MBO - prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą
- Autor:
- Robert Reinfuss
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 3
- Stron:
- 272
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
MBO - prosta i skuteczna technika zarzadzania Twoja firmą
Robert Reinfuss
Opis książki: MBO - prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą
Prostota jest cnotą biznesu
Najbardziej skuteczne są proste rozwiązania. Ta stara zasada nie odnosi się jedynie do małych firm i zespołów, ale także dużych przedsiębiorstw. Nawet świetnie funkcjonująca organizacja przestanie być skuteczna, a wysiłki jej pracowników nie przełożą się na wyniki, jeśli zastosuje się zbyt rozbudowane procedury, mające w założeniu uwzględnić każdy przypadek. Nowoczesne, zaawansowane techniki zarządzania są naprawdę efektywne wtedy, gdy są łatwe i jasne dla użytkowników oraz kiedy można je stosować intuicyjnie, niemal bez zastanowienia.
Chcesz wiedzieć, jak skuteczniej zarządzać firmą, zapewniając równocześnie pracownikom zadowolenie z pracy i motywację? Kierujesz przedsiębiorstwem i zależy Ci na poprawie jego wyników? Sprawujesz funkcję menedżera personalnego? A może jesteś odpowiedzialny za pracę zespołu i wywiązywanie się z powierzonych mu zadań?
W każdym z tych przypadków odpowiednim dla Twojej pracy rozwiązaniem jest system zarządzania przez cele MBO (Management by Objectives). To niezwykle skuteczny i prosty system menedżerski, odnoszący sukcesy na całym świecie i zdobywający rosnącą popularność także w Polsce.
- Koncentracja zaangażowania wszystkich pracowników na celach strategicznych.
- Łatwe i skuteczne sterowanie kluczowymi funkcjami firmy.
- Precyzyjne definiowanie, analiza i kontrola stopnia realizacji celów.
- Delegowanie zadań.
- Dzielenie się odpowiedzialnością i motywowanie za pomocą środków pozafinansowych.
- Obiektywna ocena wydajności pracowników, zespołów i przedsiębiorstwa.
Przeczytaj artykuł autora o zarządzaniu w kryzysie.
Partner wydania:
Wybrane bestsellery
-
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)34.30 zł
49.00 zł(-30%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Ta książka jest przystępnym podręcznikiem przywództwa produktowego. Przedstawiono tu szerokie spektrum doświadczeń najlepszych liderów produktu, pracujących dla takich organizacji, jak Adobe, YouTube, Uber, Google, Airbnb, Basecamp, Zipcar, Intuit, Intercom, Transferwise, Upthere, Localytics czy ...
Lider produktu. Jak najlepsi menedżerowie tworzą doskonałe produkty i budują skuteczne zespoły Lider produktu. Jak najlepsi menedżerowie tworzą doskonałe produkty i budują skuteczne zespoły
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
47.00 zł(-68%) -
Ta książka pokazuje, że produktywność rządzi się twardymi zasadami. Przedstawia też fakty i mity na jej temat oraz podsuwa liczne pomysły, dzięki którym będziesz lepiej kształtować swoje życie. Omówiono tu rozmaite podejścia, umiejętności i strategie pozwalające w odpowiednim czasie wybrać właści...
