ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »
« < 1827 1828 1829 1830 1831 ... 1840 > »

Inny punkt widzenia

"Gazety odbierają optymizm. Jak się je czyta, to po prostu ręce opadają. Ja nie mam energii na następny dzień, one nie mają w sobie niczego mobilizującego. Mnie najbardziej mobilizuje rubryka gospodarcza, bo tam zawsze nawet jak coś upadnie, to zawsze są też informacje, że jeżeli tu zainwestujemy, to będą zyski".

I kto to mówi, proszę Państwa? Wygląda na polityka jakiejś rządzącej partii. A to nie polityk. To reżyser Grzegorz Jarzyna, jeden z rozmówców Grzegorza Miecugowa z programu "Inny punkt widzenia" nadawanego w TVN 24. Miecugow rozmówców dobiera nie według zawodu, ekscentryczności, a nawet sławy. Wybiera ludzi, z którymi dobrze się gada, tzn. ludzi nie nastawionych tylko na promocję samych siebie. Ludzi, którzy lubią to, co robią. I nie są malkontentami.

W książce jest 20 takich rozmów. Z pisarzami (np. Lem, Stasiuk, Kapuściński, Pilch), aktorami (Dymna, Janda. Kondrat, Nowicki, Majchrzak), z ludźmi inaczej znanymi ze sceny (Bem, Mann, Materna, Bartosz Waglewski), z Władysławem Bartoszewskim, Jackiem Hołówką, Robertem Korzeniowskim, Aleksandrem Wolszczanem, Krzysztofem Pawłowskim, Zbigniewem Preisnerem.

Miecugow nie poluje na swoich rozmówców. To nie są rozmowy dziennikarza, który próbuje "wyhaczyć" newsa. Miecugow po prostu (choć to trudne) życzliwie podtrzymuje rozmowę. Lubi swoich rozmówców i jest ciekawy, co powiedzą. Rozmawia z nimi z taką samą uwagą jak z telewidzami, którzy po śmierci Jana Pawła II telefonowali do TVN 24.

To są rozmowy o sprawach, ale i o życiu, i o sercu w znaczeniu nie anatomicznym. "Serce ludzkie nie siwieje, proszę pana" - zapewnia Miecugowa prof. Ewa Łętowska.

To są rozmowy rozprasowujące duszę. I tak Władysław Bartoszewski mówi, że wrodzony optymizm pomagał mu w życiu. Powiada, że "optymiści i pesymiści żyją identycznie długo, tylko optymiści weselej". I że brak "pewnego minimalnego zasobu optymizmu demobilizuje". Nieopodal tych zdań znajduje się przypomnienie, że więzień Bartoszewski miał w Auschwitz numer 4427.

Wątek optymizmu, pogody ducha jest wspólny dla wielu rozmówców Miecugowa. Ewa Bem na przykład opowiada, jak ciężko żyło się w jej domu rodzinnym. "Mama musiała [więc] postawić na coś, co kosztowało niewiele albo nawet nic". Czym było to coś niedrogiego? "Wychowała nas w duchu artystycznym, pełnym swobody wypowiedzi, pełnym poczucia humoru".

Tak właśnie optymistyczni są rozmówcy Miecugowa.
Gazeta Wyborcza Ewa Milewicz; 23/11/05

Zarządzanie i marketing. Spektakularne sukcesy i porażki

Najsłynniejsze sukcesy i porażki w zarządzaniu opisane są przez Roberta F.Hartleya na sposób bliski gatunkowi u nas nazywanemu literaturą faktu. Dynamicznie, interesująco. I jeszcze pojawiają się pytania, warte przedyskutowania w gronie studentów (zapewniam, nie tylko). A autor jest emerytowanym profesorem!.

Na amerykańskim rynku jest to już dziewiąte wydanie książki, każde było uaktualniane o rozwój case study. Jednak właśnie to wydanie książki jest wyjątkowe, gdyż jej autor dołożył liczne przypadki dotyczące spektakularnych sukcesów. Kto czytał książki Philipa Kotlera czy Krzysztofa Obłója pewnie pamięta pasjonujące zdobycie rynku USA przez Hondę (jej motocykle), kosztem Harley Davidsona, analizę tego sukcesu przez Boston Consulting Group, która zrobiła furorę wśród menedżerów słynnych firm, a po kilku latach Japończycy opowiedzieli, że w USA nie mieli żadnej strategii, działali intuicyjnie. Hartley opisuje wielki rynkowy powrót Harleya, dzięki... przyznawaniu licencji na używanie znaku firmowego nie tylko na kurtkach, ale także pidżamach, prześcieradłach i ręcznikach. Przeczytałem z zainteresowaniem, choć mam awersję do jeżdżenia motocyklami.
CEO 8-9/2005

Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu

Książka "Prawo w sieci" to jedna z nielicznych pozycji na rynku, która przedstawia prawne regulacje internetowe dotyczące naszego kraju (nie tłumaczenia z obcych języków na temat prawodawstwa obcych państw), będąc jednocześnie wydawnictwem aktualnym. Jest to zbiór felietonów opisujących aspekty prawne, spory sądowe, przepisy, aktualne wydarzenia - wszystko, co dotyczy działania w Internecie, w tym wolności słowa w sieci, własności intelektualnej, handlu i marketingu elektronicznego, ochrony danych itd.

