Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe
- Autor:
- Krzysztof Rybiński



- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 10
- Stron:
- 376
- Czas nagrania:
- 19 godz. 5 min.
- Czyta:
- Marcin Fugiel
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Sprawdź nowe wydanie
Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe. Książka z autografem
Krzysztof Rybiński
Opis książki: Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe
Gdy polski rynek okazuje się zbyt mały…
Kiedy firma zaczyna spoglądać z ciekawością w stronę zagranicznego odbiorcy, zaczynają się koszty i kłopoty. To prawda, ale ekspansję na rynki zagraniczne rozpoczyna się nie po to, by stracić, lecz po to, by zyskać. Jak to zrobić skutecznie, wiedzą bohaterowie tej książki, założyciele i prezesi jedenastu polskich firm, którym udało się dokonać międzynarodowej ekspansji na szeroką skalę.
Krzysztof Rybiński przedstawia tu historie ich drogi do sukcesu, zmagania z przeciwnościami gospodarczymi i proceduralnymi czy problemami finansowymi, sposoby przezwyciężania nieufności i różnic kulturowych, i wreszcie skuteczne, wypracowane przez lata metody na podbicie zagranicznych rynków zbytu. Zapoznanie się z tymi wywiadami pozwoli polskim firmom ograniczyć koszty ekspansji międzynarodowej, uniknąć kłopotów i odnieść sukces.
Ta książka to także hołd oddany polskiej przedsiębiorczości i jej reprezentantom, którzy - choć zaczynali działalność lokalnie - potrafili myśleć globalnie i patrzeć poza granice naszego kraju.
Prof. Krzysztof Rybiński - jeden z najbardziej znanych polskich ekonomistów. Karierę zawodową rozpoczynał jako informatyk w Japonii, potem był głównym ekonomistą kilku banków, wiceprezesem NBP, gdzie pod jego nadzorem zmieniono sposób inwestowania rezerw dewizowych, dzięki czemu Polska w ciągu dwóch lat zarobiła dodatkowo miliard dolarów. Był członkiem Komisji Nadzoru Finansowego, partnerem w globalnej firmie doradczej i członkiem wielu rad nadzorczych. Obecnie jest rektorem Akademii Finansów i Biznesu Vistula, w której studiuje 5000 studentów z 40 krajów. Prowadzi też własną firmę doradczą. W 2012 roku został wybrany przez polskich przedsiębiorców najczęściej słuchanym przez nich ekonomistą. Regularnie występuje w telewizji, pisuje felietony do krajowych dzienników i tygodników, jego artykuły ukazują się też w „Financial Times”.
Patroni medialni:
Wybrane bestsellery
-
Build Your own Metaverse with Unity is a practical guide for developers to create their own metaverse - a virtual world with infinite possibilities. It empowers you to identify gaps in existing metaverses and improve upon them, enabling you to shape your virtual world.
Build Your Own Metaverse with Unity. A practical guide to developing your own cross-platform Metaverse with Unity3D and Firebase Build Your Own Metaverse with Unity. A practical guide to developing your own cross-platform Metaverse with Unity3D and Firebase
-
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby ...
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Historie miliardera Elona Muska, autorki Harry'ego Pottera J.K. Rowling, a także Leonarda da Vinci, Billa Gatesa, Sereny i Venus Williams oraz innych ciekawych osobowości zostały przedstawione tak, by zainspirować Cię do zmian i pobudzić Twoją wyobraźnię. Przykłady zaczerpnięte z życia autorki ks...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto książka, dzięki której nauczysz się maksymalnie wykorzystywać potencjał swojego umysłu. Dowiesz się, jak myślą i reagują na rzeczywistość ludzie sukcesu, i przekonasz się, że możesz z łatwością zastosować w praktyce ich metody. Opisano tu sprawdzone sposoby odnajdywania i rozwijania naturalny...
Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem ...
Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zid...
Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Krzysztof Rybiński - pozostałe książki
-
Żyjemy w ekstremalnie ciekawych i ambitnych czasach. Jest to moment historii, w którym nigdy tak wiele rzeczy nie było na wyciągnięcie ręki. Jednocześnie żyjemy w czasach, w których nigdy tak wiele zadań nie powierzaliśmy maszynom (). Technologie pozwalają nam współtworzyć świat, którego jesteśmy...(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Krzysztof Rybiński napisał tę książkę właśnie po to, by pokazać, jak wiele ciekawych, korzystnych dla klienta rozwiązań pojawia się w sektorze usług finansowych w krajach rozwijających się, szczególnie w Polsce. Ponadto stara się rozwikłać zagadkę: jak do tego doszło i co było kluczowe dla spekta...(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)
29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Krzysztof Rybiński przedstawia tu historie ich drogi do sukcesu, zmagania z przeciwnościami gospodarczymi i proceduralnymi czy problemami finansowymi, sposoby przezwyciężania nieufności i różnic kulturowych, i wreszcie skuteczne, wypracowane przez lata metody na podbicie zagranicznych rynków zbyt...
Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe. Książka z autografem Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe. Książka z autografem
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%)
Ebooka "Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe" zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Recenzje książki: Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe (10)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o Danuta Kędzierska
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaLekcje polskiej przedsiębiorczości na przykładach
Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce. Jednak nierzadko to właśnie okładka decyduje o tym, czy przeczytamy książkę. Tak było i w przypadku lektury ‘Go Global Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe’ profesora Krzysztofa Rybińskiego. Na okładce w naszych barwach narodowych został przedstawiony nie orzeł, a kogut. Na pierwszy rzut oka wybór wydawał się obrazoburczy. Zamiast szlachetnego, odważnego, walecznego ptaka, symbolu walki o niepodległość - ptak z przydomowej zagrody. Warto jednak wiedzieć, że kogut jest symbolem siły witalnej, zdrowia, pomyślności i odwagi, a jednocześnie walki i ostrzegania przed złem.
Książkę czytałam w szczególnym momencie, bo w przededniu pierwszej tury wyborów prezydenckich. Kampania prezydencka różniła się od poprzednich tym, że kładziono w niej duży nacisk na patriotyzm gospodarczy. Autor książki, profesor Krzysztof Rybiński, pokazuje, że patriotyzm gospodarczy polega nie tylko na wyborze wyrobów i usług z Polski. Jego przejawem jest także, a może przede wszystkim, dążenie do zapewnienia rozwoju polskim przedsiębiorstwom przez poszukiwanie nowych rynków zbytu, budowanie zaufania do polskich marek i patentowanie naszych wynalazków.
Prof. Krzysztof Rybiński jest postacią nietuzinkową. Niebanalne spojrzenie autora na rzeczywistość oraz lekkość mówienia o zagadnieniach gospodarczych sprawiają, że tekst
z łatwością może przeczytać także czytelnik niezaznajomiony z teoriami ekonomicznymi. Prof. Rybiński rozpoczął swoją karierę jako informatyk w Japonii, potem był głównym ekonomistą kilku banków, wiceprezesem NBP, członkiem Komisji Nadzoru Finansowego, partnerem w globalnej firmie doradczej i członkiem wielu rad nadzorczych. Był także konsultantem Banku Światowego. Jako komentator jest znany z wygłaszania kontrowersyjnych poglądów. Jednak dla przedstawionych na łamach książki twórców polskich firm pozostawia szerokie pole do wygłoszenia swoich opinii, a sam występuje jedynie w roli rzecznika osób ciekawych tego, jak „robi się globalny biznes”.
Zaproszenie do wywiadu przyjęło 11 właścicieli lub zarządzających polskimi przedsiębiorstwami, m. in. Getin Holding, KGHM, LPP, MASPEX, SOLARIS. Każdy z wywiadów to właściwie relacja ze spotkania z indywidualnością rodzimej przedsiębiorczości, spotkania, na które z pewnością w codziennym życiu większość z nas nie miałaby możliwości.
„Go Global” to nie tylko zbiór wywiadów. Właściwie jest to zbiór opowiadań o tym, jak spełniają się marzenia. Ale też o tym, jak zmieniła się Polska w przeciągu ostatnich 25 lat. I być może właśnie ten wymiar książki jest najciekawszy. Starsi czytelnicy będą mogli skonfrontować własną pamięć o początkach przedsiębiorczości po ’89 roku i przemianach, jakim podlegała w ostatnich latach. Dla młodszych być może interesująca będzie możliwość zobaczenia, że polskie firmy miały wiele cech „start up-ów”, na długo przed tym nim powstał Facebook.
To co sprawia, że książka może być interesująca dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od poziomu jego doświadczenia, to jej zanurzenie w polskiej rzeczywistości. Biznesu nie można nauczyć się z książek, tym bardziej książek przeniesionych z rynku amerykańskiego. Natomiast można skorzystać z doświadczenia i rad polskich przedsiębiorców, którzy na własnej skórze przekonali się co to znaczy przekształcić spółkę przyjaciół ze studiów w firmę o ponad krajowym zasięgu.
Sadzę, że lektura „Go Global” może okazać się wartościowa nie tylko dla tych, którzy rozważają ekspansję poza granice kraju. Mogą oni wykorzystać książkę jako wartościowy podręcznik zarządzania, w którym odnajdą wskazówki na temat tego, jak rekrutować pracowników, jak ich motywować, jak przerywać nieudane projekty, jak uczyć się na błędach i jakie lekcje wyciągać z porażek. Uważam, że właśnie szczere relacje na temat niepowodzeń i wyjścia z nich okażą się dla czytelników, niekoniecznie przedsiębiorców, najbardziej inspirujące.
Dla mnie książka jest też opowieścią o samych przedsiębiorcach. Opowieścią o tym, że pierwszy zarobiony milion nie jest efektem kradzieży, a ciężkiej pracy. Opowieścią o utalentowanych ludziach, którzy potrafią wykorzystać szansę i zbieg okoliczności tam, gdzie inni ich nie widzą. O ludziach, którzy są skromni, pokorni i potrafią się uczyć, ponieważ mają świadomość, że nie wiedzą wszystkiego. O przywództwie i dorastaniu do niego. O odpowiedzialności za pracowników i za swoją społeczność. Jest to także książka o ludziach, którzy mają szerokie perspektywy i którzy potrafią trafnie diagnozować różne bolączki naszego kraju. Dlatego spotkania z twórcami Polski w wydaniu „Go Global” powinny stać się ciekawą lekturą nie tylko dla przedsiębiorców, ale i dla polityków, samorządowców, akademików oraz wszystkich, którzy dopiero decydują jaką pójść w życiu drogą.
Kampania prezydencka się zakończyła, Polacy dokonali wyboru na kolejne lata. Jestem jednak głęboko przekonana, że o tym w jakiej Polsce żyjemy przesądzają również, a może przede wszystkim polscy przedsiębiorcy. Prof. Rybiński złożył im taką dedykację „Książkę dedykuje wspaniałym polskim przedsiębiorcom. To dzięki nim Polakom żyje się coraz lepiej”. A ja dodam od siebie, że być może dziś bardziej nam jest potrzebny gospodarczy kogut, od szlachetnego orła.
Danuta Kędzierska - Pełnomocnik ds. CSR w firmie TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o., Audytor odpowiedzialności społecznej wg SA8000, BSCI, SEDEX oraz kodeksów dostawców. Reprezentuje TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o. w pracach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego KT 305 ds. Społecznej Odpowiedzialności oraz w działającej przy Ministerstwie Gospodarki Grupie roboczej do spraw upowszechniania i edukacji CSR. Recenzentka polskiego tłumaczenia normy SA8000. -
Recenzja: Książki mówione Angelika Chimkowska
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaAudiobook, który regularnie mnie zaskakiwał, w większości przypadków pozytywnie. Po pierwsze świetny lektor, który powoduje aktywne słuchanie i kolejnymi akapitami wzbudza zaciekawienie. Po kolejne unikalna tematyka i forma - wywiady. Dużo jest na rynku publikacji o internetowych start-up’ach, nowych technologiach, które zapalają młode umysły do walki. Biznes tradycyjny, który nadal jest fundamentem PKB większości krajów zaczął być w literaturze traktowany po macoszemu. Szkoda, przecież to rzeczywistość, w której nadal funkcjonuje dominująca część przedsiębiorstw.
„Go global” to w większości mieszanka podejść tradycyjnego biznesu (są również przykłady nowych technologii) do zmieniającego się otoczenia. Znajdziecie dużo konkretów i wskazówek dotyczących strategii, decyzji finansowych, marży oraz inwestycji. Historie dotyczą tego jak firmy powstawały oraz powody dla, których postanowiły wyjść poza rodzimy rynek, by mierzyć się na rynkach Europy czy Azji.
To paleta podejść, wizji i strategii osób z różnymi temperamentami i doświadczeniami. Ten ludzi aspekt powoduje, że zaczynasz widzieć biznes jako coś co robi człowiek podobny do ciebie, więc tak naprawdę nie ma powodów, abyś ty też nie zaczął.
