasze kluczowe talenty emocjonalne (156)
- 5.3. Jak radzić sobie z brakiem talentu (161)
- 5.4. Indywidualne traktowanie talentów (161)
- 5.5. Strategia rozwoju kapitału ludzkiego w firmie (162)
- 5.6. Gdy jesteś przełożonym (163)
- 6.1. Nowa wiedza (167)
- 6.2. Zaufanie i odpowiedzialność (168)
- 6.3. Koszty przemocy (171)
- 6.4. Koszty partnerstwa (173)
- 6.5. Czym są przemoc i partnerstwo (174)
- 6.6. Dlaczego jedne firmy odnoszą sukces, a inne nie (175)
- 7.1. Korzyści i wartości (179)
- 7.2. Motywacyjne sprzężenie zwrotne (186)
- 7.3. Turkusowe stanowisko pracy (187)
- 7.4. Zarządzanie podmiotowe i przedmiotowe (190)
- 7.5. Organizacja zaangażowana (192)
- 7.6. Dysonans godnościowy (194)
- 8.1. Archetyp kija i marchewki (197)
- 8.2. Postawa a zachowanie (205)
- 8.3. Cel główny a zagrywka (209)
- 8.4. Dwie pułapki (213)
- 8.5. Słabi i silni ? przeciwnicy (214)
- 8.6. Premia za jakość i wydajność (217)
- 8.7. Dźwignia premiowa ? zachęcanie do stwarzania pozorów (222)
- 8.8. Zarządzanie przez cele ? pułapka specjalna (228)
- 8.8.1. Stan wyjściowy (229)
- 8.8.2. Motywacja ? pierwsza próba (229)
- 8.8.3. Potrzebny konsultant (230)
- 8.8.4. MBO w Jutrzni SA (230)
- 8.8.5. Pierwsze wyzwanie dla dyrektora Kowalskiego (232)
- 8.8.6. Drugie wyzwanie dla dyrektora Kowalskiego (234)
- 8.8.7. Ocena systemu po roku (235)
- 8.8.8. Czy można było uniknąć tych problemów? (236)
- 8.8.9. Premia dla rady nadzorczej (237)
- 8.8.10. Nierówne szanse w grze (237)
- 8.8.11. Opinia niezależnego eksperta (239)
- 8.8.12. MBO w oczach Edwardsa Deminga (241)
- 8.9. Wina czy przyczyna (242)
- 8.10. Współzawodnictwo (245)
- 8.11. Podsumowanie modelu przemocy (248)
- 8.11.1. Samosprawdzająca się przepowiednia (248)
- 8.11.2. Gry wojenne (249)
- 8.11.3. Kto z kim prowadzi grę wojenną (253)
- 8.11.4. Trzy prawa o dualności (256)
- 9.1. Jeżeli nie marchewkij, to co? (257)
- 9.2. Zasada 4W (258)
- 9.2.1. Współpraca (259)
- 9.2.2. Wartość (260)
- 9.2.3. Wybór (262)
- 9.3. Z czego trzeba zrezygnować (263)
- 9.3.1. W drodze od przemocy do partnerstwa (264)
- 9.3.2. Młodsi i starsi - partnerzy (265)
- 9.3.3. Rezygnacja z ocen rocznych (266)
- 9.3.4. W sprawie lenistwa (268)
- 9.4. Pułapki zarządzania bez kija i marchewki (269)
- 9.5. Archetyp słońca i deszczu (271)
- 9.6. Pochwały a wyrazy uznania (273)
- 9.7. Upominek wraz z wyrazami uznania (275)
- 9.8. Premia roczna - miseczka (276)
- 9.9. Reforma systemu wynagrodzeń sprzedawców (279)
- 9.9.1. Sytuacja wyjściowa (280)
- 9.9.2. Lepsi nie są lepsi (281)
- 9.9.3. Lepsi są lepsi (281)
- 9.9.4. Sposobu lepszych nie da się powielić (281)
- 9.9.5. Sposób lepszych da się powielić (281)
- 9.9.6. Lepsi pracują więcej (281)
- 9.9.7. Lepsi umieją więcej (282)
- 9.10. Nieporozumienia w sprawie partnerstwa i zaufania (284)
- 9.10.1. Partnerstwo to nie kumplostwo (284)
- 9.10.2. Partnerstwo nie wyklucza dowodzenia (285)
- 9.10.3. Partnerstwo nie wyklucza monitoringu (285)
- 9.10.4. Partnerstwo to nie demokracja ateńska (286)
- 9.11. Fundament strategiczny (288)
- 9.11.1. Konstrukcja fundamentu strategicznego (288)
- 9.11.2. Realizacja strategii (290)
- 9.12. Przemoc a etyka w biznesie (293)
- 10.1. Jak to się zaczęło (295)
- 10.2. Budżet kontraktowy (298)
- 10.3. Prognoza nawigacyjna (300)
- 10.4. Porównanie modeli (303)
- 10.5. Kilka wniosków (305)
