Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone
- Autorzy:
- Jerzy Gut, Wojciech Haman
- Serie wydawnicze:
- Exclusive
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.3/6 Opinie: 23
- Stron:
- 312
- Druk:
- oprawa twarda
- Audiobook CD
Sprawdź nowe wydanie
Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone
Wojciech Haman, Jerzy Gut
Opis
książki
:
Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone
Szanowny Czytelniku!
Oddajemy w Twoje ręce książkę szczególną — i nie jest to slogan marketingowy.
Ta książka jest szczególna na naszym rynku, bo jej dwa wcześniejsze wydania sprzedały się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy, co w polskich warunkach jest niezwykle dobrym wynikiem dla poradnika biznesowego.
Ta książka jest szczególna, bo w badaniach Think Tank „Biznesowe Bestsellery Dwudziestolecia” na lekturę najbardziej inspirującą polskich menedżerów znalazła się na liście „Top 20” jako jedyna polska pozycja.
Ta książka jest też szczególna, bo powstała na podstawie ponad dwudziestoletniej praktyki biznesowej i szkoleniowej. Dotyczy polskiej rzeczywistości i uwzględnia polską specyfikę.
Autorzy tej książki nie pouczają i nie dają „dobrych rad”, ale wskazują precyzyjne narzędzia i konkretne algorytmy działania, które mogą być użyteczne w codziennej pracy szefa i trudnych sytuacjach z podwładnymi.
Trzecie wydanie zostało poszerzone o narzędzia budowania współpracy, której brak jest poważnym problemem rozwojowym wielu zespołów, firm i organizacji w Polsce.
Psychologia szefa. Szef to zawód Wojciecha Hamana i Jerzego Guta jest wyrazem ich szczególnego uznania dla polskich menedżerów.
Szefie, ta książka przyda Ci się, jeżeli:
- masz kłopoty z przekazywaniem trudnych decyzji;
- denerwuje Cię i osłabia narzekanie i marudzenie podwładnych;
- potrzebujesz więcej narzędzi do motywowania pracowników i budowania postawy odpowiedzialności;
- wyrosłeś z zespołu swoich kolegów i trudno Ci się pogodzić z samotnością w roli szefa;
- chcesz zainwestować w budowanie współpracy w swoim zespole.
Kliknij, żeby powiększyć obrazek:
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Nowość Promocja
Kto z nas pamięta, kiedy po raz ostatni użył dyskietki komputerowej albo discmana? Życie składa się z ciągu doświadczeń, tymczasem zwykle nie doceniamy chwili, tzw. tu i teraz, i nie jesteśmy w niej prawdziwie obecni. Czas płynie, a my często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że jakaś era naszego życia się zakończyła. Dlaczego? Ponieważ nic szczególnego się wtedy nie wydarzyło, a tym samym nie byliśmy w pełni świadomi naszej decyzji ani jej nie zarejestrowaliśmy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(31,99 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
50.56 zł
79.00 zł (-36%) -
Nowość Promocja
To już szóste, zaktualizowane wydanie kompleksowego wprowadzenia do zagadnień ryzyka biznesowego i organizacyjnego. Treść książki jest w pełni zgodna z normą ISO 31000 i ze strukturą ramową COSO ERM. Omówiono tu kluczowe zasady zarządzania ryzykiem (zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w projektach) i planowania ciągłości działania, dokonano też przeglądu międzynarodowych standardów w tym zakresie. To wydanie uwzględnia również takie zagadnienia jak ryzyko cybernetyczne, wysoce nieprawdopodobne zdarzenia o wielkim wpływie i ryzyko zmian klimatycznych. Zawiera ponadto omówienie kwestii kultury ryzyka i apetytu na ryzyko, a także zagrożeń występujących w łańcuchu dostaw i tematyki sprawozdawczości w zakresie ryzyka. Poszczególne aspekty zostały zilustrowane rysunkami, schematami, wykresami, tabelami i podsumowaniami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
63.36 zł
99.00 zł (-36%) -
Promocja
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym. Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrod- ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
48.63 zł
64.90 zł (-25%) -
Spędź 2025 rok z kalendarzem dra Mateusza Grzesiaka, psychologa i wykładowcy akademickiego, który miesiąc po miesiącu będzie Cię wspierał w procesie przemiany najważniejszych obszarów Twojego życia! Pracuj nad nimi przez 365 dni, inspirując się cytatami, ucząc się teorii i wykonując praktyczne ćwiczenia przygotowane dla Ciebie przez autora tego rozwojowego kalendarza-planera.
- Druk pkt
Czasowo niedostępna
-
Nie bez powodu naukowcy umieścili manipulatorów w tzw. Mrocznej triadzie, w towarzystwie psychopatów i narcyzów. Uznano bowiem, że ich działalność zajmuje wysokie miejsce na makabrycznym podium najbardziej szkodliwych społecznie. To w wyniku ich manipulacji tracimy poczucie własnej wartości, dajemy się porwać poczuciu winy czy z każdym dniem takich interakcji stajemy się coraz to bardziej uwikłani w układ, z którego tak trudno jest się wyzwolić. To również przez nich tracimy wiarę w siebie, obniża się nasza sprawczość i kreatywność, a po motywacji do czegokolwiek z czasem nie zostaje już ani śladu. A mimo to wciąż dajemy się im omotać — czasem nieświadomie, a czasem celowo odpuszczając przysłowiowe „kopanie się z koniem”. Wtedy to manipulatorzy wygrywają, zamieniając nasze życie — tak zawodowe, jak rodzinne — w koszmar.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Autorem poradnika, który trzymasz w ręku, jest człowiek profesjonalnie zajmujący się tematyką uczenia się. Metody skutecznego nauczania to jego pasja i praca - gromadzi je od trzydziestu lat, testuje na sobie i uczy korzystania z nich osoby w różnym wieku. Najskuteczniejsze z nich zebrał w tej książce po to, by i Tobie umożliwić zastosowanie metod, dzięki którym przyswoisz niezbędną wiedzę szybciej, przyjemniej i skuteczniej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz, dlaczego zalecane dziś rozwiązania i tak zwane dobre praktyki skutkują pogłębieniem frustracji marginalizowanych osób i sprawiają, że intencje liderów są odbierane jako nieszczere. Dowiesz się również, jak przygotować konkretny plan działania, który uwzględni postulaty DEI i będzie skuteczny również w trudnych realiach funkcjonującego przedsiębiorstwa. Przewodnik prezentuje pragmatyczne podejście do DEI, oparte na wynikach badań nad przeprowadzaniem zmian w organizacji, a także na wnikliwych spostrzeżeniach płynących z doświadczeń w pracy oddolnej i odgórnej. Poprzez kompleksowe omówienie sprawdzonych technik wytyczy rozsądną drogę postępowania dla każdego, kto chce się stać skutecznym praktykiem, rzecznikiem i liderem DEI. Niczego więcej nie trzeba, aby przemienić jednostkowe i oderwane od siebie inicjatywy w prawdziwą, systemową zmianę!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
Dzięki tej książce poznasz szereg technik, które pozwolą Ci szybko i skutecznie poradzić sobie z każdą trudnością i nagłym kryzysem. Dowiesz się, jak zachować spokój i przejąć kontrolę nad problemem. Nauczysz się odpowiedniej metody komunikowania, a ta umiejętność doda Ci pewności siebie. Opanujesz własne wewnętrzne rezerwy energii i siły, co przy koncentracji na kluczowych obszarach problemu pozwoli Ci wyeliminować przeszkody i odnieść błyskotliwe zwycięstwo. To rzecz napisana w swobodnym, bezpośrednim stylu, a każdy rozdział zawiera mnóstwo konkretnych wskazówek i porad ― znakomita pomoc w nauce skutecznego reagowania i inspiracja, by się rozwijać, a w efekcie zwiększyć poziom swojej sprawczości i dojrzałości. I któregoś dnia zatriumfować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
28.74 zł
44.90 zł (-36%)
O autorach książki
Jerzy Gut (rocznik 1955) jest współwłaścielem firmy szkoleniowej Kontrakt OSH. Specjalizuje się w pracy dla wyższej i najwyższej kadry kierowniczej, pomocy przy rozwiązywaniu konfliktów i problemów wewnątrz firm, coachingu handlowego i szefowskiego oraz coachingu indywidualnego dla menedżerów.
Twórca oryginalnych, autorskich standardów: handlowych, szefowskich i negocjacyjnych. Założyciel Polskiej Szkoły Trenerów Biznesu, Polskiej Szkoły Coachingu Kontrakt orazOśrodka Negocjacji Kontrakt. Autor poradników biznesowych i filmów szkoleniowych oraz metody coachingu narzędziowego. Inicjator realnych negocjacji wewnątrz firm i wdrożeń systemów coachingowych.
Wojciech Haman (rocznik 1954) jest właścielem firmy szkoleniowej Kontrakt OSH. Specjalizuje się w szkoleniach dla szefów z zakresu psychologii zarządzania i psychologii sprzedaży, wdrażania porcedur coachingowych i rekrutacyjnych, indywidualnym coachingu dla Wyższej Kadry Kierowniczej, pomocy w rozwiązywaniu realnych konfliktów wewnątrz firm.
Twórca oryginalnych, autorskich standardów: handlowych, szefowskich i negocjacyjnych. Założyciel Polskiej Szkoły Trenerów Biznesu, Polskiej Szkoły Coachingu Kontrakt orazOśrodka Negocjacji Kontrakt. Autor poradników biznesowych i filmów szkoleniowych oraz metody coachingu narzędziowego. Inicjator realnych negocjacji wewnątrz firm i wdrożeń systemów coachingowych.
Jerzy Gut, Wojciech Haman - pozostałe książki
-
Promocja
Autorzy tej interesującej i pełnej anegdot książki podpowiadają, jak unikać takich zagrożeń, oraz przypominają, jakie są prawdziwe źródła trudnych dla szefa zachowań jego zespołu. Przedstawiają również konkretne narzędzia i techniki działania, których szef może użyć, aby wykorzystać potencjał zespołu oraz stawiać adekwatne wymagania w każdej fazie rozwoju grupy pracowników.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
49.28 zł
77.00 zł (-36%) -
Promocja
Ta książka jest szczególna na naszym rynku, bo jej dwa wcześniejsze wydania sprzedały się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy, co w polskich warunkach jest niezwykle dobrym wynikiem dla poradnika biznesowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3
- Audiobook CD pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
63.36 zł
99.00 zł (-36%) -
Promocja
Ta książka jest drugą częścią cyklu "Psychologia szefa". Pierwsza część "Szef to zawód" jest obecna na rynku od dziesięciu lat i sprzedała się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy. Wojciech Haman i Jerzy Gut w obu książkach konsekwentnie proponują konkretne narzędzia, które zapewniają skuteczne działanie, i pokazują, jak można pomagać innym bez mądrzenia się i oceniania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł (-36%) -
Ta książka nie jest teoretycznym ględzeniem, ani zbiorem pouczeń i przechwałek. Daje możliwość głębszej refleksji, ale jednocześnie pokazuje, jak można konkretnie działać, aby chronić specyficzne dla każdego szefa interesy i wartości. Psychologia szefa pomaga zrozumieć i zastosować zapomniane mechanizmy psychologiczne,ale z uwzględnieniem specyfiki polskich szefów i polskich podwładnych, zawiera wiele konkretnych narzędzi, sposobów i bezpiecznych algorytmów działania, które pozwalają skutecznie i mądrze rozwiązywać najtrudniejsze sytuacje z podwładnymi.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Zestaw multimedialny Psychologia szefa jest efektem kilkunastoletnich doświadczeń właścicieli, trenerów oraz klientów Grupy Szkoleniowej Kontrakt -- OSH i stanowi rozszerzenie znanej i popularnej książki pod tym samym tytułem. Zakres zestawu wykracza jednak bardzo mocno poza tematykę książki, na którą składają się między innymi takie zagadnienia, jak: rozważania o roli szefa, komunikowanie trudnych decyzji, ustalanie zasad współpracy w zespole, egzekwowanie decyzji i motywowanie, radzenie sobie z konfliktami oraz kryzysami.
- Druk pkt
Niedostępna
-
W kontakcie z podwładnymi codziennie spotykamy się z sytuacjami, które nas stresują. Musimy podejmować trudne decyzje, egzekwować wykonanie poleceń, oceniać pracowników, karać i nagradzać, rozwiązywać konflikty, motywować. Kiedy działamy pod wpływem silnego stresu, to zazwyczaj rozwiązujemy trudne sprawy w sposób mało dla nas korzystny, jakby emocje odbierały nam rozsądek i możliwość racjonalnego myślenia.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Promocja
We decided to translate Boss Psychology (Psychologia Szefa) into English. This book is very popular within Polish managers. We’ve sold over 50 thousand copies and it is still very popular. Our readers emphasize that one of the advantages of the book is fact that it is adapted to the specifics of the Polish market. We thought that these particularit- Druk pkt
(112,50 zł najniższa cena z 30 dni)
W przygotowaniu
Powiadom mnie, gdy książka będzie dostępna -
Promocja
Ta książka to praktyczny poradnik dla osób, które z racji swojego zawodu, funkcji lub sytuacji życiowej mają często do czynienia z konfliktami, a także dla tych, które muszą negocjować. Znajdziesz w niej konkretne i użyteczne sposoby budowania dobrego kontaktu i zachęcania do współpracy, przeciwstawiania się presji i manipulacji oraz skutecznego negocjowania, dającego satysfakcję obu stronom konfliktu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Promocja
Książka ta została napisana dla tych, którzy poszukują większej satysfakcji w roli handlowca, szanują swój zawód i chcą być profesjonalistami. Jest to praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy obsługują klienta i sprzedają produkty swojej firmy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł (-36%) -
Handlowanie to sztuka, której opanowanie zapewnia sukces. Pozornie niewinne rozmowy z klientami i kontrahentami tak naprawdę są polem bitwy na argumenty, którą Ty możesz zwyciężyć. Sam zdecyduj czy chcesz. Jeśli tak -- sięgnij po profesjonalne, użyteczne narzędzia handlowe i windykacyjne, które pomogą Ci osiągać zdumiewające efekty w Twojej pracy.
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Promocja
Sprawdzone podejście handlowe Jeffreya okazuje się jeszcze skuteczniejsze w relacjach z dzisiejszym klientem. Nowe wydanie Biblii handlowca przedstawia sprzedaż w nieco szerszym kontekście, wzbogaca dotychczasowe klasyczne ujęcie o elementy odzwierciedlające współczesne realia biznesowe, ekonomiczne i konsumenckie (zarówno te tradycyjne, jak i internetowe). To kompleksowy przewodnik po nawiązywaniu kontaktów, umawianiu spotkań, finalizowaniu transakcji i zarabianiu pieniędzy. Traktuje o lojalności, relacjach, rekomendacjach i poleceniach — o prawdziwych transakcjach, prawdziwej wartości i prawdziwych zyskach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
56.96 zł
89.00 zł (-36%) -
Promocja
Zastosuj ponadczasową, wciąż aktualną wiedzę Carnegiego, a prędko odkryjesz niezwykłą moc zaufania i szczerych relacji. Dziś ludzie bardzo potrzebują prawdziwego kontaktu, interakcji, które odwołują się do wspólnoty, a nie do tego, co mogą oni od siebie uzyskać. Przekonaj się, że możliwość nawiązania kontaktu masz niemal zawsze i wszędzie, ale to, jak z niej skorzystasz, zależy od Twojego nastawienia i świadomości. Musisz też posiadać pewne umiejętności, aby dotrzeć do drugiej osoby. W książce znajdziesz dawkę solidnej wiedzy, ale przede wszystkim mnóstwo wskazówek, porad i zasad. Weź je sobie do serca i stosuj, a zyskasz skuteczne narzędzia do poprawy relacji z innymi ludźmi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.36 zł
49.00 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystąpienie nadal wzbudza nie lada zainteresowanie ― co minutę odtwarzają je dwie osoby. Większość oglądających do niego wraca i słucha wykładu ponownie. I znów. Za każdym razem znajdują w nim dla siebie coś nowego. Dowiadują się, dlaczego warto mieć marzenia i je spełniać. I że potrzebna jest odwaga ― wypadkowa zaufania do siebie, ryzyka, decyzji i zaangażowania. Gdy do odwagi i marzeń dodamy dążenie do sukcesu, pasję i pracę, przed naszymi oczami pojawi się pełny obraz. Pełna MOC możliwości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Promocja
Skoro jesteś szefem, to z pewnością wiesz, że jednym z największych wyzwań, z jakimi przychodzi się zmagać każdemu, kto kieruje ludźmi, jest ich odpowiednie motywowanie. Jak dodać im skrzydeł? Jak im pomóc i tak nimi pokierować, by w pracy stawali się najlepszą wersją siebie? By chcieli współpracować dla dobra firmy, realizowanych przez siebie zadań i... siebie samych? Efektywna praca daje wiele satysfakcji, niejednokrotnie również w postaci dodatkowych premii, co zawsze i każdego cieszy... Dlaczego zatem tak często jest odwrotnie? Dlaczego ludzie szybko tracą zapał i pracują na pół gwizdka? Czy menedżer z odpowiednim podejściem do ludzi jest w stanie to zmienić?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów. Wydanie 3 rozszerzone
Anna Niemczyk, Andrzej Niemczyk, Jan Mądry, ilustracje Michał Wręga
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł (-36%) -
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrzebnym bagażem emocji. Albo technicznie, albo ideologicznie. Albo pokłada się w Blockchainie nadzieję na uratowanie społeczeństwa przed pazernymi na kasę bankierami, albo pokazuje się go jako narzędzie do budowania znienawidzonych przez banki centralne kryptowalut. Który obraz ma więcej wspólnego z rzeczywistością?
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski, doświadczony trener negocjacji, mediator, ekspert w zakresie zarządzania i sprzedaży. Dzięki temu podręcznikowi nie tylko zrozumiesz psychologiczne podstawy negocjacji, ale także nauczysz się korzystać ze zdobytej wiedzy tak, by procesy psychiczne zachodzące w umyśle Twojego negocjacyjnego partnera działały zawsze na Twoją korzyść.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
28.74 zł
44.90 zł (-36%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowiesz się również, w jaki sposób zapobiegać występowaniu problemów zespołowych. Przekonasz się, że proste narzędzia mogą ułatwić osiąganie synergii dzięki nakierowaniu zachowań zespołu na właściwe tory. Bardzo istotnymi tematami są proces zespołowy i klimat psychologiczny. Zła atmosfera w zespole powoduje, że problemy narastają, a czasem przeradzają się w porażki. Z drugiej strony stworzenie psychologicznego bezpieczeństwa może się wydawać niezwykle trudne dla liderów pozostających pod presją osiągania wyników. W poradniku opisano proste narzędzia umożliwiające zarządzanie obydwoma tymi aspektami.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
Niedostępna
-
Promocja
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i tak, że obiecujący projekt pochłania mnóstwo pieniędzy, czasu i energii, zanim w końcu staje się jasne, że oparto go na opiniach, a nie na faktach. Czy można jakoś uniknąć podobnych frustracji?- Druk
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
56.96 zł
89.00 zł (-36%) -
Sir Ernest Shackleton żył w ciekawych czasach. Przełom wieków XIX i XX zapisał się w dziejach Antarktydy jako era heroicznych odkryć polarnych. Największa lodowa pustynia świata skupiała narodowe i osobiste ambicje wielu podróżników i odkrywców. Śmiałkowie, na czele wieloosobowych ekspedycji, próbowali wytyczyć drogę na biegun południowy i poznać sekrety szóstego kontynentu. Niestety, Antarktyda pokonywała ich jednego po drugim. Statki polarników grzęzły w lodowych krach na wiele miesięcy, a załogi, głodne i wycieńczone, traciły ducha i życie. W 1914 roku kierująca się do Zatoki Vahsela wyprawa Endurance również nie zdołała dotrzeć do kontynentu. Utknęła w lodzie. Załoga uwięziona na Morzu Weddella stoczyła legendarny bój o przetrwanie. Wbrew przeciwnościom losu nikt nie zginął. Wszyscy wrócili do domu. Pytani po latach o tajemnicę sukcesu, odpowiadali krótko: Shackleton.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
-
Promocja
Ta książka ułatwi Ci zrozumienie zachowania człowieka i pozwoli na wykorzystanie zdobyczy inżynierii społecznej. Nauczysz się hakować ludzi i zaczniesz etycznie korzystać z tej supermocy. Wzmocnisz pewność siebie podczas nawiązywania kontaktów z ludźmi, będziesz umiejętnie używać mowy ciała i sygnałów niewerbalnych, świadomie kierować rozmową i wpływać na decyzje innych ludzi. Bez trudu zdemaskujesz manipulatorów i uchronisz się przed nimi. Dowiesz się, w jaki sposób odbierają Cię inni ludzie i jak się zachowywać, aby to wrażenie było lepsze. Znajdziesz tu również szereg cennych porad i wskazówek, a także interaktywne „misje” — ćwiczenia pozwalające przetestować zdobyte informacje i wyszlifować nowe umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%)
Ebooka "Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: opsychologii.pl Sebastian SzenrokRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Rok 2019 dobiegł końca. I tak, usiadłem, by napisać parę słów o mojej książce roku. Do głowy przychodziły mi różne pomysły na tytuł roku, różne książki. Przywoływałem w pamięci momenty wzruszeń podczas czytania, momenty, gdy wręcz szkliły mi się oczy. Momenty poruszenia, które trwało sekundy, godziny, czasem dni. Wracałem też do innych chwil, takich, kiedy przeczytane zdanie wywoływało „efekt wow”, po prostu bingo, bomba, brawo itd. Wiązały się z olśnieniem, kreatywnym połączeniem, odnalezieniem zależności, albo odpowiedzi na ważne pytanie. Przypominały mi się książki pełne inspiracji zawodowych, historii ludzkich, wiedzy o świecie. Miałem wielką ochotę podzielić się tymi momentami, postarać się opowiedzieć o nich, wytłumaczyć. Ale wtedy spojrzałem jeszcze raz na regały mojej biblioteczki i za chwilę na moje biurko. Na biurku kilka książek, między innymi ta – „Psychologia szefa – szef to zawód”. I wtedy pomyślałem, że w tym roku właściwie nie fair byłoby napisać o innej książce. Mimo, że nie powodowała w tym roku szybszego bicia serca i wzruszeń. Ale tyle razy miałem ją w tym roku w rękach i tyle razy pisałem o niej polecając ją moim Klientom, że to musiała być właśnie TA książka. „Psychologię szefa” pierwszy raz przeczytałem jakieś 5 lat temu, ale w tym roku w ramach mojej pracy coachingowej wracałem do niej wyjątkowo często. Tak się składa, że wiele aspektów mojej pracy coachingowej w tym roku wiązało się z rozwijaniem zdolności przywódczych managerów, wzmacnianiem relacyjnego stylu zarządzania, polepszaniem skuteczności grup projektowych, rozwijaniem umiejętności pracy zespołowej. Często polecałem ją do przeczytania moim Klientom, ale również często sam wracałem do niej przygotowując się do spotkań coachingowych. Tak często, że po prostu musiała stać się moją książką 2019 roku. „Psychologia szefa – szef to zawód”, to znakomity narzędziownik dla każdego managera. Książka napisana w bardzo przystępny sposób, przywołująca wiele sytuacji i przykładów zachowań. Mało w niej teoretyzowania a więcej wskazówek, jak konkretnie można się zachować w szczególnych sytuacjach. Można to wręcz nazwać opisem algorytmów działania w różnych, często stresujących okolicznościach. Jest rozdział nazwany „Exposé szefa”, przeczytanie którego z pewnością przyda się każdemu świeżo awansowanemu managerowi, a także osobie rozpoczynającej pracę z nowym zespołem, lub w nowej firmie. Obszernie opisane są trudne sytuacje konieczności karania pracowników, jak również, często jeszcze trudniejsze, momenty konieczności ich nagradzania. Bardzo cenny jest rozdział o tak zwanych trudnych decyzjach szefa. Mowa tu tak o ich podejmowaniu, jak i szczegółowo o sposobach ich przekazywania w odpowiedniej do sytuacji formie. Kolejny ciekawy i bardzo praktyczny rozdział zawiera zestaw psychologicznych narzędzi szefa, narzędzi i instrumentów pomocnych przy motywowaniu pracowników, negocjowaniu, stawianiu granic, prowadzeniu mediacji. Osobny rozdział autorzy poświęcili najtrudniejszej chyba sytuacji, z którą kiedyś spotyka się każdy szef – sytuacji komunikowania decyzji o zwolnieniu. Całość uchwycona bez nadęcia, w prosty sposób, logicznie, spójnie, treściwie i funkcjonalnie. Według mnie warto, by każdy manager, osoba zarządzająca ludźmi, przeczytała raz tę książkę, żeby nie powiedzieć, że raz w roku. Polecam. Szczególnie polecam również coachom pracującym z szefami nad rozwijaniem kompetencji managerskich, by dokładnie wiedzieli z jakimi problemami i sytuacjami każdy szef spotyka się na co dzień.
-
Recenzja: businessinsider.com.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jeżeli szef nie może awansować podwładnego lub sam pracownik tego nie chce, istnieją inne możliwości dawania satysfakcji zawodowej ludziom zasłużonym i wartościowym - piszą Wojciech Haman i Jerzy Gut w pierwszym tomie "Psychologii szefa. Szef to zawód". Tłumaczą tym samym, na czym polega awans poziomy w organizacji, czyli stworzenie specjalnej pozycji dla wyróżniającego się pracownika, które nie musi wiązać się od razu z zostaniem liderem czy kierownikiem. Wyróżniają trzy formy awansu poziomego: Pozycja coacha Pozycja trenera Pozycja specjalisty Pracownik coachem. Jak dzielić się wiedzą w firmie? Pierwsza z nich, to sposób na rozwiązanie problemu dzielenia się wiedzą i dobrymi praktykami w zespole. „Wyróżnieni pozycją coacha pracownicy odczuwają ludzką i zawodową satysfakcję. Firma naprawdę wykorzystuje ich talenty i doświadczenie, a przy okazji odpuszcza im nieco presję bycia trybikiem w bezdusznej machinie efektywności i targetów” - piszą. Podkreślają jednak, że uda się to wtedy, gdy coaching zostanie wpisany w zakres obowiązków pracownika i będzie on z niego rozliczany, jak z każdego innego zadania. Oczywiście, coach powinien mieć też satysfakcję finansową. Nie może w tej nowej, prestiżowej roli zarabiać gorzej niż poprzednio, tracąc na przykład prowizję - piszą Haman i Gut. Radzą, by nie pomijać też zewnętrznej otoczki dla nowej roli - odpowiednich wizytówek, certyfikatu coacha wewnętrznego poprzedzonego egzaminem, superwizji przez coacha z firmy zewnętrznej, gruntownych szkoleń. Trener - zadanie dla najbardziej doświadczonych Pozycja trenera z kolei to, zdaniem autorów, sposób na zatrzymanie w organizacji najbardziej doświadczonych pracowników, którym grozi wypalenie zawodowe, skutkujące szukaniem alternatywy na zewnątrz. Uważamy, że pracodawcy opłaca się rzucenie im nowego wyzwania. (…) dobry trener wewnętrzny to świetna inwestycja. Przez cały rok można mieć do dyspozycji szkoleniowca za stałą pensję, dużo niższą niż stawki firmy zewnętrznej - podkreślają. Faktem jest, że przygotowanie pracownika do tej roli wymaga szkolenia, które w wiarygodnej i prestiżowej szkole trenerów może kosztować kilkanaście tysięcy złotych. „A w zamian pracowników i kooperantów szkoli człowiek, który doskonale rozumie realia rynku, branży oraz firmy” - dodają. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania, według Hamana i Guta, jest stworzenie dodatkowych możliwości rozwoju nawet w firmie, w której trener na co dzień nie jest potrzebny. Podają przykłady organizacji, które umożliwiają awansowanym w ten sposób pracownikom prowadzenie szkoleń także na zewnątrz, a tym samym, także na dodatkowy zarobek. Specjalista. Kolejny krok w rozwoju Pozycja specjalisty to rozwiązanie dla tych, którzy mają wiedzę i doświadczenie, jednak niekoniecznie sprawdziliby się w roli coacha lub trenera. Gut i Haman proponują, by firmy stworzyły takim pracownikom warunki do systematycznego podnoszenia swoich umiejętności w sposób analogiczny do studiów podyplomowych. Zadaniem tego rodzaju edukacji jest dostarczenie, w systematyczny sposób, wiedzy i umiejętności przydatnych w realnej pracy. Kolejne etapy takich firmowych studiów powinny kończyć się prawdziwym egzaminem, po zdaniu którego pracownik otrzymuje prestiżowy certyfikat. Uzyskanie certyfikatu warto połączyć z wyraźnymi przywilejami (głównie pozafinansowymi), które budują pozycję pracownika, zwiększają jego niezależność i decyzyjność lub dają mu poczucie wyjątkowego traktowania” - czytamy.
-
Recenzja: arturjablonski.com Artur JabłońskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Polecanych książek ciąg dalszy :) Był czas, że unikałem polskiej literatury biznesowej. Zraziłem się. Większość pozycji była... no nie wiem, zbyt akademicka w tonie? Ostatnich kilka miesiecy z kolei robiłem sobie odwyk od literatury branżowej z powodu niskiego poziomu tytułów anglojęzycznych. Powiedzmy sobie szczerze: większość z nich wpada w schemat "50 stron zachwytów autora nad sobą, a potem 150 stron zgrabnego storytellingu i anegdotek, z przydatnymi radami do zsumowania na jednej kartce A4". I to właśnie rozczarowanie literaturą anglojęzyczną skierowało mnie na powrót do rodzimych tytułów. Pierwszy strzał okazał się doskonały. Gdybym miał wskazać jedną książkę, z której wyciągnąłem dla siebie najwięcej w ciągu ostatniego roku to byłaby to właśnie "Psychologia szefa. Szef to zawód". Dlaczego? Autorzy: - znają specyfikę polskiego rynku, rozumieją więc, jak zachowują się rodzimi pracownicy, - upchnęli maksymalną liczbę przydatnych przykładów i kejsów na rozsądnej liczbie stron, bez lania wody. Uważam, że to idealna lektura dla każdego, kto zarządza zespołem lub wkrótce ma taką rolę objąć. Jakość książki mierzę liczbą zdjęć, które robię stronom, do których chcę wrócić. W tym przypadku sfotografowałem chyba 1/4 całości.
-
Recenzja: Uważam Rze .Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dwa wcześniejsze wydania tej książki sprzedały się w Polsce w nakładzie ponad 40 tys. egzemplarzy. Jako jedyna polska pozycja się znalazła się na liście "Top 20" - badaniu prowadzonym przez Think Tank "Biznesowe Bestsellery Dwudziestolecia" na lekture najbardziej inspirującą polskich menedżerów.
Jest to w pełni zasłużony sukces. Niezwykle rzadko spotyka się tak użyteczny poradnik biznesowy, który w pełni zasługuje na swoje miano. Wiele podobnych pozycji zawiera wskazówki dotyczące nowoczesnego stylu zarządzania. Są one w mniejszym lub większym stopniu ogólne i prezentujące różne style przywództwa. Czytelnicy poszukujący recept zadają sobie pytanie: "Jak w praktyce zastosować tę wiedzę?". Gut i Haman na pisali jeden z najbardziej praktycznych podręczników dla liderów, jaki ukazał się na naszym rynku. Czytając go, odnosi się wrażenie, że autorzy uwzględnili niemal wszystkie aspekty zarządzania w polskich warunkach. Nie ma tu amerykańskiego idealizmu ani przeintelektualizowanych teorii. To czysta praktyka, poparta wiedzą psychologiczną i imponującym doświadczeniem autorów. Wszystkie przykłady przytaczane w książce są oparte na doświadczeniach polskich szefów i waścicieli firm. Dlatego też, słuchając audiobooka, od razu nasuwają się na myśl dziesiątki podobnych przykładów znanych z rzeczywistości każdego lidera. Dowiadujemy się, jak efektywnie motywować, budować autorytet, mobilizować, nagocjować z zespołem, prowadzić mediacje. Autorzy omawiają problem zwolnień w polskich warunkach, a także budowania lojalności w zespołach eksperckich. Pojawia się też wiele psychologicznych narzędzi do skutecznego zarządzania. W książce można też znaleźć sposób na to, jak przekuć narzekactwo i marudzenie w odpowiedzialnośći zaangażowanie A nawet: jak nagrodzić pracowników, gdy brakuje budżetu na premie i możliwości pionowego awansu. Po przeczytaniu lub przesłuchaniu książki odnosi się wrażenie, że poruszone zostały wszystkie problemy, z jakimi spotyka się polski szef w polskie rzeczywistości, z polską mentalnością (w każdym tego słowa znaczeniu). Polecam trzecie (rozszerzone) wydanie tej książki wszystkim liderom, którzy nie czytali jeszcze tej pozycji. Tym, którzy zachwycili się jej poprzednimi wydaniami, rekomendować jej nie trzeba. -
Recenzja: Sztukater.pl VyarRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wyobraź sobie taką sytuację: przychodzisz do pracy, a tam czeka na ciebie nawał zajęć, „pomocny" kolega miał zrobić część, ale zawalił, a potem poszedł na chorobowe, kierownik wstał lewą nogą i pokrzykuje na wszystkich naokoło i już wiesz, że dzień jest do... Inaczej. Przychodzisz do pracy, prawie się spóźniłeś, bo auto nawaliło, a na drodze korek, nie wyspałeś się, bo wczoraj siedziałeś do późna, a w domu też obowiązki, na miejscu widzisz pracowników snujących się bez celu i sensu, zamiast wziąć się za to, co powinni, a na upominanie reagują tępym oporem. Nie masz na to już sił i chyba zaraz wybuchniesz...
Czy któraś z tych sytuacji brzmi znajomo? Będąc z jednej strony, łatwo zapomnieć, że ta druga też jest człowiekiem - pracuje ciężko, stresuje się, ma problemy i też nie ma łatwo przy próbie dogadania się. W książkach z serii „Psychologia szefa" autorzy skupiają się na roli managera w warunkach polskich firm, z całym ich dobytkiem mentalnym i historycznym, co już z definicji wydaje się nie być łatwe. Miałam przyjemność otrzymać od portalu Sztukater książkę „Szef to zawód" i skonfrontować rady zawarte w niej z rzeczywistością, tak pod względem pozycji podwładnego, jak i osoby, która może nie zarządza stadkiem ludzi, ale już na pewno musi ich jakoś ogarniać.
Przede wszystkim, autorzy książki są ludźmi konkretnymi i takimi radzą być w kontaktach z podwładnymi. Bo nie jest przesadą stwierdzenie, że pierwsze wrażenie się liczy najbardziej, ale też nigdy nie jest za późno, by poprawić swoje relacje z pracownikami i przez to uczynić współpracę skuteczniejszą – robi się to w końcu dla wspólnego dobra. Od czego więc zacząć? Od ustalenia jasnych warunków – wymagań, granic, rzeczy, za które ludzie będą nagradzani i tych, które tolerowane nie będą. Od razu, na wstępie, oficjalnie, uroczyście... ale i bez zbędnego patosu, i rozwlekania przemowy, by pracownik wiedział, czego się od niego oczekuje, i czego mu nie wolno. I, może przede wszystkim, jakie działania i cechy będą mile widziane, i doceniane. Trudne? Może się wydawać, ale jak to zrobić, z dokładnymi wskazówkami i przykładami, dostosowanymi do różnych sytuacji, dowiemy się już z samej książki.
Ale nie wystarczy się określić – trzeba jeszcze konsekwentnie wymagać respektowania ustalonych przez siebie zasad. I nie bać się karać, zwalniać, a co najważniejsze – nie wdawać się w zbędne dyskusje. Tą część przejdziemy niejako podwójnie – widokiem z perspektywy szefa o charakterze bardziej otwartym, emocjonalnym, oraz tego zdystansowanego, i, zdawałoby się, zimnego człowieka. Każdy z tych typów bowiem charakteryzuje się własnym spektrum zachowań, a także swoistym wachlarzem możliwych do popełnienia błędów. Nie ma zmiłuj – autorzy nie zostawiają na obu suchej nitki, wytykając wszystko – ale i mówiąc, jak zrobić czy powiedzieć rzecz tak, by nie działać wbrew sobie, ale i nie wyjść na „korpo-robota" nastawionego jedynie na zysk.
Dla mnie najciekawszą częścią poradnika był opis popełnianych najczęściej błędów, który właśnie z czystą beztroską odniosłam do otoczenia, w którym spędzam średnio osiem godzin dziennie, zauważając z rozbawieniem niemal każdy z nich. Dwie postawy najbardziej rzucają się w oczy – brak jasno określonych wymagań i reguł gry (za to kary dotkliwe – to jedna grupa), oraz podejście do podwładnych, które można określić jako rodzicielskie (druga, pobłażliwa, bardziej lubiana, ale i mniej efektywna). Obie w rezultacie sporo tracą na autorytecie i skuteczności w działaniu, z jednej strony pozbawiając się szacunku przez sianie strachu i niepewności, a z drugiej – przez moralizatorstwo i brak stanowczości. Z kolei odnosząc całą sprawę do siebie, zdecydowanie musiałam przyporządkować własną osobę do tej drugiej grupy, ze zdumieniem obserwując pewne charakterystyczne, odruchowe zachowania.
Z mojego punktu widzenia książka pokazuje pracę szefa od ciekawej strony – i porusza tematy trudne, przechodząc przez nie w sposób pewny i z pełnym profesjonalizmem. Sprawdzi się doskonale w przypadku młodych ludzi zaczynających pracę na tym stanowisku, ale i tych, którzy pozycję szefa dostali, startując z szeregów zwykłych pracowników i teraz mają zarządzać dotychczasowymi kolegami, czy wchodzą w zupełnie obce środowisko na miejsce innej osoby. Każdy z nich musi się zmierzyć z ludzkim dystansem i często podejściem z góry negatywnym, i w tym podręczniku – bo można go nazwać wręcz podręcznikiem do nauki zawodu – znajdą jasne, konkretne wskazówki, jak się zachować i czego unikać. Wszystko to z odniesieniem do warunków polskich i polskiej mentalności – zawodowych narzekaczy. A to dopiero wyzwanie dla szefa! -
Recenzja: Miesięcznik Benefit 03/2015Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ta książka jest szczególna, bo w badaniach Think Tank „Biznesowe Bestsellery Dwudziestolecia" na lekturę najbardziej inspirującą polskich menedżerów znalazła się na liście „Top 20" jako jedyna polska pozycja. Trzecie wydanie zostało poszerzone o narzędzia budowania współpracy, której brak jest poważnym problemem rozwojowym wielu zespołów, firm i organizacji w Polsce.
-
Recenzja: CIO Magazyn Dyrektorów IT Danuta Sass, Redaktor CIO Magazynu Dyrektorów ITRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jesteś szefem? Pamiętaj o kamizelce ratunkowej
Wiele mówi się i pisze na temat sposobu działania menedżera. Problem w tym, że zazwyczaj wszelkie poradniki opierają się na wzorcach z innych krajów. W Polsce zaś ta funkcja narodziła się niedawno, bo po 1989 r., nie ma więc długiej tradycji, co więcej, jest to pierwsze pokolenie nowoczesnych menedżerów.
Wojciech Haman i Jerzy Gut, autorzy III już rozszerzonego wydania książki „Szef to zawód”, od lat zgłębiają tematykę zarządzania. Ci doświadczeni psychologowie prowadzą treningi psychologiczne i psychoterapię, zajmują się coachingiem, szkolą wyższą kadrę kierowniczą z zakresu umiejętności szefowskich i rozwiązywania problemów, wspierają negocjacje i rozwiązywanie konfliktów w firmach. Ich książka, mimo że zawiera uniwersalne wskazówki, to poradnik opierający się na polskich realiach i pisany dla polskich menedżerów.
Poszczególne rozdziały prowadzą krok po kroku po meandrach zarządzania, bazując na sytuacjach, z którymi każdy szef musi zmierzyć się na co dzień. Warto zatem najpierw przeczytać całość, a potem sięgać po nią w konkretnych przypadkach – np. przed wygłoszeniem exposé, prowadząc negocjacje i mediacje, mierząc się z „narzekaczami”, stojąc w obliczu zwolnień ludzi, kiedy menedżer musi wiedzieć, „jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem, aby chronić interesy szefa i firmy”, umieć budować współpracę i zaufanie w zespole oraz w organizacji. Książka zawiera także sposoby motywowania podwładnych i wiązania najlepszych pracowników z firmą.
Co oznacza pojęcie „standard szefowski”? Jak piszą autorzy: „to jasny algorytm działania, rozpisany na odpowiednie kroki i proste zdania, przeznaczony do użycia w konkretnej sytuacji z pracownikiem”. Sami zaś nazywają te standardy „kamizelkami ratunkowymi”. -
Recenzja: Wojownik Pokoju Łukasz ChrzanowskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Każdego dnia jesteś szefem dla ludzi którzy Cię otaczają. Rodzina, pracownicy, znajomi podlegają Tobie czy chcą tego czy nie. Jeśli nie wierzysz sprawdźmy to! Czy zdarzyło Ci się poprosić kogoś o wyrzucenie śmieci, pozmywanie naczyń albo jakąkolwiek przysługę? Jeśli tak więc, że mogłeś to zrobić na kilka sposób. Mogłeś to zrobić jak rasowy dyktator zagrozić sankcjami karnymi w razie odmowy, mogłeś to zrobić na matkę Teresę, licząc na czyjeś dobre serce, mogłeś też wyrzutami sumienia doprowadzić kogoś do wyrzucenia śmieci. Jeśli spojrzysz na to szerzej już poproszenie o wyrzucenie śmieci sprawia problem! a co mówić o zachęceniu dziecka do nauki, zmotywowania pracownika do cięższej pracy czy zmotywowanie samego siebie do realizowania wyznaczonego celu.
WIĘC JAKIM BYĆ SZEFEM?
Możesz zastraszać dzieci, pracowników, rodzinę by wykonywali Twoje polecenia ale oni przywykną do strachu i będą testować Twoją wytrzymałość do granic możliwości. Wtedy przegrasz Ty i otoczenie w imię zasady lepiej umrzeć na wyprostowanych nogach, niż żyć na zgiętych kolanach. Możesz także zachęcać nagrodami i błagać by ludzie skończyli na palcu a nie chcieli całej ręki. Jest też trzecie wyjście, moim zdaniem najlepsze, można nauczyć się słuchać otaczających nas ludzi, dotrzeć do ich prawdziwych potrzeb i zaspokoić je. Wydaję się proste ale tak nie jest. Amerykańscy naukowcy udowodnili, że gdyby ludzie posiadali parę parę ust, uszy straciły by racje bytu. Gdyż nikt by nie słuchał a wyłącznie mówił.
DLA KOGO KSIĄŻKA
Dla rodziców, gdyż to oni są najważniejszym ogniwem w wychowaniu dziecka. I ich wiedzy, intuicji, doświadczenia nic nie zastąpi, ale książka może je wzbogacić. Dla szefów i managerów gdyż to głównie do nich lektura jest skierowana i jeśli nie staniesz się liderem dla swoich pracowników, ludzie zrobią wszystko by Ci utrudnić prace. Jeśli pracujesz w biznesie MLM to pamiętaj ludzie, którzy są niżej niż Ty w strukturze muszą czuć, że jesteś liderem i szefem z krwi i kości inaczej odpuszczą sobie prace w tym zawodzie. Jeśli przeczytasz i wykorzystasz wiedzę do budowania swojego biznesu MLM to jestem pewny, że szybciej osiągniesz swój sukces. Dla szkoleniowców, którzy chcą poszerzyć zakres swoich szkoleń. Książka dostarczy potrzebnej wiedzy oraz ćwiczeń potrzebnych do przeprowadzenia szkolenia.
MAŁE EQPOZITO
Spójrz na relację jakie ludzie tworzą. Większość osób nie potrafi wychodzić z konfliktu, powstaje kłótnia i ludzie zamiast ustalić jaka jest prawda. Zaczynają batalie kto kogo przegada a nie kto ma rację. Jeśli spojrzysz na relację rodziców z dziećmi to wyjdzie, że większość stosuje wyłącznie model nagród i kar. Nie mówię, że jest to złe anił. Bo to Ty jesteś królem swojego życia i wiesz jakie w nim piastujesz stanowisko. Wiesz jaki jest regulamin Twojego państwa, jednak w tym momencie do wrót Twojego zamku puka armia i Ty decydujesz czy chcesz wzmocnić zamek, czy nie ma sensu.
CZEGO NAUCZYSZ SIĘ Z KSIĄŻKI
Odkryjesz jakie błędy popełniają pracodawcy, dowiesz się kiedy być szefem a kiedy liderem. Nauczysz się jak motywować i zwalniać pracowników, jak odkrywać potrzeby ludzi i jak je zaspokajać. Dostaniesz też gotowy zestaw mini narzędzi coachingowych potrzebnych w pracy szefa. Książka obfituje w praktyczne przykłady dlatego każdy znajdzie coś dla siebie.
MOJA OPINIA
Książkę czyta się jak dobrą powieść mimo że jest poradnikiem specjalistycznym. Autorzy są praktykami z 20 letnim stażem dlatego ich narzędzia są skuteczne, a publikacja jest wypełniona wyłącznie opowieściami z ich pracy i przemyślenia autorów książki dają dużo do myślenia. Dla mnie stanowi to ogromny plus, gdyż nie lubię słuchać ludzi, którzy mówią o czyimś sukcesie albo doświadczeniu a sobie dopisują te wydarzenie. Po przeczytaniu jej nie staniesz się drugim Jobsem ale poziom Twojej wiedzy na temat szefostwa będzie większy niż u 89% szefów w Polsce. W skali od 1 do 90 daję 86.
Szczegóły książki
- Czas trwania:
- 6 godz. 4 min.
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-289-0697-6, 9788328906976
- Data wydania książki drukowanej :
- 2014-12-21
- ISBN :
- 978-83-283-1842-7, 9788328318427
- Data wydania :
- 2015-05-07
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 36336
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Twoja kariera
Kompetencje osobiste
Zarządzanie
Zasoby ludzkie (HR)
Przywództwo
Coaching
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Jak wygłosić exposé? (25)
- Sankcje i dolegliwości, których możesz użyć do karania podwładnych (43)
- Pułapki podczas karania. Dziecko - Rodzic - Dorosły (45)
- Algorytm karania (51)
- Nasze uwagi do karania (61)
- Nagrody, czyli różne sposoby doceniania i wyróżniania pracowników (68)
- Kłopoty szefa podczas nagradzania (75)
- Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym (79)
- Uwagi do nagradzania (83)
- Jak przekazywać trudne decyzje? (93)
- Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu (143)
- Od marudzenia do odpowiedzialności. Algorytm rozmowy z "narzekaczem" (197)
- Algorytm mediacji szefowskiej (221)
- Samotność szefa (227)
- Motywowanie podwładnych (229)
- Wiedza i umiejętności szefa (233)
- Doskonalenie relacji szef - podwładni (253)
- Budowanie awansu poziomego (257)
- Dbanie o rozwój osobisty pracownika (263)
- Próba zatrzymania dobrego pracownika (273)
- Jak rozstać się z dobrym pracownikiem, chroniąc interesy szefa i firmy? (279)
Rozdział 1. Szef to trudny zawód (9)
Rozdział 2. Exposé szefa (15)
Rozdział 3. Karanie (37)
Rozdział 4. Nagradzanie (65)
Rozdział 5. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa (89)
Rozdział 6. Model negocjacji nastawionych na współpracę (109)
Rozdział 7. Zestaw psychologicznych narzędzi szefa (119)
Rozdział 8. Zwalnianie pracowników (139)
Rozdział 9. Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywistości (159)
Rozdział 10. Od prośby do negocjacji (165)
Rozdział 11. Refleksje o prośbie i odpowiedzialności (179)
Rozdział 12. Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych? (189)
Rozdział 13. Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialności (207)
Rozdział 14. Szef jako mediator (213)
Rozdział 15. Refleksje na pożegnanie (223)
Rozdział 16. Nie mamy czego się wstydzić (237)
SUPLEMENT 2008
Nowe sposoby motywowania podwładnych i wiązania najlepszych pracowników z firmą (243)
Rozdział 17. Jak związać dobrego pracownika z firmą, kiedy awans pionowy nie jest możliwy? (247)
Rozdział 18. Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem, aby chronić interesy szefa i firmy? (269)
Zakończenie (285)
SUPLEMENT 2014
Jak budować współpracę i zaufanie w zespole oraz w firmie? (289)
NEGOCJACJE NASTAWIONE NA WSPÓŁPRACĘ (295)
Onepress - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że sukces, spełnienie marzeń i szczęśliwe życie jest dla każdego. By osiągnąć te cele, nie musisz czekać na przypadek, tajemniczą i ulotną inspirację ― możesz działać już teraz. Wystarczy wsłuchać się w siebie, zrozumieć swoją wewnętrzną moc i przejąć kontrolę nad własnym życiem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.14 zł
54.90 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%) -
Nowość Promocja
W tej książce znajdziesz podpowiedź, co zrobić, aby prawa szczęścia działały na Twoją korzyść. Zrozumiesz, że warto korzystać z ponadczasowej zasady przyczyny i skutku, wyznaczać właściwe cele i pogłębiać potrzebną wiedzę. Nauczysz się kształtować i ukierunkowywać nawyki, aby niemal bez wysiłku podążać w odpowiednim kierunku. Dowiesz się też, jak zwiększać swój osobisty magnetyzm i zaprzyjaźniać się z ludźmi, którzy pomogą Ci w osiąganiu zamierzonych celów. Szybko się przekonasz, jak niewiarygodnie wzrośnie Twoja efektywność. I jak to jest, kiedy inni ludzie nazywają Cię prawdziwym szczęściarzem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
56.96 zł
89.00 zł (-36%) -
Bestseller Nowość Promocja
To książka przeznaczona dla przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i specjalistów, którzy chcą poznać fundamentalną filozofię, jaka leży u podstaw skutecznych działań marketingowych na rynku B2B. Prowadzisz tego typu firmę i chcesz zacząć inwestować w marketing, by Twoja marka stała się rozpoznawalna i pomagała Ci pozyskać klientów? A może pierwszy raz w karierze zatrudniasz się w firmie B2B i zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
Termin „płynna nowoczesność”, który przypisuje się socjologowi i filozofowi Zygmuntowi Baumanowi, dobrze oddaje czasy, w jakich żyjemy ― z ich fragmentarycznością, epizodycznością i poczuciem niejednoznaczności. Biznesowym odpowiednikiem tego określenia jest świat VUCA. W nim nic nie jest pewne, żadna posada ani ścieżka kariery. Pracownicy powinni się nastawić na rzeczywistość ciągłej zmiany: zadań wykonywanych na danym stanowisku, stanowisk samych w sobie, a także branż, w których przyjdzie im zawodowo funkcjonować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
42.88 zł
67.00 zł (-36%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
31.94 zł
49.90 zł (-36%) -
Promocja
Wydaje Ci się, że masz znikomy wpływ na to, co Cię w życiu spotyka? Masz rację: wydaje Ci się! W rzeczywistości Twoja przyszłość zależy od Ciebie, od Twoich wyborów i Twoich decyzji. To, co osiągniesz w życiu, będzie wynikiem tego, co zrobisz, albo tego, czego nie zrobisz — codziennie, dzień po dniu, rok po roku. Jeśli więc wiesz, jakiej przyszłości dla siebie pragniesz, zacznij ją budować już dziś!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
37.76 zł
59.00 zł (-36%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: [email protected]
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone Jerzy Gut, Wojciech Haman (23) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(13)
(7)
(1)
(1)
(1)
(0)
więcej opinii