Produkty i marki w opinii e-konsumentów
- Autorzy:
- Beata Kolny, Michał Kucia, Agata Stolecka
- Promocja Przejdź
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 216
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Produkty i marki w opinii e-konsumentów
Jabłko to... jabłko, chyba że jest to jabłko rozpoznawalnej marki, znanej jakości, kojarzonej z zestawem konkretnych cech i korzyści. Dzięki marce konsumenci mogą rozróżnić jedno jabłko od drugiego. Marka produktu odgrywa rolę drogowskazu, informatora. Dostrzeżona przez konsumenta przenosi go do "innego" świata, czaruje i urzeka. Marka to świat percepcji, żyje w sercach i umysłach konsumentów. Dobra marka ma ogromne znaczenie dla jej właściciela. Jest źródłem przewagi konkurencyjnej, rozpoznawalności, ochroną przed konkurencją, podstawą budowania lojalności konsumentów oraz zdolności do kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Marka to największa wartość, jaką posiada firma.
Wiedza o decyzjach i postawach e-konsumentów wobec marek staje się jednym z ważniejszych zasobów firm działających w sieci. Książka, którą Państwo trzymają w ręce, to wiedza o tym:
- 1. JAK e-konsument POSTRZEGA MARKI dóbr i usług?
- 2. SKĄD e-konsument CZERPIE INFORMACJE O MARKACH kupowanych dóbr i usług?
- 3. JAKIE MARKI dóbr i usług KUPUJE e-konsument?
- 4. W JAKI SPOSÓB zorganizować i zrealizować badania MAREK KUPOWANYCH I POSIADANYCH przez e-konsumentów?
W książce przedstawiono wyniki ogólnopolskich badań bezpośrednich zrealizowanych w 2010 roku w ramach projektu pt. "Polski e-konsument — typologia, zachowania" (2008 – 2011). Badania o charakterze ilościowym przeprowadzone wśród e-konsumentów techniką ankiety online uzupełniono wynikami badań jakościowych (techniką netnografii wirtualnej). Celem było rozpoznanie zachowań nabywczych polskiego e-konsumenta, a w szczególności znaczenia marki w jego decyzjach zakupowych.
Autorzy publikacji są pracownikami naukowymi Katedry Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Partner wydania:
Wybrane bestsellery
-
Przeprowadzone na potrzeby pracy badania z wykorzystaniem wtórnych i pierwotnych źródeł informacji poszerzają wiedzę dotyczącą rynku usług zagospodarowujących czas wolny w Polsce oraz wskazują perspektywy jego rozwoju do roku 2025.
Rynek usług zagospodarowujących czas wolny diagnoza i perspektywy rozwoju Rynek usług zagospodarowujących czas wolny diagnoza i perspektywy rozwoju
(23.19 zł najniższa cena z 30 dni)23.19 zł
29.00 zł(-20%) -
At present, services constitute over half of gross added value of the entire global economy. In economically well-developed countries such as France, Great Britain, Italy or Luxembourg, this share amounts to 82%-85% in each of these countries. It is similar in the USA. This share is smaller, howe...
Services in Europe diagnosis and development perspectives Services in Europe diagnosis and development perspectives
Grzegorz Maciejewski, Beata Kolny, Barbara Mikołajczyk, Magdalena Jaciow, Robert Wolny
(9.60 zł najniższa cena z 30 dni)9.60 zł
12.00 zł(-20%) -
Retail trade constitutes an important sector of economies in European countries. Retail trade faces numerous changes caused by the processes of concentration and integration of retailers, internationalization of commercial organizations, progress within IT technologies and trends in customers` be...
The retail trade in Europe diagnosis and future prespectives The retail trade in Europe diagnosis and future prespectives
Mirosława Malinowska, Grzegorz Maciejewski, Barbara Kucharska, Michał Kucia, Agata Stolecka-Makowska
(12.80 zł najniższa cena z 30 dni)12.80 zł
16.00 zł(-20%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Produkty i marki w opinii e-konsumentów" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Produkty i marki w opinii e-konsumentów" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Produkty i marki w opinii e-konsumentów" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Produkty i marki w opinii e-konsumentów (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: webinside.pl Jacek Pluta, 2012-02-13Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Publikacja pracowników Uniwersystemu Ekonomicznego w Katowicach traktująca o postrzeganiu produktów przez internautów. W książce zawarto interesujące wnioski o wszelkich zachowaniach użytkowników sieci w procesie oceny i zakupu wybranych produktów, pogrupowane według konkretnych branż i produktów.
Publikacja zawiera wyniki badań e-konsumentów prowadzonych w latach 2008-2011. Lektura obowiązkowa dla wydawców sklepów internetowych. Książka raczej nie zainteresuje przeciętnego webmastera. -
Recenzja: marketingdokobiet.pl 2012-02-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Korzystając z wolnego nadrabiam książkowe zaległości. I tak, na moje własne życzenie przyleciała do mnie nowoczesnym gołębiem książka Produkty i marki w opinii e-konsumentów, autorstwa Beaty Kolny, Michała Kucia i Agaty Stoleckiej.
Książka jest wynikiem ogólnopolskich badań zrealizowanych w 2010 roku w ramach projektu „Polski e-konsument – typologia, zachowania” (2008-2011). Ktoś powie: badania? Z 2010 roku? To staroć. Nie do końca. Może i świat pędzi do przodu w zawrotnym tempie, ale pewne mechanizmy pozostają niezmienne. Dlatego warto od czasu do czasu sięgnąć po tego rodzaju lekturę.
Przyznam szczerze, że należę do osób, które część dotyczącą metodologii w tego rodzaju książkach omijam szerokim łukiem. Co prawda, jeszcze z zajęć, z metodologii, z czasów studenckich pamiętam, że jest ona bardzo istotna, natomiast w praktyce często uznaję ją za zbędną (dla przeciętnego czytelnika książek:). Do lektury zabrałam się w taki sposób, ze zaznaczyłam najbardziej interesujące mnie części. I według tego klucza chłonęłam informacje.
Na pewno polecam wszystkim fragment wyjaśniający różnicę między konsumentem, e-konsumentem, użytkownikiem, nabywcą a grupą docelową. To pojęcia powszechnie znane, jednak często mylone.
Czego ciekawego możemy się dowiedzieć?
Po pierwsze konsumenci i e-konsumenci, gdy poczują potrzebę nabycia produktu szukają o nim informacji na dwa sposoby: aktywny i mało aktywny. A także wewnętrzny i zewnętrzny. Sposób podjęcia decyzji zależy od tego, jak szybko trzeba dokonać zakupu. Dzięki informacjom z książki możemy dowiedzieć się gdzie informacji i opinii na temat produktów z poszczególnych kategorii poszukują konsumenci. To tym bardziej przydatne, że możemy tę wiedzę wykorzystać planując działania marketingowe.
Bardzo przydatne są zawarte w książce źródła informacji, z których najczęściej konsumenci i e-konsumenci czerpią wiedzę na temat produktów (są nawet przykłady najpopularniejszych serwisów, for itp. stron w Internecie przyporządkowanych do poszczególnych kategorii produktów). Wartościowe są również dane pokazujące, czym konsumenci kierują się przy zakupie produktów (np. przy zakupie sprzętu RTV i AGD największe znaczenie ma jakość, natomiast przy zakupie książek i multimediów – tutaj decydująca jest cena, wartość praktyczna i jakość, jako trzeci w kolejności czynnik).
Ponad to w książce znajdziemy m. in. przykłady marek polecanych i niepolecanych w poszczególnych kategoriach produktów, przykładowe wypowiedzi z for internetowych oraz listy najbardziej poszukiwanych marek, najczęściej polecanych itp.
Moim zdaniem książka jest bardzo wartościową lekturą dla osób zajmujących się szeroko pojęta promocją produktów i marek (od PRu, po marketing i reklamę). Ja na pewno będę do niej wracała jeszcze nieraz.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3401-9, 9788324634019
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-09-15
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4356-1, 9788324643561
- Data wydania ebooka:
- 2011-12-13 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 180x235
- Numer z katalogu:
- 6311
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 14.9MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- 1.1. Konsument a e-konsument - podobieństwa i różnice (9)
- 1.2. Proces nabywczy e-konsumenta (15)
- 1.3. Znaczenie marki produktu w zakupach e-konsumenta (23)
- 1.4. Uwarunkowania decyzji nabywczych w internecie (27)
- 2.1. Badania jakościowe - zarys problematyki (36)
- 2.2. Netnografia jako etnograficzna metoda badań w internecie (44)
- 2.3. Organizacja badań netnograficznych - przykład zastosowania (48)
- 2.4. Zakres przedmiotowy badań bezpośrednich (54)
- 3.1. Pozyskiwanie informacji o dobrach konsumpcyjnych (59)
- 3.1.1. Sprzęt elektroniczny, RTV i fotograficzny, AGD, książki i multimedia (60)
- 3.1.2. Żywność, artykuły dla zdrowia i urody, odzież i obuwie, biżuteria i zegarki (65)
- 3.1.3. Artykuły motoryzacyjne, sportowe i turystyczne, do domu i ogrodu, dziecięce (71)
- 3.2. Pozyskiwanie informacji o usługach finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych, edukacyjnych (75)
- 4.1. Percepcja dóbr konsumpcyjnych (81)
- 4.1.1. Sprzęt elektroniczny, RTV i fotograficzny, AGD, książki i multimedia (82)
- 4.1.2. Żywność, artykuły dla zdrowia i urody, odzież i obuwie, biżuteria i zegarki (93)
- 4.1.3. Artykuły motoryzacyjne, sportowe i turystyczne, do domu i ogrodu, dziecięce (107)
- 4.2. Percepcja usług finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych i edukacyjnych (114)
- 5.1. Nabywanie dóbr konsumpcyjnych (126)
- 5.1.1. Sprzęt elektroniczny, RTV i fotograficzny, AGD, książki i multimedia (126)
- 5.1.2. Żywność, artykuły dla zdrowia i urody, odzież i obuwie, biżuteria i zegarki (145)
- 5.1.3. Artykuły motoryzacyjne, sportowe i turystyczne, do domu i ogrodu, dziecięce (171)
- 5.2. Nabywanie usług finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych i edukacyjnych (181)
- Załącznik 1. Lista obserwowanych forów internetowych (212)
- Załącznik 2. Arkusz obserwacji uczestniczącej w internecie (215)
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. E-konsument jako nabywca produktów i marek (9)
Rozdział 2. Metody i techniki badań jakościowych w internecie (35)
Rozdział 3. Źródła informacji o produktach
wykorzystywane przez e-konsumentów (59)
Rozdział 4. Postrzeganie produktów i marek przez e-konsumentów (81)
Rozdział 5. Marki kupowane przez e-konsumentów (125)
Rozdział 6. Podsumowanie i ranking marek (195)
Bibliografia (209)
ANEKS (212)
Oceny i opinie klientów: Produkty i marki w opinii e-konsumentów Beata Kolny, Michał Kucia, Agata Stolecka (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.