Zrób to teraz! Przejmij kontrolę nad swoim czasem i życiem Zrób to teraz! Przejmij kontrolę nad swoim czasem i życiem
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)31.43 zł
44.90 zł(-30%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: MBO - prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
ksiazkowiskodlabiznesu.blogspot.com 2011-02-12
O tym, że biznes nie może być prowadzony i rozwijany, jeśli właściciel nie ma wizji oraz określonego celu wie każdy przedsiębiorca. Podobnie jak w życiu musimy wiedzieć dokładnie do czego dążymy (określić cel) a następnie zastanowić się, jak to osiągnąć. Przykładem techniki zarządzania, łączącej w sobie prostotę i niezwykłą skuteczność jest właśnie technika zarządzania przez cele, czyli Management by Objectives (potocznie MBO). MBO określana jest techniką na skróty bowiem zamiast skomplikowanych procedur i złożonych opisów sposobów wykonywania pracy proponuje precyzyjny opis stanu, do którego dążymy, czyli do celu. Wprowadzenie w tą metodę zarządzania stanowi znakomita książka Roberta Reinfussa „MBO. Prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą”. Autor, doradca w zakresie zarządzania personelem, specjalizujący się w projektowaniu strategii zzl, w klarowny sposób wyjaśnia cele i zasady, jakimi należy się kierować wdrażając MBO w swojej firmie. Popularyzatorem idei zarządzania przez cele był guru zarządzania Peter F.Drucker, a rozliczne przykłady sukcesów z zastosowaniem tej techniki wskazują na to, że mistrz po raz kolejny miał racje co do efektów wypracowanej metody. Mówiąc o MBO nie sposób skupić się na dokładnym określeniu, czym jest „cel” w biznesie, co też autor książki czyni w sposób niezwykle plastyczny. Posługując się przykładem szczytu, który chcemy osiągnąć wskazuje na co najmniej dwie podstawowe właściwości wiążące się z celem, czyli konieczność pokonania pewnego dystansu, który od niego dzieli oraz fakt, że cel jest dobrze widoczny, wyraźnie określony, opisany, oznaczony. Podstawą dobrego celu w biznesie jest właśnie ten dystans, który menedżer musi pokonać, by cel osiągnąć. Celem nie jest zatem stan obecny, znany, który umiemy nazwać i opisać (niestety wiele przedsiębiorców sytuację „tu i teraz” traktuje jako cel), ale stan przyszły - odległy, pożądany, czyli taki, do osiągnięcia którego zmierzamy. Kiedy już upewnimy się, że nasze rozumienie celu jest właściwe, przeczytamy o polaryzacji (czyli kierunkowaniu celów w organizacji), sztuce stawiania celów, czy sztuce rezygnowania (dowiadując się m.in. o „efekcie ściskanego balonu”). Ten rozdział I stanowiący wdrożenie nas w tematykę MBO jest konieczny by móc zrozumieć w pełni dalsze części książki, traktujące o elementach systemu MBO, definiowaniu dobrych celów (zasada SMART, kaskadowanie, metody komunikowania celów), premiowaniu realizacji celów (gdzie odpowiemy na pytanie: czy premie motywują?). Z tymi teoretycznymi podstawami wkroczymy w świat MBO dla zaawansowanych, czyli poznamy rynki celów, zjawisko dewaluowania się celów oraz możliwości wykorzystania MBO jako narzędzia restrukturyzacji i zmiany. Ostatni rozdział stanowi „Instrukcja wdrożenia MBO w firmie”, gdzie Robert Reinfuss etap po etapie przeprowadzi nas przez proces przekonując, że ten cel, choć ambitny, na pewno jest realistyczny. Podsumowując, książka „MBO. Prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą” to kompendium techniki zarządzania przez cele, napisane w czytelny i zrozumiały nawet dla początkującego menedżera sposób. W myśl zasady A.Einsteina, iż „robienie wciąż tego samego i spodziewanie się odmiennych rezultatów jest ewidentnym przykładem choroby umysłowej”, zarządzanie przez cele jest skoncentrowane głownie na obszarach, w których poprzez zmianę jest w stanie wnieść trwałą wartość dodatnią. Warto zatem nie tylko poświęcić czas na lekturę opracowania Reinfussa, ale też natychmiast wyznaczyć firmie (oraz sobie) cele, i zacząć je realizować ku lepszej przyszłości (i zdrowiu psychicznemu)!
