Recenzje:
Książka zdradza tajemnicę dotyczącą tego, jak zachowuje się nasz mózg podczas robienia zakupów, jakie odczuwamy emocje i co powoduje, że sięgamy po tę, a nie inną rzecz. Autor czerpie ze źródła najnowszej wiedzy neurobiologicznej.

Świat Kobiety Agata Domańska, 2013-04-01


Wiecie, co tak naprawdę robi Wasz mózg, gdy Wy robicie zakupy? Ja do tej pory nie wiedziałam, a już wiem;) Żartuję. Z racji zajmowania się taką dziedziną, jaką jest marketing skierowany do kobiet co nieco o zachowaniu mózgu trzeba wiedzieć. Ale ostatnio z oferty Onepress.pl wybrałam do recenzji książkę Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, której autorem jest dr A. K. Pradeep jeden z światowych pionierów neuromarketingu. Poza tym, że znalazłam w niej garść naprawdę przydatnych informacji, znalazłam również i takie, które wyjaśniły mi znane wcześniej zjawiska pod kątem procesów zachodzących w mózgu. Jednak jeśli obawiacie się, że Mózg na zakupach to tom czysto naukowych wywodów – mylicie się. Książka zawiera kilka koniecznych przy okazji takiej publikacji fragmentów typowo naukowych, wyjaśniających podstawy procesów zachodzących w mózgu człowieka, jednak są one niezbędne do zrozumienia całości zachodzących w mózgu zmian. A co za tym idzie niezbędne do zrozumienia i właściwego przełożenia procesów na zachowania istotne dla osób zajmujących się marketingiem. I co z tym mózgiem na zakupach? Poniżej przedstawię Wam kilka ciekawostek: - Jeśli mózg styka się z nadmiarem informacji lub bodźcem, który przeszkadza mu w wykonaniu ważnego zadania – odsuwa rozpraszający go komunikat na dalszy plan. - Merchandiserzy, którzy chcą, aby klienci wracali do sklepu powinni dbać o to, by robienie zakupów w danym sklepie pobudzało pozytywne emocje i kojarzyło się klientom z satysfakcją. - Frustrujące dla mózgu są: zadania, do których rozwiązania potrzebna jest duża ilość czasu, chaos oraz komunikaty rozpraszające i nieposiadające faktycznej wartości. - Jeśli stosujecie komunikat do przedstawicieli powojennego wyżu (50+) odwołujcie się do komunikatów o pozytywnych wartościach. - Zrozumienie okazywane konsumentkom (szczególnie matkom) spotyka się z przychylnym ich nastawieniem. - Neurony lustrzane są kluczem do sukcesu reklam wielu kategorii produktów, m.in. samochodów. - Schemat istoty marki składa się z 7 aspektów: formy, funkcje, wrażenie, wartość, korzyści, metafory i rozszerzenia. Każdy z nich jest ważny dla osiągnięcia sukcesu. Podoba mi się w tej książce to, że po rozdziałach teoretycznych mamy kilka rozdziałów traktujących m.in. o mózgu kobiety na zakupach, mózgu matki na zakupach, o tym jak podczas podejmowania decyzji o zakupie zachowuje się mózg osoby 50+, jak mózg postrzega produkty, ich opakowania, reklamy a nawet aranżacje sklepu. Polecam, jako ciekawe i dobre uzupełnienie biblioteki każdego, kto zajmuje się marketingiem i szeroko pojętą komunikacją.

marketingdokobiet.pl


Lektura obowiązkowa zarówno dla specjalistów od reklamy, a więc projektantów, grafików, copywriterów, twórców stron internetowych itp., jak i... dła przezornych klientów. Dzięki poznaniu technik „neuro" w sprzedaży pewniejszym krokiem poruszam się po alejkach sklepowych, widzę, jak zawodowcy próbują zachęcić mnie do zakupu, angażując aż pięć moich zmysłów.

Puls Biznesu, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.