Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych
- Autor:
- Krzysztof Świeszczak
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 218
-
PDF
Opis książki: Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych
W książce zidentyfikowano czynniki determinujące poszanowanie standardów etycznych, a następnie przeanalizowano różnice w sposobie postrzegania tych uwarunkowań przez obecnych i przyszłych doradców bankowych. Przeprowadzone badania pozwoliły wyodrębnić następujące zmienne: obawę przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy, obawę przed marginalizacją pozycji w zespole, przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych, skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem, a także skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe. Wnioski płynące z analiz mogą stać się podstawą do refleksji nad programami studiów uczelni wyższych oraz szkoleń dla pracowników instytucji bankowych, co powinno przyczynić się do wzmacniania poszanowania postaw etycznych w sektorze bankowym.
Wybrane bestsellery
-
Skłonność społeczeństwa do prowadzenia własnej działalności gospodarczej odgrywa istotną rolę w rozwoju krajowych gospodarek. Biorąc pod uwagę charakterystykę jednostek należących do sektora MŚP, ich potrzeby oraz bariery, niekiedy uniemożliwiające egzystencję na rynku, warto zwrócić uwagę...
Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.20 zł
24.94 zł(-15%) -
Książka dotyczy najważniejszych mechanizmów i uwarunkowań procesu włączania w system bankowy poprzez podnoszenie świadomości finansowej społeczeństwa. Ze względu na prognozowane trendy demograficzne, prowadzące do zjawiska starzenia się całego społeczeństwa, w książce opisano wybrany eleme...
Edukacja finansowa i inkluzja bankowa w realizacji koncepcji Silver Economy Edukacja finansowa i inkluzja bankowa w realizacji koncepcji Silver Economy
Iwa Kuchciak, Marika Świeszczak, Krzysztof Świeszczak, Monika Marcinkowska
-
Zanim powiesz „przecież ja nie umiem rysować”, przeczytaj słowa Dana Roama, od wielu lat z powodzeniem posługującego się techniką sketchnotingu w obszarach biznesowych: W praktyce okazuje się, że to właśnie osoby rozpoczynające przygodę z koncepcją myślenia wizualnego, zaczynające od...
Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik Sketchnoting. Jak prezentować swoje myśli za pomocą prostych rysunków i grafik
(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Niektórzy lekarze w obliczu zagrożenia nie poddają się terapiom, które ordynują pacjentom. Podobnie jest z doradcami finansowymi — najczęściej nie korzystają z produktów, które polecają klientom. Sytuację komplikuje prosty, choć przemilczany fakt, że nie istnieje jedyny właściwy sposób inwe...
Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Napoleon Hill zdobył sławę i bogactwo, gdyż dzięki swojej pracowitości i determinacji odkrył prawa sukcesu i podzielił się tą bezcenną wiedzą z ludźmi. Mistrz jednak wiedział, że prawdziwy sukces w życiu ma inny wymiar i osiąga się go poprzez pomaganie drugiemu człowiekowi. W efekcie swojej wnikl...(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Pomoże Ci w tym ta niewielka książeczka - jej lektura sprawi, że nawet jeśli brak Ci motywacji albo nie lubisz jakiegoś zagadnienia, przyswoisz je szybko i skutecznie! Zorientujesz się, jaki sposób uczenia się jest dla Ciebie najwłaściwszy i jak ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedz...
Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności Ucz się jak Einstein. Jak zapamiętywać więcej, czytać szybciej i z łatwością zdobywać nowe umiejętności
(24.05 zł najniższa cena z 30 dni)24.05 zł
37.00 zł(-35%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu ― niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwe...
Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco
(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka "Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-814-2888-0, 9788381428880
- Data wydania ebooka:
- 2020-06-29 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 3.3MB
Spis treści książki
- Działalność gospodarcza i jej kontekst etyczny 14
- Wartości etyczne a wartości gospodarcze 15
- Dominujące ujęcia etyki biznesu w działalności gospodarczej 17
- Płaszczyzny etyki biznesu 20
-
-
- Mikroetyka 21
- Makroetyka 22
- Etyka molarna 22
-
-
-
- Poziom podstawowy 23
- Poziom centralny 24
- Poziom systemu gospodarczego 24
- Poziom globalny 24
-
-
-
- Poziom indywidualny 25
- Poziom organizacyjny 26
- Poziom branżowy 26
- Poziom społeczny 26
- Poziom międzynarodowy 27
-
- Wolność gospodarcza a poczucie odpowiedzialności społecznej 33
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) wobec interesariuszy (stakeholders) 34
- Istota społecznej odpowiedzialności biznesu – perspektywa profitowa i stricte społeczna 37
- Typologia interesariuszy – podstawowe kryteria 41
- Stakeholders a shareholders 47
- Ewolucja CSR – w kierunku zrównoważonego rozwoju i poprawy jakości życia interesariuszy 49
- Misja, wizja i cele organizacji 56
- Polityka compliance 60
- Programy etyczne w działalności gospodarczej – dominujące rozwiązania 62
- Instrumentalizacja wartości etycznych na użytek marketingu komunikacyjnego 72
- Ogólne zasady etyczne w sektorze bankowym 78
- Otoczenie i interesariusze sektora bankowego 79
- Komunikacja społeczna banków 83
- Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu finansowego 86
- Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu zaufania 90
- Przesłanki zaufania do banków jako instytucji zaufania społecznego 92
- Komponenty zaufania społecznego banku 94
- Społeczna krytyka współczesnych banków i ich pracowników 102
- Status doradcy bankowego 108
- Specyfika pracy doradcy bankowego – kontekst etyczny 111
- Wiodące mechanizmy socjalizacyjne doradców bankowych 117
- Rola socjalizacji pierwotnej i wtórnej w procesie nabywania wrażliwości i kompetencji etycznych 119
-
-
- Nabywanie kompetencji etycznych w procesie edukacji przyszłych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty 124
- Nabywanie kompetencji etycznych przez aktualnych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty 128
-
- Praca doradców bankowych w perspektywie zachowań ingracjacyjnych 129
- Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze 133
- Hipotezy badawcze 135
- Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych 136
- Narzędzia badawcze 137
- Charakterystyka badanych grup respondentów 140
- Obawa przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy 147
- Obawa przed marginalizacją pozycji w zespole 154
- Przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych 162
- Skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem 171
- Skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe 178
- Różnice w znaczeniu zidentyfikowanych uwarunkowań dla przyszłych doradców bankowych oraz doradców bankowych 186
Wstęp 9
Rozdział 1. Działalność gospodarcza w perspektywie etycznej 13
4.1. Koncepcja trzech poziomów etyki biznesu 21
4.2. Koncepcja czterech poziomów etyki biznesu 23
4.3. Koncepcja pięciu poziomów etyki biznesu 25
4.4. Relacje pomiędzy płaszczyznami etyki biznesu 27
Podsumowanie 28
Rozdział 2. Ład aksjonormatywny w gospodarce rynkowej 31
Podsumowanie 52
Rozdział 3. Kluczowe przesłanki instytucjonalizacji i instrumentalizacji wartości etycznych w działalności gospodarczej 55
3.1. Kodeksy etyczne 64
3.2. Przedmiotowe a podmiotowe rozwiązania kodeksowe 67
3.3. Audyt etyczny 69
Podsumowanie 75
Rozdział 4. Banki jako instytucje zaufania społecznego 77
3.1. Model informowania 85
3.2. Model odpowiadania 85
3.3. Model angażowania 86
7.1. Prawodawstwo z zakresu bankowości 95
7.2. Licencja bankowa 96
7.3. Zastrzeżenie nazwy oraz działalności 97
7.4. Fundusze własne, adekwatność kapitałowa oraz zarządzanie ryzykiem 97
7.5. Tajemnica bankowa 99
7.6. Transparentność działalności banku 99
7.7. Nadzór nad sektorem bankowym sprawowany przez Komisję Nadzoru Finansowego 100
7.8. Bankowość centralna i Narodowy Bank Polski 101
7.9. Gwarantowanie depozytów przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny 102
Podsumowanie 105
Rozdział 5. Rola doradców bankowych w systemie usług finansowych 107
3.2. Rola mechanizmu „uczenia się” w procesie nabywania kompetencji etycznych doradców bankowych 123
Podsumowanie 131
Rozdział 6. Metodyczne założenia badań własnych 133
Rozdział 7. Uwarunkowania postaw etycznych doradców bankowych 147
Podsumowanie 189
Zakończenie 191
Bibliografia 195
Spis rysunków 213
Spis tabel 217
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
-
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(11.98 zł najniższa cena z 30 dni)25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia dotyczy jednego z najbardziej złożonych zagadnień we współczesnej debacie na temat mobilności międzynarodowej, a jednocześnie takiego, które wciąż nie doczekało się pogłębionej analizy zarówno na gruncie europejskim, jak i polskim. Celem pracy jest diagnoza kompetencji emerytalnych pol...
Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej
-
Sektor bankowy jest uznawany za specyficzną dziedzinę gospodarki, ponieważ wystawiony na zbyt wysoki poziom konkurencji może zwiększać ryzyko dla innych sektorów lub powodować kryzys. Banki jako instytucje zaufania publicznego nie mogą sobie pozwolić na psucie wizerunku i doprowadzanie do upadku ...
Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce
-
Firma, która chce utrzymać się na rynku, powinna analizować swoją sytuację finansową w celu identyfikacji pojawiających się problemów i jak najszybszego ich rozwiązywania. Znajomość metod prognozowania upadłości ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem oraz pozwala inwestorom uniknąć strat związanyc...(11.98 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia poświęcona jest sektorowi nowoczesnych usług biznesowych (NUB), który stanowi jeden z ważniejszych i bardzo dynamicznie rozwijających się działów gospodarek, w tym gospodarki Polski. Ta kategoria usług stała się istotnym elementem poprawy efektywności przedsiębiorstw. Nowy potencjał w ...
Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce
-
W publikacji zostały zaprezentowane kluczowe argumenty zarówno za pozytywnym, jak i negatywnym oddziaływaniem korupcji na gospodarkę. Autorka omówiła temat optymalnego poziomu przekupstwa i dokonała przeglądu badań dotyczących wpływu korupcji na wybrane zmienne makroekonomiczne. Z jednej strony k...
Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich
-
W monografii przedstawiono wiele zagadnień związanych z prowadzeniem analiz finansowych za pomocą metod ilościowych. Walorem opracowania jest omówienie problemów, z jakimi spotykają się analitycy finansowi oraz prezentacja przykładów aplikacji różnych metod zarówno ułatwiających ocenę i opis omaw...(11.98 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych Krzysztof Świeszczak (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.