Słowo we współczesnych dyskursach
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 470
-
PDF
Opis książki: Słowo we współczesnych dyskursach
W dzisiejszym świecie wiedza o sposobach budowania i funkcjonowania dyskursów, ich rodzajach i bogactwie, jest niezbędna nie tylko naukowcom, ale przede wszystkim uczestnikom tych dyskursów. Publikacja rejestruje stan współczesnych dyskursów w ich szerokim spektrum, począwszy od medialnych, poprzez naukowe, edukacyjne, prawno-administracyjne, aż po filozoficzne. Niezmiernie interesująco wypadają badania, które zostały opublikowane w niniejszym tomie. Dotyczą one roli słowa we współczesnych dyskursach: narodowych i mniejszościowych, korporacyjnych i instytucjonalnych, zróżnicowanych tematycznie i lokalizacyjnie, genologicznie i stylistycznie, ideologicznie i aksjologicznie. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na wiele istotnych pytań, m.in.: jaki wpływ ma słowo na relacje społeczne i sferę publiczną; jak typ dyskursu, jego umiejscowienie w przestrzeni komunikacyjnej oraz tematyka oddziałują na słowo; w jakim stopniu „użyteczność dyskursowa” słowa, jego skuteczność i funkcjonalność zależą od jego jakości i poprawności; jak kształtują się relacje między słowem, obrazem a dźwiękiem w wybranych dyskursach? Zawarte w tomie wartościowe poznawczo analizy z pewnością przyciągną uwagę nie tylko językoznawców.
Wybrane bestsellery
-
Publikacja to podręcznik z zakresu kreatywności językowej w reklamie. Autorzy w przystępny, syntetyczny sposób prezentują techniki językowe wykorzystywane w reklamie w celu osiągnięcia lepszego efektu sprzedażowego. Przy każdej omawianej technice Czytelnik znajdzie liczne przykłady tw&oacu...
Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów
Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla, Katarzyna Jachimowska, Barbara Kudra
(10.90 zł najniższa cena z 30 dni)23.04 zł
27.10 zł(-15%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "Słowo we współczesnych dyskursach" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Słowo we współczesnych dyskursach" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Słowo we współczesnych dyskursach" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-796-9734-2, 9788379697342
- Data wydania ebooka:
- 2015-06-23 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 41271
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
I. Dyskurs publiczny
Małgorzata Kita (Uniwersytet Śląski w Katowicach) − Słowa magnesy. O (nie)przewidywalnym efekcie skupiania uwagi odbiorcy na słowie w dyskursie publicznym (medialnym) 13
Anna Cegieła (Uniwersytet Warszawski) − Etyka słowa w dyskursie publicznym 23
Barbara Kudra (Uniwersytet Łódzki) − Semantyzacja ideologiczna słowa w tzw. dyskursie smoleńskim 35
Edyta Pałuszyńska (Uniwersytet Łódzki) − Wpływ normy dyskursu publicznego na komunikacyjne zachowania jego uczestników 43
Dominik Chomik (Uniwersytet Gdański) − Słowa jako prasowy temat żałoby po katastrofie smoleńskiej 55
Katarzyna Burska (Uniwersytet Łódzki) − Analityczne konstrukcje czasownikowe w polskich tygodnikach 67
Beata Szady (Uniwersytet Wrocławski) − Radio. Tu słowo wygrywa 85
Małgorzata Pachowicz (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie) − Słowo w komentarzach internautów. Uwagi o (nie)oficjalnym dyskursie medialnym 93
Aleksandra Różalska, Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz (Uniwersytet Łódzki) − Jak doczekać w dwupaku do dziewiątego miesiąca, czyli językowy obraz ciąży na podstawie forum.e-mama.pl 105
II. Dyskurs naukowy i edukacyjny
Dorota Jedlikowska (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) − Dyskurs naukowy – perspektywa socjologiczna 119
Katarzyna Jachimowska (Uniwersytet Łódzki) − Tożsamość osób z uszkodzonym słuchem w świetle dyskursu naukowego 129
Maria Lesz-Duk (Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie) − Przyimki wtórne w dyskursie naukowym 139
Marta Szymańska (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) − Wpływ dyskursu publicznego na dyskurs edukacyjny (na przykładzie wybranych podręczników do języka polskiego) 151
Michalina Biernacka (Uniwersytet Łódzki) − Przystępność wprowadzanych zagadnień fonetycznych w wybranych podręcznikach do nauczania fonetyki języka polskiego jako obcego 163
III. Dyskurs filozoficzny
Anna Skibska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) − From Signature to Stigma Cixous reads Derrida 179
Violetta Mantajewska (Uniwersytet Śląski w Katowicach) − A/Z. Biografem-haiku. Alfabet/Argo. Rolanda Barthes’a Roland Barthes 191
Katarzyna Rybińska (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu) − „Słowo – narzędzie wyniesienia i upadku człowieka” w dyskursie filozoficznym Emila Ciorana 209
IV. Dyskurs prawno-administracyjny
Beata Grochala-Woźniak (Uniwersytet Łódzki) − (Dez)informacja w korespondencji handlowej 223
Mária Imrichová (Prešovská univerzita v Prešove) − Funkčnosť juristických textov v inštitucionálnom a neinštitucionálnom diskurze 231
Elwira Olejniczak (Uniwersytet Łódzki) − Środki leksykalne w elektronicznych protokołach rozpraw sądowych z 2013 r. (analiza wypowiedzi wnioskodawców) 237
Marinko Zekić (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) − Mowa nienawiści w bośniacko-hercegowińskim dyskursie publicznym. Analiza rozwiązań normatywnych w zakresie prewencji i sankcjonowania 247
V. Dyskurs a kultura i jakość słowa
Justyna Wojciechowska (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej) − Dynamika analiz współczesnych dyskursów w świetle zmieniającej się kultury znaczeń 261
Ewa Wojno-Owczarska (Uniwersytet Warszawski) − Rola słowa we współczesnej komunikacji na przykładzie twórczości Kathrin Röggli 271
Małgorzata Sokołowicz (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie) − „Trente-trois sonnets composés au secret” [Trzydzieści trzy sonety ułożone w sekrecie] Jeana Cassou, czyli gdy pozostaje tylko słowo 287
Beata Burska-Ratajczyk (Uniwersytet Łódzki) − Elementy dawnego wyposażenia wojskowego a realia historyczne w powieści dla młodzieży pt. Bartek, Tatarzy i motorynka Cezarego Leżeńskiego 299
Anna Antas (Uniwersytet Rzeszowski) − Językowy obraz śmierci w tekstach piosenek metalowych z lat osiemdziesiątych XX wieku – wybrane zagadnienia 313
Karolina Jadanowska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) − Rola słowa w subkulturze hiphopowej 323
Katarzyna Ossowska, Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz (Uniwersytet Łódzki) − Moda na słowo – analiza językowo-komunikacyjna napisów na T-shirtach 331
Magdalena Król (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) − Wartość w słowie czy wartość słowa, czyli jak rozmawiamy ze sobą na co dzień? 341
VI. Dyskurs a pragmatyka i semantyka
Joanna Ślósarska (Uniwersytet Łódzki) − Funkcja słowa w świetle zasady „poróżnienia dyskursów” 353
Natalia Sosnowska (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) − Funkcje słowa faszyści oraz jego synonimów we współczesnym dyskursie polityczno-medialnym i poza nim 363
Monika Kaczor (Uniwersytet Zielonogórski) − Konteksty użycia wybranych pojęć etyczno-społecznych we współczesnym dyskursie politycznym 375
Bartłomiej Cieśla (Uniwersytet Łódzki) − Akty mowy w dowcipie językowym 387
Aleksandr Tsoi (Uniwersytet Łódzki) − Результаты анализа словарей дискурсивных слов 397
Rafał Marek (Uniwersytet Łódzki) − Zapożyczenia a konotacja wyrazu – analiza na pod- stawie wybranych germanizmów we współczesnej polszczyźnie 405
VII. Relacja słowo – obraz – dźwięk w dyskursie
Grzegorz Wiończyk (Uniwersytet Śląski w Katowicach) − Słowo – obraz – przekaz religijny. O współczesnym dyskursie teologicznym 413
Aleksandra Kalisz (Uniwersytet Śląski w Katowicach) − Słowo a inne sposoby komunikacji w telewizji śniadaniowej 421
Beata Jerzakowska (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) − Lingwistyka audiowizualna (audiolingwistyka) – czy można wyróżnić taką gałąź w językoznawstwie? Rozważania wstępne 431
Milena Rosiak-Kłębik (Uniwersytet Łódzki) − Autoetnograficzny dyskurs słowa i fotografii we współczesnej prozie polskiej 443
Monika Zabrocka (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie) − Audiodeskrypcja tradycyjna a audiodeskrypcja artystyczna: o wpływie języka i formy audiodeskrypcji na komfort jej odbioru przez osoby niewidome i niedowidzące 453
Ольга Приходько (Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського, Kijów) − Слово в музиці і музика в слові: експерименти в сучасній хоровій музиці 463
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Słownik został stworzony na podstawie projektu badawczego: "Kształtowanie się podmiotowości biografii jednostek w obliczu przemian neonowoczesnego społeczeństwa". Wydany w koedycji Oficyny Związek Otwarty i Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. Napisany z perspektywy filozoficz...
Słownik samo-świato-wyrażeń. Czy te pojęcia coś dziś opisują? Słownik samo-świato-wyrażeń. Czy te pojęcia coś dziś opisują?
-
Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji to druga część serii publikacji, dotyczących gospodarki międzynarodowej, autorstwa Magdaleny Rosińskiej- -Bukowskiej i Klaudii Zielińskiej-Lont. Pierwsza, pt. Gospodarka międzynarodo...
Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji
-
Publikacja jest pokłosiem interdyscyplinarnych badań nad identyfikacją lokalnej polityki mieszkaniowej gmin wiejskich i wypełnia lukę w literaturze z zakresu socjologii, ekonomii i geografii społeczno-ekonomicznej. Autorzy posłużyli się metodą case study, opisując sześć podmiejskich gmin wiejs...
Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich
Anna Miklaszewska, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Paweł Starosta
-
The prepared scientific monograph entitled The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions is an attempt to further exemplify social innovations by identifying real links between social need and a specific good, service, method and p...
The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions
-
Publikacja dotyczy relacji krymsko-rosyjskich oraz rozwoju gospodarczego i społecznego Półwyspu Krymskiego. Zawiera kompleksową charakterystykę Krymu - wyjątkowej krainy geograficznej stanowiącej człon południowej części Niziny Wschodnioeuropejskiej. Znajduje się w niej opis znalezisk archeologic...
Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej
-
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już "klas...
Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych
Katarzyna Kalinowska, Katarzyna Kułakowska, Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Emilia Zimnica-Kuzioła
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i planowania rozwoju, ujęte w kontekście geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, urbanis...
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością. Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej * Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-...
-
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii kobiet zarządzających przedsiębiorstwem społecznym na temat ich stylu zarządzania, cech charakteru niezbędnych w ich pracy,...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Słowo we współczesnych dyskursach Katarzyna Jachimowska, Barbara Kudra, Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.