Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości
- Autor:
- Krzysztof Świeszczak
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 308
-
PDF
Opis książki: Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości
Wybrane bestsellery
-
Książka dotyczy najważniejszych mechanizmów i uwarunkowań procesu włączania w system bankowy poprzez podnoszenie świadomości finansowej społeczeństwa. Ze względu na prognozowane trendy demograficzne, prowadzące do zjawiska starzenia się całego społeczeństwa, w książce opisano wybrany eleme...
Edukacja finansowa i inkluzja bankowa w realizacji koncepcji Silver Economy Edukacja finansowa i inkluzja bankowa w realizacji koncepcji Silver Economy
Iwa Kuchciak, Marika Świeszczak, Krzysztof Świeszczak, Monika Marcinkowska
-
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Ebooka "Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-808-8054-2, 9788380880542
- Data wydania ebooka:
- 2016-08-11 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 52876
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.3MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Ekonomia
Zarządzanie
Spis treści książki
-
Wstęp 9
Rozdział I. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości 15
1.1. Definicja przedsiębiorstwa 16
1.1.1. Przedsiębiorstwo z punktu widzenia ekonomii 17
1.1.2. Przedsiębiorstwo z punktu widzenia prawa polskiego 18
1.2. Pojęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy 19
1.2.1. Historyczne ujęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy 20
1.2.2. Współczesne ujęcie przedsiębiorczości i przedsiębiorcy 23
1.3. Modele działań przedsiębiorczych 27
1.3.1. Przedsiębiorczość żywiołowa 27
1.3.2. Przedsiębiorczość ewolucyjna 28
1.3.3. Przedsiębiorczość etyczna 29
1.3.4. Przedsiębiorczość systemowa 30
1.4. Przedsiębiorstwo w teorii ekonomii 30
1.4.1. Neoklasyczna teoria przedsiębiorstwa 31
1.4.2. Koncepcja menedżerska 32
1.4.3. Teoria kosztów transakcyjnych 33
1.4.4. Przedsiębiorstwo w teorii agencji 34
1.4.5. Podejście behawioralne 35
1.4.6. Koncepcja mechanizmu alokacji zasobów 36
1.4.7. Teoria praw własności 37
1.5. Cykl życia przedsiębiorstw 38
1.5.1. Koncepcja dwuetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa 40
1.5.2. Koncepcja trzyetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa 40
1.5.3. Koncepcja czteroetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa 42
1.5.4. Koncepcja pięcioetapowego cyklu życia przedsiębiorstwa 44
1.6. Etapy tworzenia przedsiębiorstw 48
1.7. Potrzeby nowego przedsiębiorstwa 53
1.8. Przesłanki wspierania mikro- i małych przedsiębiorstw 55
1.9. Formy wspierania mikro- i małych podmiotów gospodarczych w Polsce 56
1.9.1. Finansowe instrumenty wspierające mikro- i małe przedsiębiorstwa 58
1.9.2. Instrumenty niefinansowe wspierające mikro- i małe przedsiębiorstwa 63
Rozdział II. Inkubator przedsiębiorczości jako forma wspierania nowo tworzonego podmiotu gospodarczego 65
2.1. Pojęcie inkubatorów przedsiębiorczości 66
2.2. Specyfika inkubatorów przedsiębiorczości 70
2.2.1. Cele działania inkubatorów przedsiębiorczości 71
2.2.2. Zadania inkubatorów przedsiębiorczości 73
2.2.3. Cechy inkubatorów przedsiębiorczości 74
2.3. Inicjatorzy inkubatorów przedsiębiorczości oraz ich formy prawne 79
2.4. Przebieg procesu inkubacji 83
2.4.1. Koncepcja czteroetapowego procesu inkubacji 83
2.4.2. Koncepcja sześcioetapowego procesu inkubacji 92
2.5. Rodzaje inkubatorów przedsiębiorczości 93
2.5.1. Tradycyjne inkubatory przedsiębiorczości 98
2.5.2. Inkubatory przedsiębiorczości „nowej generacji” 99
2.5.3. Publiczne inkubatory przedsiębiorczości (not-for-profit) 100
2.5.4. Prywatne inkubatory przedsiębiorczości (not-for-profit oraz for-profit) 101
2.5.5. Akademickie inkubatory przedsiębiorczości 103
2.5.6. Technologiczne inkubatory przedsiębiorczości 106
2.5.7. Alternatywne formy inkubatorów przedsiębiorczości 107
Rozdział III. Inkubacja przedsiębiorczości na świecie 111
3.1. Historia inkubatorów przedsiębiorczości 112
3.1.1. Historia inkubatorów przedsiębiorczości na świecie 113
3.1.2. Historia inkubatorów przedsiębiorczości w Polsce i w województwie łódzkim 117
3.2. Analiza wyników dotychczasowych badań dotyczących sposobu funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości 120
3.2.1. Cechy inkubatorów przedsiębiorczości w wybranych krajach 123
3 .2 .2 . Benchmarking inkubatorów przedsiębiorczości w Unii Europejskiej 130
3.2.3. Przeciętny inkubator przedsiębiorczości w Polsce 138
3.2.4. Kluczowe czynniki sukcesu inkubatorów przedsiębiorczości na świecie 141
3.3. Autorski wzorzec inkubatora przedsiębiorczości oraz mierniki skuteczności funkcjonowania tych instytucji 148
3.3.1. Komponenty autorskiego wzorca inkubatora przedsiębiorczości 148
3.3.2. Wspieranie postaw przedsiębiorczych u potencjalnych przedsiębiorców 150
3.3.3. Monitoring skuteczności działań podejmowanych przez inkubatory przedsiębiorczości 151
3.3.4. Świadczenie usług przez inkubator przedsiębiorczości 152
3.3.5. Wewnętrzna i zewnętrzna sieć współpracy 153
3.3.6. Polityka wejścia do oraz wyjścia z inkubatora przedsiębiorczości 154
3.3.7. Mierniki skuteczności funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości 154
Rozdział IV. Inkubatory przedsiębiorczości w województwie łódzkim 159
4.1. Organizacja i metodologia badania 160
4.2. Podstawowe informacje o inkubatorach przedsiębiorczości z województwa łódzkiego objętych badaniem 163
4.2.1. Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości w Łodzi 164
4.2.2. Inkubator Przedsiębiorczości w Kleszczowie 165
4.2.3. Inkubator Przedsiębiorczości w Kutnie 166
4.2.4. Inkubator Technologiczny w Bełchatowie 166
4.2.5. Inkubator Uniwersytetu Łódzkiego 167
4.2.6. Łódzki Inkubator Technologiczny 168
4.2.7. Zelowski Inkubator Przedsiębiorczości 169
4.3. Klasyfikacja inkubatorów w województwie łódzkim 170
4.4. Analiza opisowa sposobu funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości zlokalizowanych w województwie łódzkim 173
4.4.1. Wspieranie postaw przedsiębiorczych u potencjalnych przedsiębiorców 174
4.4.2. Monitoring skuteczności działań podejmowanych przez inkubatory przedsiębiorczości 179
4.4.3. Świadczenie usług przez inkubator przedsiębiorczości 187
4.4.4. Wewnętrzna i zewnętrzna sieć współpracy 192
4.4.5. Polityka wejścia do oraz wyjścia z inkubatora przedsiębiorczości 197
Rozdział V. Analiza skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego oraz rekomendacje w zakresie inkubacji podmiotów gospodarczych 203
5.1. Analiza porównawcza benchmarku inkubatora przedsiębiorczości z inkubatorami z województwa łódzkiego 204
5.2. Analiza wskaźnikowa skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości zlokalizowanych w województwie łódzkim 209
5.2.1. Poziomy skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego 210
5.2.2. Analiza w obszarze wspierania postaw przedsiębiorczych u potencjalnych przedsiębiorców 216
5.2.3. Analiza w obszarze monitoringu skuteczności działań podejmowanych przez inkubatory przedsiębiorczości 223
5.2.4. Analiza w obszarze świadczenia usług przez inkubator przedsiębiorczości 232
5.2.5. Analiza w obszarze wewnętrznej i zewnętrznej sieci współpracy 239
5.2.6. Analiza w obszarze polityki wejścia do oraz wyjścia z inkubatora przedsiębiorczości 247
5.2.7. Ogólna analiza skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego 254
5.3. Wnioski i rekomendacje w zakresie poprawy skuteczności inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego 256
5.3.1. Ocena skuteczności funkcjonowania inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego w świetle prowadzonej przez nie działalności 257
5.3.2. Rekomendowane kierunki rozwoju inkubatorów przedsiębiorczości z województwa łódzkiego koncentrujące się wokół poprawy skuteczności ich funkcjonowania 260
Zakończenie 271
Bibliografia 275
Spis aktów prawnych 299
Netografia 301
Spis rysunków 303
Spis tabel 305
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Publikacja jest pokłosiem interdyscyplinarnych badań nad identyfikacją lokalnej polityki mieszkaniowej gmin wiejskich i wypełnia lukę w literaturze z zakresu socjologii, ekonomii i geografii społeczno-ekonomicznej. Autorzy posłużyli się metodą case study, opisując sześć podmiejskich gmin wiejs...
Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich
Anna Miklaszewska, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Paweł Starosta
-
The prepared scientific monograph entitled The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions is an attempt to further exemplify social innovations by identifying real links between social need and a specific good, service, method and p...
The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions
-
Publikacja dotyczy relacji krymsko-rosyjskich oraz rozwoju gospodarczego i społecznego Półwyspu Krymskiego. Zawiera kompleksową charakterystykę Krymu - wyjątkowej krainy geograficznej stanowiącej człon południowej części Niziny Wschodnioeuropejskiej. Znajduje się w niej opis znalezisk archeologic...
Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej
-
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już "klas...
Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych
Katarzyna Kalinowska, Katarzyna Kułakowska, Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Emilia Zimnica-Kuzioła
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i planowania rozwoju, ujęte w kontekście geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, urbanis...
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością. Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej * Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-...
-
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii kobiet zarządzających przedsiębiorstwem społecznym na temat ich stylu zarządzania, cech charakteru niezbędnych w ich pracy,...(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)
9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(12.90 zł najniższa cena z 30 dni)25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Uwarunkowania skuteczności działania inkubatorów przedsiębiorczości Krzysztof Świeszczak (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.