ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Wp³yw s³owa i obrazu na wizerunek osoby publicznej

(ebook) (audiobook) (audiobook)
Autor:
Anna Barañska-Szmitko
Ocena:
B±d¼ pierwszym, który oceni tê ksi±¿kê
Stron:
276
     PDF

Czy znajomo¶æ nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjêcie autora obok tekstu wp³ywa na jego wizerunek? Jaka jest ró¿nica miêdzy wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjêcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiêtujemy po jakim¶ czasie? Te pytania sta³y siê podstaw± prezentowanej publikacji. Autorka d±¿y do okre¶lenia, jaki wizerunek jest mo¿liwy do komunikowania za pomoc± s³owa, a jaki za pomoc± obrazu, a tak¿e jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wp³ywa na jego image werbalny.

Wyniki omówionych badañ dotycz± wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny ¦rody i Szymona Ho³owni. Ponad pó³ tysi±ca osób czyta³o ich felietony, spogl±da³o na zdjêcia lub przywo³ywa³o skojarzenia z tymi nazwiskami, by okre¶liæ tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, pisz±cych na ró¿ne tematy i reprezentuj±cych ró¿ne postawy ¶wiatopogl±dowe.

Autorka bada image wieloaspektowo, wiêc ksi±¿ka mo¿e byæ cennym ¼ród³em informacji dla osób pracuj±cych nad wizerunkiem i projektuj±cych komunikacjê, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a tak¿e dla medioznawców, jêzykoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji spo³ecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykê zale¿no¶ci image’u od s³ów i obrazu.

Wybrane bestsellery

Anna Barañska-Szmitko

Wydawnictwo Uniwersytetu £ódzkiego - inne ksi±¿ki

Zamknij

Wybierz metodê p³atno¶ci