Co dalej z zarządzaniem?
- Autor:
- Grażyna Gierszewska
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 262
-
PDF
Opis książki: Co dalej z zarządzaniem?
W ślad za zastosowaniami tzw. inteligentnych technologii w przemyśle pojawiają się nowe koncepcje w zarządzaniu publicznym i logistyce społecznej. Można do nich zaliczyć inteligentne miasta (Smart City), inteligentną opiekę zdrowotną (Smart Healthcare), inteligentne budynki (Smart Building), inteligentne pojazdy (Smart Mobility), inteligentną energetykę (Smart Grid), inteligentną administrację (Smart Administration) itd. W wyniku ich zastosowania wszelkie obszary życia społecznego i gospodarczego będą na bieżąco obserwowane i rejestrowane w sposób pozwalający na dogłębną i precyzyjną analizę. Jej skuteczność będzie zależała od umiejętności przefiltrowania wyjątkowo obszernych danych i wyselekcjonowania właściwych. Oznacza to nowe wyzwania dla nauk społecznych, a wśród nich nauk o zarządzaniu.
W monografii podjęto próbę wskazania przyszłych wyzwań nauk o zarządzaniu i samej praktyki zarządzania, które odpowiadają specjalizacji naukowej zespołu autorskiego kierowanego przez Profesor Grażynę Gierszewską. Opracowanie jest zaproszeniem do dyskusji nad generalnym wyzwaniem sformułowanym jako „Zarządzanie 4.0” (symbolicznie nawiązując do inicjatywy „Industry 4.0”).
Wybrane bestsellery
-
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędz...
Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
(32.00 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
32.00 zł(-53%) -
Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookreso...
Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa
(32.00 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
32.00 zł(-53%) -
Współczesność charakteryzują dwa megatrendy: VUCA i Czwarta Rewolucja Przemysłowa. Akronim VUCA został utworzony z pierwszych liter słów: Volatility (zmienność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Termin VUCA został szybko zaadaptowany...
Zarządzanie w przedsiębiorstwie N.0. Droga do przyszłości Zarządzanie w przedsiębiorstwie N.0. Droga do przyszłości
(22.53 zł najniższa cena z 30 dni)13.90 zł
28.90 zł(-52%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%)
Ebooka "Co dalej z zarządzaniem?" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Co dalej z zarządzaniem?" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Co dalej z zarządzaniem?" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-781-4831-9, 9788378148319
- Data wydania ebooka:
- 2020-08-28 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 204630
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.6MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
SPIS TREŚCI
Wstęp 9
Wstęp od autorów 13
Rozdział I
Zarządzanie procesowe zorientowane na wiedzę (Agnieszka Bitkowska) 19
Wprowadzenie 19
1. Ewolucja zarządzania procesowego 20
2. Zarządzanie procesowe – perspektywa strategiczna 25
3. Wybrane aspekty zarządzania procesowego opartego na wiedzy 28
Podsumowanie 31
Bibliografia 32
Rozdział II
Czy inteligentne przedsiębiorstwa to już teraźniejszość czy mglista przyszłość?
(Grażyna Gierszewska) 34
Wprowadzenie 34
1. Spryt 37
2. Mądre, a może przemądrzałe 40
3. Apolityczne – bez komentarza 42
4. Rozwojowe 45
5. T jak technologie 54
Podsumowanie 58
Bibliografia 60
Rozdział III Perspektywy rozwoju metod oceny projektów (Tadeusz A. Grzeszczyk) 62
Wstęp 62
1. Ocena projektów 63
2. Metody oceny 65
3. Dane w procesie oceny 68
4. Zastosowanie inteligentnych metod data science 69
Podsumowanie 70
Rozdział IV
Co dalej z rozwiązywaniem konfliktów w organizacji? (Michał Jaksa) 73
Wprowadzenie 73
1. Pojęcie konfliktu i jego składowe 73
2. Przyczyny konfliktów w organizacji 76
3. Koszt konfliktu dla organizacji 82
4. Zmiana postrzegania konfliktu w organizacjach 86
5. Rola interwencji menedżera w sytuacji konfliktowej 92
6. Przykładowe procedury rozwiązywania sporów w organizacji 97
Podsumowanie 103
Bibliografa 104
Rozdział V
Co dalej z zarządzaniem publicznym? (Marek Kisilowski) 106
Wprowadzenie 106
1. Kształtowanie się dyscypliny „zarządzanie publiczne” 108
2. Nowe kierunki w zarządzaniu publicznym 111
3. Perspektywy rozwoju zarządzania publicznego – współzarządzanie publiczne 116
4. Paradygmat zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu publicznym 118
Podsumowanie 122
Bibliografia 123
Rozdział VI
Co dalej z oceną efektywności odpowiedzialnego zarządzania? (Karolina Kitzman) 126
Wstęp 126
1. Metody oceny efektywności odpowiedzialnego zarządzania 127
2. Wskaźnik społecznej stopy wzrostu 129
3. Audyt społeczny 132
Zakończenie 134
Bibliografia 136
Rozdział VII
Jak zarządzać pracownikami wiedzy? Czy znajdziemy na to dobre odpowiedzi?
(Mieczysław Morawski) 138
Wstęp 138
1. Intelektualizacja zarządzania 139
2. Pracownik wiedzy – cechy podstawowe 142
3. Zarządzanie pracownikami wiedzy – pytania i dylematy 144
4. Wnioski dotyczące przyszłości zarządzania 147
Zakończenie 150
Bibliografia 151
Rozdział VIII
Co dalej z rozwojem pracowników? (Małgorzata Sidor-Rządkowska) 152 Wprowadzenie 152
1. Rozwój zawodowy – zadanie organizacji czy zadanie pracownika? 152
2. Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej 154
3. Współczesne modele karier – czas karierowych surferów 155
4. Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do rozwoju zawodowego 157
5. Mentoring i intermentoring szansą na autentyczne wspieranie rozwoju zawodowego przedstawicieli różnych pokoleń 160 Miejsce pracy jako środowisko
rozwoju zawodowego 162
6. Employability i personal branding – kluczowe kompetencje współczesnego pracownika 165
Podsumowanie 168
Bibliografia 169
Rozdział IX
Co dalej z odpowiedzialnym zarządzaniem? (Marek Seretny) 171
Wprowadzenie 171
1. Jak należy zrozumieć sutainability? 174
2. Aktualność myśli Karola Adamieckiego dotycząca odpowiedzialnego zarządzania w drugiej dekadzie XXI wieku 177
3. Motywacje – dlaczego zarządzać odpowiedzialnie? 180
4. Co dalej z odpowiedzialnym zarządzaniem? 188
Podsumowanie 190
Bibliografia 193
Rozdział X
Co dalej z miastami? Drogowskaz dla miast → „SMART” (Olga Sobolewska) 195
Zamiast wstępu. Miasta są ważne 195
1. Smart City – koncepcja – ewolucja pojęcia 195
2. Cały ten spryt, czyli co tworzy Smart City 201
3. Co to znaczy „smart”, jak to mierzyć – ile jest „smart” w city? 203
4. Smart City – marzenie czy rzeczywistość? 207
5. Case study – smart city z prawdziwego zdarzenia 209
6. Polacy nie gęsi 210
Bibliografia 213
Rozdział XI
Perspektywy doskonalenia (Katarzyna Szczepańska) 215
Wstęp 215
1. Pojęcie doskonalenia 215
2. Podejścia do doskonalenia organizacji w naukach o zarządzaniu 219
3. Podejścia do doskonalenia w zarządzaniu jakością 222
Podsumowanie 226
Bibliografia 227
Rozdział XII
Zarządzanie incydentami. Praktyka, zalecenia i wnioski dla kierownictwa (Bolesław Szomański) 229
Wprowadzenie 229
1. Normy międzynarodowe i standardy dotyczące zarządzania incydentami 231
2. Przykładowe poważne incydenty z zarządzania bezpieczeństwem informacji i ich konsekwencje 235
3. Najważniejsze incydenty spoza obszaru bezpieczeństwa informacji i ich konsekwencje 244 Podsumowanie – zarządzanie incydentami jako nowe wyzwanie dla kierownictwa i propozycje rozwiązań 249
Bibliografia 250
Rozdział XIII
Co dalej z modelami biznesowymi? (Tomasz Zieliński) 252
Wprowadzenie 252
1. Istota modeli biznesowych 253
2. Otoczenie przedsiębiorstwa i jego komponenty 254
3. Modele biznesowe w kontekście strategii przedsiębiorstw 260
Podsumowanie 261
Bibliografia 262
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej - inne książki
-
Prezentowane opracowanie jest pierwszym tomem podręcznika z serii wydawniczej Miękkie zarządzanie w organizacji, poświęconego wybranym aspektom miękkiego zarządzania ludźmi. Poszczególne rozdziały koncentrują się wokół wybranych zagadnień z obszaru rekrutacji i selekcji ludzi do organizacji, ich ...
Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji
(32.00 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
32.00 zł(-53%) -
Celem prezentowanej publikacji jest przedstawienie problematyki praw konsumenta w świetle podstaw teoretycznych, obowiązujących aktów prawnych i praktyki rynkowej. Cel został sformułowany na podstawie wieloletnich doświadczeń autorki zarówno w doradztwie gospodarczym, jak i znajomości praktyk ryn...(42.00 zł najniższa cena z 30 dni)
19.90 zł
42.00 zł(-53%) -
W prezentowanej pracy przedstawiono trzy zagadnienia: szkodliwą dla stabilności gospodarczej finansjalizację, działania ekonomiczne rządu oraz wytyczanie kierunków rozwoju układu. Przeciwdziałanie niekorzystnym skutkom finansjalizacji i polityka rozwoju należą do zadań rządu. Dla sukcesu rozwojow...(29.00 zł najniższa cena z 30 dni)
13.90 zł
29.00 zł(-52%) -
Całość serii wydawniczej adresowana jest do różnych grup zawodowych, a prezentowany drugi tom zwłaszcza do środowisk naukowych, zajmujących się badaniami współczesnych trendów politycznych, społecznych, ekonomicznych i kulturowych oraz popularyzacją wiedzy na ten temat. Głównym zadaniem opracowan...
Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej
(49.40 zł najniższa cena z 30 dni)28.90 zł
59.00 zł(-51%) -
Intuicyjnie zawsze wymienia się ludzi starszych jako przykład wykluczenia cyfrowego. Chcieliśmy poznać głębiej ten problem, a przede wszystkim zweryfikować rozmiary i przyczyny tego zjawiska. Zaprojektowaliśmy wielostronne podejście do problemu, zbadanie rozmaitych czynników mogących mieć w...
Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym
(32.00 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
32.00 zł(-53%) -
W prezentowanym wyborze tekstów zagadnienie zaufania podjęto w sposób możliwie aktualny i wszechstronny. Odnosi się to zarówno do kwestii ogólnych, wręcz filozoficznych, związanych z narzuceniem na sposób działania maszyn pewnych norm, które od wieków postulują etycy (np. Arystoteles); jak równie...(32.00 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
32.00 zł(-53%) -
Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwartym. W rozdziale pierwszym omówiono i...
Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw
(25.00 zł najniższa cena z 30 dni)12.90 zł
25.00 zł(-48%) -
Publikacja jest częścią serii opracowań poświęconych finansom cyfrowym, powstałych w Zakładzie Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W ich przygotowaniu oprócz pracowników naukowych Zakładu Finansów udział wzięli eksperci zewnętrzni z innych ośrodk&o...(33.00 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
33.00 zł(-55%) -
Celem monografii jest przedstawienie podstaw koncepcji zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń. Wymaga to zaprezentowania specyfiki i uwarunkowań prawnych działalności ubezpieczeniowej oraz omówienia dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej, struktury procesó...
Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń
(32.00 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
32.00 zł(-53%) -
Celem opracowania jest prezentacja pogłębionej analizy możliwości wykorzystania podejścia procesowego do zarządzania kosztami w zakładach ubezpieczeń. W rozdziale pierwszym omówiono istotę zarządzania procesowego, przedstawiono klasyfikację procesów i dokonano rozróżnienia mi...
Procesowe zarządzanie kosztami w zakładach ubezpieczeń Procesowe zarządzanie kosztami w zakładach ubezpieczeń
(27.00 zł najniższa cena z 30 dni)13.90 zł
27.00 zł(-49%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Co dalej z zarządzaniem? Grażyna Gierszewska (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.