- 11.1. Kształtowanie systemu wynagrodzeń (307)
- 11.2. Przykładowy system wynagrodzeń (309)
- 11.3. Aktualizacja systemu wynagrodzeń (311)
- 11.4. Trudny okres transformacji (311)
- 11.5. Reakcje pracowników (313)
- 11.6. Symetryczna relacja pomiędzy firmą a pracownikiem (315)
- 12.1. Hierarchiczna struktura organizacyjna (317)
- 12.2. Zarządzanie wiedzą (318)
- 12.3. Procesowa struktura organizacyjna (320)
- 12.4. Pojęcie procesu (324)
- 12.5. Hybrydowy model przejściowy (325)
- 12.6. Przepływy pomiędzy procesami (326)
- 12.7. Interesariusze procesu (330)
- 12.8. Obowiązki wykonawców procesów (331)
- 12.9. Obowiązki właściciela procesu (333)
- 12.10. O czyją wiedzę powinien dbać właściciel procesu (334)
- 12.11. Uprawnienia właściciela procesu (335)
- 12.12. Pełnomocnicy właścicieli procesów (336)
- 12.13. Kierownicy zespołów (336)
- 12.14. Dyżurni zespołów (338)
- 12.15. Zarządzanie procesowe a tradycyjne (339)
- 12.16. Model kariery pracownika (341)
- 13.1. Filozofia jakości a filozofia turkusu (345)
- 13.2. Dwa słowa wstępu (346)
- 13.3. Edwards Deming w Japonii (346)
- 13.4. Doktryna Jakości (349)
- 13.5. Wady są jak zarazki (350)
- 13.6. Zasada stałego doskonalenia (352)
- 13.7. Zasada współpracy (353)
- 13.8. Zasada racjonalności (353)
- 13.9. Czym jest jakość (354)
- 13.10. Jakość a wartość (356)
- 13.11. Niska jakość kosztuje (358)
- 13.12. Dobra praca to lekka praca (361)
- 13.13. Nie oczekuj perfekcji ? oczekuj postępu (361)
- 13.14. Myślenie systemowe (362)
- 13.15. Czternaście zasad Edwardsa Deminga (365)
- 13.16. Sześć śmiertelnych chorób (368)
- 13.16.1. Brak wytrwałości w konsekwentnym dążeniu do celu (368)
- 13.16.2. Nacisk na zyski w krótkim okresie (369)
- 13.16.3. Przeglądy kadrowe, wynagrodzenie zależne od wydajności (370)
- 13.16.4. Mobilność członków kierownictwa (373)
- 13.16.5. Zarządzanie firmą jedynie na podstawie widocznych liczb (374)
- 13.16.6. Twarda kultura zarządzania (376)
- 13.17. Cztery zasady Henry'ego Forda (378)
- 13.18. Zbigniew Bujak o policji drogowej i służbach celnych (379)
- 14.1. Sześć sigma (387)
- 14.2. Szczupłe zarządzanie (389)
- 14.3. Droga Toyoty (392)
- 14.4. Tropem Jakości (393)
- 15.1. Czym są inkubatory jakości (395)
- 15.2. Trampoliny i bariery (399)
- 15.2.1. Idea warsztatu (399)
- 15.2.2. Aby się chciało chcieć (400)
- 15.2.3. Trampoliny (401)
- 15.2.4. Trampoliny godnościowe (403)
- 15.2.5. Bariery (404)
- 15.2.6. Ustalenie zakresu analizy (405)
- 15.2.7. Ustalenie listy barier (406)
- 15.2.8. Zgłaszanie barier (407)
- 15.2.9. Ustalanie nazw dla rodzin pokrewieństwa (408)
- 15.2.10. Referendum z hierarchią (410)
- 15.2.11. O czym dowiadujemy się z analizy barier (414)
- 15.2.12. O czym należy pamiętać przy analizowaniu barier (415)
- 15.2.13. Cztery kroki do usunięcia barier (416)
- 15.2.14. Inne zastosowania diagramów pokrewieństwa (419)
- 15.3. Metoda 5S - pierwszy krok (419)
- 15.4. Drzewo wymagań krytycznych dla jakości (420)
- 15.5. Burza mózgów (421)
- 15.6. Karuzela pomysłów (423)
- 15.7. Rybia ość (423)
- 15.8. Pięć razy dlaczego (424)
- 15.9. Analiza Pareta (426)
- 15.10. Tabelka jak jest - jak być powinno (429)
- 15.10.1. Ustalanie problemu (430)
- 15.10.2. Wypełnianie tabelki (430)
- 15.11. Tabelka plus-delta (433)
- 15.12. Cykl jakości Shewharta (435)
- 15.13. Metoda siedmiu kroków (436)
- 15.13.1. Zasady ogólne (436)