-
Personel Plus
Nowoczesne, zaawansowane techniki zarządzania są naprawdę efektywne wtedy, gdy są łatwe i jasne dla użytkowników i kiedy można je stosować intuicyjnie, niemal bez zastanowienia. W każdym z przypadków odpowiednim rozwiązaniem jest system zarządzania przez cele MBO (Management by Objectives) - przekonuje autor książki, Robert Reinfuss. To niezwykle skuteczny i prosty system menedżerski, odnoszący sukcesy na całym świecie.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2146-0, 9788324621460
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-07-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-3832-1, 9788324638321
- Data wydania ebooka:
-
2011-09-30
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 4948
- Rozmiar pliku Pdf:
- 29.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 23.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Mała firma
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Czym jest "cel" w biznesie? (18)
- Różnica pomiędzy intencją a celem (21)
- Czym się różni zadanie od celu? (23)
- MBO, czyli sztuka zarządzania (23)
- Polaryzacja - czyli kierunkowanie celów w organizacji (28)
- Sztuka stawiania celów (30)
- Czym się różni MBO od tradycyjnego zarządzania zadaniowego? (31)
- MBO nie jest systemem premiowym (33)
- Motywowanie przez cele (33)
- System menedżerski (35)
- Rola zarządu (37)
- Trzy formy partycypacji (39)
- Zasady doboru uczestników MBO (40)
- MBO to sztuka rezygnowania (41)
- Efekt ściskanego balonu (43)
- Odwaga - podstawowa kompetencja menedżerska (45)
- Skąd się biorą cele? (47)
- BSC jako źródło celów (50)
- Kaskadowanie celów (52)
- Różne rodzaje celów (54)
- Cele korporacyjne (54)
- Cele wspólne (57)
- Cele indywidualne (58)
- Cele zespołowe (58)
- Cele jakościowe vs cele ilościowe (59)
- Cele rozwojowe (60)
- Macierz celów (61)
- Definicja pojęcia "cel" (62)
- Wskaźniki (64)
- Wskaźniki jednowymiarowe (65)
- Wskaźniki dynamiczne (złożone) (67)
- Wskaźniki finansowe (68)
- Wskaźniki jakościowe (68)
- Decyzja jako wskaźnik (71)
- Wskaźniki główne i uzupełniające (72)
- "Wskaźniki-kotwice" (72)
- Wskaźniki kontrolne (73)
- Cele bez wskaźników (73)
- Algorytmy celów (74)
- Podstawowe rodzaje algorytmów (74)
- Algorytm zero-jedynkowy (74)
- Algorytm liniowy (75)
- Algorytm progowy (76)
- Algorytm progowo-liniowy (77)
- Algorytm przedziałowy - "golfowy" (77)
- Algorytm zadaniowy (78)
- Skąd brać wskaźniki? (80)
- Uznaniowość w ocenie realizacji celów (81)
- Wskaźniki warunkujące (81)
- Przykłady wskaźników (82)
- Target = wartość wymagana (84)
- Minimum realizacji celu (85)
- Funkcje minimum (85)
- Maksimum realizacji celu (87)
- Waga celu, waga wskaźnika (89)
- Arkusz celów MBO (90)
- Inne rozwiązania arkusza (96)
- Kalendarz MBO (96)
- Okres rozliczeniowy (98)
- Czym się różni MBO od innych systemów zarządzania personelem? (98)
- Różnica pomiędzy MBO a systemem oceny pracowniczej (98)
- Różnica pomiędzy MBO a Balanced Score Card (100)
- Różnica pomiędzy MBO a systemem premiowym (101)
- Monitorowanie realizacji celów - systemy informatyczne (103)
- Zasada SMART (105)
- S - (specific) precyzyjnie określony (107)
- M - (measurable) mierzalny (108)
- A - (ambitious) ambitny (116)
- R - (relevant) odnoszący się do celów strategicznych (119)
- R - (realistic) realistyczny (119)
- T - (time framed) ograniczony, określony w czasie (121)
- Kaskadowanie - rodzaje i techniki (122)
- Etapy kaskadowania (127)
- Kaskadowanie jako technika szkoleniowa (128)
- Stawianie celów - czyli małe planowanie strategiczne (128)
- Metody komunikowania celów (130)
- Tryb informacyjny (131)
- Tryb konsultacyjny (132)
- Tryb partycypacyjny (133)
- Czy premie motywują? (136)
- Wybrane zagrożenia w systemach premiowych (139)
- Czy premia może stymulować zmianę? (141)
- "Punished by Reward" (ukarani nagrodą) (144)
- Dystans do dzieła a premiowanie (146)
- Uznaniowość w premiowaniu (147)
- Premie oparte na puli (148)
- Premia jako system informacyjny (148)
- Ile płacić za pracę, a ile za wyniki? (151)
- Od jakiego poziomu realizacji celu płacić premie? (152)
- Premia za wyniki ponadprzeciętne (153)
- Minimum poniżej oczekiwań podstawowych (154)
- Kiedy można stosować wysokie premie? (155)
- Co zrobić, aby premie w MBO nie demotywowały? (156)
- Warunki skuteczności premii w systemie MBO (157)
- MBO jako kontrakt (158)
- Okresy rozliczeniowe w premiowaniu (159)
- MBO bez premii (160)
- Dlaczego firmy nadużywają premii?! (162)
- Sposoby prawidłowego finansowania premii (163)
- Rynek celów (167)
- Co to jest rynek celów? (167)
- Rynek celów w dojrzałych organizacjach (168)
- Stymulowanie rynku za pomocą arkusza celów (169)
- Stymulowanie rynku celów poprzez warsztaty (172)
- Stymulowanie rynku celów poprzez procedurę wymiany (173)
- Kto powinien uczestniczyć w rynku celów? (174)
- Co jest potrzebne, aby rynek celów działał? (174)
- Dewaluowanie się celów (177)
- Dewaluowanie się celu czy dewaluowanie się wskaźnika? (179)
- Sposoby starzenia się celów (180)
- Cele trzeba stale korygować (181)
- Jak skutecznie zapobiegać dewaluowaniu się celów? (182)
- Optymalizowanie poziomu oczekiwań (183)
- Czynniki kształtujące wysokość targetu (184)
- Kalibrowanie minimum (187)
- Kalibrowanie maksimum (194)
- MBO jako narzędzie restrukturyzacji i zmiany (198)
- Kalibrowanie wskaźników jako technika negocjacyjna - kalibrowanie poziome (200)
- Kalibrowanie pionowe (201)
- Kalibrowanie jako technika podnoszenia wydajności pracy (202)
- Kalibrowanie minimum w negocjacjach indywidualnych (203)
- Jak wykorzystać kalibrowanie maksimum w negocjacjach (205)
- Technika 7 kroków (206)
- Cele MBO a dywersyfikacja portfela (212)
- Podsumowanie rozdziału o dywersyfikacji (216)
- Na czym polega wdrożenie MBO? (219)
- Ile trwa i w jakim okresie roku budżetowego najlepiej rozpocząć wdrożenie? (220)
- Harmonogram wdrożenia (221)
- Etap I wdrożenia. Uzyskanie decyzji o wdrożeniu (224)
- Etap II wdrożenia. Wybór doradcy zewnętrznego (225)
- Którą firmę wybrać jako doradcę? (226)
- Etap III wdrożenia. Przygotowanie założeń (229)
- Informacje, które trzeba zebrać przed rozpoczęciem prac zespołu wdrożeniowego (230)
- Co należy ustalić (231)
- Budowa koalicji dla wdrożenia (232)
- Etap IV wdrożenia. Warsztat inicjujący dla zarządu (233)
- Przebieg warsztatu (234)
- Metoda 15 pytań (235)
- Etap V wdrożenia. Opracowanie celów strategicznych - warsztat z zarządem (237)
- Przygotowanie i przebieg wywiadów (238)
- Warsztat strategiczny (240)
- Przebieg warsztatu (240)
- Etap VI wdrożenia. Opracowanie procedur (242)
- Etap VII wdrożenia. Warsztaty kaskadowania (244)
- Kiedy stosować warsztaty kaskadowania? (245)
- Kto powinien prowadzić warsztaty kaskadowania? (246)
- Kto powinien uczestniczyć w warsztatach kaskadowania? (247)
- Przygotowanie (247)
- Przebieg warsztatu (249)
- Następne kroki (250)
- Etap VIII wdrożenia. Rynek i korekty celów (251)
- Rynek celów (251)
- Korekty celów po ich postawieniu (253)
- Spotkanie - rozdanie celów (255)
- Etap IX wdrożenia. Uruchomienie procesu raportowania wyników MBO (256)
- Etap X wdrożenia. Półroczny przegląd realizacji celów (259)
- Etap XI wdrożenia. Follow-up warsztatów kaskadowania (261)
Drogi Czytelniku! (13)
Wprowadzenie (15)
Rozdział 1. Co to jest MBO? (17)
Rozdział 2. Elementy systemu MBO (47)
Rozdział 3. Definiowanie dobrych celów (105)
Rozdział 4. Czy premiować realizację celów? (135)
Rozdział 5. MBO dla zaawansowanych (167)
Rozdział 6. Instrukcja wdrożenia MBO w firmie (219)
Zakończenie (263)
Oceny i opinie klientów: MBO - prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą Robert Reinfuss (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(3)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Krzysiek,
Data dodania: 2013-07-12 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2012-01-16 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-08-03 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii