Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V
- Autorzy:
- Cecil B. Bozarth, Robert B. Handfield
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 476
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V
Zarządzanie operacjami i łańcuchem dostaw jest złożoną dziedziną wiedzy. Oprócz znajomości konkretnego procesu trzeba wiedzieć, w jakim szerszym kontekście jest on osadzony i jakie warunki musi spełnić, aby przebiegać w zadowalający sposób. Jeśli płynność łańcucha dostaw zostanie zachwiana, może dojść do poważnych konsekwencji dla całej organizacji. Z drugiej strony stosowanie technik i narzędzi zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw jest warunkiem rozwoju firmy. Menedżerowie dysponujący tymi umiejętnościami są cenionymi pracownikami.
To piąte, uzupełnione wydanie podręcznika zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, uwzględniające obecne wymagania rynku pracy oraz zmiany w otoczeniu biznesowym. Książka pozwala łatwo zrozumieć związek między potrzebami firmy, planowaniem jej rozwoju a technikami stosowanymi w zarządzaniu operacyjnym, zaopatrzeniu i logistyce. W spójny i wyczerpujący sposób przedstawia takie narzędzia jak metoda six sigma, DMAIC, diagramy Pareta, analiza progu rentowności, drzewa decyzyjne i wiele innych. Omawia też techniki prognozowania, w tym modele wygładzania wykładniczego, dostosowanie sezonowe, MAPE, MAD, MFE. Dużo miejsca poświęcono tu zarządzaniu w ramach łańcucha dostaw. Treść została zorganizowana tak, aby maksymalnie wspierać proces przyswajania wiedzy i jej zrozumienia.
W książce:
- zasady podejmowania decyzji dotyczących organizacji produkcji i usług
- mierniki wydajności i mapowanie procesów
- zarządzanie jakością
- zarządzanie mocą produkcyjną i zaopatrzeniem
- planowanie zagregowane i model just-in-time
Zarządzanie operacjami i łańcuch dostaw? To po prostu musi działać dobrze!
Wybrane bestsellery
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)31.91 zł
49.90 zł(-36%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
O autorach książki
Cecil B. Bozarth, Robert B. HandfieldProf. Cecil Bozarth jest ekspertem w dziedzinie zarządzania łańcuchami dostaw. Interesuje się również systemami informatycznymi stosowanymi w tej dziedzinie. Doradzał wielu znanym firmom. Zasiada w radzie programowej Journal of Operations Management.
Robert Handfield jest pracownikiem naukowym i doświadczonym konsultantem w dziedzinie zaopatrzenia i logistyki, napisał na ten temat kilka książek. Był redaktorem naczelnym Journal of Operations Management.
Ebooka "Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Introduction to Operations and Supply Chain Management (5th Edition)
- Tłumaczenie:
- Michał Lipa
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6747-0, 9788328367470
- Data wydania książki drukowanej:
- 2021-04-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6748-7, 9788328367487
- Data wydania ebooka:
- 2021-04-17 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 138241
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 76.2MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 51.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 125.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
- Przedmowa (xi)
- Wprowadzenie (2)
- 1.1. Dlaczego warto studiować zarządzanie operacjami oraz łańcuchami dostaw? (3)
- Zarządzanie operacjami (4)
- Zarządzanie łańcuchem dostaw (6)
- 1.2. Ważne trendy (9)
- Zwinność (10)
- Technologie informatyczne (10)
- Ludzie (10)
- 1.3. Zarządzanie operacjami oraz łańcuchami dostaw a Twoja kariera (11)
- Organizacje zawodowe (12)
- Powiązania między różnymi obszarami funkcjonalnymi oraz między różnymi organizacjami (13)
- 1.4. Umiejętności zwiększające szanse zatrudnienia (14)
- Krytyczne myślenie (14)
- Współpraca (14)
- Umiejętność stosowania wiedzy i przeprowadzania analiz (15)
- Stosowanie technologii informatycznej i zdolności obliczeniowe (15)
- 1.5. Przeznaczenie i struktura niniejszej książki (15)
- Podsumowanie rozdziału (17)
- Najważniejsze pojęcia (17)
- Pytania do przemyślenia (17)
- Zadania (17)
- Studium przypadku (18)
- Bibliografia (19)
- Wprowadzenie (22)
- 2.1. Elementy firmy (22)
- 2.2. Strategia (22)
- 2.3. Strategie związane z operacjami i łańcuchami dostaw (25)
- Wartość dla klienta (26)
- Cztery wymiary wydajności (27)
- Trudne wybory pomiędzy różnymi wymiarami wydajności (29)
- Zdobywcy zamówień oraz kwalifikatory zamówień (29)
- Koordynacja ze strategią biznesową (30)
- Kluczowe kompetencje w obszarze operacji i łańcucha dostaw (32)
- Podsumowanie rozdziału (33)
- Najważniejsze wzory (34)
- Najważniejsze pojęcia (34)
- Rozwiązane zadanie (34)
- Pytania do przemyślenia (36)
- Zadania (36)
- Studium przypadku (38)
- Bibliografia (39)
- Wprowadzenie (41)
- 3.1. Procesy produkcyjne (42)
- Linie produkcyjne oraz produkcja ciągła (43)
- Produkcja jednostkowa (44)
- Produkcja seryjna (45)
- Produkcja stacjonarna (45)
- Hybrydowe procesy produkcyjne (45)
- Drukowanie przestrzenne (46)
- Łączenie procesów produkcyjnych w ramach łańcucha dostaw (47)
- Wybór procesu produkcyjnego (47)
- Macierz produkt-proces (47)
- 3.2. Indywidualizacja produktu w łańcuchu dostaw (48)
- Cztery poziomy indywidualizacji (48)
- Punkt indywidualizacji (48)
- 3.3. Procesy usługowe (51)
- Pakiet usług (52)
- Indywidualizacja usług (52)
- Kontakt z klientem (53)
- Pozycjonowanie usług (56)
- Usługi w łańcuchu dostaw (57)
- 3.4. Modele podejmowania decyzji dotyczących rozmieszczenia przestrzennego zasobów (58)
- Równoważenie linii (59)
- Przydzielanie pomieszczeń jednostkom funkcjonalnym (62)
- Podsumowanie rozdziału (66)
- Najważniejsze wzory (66)
- Najważniejsze pojęcia (66)
- Rozwiązane zadanie (67)
- Pytania do przemyślenia (69)
- Zadania (69)
- Studium przypadku (72)
- Bibliografia (73)
- Wprowadzenie (75)
- 4.1. Procesy biznesowe (76)
- Doskonalenie procesów biznesowych (77)
- 4.2. Mapowanie procesów biznesowych (79)
- Mapa procesu (79)
- Mapowanie procesów z podziałem na role (82)
- 4.3. Zarządzanie procesami biznesowymi i doskonalenie ich (84)
- Mierzenie wydajności procesów (84)
- Produktywność (84)
- Efektywność (86)
- Czas trwania cyklu (87)
- Benchmarking (88)
- Metoda six-sigma (89)
- Narzędzia ciągłego doskonalenia procesów biznesowych (91)
- 4.4. Wyzwania związane z procesami biznesowymi oraz model SCOR (98)
- Jak bardzo zestandaryzowane powinny być procesy? (98)
- Przebudowa procesów biznesowych (99)
- Koordynowanie zarządzania procesami w łańcuchu dostaw (99)
- Model SCOR (99)
- Podsumowanie rozdziału (101)
- Najważniejsze wzory (101)
- Najważniejsze pojęcia (102)
- Rozwiązane zadanie (102)
- Pytania do przemyślenia (104)
- Zadania (104)
- Studium przypadku (106)
- Bibliografia (106)
- Wprowadzenie (110)
- 5.1. Definicja jakości (110)
- 5.2. Całkowity koszt jakości (113)
- 5.3. Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) (114)
- TQM a metoda six-sigma (117)
- 5.4. Statystyczna kontrola jakości (117)
- Wydolność procesu (118)
- Jakość six-sigma (120)
- Karty kontrolne (121)
- Wyrywkowa kontrola odbiorcza (127)
- Funkcja utraty jakości Taguchiego (129)
- 5.5. Zarządzanie jakością w ramach łańcucha dostaw (130)
- ISO 9000 (130)
- Zewnętrzne błędy w łańcuchu dostaw (131)
- Podsumowanie rozdziału (131)
- Najważniejsze wzory (131)
- Najważniejsze pojęcia (133)
- Wykorzystanie programu Microsoft Excel w zarządzaniu jakością (134)
- Rozwiązane zadanie (134)
- Pytania do przemyślenia (135)
- Zadania (136)
- Studium przypadku (140)
- Bibliografia (141)
- Wprowadzenie (143)
- 6.1. Moc produkcyjna (144)
- Mierniki mocy produkcyjnej (144)
- Czynniki wpływające na poziom mocy produkcyjnej (145)
- Czynniki związane z łańcuchem dostaw (145)
- 6.2. Trzy podstawowe strategie dopasowywania mocy produkcyjnej do popytu (145)
- 6.3. Metody oceny różnych opcji mocy produkcyjnej (147)
- Koszty (147)
- Popyt (149)
- Wartość oczekiwana (149)
- Drzewa decyzyjne (150)
- Analiza progu rentowności (152)
- Krzywe doświadczenia (153)
- Inne względy (156)
- 6.4. Rozumienie i analizowanie mocy produkcyjnej (157)
- Teoria ograniczeń (157)
- Teoria kolejek (160)
- Prawo Little'a (164)
- Podsumowanie rozdziału (166)
- Najważniejsze wzory (166)
- Najważniejsze pojęcia (168)
- Wykorzystanie programu Microsoft Excel w zarządzaniu mocą produkcyjną (168)
- Rozwiązane zadanie (169)
- Pytania do przemyślenia (170)
- Zadania (170)
- Studium przypadku (174)
- Bibliografia (174)
- Wprowadzenie (176)
- 6S.1. Inne ujęcia teorii kolejek (176)
- Założenia leżące u podstaw teorii kolejek (177)
- Wzory do teorii kolejek dla trzech różnych środowisk (177)
- 6S.2. Modelowanie symulacyjne (181)
- Symulacja Monte Carlo (182)
- Tworzenie i ocenianie modeli symulacyjnych za pomocą pakietu SimQuick (184)
- Podsumowanie suplementu (187)
- Pytania do przemyślenia (188)
- Zadania (188)
- Bibliografia (188)
- Wprowadzenie (190)
- 7.1. Dlaczego zarządzanie zaopatrzeniem jest tak ważne? (191)
- Globalny wymiar zarządzania zaopatrzeniem (191)
- Wymiar finansowy (192)
- Wpływ zaopatrzenia na wydajność (194)
- 7.2. Proces sourcingu strategicznego (195)
- Etap 1. Ocena możliwości (195)
- Etap 2. Sporządzenie profilu wewnętrznego i zewnętrznego (197)
- Etap 3. Opracowanie strategii sourcingu (199)
- Etap 4. Prześwietlanie dostawców i formułowanie kryteriów wyboru (207)
- Etap 5. Ostateczny wybór dostawcy (208)
- Etap 6. Negocjacje i podpisywanie umów (210)
- 7.3. Cykl "od zamówienia do opłacenia" (212)
- Przygotowanie zamówienia (212)
- Kontrola i przyspieszanie realizacji (212)
- Odbiór i kontrola (212)
- Rozliczenie i zapłata (213)
- Aktualizacja danych (213)
- 7.4. Trendy w zarządzaniu zaopatrzeniem (213)
- Zaopatrzenie zgodne z filozofią zrównoważonego rozwoju (213)
- Zakłócenia w łańcuchach dostaw (214)
- Podsumowanie rozdziału (215)
- Najważniejsze wzory (215)
- Najważniejsze pojęcia (215)
- Rozwiązane zadanie (216)
- Pytania do przemyślenia (217)
- Zadania (217)
- Studium przypadku (219)
- Bibliografia (220)
- Wprowadzenie (223)
- 8.1. Dlaczego logistyka jest tak ważna? (223)
- 8.2. Obszary decyzyjne w logistyce (225)
- Transport (225)
- Wybór środka transportu (226)
- Transport multimodalny (227)
- Gospodarka magazynowa (228)
- Logistyczne systemy informatyczne (231)
- Przeładunek i pakowanie (233)
- Zarządzanie zapasami (234)
- 8.3. Strategia logistyczna (234)
- Posiadanie kontra outsourcing (235)
- Pomiar wydajności systemu logistycznego (236)
- Koszt nabycia (237)
- Systemy logistyki odzysku (238)
- 8.4. Modele decyzyjne w logistyce (239)
- Metoda wyważonego środka ciężkości (239)
- Modele optymalizacyjne (241)
- Zagadnienie transportowe (241)
- Podsumowanie rozdziału (246)
- Najważniejsze wzory (247)
- Najważniejsze pojęcia (247)
- Rozwiązane zadanie (248)
- Pytania do przemyślenia (249)
- Zadania (249)
- Studium przypadku (252)
- Bibliografia (253)
- Wprowadzenie (255)
- 9.1. Rodzaje prognoz (256)
- Prognozy popytu (256)
- Prognozy podaży (256)
- Prognozy cen (256)
- 9.2. Prawa prognozowania (257)
- Prawo 1. Prognozy niemal zawsze są niedokładne (258)
- Prawo 2. Prognozy krótkookresowe są bardziej dokładne (258)
- Prawo 3. Prognozy dla grup produktów lub usług są bardziej dokładne (258)
- Prawo 4. Prognozy nie są substytutem wartości, które można dokładnie określić (258)
- 9.3. Wybór metody prognozowania (258)
- 9.4. Jakościowe metody prognozowania (259)
- 9.5. Modele prognozowania oparte na szeregach czasowych (260)
- Metoda naiwna (261)
- Średnia ruchoma (262)
- Średnia ruchoma ważona (264)
- Wygładzanie wykładnicze (264)
- Liniowy model wygładzania wykładniczego Holta (267)
- Regresja liniowa (268)
- Dostosowania sezonowe (272)
- 9.6. Modele prognozowania przyczynowo-skutkowego (276)
- Regresja liniowa (276)
- Regresja wieloraka (278)
- 9.7. Mierniki trafności prognoz (281)
- 9.8. Programy komputerowe do tworzenia prognoz (283)
- 9.9. Wspólne planowanie, prognozowanie i uzupełnianie zapasów (283)
- Podsumowanie rozdziału (288)
- Najważniejsze wzory (288)
- Najważniejsze pojęcia (290)
- Rozwiązane zadanie (290)
- Pytania do przemyślenia (293)
- Zadania (293)
- Studium przypadku (297)
- Bibliografia (298)
- Wprowadzenie (300)
- 10.1. Miejsce SOP w cyklu planowania (300)
- 10.2. Najważniejsze metody planowania sprzedaży i operacji (302)
- Planowanie zstępujące (303)
- Różne rodzaje planów produkcji (305)
- Planowanie wstępujące (309)
- Analiza przepływów pieniężnych (311)
- 10.3. Przygotowanie organizacyjne i wdrażanie procesu planowania sprzedaży i operacji (313)
- Wybór najlepszego planu (313)
- Ruchomy horyzont planistyczny (314)
- Wdrażanie procesu planowania sprzedaży i operacji w organizacji (315)
- 10.4. SOP w działalności usługowej (316)
- Dostosowywanie sprzedaży do mocy produkcyjnej (316)
- Dopasowywanie mocy produkcyjnej do sprzedaży (318)
- 10.5. Integracja procesu SOP w ramach łańcucha dostaw (319)
- 10.6. Zastosowanie modelowania optymalizacyjnego w tworzeniu SOP (319)
- Podsumowanie rozdziału (323)
- Najważniejsze wzory (323)
- Najważniejsze pojęcia (323)
- Rozwiązane zadanie (323)
- Pytania do przemyślenia (325)
- Zadania (325)
- Studium przypadku (329)
- Bibliografia (330)
- Wprowadzenie (333)
- 11.1. Znaczenie zapasów (334)
- Rodzaje zapasów (334)
- Czynniki sprzyjające gromadzeniu zapasów (336)
- Zapasy o popycie niezależnym i zależnym (338)
- 11.2. Metoda kontroli okresowej (338)
- Granica uzupełniania zapasów (339)
- 11.3. Metoda kontroli ciągłej (340)
- Ekonomiczna wielkość zamówienia (341)
- Punkt ponownego zamawiania i zapas bezpieczeństwa (343)
- Rabaty ilościowe (346)
- 11.4. Metoda zapasu jednookresowego (348)
- Docelowy poziom obsługi (348)
- Docelowy poziom uzupełniania zapasów (350)
- 11.5. Zapasy w łańcuchu dostaw (352)
- Efekt bykowca (352)
- Lokalizacja zapasów (353)
- Transport, pakowanie i przeładunek (354)
- Podsumowanie rozdziału (355)
- Najważniejsze wzory (355)
- Najważniejsze pojęcia (356)
- Wykorzystanie programu Microsoft Excel w zarządzaniu zapasami (356)
- Rozwiązane zadania (357)
- Pytania do przemyślenia (358)
- Zadania (358)
- Studium przypadku (362)
- Bibliografia (363)
- Wprowadzenie (365)
- 12.1. Planowanie nadrzędne (366)
- Moduł planu nadrzędnego (367)
- Korzystanie z planu nadrzędnego (372)
- 12.2. Planowanie potrzeb materiałowych (373)
- Moduł MRP (375)
- Zalety MRP (380)
- Warunki stosowania MRP (380)
- 12.3. Systemy kontroli działalności produkcyjnej i zarządzania złożonymi zamówieniami (382)
- Kolejność zadań (382)
- Technologie służące do kontrolowania działalności (383)
- 12.4. Synchronizacja planowania i kontroli w ramach łańcucha dostaw (384)
- Planowanie potrzeb dystrybucyjnych (384)
- Podsumowanie rozdziału (387)
- Najważniejsze wzory (389)
- Najważniejsze pojęcia (389)
- Rozwiązane zadanie (390)
- Pytania do przemyślenia (390)
- Zadania (391)
- Studium przypadku (398)
- Bibliografia (398)
- Wprowadzenie (400)
- 12S.1. Znajomość potrzeb informacyjnych łańcucha dostaw (401)
- Różnice pomiędzy poziomami organizacyjnymi (401)
- Kierunek połączeń (402)
- 12S.2. Systemy informacyjne w zarządzaniu łańcuchem dostaw (403)
- 12S.3. Trendy godne uwagi (405)
- Narzędzia BPM (405)
- Przetwarzanie danych w chmurze (405)
- Internet rzeczy (406)
- Podsumowanie suplementu (406)
- Najważniejsze pojęcia (407)
- Pytania do przemyślenia (407)
- Bibliografia (407)
- Wprowadzenie (410)
- 13.1. Marnotrawstwo w filozofii lean (411)
- 13.2. Zapasy w filozofii lean (412)
- 13.3. Najnowsze osiągnięcia w dziedzinie zarządzania zgodnego z filozofią lean (413)
- 13.4. Systemy kanban (414)
- Kontrolowanie stanu zapasów z wykorzystaniem systemu kanban (419)
- Synchronizacja działań w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem systemu kanban (421)
- Połączenie techniki MRP i systemu kanban (422)
- Podsumowanie rozdziału (423)
- Najważniejsze wzory (423)
- Najważniejsze pojęcia (424)
- Rozwiązane zadanie (424)
- Pytania do przemyślenia (425)
- Zadania (425)
- Studium przypadku (426)
- Bibliografia (428)
- Wprowadzenie (430)
- 14.1. Rosnące znaczenie zarządzania projektami (431)
- 14.2. Fazy projektu (432)
- Faza koncepcyjna (432)
- Faza definicji projektu (432)
- Faza planowania (433)
- Faza realizacji (433)
- Faza powykonawcza (433)
- 14.3. Narzędzia zarządzania projektami (434)
- Wykres Gantta (434)
- Sieć czynności (436)
- Konstruowanie sieci czynności (436)
- Kompresja projektu (440)
- 14.4. Oprogramowanie wspomagające zarządzanie projektami (442)
- 14.5. PMI oraz Project Management Body of Knowledge (PMBOK(r)) (445)
- Podsumowanie rozdziału (445)
- Najważniejsze wzory (445)
- Najważniejsze pojęcia (446)
- Rozwiązane zadanie (446)
- Pytania do przemyślenia (447)
- Zadania (448)
- Studium przypadku (450)
- Bibliografia (450)
- Wprowadzenie (453)
- Projekt produktu i proces rozwoju (453)
- Cztery powody rozwijania nowych produktów i usług (453)
- 15.1. Ujęcie procesu rozwoju produktów i usług z perspektywy operacji i łańcucha dostaw (454)