Wywiady są na tyle różnorodne i wciągające, że niejednokrotnie nie byłam w stanie wyjść z samochodu na parkingu pod domem, bo koniecznie chciałam usłyszeć końcówkę wywiadu.
Dobra lektura dla chcących rozwijać biznes i potrzebujących wejrzenia w jego zakamarki z perspektywy jego praktyków i twórców. Jedno czego na pewno żałuję to, że trafiłam na tego audiobook’a tak późno. -
Recenzja: Rzeczpospolita 2014-06-16
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaAutor rozmawia z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe. Przedstawia ich drogi do sukcesu, zmagania z przeciwnościami gospodarczymi, a także sposoby ekspansji.
-
Recenzja: CIO - Magazyn Dyrektorów IT 2014-05-01
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaJak zdobywać rynki międzynarodowe
Różne branże, style zarządzania, motywacje, pomysły na biznes, typy osobowości, kłopoty, rozterki, rozczarowania. To wszystko składa się na najlepsze praktyki polskich firm, które odniosły sukces międzynarodowy.
Zamiast uczyć się biznesu od zagranicznych korporacji, może lepiej poznać i docenić to, co osiągają rodzimi przedsiębiorcy. Prof. Krzysztof Rybiński, jeden z najbardziej znanych polskich ekonomistów, przeprowadził rozmowy z twórcami jedenastu polskich firm, które z powodzeniem zdobywają światowe rynki, skutecznie na nich konkurują, a nawet przejmują zagraniczne przedsiębiorstwa. Tak powstała książka „Go global!", zawierająca szczere wypowiedzi założycieli takich firm, jak: Getin Holding, HTL-Strefa, Integer, KGHM, LPP, Maspex, MCI, Radwag, Selena, Solaris, VIGO System. Stanowi zapis tego, z czym muszą zmagać się przedsiębiorcy działający na rodzimym rynku w różnych branżach: od działalności inwestycyjnej, przez nakłuwacze medyczne, obsługę przesyłek, przemysł wydobywczy, odzieżowy, spożywczy, venture capital, produkcję wag elektronicznych, przemysł budowlany, produkcję autobusów niskopodłogowych aż po detektory podczerwieni stosowane w łaziku na Marsie. Rozmówcy opowiadają o tym, na co zwrócić uwagę, zakładając firmę, jakie bariery wynikające z nieprzychylnych przepisów należy pokonać, czym mogą zaskoczyć polskie urzędy i urzędnicy.
Ten niezwykły poradnik biznesowy cały czas trzyma w napięciu. Widniejący na okładce kogut symbolizuje walkę, ale i ostrzega przed niebezpieczeństwem. Bo jak napisał we wstępie prof. Rybiński, cytując założyciela Seleny: „Kiedy przedsiębiorca podejmuje decyzję o ekspansji zagranicznej, ma zapewnione dwie rzeczy: koszty i kłopoty". Poradzić sobie z tym mogą tylko prawdziwi liderzy, ale i patrioci, którzy, podobnie jak prezes KGHM, zapraszają polskie „firmy do współpracy pod szyldem Poland, Go Global'. Żeby wspólnie zdobywać rynki zagraniczne". -
Recenzja: Express Biznesu 2014-04-25
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaKiedy firma zaczyna spoglądać z ciekawością w stronę zagranicznego odbiorcy, zaczynają się koszty i kłopoty.
To prawda, ale ekspansję na rynki zagraniczne rozpoczyna się nie po to, by stracić, lecz po to, by zyskać. Jak to zrobić skutecznie, wiedzą bohaterowie tej książki,założyciele i prezesi jedenastu polskich firm, którym udało się dokonać międzynarodowej ekspansji na szeroką skalę.