Książka składa się z siedmiu rozdziałów, w każdym z nich znajduje się kilkanaście felietonów, które łączy pewien temat przewodni. W pierwszym rozdziale (Jak sobie pościelisz...) tym tematem są podstawowe zagadnienia związane z nowymi technologiami w aspekcie prawnym. Rozdział drugi (Dynamika obiegu informacji) dotyczy kwestii odpowiedzialności za wypowiedzi internetowe. Kolejny (Nowa "własność") dotyczy własności intelektualnej i praw pokrewnych. Rozdział Niezwykły ferment rynku przedstawia prawne problemy związane z działalnością komercyjną. Następne rozdziały dotyczą poważniejszych zagrożeń jakie niesie Internet (Proza życia) oraz środowiska i norm prawnych (Rozwój środowiska). Ostatni rozdział to roczne Podsumowania lat 2000-2004. Całość kończą Podziękowania, Wybrana bibliografia oraz całkiem przydatny Skorowidz.

Książka ta nie jest dla prawników (choć zapewne także oni ją chętnie przeczytają) - napisana jest w sposób zrozumiały dla zwykłych ludzi. Autor używa żywego języka, opisując ze swadą sprawy, które wielu z nas mogą dotyczyć (warto zaznaczyć, że obszarem zainteresowania książki jest przede wszystkim Polska i polskie prawo - chociaż bez zamykania się na świat), a napisane inną ręką wydałyby się nudne.

Książkę tę wypada zdecydowanie polecić każdemu, kto ma jakikolwiek kontakt z Internetem - a więc prawdopodobnie każdemu, kto czyta niniejsze słowa…
Gazeta IT Jarosław Bylina

Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy

Jednym z najważniejszych elementów wizerunku firmy jest wykorzystywany przez nią schemat identyfikacji wizualnej - logo, papiery firmowe, liternictwo wykorzystywane w pismach, kolorystyka i symbole. Odpowiedni dobór koloru, formy, tekstu i symboli może mieć znaczący wpływ na to, czy firma lub produkt będą rozpoznawane i zapamiętywane, czy też nie. Zaprojektowanie dobrego znaku towarowego lub firmowego, przygotowanie wizytówek i papierów firmowych wymaga poznania znaczenia każdego z tych czterech czynników w procesach marketingowych.

Książka "Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy" zawiera informacje pożyteczne dla każdego, kto chce świadomie, łatwiej i we właściwy sposób zaprojektować swoje logo. Wyjaśnia, czym są przekaz wizualny i identyfikacja wizualna (którą można budować za pomocą logotypów), a także opisuje elementy składowe graficznej komunikacji wizualnej. Książka przedstawia zasady i najważniejsze etapy projektowania elementów identyfikacji wizualnej.
Era Komputera nr 20; 17/10/2005

Jak napisać biznesplan

Biznesplan to jeden z najważniejszych dokumentów na temat przedsiębiorstwa -- to wręcz wizytówka firmy. Biznesplan musimy przedstawić ubiegając się o kredyt, dotację, czy poszukując inwestora. Szansa na zrobienie pierwszego wrażenia jest tylko jedna i dlatego musi on być napisany dobrze. W końcu może on zdecydować o przyszłości naszej firmy!

W swojej książce Brian Finch -- człowiek z wieloletnim doświadczeniem na kierowniczych stanowiskach oraz doradca i ekspert w pisaniu biznesplanów -- prowadzi nas krok po kroku po wszystkich najważniejszych etapach przygotowania profesjonalnego biznesplanu. Mówi jak zabrać się do pracy, jak zrobić plan dokumentu, jak zebrać potrzebne informacje, jak przygotować plan sprzedaży i prognozę sprawozdań finansowych. Jasno przedstawia takie zagadnienia jak: struktura biznesplanu, opis planowanego przedsięwzięcia, plan marketingowy i prognoza sprzedaży, prognoza finansowa, ocena ryzyka przedsięwzięcia. Ważne jest to, że dzięki wiedzy autora będziemy mogli spojrzeć na biznesplan oczami tych, którzy będą go oceniali. A ponieważ są to ludzie bardzo wymagający, nasz biznesplan musi być przekonujący, powinien obejmować najważniejsze kwestie związane z firmą, powinien być zwięzły, spójny i sprawiający wrażenie napisanego solidnie i z głową. Pamiętajmy, że nie jesteśmy sami w kolejce po pieniądze! Im lepiej uzasadnimy, że należą się one właśnie nam, tym większe mamy szanse na ich otrzymanie.
Magazyn Literacki Książki ost; 10/2005
« < 1827 1828 1829 1830 1831 ... 1840 > »