Produkty i marki w opinii e-konsumentów
- Autorzy:
- Beata Kolny, Michał Kucia, Agata Stolecka
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 216
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Produkty i marki w opinii e-konsumentów
Jabłko to... jabłko, chyba że jest to jabłko rozpoznawalnej marki, znanej jakości, kojarzonej z zestawem konkretnych cech i korzyści. Dzięki marce konsumenci mogą rozróżnić jedno jabłko od drugiego. Marka produktu odgrywa rolę drogowskazu, informatora. Dostrzeżona przez konsumenta przenosi go do "innego" świata, czaruje i urzeka. Marka to świat percepcji, żyje w sercach i umysłach konsumentów. Dobra marka ma ogromne znaczenie dla jej właściciela. Jest źródłem przewagi konkurencyjnej, rozpoznawalności, ochroną przed konkurencją, podstawą budowania lojalności konsumentów oraz zdolności do kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Marka to największa wartość, jaką posiada firma.
Wiedza o decyzjach i postawach e-konsumentów wobec marek staje się jednym z ważniejszych zasobów firm działających w sieci. Książka, którą Państwo trzymają w ręce, to wiedza o tym:
- 1. JAK e-konsument POSTRZEGA MARKI dóbr i usług?
- 2. SKĄD e-konsument CZERPIE INFORMACJE O MARKACH kupowanych dóbr i usług?
- 3. JAKIE MARKI dóbr i usług KUPUJE e-konsument?
- 4. W JAKI SPOSÓB zorganizować i zrealizować badania MAREK KUPOWANYCH I POSIADANYCH przez e-konsumentów?
W książce przedstawiono wyniki ogólnopolskich badań bezpośrednich zrealizowanych w 2010 roku w ramach projektu pt. "Polski e-konsument — typologia, zachowania" (2008 – 2011). Badania o charakterze ilościowym przeprowadzone wśród e-konsumentów techniką ankiety online uzupełniono wynikami badań jakościowych (techniką netnografii wirtualnej). Celem było rozpoznanie zachowań nabywczych polskiego e-konsumenta, a w szczególności znaczenia marki w jego decyzjach zakupowych.
Autorzy publikacji są pracownikami naukowymi Katedry Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Partner wydania:
Wybrane bestsellery
-
Przeprowadzone na potrzeby pracy badania z wykorzystaniem wtórnych i pierwotnych źródeł informacji poszerzają wiedzę dotyczącą rynku usług zagospodarowujących czas wolny w Polsce oraz wskazują perspektywy jego rozwoju do roku 2025.
Rynek usług zagospodarowujących czas wolny diagnoza i perspektywy rozwoju Rynek usług zagospodarowujących czas wolny diagnoza i perspektywy rozwoju
(23.20 zł najniższa cena z 30 dni)23.20 zł
29.00 zł(-20%) -
At present, services constitute over half of gross added value of the entire global economy. In economically well-developed countries such as France, Great Britain, Italy or Luxembourg, this share amounts to 82%-85% in each of these countries. It is similar in the USA. This share is smaller, howe...
Services in Europe diagnosis and development perspectives Services in Europe diagnosis and development perspectives
Grzegorz Maciejewski, Beata Kolny, Barbara Mikołajczyk, Magdalena Jaciow, Robert Wolny
(9.45 zł najniższa cena z 30 dni)9.75 zł
12.00 zł(-19%) -
Retail trade constitutes an important sector of economies in European countries. Retail trade faces numerous changes caused by the processes of concentration and integration of retailers, internationalization of commercial organizations, progress within IT technologies and trends in customers` be...
The retail trade in Europe diagnosis and future prespectives The retail trade in Europe diagnosis and future prespectives
Mirosława Malinowska, Grzegorz Maciejewski, Barbara Kucharska, Michał Kucia, Agata Stolecka-Makowska
(12.80 zł najniższa cena z 30 dni)12.80 zł
16.00 zł(-20%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)45.43 zł
59.00 zł(-23%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(24.95 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Tworzysz treści na strony WWW lub teksty do ulotek? Konstruujesz hasła reklamowe? Piszesz scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych? Prowadzisz profile marek w mediach społecznościowych? W takim razie śmiało możesz nazywać siebie copywriterem. Wojownikiem słów. Operatorem argumentów. Kreatorem...(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
83 autorów (ekspertów w swoich dziedzinach), 159 rozdziałów, 850 stron praktycznych rad. To Biblia e-biznesu 3.0 – prawdopodobnie największy tego typu projekt wydawniczy na świecie! Dwie pierwsze edycje zdobyły uznanie czytelników, miesiącami przodowały na listach bestsellerów i otrzymały s...
Biblia e-biznesu 3.0 Biblia e-biznesu 3.0
Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski
(109.85 zł najniższa cena z 30 dni)109.85 zł
169.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly’ego, któremu...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Powołanie do życia nowej firmy wcale nie jest trudne. Ot, wypełnić kilka papierków, pójść do urzędu, zamówić pieczątkę... Ale spróbuj potem utrzymać tę firmę przy życiu, rozwinąć ją i sprawić, by rozkwitła! O, to już wymaga umiejętności, dużej determinacji i znajomości technik, które pozwolą Ci z...
Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost
(18.50 zł najniższa cena z 30 dni)20.35 zł
37.00 zł(-45%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Produkty i marki w opinii e-konsumentów (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
webinside.pl Jacek Pluta, 2012-02-13
Publikacja pracowników Uniwersystemu Ekonomicznego w Katowicach traktująca o postrzeganiu produktów przez internautów. W książce zawarto interesujące wnioski o wszelkich zachowaniach użytkowników sieci w procesie oceny i zakupu wybranych produktów, pogrupowane według konkretnych branż i produktów.
Publikacja zawiera wyniki badań e-konsumentów prowadzonych w latach 2008-2011. Lektura obowiązkowa dla wydawców sklepów internetowych. Książka raczej nie zainteresuje przeciętnego webmastera. -
marketingdokobiet.pl 2012-02-02
Korzystając z wolnego nadrabiam książkowe zaległości. I tak, na moje własne życzenie przyleciała do mnie nowoczesnym gołębiem książka Produkty i marki w opinii e-konsumentów, autorstwa Beaty Kolny, Michała Kucia i Agaty Stoleckiej.
Książka jest wynikiem ogólnopolskich badań zrealizowanych w 2010 roku w ramach projektu „Polski e-konsument – typologia, zachowania” (2008-2011). Ktoś powie: badania? Z 2010 roku? To staroć. Nie do końca. Może i świat pędzi do przodu w zawrotnym tempie, ale pewne mechanizmy pozostają niezmienne. Dlatego warto od czasu do czasu sięgnąć po tego rodzaju lekturę.
Przyznam szczerze, że należę do osób, które część dotyczącą metodologii w tego rodzaju książkach omijam szerokim łukiem. Co prawda, jeszcze z zajęć, z metodologii, z czasów studenckich pamiętam, że jest ona bardzo istotna, natomiast w praktyce często uznaję ją za zbędną (dla przeciętnego czytelnika książek:). Do lektury zabrałam się w taki sposób, ze zaznaczyłam najbardziej interesujące mnie części. I według tego klucza chłonęłam informacje.
Na pewno polecam wszystkim fragment wyjaśniający różnicę między konsumentem, e-konsumentem, użytkownikiem, nabywcą a grupą docelową. To pojęcia powszechnie znane, jednak często mylone.
Czego ciekawego możemy się dowiedzieć?
Po pierwsze konsumenci i e-konsumenci, gdy poczują potrzebę nabycia produktu szukają o nim informacji na dwa sposoby: aktywny i mało aktywny. A także wewnętrzny i zewnętrzny. Sposób podjęcia decyzji zależy od tego, jak szybko trzeba dokonać zakupu. Dzięki informacjom z książki możemy dowiedzieć się gdzie informacji i opinii na temat produktów z poszczególnych kategorii poszukują konsumenci. To tym bardziej przydatne, że możemy tę wiedzę wykorzystać planując działania marketingowe.
