Harvard Business Review. Efektywna komunikacja
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 218
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Harvard Business Review. Efektywna komunikacja
Efektywna komunikacja w organizacji to jeden z podstawowych czynników wpływających na jej działanie. Umiejętność rozmawiania ze współpracownikami i podwładnymi to jedna z podstawowych umiejętności, które powinien posiadać dobry menedżer, niestety często lekceważona. Menedżer, który potrafi w odpowiedni sposób przekazać swoje polecenia, cieszy się znacznie większym szacunkiem wśród personelu. Umiejętność komunikacji jest również niezbędna podczas prowadzenia zebrań i rozmów z kontrahentami.
"Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" to zbiór ośmiu artykułów poświęconych komunikacji w organizacji, publikowanych w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak ważna dla menedżera jest umiejętność słuchania ludzi oraz nauczysz się organizować i prowadzić zebrania, których uczestnicy nie będą się nudzić. Nauczysz się rozmawiać z personelem i rozwiązywać konflikty w zespołach zarządzających.
- Doskonalenie umiejętności słuchania innych
- Określanie celu zebrania
- Organizowanie zebrań
- Prowadzenie spotkań
- Zyskiwanie zaufania współpracowników i podwładnych
- Sposoby zmiany zachowań pracowników szeregowych
- "Burze mózgów" -- konstruktywne konflikty
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Wybrane bestsellery
-
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(31.44 zł najniższa cena z 30 dni)31.94 zł
49.90 zł(-36%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)28.74 zł
44.90 zł(-36%) -
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski,...
Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Oto Twój klucz do świata sprzedaży, w którym klient i jego oczekiwania są na pierwszym miejscu, rozmowa toczy się w sposób rzeczowy i naturalny, a podjęcie współpracy przynosi satysfakcję Tobie i Twoim klientom. Poradnik został skonstruowany zgodnie z koncepcją drogi, którą wraz z autorami przejd...
Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Czy masz już dość ludzi, którzy biorą Cię za chłopca na posyłki? Męczy Cię już stawianie priorytetów innych przed swoimi własnymi? Dowiedz się jak odmawiać z przekonaniem, odzyskać kontrolę nad czasem i tworzyć zdrowe, zrównoważone relacje przekładające się na lepsze życie.
Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy
(21.95 zł najniższa cena z 30 dni)19.95 zł
39.90 zł(-50%) -
Ten niezwykły podręcznik negocjacji handlowych pozwoli Ci zniwelować te różnice. Znajdziesz w nim świetnie zaprezentowane strategie, taktyki, techniki i umiejętności, dzięki którym tak pokierujesz swoim rozwojem, aby stać się silnym i skutecznym negocjatorem. W efekcie nauczysz się podchodzić do ...
Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
(32.45 zł najniższa cena z 30 dni)29.49 zł
59.00 zł(-50%) -
Dzięki tej książce zrozumiesz zasady komunikowania się. Dowiesz się, jakie przeszkody po stronie nadawcy i odbiorcy utrudniają odpowiednie zrozumienie siebie nawzajem. Prędko się zorientujesz, że kluczowe znaczenie ma opanowanie sztuki słuchania i że można się jej nauczyć. Tylko dzięki niej zaczn...(25.92 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
"Uwierz w siebie", "poznaj siebie", "bądź pewny siebie, a..." - zdobędziesz w życiu wszystko, czego chcesz, ludzie będą robić to, czego od nich oczekujesz, będziesz bogaty i spełniony. Kto wie, może nawet sięgniesz po władzę polityczną albo duchową i powiedziesz za sobą tłumy? Ludzie lubią wiedzi...
Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%)
Harvard Business School Press - pozostałe książki
-
Aby Twoja organizacja ciągle ewoluowała, rozwijała się i odnosiła sukcesy, niezbędne jest podjęcie działań mających na celu korektę ewentualnych niepożądanych efektów. Również dla dobra zarządzanego przez Ciebie zespołu i każdego pracownika indywidualnie wskazane jest usunięcie problemów z bezkon...
