Recenzje
Jasność myślenia. Praktyczny podręcznik przekuwania myśli w skuteczne decyzje
Kalendarz Create Yourself 2025
✨ ꜱᴛᴡóʀᴢ ɴᴀᴊʟᴇᴘꜱᴢą ᴡᴇʀꜱᴊę ꜱɪᴇʙɪᴇ ᴢ ᴋᴀʟᴇɴᴅᴀʀᴢᴇᴍ ᴄʀᴇᴀᴛᴇ ʏᴏᴜʀꜱᴇʟꜰ 2025! ✨ „Kalendarz Create Yourself 2025” autorstwa Mateusza Grzesiaka to coś więcej niż tradycyjny planer. Ten kalendarz jest doskonałym narzędziem dla tych, którzy chcą każdego dnia świadomie budować swoje życie, wyznaczać cele i krok po kroku realizować swoje marzenia. Grzesiak, znany trener rozwoju osobistego, w tej publikacji łączy motywację z praktycznymi technikami, co czyni ten kalendarz wyjątkowym narzędziem do pracy nad sobą. Każda strona oferuje inspirujące cytaty, ćwiczenia i wyzwania, które wspierają w realizacji codziennych postanowień. Nie brakuje również przestrzeni na refleksję, planowanie oraz monitorowanie postępów. Dzięki eleganckiemu i przemyślanemu designowi, kalendarz przyciąga wzrok i sprawia, że aż chce się po niego sięgać każdego dnia. To idealny wybór dla osób, które chcą świadomie kształtować swoją codzienność.
Manipulator. Rozpoznaj, kto Tobą manipuluje, i naucz się przed tym bronić
Dziś przychodzę do Was z ciekawą książką autorstwa Jarosława Gibas ,, MANIPULATOR Rozpoznaj,kto Tobą manipuluje,i naucz się przed tym bronić. Na temat manipulacji i technik z nią związanych powstało już wiele książek i artykułów, więc może się wydawać, że wiemy o nich wiele. Ale czy aby na pewno mamy wystarczającą wiedzę na temat tego, kim są manipulatorzy? Jak ich rozpoznać? Jakimi cechami wyróżniają się od innych i czym się zdradzają - nawet wówczas, kiedy bardzo pilnują, by nikt się nie zorientował co do rzeczywistego celu ich przebiegłych intryg? Książka oferuje praktyczne porady, jak nie tylko rozpoznać manipulatorów, ale również jak nie wpaść w ich pułapki. Autor przedstawia techniki obrony, które pomagają odzyskać kontrolę nad swoim życiem i zachować poczucie własnej wartości, niezależnie od otaczających nas manipulacyjnych gier. To lektura obowiązkowa dla osób, które chcą lepiej zrozumieć toksyczne relacje oraz nauczyć się, jak bronić się przed tym destrukcyjnym wpływem. Książka jest ciekawa i zawiera naprawę dużo zagadnień. Jeśli jesteście zainteresowani tą tematyką to szczerze polecam Wam ten tytuł 👍
Metody efektywnej nauki. Praktyczny podręcznik
📚 Tytuł: „Metody efektywnej nauki. Praktyczny podręcznik” Autor: Robert Martin Moja opinia: 📚 „Metody efektywnej nauki. Praktyczny podręcznik” autorstwa Roberta Martina to kompleksowy poradnik dla wszystkich, którzy chcą uczyć się szybciej, skuteczniej i bardziej efektywnie. Autor, ekspert w dziedzinie technik uczenia się, dzieli się sprawdzonymi metodami, które pomagają przyswajać wiedzę w przystępny sposób, zmniejszając czas nauki i zwiększając jej efektywność. Martin zebrał w książce najlepsze sposoby wspomagające pamięć, ułatwiające notowanie oraz usprawniające organizację i przyswajanie informacji, co sprawia, że książka jest uniwersalnym przewodnikiem po efektywnym uczeniu się. 📚 Książka zawiera wskazówki, które autor przedstawia w przejrzysty sposób, umożliwiając czytelnikom łatwe przyswojenie i dostosowanie metod do ich własnych potrzeb. Wartość książki wzmacnia nacisk na praktyczne przykłady i ćwiczenia - Martin nie tylko wyjaśnia zasady efektywnego uczenia się, ale również pokazuje, jak stosować je na co dzień. To sprawia, że książka nie jest jedynie zbiorem teorii, lecz użytecznym narzędziem wspierającym rozwój osobisty i zawodowy. 📚 Dla uczniów, studentów oraz profesjonalistów poszukujących wsparcia w nauce, książka ta może być nieocenionym przewodnikiem. Jest ona motywującą i inspirującą lekturą, która udowadnia, że nauka może być nie tylko obowiązkiem, ale też przyjemnością i procesem rozwoju osobistego. 📚 „Metody efektywnej nauki. Praktyczny podręcznik” to propozycja dla wszystkich, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w sposób przystępny, skuteczny i inspirujący, sprawiając, że proces uczenia się staje się bardziej świadomy i przyjemny. Czy polecam? Tak Moja ocena: 4/5⭐
Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii
Póty się człowiek uczyć ma, póki nie umie. Kto zdobytą wiedzę pielęgnuje, a nową bez ustanku zdobywa, ten może być nauczycielem innych. Początkiem każdej nauki jest osobiste doświadczenie. Takich przysłów, powiedzeń dotyczących nauki funkcjonuje w naszej kulturze wiele, a każdy z nich zawiera ziarno prawdy. Tyle tylko, że mimo ten cennej wiedzy, mimo dostępności rozmaitych wyników badań, narzędzi, wciąż - w dużej mierze - nauka odbywa się w sposób tradycyjny, czyli … zupełnie nieefektywny. Wśród uczniów wciąż króluje technika 3xZ, czyli zakuć, zdać, zapomnieć. Nie sprzyja to ani rozwojowi, ani w dłuższym okresie czasu, ocenom. Dlatego taka ważna jest wiedza na temat rozwoju mózgu, na temat osiągnięć neurobiologii, by nauczyciele osiągnęli poprawę umiejętności związanych z uczeniem się uczniów. O tym, jak wykorzystać neuronauki, jak wpleść efektywne rozwiązania w strukturę lekcji, jak nauczyć uczniów wybrania stylu nauki zgodnego z ich preferencjami, przekonamy się dzięki lekturze obszernej książki w zakresu pedagogiki, ale i metodyki. „Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii”, autorstwa Barbary Oakley, Beth Rogowsky, Terrencea J.Sejnowskiego, to opublikowana nakładem wydawnictwa Sensus pozycja, która może zrewolucjonizować świat nauki (i nauczania) zmuszając do zmiany kierunku dyskusji o przyszłości polskiej szkoły i tym, w jaki sposób wyglądać mają lekcje. Adresowana do środowiska nauczycieli pozycja może być pomocna również dla rodziców oraz samych uczniów, jest bowiem napisana w przystępny sposób, zaś zawarte w niej treści mogą zmienić szkolną codzienność - pomagają lepiej się uczyć i lepiej nauczać. To lektura, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego, kto związany jest ze szkołą, niezależnie od poziomu, a szczególnie już z nauczaniem innych. Publikacja składa się z dziesięciu rozdziałów, opisujących nie tylko powiązania pomiędzy uczeniem się, a zmianami w mózgu, ale również narzędzia stworzone z uwzględnieniem wyników badań neurobiologicznych. We wstępie autorzy uspokajają nauczycieli, że nie próbują podważać kompetencji nauczycieli, ich celem nie jest wywrócenie ich nauczania do góry nogami, choć podane nowe strategie edukacyjne, służące do wzmacniania tego, co nauczyciel wykorzystuje na lekcjach, w pewnym stopniu mogą to zrobić. W książce znajdą się jednak również techniki nauczycielom dobrze znane i przetestowane, a także - co najważniejsze - skuteczne. W rozdziale pierwszym zajmiemy się zagadnieniami związanymi z tworzeniem się pamięci, spoglądając na ten proces z nieco szerszej perspektywy, a mianowicie budowy naszego mózgu i komórek zwanych neuronami. Kiedy uczniowie przyswajają wiedzę, neurony łączą się ze sobą i wzmacniają te połączenia. W tym rozdziale poznamy również takie pojęcia, jak pamięć długotrwała i pamięć operacyjna, a także przywoływanie wiedzy. Kolejne rozdziały książki wiążą wiedzę przedstawioną w tym rozdziale u pokazują, jak zdobytą wiedzę zastosować w praktyce. Rozdział drugi omawia kwestie nauczania z uwzględnieniem potrzeb wszystkich. Dowiemy się, gdzie znajduje się pamięć operacyjna i jak funkcjonuje, a także jakie są różnice w pamięci operacyjnej i jak wspierać tych uczniów, których ta pamięć jest słabsza. Rozdział trzeci poświęcony został aktywnemu przyswajaniu wiedzy - temu, czym aktywne przyswajanie wiedzy jest, a także zastanowimy się, jaki jest nasz styl nauczania. Kolejny rozdział dotyczy sposobów na prokrastynację, która jest dużym problemem dla uczniów. Rozdział piąty omawia ewolucję ludzkiego mózgu i wpływu, jaki ma to na nauczanie. Przekonamy się, że są rzeczy, których jest się nam łatwiej nauczyć i takie, których nauczyć się trudniej, poznamy także zasady skutecznego przekazywania wiedzy. W rozdziale szóstym zajmiemy się aktywnym przyswajaniem wiedzy - dowiemy się tu m.in. czym jest szlak deklaratywny, a czym szlak proceduralny, jak istotna jest rola automatyzmów i trybu proceduralnego, a także jak ważne jest przyswajanie tej samej informacji z użyciem zarówno układu deklaratywnego, jak i proceduralnego. Kolejne dwa rozdziały zajmują się kwestią budowania wspólnoty przez nawyki, czyli wyjaśnianiem procedur obowiązujących w klasie, czy niespodziewanymi nagrodami, a także tematem łączenia ze sobą uczniów czyli mocą współpracy w nauce. Rozdział dziewiąty dotyczy znaku naszych czasów, czyli nauczania online, zaś dziesiąty i ostatni - wytyczania drogi do mety, czyli tworzeniem konspektów. Znajdziemy tu min. przykładowe działania związane z poszerzeniem zastosowania przyswojonej wiedzy i umiejętności, które mogą wykonywać uczniowie kierujący swoim procesem edukacyjnym. Książka zawiera również dwa dodatki, a mianowicie omówienie kwestii radzenia sobie w zespole oraz listę kontrolną dobrego nauczyciela. Lektura książki pozwala wznieść się na inny poziom nauczania i nie tylko zadbać o jego efekty, ale i rozbudzić motywację w sobie. Znajdziemy tu - poza wiedzą teoretyczną, mnóstwo praktycznych rad, które można wprowadzić w życie już od razu. I wcale nie trzeba istotnych zmian w systemie szkolnictwa (choć takie są potrzebne) - wystarczy bowiem te zmiany zacząć od siebie i od swoich lekcji!