
Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku
- Autorzy:
- Anna Drab-Kurowska, Aneta Sokół
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- CeDeWu
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 227
-
PDF
Opis książki: Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku
Książka "Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących kierunków rozwoju sektora MSP w Polsce w aspekcie rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych XXI wieku. W książce przedstawiono ponadto genezę Internetu oraz jego funkcje. Zwrócono uwagę na miejsce nowoczesnych technologii w procesie funkcjonowania podmiotów gospodarczych. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania Internetu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania.
Zagadnienia poruszane w książce dotyczą:
- wybranych teorii dotyczących przedsiębiorstwa, w tym sektora MSP,
- ewolucji rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw zarówno w krajach unijnych, jak i w Polsce,
- zasobów determinujących rozwój współczesnych podmiotów gospodarczych,
- Internetu i możliwości jego procesów ewolucyjnych w aspekcie rozwoju sektora MSP.
Wybrane bestsellery
-
„Monografia wnosi wkład w rozwój teorii i praktyki funkcjonowania rynku usług pocztowych oraz rynku usług telekomunikacyjnych w Europie. Porządkuje i systematyzuje zagadnienia ogólnoteoretyczne dotyczące integracji, globalizacji, powiązań kapitałowych oraz wzbogaca zasó...
Integracja sektorowa wybranych europejskich rynków pocztowych i telekomunikacyjnych w warunkach globalizacji Integracja sektorowa wybranych europejskich rynków pocztowych i telekomunikacyjnych w warunkach globalizacji
Agnieszka Budziewicz-Guźlecka, Maciej Czaplewski, Anna Drab-Kurowska
-
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w europejskich krajach, a następnie jej prowadzeniem.
Jak zakładać przedsiębiorstwa w krajach europejskich Jak zakładać przedsiębiorstwa w krajach europejskich
(45.05 zł najniższa cena z 30 dni)45.05 zł
53.00 zł(-15%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly’ego, któremu...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)36.58 zł
59.00 zł(-38%) -
Co działo się w Pałacu Prezydenckim, w polskich służbach i w wojsku po wybuchu wojny na Ukrainie? Czy między Andrzejem Dudą a Wołodymyrem Żełenskim była prawdziwa przyjaźń? Jak małostkowe konflikty po kilku miesiącach wspólnej gry wdarły się do wielkiej polityki i co z tego wynikło? Nieznane fakt...(28.89 zł najniższa cena z 30 dni)
31.37 zł
36.90 zł(-15%) -
Ludzie szukają konkretnego produktu lub usługi, ponieważ chcą rozwiązać jakieś swoje problemy. Oczekują konkretnych rezultatów. Są gotowi zapłacić za pewność, że dzięki zakupowi uzyskają oczekiwany efekt. Co więcej, za jakiś czas chętnie powrócą, a nawet pozostaną wierni danemu produktowi przez w...
Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
Ebooka "Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-794-1394-2, 9788379413942
- Data wydania ebooka:
-
2010-01-01
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 8.1MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
Wprowadzenie 7
Rozdział 1
Charakterystyka sektora małych i średnich przedsiębiorstw - Aneta Sokół 11
1.1. Pojęcie i klasyfikacje przedsiębiorstw 11
1.1.1. Klasyfikacja MSP zgodnie z kryterium ilościowym 13
1.1.2. Klasyfikacja MSP zgodnie z kryterium jakościowym 17
1.2. Właściwości podmiotów o małej i średniej skali produkcji 19
1.3. Rola sektora MSP w rozwoju gospodarki rynkowej 22
1.4. Uwarunkowania rozwoju MSP na świecie - początki ekspansji 26
Rozdział 2
Kierunki rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce - Aneta Sokół 33
2.1. Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w latach 1945-1989 33
2.2. Tendencje rozwoju sektora MSP w latach 1990-1993 36
2.3. Kształtowanie się branż i różnicowanie wewnętrzne podmiotów w latach 1994-1997 42
2.4. Wzrost konkurencji wewnętrznej w sektorze MSP w latach 1998-2003 48
Rozdział 3
Rozwój MSP w Unii Europejskiej - doświadczenia polskie - Aneta Sokół 63
3.1. Polityka wspierania przedsiębiorstw w wybranych krajach Unii Europejskiej 63
3.2. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce a proces integracji europejskiej 70
3.2.1. Rozwój MSP w latach 2004-2008 70
3.2.2. Funkcjonowanie podmiotów w czasie ogólnoświatowego kryzysu 81
3.3. Analiza szans i zagrożeń MSP po przystąpieniu Polski do UE 85
3.3.1. Szanse rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 86
3.3.2. Zagrożenia dla sektora MSP 92
Rozdział 4
Determinanty rozwoju przedsiębiorstw w Polsce - Aneta Sokół 99
4.1. Polityka gospodarcza Polski wobec małych i średnich przedsiębiorstw - wybrane zagadnienia 99
4.2. Bariery rozwoju przedsiębiorstw sektora MSP 102
4.2.1. Bariery funkcjonowania nowo powstałych przedsiębiorstw 109
4.2.2. Bariery rozwoju przedsiębiorstw w wieloletnim aspekcie ich działalności 110
Rozdział 5
Wybrane instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw - Aneta Sokół 115
5.1. Znacznie instytucji dla rozwoju nowoczesnych technologii otoczenia sektora MSP 115
5.2. Organizacje reprezentujące przedsiębiorców 119
5.2.1. Organizacje pozarządowe świadczące usługi na rzecz przedsiębiorstw 120
5.2.2. Specjalne strefy ekonomiczne 125
5.2.3. Euroregiony 127
5.2.4. Targi stałe w Polsce 129
Rozdział 6
Nowoczesne technologie w małych i średnich przedsiębiorstwach - Anna Drab-Kurowska 131
6.1. Istota nowoczesnych technologii 131
6.2. Znaczenie sieci Internet 133
6.2.1. Historia rozwoju sieci Internet na świecie 134
6.2.2. Specyfika rozwoju sieci Internet w Polsce 136
6.3. Charakterystyka sieci Internet 140
6.4. Usługi sieci Internet 144
6.5. Perspektywy i bariery rozwoju sieci Internet 147
6.6. Zastosowanie sieci Internet w małych i średnich przedsiębiorstwach 149
Rozdział 7
Formy aktywności małych i średnich przedsiębiorstw w Internecie w polskich warunkach - Anna Drab-Kurowska 157
7.1. Obszary wykorzystania sieci Internet w małych i średnich przedsiębiorstwach 157
7.2. Rodzaje przedsiębiorstw 163
7.3. Istota i relacje zachodzące w gospodarce elektronicznej 169
Rozdział 8
Rozwój e-commerce w Polsce - Anna Drab-Kurowska 173
8.1. Istota pojęcia i rodzaje e-commerce 173
8.2. Rozwiązania e-commerce 174
8.3. Sytuacja na polskim rynku e-commerce 183
8.4. Handel w sieci Internet - bariery i szanse rozwoju 191
Rozdział 9
Wykorzystanie technologii informacyjnych w MSP w Polsce - Anna Drab-Kurowska 195
9.1. Poziom technologii informacyjnych w sektorze MSP 195
9.2. Cele korzystania z Internetu w przedsiębiorstwach 201
9.3. Strona WWW 202
9.4. E-government 204
9.5. Poziom rozwoju e-usług administracji publicznej w Polsce 206
Bibliografia 215
CeDeWu - inne książki
-
Książka jest dziełem znanej na rynku księgarskim spółki autorskiej, której ambicją jest przybliżanie dziejów gospodarczych Polski w sposób budzący zainteresowanie nie tylko wąskiej grupy specjalistów, ale także szerszego grona czytelników...
Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II
(39.95 zł najniższa cena z 30 dni)39.95 zł
47.00 zł(-15%) -
Publikacja to zbiór opracowań na temat aktualnych, ważnych problemów prawnych występujących na rynku energii.(46.75 zł najniższa cena z 30 dni)
46.75 zł
55.00 zł(-15%) -
Przedstawione w nim rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na temat aktualnych problemów z zakresu rachunkowości i bankowości.
Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6 Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6
(45.05 zł najniższa cena z 30 dni)45.05 zł
53.00 zł(-15%) -
During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously.
The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization
(65.45 zł najniższa cena z 30 dni)65.45 zł
77.00 zł(-15%) -
Koniec roku to czas, w którym porządkujemy i podsumowujemy cały rok. Bank Spółdzielczy należy do instytucji finansowych, które zgodnie z ustawą o rachunkowości sporządzają roczne sprawozdanie finansowe.(84.15 zł najniższa cena z 30 dni)
84.15 zł
99.00 zł(-15%) -
Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej jest zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie.(43.35 zł najniższa cena z 30 dni)
43.35 zł
51.00 zł(-15%) -
In this research work, Author focus on the analysis of the trade relationships between European Union and People Republic China.
European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work
(91.80 zł najniższa cena z 30 dni)91.80 zł
108.00 zł(-15%) -
Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją.
Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II
(83.30 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
98.00 zł(-15%) -
otrzeba sprawowania nadzoru nad przedsiębiorstwem wynika z konfliktu interesów między uczestnikami struktury korporacyjnej, mającego swoje korzenie w oddzieleniu własności spółki od zarządzania nią.
Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II) Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II)
(72.25 zł najniższa cena z 30 dni)72.25 zł
85.00 zł(-15%) -
W książce w sposób syntetyczny zaprezentowano istotę mikrofinansów oraz współczesne problemy stojące przed instytucjami mikrofinansowymi na świecie, w Europie oraz w Polsce.
Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II
(64.60 zł najniższa cena z 30 dni)64.60 zł
76.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku Anna Drab-Kurowska, Aneta Sokół (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.