Psychologia szefa. Wydanie II

Psychologia szefa. Wydanie II

Autorzy: ,

Ocena:
   5.4/6  Opinie  (17)
Stron: 304
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
77,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 15,40 zł
61,60 zł 77,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
77,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
61,60 zł
77,00 zł

Książka została zaklasyfikowana do TOP20 książek, które ukształtowały polskich liderów! Więcej w artykule Pulsu Biznesu.


Ta książka nie jest teoretycznym ględzeniem, ani zbiorem pouczeń i przechwałek. Daje możliwość głębszej refleksji, ale jednocześnie pokazuje, jak można konkretnie działać, aby chronić specyficzne dla każdego szefa interesy i wartości. Psychologia szefa pomaga zrozumieć i zastosować zapomniane mechanizmy psychologiczne,ale z uwzględnieniem specyfiki polskich szefów i polskich podwładnych. Ta książka zawiera wiele konkretnych narzędzi, sposobów i bezpiecznych algorytmów działania, które pozwalają skutecznie i mądrze rozwiązywać najtrudniejsze sytuacje z podwładnymi.

Jeżeli uznasz, że szef to zawód - możesz doskonalić swoje umiejętności menedżerskie, niezależnie od wieku, branży i doświadczeń.

Drugie wydanie tej książki poszerzone jest o suplement, który odnosi się do aktualnego problemu większości szefów w Polsce: "Jak wiązać dobrego pracownika z firmą i budować jego prawdziwą lojalność?". Autorzy proponują rewolucyjne dla wielu decydentów pomysły i otwierają nową perspektywę w obszarze motywowania pracowników. A jeżeli to nie wystarczy - sprawdź, jak stanowczo można targować się z odchodzącym podwładnym.

Wojciech Haman i Jerzy Gut są autorami również dwóch innych książek: Docenić konflikt i Handlowanie to gra, które od połowy lat dziewięćdziesiątych są cenione i wykorzystywane przez praktyków negocjacji oraz polecane na wielu wyższych uczelniach. Książka Psychologia szefa. Szef to zawód została już sprzedana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy i wciąż może być inspiracją dla menedżerów oraz źródłem użytecznych rozwiązań w pracy z podwładnymi.

To polska ewangelia mądrego szefa. Bez naukowego zadęcia Gut z Hamanem odpowiadają, jak sobie radzić w roli szefa. Nie mądrzą się, piszą normalnym językiem. Ich recepty są często oczywiste. Ale im bardziej oczywiste, tym trudniej o nich pamiętać. Warto.
Stanisław Turnau
Dyrektor Segmentu Prasa Codzienna i Internet. AGORA SA

 

Wywiad z Wojciechem Hamanem >>

 

Patron medialny:

1. Szef to trudny zawód (9)

2. Exposé szefa (15)

  • Jak wygłosić exposé? (26)
    • Intencje szefa dotyczące jego exposé (26)
    • Minimalne granice szefa (28)
    • Maksymalne preferencje szefa (30)
    • Zakończenie exposé (31)
    • Przykładowe exposé szefa (32)
    • Uwagi i komentarze do szefowskiego exposé (34)

3. Karanie (37)

  • Sankcje i dolegliwości, których możesz użyć do karania podwładnych (42)
  • Pułapki podczas karania. Dziecko - Rodzic - Dorosły (44)
  • Algorytm karania (49)
    • Cel spotkania i ludzka twarz szefa (51)
    • Co podwładny zrobił? (51)
    • Na jakie koszty i konsekwencje pracownik naraził szefa? (52)
    • Jaką granicę z exposé naruszył podwładny? (52)
    • Wyznaczenie kary lub innej dolegliwości (53)
    • Dopuść karanego do głosu tylko jeden raz (54)
    • Propozycja pomocy, aby podwładny w przyszłości nie popełniał podobnych błędów (55)
    • Zapowiedź bardziej surowej sankcji w sytuacji recydywy (56)
    • Zalecenie naprawy błędu (56)
    • Wyraźne zakończenie spotkania (57)
  • Nasze uwagi do karania (58)

4. Nagradzanie (61)

  • Nagrody, czyli różne sposoby doceniania i wyróżniania pracowników (64)
    • Nagrody-symbole. Przynależność do elity (64)
    • Docenianie bliskich osób dobrego pracownika (65)
    • Nagrody dopasowane do potrzeb i zainteresowań pracownika (67)
    • Nie bój się mówić: "Dziękuję. Doceniam. Jestem wdzięczny" (68)
  • Kłopoty szefa podczas nagradzania (70)
  • Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym (73)
  • Uwagi do nagradzania (76)

5. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa (79)

  • Jak przekazywać trudne decyzje? (83)
    • Nazwanie celu spotkania (86)
    • Ludzka twarz szefa (86)
    • Jak dopasować ludzką twarz do osobowości szefa (Osobisty - Rzeczowy) (88)
    • Decyzja przekazana w odpowiedzialnej formie (89)
    • Krótkie, prawdziwe uzasadnienie decyzji (91)
    • Obrona własnej decyzji - zdarta płyta (92)
    • Zamknięcie spotkania dotyczącego decyzji szefa lub zaproszenie podwładnego do negocjacji nad sposobem wykonania decyzji (95)

6. Model negocjacji nastawionych na współpracę (97)

7. Zestaw psychologicznych narzędzi szefa (109)

  • "Zdarta płyta" (111)
  • Odsłanianie intencji szefa (112)
  • Informacja zwrotna (115)
  • Pytania i parafrazy. Narzędzia skutecznego słuchania (118)
    • Trudne pytania (118)
    • Parafraza potrzeb (120)
  • Sztuka odmawiania podwładnym, czyli szefowskie: "Nie" (124)
  • Stawianie granic (126)
  • Targowanie szefowskie. Sztuka ustępstw i dawania satysfakcji (128)

8. Zwalnianie pracowników (131)

  • Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu (136)
    • Ludzka twarz szefa, intencje, trudności i cel spotkania (136)
    • Decyzja o zwolnieniu, z krótkim uzasadnieniem (137)
    • Zdarta płyta, czyli ochrona decyzji (138)
    • Negocjacje dotyczące sposobu rozstania (140)
    • Targuj się, aby dać podwładnemu satysfakcję (143)

9. Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywistości (153)

10. Od prośby do negocjacji (159)

11. Refleksje o prośbie i odpowiedzialności (175)

12. Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych? (185)

  • Od marudzenia do odpowiedzialności. Algorytm rozmowy z "narzekaczem" (192)
    • Wysłuchanie osłabionego pracownika i odtruwanie go (192)
    • Pomoc w nazwaniu problemu pracownikowi, który narzeka i marudzi. Zaproszenie do współpracy (196)
    • Zgłuszanie zawziętego i niepoprawnego narzekacza, który zatruwa zespół (200)

13. Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialności (203)

14. Szef jako mediator (209)

  • Algorytm mediacji szefowskiej (218)

15. Refleksje na pożegnanie (221)

  • Samotność szefa (224)
  • Motywowanie podwładnych (226)
  • Wiedza i umiejętności szefa (230)

16. Nie mamy czego się wstydzić (233)

SUPLEMENT/2008: Nowe sposoby motywowania podwładnych i wiązania najlepszych pracowników z firmą (239)

17. Jak wiązać dobrego pracownika z firmą, kiedy awans pionowy nie jest możliwy? (243)

  • Doskonalenie relacji szef - podwładni (248)
  • Budowanie awansu poziomego (251)
    • Pozycja coacha (251)
    • Pozycja trenera (253)
    • Pozycja specjalisty (255)
  • Dbanie o rozwój osobisty pracownika (257)
    • Akceptuj i nie przeszkadzaj (258)
    • Jeżeli możesz, zainwestuj (259)
    • Jeżeli wierzysz - inspiruj (260)

18. Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem, aby chronić interesy szefa i firmy? (265)

  • Próba zatrzymania dobrego pracownika (268)
  • Jak rozstać się z dobrym pracownikiem, chroniąc interesy szefa i firmy? (274)

Zakończenie (281)

Informacje o szkoleniach (285)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Psychologia szefa. Wydanie II plus Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy plus Psychologia szefa 1. Szef to zawód. Wydanie III rozszerzone
Cena zestawu: 181,05 zł 213,00 zł
Oszczędzasz: 31,95 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Psychologia szefa. Wydanie II
6
(9)
5
(6)
4
(1)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 17

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Bibilia zarządzania - daję ją każdemu młodemu liderowi na początku kariery.
      Ocena : 6 

      Ocena : 6 

      Ocena : 6 

    Książka ta jest bardzo pomocna, rozwiązania problemów są aktualnie więc śmiało można z nich korzystać. Szczerze polecam.
      Ocena : 6 

    Doskonała pozycja dla wszystkich osób kierujących ludźmi. Upraszcza wiele trudnych szefowskich sytuacji, proponując gotowe "algorytmy" zachowań. Jednocześnie uczy pracy opartej na standardach, dzięki którym szef, który znajdzie się w trudnej dla siebie sytuacji (często stresującej), może zachować się w sposób przewidywalny dla siebie.
      Ocena : 6 

    Coś niesamowitego w przeciwieństwie do kolejnych, przegadanych o niczym podręczników amerykańskich. Czyta się wspaniale i jaka skuteczność.
      Ocena : 6 

    Książka wybitna, zdecydowanie jedna z najlepszych jakie czytałam w zakresie HR,
      Ocena : 6 

    książka wybitna, zdecydownaie jedna z najlepszych jakie czytałam w zakresie HR,
      Ocena : 6 

    Bardzo konkretna i pomocna, praktyczna książka.
      Ocena : 5 

    Pozycja przydatna osób pracujących na stanowisku kierowniczym.
      Ocena : 5 

    inspirująca
      Ocena : 5 

    Obowiązkowa pozycja dla wszystkich szefów. Jeśli jesteś coachem albo etycznie budujesz biznes MLM musisz ją mieć. A wiedzę wdrożyć natychmiast. Kolejna świetna książka autorów.
      Ocena : 5 

    Jedna z lepszych pozycji książek klasy business. Z czystym sumieniem polecam!
      Ocena : 5 

    Książka cenna i potrzebna, dobrze się czyta.
      Ocena : 5 

    Dobra, pomocna książka. Szkoda, że nie zawiera więcej praktycznych wiadomości z psychologii.
      Ocena : 4 

    Dobra książka, bardzo ludzka :) Brakuje jej trochę większej ilości przykładów, konkretnych sytuacji.
      Ocena : 3 

    Książka napisana jest w bezpośrednim stylu, czasem aż nazbyt prostym językiem. Na pewno czytelnik nie powinien mieć najmniejszych problemów z przyswojeniem i zastosowaniem w swojej pracy proponowanych w książce rozwiązań codziennych problemów kreowanego w książce szefa. Chciałbym jednak odnieść się do książki z perspektywy osoby pracującej w środowisku wysoko wykwalifikowanych pracowników branży IT. Niestety, rady podane przez autorów zarządzany zespól mogłyby częstokroć wprawić w zażenowanie, a szefa ośmieszyć. Do zaradzania osobami z działów rozwoju i badan proponowane metody zupełnie nie przystają. Autorzy w podawanych przykładach często posługują się handlowcami i pracownikami działów marketingu - być może warto zapoznać się z książka, gdy pracuje się w takim środowisku.
    płatności onepress.pl