Bardzo przydatne są zawarte w książce źródła informacji, z których najczęściej konsumenci i e-konsumenci czerpią wiedzę na temat produktów (są nawet przykłady najpopularniejszych serwisów, for itp. stron w Internecie przyporządkowanych do poszczególnych kategorii produktów). Wartościowe są również dane pokazujące, czym konsumenci kierują się przy zakupie produktów (np. przy zakupie sprzętu RTV i AGD największe znaczenie ma jakość, natomiast przy zakupie książek i multimediów – tutaj decydująca jest cena, wartość praktyczna i jakość, jako trzeci w kolejności czynnik).
Ponad to w książce znajdziemy m. in. przykłady marek polecanych i niepolecanych w poszczególnych kategoriach produktów, przykładowe wypowiedzi z for internetowych oraz listy najbardziej poszukiwanych marek, najczęściej polecanych itp.
Moim zdaniem książka jest bardzo wartościową lekturą dla osób zajmujących się szeroko pojęta promocją produktów i marek (od PRu, po marketing i reklamę). Ja na pewno będę do niej wracała jeszcze nieraz.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3401-9, 9788324634019
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-09-15
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4356-1, 9788324643561
- Data wydania ebooka:
-
2011-12-13
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 180x235
- Numer z katalogu:
- 6311
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 15.0MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- 1.1. Konsument a e-konsument - podobieństwa i różnice (9)
- 1.2. Proces nabywczy e-konsumenta (15)
- 1.3. Znaczenie marki produktu w zakupach e-konsumenta (23)
- 1.4. Uwarunkowania decyzji nabywczych w internecie (27)
- 2.1. Badania jakościowe - zarys problematyki (36)
- 2.2. Netnografia jako etnograficzna metoda badań w internecie (44)
- 2.3. Organizacja badań netnograficznych - przykład zastosowania (48)
- 2.4. Zakres przedmiotowy badań bezpośrednich (54)
- 3.1. Pozyskiwanie informacji o dobrach konsumpcyjnych (59)
- 3.1.1. Sprzęt elektroniczny, RTV i fotograficzny, AGD, książki i multimedia (60)
- 3.1.2. Żywność, artykuły dla zdrowia i urody, odzież i obuwie, biżuteria i zegarki (65)
- 3.1.3. Artykuły motoryzacyjne, sportowe i turystyczne, do domu i ogrodu, dziecięce (71)
- 3.2. Pozyskiwanie informacji o usługach finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych, edukacyjnych (75)
- 4.1. Percepcja dóbr konsumpcyjnych (81)
- 4.1.1. Sprzęt elektroniczny, RTV i fotograficzny, AGD, książki i multimedia (82)
- 4.1.2. Żywność, artykuły dla zdrowia i urody, odzież i obuwie, biżuteria i zegarki (93)
- 4.1.3. Artykuły motoryzacyjne, sportowe i turystyczne, do domu i ogrodu, dziecięce (107)
- 4.2. Percepcja usług finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych i edukacyjnych (114)
- 5.1. Nabywanie dóbr konsumpcyjnych (126)
- 5.1.1. Sprzęt elektroniczny, RTV i fotograficzny, AGD, książki i multimedia (126)
- 5.1.2. Żywność, artykuły dla zdrowia i urody, odzież i obuwie, biżuteria i zegarki (145)
- 5.1.3. Artykuły motoryzacyjne, sportowe i turystyczne, do domu i ogrodu, dziecięce (171)
- 5.2. Nabywanie usług finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych i edukacyjnych (181)
- Załącznik 1. Lista obserwowanych forów internetowych (212)
- Załącznik 2. Arkusz obserwacji uczestniczącej w internecie (215)
Wprowadzenie (5)
Rozdział 1. E-konsument jako nabywca produktów i marek (9)
Rozdział 2. Metody i techniki badań jakościowych w internecie (35)
Rozdział 3. Źródła informacji o produktach
wykorzystywane przez e-konsumentów (59)
Rozdział 4. Postrzeganie produktów i marek przez e-konsumentów (81)
Rozdział 5. Marki kupowane przez e-konsumentów (125)
Rozdział 6. Podsumowanie i ranking marek (195)
Bibliografia (209)
ANEKS (212)
Oceny i opinie klientów: Produkty i marki w opinii e-konsumentów Beata Kolny, Michał Kucia, Agata Stolecka (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.