- Powtarzalność, łatwość testowania i łatwość obsługi (455)
- Wielkość produkcji (455)
- Koszty produkcji (455)
- Dopasowanie do istniejących możliwości (456)
- 15.2. Proces rozwoju (457)
- Model procesu rozwoju (457)
- Rozwój sekwencyjny kontra inżynieria współbieżna (459)
- 15.3. Role odgrywane przez różne jednostki funkcjonalne w procesie rozwoju produktów i usług (460)
- Dział inżynieryjny (460)
- Marketing (460)
- Księgowość (460)
- Finanse (460)
- Projektanci (461)
- Zaopatrzenie (461)
- Dostawcy (462)
- Kto prowadzi? (462)
- 15.4. Metody doskonalenia projektów produktów i usług (462)
- DMADV (ang. Define-Measure-Analyze-Design-Verify) (462)
- Dopasowanie funkcji jakości (QFD) (463)
- Projektowanie wspomagane komputerowo (CAD) oraz projektowanie i wytwarzanie wspomagane komputerowo (CAD/CAM) (464)
- Metody typu "projektowanie pod kątem..." (464)
- Rachunek kosztu docelowego i analiza wartości (465)
- Podsumowanie rozdziału (466)
- Najważniejsze pojęcia (466)
- Pytania do przemyślenia (467)
- Studium przypadku (467)
- Bibliografia (468)
CZĘŚĆ I. TWORZENIE WARTOŚCI ZA POMOCĄ OPERACJI I ŁAŃCUCHÓW DOSTAW (1)
1. Wprowadzenie do zarządzania operacjami oraz łańcuchami dostaw (1)
2. Strategie związane z operacjami i łańcuchami dostaw (20)
CZĘŚĆ II. TWORZENIE ŚRODOWISKA OPERACYJNEGO (40)
3. Wybór procesu oraz decyzje dotyczące organizacji produkcji i usług (40)
4. Procesy biznesowe (74)
5. Zarządzanie jakością (108)
6. Zarządzanie mocą produkcyjną (142)
6S. Rozwinięcie teorii kolejek i modelowanie symulacyjne (175)
CZĘŚĆ III. TWORZENIE POWIĄZAŃ W RAMACH ŁAŃCUCHA DOSTAW (189)
7. Zarządzanie zaopatrzeniem (189)
8. Logistyka (221)
CZĘŚĆ IV. PLANOWANIE ORAZ KONTROLA OPERACJI I ŁAŃCUCHÓW DOSTAW (254)
9. Prognozowanie (254)
10. Planowanie sprzedaży i operacji (planowanie zagregowane) (299)
11. Zarządzanie zapasami w ramach łańcucha dostaw (331)
12. Zarządzanie produkcją w ramach łańcucha dostaw (364)
12S. Technologie informatyczne w łańcuchu dostaw (399)
13. Just-in-time - produkcja zgodna z filozofią lean (408)
CZĘŚĆ V. ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI ORAZ ROZWOJEM PRODUKTÓW I USŁUG (429)
14. Zarządzanie projektami (429)
15. Rozwój produktów i usług (451)
Dodatki (469)
Słowniczek (475)
Onepress - inne książki
-
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmo...(37.95 zł najniższa cena z 30 dni)
37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Brak pewności siebie odpowiada za poczucie bezradności i bezcelowości, za brak samokontroli, prokrastynację i rozpacz. Musisz oduczyć się autokrytycyzmu i wątpienia w swoje możliwości! Napoleon Hill usłyszał od Andrew Carnegiego: Pewność siebie jest stanem umysłu, który jest konieczny, by odnieść...
Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla
(25.74 zł najniższa cena z 30 dni)27.89 zł
42.90 zł(-35%) -
Marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko, widzimy czyjąś twarz i wiemy: to taki a taki lub taka a taka, zajmuje się tym i tym, zachowuje się tak i ta...
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególn...
Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego k...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, ...
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium)
(59.81 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Wydanie V Cecil B. Bozarth, Robert B. Handfield (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.