Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka
- Autor:
- Zbigniew Bauer


- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo UNIVERSITAS
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 448
-
PDF
Opis książki: Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka
Publikacja przedstawia główne kierunki zmian w dziennikarstwie, w pojmowaniu funkcji przekazu dziennikarskiego (i generalnie: medialnych przekazów informacyjnych), a także roli dziennikarza - zmian, które dokonują się z jednej strony pod wpływem tzw. nowych mediów, z drugiej zaś wynikają z faktu, iż komunikaty typu informacyjnego krążą w przestrzeni określanej właściwościami takich mediów.
W coraz większym stopniu media stają się elementem kreacji rzeczywistości, regulowanej warunkami nie tylko rozwoju kultury, ale i gospodarki (konkurencja i komercja) oraz technologii. Miejsce faktów zajmują faktoidy, a opinia publiczna jest fantomem wywoływanym przez sondaże publikowane w mediach. Uświadomienie i analiza tego narastającego problemu jest właśnie tematem tej publikacji.
Wybrane bestsellery
-
Rozszerzone i zaktualizowane kompendium wiedzy o dziennikarstwie i mediach Obejmuje swoim zakresem historię i teorię mediów, genologię, retorykę i etykę dziennikarską, zagadnienia warsztatowe, prawo prasowe i autorskie oraz cenzurę Objaśnia procesy, tendencje i zjawiska zachodząc...
-
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(24.95 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Tworzysz treści na strony WWW lub teksty do ulotek? Konstruujesz hasła reklamowe? Piszesz scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych? Prowadzisz profile marek w mediach społecznościowych? W takim razie śmiało możesz nazywać siebie copywriterem. Wojownikiem słów. Operatorem argumentów. Kreatorem...(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Powołanie do życia nowej firmy wcale nie jest trudne. Ot, wypełnić kilka papierków, pójść do urzędu, zamówić pieczątkę... Ale spróbuj potem utrzymać tę firmę przy życiu, rozwinąć ją i sprawić, by rozkwitła! O, to już wymaga umiejętności, dużej determinacji i znajomości technik, które pozwolą Ci z...
Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost
(20.35 zł najniższa cena z 30 dni)20.35 zł
37.00 zł(-45%) -
Oto pozycja, która zbiera doświadczenia dwóch specjalistów działających marketingowo na 67 rynkach i w kilkunastu językach. Ich kampanie wygenerowały łącznie 200 000 000 złotych i setki tysięcy leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów. Gdy Artur Jabłoński i Marek Piasek podejmują się odp...(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Odkąd się pojawiły, media społecznościowe stanowią ważną część naszej codzienności. Żyjemy w nich, zdobywamy w nich informacje, dzielimy się informacjami o sobie i spotykamy się z innymi. Dla przedsiębiorstw poszukujących wiedzy o swoich klientach SM stanowią potężne źródło danych, które umiejętn...(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-242-1001-5, 9788324210015
- Data wydania ebooka:
-
2020-11-07
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 163612
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.5MB
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
Przedmowa
Część pierwsza
1. Zrozumieć media - ale kogo, ale co?
Maszyny też ludzie
Między "zimnym" a "gorącym"
Na krawędzi Galaktyki Gutenberga: fotografia, telegraf, telefon
Poza czasem, poza przestrzenią
2. Prawdziwe narodziny mediów: aktualność jako towar
Szybkość i aktualność - złe siostry prawdy
Kucharki i lokaje też chcą czytać
"Media chaosu", "media pędu", czyli wszystko na sprzedaż
Małżeństwo z przypadku: radio i telefon
Dziennikarstwo radiowe i... telefoniczne
3. Prawda czy obraz prawdy?
Mobilność: zachcianka czy konieczność
Prawda obiektywna - prawda obiektywu
Film: prawda w kawałkach
Kino, radio, telewizja, czyli jedno w drugim (i trzecim)
Urocze, groźne mieszaniny
Część druga
1. Wobec Nowego - problemy z tożsamością?
Żadnych granic!
Telewizja się przedstawia: medium mediów
Retoryka obecności
2. Jak możemy myśleć
Idea Memeksu
"Maszyna intertekstualna"
Palimpsest: metafora postępu
3. Wojna i rozum: Alan Turing i inni niepogodzeni
Myślenie to nie tylko inteligencja
Komputer: narzędzie jako metafora
Odyseja kosmiczna i jej echa
Więcej niż "globalna biblioteka"
4. Cyfrowość i inne kłopoty
Nowe media: narodziny z zera i jedynki
Istniejące - znika
Niewidzialne technologie
Testowanie mózgu i świata
Kultura kopii
Na wyciągnięcie ręki
Automatyczne obrazy
Część trzecia
1. Interaktywność - co to właściwie znaczy?
Pozory interaktywności - nadmiar to jeszcze nie wybór
Interaktywność zgrzebna
Interaktywność jako składnik przekazu czy przekaźnika?
Radio znów z telefonem
2. Interaktywność w telewizji
Destrukcja jako konstrukcja
Imitacje interaktywności - dlaczego kochamy sondaże
Odmiany telewizyjnej interaktywności - programy grupy ITI
Interaktywność nowych mediów i co z niej wynika
Część czwarta
1. "We the Media" - koniec czy początek tradycyjnego dziennikarstwa?
Internet i "śmierć autora"
Między mogołami a nieposłuszeństwem
Opublikuj siebie!
2. Prawie jak dziennikarz
Internet - komunikowanie świadectwa
Sieć nie zawsze wygrywa
Tylko profesjonalizm?
3. Obywatelskie, uczestniczące, "oddolne", "cywilne" i...
... co to wszystko znaczy?
Lewicowi i prawicowi
Prawie dziennikarstwo, prawie encyklopedia - Wikipedia
Obywatelskość - a może to tylko fetysz?
"Świat zgooglowany", czyli syndrom copypastów
Część piąta
1. Twarze dziennikarstwa i dziennikarzy: środek drogi
Po obu stronach oceanu i Kanału: dwie tradycje
"Journamorfoza"
Newsroom - nasz nowy dom
2. "Kultura mediów mieszanych"
Perswazja i spotkanie
Czy Internet to medium?
Zasiedlanie i podbój, czyli darwinizm w Sieci
3. Interfejs konwergencji: blog
Intymność na jarmarku
Spektakle pisma
Intymność w wersji służbowej
4. Dygresja o gatunkach
Gatunek jako opakowanie
Droga wyjścia: gonzo journalism
Fakty, "nie-fakty", "prawie fakty"
Przyjemne mieszaniny - raz jeszcze
Tryb breaking news
5. Interfejs konwergencji: hipertekst
Hiperteksty w Sieci i poza nią
Rozkręcamy i skręcamy zabawkę nazywaną "Świat"
"Rozum transwersalny"
Ukryte życie węzłów
Czy jest na sali autor?
Wielki didżej
6. Kłopoty z prawdą
Magiczna skrzynka i kultura psucia
We władzy Photoshopa
Dekontekstualizacja i parodie
Mitotwórcy i detektywi
Pożytki z nielegalu
Bawić się czy myśleć - oto jest pytanie!
Sieć - głos twojego pana
Internet na rozdrożu: cień proroka, cień amatora
Bibliografia prac cytowanych i przywoływanych
Wydawnictwo UNIVERSITAS - inne książki
-
Praca podejmuje dwa, istotne dla współczesnej praktyki badań humanistycznych, tematy. Pierwszy z nich to ożywiony, by nie rzec, gwałtowny rozwój kontaktów międzynarodowych, drugi zaś to wynikający ze stale wzrastających aktywności użytkowników ró...
Фразеологические единицы русского языка делового общения и их польские эквиваленты (Związki frazeologiczne rosyjskiego języka biznesu i ich polskie ekwiwalenty) Фразеологические единицы русского языка делового общения и их польские эквиваленты (Związki frazeologiczne rosyjskiego języka biznesu i ich polskie ekwiwalenty)
-
Co decyduje o polityce państw? Dlaczego wybierają taką, a nie inną drogę postępowania? Jaką rolę odgrywa położenie geograficzne, a jaką osobowości przywódców? Jaki wpływ na politykę zagraniczną państwa wywiera jego struktura wewnętrzna, doświadczenia historyczne, panujące przekonania, ideologia? ...
Świat przywrócony. Metternich, Castlereagh i zagadnienie pokoju 1812-1822 Świat przywrócony. Metternich, Castlereagh i zagadnienie pokoju 1812-1822
(34.14 zł najniższa cena z 30 dni)33.91 zł
50.00 zł(-32%) -
Если в начале 2000 годов исследователи (Эрика Фишер-Л ...
Współczesna dramaturgia rosyjskojęzyczna: nowe tendencje. Современная русскоязычная драматургия: новые тенденции Współczesna dramaturgia rosyjskojęzyczna: nowe tendencje. Современная русскоязычная драматургия: новые тенденции
(16.76 zł najniższa cena z 30 dni)16.91 zł
25.00 zł(-32%) -
Proces zmian na rynkach medialnych w ostatnich latach zaskakuje dynamiką i rozległością. Spowodowany jest on czynnikami politycznymi, ekonomicznymi oraz rozwojem i popularyzacją nowych technologii, co także skutkuje zmianami samych mediów – ich oferty i modeli zarządzania – i z...
Rynki medialne wybranych państw Europy Zachodniej. Regulacje, struktura, przemiany Rynki medialne wybranych państw Europy Zachodniej. Regulacje, struktura, przemiany
-
Książka Potęga narracji to dzieło w kompletny i drobiazgowy sposób traktujące o wykorzystaniu narodowych narracji politycznych do kreowania pożądanych obrazów rzeczywistości. Praca uaktualnia koncepcję mitu politycznego i rozszerza ją o wymiar geopolityczny. Stanowi to nie...
Potęga narracji. Narodowe mity (geo)polityczne Rosji w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego Potęga narracji. Narodowe mity (geo)polityczne Rosji w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego
-
Reklama jako jedna z form komunikacji masowej jest we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej wszechobecna i choć wydaje się, że napisano już o niej wszystko i z różnych naukowych perspektyw (lingwistycznej, psychologicznej, ekonomicznej, kulturoznawczej), to Jackowi Grębow...
-
Katalonia, obecnie jedna z autonomicznych wspólnot tworzących Królestwo Hiszpanii, jest regionem o bogatej i skomplikowanej historii. W ciągu swych dziejów mieszkańcy Katalonii stali się społecznością świadomą swej odmienności od sąsiadów i starannie tę odmienność kult...
Kształtowanie się poczucia tożsamości Katalończyków na podstawie piśmiennictwa okresu odrodzenia kulturalnego i narodowego (XIX w.- początek XX w.) Kształtowanie się poczucia tożsamości Katalończyków na podstawie piśmiennictwa okresu odrodzenia kulturalnego i narodowego (XIX w.- początek XX w.)
-
Autorka książki wnikliwie przedstawia aktualny obraz literatury Internetu wraz z szerokimi odwołaniami do tradycji kultury, a także pokazuje najnowsze zjawiska literackie na przykładzie różnorodnych odmian tekstów. Udowadnia, że zmiany w sposobie istnienia tekstu literackiego okazuj...
Literatura doby Internetu. Interaktywność i multimedialność tekstu Literatura doby Internetu. Interaktywność i multimedialność tekstu
-
O ile literatura bywa reklamowana, o tyle reklama zwykle nie bywa interpretowana. Gdyby wymagała objaśnienia sensu, straciłaby z oczu cel, dla którego powstała. Można sobie wyobrazić taki skrajny przypadek transgresji między literaturą i reklamą, kiedy ta pierwsza powstaje jako świadomy, z...
-
Autor książki Krajobraz po odwilży... podejmuje próbę wyodrębnienia i opisania czynników, kształtujących poradziecką identyfikację religijną. Koncentruje się przy tym na relacjach biograficznych rozmówców z trzech miast: zamkniętego w czasach radzieckich Kras...
Krajobraz po odwilży. Poradziecka tożsamość religijna mieszkańców współczesnych miast syberyjskich Krajobraz po odwilży. Poradziecka tożsamość religijna mieszkańców współczesnych miast syberyjskich
(14.80 zł najniższa cena z 30 dni)14.74 zł
22.00 zł(-33%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia, teoria, praktyka Zbigniew Bauer (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.