Start-up po polsku. Jak założyć ...
Ocena:
   3.7/6  Opinie  (26)
Stron: 232
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Wydawca: Helion
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł
Książkę tę powinien przeczytać każdy młody przedsiębiorca. Zawiera ona solidne podstawy, które pomogą Ci rozpocząć działalność na rynku w warunkach dużej niepewności. I nie chodzi jedynie o branżę technologiczną. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem własnej firmy, jest to książka dla Ciebie. Pomoże Ci odpowiedzieć na pytania, czy, dlaczego i jak ją założyć oraz jak zadbać o jej rynkowe przetrwanie.
Paweł Tkaczyk,
autor książki Zakamarki marki
To absolutnie obowiązkowa pozycja dla kogoś, kto rusza w start-upową podróż. Kompendium początkującego przedsiębiorcy, obok którego nie powinieneś przejść obojętnie. Polecam wszystkim marzącym o własnym biznesie.
Przemysław Pająk,
redaktor naczelny Spider’s Web

Od zera do milionera - załóż i skutecznie rozwijaj własny e-biznes!

  • Dowiedz się, jak realizować swoje pomysły biznesowe
  • Naucz się zdobywać fundusze na rozwój przedsiębiorstwa
  • Poznaj skuteczne sposoby sprzedaży i zarządzania firmą
  • Odkryj najlepsze metody komunikacji z klientami

Chcesz założyć własny e-biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zawsze marzyłeś o własnej firmie, ale nie miałeś odwagi zrezygnować z bezpiecznego etatu? Masz doskonałe pomysły na działalność w sieci, ale jak dotąd coś ciągle przeszkadzało Ci je realizować? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, najwyższa pora zmienić coś w życiu! Załóż własną firmę, zdobądź fundusze na jej rozwój, przemyśl strategię działania i ruszaj do boju! Świat stoi przed Tobą otworem i być może już czeka na Twój produkt lub Twoją usługę!

Pierwszy krok już wykonałeś - udało Ci się znaleźć tę książkę. Teraz musisz już tylko zapoznać się z zawartą w niej wiedzą i zacząć wdrażać ją w życie! Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes to pozycja, która ułatwi Ci podjęcie najważniejszych decyzji dotyczących prowadzenia własnej działalności gospodarczej w internecie i pomoże ominąć przeszkody piętrzące się na drodze początkującego e-biznesmena. Dowiesz się z niej nie tylko, co robić, aby odnieść sukces, lecz również, czego zdecydowanie robić nie należy i jakie pomysły są z góry skazane na fiasko.

Nie czekaj, odważ się i zacznij działać!

  • Pomysł na skuteczny e-biznes
  • Tworzenie biznesplanu i pozyskiwanie środków
  • Wybór odpowiedniego typu działalności gospodarczej
  • Zarządzanie wizerunkiem i marką firmy
  • Dobór pracowników i zarządzanie kadrami
  • PR, komunikacja i marketing
  • Ciekawostki, studia przypadków i rady praktyków

Sukces jest w zasięgu ręki, czy jesteś gotów po niego sięgnąć?



Kamila Mikołajczyk jest prezesem agencji Brand Gravity oraz ekspertem w dziedzinie projektowania komunikacji i corporate identity. Na co dzień doradza firmom w planowaniu działań wizerunkowych, budowaniu świadomości marki oraz działaniach PR. Z wielkim zaangażowaniem współprowadzi i rozwija również projekt Porta Kal. Z zamiłowania personal shopperka i szkoleniowiec dress code’u w biznesie.

Dariusz Nawojczyk jest dyrektorem marketingu & PR w polskiej chmurze obliczeniowej Oktawave. Od ośmiu lat buduje strategie biznesowe oraz komunikacyjne dla branży usług IT w Polsce. Specjalista w zakresie teorii komunikacji i zarządzania marketingowego. Pasjonat nowych technologii i nowych mediów. Autor i project manager w kilkunastu polskich start-upach.


Patroni medialni:


Wstęp (9)

Rozdział 1. Pomysł i jego weryfikacja (13)

  • Dzień dobry, Kolumbie (13)
  • Dlaczego zakładam firmę? (14)
  • Kim jestem? (16)
  • Pomysł a rynek (18)
  • Dla nieprzekonanych (23)
  • Weryfikacja pomysłu (24)
  • Elementy biznesplanu (27)
  • Podsumowanie (32)
  • Case study: tubyliśmy.pl (33)
  • Case study: ŚwieżoPalona.pl (35)
  • Rady praktyków: Sara Blakely (37)
  • Rady praktyków: Janusz Żebrowski (39)

Rozdział 2. Źródła finansowania (41)

  • Kredyty i pożyczki (42)
  • Inwestor (44)
  • Fundusze inwestycyjne (45)
  • Venture capital (46)
  • Inkubatory przedsiębiorczości (51)
  • Anioły biznesu (53)
  • Fundusze europejskie (58)
  • Europejski Fundusz Społeczny i inni (61)
  • Jak zwiększyć swoje szanse na dofinansowanie? (64)
  • Jakie dokumenty dobrze jest gromadzić, gdy ubiegamy się o dofinansowanie? (65)
  • Sfera socjalnego otoczenia (65)
  • Podsumowanie (66)
  • Rady praktyków: Janusz Żebrowski (67)
  • Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (67)

Rozdział 3. Formalizacja przedsiębiorstwa (69)

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza (70)
  • Spółka cywilna (72)
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (72)
  • Spółka jawna, partnerska, komandytowa i komandytowo-akcyjna, czyli coś dla przedsiębiorców, którzy chcą działać na większą skalę (74)
  • Plusy i minusy form działalności prawnej dla start-upów (76)
  • Jednoosobowa działalność gospodarcza - zakładanie firmy krok po kroku (78)
  • Spółka cywilna - zakładanie firmy krok po kroku (81)
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - zakładanie firmy krok po kroku (82)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 4. Wizerunek, branding i naming (87)

  • Bez wizji i misji ani rusz (87)
  • Jak cię widzą, tak cię piszą (90)
  • Nazwa rzecz święta (95)
  • Jak zaprojektować logo? (97)
  • Pracownik, nasz bohater (100)
  • Twarz firmy w internecie (100)
  • Materiały marketingowe (102)
  • Podsumowanie (105)
  • Case study: YouThink.pl (106)
  • Case study: Nextur.pl (107)
  • Rady praktyków: Janusz Żebrowski (109)
  • Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (110)

Rozdział 5. Zasoby ludzkie (111)

  • Wszystko sami? (111)
  • Bez pasji ani rusz (113)
  • Gdzie szukać ludzi? (114)
  • Odpowiedni człowiek, czyli kto? (116)
  • Odpowiedni pracownik, czyli kto? (119)
  • Motywacja - rzecz ważna (125)
  • Budowanie zespołu (126)
  • Warto się szkolić (128)
  • Podsumowanie (130)
  • Rady praktyków: Janusz Żebrowski (131)
  • Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (131)

Rozdział 6. Zarządzanie marketingowe (133)

  • Zarządzanie marką (133)
  • Badanie marki (134)
  • Mapa percepcji (136)
  • Wyróżnij się lub zgiń (141)
  • Reklama dźwignią handlu (143)
  • Badanie reklamy (147)
  • Jak ustalić cenę produktu? (149)
  • Jaki model sprzedaży wybrać? (154)
  • Kanały sprzedaży, czyli co dla nas najlepsze? (156)
  • Wizerunek marki a środki pieniężne przeznaczone na jego wzmocnienie (158)
  • Podsumowanie (160)
  • Case study: NetPress (161)
  • Case study: militaria.pl (162)
  • Rady praktyków: Janusz Żebrowski (163)
  • Rady praktyków: Marek Rusiecki (164)

Rozdział 7. Public relations, komunikacja w internecie i social media (165)

  • Public relations, czyli co? (165)
  • Media relations, czyli zaprzyjaźnij się z dziennikarzami (170)
  • Zasady przygotowania notatki prasowej (175)
  • Social media, czyli zaprzyjaźnij się z internetem (177)
  • e-PR, czyli co? (181)
  • Jak zorganizować konferencję prasową? (186)
  • Eventy i konferencje (188)
  • Badania i ocena działań PR na wszystkich polach (190)
  • Z etyką za pan brat (195)
  • Ciekawostki (196)
  • Podsumowanie (197)
  • Case study: nagroderek.pl (197)
  • Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (199)

Rozdział 8. Reklama (201)

  • Pozycjonowanie strony WWW (201)
  • Google AdWords (204)
  • Display (205)
  • Social media (207)
  • Prasa drukowana (208)
  • Mierzenie efektywności (209)
  • Na czym bazuje i jak działa reklama? (210)
  • Etapy oddziaływania reklamy (213)
  • Co mówić w reklamie? (215)
  • Jak planować kampanię reklamową? (217)
  • Reklama to nie promocja sprzedaży (220)
  • Ciekawostki (220)
  • Podsumowanie (221)
  • Case study: dietadukan.pl (221)
  • Case study: Lay's prosto z pieca (222)
  • Rady praktyków: Arkadiusz Hajduk (224)
  • Rady praktyków: Marek Rusiecki (224)

Rozdział 9. Na zakończenie (225)

Rozdział 10. Gdzie szukać dodatkowej wiedzy? (227)

  • Książki (227)
  • Magazyny, czasopisma i gazety (228)
  • Strony WWW (228)

O autorach (231)

6
(10)
5
(2)
4
(2)
3
(1)
2
(3)
1
(8)

Liczba ocen: 26

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Fajna pozycja. Szczególnie dla początkujących super zbiór porad i informacji. W końcu nie muszę szukać wszystkiego w Google'u. Pozdrawiam wszystkich początkujących przedsiębiorców!
  Ocena : 6 

Czekałam na taką pozycję. Jestem w połowie, ale już wiem, że chcę założyć firmę :).
  Ocena : 6 

Fajna i ciekawa pozycja na rynku. Napisana do ludzi i widać, że sercem, bo czyta to się tak jak dobry poradnik zakładania biznesu pisany przez własnego ojca. Moją uwagę przykuły ciekawe przykłady oraz rady (to było dla mnie clue całej książki, bo nie każdy na co dzień dzieli się od tak własnym doświadczeniem biznesowym). Polecam bo czyta się na prawdę rewelacyjnie.
  Ocena : 6 

Jestem początkującym przedsiębiorcą i takiej książki potrzebowałam. Zbiera mi wszystko w jednym miejscu i prowadzi krok po kroku. Dzięki niej wiem, w którym kierunku mam stawiać swoje kroki i gdzie pogłębiać swoją wiedzę.
  Ocena : 6 

Książkę połknąłem przez dwa dni. Jaka opinia nasuwa mi się po przeczytaniu: książka jest naprawdę niezła, porządkuje wiadomości i daje pstryczek czasami w nos, kiedy myślało się, że prowadzenie e-biznesu to taka łatwa sprawa (notabene uwagi i przykłady w książce uświadomiły mi dlaczego w moim sklepie sprzedaż jest wciąż tak niewielka). Muszę podziękować autorom za rozdział dotyczący zarządzania marketingowego (teraz lepiej wiem jak pozycjonować produkt na rynku) i ten o budowaniu zespołu (szczególnie wstęp do tego rozdziału uświadomił mi, że niekoniecznie robię wszystko dobrze i powinienem zadbać o właściwy zespół). Polecam wszystkim i pozdrawiam wszystkich start upowców! ;)
  Ocena : 6 

Książka jak dobry poradnik. Chyba trochę zawieruchy z tytułem, bo powinna być wstawka, że dla początkujących, ale generalnie na duży plus.Jako młody przedsiębiorca szybko dowiedziałem się czym tak naprawdę jest marketing, jak prowadzić kampanie reklamowe, gdzie się promować i jak dbać o brand. Obym teraz dobrze ''przędł'' z firmą. Pozdrawiam.Chętnie polecam.
  Ocena : 6 

Bardzo fajna pozycja. Lubię takie książki. Łyknąłem w jeden dzień :)
  Ocena : 6 

Mnie ta książka bardzo pomogła, uczy planowania i strategicznego myślenia, co w moim przypadku,zawsze szwankowało w jakiś sposób. Mogłem sobie teraz, jako przedsiębiorca, spokojnie zaplanować działania jeszcze raz. Szczególnie, te związane z moim zespołem podwładnych - w książce autorzy dużo piszą co należy robić,a czego nie. No i ten nieszczęsny marketing, ja wciąż testuję, a przykłady w książce na prawdę dają do myślenia. Polecam szczerze wszystkim.
  Ocena : 6 

Według mnie to jedna z najlepszych pozycji w Polsce, ponieważ dotyczy nie tylko zasad ogólnych, którymi rządzi się budowanie startupu, ale również specyfiki naszego rynku. Cholernie dobrze napisana, absolutne must read dla każdego początkującego.
  Ocena : 6 

Książka naprawdę dobra.Prześledziłam wszystkie jej rozdziały, bo sama jestem w trakcie zakładania e-biznesu,i muszę przyznać, że o niektórych rzeczach pomyślałam pierwszy raz, np. jak ważny jest wizerunek i wypracowanie marki, zanim zaczniemy poszukiwać inwestora.Ciekawe są też przykłady w książce, bo pokazują jak inni zmagają się z rozwijaniem własnych biznesów. Duży plus za język,czyta się książkę bardzo lekko i przyjemnie.Uważam, że to bardzo dobra pozycja na rynku. Polecam.
  Ocena : 5 

Wreszcie jakaś po ludzku napisana książka o tym, w jaki sposób zacząć działać w sferze biznesu. Dużo przykładów, dużo opisów, naprawdę widać, ile pracy trzeba włożyć, żeby założyć własną firmę i zacząć na niej zarabiać. I że może to być ogromną przyjemnością. Polecam, bo książkę się po prostu łyka.
  Ocena : 5 

Serdecznie polecam tę pozycję. Książka trafnie definiuje zasady prowadzenie czy też założenia własnego biznesu. Dla osób którzy chcą, ale nie wiedzą jak to świetne rozwiązanie. Naświetla wiele spraw o których trzeba lub warto pamiętać przy starcie. W dobie wątpliwej rzetelności danych z przeglądarek internetowych czy nie daj Bóg "informacji od szwagra" przy zakupie książki dostajemy konkretne dane poparte konkretną literaturą i przykładami z życia autorów. Duży plus dla przejrzystości wypowiedzi i tego co autor chciał nam przekazać. Książka to pierwsza obowiązkowa pozycja "ogólna:, później można sięgnąć po coś bardziej zaawansowanego.
  Ocena : 4 

Książka inspirująca, ale chyba troszkę przereklamowana. Ogólnie polecam, po prostu moje oczekiwania były znacznie większe.
  Ocena : 4 

jest ok
  Ocena : 3 

Po przeczytaniu połowy książki byłem nią zachwycony. Informacje dla początkującego przedsiębiorcy zostały podane w sposób przejrzysty i ciekawy. Niestety pozostała część książki nie była już tak interesująca - z tego powodu obniżyłem swoją ocenę.
  Ocena : 2 

Niestety książka pełna sloganów i ogólnikowych frazesów, pozbawiona jakichkolwiek przydatnych informacji lub praktycznych odniesień do polskiej rzeczywistości. Podane wiadomości są zdawkowe, przykłady z rynku nieaktualne, więcej czasu poświęcone jest na samouwielbienie autorów niż faktyczne zgłębienie tematu startupów w sektorze e-commerce. Kupiłem ją w promocji i wciąż żałuję wydanych kilkunastu złotych. Naprawdę nie warto!
  Ocena : 2 

Książka mierna.
  Ocena : 2 

Powierzchownie.
  Ocena : 1 

Niestety, ta książka jest zła. Same banały, bardzo powierzchowne omówienie. Nikomu nie mogę niestety polecić tej pozycji. No, chyba że licealiście w ramach lekcji przedsiębiorczości.
  Ocena : 1 

Totalne podstawy, mało konkretów, lanie wody. Książka, której nikomu nie polecam.
  Ocena : 1 

Kupiłem tę książkę, bo liczyłem na jakiekolwiek praktyczne i przydatne informacje dotyczące zakładania start-upu, formalności, itp. Poziom tej książki jest ŻENUJĄCY - to bezsensowny zlepek kilku rozdziałów złożonych z informacji, które można w kilka chwil znaleźć w google oraz porcja chwalenia się własnym biznesem przez autorów, jacy to oni nie są przedsiębiorczy. Pod względem merytorycznym i praktycznym to prawdziwe dno, kupiłem tę książkę w promocji za 9,90 a i tak żałuję, że wydałem na nią aż tyle. Wiele bardziej wartościowych porad nt. start-upów można znaleźć w internecie - za darmo. Nie popełnijcie mojego błędu i nie kupujcie tej książki.
  Ocena : 1 

Ta książka to dramat. Nie bardzo wiem o co autor miał na mysli. Mnie zmyliło użyte w tytule słowo 'startup' :( nie do końca czuje czego wartościowego można dowiedzieć się np. z case nextur.pl ?!? Autorzy powołują się na książki z 2006 roku ?? Dawno nie byłem tak rozczarowany !!
  Ocena : 1 

Książka napisana tak jak w tytule: po polsku. Bez większego zgłębienia tematu, autorzy popełniają kilka błędów rzeczowych (tabletów nie wymyślił Bill Gates w 2006 roku, ani iPad nie jest pierwszym tabletem jaki wyprodukowało Apple - jest pierwszym tabletem jakie znamy dziś). Autorom przyświeca ideologia Apple i Steve'a Jobsa, a jednocześnie wprowadzają pewien paradoks: myślenie o firmie wiele lat naprzód przy jednoczesnym planowaniu biznesu w oparciu o grupy focusowe, których aktualność zanika po 2-3 latach i których to Steve Jobs starał się nie stosować. Książka jest dobra jako podręcznik do Podstaw Przedsiębiorczości w szkołach średnich bo w fajny sposób tłumaczy jak na przykład rozpisać biznes plan. I tyle. Za 20 zł, które wydałem na książkę, mógłbym wykonać małą pieczątkę bez której żadna nowa firma nie może się obejść. Dobrze że mam już swoją.
  Ocena : 1 

Mhmmm.... Po poświeceniu czasu na lekturę dochodzę do wniosku, iż bardziej wyczerpujące i trafne informacje znalazłbym, inwestując ten czas w przeglądanie internetu. Odradzam
  Ocena : 1 

Ksiażka więcej szkodzi niż pomaga - o realiach polskich startupów wiele się z niej dowiedzieć nie można, aktualność informacji AD 2006 w wieku internetu zakrawa na dowcip. autorzy dotykają wielu tematów, ale niestety ich wiedza kończy się tam, gdzie zaczynają się pytania osoby rzeczywiście zainteresowanej zgłębieniem istoty rzeczy. szkoda czasu i kasy.
  Ocena : 1 

NIE, NIE, NIE! najgorzej wydane pieniądze EVER. serio, liczyłam na powiew jakiejś świeżości,ciekawostki, AKTUALNE DANE, a nie informacje z 2006. zamiast tego wyszukiwarka google - za darmo i na temat ;)




płatności onepress.pl