- 15.13.2. Przykład zastosowania (438)
- 15.14. Pomóżmy sobie - wspólnota wewnątrz zespołu (446)
- 15.15. Pomóżmy innym ? wspólnota zespołów (446)
- 16.1. Od czego zacząć (449)
- 16.2. Siedem procesów przemiany (452)
- 16.2.1. Uczymy się asertywnej komunikacji (453)
- 16.2.2. Budujemy zaangażowanie (454)
- 16.2.3. Budujemy kulturę pracy zespołowej (456)
- 16.2.4. Budujemy fundament strategiczny (456)
- 16.2.5. Zdobywamy wiedzę i umiejętności (457)
- 16.2.6. Tworzymy strukturę procesową (458)
- 16.2.7. Realizujemy zasadę ustawicznego doskonalenia (459)
- 16.3. Co zrobić, by się udało (459)
- 16.3.1. Potencjalne źródła oporu (459)
- 16.3.2. Przypadek szczególny - firmy rodzinne (462)
- 16.3.3. Interesariusze wdrożenia (463)
- 16.3.4. Zmiana nawyków (463)
- 16.3.5. Podsumowanie (465)
- 17.1. Po co nam procesy losowe (469)
- 17.2. Syndrom balonika (470)
- 17.3. Procesy deterministyczne i losowe (471)
- 17.4. Przebiegi i histogramy procesów losowych (474)
- 18.1. Procesy normalne (477)
- 18.2. Karty kontrolne Shewharta (481)
- 18.3. Procesy uregulowane i rozregulowane (485)
- 18.4. Statystyczne sterowanie procesami (486)
- 18.5. Majsterkowanie (487)
- 18.6. Pułapki oceny procesów "na oko" (489)
- 18.6.1. Trzy zespoły sprzedawców (489)
- 18.6.2. Wypadki w fabryce (491)
- 19.1. Reżim jakościowy procesu (493)
- 19.2. Stawianie celów (496)
- 19.3. Syndrom "traf w mój kamień" (499)
- 20.1. Sygnały zagłuszone (501)
- 20.2. Gdy wyjątki stają się regułą (502)
- 20.3. Gdy precedens tworzy nowy standard (505)
- 20.4. Ile pomiarów (507)
- 21.1. Procesowy atlas firmy (511)
- 21.2. Produkty i ich normy jakości (513)
- 21.2.1. Dokumenty (514)
- 21.2.2. Narzędzia (514)
- 21.2.3. Dokumentacje produktów (515)
- 21.2.4. Kompleksy produktowe (516)
- 21.2.5. Techniczne kompleksy narzędziowe (517)
- 21.2.6. Informatyczne kompleksy narzędziowe (517)
- 21.2.7. Bazy danych (518)
- 21.2.8. Kartoteki (519)
- 21.2.9. Decyzje operacyjne (519)
- 21.2.10. Różne poziomy podejmowania decyzji (521)
- 21.2.11. Drużyny (523)
- 21.2.12. Stany rynku (524)
- 21.2.13. Produkty umiejscowione (525)
- 21.3. Typy czynności procesowych (525)
- 21.3.1. Czynności wytwórcze (526)
- 21.3.2. Czynności zmiany stanu (527)
- 21.3.3. Czynności przemieszczania (528)
- 21.3.4. Czynności bez dostawcy (528)
- 21.4. Rodzaje czynności procesowych (529)
- 21.4.1. Czynności sprzedażowe (529)
- 21.4.2. Czynności logistyczne (529)
- 21.4.3. Czynności marketingowe (529)
- 21.4.4. Czynności biurowe (530)
- 21.4.5. Czynności HR-owe (530)
- 21.5. Typowe procesy w organizacji gospodarczej (531)
- 21.6. Przepływy między procesami (532)
- 21.7. Poziom szczegółowości procesowego modelu firmy (534)
- 21.8. Różne opisy przedsiębiorstwa (536)
- 22.1. Dokumenty księgi standardów (540)
- 22.1.1. Rodzaje dokumentów (540)
- 22.1.2. Strażnik księgi standardów (541)
- 22.1.3. Indeksacja dokumentów (541)
- 22.1.4. Indeksacja załączników (543)
- 22.1.5. Numeracja wersji standardów (543)
- 22.1.6. Nazwy plików (543)
- 22.1.7. Przechowywanie i dostęp do dokumentów KS (544)
- 22.1.8. Dziennik KS (545)
- 22.1.9. Spis dokumentów KS (546)
- 22.1.10. Słownik KS (547)
- 22.2. Tworzenie, modyfikowanie lub usuwanie standardu KS (548)
- 22.2.1. Procedura koordynatora (548)
- 22.2.2. Zasady sprawdzania i zatwierdzania dokumentów KS (551)
- 22.2.3. Procedura strażnika KS (552)
- 22.2.4. Dokument opisujący standard (553)
- 22.3. Zakresy obowiązków (554)
- 22.3.1. Strażnik KS (554)
- 22.3.2. Pozostałe osoby (554)
- 23.1. Mądrość stada (559)
- 23.2. Mądrość tłumu (561)
- 23.3. Mądrość tłumu witryn internetowych (564)
- 24.1. Kanały a platformy (565)
- 24.2. Warstwy społecznościowe w sieci (567)
- 24.3. Obawy i uprzedzenia wobec platform (568)
- 24.4. Kodeks postępowania na SSPS (570)
- 24.5. Jak zaprojektować SSPS (570)
- 24.6. Jak wdrożyć SSPS (572)
- 24.7. Jak ocenić SSPS (573)
Nagrody przyznane pierwszemu wydaniu (15)
Podziękowania do pierwszego wydania (17)
Podziękowania do drugiego wydania (19)
Co nowego w drugim wydaniu (21)
Prolog (25)
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE
Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania pracy (37)
Rozdział 2. Turkusowa ewolucja (51)
CZĘŚĆ II. BUDOWANIE RELACJI
Rozdział 3. Gdy słuchasz i mówisz (89)
Rozdział 4. Strach przed mówieniem prawdy (133)
Rozdział 5. Inteligencja emocjonalna (155)
CZĘŚĆ III. BUDOWANIE MOTYWACJI
Rozdział 6. Dylemat lidera - przemoc czy partnerstwo? (167)
Rozdział 7. Rodzaje i źródła motywacji (179)
Rozdział 8. Przemoc (197)
Rozdział 9. Partnerstwo (257)
Rozdział 10. Zarządzanie bez budżetu (295)
Rozdział 11. System wynagrodzeń (307)
Rozdział 12. Kompendium zarządzania procesowego (317)
CZĘŚĆ IV. DROGA DO JAKOŚCI
Rozdział 13. Zasady podstawowe (345)
Rozdział 14. Specyficzne drogi do TQM (387)
Rozdział 15. Inkubatory jakości (395)
Rozdział 16. Jak to wszystko zrealizować (449)
CZĘŚĆ V. ZROZUMIEĆ GŁOS PROCESU LOSOWEGO
Rozdział 17. O procesach losowych ogólnie (469)
Rozdział 18. Głos procesu (477)
Rozdział 19. Głos klienta (493)
Rozdział 20. Odkrywanie ukrytych zaburzeń X (501)
CZĘŚĆ VI. NARZĘDZIA PROCESOWE
Rozdział 21. Zarządzanie procesami (511)
Rozdział 22. Księga standardów (539)
CZĘŚĆ VII. ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM INFORMACJI
Rozdział 23. Zbiorowa wiedza (559)
Rozdział 24. Firma 2.0 - platformy komunikacyjne (565)
DODATKI
Wskazówki bibliograficzne (579 )
Spisy (583)
Bibliografia (589)
Skorowidz (595)
Onepress - inne książki
-
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmo...(37.95 zł najniższa cena z 30 dni)
37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Brak pewności siebie odpowiada za poczucie bezradności i bezcelowości, za brak samokontroli, prokrastynację i rozpacz. Musisz oduczyć się autokrytycyzmu i wątpienia w swoje możliwości! Napoleon Hill usłyszał od Andrew Carnegiego: Pewność siebie jest stanem umysłu, który jest konieczny, by odnieść...
Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla
(25.74 zł najniższa cena z 30 dni)27.89 zł
42.90 zł(-35%) -
Marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko, widzimy czyjąś twarz i wiemy: to taki a taki lub taka a taka, zajmuje się tym i tym, zachowuje się tak i ta...
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególn...
Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego k...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, ...
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium)
(59.81 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Doktryna jakości. Wydanie II turkusowe. Rzecz o turkusowej samoorganizacji Andrzej Jacek Blikle (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii