
Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić
- Autor:
- Maciej Gnyszka
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.5/6 Opinie: 2
- Stron:
- 184
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić
Podręcznik skutecznego networkera
Networking jest niemal tak stary jak ludzkość. W tradycyjnym rozumieniu to po prostu wymiana informacji i zasobów oraz wzajemne poparcie. Wszystko to jest możliwe dzięki sieci dobrych kontaktów. W 2006 roku w Polsce zaczęła działać BNI — największa organizacja rekomendacji biznesowej na świecie. To właśnie jej przedstawiciele pokazali nam, jak powinien wyglądać współczesny, nowoczesny networking, który zwiększa potencjał naszych firm i organizacji, pomaga budować sieć kontaktów, zaś w długiej perspektywie przynosi pokaźne zyski. Niestety, wiele firm próbujących stosować zasady networkingu nie odnotowuje poprawy sytuacji. Dlaczego ten sposób w niektórych przypadkach nie działa?
Maciej Gnyszka, aktywny networker i badacz tego zjawiska, założyciel Towarzystw Biznesowych, zwraca uwagę na alternatywną definicję networkingu, rozumianego jako „rzetelne służenie i profesjonalne proszenie o pomoc”. Podstawowy problem według autora stanowi to, że gubimy istotę i treść w naszej sieci powiązań biznesowych, a rzez to nie potrafimy podjąć działań we właściwym czasie i w odpowiedniej kolejności. Rodzimy networking cierpi także na inne dolegliwości, które ujawnili internauci na stronie www.DlaczegoNetworkingNieDziala.pl. Za pośrednictwem niniejszej książki Maciej Gnyszka odpowiada na ich pytania, rozwiewa wątpliwości i udowadnia, że ta metoda rozwijania biznesu może być naprawdę skuteczna, o ile poświęci się odpowiednią ilość czasu, by zrozumieć stojącą za nią filozofię oraz opanować narzędzia.
Maciej Gnyszka — wizjoner z głową w chmurach, ale twardo stąpający po ziemi. Lubi łączyć rzeczy, które wydają się nie do połączenia, więc od kilku lat określa się mianem „nałogowego poszukiwacza synergii”. Założyciel Towarzystw Biznesowych i pierwszej polskiej agencji fundraisingowej Gnyszka Fundraising Advisors. Dla organizacji pozarządowych zebrał już ponad 7 mln zł, a w ramach Towarzystw spotkał ze sobą i zachęcił do współpracy setki osób, co zaowocowało dziesiątkami udanych interesów na kwotę ponad kilkudziesięciu milionów złotych. Jest współwłaścicielem Pracowni Synergii – prawdopodobnie jedynej polskiej agencji 360.
Więcej informacji http://bit.ly/MaciejGnyszka
Wybrane bestsellery
-
Organizacje pożytku publicznego w Polsce nie mają łatwego życia. Muszą wciąż udowadniać, że ich działalność faktycznie przynosi korzyści, że wszystkie pieniądze pozyskane od Darczyńców przeznaczane są na konkretne działania statutowe, że pracują na 200% swoich możliwości. Czasem i to okazuje się ...
Fundraising. Pierwszy polski praktyczny podręcznik Fundraising. Pierwszy polski praktyczny podręcznik
(16.45 zł najniższa cena z 30 dni)16.45 zł
29.90 zł(-45%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Historie miliardera Elona Muska, autorki Harry'ego Pottera J.K. Rowling, a także Leonarda da Vinci, Billa Gatesa, Sereny i Venus Williams oraz innych ciekawych osobowości zostały przedstawione tak, by zainspirować Cię do zmian i pobudzić Twoją wyobraźnię. Przykłady zaczerpnięte z życia autorki ks...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Większość ludzi myśli, że pieniądze — inwestowanie, finanse osobiste i decyzje biznesowe — to przede wszystkim matematyka. Wystarczy mieć odpowiednie dane i wzory, aby się dowiedzieć, co dokładnie należy robić. Jednak w prawdziwym życiu ludzie nie podejmują decyzji finansowych na pods...
Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Szkoła mówców jest napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, ale treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie znajdziesz tu ogólników i łatwych rozwiązań. Dostaniesz za to mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia, które realnie wp...
Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Ta książka jest szczególnym źródłem wiedzy i naukowo potwierdzonych technik, dzięki którym przekujesz swoje talenty w mistrzowskie umiejętności. Dowiesz się, z jakich czterech etapów składa się cykl przyswajania wiedzy i co robić, aby każdy z nich przebiegał z maksymalną efektywnością. Przekonasz...
Błyskawiczne przyswajanie umiejętności. Naukowe metody zapamiętywania i doskonalenia wiedzy Błyskawiczne przyswajanie umiejętności. Naukowe metody zapamiętywania i doskonalenia wiedzy
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
37.00 zł(-68%) -
Wystarczy przerzucić kilka telewizyjnych kanałów, by trafić na narcyza wśród polityków czy celebrytów, albo posurfować po internecie, by natknąć się na influencerów, których narcyzm stał się skutecznym narzędziem budowania własnej marki. Na szczęście telewizor można wyłączyć, a przeglądanie medió...
Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych Narcyz. Jak nie dać się skrzywdzić i jak nie krzywdzić innych
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: books4business.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Szukając definicji networkingu, możemy znaleźć między innymi taką: „Networking to nawiązywanie kontaktów i utrzymanie pozytywnych relacji w celu wymiany informacji oraz wzajemnego wsparcia w sferze zawodowej.” Tak naprawdę to nic innego, jak tworzenie wzajemnej sieci relacji i kontaktów, które mogą zaowocować różnymi wspólnymi działaniami. Według Macieja Gnyszki, networking nie działa tak, jak powinien lub nie działa wcale, ale można to zmienić. Jak? Odpowiedź znajduje się w jego książce Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić. Wzajemna pomoc Na czym tak naprawdę polega to zjawisko? Na wspólnej, często bezinteresownej pomocy. Problem polega jednak na tym, że wielokrotnie mylone jest ono z kolesiostwem lub wykonaniem działania, za które oczekuje się w zamian jakiejś wdzięczności. Poza tym występuje tu wiele barier i przeszkód, które uniemożliwiają działania tego rodzaju. Nasuwa się jednak jedno pytanie: czy potrzebna jest kolejna książka, która opisuje tego typu zachowania w biznesie? By wejść na salony, trzeba mieć farta lub kogoś znać W filmie Rekiny Wojny świetnie pokazany jest świat wzajemnie myjących się rąk. Stworzenie własnego, wartego miliony dolarów imperium, czerpiącego zyski ze sprzedaży broni i amunicji, wymagało i farta, i znajomości. Gdy zdajemy sobie sprawę, że dojście do ogromnych zleceń, spotkanie z odpowiednimi osobami może być wyjątkowo trudne, często dajemy sobie spokój. Trzeba zauważyć, iż rozdawnictwo wizytówek nie ma większego celu. Dlaczego? Z tego powodu, że jeśli w przeciągu pierwszych minut „nie sprzedamy się” odpowiednio dobrze, to nie zaistniejemy w świadomości odbiorcy, a jeśli już do nas zadzwoni, to przeważnie będzie miał jakiś interes, ale nie taki, który pozwoli nam zarobić, ale przyniesie korzyści tej drugiej stronie. W swojej książce Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić Maciej Gnyszka podaje kolejne przykłady, które pokazują, jak naprawdę powinny wyglądać relacje związane z networkingiem. Opisy te stają się w pewnym momencie coraz to bardziej nierealne dla czytelnika, który prowadzi mały biznes, nie jest zrzeszony w jakiejś organizacji biznesowej i na co dzień nie sprzedaje 300 iPadów. Dla przeciętnego małego przedsiębiorcy dołączenie do wspominanego często w książce „Towarzystwa Biznesowego”, którego członkostwo kosztuje 2 500 zł rocznie, może być lekko kłopotliwe. Nasuwa się więc pytanie, czy networking działa bez wkładu wysokości przeciętnej pensji pracowniczej, który trzeba wnieść, by stać się członkiem elity? Wydaje się, że tak, ponieważ networking działa także w strefie bliskiej, tej nas otaczającej, ale trzeba pozbyć się pewnych barier, które blokują nas przed nawiązywaniem kontaktów. Czy wiecie, co wkurza ludzi? Gdy na Facebooku lub LinkedIn pisze do nas osoba, której nie widzieliśmy przez 5 lat, to przeważnie w głowie zapala nam się czerwona lampka. Czego ona może chcieć? Ile razy taka wiadomość zawierała propozycję spotkania przy kawie i pogadania o starych czasach, a ile razy chęć wciśnięcia nam jakiegoś produktu lub usługi? Tego typu wiadomości to nie networking, ale typowa akwizycja. Gdy zdamy sobie sprawę, że to, w jaki sposób odnosimy się do osób i jak nawiązujemy z nimi relacje, ma wpływ na kolejne zlecenia i projekty, to możemy sami działać i budować sieć networkingową, wystarczy tylko przełamać pewne bariery. Musimy pamiętać, że w biznesie ważne są spotkania niezobowiązujące, wypady na kawę, podsuwanie pomysłów. Gdy zbudujemy odpowiednią sieć kontaktów, to nasza praca będzie łatwiejsza i dużo przyjemniejsza. Same znajomości to jednak nie wszystko. W książce Gnyszki pojawiają się pewne punkty, aspekty, które jasno pokazują, co jest główną przyczyną naszego fiaska. Zalicza się do nich stres, brak finalizacji kontaktów, złe komunikowanie potrzeb, brak czasu, słaba autoprezentacja, nieufność, kolesiostwo i wiele, wiele innych. Co by nie mówić o tej pozycji, ma ona kilka plusów. Przypomina między innymi o tym, że relacje budujemy w rzeczywistym świecie. Kontakty wirtualne pozostaną wyłącznie takimi, jeśli nie będziemy pielęgnować tych relacji. Musimy wyjść ze świata cyfrowego do tego analogowego, bo nadal w nim dzieje się dużo „biznesów”. Dodatkowo książka pokazuje też, w jaki sposób działać na eventach i jak radzić sobie z różnymi typami osób. Musimy bowiem pamiętać, że wiele z nich przychodzi tam nie po to, by nawiązywać relacje networkingowe, ale by sprzedać, bo takie mają plany, bo menadżer wyższego szczebla przykręca śrubę itd. Podsumowując, Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić to książka, która daje dużą wiedzę, przypomina o relacjach i nawiązywaniu kontaktów, a także przytacza kilka ciekawych historii. Z drugiej strony zaś wydaje się być reklamą „Towarzystwa Biznesowego”, bo wygląda na to, że wszystkie najlepsze relacje i deale „łapie się dzięki niemu”. Jak pisze sam autor: „Klub Towarzystw Biznesowych ma formę kolacji i w związku z wysokimi kosztami członkostwa skupia przede wszystkim tych, którzy osiągnęli sukces na większą skalę”.
-
Recenzja: Dziennik ŁódzkiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na tytułowe pytanie "Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić" odpowiada przy udziale Wydawnictwa Onepress Maciej Gnyszka - aktywny networker i badacz tego zjawiska. Przypomina on, że networking jest niemal tak stary jak ludzkość, będąc - w tradycyjnym rozumieniu - po prostu formą wymiany informacji i zasobów oraz wzajemnym poparciem. Wszystko to jest możliwe dzięki sieci dobrych kontaktów. W 2006 roku w Polsce to zjawisko zostało zinstytucjonalizowane - zaczęła działać BNI, największa organizacja rekomendacji biznesowej na świecie. To właśnie jej przedstawiciele pokazali, jak powinien wyglądać współczesny, nowoczesny networking, który zwiększa potencjał firm i organizacji, pomaga budować sieć kontaktów, zaś w długiej perspektywie przynosi pokaźne zyski. Niestety, nie w każdym przypadku. I tu pada pytanie -dlaczego? Odpowiedź znajdujemy w poradniku.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-3432-8, 9788328334328
- Data wydania książki drukowanej:
- 2017-04-25
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-3743-5, 9788328337435
- Data wydania ebooka:
-
2017-04-25
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 56452
- druk na żądanie!
- dnż
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 13.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Kompetencje osobiste
Spis treści książki
- 2.1. Definicja (16)
- 2.2. Ważna jest kolejność! (18)
- 2.3. Rzetelne służenie (19)
- 2.4. Profesjonalne proszenie o pomoc (20)
- 3.1. Trzy pouczające historie (23)
- 3.2. Dwa teoretyczne filary networkingu (29)
- 3.3. Pięć koniecznych warunków, by podróżować między chmurami społecznymi (34)
- 4.1. Jak nie działa, jak działa? (56)
- 4.2. Stres (57)
- 4.3. Brak finalizacji kontraktów (58)
- 4.4. Delikatne komunikowanie potrzeb (59)
- 4.5. Czy rozdawanie wizytówek przynosi korzyści? (61)
- 4.6. Nie mam czasu (62)
- 4.7. Słaba autoprezentacja (65)
- 4.8. Nieufność (66)
- 4.9. Kolesiostwo (67)
- 4.10. Nierówność partnerów i onieśmielenie (69)
- 4.11. Rzetelność (71)
- 4.12. Bałagan w kontaktach (74)
- 4.13. Zbyt duża liczba kontaktów wirtualnych versus liczba rzeczywistych znajomości (75)
- 4.14. Niezgłaszanie się z prośbą o pomoc (76)
- 4.15. Nieposzerzanie sieci kontaktów w ramach networkingu (78)
- 4.16. Traktowanie networkingu jako dodatku, a nie jako jednego z narzędzi pracy (79)
- 4.17. Nietrafione rekomendacje a intuicja (80)
- 4.18. Pokemonizm (81)
- 4.19. Introwersja (82)
- 4.20. Zmyślone prośby (84)
- 4.21. Nie stać mnie na networking (86)
- 4.22. Zakończenie rozmowy (88)
- 4.23. Nadmiar materiału (89)
- 4.24. Wampiryzm (90)
- 4.25. Podtrzymanie relacji (91)
- 4.26. Pora na networking (93)
- 4.27. Wiedza (95)
- 4.28. Fałszywe przekonania (96)
- 4.29. Wykluczenie (97)
- 4.30. Lojalni klienci (98)
- 4.31. Brak oferty networkingowej (99)
- 5.1. Założenia (101)
- 5.2. Centrum tygodnia (102)
- 5.3. Początek tygodnia (102)
- 5.4. Dalsza część tygodnia (103)
- 5.5. Przygotowanie do spotkania networkingowego (109)
- 5.6. Spotkanie networkingowe (110)
- 6.1. BNI, TB czy inne? (113)
- 6.2. Regionalne Izby Przemysłowo-Handlowe (116)
- 6.3. Międzynarodowe Izby Handlowe (116)
- 7.1. Wspólny problem - stres (119)
- 7.2. Kto przychodzi na eventy? (120)
- 7.3. Strategia wygrywająca (132)
- 8.1. Różne sytuacje networkingowe (133)
- 8.2. Strategia wygrywająca w przypadku sytuacji niespecyficznych (134)
- 9.1. Po co kultywować relacje? (137)
- 9.2. Zaplanowana spontaniczność? (138)
- 9.3. Parę dobrych sposobów na kultywowanie relacji (140)
- 10.1. Jak mogę Ci pomóc? (145)
- 10.2. Naucz mnie sprzedawać swój biznes! (146)
- 10.3. Kto jest kontrahentem Twojego kontrahenta? (146)
- 11.1. Etap I: reaktywny (149)
- 11.2. Etap II: proaktywny (150)
- 11.3. Etap III: synergiczny (150)
- A.1. Prośba o rekomendację (167)
- A.2. Podziękowanie za rekomendację (168)
- A.3. Follow-up (169)
- A.4. Wyrażenie niezadowolenia (170)
- A.5. Odmowa wydania rekomendacji (172)
Podziękowania (7)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Krótka historia networkingu w Polsce (11)
Rozdział 2. Na czym polega networking i dlaczego mało kto o tym wie (15)
Rozdział 3. Dlaczego networking czasem działa? (23)
Rozdział 4. Dlaczego networking z reguły nie działa? (55)
Rozdział 5. Tydzień Hardcorowego Networkera - system (101)
Rozdział 6. Przegląd różnych ofert networkingowych i ich charakterystyka (113)
Rozdział 7. Jak przetrwać event - najlepsze strategie (119)
Rozdział 8. Networkować można wszędzie (133)
Rozdział 9. Kultywowanie relacji (137)
Rozdział 10. Dobre nawyki networkera (145)
Rozdział 11. Trzy etapy zaawansowania (149)
Rozdział 12. Dalsze pytania dotyczące networkingu, które inni zadali za Ciebie (Q&A) (151)
Rozdział 13. Co dalej? (165)
Dodatek A. Scenariusze rozmów (167)
Dodatek B. Test oceniający skłonności networkingowe (175)
Oceny i opinie klientów: Dlaczego networking nie działa i co musisz zrobić, by to zmienić Maciej Gnyszka (2)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii