Teorie i praktyki komunikacji 2


- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 660
-
PDF
Opis książki: Teorie i praktyki komunikacji 2
Prezentowana publikacja jubileuszowa jest dedykowana Profesor Grażynie Habrajskiej przez jej przyjaciół i uczniów. Wiele tekstów w niej zawartych nawiązuje do badawczych zainteresowań Jubilatki, liczne poświęcone są tematom aktualnie bliskim ich autorom, wszystkie zaś stanowią uhonorowanie niezaprzeczalnych dokonań oraz cenionej postawy naukowej Profesor Grażyny Habrajskiej.
*
Teorie i praktyki komunikacji 2 to książka dedykowana Profesor Grażynie Habrajskiej, honorująca czterdzieści pięć lat jej pracy naukowej i dokonań. Przygotowany zbiór charakteryzuje się wielością problemów, dyscyplin, metod badawczych, sposobów opisu i interpretacji, dla których wspólnym odniesieniem są rozważania usytuowane w obszarze nauki o komunikacji i mediach. Autorzy, balansując między tradycją naukową a poszukiwaniem nowych dróg i rozwiązań, przedstawili innowacyjne ujęcia poruszonych zagadnień.
Merytoryczna i metodologiczna różnorodność tomu tworzy bogatą i spójną mozaikę obrazującą stan dzisiejszej komunikologii oraz wiedzy o komunikacji rozwijanej w innych dyscyplinach. Wskazanie płaszczyzn eksploracji wspólnych dla różnych obszarów nauki i ujęć metodologicznych podkreśla wartość dialogu i otwartości w pracy badawczej. Publikacja spełnia tym samym także funkcje edukacyjne, mając potencjał formacyjnego oddziaływania na studentów i młodych badaczy.
Z recenzji dr hab. Małgorzaty Kity, prof. UŚ
W tomie ukazano efekty badań z wielu dyscyplin i paradygmatów badawczych. Przyjęcie formuły multiscyplinarności dało podstawy poznania różnorodnych zagadnień z zakresu szeroko pojmowanej komunikacji [...], z jej intersemiotycznym kodem, w relacjach międzykulturowych, w obliczu nowych problemów społecznych.
Z recenzji dr hab. Iwony Benenowskiej, prof. UKW
Wybrane bestsellery
-
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Kim jest copywriter? To osoba, która pisze teksty o określonej funkcji. Najczęściej są to treści reklamowe, wizerunkowe i pozycjonujące. Copywriterzy piszą teksty ofert handlowych i na firmowe strony internetowe, tworzą scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, opisują produkty i usługi oraz ...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Tu przechodzimy od „co” do „jak”. Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkre...
Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%)
Anna Barańska-Szmitko, Anita Filipczak-Białkowska - pozostałe książki
-
Metody badania komunikacji i mediów to pierwsza w Polsce publikacja naukowa, w której nie tylko wyczerpująco scharakteryzowano wybrane metody nauk o komunikacji i mediach, lecz także precyzyjnie i przystępnie pokazano ich zastosowanie w praktyce badawczej. W opisie każdej metody w r...
Metody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna Metody badania komunikacji i mediów. Perspektywa teoretyczna i analityczna
-
Czy w swoich wypowiedziach politycy identyfikujący się z prawicą bądź lewicą faktycznie manifestują poglądy właściwe dla deklarowanej opcji? Jak to możliwe, że partie uznawane przez wyborców i ekspertów za prawicowe mają ekonomicznie lewicowe elektoraty? Czy tzw. „socjal&rdquo...
Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017 Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017
-
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjon...
Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej
-
Jaki efekt wizerunkowy można osiągnąć za pomocą jakich działań werbalnych? Odpowiedź na to kluczowe w prezentowanej książce pytanie sformułowano na podstawie badań, w ramach których ponad pół tysiąca respondentów czytało teksty czterech różniących się w opiniach feliet...
Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania
Ebooka "Teorie i praktyki komunikacji 2" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Teorie i praktyki komunikacji 2" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Teorie i praktyki komunikacji 2" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Data wydania książki drukowanej:
- 2023-08-30
- ISBN Ebooka:
- 978-83-833-1182-1, 9788383311821
- Data wydania ebooka:
-
2023-07-28
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 11.3MB
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
Wprowadzenie (Anna Barańska-Szmitko, Anita Filipczak-Białkowska) 9
Wykaz prac naukowych autorstwa Grażyny Habrajskiej 19
Krzysztof Grzegorzewski – Profesor Grażynie panegiryk współczesny 29
Anna Dąbrowska – Zaskakujące tematy w „Sonderliche Polnisch-Deutsche Missiven…” Johannesa Ernestiego 31
Jacek Perlin – Męskoosobowość semantyczna a gramatyczna. Próba uporządkowania 39
Jacek Perlin – Funkcja dystynktywna miejsca akcentu w wyrażeniach syntagmatycznych 45
Michael Fleischer – Społeczeństwo spektaklu i ulotna moderna (poetyka recenzji) 49
Eliza Grzelak – Komunikologia – nauka otwarta. Zagrożenia i możliwości poznawcze 87
Piotr Lewiński – Antoni Krasnowolski – dziewiętnastowieczny protokomunikatywista? 107
Iwona Nowakowska-Kempna, Sandra Camm – O „Panu Tadeuszu” inaczej. Dyskurs o potrawach, kuchni i kulturze narodowej 127
Ryszard Tokarski – Tekstowe obrazy świata – nie tylko dla medioznawców 145
Jolanta Antas – Jak rozmawiać z psem? 163
Jolanta Antas, Jakub Pstrąg – Kartonowe wojny słowne na Marszach Kobiet 179
Wiesław Czechowski – Szkic o naturze komunikowania – od samozwrotności do manipulacji 197
Wiesław Czechowski – Komunikacyjna analiza funkcji operatora ‘i to’ oraz jego implementacja na przykładzie „Pożegnania jesieni” Stanisława Ignacego Witkiewicza 211
Zbigniew Nęcki – Emocje jako źródło i skutek komunikowania 233
Elżbieta Tabakowska – Język jako instrukcja obsługi 249
Jan Pleszczyński – Komunikologia znaturalizowana 261
Krzysztof Ozga – (De)putinizacja – ideologem hasłowy we współczesnym dyskursie medialnym 277
Marek Palczewski – Rama hejtu w „Wiadomościach” TVP. Studium przypadków 303
Zofia Władyka-Łuczak, Karolina Dobrosz – Kompozycja oparta na bliskości przestrzennej i podobieństwie jako narzędzie perswazji wizualnej 321
Barbara Bogołębska – Creative i non-fiction writing, czyli o kompendiach pisarskich Remigiusza Mroza i Mariusza Szczygła w kontekście retorycznym 343
Joanna Mikosz – Sandomierzanie i Sympatycy Sandomierza – charakterystyka funkcji internetowej grupy dyskusyjnej zrzeszającej miłośników Sandomierza. Analiza za lata 2010–2022 351
Marek Włodzimierz Ostrowski – Kilka uwag o poprawności politycznej w kontekście zagadnienia seksualności. Perspektywa lacanowska 381
Agnieszka Barczyk-Sitkowska – Wizerunek kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna prowadzonego przez UŁ (DiKS UŁ) w oczach absolwentów 399
Mariusz Bartosiak – Milczący sens horyzontu poznawczo-performatywnego 413
Aleksander Kiklewicz – Perswazja a implikacja 423
Dobrosław Bagiński – O idei prawdy 449
Anna Bednarczyk – Maksymilian Wołoszyn – Wiktor Woroszylski (tłumaczenie z przełożenia) 459
Annette Siemes – Kto ma naprawić świat? Ciąg dalszy. Wyniki ankiety na temat globalnego ocieplenia oraz szczytu klimatycznego COP26 w Glasgow wśród osób studiujących 475
Jakub Z. Lichański – Bolesław Leśmian i problemy komunikacji 503
Michał Grech, Kamil Olender – Dziennikarstwo, komunikacja społeczna, media – co dalej? Rozwój i strategie nazewnicze kierunków studiów jako odzwierciedlenie rozwoju dyscypliny 519
Mariusz Wszołek – Zrównoważony rozwój w projektowaniu opakowań. W poszukiwaniu rozwiązania problemu projektowego 537
Iwona Hofman – Mój Wiesław Myśliwski 559
Jarosław Płuciennik – Antonomazja, aposiopoesis i apokaliptyka. Materiały do słownika figur dyskursu epoki postprawdy 569
Alfred Marek Wierzbicki – Biedny chrześcijanin patrzy, jak ginie solidarność 585
Rafał Leśniczak – Wartości polityczne w komunikowaniu polskich biskupów w kontekście kryzysu migracyjnego na granicy Białorusi z Unią Europejską 605
Piotr Mastalerz – Koloryzm w malarstwie polskim i jego wpływ na moje poszukiwania formalne 617
Włodzimierz Adamiak – Łódź – jaka jest, każdy widzi 649
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Monografia dotyczy jednego z najbardziej złożonych zagadnień we współczesnej debacie na temat mobilności międzynarodowej, a jednocześnie takiego, które wciąż nie doczekało się pogłębionej analizy zarówno na gruncie europejskim, jak i polskim. Celem pracy jest diagnoza kompetencji emerytalnych pol...
Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej
-
Sektor bankowy jest uznawany za specyficzną dziedzinę gospodarki, ponieważ wystawiony na zbyt wysoki poziom konkurencji może zwiększać ryzyko dla innych sektorów lub powodować kryzys. Banki jako instytucje zaufania publicznego nie mogą sobie pozwolić na psucie wizerunku i doprowadzanie do upadku ...
Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce
-
Firma, która chce utrzymać się na rynku, powinna analizować swoją sytuację finansową w celu identyfikacji pojawiających się problemów i jak najszybszego ich rozwiązywania. Znajomość metod prognozowania upadłości ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem oraz pozwala inwestorom uniknąć strat związanyc...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia poświęcona jest sektorowi nowoczesnych usług biznesowych (NUB), który stanowi jeden z ważniejszych i bardzo dynamicznie rozwijających się działów gospodarek, w tym gospodarki Polski. Ta kategoria usług stała się istotnym elementem poprawy efektywności przedsiębiorstw. Nowy potencjał w ...
Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce
-
W publikacji zostały zaprezentowane kluczowe argumenty zarówno za pozytywnym, jak i negatywnym oddziaływaniem korupcji na gospodarkę. Autorka omówiła temat optymalnego poziomu przekupstwa i dokonała przeglądu badań dotyczących wpływu korupcji na wybrane zmienne makroekonomiczne. Z jednej strony k...
Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich
-
W monografii przedstawiono wiele zagadnień związanych z prowadzeniem analiz finansowych za pomocą metod ilościowych. Walorem opracowania jest omówienie problemów, z jakimi spotykają się analitycy finansowi oraz prezentacja przykładów aplikacji różnych metod zarówno ułatwiających ocenę i opis omaw...(25.46 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia ma charakter interdyscyplinarny, sytuuje się bowiem na granicy dwóch obszarów badawczych finansów - finansów behawioralnych oraz bankowości inwestycyjnej. Jej główny cel stanowi analiza psychologicznych uwarunkowań procesów decyzyjnych na rynku kapitałowym, które dotyczą nie tylko racj...
Nadmierny optymizm analityków sporządzających rekomendacje giełdowe w wycenach przedsiębiorstw Nadmierny optymizm analityków sporządzających rekomendacje giełdowe w wycenach przedsiębiorstw
-
Celem głównym monografii jest identyfikacja poziomu transparentności dokonań polskich uniwersytetów z perspektywy zewnętrznych interesariuszy - w wymiarze finansowym i niefinansowym - oraz odniesienie go do poziomu transparentności dokonań najlepszych uczelni na świecie. Praca ta wpisuje się ...
Transparentność dokonań uczelni wyższej. Perspektywa zewnętrznych interesariuszy Transparentność dokonań uczelni wyższej. Perspektywa zewnętrznych interesariuszy
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
W zgromadzonych w publikacji tekstach naukowych padły ważne kwestie - postulaty badawcze, pytania, które mogą stanowić cenne inspiracje do dalszych rozważań. Słuszne jest założenie redakcyjne, zwerbalizowane we wstępie, że książka pozwoli poszerzyć dyskurs naukowy związany z perswazją, manipulacj...
Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie. Tom II Zjawiska propagandy i manipulacji w prasie, telewizji, radiu i Internecie. Tom II
(6.90 zł najniższa cena z 30 dni)16.96 zł
19.95 zł(-15%) -
To ważna i wartościowa pozycja skierowana przede wszystkim do osób zainteresowanych szerokim nurtem studiów miejskich, ale również bezpośrednio do łodzian. Autor prezentuje interesujący temat, jakim jest funkcjonowanie więzi z miastem. Dla socjologów publikacja może stanowić inspirację i punkt wy...
Więź mieszkańców z miastem. Studium socjologiczne poprzemysłowej Łodzi Więź mieszkańców z miastem. Studium socjologiczne poprzemysłowej Łodzi
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Teorie i praktyki komunikacji 2 Anna Barańska-Szmitko, Anita Filipczak-Białkowska (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.