Feedback czyli informacja zwrotna. Osobisty mentor - Harvard Business School Press Feedback czyli informacja zwrotna. Osobisty mentor - Harvard Business School Press
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%)
Ebooka "Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Harvard Business Review. Efektywna komunikacja (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: proto.pl Beata OrpiszewskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Problemy z komunikacją mogą pojawić się w każdym punkcie w strukturze organizacji. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, w jak wielkim stopniu mogą one wpływać na jej efektywność. Prowadzone ostatnio liczne badania wykazują występowanie w przedsiębiorstwach i instytucjach problemów związanych z przepływem informacji. Wiele z firm wprowadza nowe rozwiązania mające usprawnić ich działanie. Zebrania, ankiety mierzące satysfakcję, burze mózgów są w wielu firmach na porządku dziennym. Jednak często opracowywane z wielką starannością systemy komunikacji wewnętrznej zawodzą. Dzieje się tak, dlatego że u podstaw ich tworzenia nie uwzględniono niektórych aspektów komunikacji, które na pierwszy rzut oka mogłyby się wydawać mało znaczące, ale w ostatecznym rozliczeniu mają decydujące znaczenie. Publikacja pt. „Efektywna komunikacja” wydana w serii Harvard Business Review to zbiór esejów, w których przedstawione są różne aspekty komunikacji. Mimo tego, że niektóre z tekstów pochodzą jeszcze z lat 50’ czy 70’, nie straciły nic na aktualności. Ralph G. Nichols i Leonard A. Stevens w artykule pt. „Słuchanie ludzi” prowadzą rozważania dotyczące psychologicznych aspektów przekazywania informacji. Przedstawiają w nim również mechanizmy związane z procesem słuchania, zapamiętywania, przetwarzania i odtwarzania informacji. Opisywane przez nich zjawiska wybiórczego słuchania i zapamiętywania, ujawniają, że nasze mniemanie o tym, iż wystarczy uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć rozmówcę, jest całkowicie błędne. Antony Jay w rozdziale zatytułowanym „Jak poprawić zebranie?” pokazuje, w jaki sposób spotkania firmowe, mające służyć poprawie funkcjonowania organizacji, mogą być w rzeczywistości niekonstruktywną stratą czasu. Fernando Bartolomé, autor tekstu pt. „Nikt nie ufa całkowicie szefowi”, pisze o czynnikach, które negatywnie wpływają na komunikację pomiędzy kadrą zarządzającą i podwładnymi. W książce znalazł się również bardzo interesujący esej T.J. Larkina i Sandar Larkin, w którym zostały omówione sposoby dotarcia do pracowników i możliwości wpływania na ich zachowania. Autorzy prezentują również interesujące przykłady rozwiązań służących poprawieniu komunikacji w firmie, np. wykorzystanie ścian windy jako firmowej tablicy, na której każdy z pracowników może umieścić swoje wnioski i uwagi dotyczące działalności firmy. Ukryte komunikaty przekazywane przez menadżerów, konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających oraz twórcze zebrania oparte na dzieleniu się wiedzą to inne z tematów zamieszczonych w książce esejów. Każdy z nich stanowi bardzo wartościowe i interesujące źródło informacji. Ogromną zaletą publikacji jest to, że przedstawia proces komunikacji zarówno z punktu widzenia psychologii zachowań międzyludzkich, jak i z punktu widzenia efektywności przedsiębiorstwa. Dzięki temu pozwala nie tylko zrozumieć, jakie błędy najczęściej popełniane są wewnątrz organizacji, ale również może stanowić źródło cennych inspiracji i pomysłów. Lektura godna polecenia zarówno kadrze zarządzającej, jak i szeregowym pracownikom. Ci pierwsi dzięki książce mogą zrozumieć, w jaki sposób poprawić sytuację w firmie, drudzy uświadomią sobie, jak istotną rolę odgrywają w procesie komunikacji przedsiębiorstwa i jaki mają wpływ na jej efektywność.
-
Recenzja: kobietabezpieczna.pl Amicana; 03/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nie od dziś wiadomo, że bez właściwej komunikacji nie ma sprawnego funkcjonowania organizacji. Każdy proces przekazywania informacji musi być odpowiednio przygotowany. W przeciwnym razie, nadawany komunikat może nie dotrzeć w sposób zaplanowany do odbiorcy przekazu. Proces kodowania i kanał komunikacji służą do właściwej transmisji danych, ta z kolei do skutecznego wpływania na innych.
Nie jest rzeczą łatwą uzyskiwać pożądane zachowania w organizacjach. Skuteczna komunikacja może nam w tym pomóc. Jak się komunikować? Którą z technik wybrać? Czy należy stosować zasadę kontaktów bezpośrednich i "twarzą w twarz" przekazywać i odbierać informacje? A może powinniśmy wykorzystywać w większym stopniu zdobycze techniki i do komunikacji wewnątrz organizacji wykorzystywać jedynie najnowsze środki łączności a tradycyjne np. zebrania firmowe zastępować videokonferencjami czy rozmowami na czacie?
Współczesna komunikacja wewnątrz organizacji to także podejmowanie decyzji dotyczących kształtowania systemów wartości. Jakie wartości pozostaną w tradycyjnej komunikacji nie zmienione? W jaki sposób doprowadzić do sytuacji prawdziwego efektywnego słuchania a nie tylko słyszenia przekazywanych informacji? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi można znaleźć w książce "Efektywna komunikacja".
Dobry, przystępny język, wyraźne rozkładanie akcentów na elementy ważne, ciekawe przykłady i "bliskość życia" a także wiele przykładów praktycznych to największe zalety tej książki. Wszystkim, którzy interesują się zagadnieniami komunikacji międzyludzkiej i wewnątrzorganizacyjnej a także chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie wpływania na innych, książkę serdecznie polecam.
-
Recenzja: proto.pl Beata Orpiszewska; 07.09.2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Problemy z komunikacją mogą pojawić się w każdym punkcie w strukturze organizacji. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, w jak wielkim stopniu mogą one wpływać na jej efektywność.
Prowadzone ostatnio liczne badania wykazują występowanie w przedsiębiorstwach i instytucjach problemów związanych z przepływem informacji. Wiele z firm wprowadza nowe rozwiązania mające usprawnić ich działanie. Zebrania, ankiety mierzące satysfakcję, burze mózgów są w wielu firmach na porządku dziennym. Jednak często opracowywane z wielką starannością systemy komunikacji wewnętrznej zawodzą. Dzieje się tak, dlatego że u podstaw ich tworzenia nie uwzględniono niektórych aspektów komunikacji, które na pierwszy rzut oka mogłyby się wydawać mało znaczące, ale w ostatecznym rozliczeniu mają decydujące znaczenie.
Publikacja pt. "Efektywna komunikacja" wydana w serii Harvard Business Review to zbiór esejów, w których przedstawione są różne aspekty komunikacji. Mimo tego, że niektóre z tekstów pochodzą jeszcze z lat 50’ czy 70’, nie straciły nic na aktualności.
Ralph G. Nichols i Leonard A. Stevens w artykule pt. "Słuchanie ludzi" prowadzą rozważania dotyczące psychologicznych aspektów przekazywania informacji. Przedstawiają w nim również mechanizmy związane z procesem słuchania, zapamiętywania, przetwarzania i odtwarzania informacji. Opisywane przez nich zjawiska wybiórczego słuchania i zapamiętywania, ujawniają, że nasze mniemanie o tym, iż wystarczy uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć rozmówcę, jest całkowicie błędne.
Antony Jay w rozdziale zatytułowanym "Jak poprawić zebranie?" pokazuje, w jaki sposób spotkania firmowe, mające służyć poprawie funkcjonowania organizacji, mogą być w rzeczywistości niekonstruktywną stratą czasu. Fernando Bartolomé, autor tekstu pt. "Nikt nie ufa całkowicie szefowi", pisze o czynnikach, które negatywnie wpływają na komunikację pomiędzy kadrą zarządzającą i podwładnymi.
W książce znalazł się również bardzo interesujący esej T.J. Larkina i Sandar Larkin, w którym zostały omówione sposoby dotarcia do pracowników i możliwości wpływania na ich zachowania. Autorzy prezentują również interesujące przykłady rozwiązań służących poprawieniu komunikacji w firmie, np. wykorzystanie ścian windy jako firmowej tablicy, na której każdy z pracowników może umieścić swoje wnioski i uwagi dotyczące działalności firmy.
Ukryte komunikaty przekazywane przez menadżerów, konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających oraz twórcze zebrania oparte na dzieleniu się wiedzą to inne z tematów zamieszczonych w książce esejów. Każdy z nich stanowi bardzo wartościowe i interesujące źródło informacji.
Ogromną zaletą publikacji jest to, że przedstawia proces komunikacji zarówno z punktu widzenia psychologii zachowań międzyludzkich, jak i z punktu widzenia efektywności przedsiębiorstwa. Dzięki temu pozwala nie tylko zrozumieć, jakie błędy najczęściej popełniane są wewnątrz organizacji, ale również może stanowić źródło cennych inspiracji i pomysłów.
Lektura godna polecenia zarówno kadrze zarządzającej, jak i szeregowym pracownikom. Ci pierwsi dzięki książce mogą zrozumieć, w jaki sposób poprawić sytuację w firmie, drudzy uświadomią sobie, jak istotną rolę odgrywają w procesie komunikacji przedsiębiorstwa i jaki mają wpływ na jej efektywność.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zbiór publikacji rozpoczyna tekst "Słuchanie ludzi" Ralpha G. Nicholsa i Leonarda A. Stevensa. Jak mówić, żeby nas słuchali, to problem, z którym borykamy się od zarania dziejów. Bóg, "Pierwszy Spiker" ludzkości, również w szeregu przypadków nie potrafił docierać do ludzi ze swoim "przekazem"...
Wśród znanych nazwisk autorów tego tomu pojawia się Chris Argyris z tekstem "Wyćwiczona nieudolność" oraz Antony Jay z zaleceniami "Jak poprowadzić zebranie?".
George M. Prince w artykule "Twórcze zebrania dzięki dzieleniu się władzą" radzi, jak nie blokować dyskusji między pracownikami i kierownictwem. Fernando Bartolome przypomina, że "Nikt nie ufa całkowicie szefowi" oraz opisuje sześć elementów budowy wzajemnego zaufania w organizacji. Są to: komunikacja, wsparcie, szacunek, uczciwość, przewidywalność oraz kompetencja.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Harvard Business Review on Effective Communication (Harvard Business Review Paperback Series)
- Tłumaczenie:
- Michał Lipa
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1903-8, 8373619038
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-11-15
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 2948
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Komunikacja i negocjacje
- Serie wydawnicze: VIP Harvard Business Press
Spis treści książki
Słuchanie ludzi (7)
RALPH G. NICHOLS I LEONARD A. STEVENS
Jak poprowadzić zebranie? (31)
ANTONY JAY
Twórcze zebrania dzięki dzieleniu się władzą (65)
GEORGE M. PRINCE
Nikt nie ufa całkowicie szefowi (87)
FERNANDO BARTOLOMÉ
Wyćwiczona nieudolność (111)
CHRIS ARGYRIS
Ukryte komunikaty przekazywane przez menedżerów (129)
MICHAEL B. MCCASKEY
Jak dotrzeć do pracowników szeregowych i zmienić ich zachowania? (155)
T.J. LARKIN I SANDAR LARKIN
Konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających (181)
KATHLEEN M. EISENHARDT, JEAN L. KAHWAJY I L.J. BOURGEOIS III
O autorach (205)
Oceny i opinie klientów: Harvard Business Review. Efektywna komunikacja Harvard Business School Press (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.