Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego
- Autor:
- prof. Adam Noga
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Poltext
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 240
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego
Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.
Wybrane bestsellery
-
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak f...
Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Ta książka jest adresowana właśnie do Ciebie. Bo masz pomysł i czujesz, że mógłbyś go spieniężyć, tylko jeszcze nie wiesz jak. Bo dysponujesz wiedzą z zakresu technologii i potrafisz zgromadzić wokół siebie zespół projektowy. Bo wierzysz w siłę idei, ciężką pracę, skuteczność uporu i w to, że na ...
Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Czytelnik po zapoznaniu się ze schematem funkcjonowania globalnego rynku walutowego sam odkryje, że nie ma uniwersalnego leku na obecne i potencjalne bolączki walutowe świata, ponieważ gospodarki prawie wszystkich krajów tworzą obecnie system naczyń połączonych. A zatem celowa dewaluacja jednej w...
Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Nowa, długo oczekiwana książka autora słynnego Powrotu do Reims to opowieść o losach jego matki, która pod koniec życia, jako osoba nie w pełni sprawna, trafiła do ośrodka opiekuńczego. Eribon pisze o ostatnich dramatycznych miesiącach jej życia, ale też o wcześniejszej codziennej walce o przetrw...
-
Demaskatorska książka ujawniająca kulisy działalności McKinsey & Company, najpotężniejszej firmy konsultingowej na świecie, doradzającej korporacjom i rządom. McKinsey & Company to najbardziej prestiżowa globalna firma konsultingowa, zarabiająca miliardy dolarów na maksymalizacji zysków i zwiększ...
Imperium McKinseya. Ukryte wpływy najpotężniejszej firmy konsultingowej świata Imperium McKinseya. Ukryte wpływy najpotężniejszej firmy konsultingowej świata
(57.53 zł najniższa cena z 30 dni)63.92 zł
79.90 zł(-20%) -
Embark on a profound exploration of societal responsibility and the power of wealth with "The Gospel of Wealth" by Andrew Carnegie. In this seminal work, Carnegie, the pioneering industrialist and philanthropist, articulates a visionary perspective on the ethical obligations of the affluent towar...
-
Delve into the captivating life of one of history's most influential figures with "The Autobiography of Andrew Carnegie." Through the pages of this timeless ebook, Andrew Carnegie, the visionary industrialist and philanthropist, unveils the remarkable journey from his humble beginnings in Sco...
-
Niezależny miesięcznik branży energetycznej, adresowany do szeroko pojętej kadry zarządzającej w energetyce, ciepłownictwie, górnictwie, hutnictwie, gazownictwie, przemyśle naftowym, chemicznym, petrochemicznym. Czasopismo wydawane od 2000 roku zajmuje się energetyką konwencjonalną jak również od...(8.64 zł najniższa cena z 30 dni)
8.64 zł
10.80 zł(-20%) -
Niezależny miesięcznik branży energetycznej, adresowany do szeroko pojętej kadry zarządzającej w energetyce, ciepłownictwie, górnictwie, hutnictwie, gazownictwie, przemyśle naftowym, chemicznym, petrochemicznym. Czasopismo wydawane od 2000 roku zajmuje się energetyką konwencjonalną jak również od...(8.64 zł najniższa cena z 30 dni)
8.64 zł
10.80 zł(-20%)
Ebooka "Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Data wydania książki drukowanej:
- 2022-06-03
- ISBN Ebooka:
- 978-83-817-5362-3, 9788381753623
- Data wydania ebooka:
- 2022-06-03 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 184766
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 4.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Ekonomia
Spis treści książki
I.1. Konkurencja motywuje
I.2. Konkurencja zachęca i zmusza do innowacji
I.3. Wpływ konkurencji na powstawanie wiedzy i jej szybkie krążenie
I.4. Konkurencja wymuszająca efektywność
I.5. Konkurencja kreuje zatrudnienie oraz organizację gospodarki
I.6. Wpływ konkurencji na nierówności dochodowe w społeczeństwie i wyjście z pułapki średniego dochodu
I.7. Współodpowiedzialność i zaufanie konkurentów
I.8. Konkurencyjne związki między rynkiem krajowym a zagranicznymi
I.9. Konkurencja kształtująca ceny i wartości oraz wielkości produkcji
I.10. Konkurencja a rozszerzanie się rynków, inwestycje i rozwój
I.11. Definicja i ideogram konkurencji
II. Bariery wejścia i wyjścia na rynku właściwym. Badania koncentracji na rynkach
II.1. Bariery wejścia i wyjścia na rynku jako główna determinanta konkurencji
II.2. Rynki właściwe
II.3. Typologia barier wejścia i wyjścia na rynkach
II.4. Analiza koncentracji produkcji i sprzedaży w gospodarkach świata
II.5. Koncentracja produkcji i sprzedaży w gospodarce polskiej
III. Projektowanie rynków i ich charakteru przez państwo
III.1. Ingerowanie przez państwo w konkurencję na rynkach
III.2. Środki pozytywnej i negatywnej ingerencji państwa w konkurencję na rynku
III. 3. Intencje ingerowania państwa konkurencję
III.3.1. Intencje siłowe, strukturalne, emocjonalne i korygujące
III.3.2. Państwo jako realizator interesów lobbystycznych
III.3.3. Intencje repetycyjne : regulacyjne i konkurencyjne
IV. Istota konkurencji: interaktywne decyzje podmiotów gospodarczych
IV. 1. Podejście szkoły harwardzkiej
IV.2. Podejście szkoły chicagowskiej
IV. 3. Podejście szkoły zarządzania strategicznego
IV.4. Neoliberalizm i rynki kontestowalne
IV.5. Konkurencja wirtualna versus dominacje wirtualne
V. Konkurencja efektywna. Współproduktywne decyzje gospodarstw domowych
V.1. Dostępność konkurencji efektywnej dla gospodarstw domowych
V.2. Cztery sytuacje konkurencyjne w proponowanej teorii
V.3. Dobra współproduktywne – rdzeń teorii konkurencji
V.4. Ścieżki współproduktywności i regulatory gospodarki
V.5. Teoria wartości wyznaczonej przez współproduktywność dóbr
V.6. Polityka tworzenia dostępu gospodarstw domowych do konkurencji efektywnej
V.6.1. Trzy propozycje praktyczne
V.6.2. Cenowa elastyczność popytu na rynkach globalnych przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
V.6.3. Relacje obrotowości majątku i rentowności sprzedaży przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
V.6.4. Wzrost aktywów gospodarstw domowych tworzących przedsiębiorstwa z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą
V.6.5. Przedsiębiorcy z pozycją monopolistyczną lub dominującą w segmentach trwałego rozwoju kraju
Zamiast zakończenia
Aneks nr 1: Obliczenia dla tablicy nr IV. 2.
Aneks nr 2: Kontrakty jako narzędzia regulowania zachowań przedsiębiorców - propozycje Olivera Harta i Bengta Holmströma
Aneks nr 3: Modelowanie regulacji rynkowej przez J. J. Laffonta i J. Tirole’a
Bibliografia
Poltext - inne książki
-
Rozwój technologii w sektorze finansowym sprawił, że pojawiły się nowe instytucje, takie jak fintechy i bigtechy. Przez wiele lat firmy te wspomagały tradycyjną bankowość, skupiając się na pojedynczych segmentach rynku, często na obszarach nieeksplorowanych przez banki. Ostatnio jednak wiele fint...(51.92 zł najniższa cena z 30 dni)
51.92 zł
64.90 zł(-20%) -
Podręcznik skierowany jest przede wszystkim do studentów - niezależnie od kierunków studiów - oraz absolwentów studiów wyższych, a także przedsiębiorców i menedżerów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zarządzania. Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z...(96.00 zł najniższa cena z 30 dni)
96.00 zł
120.00 zł(-20%) -
Język niemiecki Poziom B1 - C1 HOrverstehen. Podręcznik do nauki języka niemieckiego ze słuchu jest przeznaczony dla osób uczących się języka niemieckiego na poziomie od B1+ do C1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Powstał on z myślą o maturzystach chcących pisać maturę...
Hörverstehen. Podręcznik do nauki j. niemieckiego ze słuchu (neu) Hörverstehen. Podręcznik do nauki j. niemieckiego ze słuchu (neu)
(35.92 zł najniższa cena z 30 dni)35.92 zł
44.90 zł(-20%) -
Język angielski Poziom B1 Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski? Mamy dla Ciebie idealne połączenie! Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego. CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ CZYTAJ – dzięki oryginalnem...
Alice in Wonderland. Alicja w Krainie Czarów do nauki angielskiego Alice in Wonderland. Alicja w Krainie Czarów do nauki angielskiego
Lewis Carroll, Marta Fihel, Dariusz Jemielniak, Grzegorz Komerski
(27.92 zł najniższa cena z 30 dni)27.92 zł
34.90 zł(-20%) -
Najnowsze i uaktualnione wydanie popularnego, znanego od lat, powszechnie wykorzystywanego przez wykładowców i studentów uczelni o profilu ekonomiczno-finansowym podręcznika bankowości. Otoczenie gospodarcze od ponad 15 lat jest mało stabilne, co rzutuje na funkcjonowan...
Bankowość w gospodarce cyfrowej Bankowość w gospodarce cyfrowej
Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Władysław L. Jaworski, Anna Szelągowska, Zofia Zawadzka
(51.92 zł najniższa cena z 30 dni)51.92 zł
64.90 zł(-20%) -
Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów sta-cjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu”, „Marketing”, „Zarządzanie marketingowe” oraz in-nych przedmiotów specjalnościowych, uczestników stu...(71.91 zł najniższa cena z 30 dni)
71.91 zł
89.90 zł(-20%) -
Marketing internetowy, który można najkrócej zdefiniować jako wykorzystanie internetu do realizacji celów marketingowych, to dziedzina rozwijająca się w ogromnym tempie już od blisko 20 lat. W obecnych czasach nikogo nie trzeba przekonywać, że e-marketing to ważny element działania każdej firmy, ...(47.92 zł najniższa cena z 30 dni)
47.92 zł
59.90 zł(-20%) -
Gospodarka cyfrowa – to gospodarka oparta na danych (datafikacja – danetyzacja). Rodzi się w związku z tym wiele pytań: czy można mówić o własności danych, czy raczej o problemie dostępu do danych? jak pogodzić ochronę danych z potrzebą ułatwienia udostępniania danych w interes...
Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja Datafikacja. Gospodarka oparta na danych. Konkurencja a regulacja
(63.93 zł najniższa cena z 30 dni)63.93 zł
79.91 zł(-20%) -
W świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najbardziej myślenia str...
Myśl strategicznie!. Jak przygotować i zmieniać organizację w odpowiedzi na wyzwania otoczenia Myśl strategicznie!. Jak przygotować i zmieniać organizację w odpowiedzi na wyzwania otoczenia
(43.92 zł najniższa cena z 30 dni)43.92 zł
54.90 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego prof. Adam Noga (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.