Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Zbigniew Mendel
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 296
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Jaka jest różnica między wygranym i przegranym życiem zawodowym?
Pielęgnuj swoje marzenia. Trzymaj się swoich ideałów. Maszeruj śmiało według muzyki, którą tylko ty słyszysz. Wielkie biografie powstają z ruchu do przodu, a nie z oglądania się do tyłuPaulo Coelho,
Alchemik
Zwycięzcę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale po tym, jak kończy
Powyższe słowa - parafraza wypowiedzi jednego z polskich polityków — pierwotnie oczywiście odnosiły się do sytuacji w świecie polityki. Jednak biznes i polityka są dosyć podobne. Tu i tu toczy się walka o stanowiska bądź pieniądze. W obu przypadkach mamy wygranych i przegranych. I co ciekawe, zarówno na arenie zmagań polityków, jak i w biznesie zdarza się, że po najwyższe laury sięgają ludzie, którym początkowo nie wróżylibyśmy sukcesu — czy to z racji wykształcenia, czy też wybranej początkowo ścieżki zawodowej. Czy istnieją jakieś szczególne predyspozycje do osiągnięcia sukcesu? Cechy osobowości? Rodzaj inteligencji? A może decyduje przypadek?
Autor tej książki, nauczyciel akademicki i człowiek biznesu równocześnie, posiadający ogromne doświadczenie w zakresie działania mechanizmów gospodarczych w naszym kraju, stara się odpowiedzieć na te pytania. W oparciu o własną ścieżkę kariery i sytuacje, z jakimi miał do czynienia, rozszerza obszar rozważań o kontekst makro- i mikroekonomiczny. Pisząc np. o roli wykształcenia, analizuje zagadnienie dogłębnie - od racjonalności wyboru podstawowego kierunku studiów, poprzez kształcenie podyplomowe, MBA, kursy doszkalające etc. Książka nie jest jednak tylko zbiorem przemyśleń. Stanowi praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy wiedzą, że drzemie w nich zwycięzca, i tylko szukają sposobu na to, by go obudzić.
Zbigniew Mendel - doktor nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej i SGH w Warszawie. Do 1998 roku nauczyciel akademicki. W 1993 roku rozpoczął pracę w biznesie. Od piętnastu lat zatrudniony na kluczowych stanowiskach (prezes zarządu - dyrektor generalny) w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. Ponadto prezes i właściciel firmy Mendel Company, podmiotu o szerokim spektrum działania. Konsultant i doradca strategiczny przedsiębiorstw. Trener biznesu. Autor wielu publikacji naukowych o współczesnej Francji i zarządzaniu.
Podobne produkty
Podobne produkty
-
-
-
-
-
-
Początkujący menedżer. Wydanie VII Początkujący menedżer. Wydanie VII
Loren B. Belker, Jim McCormick, Gary S. Topchik
Recenzje (2)
-
portfel.pl 2012-04-01
Zwycięzcę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale po tym, jak kończy. Powyższe słowa - parafraza wypowiedzi jednego z polskich polityków — pierwotnie oczywiście odnosiły się do sytuacji w świecie polityki. Jednak biznes i polityka są dosyć podobne. Tu i tu toczy się walka o stanowiska bądź pieniądze. W obu przypadkach mamy wygranych i przegranych. I co ciekawe, zarówno na arenie zmagań polityków, jak i w biznesie zdarza się, że po najwyższe laury sięgają ludzie, którym początkowo nie wróżylibyśmy sukcesu — czy to z racji wykształcenia, czy też wybranej początkowo ścieżki zawodowej. Czy istnieją jakieś szczególne predyspozycje do osiągnięcia sukcesu Cechy osobowości Rodzaj inteligencji A może decyduje przypadek
Autor tej książki, nauczyciel akademicki i człowiek biznesu równocześnie, posiadający ogromne doświadczenie w zakresie działania mechanizmów gospodarczych w naszym kraju, stara się odpowiedzieć na te pytania. W oparciu o własną ścieżkę kariery i sytuacje, z jakimi miał do czynienia, rozszerza obszar rozważań o kontekst makro- i mikroekonomiczny. Pisząc np. o roli wykształcenia, analizuje zagadnienie dogłębnie - od racjonalności wyboru podstawowego kierunku studiów, poprzez kształcenie podyplomowe, MBA, kursy doszkalające itd. Książka nie jest jednak tylko zbiorem przemyśleń. Stanowi praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy wiedzą, że drzemie w nich zwycięzca, i tylko szukają sposobu na to, by go obudzić. -
biznes.onet.pl Ewa Magiera, 2012-02-08
Dobry przełożony to nie tylko taki, który płaci na czas. To również ktoś, kto wzbudza zaufanie, jest autorytetem dla pracowników i podejmuje sprawiedliwe decyzje.