Krzysztof Rybiński przedstawia historie ich drogi do sukcesu, zmagania z przeciwnościami gospodarczymi i proceduralnymi czy problemami finansowymi, sposoby przezwyciężania nieufności i różnic kulturowych, i wreszcie skuteczne, wypracowane przez lata metody na podbicie zagranicznych rynków zbytu. Zapoznanie się z tymi wywiadami pozwoli polskim firmom ograniczyć koszty ekspansji międzynarodowej, uniknąć kłopotów i odnieść sukces. Ta książka to także hołd oddany polskiej przedsiębiorczości i jej reprezentantom, którzy - choć zaczynali działalność lokalnie - potrafili myśleć globalnie i patrzeć poza granice naszego kraju. -
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał Woś, 2014-04-04
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaPolskie autobusy na ulicach Berlina, nasz bank rozpychający się na rosyjskim rynku lub produkowane w Grodzisku Mazowieckim detektory podczerwieni w łazikach Curiosity eksplorujących Marsa. Niewiele jest rzeczy równie mocno rozpalających wyobraźnię mediów (nie tylko ekonomicznych), co ekspansja rodzimego biznesu na zagranicznych rynkach. W „Go Global!" zagadnieniu temu przygląda się Krzysztof Rybiński, jeden z najbardziej aktywnych publicystycznie polskich ekonomistów. Jego książka składa się z 11 pogłębionych wywiadów z twórcami sukcesu takich firm, jak Getin Holding, LPP, Maspex czy Selena. Bo oni już osiągnęli sukces w kraju, a teraz biją się o to, by prześcignąć globalną konkurencję. Jak to robią? Jakich używają strategii? I czego się obawiają?
-
Recenzja: ksiazka-online.pl Książka Online
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaKrzysztof Rybiński w swojej książce “Go global!” pokazuje, że Polacy nie gęsi i swój biznes mają – przy okazji -podbijając rynki na świecie. Biało-czerwone barwy tej publikacji świadczą o tym wyraźnie.
Rybiński przedstawia w swojej dogłębnej publikacji historie drogi do sukcesu, zmagania z przeciwnościami gospodarczymi i proceduralnymi czy problemami finansowymi, sposoby przezwyciężania nieufności i różnic kulturowych, i wreszcie skuteczne, wypracowane przez lata metody na podbicie zagranicznych rynków zbytu najciekawszych ludzi w Polsce.
Z “Go global” dowiemy się jak Dariusz Palcha osiągnął sukces na rynku ubrań? Dlaczego Reserved stało się marką rozpoznawaną nie tylko w Polsce ale i na świecie? Czy to Midas polskiego świata mody? I czemu nie wolno bojkotować tego brandu?
Idźmy dalej – Solange Olszewska. Solaris to marka autobusów, która jeździ w Niemczech tak często jak BMW czy Mercedes. Maspex zaczynał od zabielaczy do kawy – dziś jego przychody to sumy przyprawiające o zawrót głowy.
Zapoznanie się z tymi wywiadami pozwoli polskim firmom ograniczyć koszty ekspansji międzynarodowej, uniknąć kłopotów i odnieść sukces – pisze wydawca. Rybińskiemu udało się uchwycić sukces pojedynczych ludzi. Sukces, który dał pracę Polakom w Polsce i rozsławił biało-czerwone barwy na świecie.
Okazuje się, że wystarczy chcieć i mieć dobry pomysł, by ramię w ramię iść z koncernami z jeszcze większym kapitałem finansowym i ludzkim. Wbrew przeciwnościom i, czasem, zdrowemu rozsądkowi umieść wykorzystać niszę, której inni nie widzą.
Wielkie zagraniczne korporacje to czasem pikuś w porównaniu z tymi “polskimi kogutami”. Kolejne wydarzenia pokazują, że marki znajdujące się w książce mają wielkie szanse na bycie “kultowymi” w dobrym tego słowa znaczeniu.
Optymistyczna ekonomiczne książka. -
Recenzja: moznaprzeczytac.pl Małgorzata Goś, 2014-02-24
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaW Polakach tkwi potencjał – to pierwsza myśl jaka przychodzi po przeczytaniu Go Global. Nie trzeba mieć pieniędzy ani władzy, aby osiągnąć międzynarodowy sukces. Udowadnia to Krzysztof Rybiński, badacz innowacyjności i ekonomista, dzięki któremu Polska zarobiła miliard dolarów w ciągu dwóch lat. Twórca w ramach książki przeprowadził wywiady z właścicielami Polskich firm, które odniosły globalny sukces. Jedenaście osób ciekawie przedstawiło historie swoich wzlotów i upadków w drodze na szczyt.
Początkowo sceptycznie podeszłam do tego rodzaju lektury. Sięgając po książkę nie sądziłam, że znajdę w niej coś dla siebie. Kolejne nudne wywiady, snobistyczne środowisko, no i czy w Polsce można odnieść sukces? Szybko się przekonałam, że publikacja mimo, iż stworzona przez profesora, byłego wiceprezesa NBP została napisana w sposób lekki i przystępny. W lekturę wprowadza nas Leszek Czarnecki twórca Getin Holdingu, który od podstaw zbudował sieć finansową, aktualnie znajdującą się na giełdzie. Kolejno poznajemy opowieści o powstaniu paczkomatów, popularnym soku Kubusiu, a kończymy na historii z kosmosem w tle. Wyszło, że 11 wywiadów przeczytałam z zapartym tchem. W subtelny sposób książka wkradła się do mojej podświadomości powodując, że chciałam czytać więcej i poprzeć informacje w niej zawarte w innych źródłach. O przedstawionych tu firmach było już słychać w mediach. Często wypowiadano się w negatywny sposób, ale jaka jest ta druga strona medalu? Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w każdej z rozmów.
„Innowacyjność to umiejętność przełożenia wiedzy na pieniądze” powiedział Günter Verheugen. Skutecznie wykorzystały tą sentencję m.in. takie firmy jak KGHM, VIGO, Solaris czy Integer. Nie jest łatwo odnaleźć niszę w otoczeniu które ma już niemal wszystko. A jednak ludzie, którzy początkowo nie mieli nic, stali się sławni na świecie i teraz rozwijają swoje biznesy w innych krajach. Jak do tego doszło? Przecież za granicami jesteśmy postrzegani jako ludzie zaściankowi. Wewnątrz państwo też nie ułatwia życia firmom. Mimo tego i różnych sytuacji życiowych przedsiębiorcy odnieśli spektakularny sukces. Z czasem zaczęły otwierać się nowe możliwości, ale pojawiały się także bariery. Wychodząc na rynki międzynarodowe powstają problemy kulturowe, językowe i prawne. W przypadku części bohaterów książki przeszkodą było samo pochodzenie. Go Global to historie przedstawicieli z różnych środowisk i branż których łączą skromność, odwaga, determinacja w dążeniu do celu przy wielu niewiadomych i dużym ryzyku. A teraz Ci ludzie chcą się dzielić wiedzą z innymi. Duma rozpiera gdy czyta się o Polskich częściach w łaziku na marsie. Jakie są czynniki sukcesu? Rozmówcy nie podają na tacy gotowych rozwiązań, ale między wierszami wskazują rzeczy na które należy zwrócić uwagę. Zawarte są tu cenne sugestie, różne spojrzenia na podobne sytuacje i jedno wspólne credo- najważniejsi są ludzie. Bez nich żadna firma nie dała by sobie rady.
Pewnym jest, że nie jest to lektura do poduszki. Warto zainwestować swój czas w tekst, który wzbogaci zarówno wieloletniego przedsiębiorcę jak i osoby dopiero wchodzące na rynek. Każda historia to osobny rozdział z rozwoju przedsiębiorczości w Polsce. Czytając tą książkę utożsamiałam się z przedmiotami o których mowa. Przecież autobusy Solaris jeżdżą u nas. Na co dzień korzystamy z dorobku tych firm. Nie da się przeczytać tej książki i zwyczajnie odłożyć na półkę. Przemyślenia przychodzą same i zmieniają postrzeganie zarówno o biznesie, naszym kraju jak i własnej osobie. Powstaje pytanie- jakim człowiekiem trzeba być, żeby odnieść zwycięstwo lub co najwyżej pracować w szeregach jednej z tych firm? Nie potrzeba mieć dużo żeby odnieść sukces, ale potrzeba mieć duszę wojownika i patrzeć na świat otwartymi oczami. Tak jak patrzą przedsiębiorcy z którymi rozmawiał Krzysztof Rybiński. -
Recenzja: Tygodnik Do Rzeczy 2014-02-17
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaBohaterowie tej książki to założyciele i prezesi 11 polskich firm, którym udało się dokonać międzynarodowej ekspansji na szeroką skalę. Fenomen ich sukcesu analizuje znany ekonomista, stały współpracownik „Do Rzeczy".
-
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał Woś, 2014-01-31
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaŚwietny pomysł. Rozczarowujące wykonanie. To najkrótsza charakterystyka nowej książki popularnego ekonomisty i publicysty Krzysztofa Rybińskiego.
Rybiński zebrał w jednym miejscu rozmowy z jedenastoma polskimi przedsiębiorcami, których łączy to, że nie zadowolili się sukcesem na krajowym rynku, lecz próbują zawalczyć o sukcesy za granicą. Jest Leszek Czarnecki eksplorujący kierunek wschodni (Białoruś, Ukraina). Jest Solange Olszewska, której autobusy (Solaris) jeżdżą po ulicach wielu niemieckich miast. Mamy Mirosława Grudnia (Vigo) produkującego m.in detektory podczerwieni używane w łaziku Curiosity badającym Marsa. Albo Herberta Wirtha, prezesa działającego już teraz w skali absolutnie globalnej KGHM.
Temat pasjonujący. Rozmówcy ciekawi. A pożytek z publikacji potencjalnie duży, zwłaszcza dla tych, którzy chcieliby czerpać z doświadczeń pionierów biznesowej ekspansji Na czym więc polega problem z tą książką W zasadzie kłopoty są dwa. Pierwszy to dziwaczna forma, którą ta książka przybrała Oto kilka przykładów. Rozmowa z Wojciechem Wyszogrodzkim (HTL--Strefa) zaczyna się od pytania Rybińskiego: „Pierwsze pytanie mam następujące...". Wyszogrodzki: „Żeby się panu profesorowi to wszystko nie pomyliło przy odsłuchiwaniu wielu wywiadów". Rybiński: „Nie pomyli się, wszystko jest tak zorganizowane, że zaraz wrzucam wywiad na komputer i wrzucam do osoby, która się zajmuje jego spisywaniem". Wyszogrodzki: „Przepraszam że się wtrącam, ale ja tak z obowiązku dziennikarskiego podaję". Konia z rzędem temu, kto zrozumie, o co w tym fragmencie chodzi i dlaczego znalazł się na samym początku tej ciekawej rozmowy. Z kolei Dariusz Pachla (LPP) kończy wywiad w sposób następujący: „Jeszcze jedno, zanim się rozstaniemy: wszystkiego najlepszego z okazji urodzin". Rybiński na to: „Oj, jestem zaskoczony, bardzo dziękuję za pamięć. Tak się akurat dożyło, że mam 46. urodziny". Bardzo przepraszam, ale co to wszystko obchodzi czytelnika Co tego typu wymiany uprzejmości wnoszą do omawianego tematu Może w zamyśle mają być takim smaczkiem, który pozwoli czytelnikowi zobaczyć w rozmówcach żywych ludzi Ale wtedy dużo lepszym rozwiązaniem byłoby napisanie przez Rybińskiego króciótkich wstępów do każdego wywiadu. Opowiedzenie o miejscu, w którym się spotykają, i zebranie swoich refleksji na temat rozmówcy. Ale tego nie ma Rodzi się więc natrętne podejrzenie, że to nie żadne smaczki, tylko wykwit najzwyczajniejszego pod słońcem braku profesjonalizmu Ot, najpierw ktoś spisał rozmowę jak leci, autor i wydawnictwo tego nie zredagowali. I powstały wywiady z nieznośnie długimi odpowiedziami, mieszaniem się wątków i dygresjami, w których nierzadko ginie meritum sprawy. Można by na to oczywiście przymknąć oko. Problem tylko w tym, że Rybiński sam kilkakrotnie (również we wstępie) deklaruje: „Osoby, które z reguły zasypiają po lekturze kilku stron ekonomicznego tekstu, będą czytały te wywiady z wypiekami na twarzy". To się niestety nie udało. No chyba że wypieki mają się brać nie z ekscytacji, lecz... z zakłopotania wywołanego takim brakiem profesjonalizmu.
