Recenzje:
Realizując marzenia o własnym biznesie musimy pamiętać o tym, że nie tworzymy go tylko, by sprawdzić się w roli przedsiębiorcy i realizować własne ambicje, ale przede wszystkim celem tworzenia firm jest zaspokajanie potrzeb klientów. To właśnie KLIENCI są najważniejszą częścią biznesu i to na nich się teraz skupimy. Wiadomo już, że żadna działalność biznesowa nie istnieje bez klientów, dlatego też warto zapoznać się z książka wydawnictwa OnePress poświęconą właśnie im. „70 sposobów na rozkochanie klienta… w Twoim e-biznesie” to książka napisana przez Pawła Krzyworączkę, wieloletniego trenera i praktyka biznesu, który samodzielnie prowadzi klika sklepów internetowych, forum e-binzesowe oraz bloga. Pozycja pełna jest praktycznych wskazówek i porad popartych przykładami zaczerpniętymi z rzeczywistości, z osobistych doświadczeń autora, powiązanych z relacjami z klientem. Przedstawione treści będą wsparciem przede wszystkim dla przedsiębiorców, dyrektorów, kierowników.Tekst pisany jest w prosty, zrozumiały sposób, co sprawia, że czyta się go bardzo szybko. Dodatkowo, co jest atutem tej książki, niemalże wszystkie opisane przypadki zobrazowane są przykładami, co umożliwia dostosowanie ich do świata i branży czytelnika, także tych niezwiązanych z e-biznesem. Książka ma na celu poinformować oraz zmienić myślenie o kliencie przez czytelnika, tak by uświadomić mu jak ważny jest klient w biznesie, w jaki sposób powinien być obsługiwany, w jaki sposób budować relacje, zwłaszcza te długotrwałe. Proces nawiązywania takich kontaktów niewątpliwie jest trudny do osiągnięcia i niekiedy mozolny, ale przez to niezwykle opłacalny- utożsamiany z zasadą małymi kroczkami do celu. Przytaczając cytat książki powodem z jakich autor zdecydował się spisać swoje myśli jest to, że dostrzega on olbrzymią lukę w myśleniu ludzkim dotyczącym prowadzenia biznesu. „Skupiamy się na wielu jego aspektach: na produktach, logistyce, marketingu, czy sprzedaży. Jednak nader często zapominamy o najważniejszym: o naszym Kliencie. ” W książce znajdziesz zagadnienia dotyczące: - Pomocy w prowadzeniu biznesu -ogólne wskazówki, - Budowy długofalowej relacji z klientem, - Rozwiązań, które dzięki zaangażowaniu Twojego klienta, wpłyną na wzrost zysków, - Sposobów na zaspokajanie potrzeb klientów. Wszelkie zagadnienia są opisywane w sposób bardzo szczegółowy, tak by dokładnie zobrazować przykładowe sytuacje. Ma to inspirować czytelnika do refleksji, zastanowienia się, czy był w podobnej sytuacji jako klient, ale też jako sprzedawca, w jaki sposób traktuje konsumentów, którym oferuje produkty bądź usługi. W podręczniku opisane są różne obszary funkcjonowania biznesu w odniesieniu do klienta. Wskazówki zamieszczone w tej publikacji dotyczą m.in.: doskonalenia: produktów i/lub usług, serwisów internetowych, kontaktów bezpośrednich z klientami, wdrażanie i doskonalenia procedur oraz budowania strategii doskonalej obsługi e-klienta. Czytając tę książkę dowiesz się zarówno o sytuacjach, które wymagają czasu na ich wdrożenie, ale także o działaniach jednorazowych lub cyklicznych, które przynoszą wymierne efekty bez konieczności wdrażania specjalnych systemów czy procesów, przy małym zaangażowaniu pieniężnym, a wymagają jedynie chęci, zaangażowania czasowego i konsekwencji. Poprawa istniejącej komunikacji, wprowadzenie pewnej modyfikacji, czy nawet sposobów składania zamówień gwarantują wzrost zadowolenia klienta, co przynosi się na wymierne korzyści w postaci większej ilości składanych zamówień, a tym samym większej ilości pieniędzy na koncie bankowym. Podsumowując polecamy lekturę wszystkim, którzy na co dzień pracują z klientami, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, czy branży, niech nie zmyli was tytułowa branża e-biznesu, porady śmiało przenieść możecie na każdy tradycyjny lub mniej tradycyjny biznes.

Startup Academy Agata Kiraga