Czy to trudne I to jak! Bycie dobrym przełożonym przypomina balansowanie na linie nad polem minowym. Oto kilka porad, jak tę próbę przebyć bez uszczerbku.
Doświadczenie
Doświadczenie zebrane w różnych dziedzinach biznesu, choćby nie było ono tak rozległe jak w przypadku osoby, która od wielu lat specjalizuje się tylko w jednym zakresie, jest niezmiernie pomocne. Być może przeniesienie tych kilku doświadczeń produkcyjnych z branży papierniczej do szwalniczej nie jest niemożliwe A doświadczenie zdobyte w małym przedsiębiorstwie przyda się w pracy w dziale HR wielkiej korporacji, gdzie zapomniano już o serdeczności i rodzinnej atmosferze pracy w małym zespole
Autorytet
Jeśli zapytać pracownika, jakimi cechami charakteru powinien odznaczać się przełożony, zapewne wspomni coś o rzetelności, obowiązkowości, zaufaniu do podwładnego, wiarygodności…
Ta ostatnia to, ni mniej ni więcej, przekładanie słów na czyny i konsekwencja w działaniu. Oto dobry (a właściwie niedobry) przykład niewiarygodnego i niekonsekwentnego postępowania: grupa pracowników prosi o podwyżkę, ale spotyka się z odmową. Argument to konieczne cięcia w wydatkach, kiepska sytuacja ekonomiczna na rynku itp. Jak pogodzić te mroczne prognozy z faktem, że tego dnia szef zajechał do pracy nową, służbową limuzyną Podobnie, gdy szef zleca pracownikom obowiązkową pracę w weekend, argumentując to koniecznością nadgonienia z dokumentacją, a sam udaje się na dwa dni za miasto.
Jak pisze Zbigniew Mendel w swojej książce „Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces”:
Kierownik musi mieć świadomość, że podlega permanentnej ocenie podwładnych w tym, co mówi i czego nie mówi, co robi i czego nie robi, a wszelkie rozbieżności między stanem deklarowanym a rzeczywistym [...] burzą kruche i delikatne podstawy wiarygodności.
Wiarygodności kierownikowi dodaje także transparentność ich działań. Znienawidzone przez niektórych powierzchnie biurowe typu „open space” mają swoje zalety – w każdej chwili można sprawdzić, czy przełożony zajmuje się pracą, a nie np. mrocznymi interesami. W każdej także chwili można do niego podejść i zapytać o opinię, zamiast niekomfortowo wiercić się pod zamkniętymi drzwiami jego gabinetu, gdzie wejścia pilnuje Cerber-sekretarka...
Promowanie pracownika
Dbałość o pracowników przejawia się także w trosce o ich rozwój zawodowy. Wielu szefów ulega pokusie stereotypów. W konsekwencji, do awansu dopuszczani są głównie młodzi mężczyźni – nie zajdą wszakże w ciążę, a są jeszcze na tyle młodzi, że nie będą ciągle przebywać na chorobowym. To oczywista dyskryminacja, ale także „strzał w stopę” samego przełożonego. Warto bowiem wziąć pod uwagę, że, po pierwsze, starszy pracownik ma o wiele większe doświadczenie, a po drugie, jego sytuacja życiowa jest ustabilizowana – ma więc więcej czasu i ochoty, aby skupić się na pracy. Ambicja nie mija z wiekiem, dlatego bardzo często starszy pracownik może wykrzesać z siebie więcej energii i entuzjazmu niż osoba młoda.
Komunikacja wewnątrz zespołu
Dobra komunikacja w zespole jest niezmiernie ważna. I nie chodzi jedynie o to, aby zredukować liczbę nieistotnych e-maili przesyłanych do naszej skrzynki, lecz o to, żeby głos każdego pracownika był usłyszany i respektowany.
Zbigniew Mendel w cytowanej już książce przytacza przykład pewnej znanej firmy spożywczej produkującej warzywa konserwowe. Firma ta postanowiła odświeżyć wizerunek swoich produktów i zleciła nowy projekt oraz badania opinii pewnej dużej firmie. W wyniku tych badań powstała nowa etykieta produktu – proste zdjęcie przedstawiające zielony groszek miało być zastąpione nową, artystyczną wizją: zielonych „groszkopodobnych” klocków na żółtym tle. Kadra kierownicza firmy spożywczej była dość sceptyczna w stosunku do nowej, awangardowej etykiety i poinformowała o swoich obawach zarząd, ale ten zignorował jej uwagi. Jak się później okazało – niesłusznie, bo groszek ubrany w nową etykietę nie sprzedawał się – a wręcz odnotowano drastyczny spadek sprzedaży!
Kierownik powinien zatem uważnie wysłuchać opinii pracowników, nawet (przede wszystkim!) tych niezgodnych z jego wizją postępowania. Kadra zarządzająca nie ma wszakże monopolu na słuszność, a spojrzenie na świat z perspektywy „zwykłego” pracownika może wiele przełożonemu uzmysłowić. Tu także spełnia się opisana powyżej polityka „odsłoniętego biurka”. W biurze typu open-space w każdej chwili można podejść do przełożonego i zapytać o opinię, zamiast niekomfortowo wiercić się pod zamkniętymi drzwiami jego gabinetu, gdzie wejścia pilnuje Cerber-sekretarka...
Delegowanie uprawnień
Delegowanie uprawnień to życiowa konieczność. Doba nie jest z gumy, a jeśli ścigają nas terminy, warto poważnie pomyśleć o delegowaniu. Część decyzji podejmowanych przez prezesa firmy mogłyby równie dobrze być akceptowane przez jego podwładnych. Np. organizacją zakupu środków biurowych może zająć się asystentka, a budżetem socjalnym ktoś z działu finansowego. Mogłoby wydawać się, że pracownik obdarowany dodatkowymi obowiązkami nie będzie zbyt szczęśliwy, ale z drugiej strony takie przekazanie mu części obowiązków świadczy o tym, że przełożony ma do niego zaufanie. Dodatkowo przy delegacji zadań, podejmowaniem decyzji w firmie nie zajmuje się tylko jedna osoba, a co za tym idzie, proces decyzyjny staje się bardziej transparentny – decyzje nie są podejmowane li tylko „na górze” w nieznany nikomu sposób.
Więcej informacji o dobrych przełożonych i zarządzaniu firmą w książce „Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces”
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3529-0, 9788324635290
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-12-22
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4235-9, 9788324642359
- Data wydania ebooka:
-
2011-12-30
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 7241
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 2.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Twoja kariera
Kompetencje osobiste
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści
- 1.1. Studia techniczne, ekonomiczne, humanistyczne?
W poszukiwaniu optymalizacji (19)
- 1.2. Studia w Polsce - kompleks, determinizm ekonomiczny
czy świadomy wybór? (24)
- 1.3. MBA - uzasadniona, racjonalna potrzeba
czy zbędny snobizm o marketingowym charakterze? (30)
- 1.4. Kształcenie ustawiczne: mądrość osiągamy z wiekiem, największą z wiekiem... od trumny (34)
- 1.5. Firmy edukacyjno-szkoleniowe:
nie wszystko złoto, co się świeci (36)
- 1.6. Nie samą szkołą żyje człowiek (38)
- 2.1. Wybieraj i daj się wybrać tylko
z pełną świadomością skutków (43)
- 2.2. Relatywizm wyborów i decyzji - pozorność porażek (47)
- 2.3. Standardy i etyka Twoim uniwersalnym drogowskazem (50)
- 2.4. Przewaga konkurencyjna w procesie rekrutacji i jej determinanty (53)
- 3.1. W biznesie jak w życiu - szanse są wszędzie (59)
- 3.2. Cokolwiek robisz, wykonuj to dobrze i lepiej;
myśl, analizuj oraz planuj (61)
- 3.3. Skóra, fura i komóra - nie zapominaj o priorytetach (64)
- 3.4. W biznesie jak w Legii: kto nie maszeruje, ten ginie (66)
- 3.5. Starych przyjaciół szanuj, nowych zdobywaj i umiejętnie dobieraj (68)
- 4.1. Awans - czyli jak osiągnąć sukces w hierarchii (72)
- 4.2. Cechy dobrego kierownika - teoria czy/i praktyka (76)
- 4.3. Osobowość a sukcesy kierownicze (81)
- 4.4. Czy Fayol miał rację? - umiejętności kierownicze
i ich ewolucja (85)
- 4.5. Wychowanie następców to Twoja powinność (87)
- 5.1. Wiarygodność wzmocniona przykładem osobistym (95)
- 5.2. Promuj dobrych i zdolnych, choć nie tylko młodych (97)
- 5.3. Komunikacja i informacja zwrotna kluczem do sukcesu (100)
- 5.4. Delegowanie uprawnień (105)
- 5.5. Liczby i wskaźniki analizuj zawsze
przez pryzmat człowieka (107)
- 5.6. Uwłaczająca prywata - trąba powietrzna Twojego autorytetu (110)
- 6.1. Od królestwa procedur po spontaniczną intuicję (117)
- 6.2. Wynik nie musi być najważniejszy,
czyli korygujący mechanizm polityki (121)
- 6.3. Nic nie trwa wiecznie
- stabilność zatrudnienia i zarządzania (124)
- 6.4. Ulotny czar korporacji, optymalna droga zawodowej kariery (129)
- 7.1. Kooperacja - konfrontacja - konsensus
- relacje ze związkami zawodowymi i radą pracowniczą (135)
- 7.2. Trudne partnerstwo - relacje z samorządem lokalnym (143)
- 7.3. Organizacje pracodawców
- towarzystwa wzajemnej adoracji czy realna siła? (146)
- 7.4. Biznes a środowiska naukowe (148)
- 7.5. Nie masz potencjału, aby zbawić świat, czyli relacje z organizacjami pożytku publicznego (151)
- 8.1. Dlaczego firmy upadają i jaki w tym udział
mają zarządzający? (157)
- 8.2. Po co przedsiębiorstwa "idą" na giełdę
i jaka w tym zasługa kierowników? (164)
- 8.3. Czy debiut giełdowy i proces upadłości
mają wymiar edukacyjny dla kierownika? (172)
- 8.4. Kierowniku, w obu procesach zważaj na reputację i pamiętaj o odpowiedzialności (175)
- 9.1. Ambicja - lojalność - zaufanie,
czyli alfabet tworzenia zespołu (183)
- 9.2. Zespół świadczy o Tobie
- kompetencje i zadania kierownika (186)
- 9.3. Dyktator czy "primus inter pares"
- style zarządzania zespołem (190)
- 9.4. Synergia w zespole jako fundament jego sukcesów (194)
- 10.1. Czy naprawdę warto manifestować, że wszystko Ci wolno? (201)
- 10.2. Zarządzanie z "tylnego siedzenia"
- maniera czy uzasadniona konieczność? (203)
- 10.3. Pomagaj tam, gdzie możesz,
angażuj się osobiście jedynie tam, gdzie musisz (206)
- 10.4. Twoja główna domena - nielimitowana odpowiedzialność (213)
- 11.1. Granice optymalizacji podatkowej (220)
- 11.2. Różnice percepcji - różnice interesów
- zróżnicowana odpowiedzialność (225)
- 11.3. Własność kapitału a zarządzanie (229)
- 12.1. Arystotelesowski złoty środek,
czyli równoważność priorytetów (236)
- 12.2. Nepotyzm - wstydliwy fakt, niezbywalne prawo czy publicystyczna fikcja? (240)
- 13.1. Poczucie humoru jako metoda
na rozładowanie napięcia i stresu (247)
- 13.2. Nie tylko biznesem żyje prezes - znajdź czas na Twoje pasje i zainteresowania (250)
Wprowadzenie (8)
Rozdział 1. Cenzus wykształcenia
- mit czy faktyczne źródło
przewagi konkurencyjnej na rynku pracy? (12)
Rozdział 2. Rekrutacja - obiektywny proces
czy coś więcej? (42)
Rozdział 3. Start w biznesie
- czyli wykorzystaj swoją szansę (58)
Rozdział 4. Od wykonywania,
przez kierowanie, do zarządzania (72)
Rozdział 5. Relacje przełożony - podwładny,
czyli jakim być szefem (94)
Rozdział 6. Firma państwowa - firma prywatna
- firma zagraniczna: różnice i podobieństwa
z punktu widzenia pracobiorcy, kierownika i zarządzającego (116)
Rozdział 7. Relacje z partnerami społecznymi i otoczeniem biznesowym (134)
Rozdział 8. Proces upadłości i debiut giełdowy
- antypody tego samego procesu zarządzania (156)
Rozdział 9. Nie możesz i nie chciej być sam
- jak budować zespół zarządzający (182)
Rozdział 10. W czym jesteś najlepszy
- czyli domeny zastrzeżone prezesa (200)
Rozdział 11. Właściciel to nie Bóg
- ma rację tylko do czasu (220)
Rozdział 12. Rodzina Twoim największym kapitałem... choć bez przesady! (236)
Rozdział 13. Jak nie zwariować
- czyli podwójne życie prezesa (246)
Zakończenie (256)
Notatka o autorze (259)
Bibliografia (261)
Oceny i opinie klientów (2)
(0)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
5 oceniona przez:
Adrian, Audytor 2013-10-05
5 oceniona przez:
2016-11-03
więcej opinii