Uważny czytelnik zwróci pewnie uwagę jeszcze na drugi mankament. Tym razem bardziej merytoryczny. Rozumiem, że Rybiński chce wystawić pomnik rodzimej przedsiębiorczości. Zauważa we wstępie, że media w Polsce rzadko piszą o sukcesach naszych fum, i uważa, że należy to nadrobić. W porządku. Tylko dlaczego tak często wpada przy tym w nieznośny ton: „Panie prezesie, dlaczego jest pan taki wspaniały ". Czytelnik pewnie nieraz będzie miał wrażenie, że Rybiński mógłby rozmówców troszeczkę bardziej przycisnąć. Nie w temacie mechanizmów samej rynkowej ekspansji. To robi bardzo dobrze. Ale chciałoby się, żeby dopytał tych stawianych przez siebie za wzór przedsiębiorców, co właściwie wynika z tego, że są firmą polską. I na ile ich osobisty sukces jest też sukcesem społeczności, z której się wywodzą Gdzie płacą podatki Czy nie przesadzają z outsourcingiem Akurat wiele polskich firm ma z tym spore problemy. Przynajmniej jedna z nich znajduje się nawet w tej książce.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-7984-3, 9788324679843
- Data wydania książki drukowanej:
- 2014-01-28
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8962-0, 9788324689620
- Data wydania ebooka:
-
2014-01-28
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-246-9309-2, 9788324693092
- Data wydania audiobooka:
-
2014-04-14
Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 16493
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.7MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 13.7MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 981.6MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Twoja kariera
Sprzedaż
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
WSTĘP (9)
GETIN HOLDING - Leszek Czarnecki (21)
HTL-STREFA - Wojciech Wyszogrodzki (41)
INTEGER - Rafał Brzoska (77)
KGHM - Herbert Wirth (103)
LPP - Dariusz Pachla (123)
MASPEX - Krzysztof Pawiński (153)
MCI - Tomasz Czechowicz (189)
RADWAG - Witold Lewandowski (217)
SELENA - Krzysztof Domarecki (261)
SOLARIS - Solange Olszewska (299)
VIGO - Mirosław Grudzień (331)
Onepress - inne książki
-
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(29.32 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Kalendarz Create Yourself przygotował dla Ciebie psycholog, wykładowca i konsultant, dr Mateusz Grzesiak. Na każdy dzień roboczy zaplanował konkretne zadanie ― dawkę wiedzy teoretycznej i ćwiczenie, którego wykonanie przybliży Cię do zmiany w nową, jeszcze lepszą wersję siebie.(54.07 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu ― niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwe...
Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Czy można inwestować prosto i skutecznie? Bez stresu, bez wybierania poszczególnych spółek i śledzenia codziennych wiadomości? Czy można poświęcać na inwestowanie trzydzieści minut rocznie? Można, paradoksalnie trzeba ― i każdy może się tego nauczyć.
Podręcznik pasywnego inwestowania. Jak racjonalnie pomnażać majątek Podręcznik pasywnego inwestowania. Jak racjonalnie pomnażać majątek
(50.79 zł najniższa cena z 30 dni)50.79 zł
79.00 zł(-36%) -
Internet nieustannie się zmienia. Po erze blogowania, a także relacji zdjęciowych i filmowych (wreszcie) nadszedł czas podcastów — dzielenia się tym, co się ma do przekazania, za pośrednictwem dźwięku. Audycji podobnych do radiowych, których gospodarz mówi do słuchaczy sam albo wraz z zapro...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Żyjemy w czasach turbokapitalizmu, który wmawia nam, że „więcej” oznacza „lepiej”. Od dziecka wychowywani w kulturze kolekcjonowania, wyobrażamy sobie, że kiedy zdobędziemy to czy tamto, wreszcie będziemy szczęśliwi. Staramy się więc ze wszystkich sił, sięgamy tej upragnio...(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Wystarczy przerzucić kilka telewizyjnych kanałów, by trafić na narcyza wśród polityków czy celebrytów, albo posurfować po internecie, by natknąć się na influencerów, których narcyzm stał się skutecznym narzędziem budowania własnej marki. Na szczęście telewizor można wyłączyć, a przeglądanie medió...
Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Zastosuj ponadczasową, wciąż aktualną wiedzę Carnegiego, a prędko odkryjesz niezwykłą moc zaufania i szczerych relacji. Dziś ludzie bardzo potrzebują prawdziwego kontaktu, interakcji, które odwołują się do wspólnoty, a nie do tego, co mogą oni od siebie uzyskać. Przekonaj się, że możliwość nawiąz...
Sztuka budowania relacji. Jak nawiązywać kontakty i zdobywać zaufanie Sztuka budowania relacji. Jak nawiązywać kontakty i zdobywać zaufanie
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Go global! Wywiady z twórcami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe Krzysztof Rybiński (10)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(7)
(2)
(0)
(0)
(1)
(0)
Opinia: Przemyslaw,
Opinia dodana: 2021-05-01 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Jakub S.,
Opinia dodana: 2019-02-22 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2017-06-24 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2015-02-24 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Mariusz Smolak,
Opinia dodana: 2014-05-16 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2014-03-07 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Grzegorz Sankiewicz, Informatyk
Opinia dodana: 2014-02-14 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Mi.,
Opinia dodana: 2015-09-22 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Anna Soin, Członek zarządu 2L sp. z o.o.
Opinia dodana: 2014-02-17 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Jarosław Brański, fotograf
Opinia dodana: 2014-02-06 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii