Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS zostało założone w 1989 roku przez pracowników naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Universitas jest jednym z najważniejszych i najwyżej cenionych wydawnictw naukowych w Polsce. Specjalizuje się w publikowaniu książek naukowych i popularnonaukowych z dziedziny humanistyki, ze szczególnym uwzględnieniem historii i teorii literatury, historii sztuki, nauki o języku. Do naszych czołowych serii wydawniczych należą Horyzonty Nowoczesności, Język Polski dla Cudzoziemców, Krytyka XX i XXI wieku, Klasycy estetyki polskiej, Klasycy współczesnej myśli humanistycznej, Dziennikarstwo i świat mediów oraz seria Estetyczna. Możemy się również poszczycić licznymi publikacjami z dziedziny historii sztuki, a także historii i estetyki fotografii. Do grona naszych autorów zaliczyć możemy m.in. Stanisława Cata-Mackiewicza, prof. Władysława Bartoszewskiego, prof. Michała Głowińskiego, Adama Michnika, prof. Henryka Markiewicza, prof. Andrzeja Walickiego, prof. Stanisława Waltosia, prof. Franciszka Ziejkę.
Wydawnictwo UNIVERSITAS - ebooki
-
Władza platform. Za fasadą Google, Facebooka i Spotify
-
Pragmatyka reklamy
-
Literatura doby Internetu. Interaktywność i multimedialność tekstu
-
Literatura i reklama w Niemczech
-
Medialne fenomeny i paradoksy
-
Sitcom amerykański w układach translacyjnych: specyfika genologiczna jako determinanta strategii tłumaczeniowej
-
O prywatności w świecie nowych technologii. Asymetria przejrzystości
-
Książka polska w ogłoszeniach prasowych XVIII wieku. Źródła. Tom 7. Prasa prowincjonalna, Część 1. Wielkie Księstwo Litewskie
-
Rwący nurt mediów. Mediocen - nowa faza mediatyzacji życia społecznego. Pisma z lat 2012-2020
-
Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan - Goffman
-
Wartki nurt mediów. Ku nowym formom społecznego życia informacji
-
Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia. Transmisja i nauczanie języków mniejszościowych
-
O mediach i języku
-
Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja
-
Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka
-
Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji
-
Seksualny kapitał. Wyobrażone wspólnoty smaku i medialne tożsamości polskich gejów
-
Doświadczenie estetyczne i wspólnota spektaklu
-
Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności