Ocena:
   5.5/6  Opinie  (58)
Stron: 648
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Cena:
99,00 zł
Cena:
79,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
99,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
79,00 zł

ECONOMICUS 2014 - I miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"

 

Na początku był Internet. Potem ludzie zaczęli w nim handlować…

 

Idea Biblii e-biznesu zrodziła się z prostej potrzeby stworzenia możliwie kompletnej skarbnicy wiedzy na temat przedsiębiorczości uprawianej w wirtualnym świecie. Wiedza ta, dotychczas zamknięta w wielu książkach oraz rozproszona na tysiącach stron internetowych, bywała przedstawiana selektywnie - wszak nie istnieje ekspert, który wie wszystko o e-commerce. Kto więc miałby napisać książkę wyczerpującą ten temat? W dodatku chodzi o temat, który stale się rozwija. Ustawiczne mnożenie się wątków oraz lawinowo rosnąca liczba nowych pytań i wyzwań, które wymagają odpowiedzi, nie sprzyjają opanowaniu całości zagadnienia. A w świecie e-biznesu nic nie jest stałe.

Ponieważ Biblia e-biznesu powstawała z myślą o systemowym przedstawieniu kwestii związanych z e-commerce, opracowania poszczególnych zagadnień podjęło się ponad dwudziestu autorów. Każdy z nich jest specjalistą w swojej dziedzinie. Dzięki temu niniejsza książka gromadzi najcenniejszą praktyczną wiedzę e-biznesową w jednym miejscu. Biblia e-biznesu nie jest dziełem skończonym - wirtualny biznes stale się zmienia! Dlatego też swoistym przedłużeniem publikacji jest jej fanpage, dostępny pod adresem: www.facebook.com/bibliaebiznesu. Możesz zadawać tam pytania, a nawet toczyć polemiki z autorami i wspólnie z nimi dopisywać kolejne rozdziały tej publikacji.

 


 

Wstęp (15)

Rozdział 1. Wybór celu, modelu i strategii (17)

  • 1.1. Specyfika biznesu w internecie (Jakub Jasiński) (17)
    • Geneza, czyli dlaczego e-commerce wygląda tak, jak wygląda, i skąd pomysł na dokonywanie zakupów przez elektroniczne kanały sprzedaży (17)
    • Charakterystyka polskiego e-commerce (18)
    • Najwięksi gracze w Polsce (19)
    • E-sklepy.pl (20)
    • Co przyniesie przyszłość? (21)
  • 1.2. Nisza i unikalność - ujęcie strategiczne (Krzysztof Rdzeń) (22)
  • 1.3. Analiza SWOT i biznesplan - wybór modelu, branży, produktu (Krzysztof Rdzeń) (25)
  • 1.4. Strategie cenowe (Krzysztof Rdzeń) (28)
  • 1.5. Częste błędy początkujących e-sprzedawców (Piotr Motyl) (30)
    • Właściciel firmy jako zagrożenie (30)
  • 1.6. Finansowanie e-biznesu (Piotr Dywański) (40)
  • 1.7. Zarządzanie ludźmi w e-przedsiębiorstwie (Paweł Królak) (55)
    • Kiedy zatrudnić pierwszych pracowników? (55)
    • Dlaczego ludzie mieliby pracować dla Ciebie? (56)
    • Czego pracownicy oczekują od idealnej pracy? (56)
    • Podstawowy błąd początkujących pracodawców (57)
    • Jak zatrudniać nowych pracowników? (59)
    • Kij i marchewka, czyli największy błąd w motywowaniu ludzi (61)
    • Współpraca zamiast rywalizacji (62)
    • Dobra praca to lekka praca (62)
    • Co zrobić, aby Twoi pracownicy uwielbiali swoją pracę? (63)
  • 1.8. Zarządzanie kryzysem w e-biznesie (Piotr Motyl) (64)
    • Osobowość przedsiębiorcy źródłem kryzysu (65)
    • 12 najczęściej pojawiających się błędów w e-biznesach (65)
    • W jaki sposób zmniejszyć ryzyko sytuacji kryzysowych? (75)
Rozdział 2. Sklep internetowy (77)

  • 2.1. Kiedy otworzyć własny sklep w sieci (Mirosław Smużniak) (77)
    • Rozpoczynam e-commerce (77)
    • Sklep internetowy a platformy ofertowe (78)
    • Centralizuj, kiedy to tylko możliwe (79)
  • 2.2. Typy platform e-sklepowych (Mirosław Smużniak) (80)
    • SaaS (80)
    • Open source (81)
    • Sklepy licencyjne (82)
    • Wdrożenia dedykowane (83)
    • Podsumowanie (83)
  • 2.3. Wzorcowa struktura serwisu sprzedażowego (Mirosław Smużniak) (84)
    • Jak powinien wyglądać e-sklep, by sprzedawać? (84)
    • Podstawowe elementy sklepów internetowych (85)
    • Staraj się być postrzeganym jako ekspert (87)
    • Struktura Twojego serwisu sprzedażowego (88)
  • 2.4. Użyteczność sklepu internetowego (Paweł Krzyworączka) (88)
    • Ideał usability (88)
    • Rzeczy warte uwagi w e-sklepie (89)
    • Strona główna sklepu (92)
    • Strona kategorii (95)
    • Strona produktu (96)
    • Koszyk i składanie zamówienia (99)
    • Podstrony statyczne (103)
    • Zautomatyzowany kontakt e-mailowy i SMS-owy (110)
    • Recenzje produktów, blog przysklepowy (110)
    • Wersja mobilna sklepu (110)
    • Testowanie skuteczności - test A/B, testy na użytkownikach (110)
    • Zwiększanie użyteczności (111)
  • 2.5. Przegląd aplikacji e-sklepowych (Mirosław Smużniak) (112)
    • osCommerce (112)
    • Sote Shop (114)
    • Presta Shop (116)
    • Shoper.pl (118)
    • Podsumowanie (120)
  • 2.6. iStore.pl - case study (Mariusz Wesołowski) (121)
  • 2.7. WellCommerce.pl - case study (Mirosław Smużniak) (126)
    • Krótka historia (126)
    • Funkcjonalność sklepu (126)
    • Cennik sklepu (130)
    • Czym WellCommerce wyróżnia się na tle konkurencji? (132)
Rozdział 3. Sprzedaż na platformach aukcyjnych (135)

  • 3.1. Uwarunkowania handlu na Allegro (Mariusz Wesołowski) (135)
    • Od "Licytuj" do "Kup teraz" (137)
    • Allegro - rys historyczny (137)
    • Od domowego zaplecza po Standard Allegro (138)
    • Palf - filmy (139)
    • Puszysta_pani - odzież, obuwie, dodatki (141)
  • 3.2. Zasady sprzedaży w serwisie aukcyjnym - case study: Allegro (Mariusz Wesołowski) (143)
    • I tu, i tu (144)
    • Dajcie mi rząd dusz! (144)
    • Używaj kluczy, a nie wytrychów! (145)
    • Można czy nie? (146)
    • Panta rhei (146)
  • 3.3. Strategie sprzedaży na Allegro (Mariusz Wesołowski) (147)
    • Trzy strategiczne grosze na początek (147)
    • Strategicznie, czyli na lata (148)
    • Ulubione błędy w oparach złej strategii (149)
    • Marketing przede wszystkim (150)
    • Empiria (150)
    • Powrót do korzeni (151)
    • Cudów nie ma (151)
    • Ekspozycja, tak! (151)
    • Z armatą na muchę (152)
  • 3.4. Przegląd platform sprzedażowych w Polsce (Mirosław Smużniak) (152)
    • Platformy aukcyjno-ofertowe (153)
    • Platformy zakupów lokalnych (154)
    • Platformy ogłoszeniowe (154)
    • Jeżeli nie Allegro, to co? (155)
  • 3.5. Platformy zakupów lokalnych (Mirosław Smużniak) (156)
    • Czym są serwisy zakupów lokalnych? (156)
    • Polski rynek zakupów lokalnych (157)
    • Jak budować profesjonalny e-commerce na serwisach zakupów lokalnych? (160)
Rozdział 4. Usługi online (163)

  • 4.1. Usługi eksperckie (Maciej Dutko) (163)
  • 4.2. E-learning - sprzedaż wiedzy (Marcin Godlewski) (166)
    • Czym jest e-learning? (166)
    • Nie musisz być od razu specjalistą! (167)
    • W jakim formacie sprzedawać swoją wiedzę? (171)
    • Gdzie sprzedawać swoje produkty? (172)
    • Gdzie reklamować swoje produkty? (174)
    • Podsumowanie (175)
  • 4.3. Programy afiliacyjne (Marcin Godlewski) (176)
    • Własny program partnerski czy przystąpienie do sieci afiliacyjnej? (176)
    • Forma rozliczeń prowizyjnych (177)
    • Jaka wysokość prowizji będzie najlepsza? (178)
    • Największe błędy w programach partnerskich (179)
    • Co dodatkowo daje program partnerski? (180)
    • Ja, partner w programach partnerskich! (181)
    • Popularne programy partnerskie (182)
  • 4.4. Marketing wielopoziomowy (Jacek Dudzic) (183)
Rozdział 5. E-marketing (187)

  • 5.1. Główne założenia marketingu internetowego (Agnieszka Dejnaka) (187)
    • Strategia e-marketingu (188)
    • Odmiany marketingu internetowego (189)
    • Zasada 3A: informacja, interakcja, wizualizacja (190)
    • Informacja i interakcja w e-marketingu a prosument (190)
    • Blogi jako narzędzie e-marketingu (192)
    • Facebook marketing (194)
    • YouTube i działania reklamowe (198)
    • E-marketing a technologia. Wizualizacja idei i produktów (200)
    • Awatary handlowe jako narzędzie e-marketingu (201)
    • Rzeczywistość rozszerzona (203)
  • 5.2. Budowanie marki online (Maciej Dutko) (205)
  • 5.3. Tworzenie skutecznej oferty (Maciej Dutko) (213)
    • Targetowanie czy dywersyfikacja - dwa modele tworzenia ofert (213)
    • Dobra oferta - co to znaczy? (214)
    • Częste błędy (227)
  • 5.4. Komunikacja wizerunkowa w internecie (Agnieszka Dejnaka) (228)
    • Wizerunek marki w internecie - celowość (228)
    • Strategia komunikacji wizualnej (229)
    • Budowanie wizerunku marki przy użyciu wirtualnych postaci (231)
    • System identyfikacji wizualnej a spójność wizerunkowa (234)
    • Strategia budowania marki w internecie (238)
  • 5.5. Zdjęcia w ofertach sprzedażowych (Sławomir Panek) (240)
    • Dlaczego zdjęcie? (240)
    • Aspekty techniczne i merytoryczne (244)
    • Podstawy obróbki zdjęć (247)
    • Zakończenie (249)
  • 5.6. Tagline (Paweł Krzyworączka) (249)
    • Tagline a USP (249)
    • Tagline w e-biznesie (250)
    • Dwa aspekty związane ze sloganami w e-sklepach (250)
    • Slogany reklamowe w wybranych polskich e-sklepach (251)
    • Optimum: dwa hasła (252)
  • 5.7. Marketing wirusowy (Maciej Dutko) (254)
    • Czym jest marketing wirusowy? (255)
    • Sposoby realizacji (255)
    • Dobry viral - zalety i cechy (257)
  • 5.8. Social media i marketing społecznościowy (Marcin Kosiński) (260)
    • Zalety marketingu opartego na społecznościach (261)
    • Budowanie przekazu (262)
    • Narzędzia (265)
  • 5.9. Performance marketing (Jakub Jasiński) (271)
    • Określ, co jest dla Ciebie istotne (271)
    • Modele współpracy (272)
    • Narzędzia e-marketingu (273)
    • Programy afiliacyjne (276)
    • Retargeting (277)
    • Agencja i dom mediowy (279)
  • 5.10. Social gifting (Jakub Jasiński) (280)
    • Jak to działa? (280)
    • Czy to się opłaca? (282)
  • 5.11. E-mail marketing (Paweł Krzyworączka) (282)
    • Dlaczego warto to robić? (282)
    • Jakie dane zbierać? (283)
    • Opt-out, single opt-in czy double opt-in? (285)
    • E-mail marketing a ochrona danych osobowych (286)
    • Budowa własnej listy adresowej (287)
    • Sposoby dystrybucji e-mailingu (290)
    • Jak stworzyć dobry e-mailing/newsletter (291)
    • Podsumowanie (296)
  • 5.12. Marketing automation (Mirosław Szmajda, Lech Nowak) (298)
    • Co jest potrzebne do automatyzacji marketingu? (299)
    • Na podstawie jakich danych działa marketing automation? (301)
    • W jaki sposób automatycznie doprowadzić do sprzedaży? (304)
    • Kiedy warto wdrażać marketing automation? (308)
  • 5.13. Pozycjonowanie (Paweł Krzyworączka) (309)
    • Pozycjonowanie jako jeden z elementów strategii e-marketingowej (310)
    • Zasada działania wyszukiwarki Google (310)
    • Etyka w pozycjonowaniu (311)
    • Pozycja w wynikach wyszukiwania a liczba wejść na stronę (313)
    • Długi ogon versus trudne frazy (313)
    • Analiza konkurencji i dobór słów kluczowych (314)
    • Optymalizacja, czyli SEO (316)
    • Zdobywanie linków (323)
    • Google Webmaster Tools - koniecznie dodaj serwis (327)
    • Śledzenie ruchu na stronie i postępów w pozycjonowaniu (328)
    • Narzędzia przydatne dla pozycjonera (329)
    • Częste błędy w pozycjonowaniu (329)
    • Kary od Google'a (ban i filtr) (330)
    • Jak wybrać i nadzorować firmę pozycjonerską? (331)
    • Tendencje ewolucji algorytmu Google'a, czyli jak pozycjonować przyszłościowo (332)
  • 5.14. Reklama płatna w wyszukiwarce - AdWords (Maciej Lewiński, Przemysław Modrzewski) (334)
    • Początki reklamy w Google'u (334)
    • Linki sponsorowane w Google'u (337)
    • Planowanie kampanii AdWords (348)
    • Cel kampanii (348)
    • Analiza klientów (349)
    • Analiza konkurencji (350)
    • Tworzenie kampanii AdWords (351)
    • Tworzenie kampanii Google AdWords (353)
    • Narzędzia przydatne podczas prowadzenia kampanii linków sponsorowanych (355)
    • Kampanie Google AdWords w sieci reklamowej (356)
  • 5.15. Blogi i mikroblogi firmowe (Paweł Lipiec) (357)
    • Blog do zadań specjalnych (358)
    • Dla kogo blog firmowy? (360)
    • Blogi Earned, czyli współpraca z blogerami (360)
    • Targetowane dotarcie (361)
    • To nie display (361)
    • Korzyści z prowadzenia bloga (362)
    • Mikroblogi (363)
    • Case study (363)
  • 5.16. Serwisy zakupów grupowych (Paweł Lipiec) (365)
    • Po pierwsze - czy powinienem korzystać z serwisów zakupów grupowych? (366)
    • Po drugie - jak sprzedawać? (366)
    • Po trzecie - jak przetrwać? (367)
    • Po czwarte - jak to wykorzystać? (367)
  • 5.17. Badanie efektów (Paweł Królak) (368)
    • Kluczowe pojęcie: ROI (369)
    • Dodatnie ROI kluczem do sukcesu - kilka własnych doświadczeń (369)
    • Lifetime value, czyli optymalizacja w wersji hard (370)
    • Niezbędne narzędzia (370)
Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem (373)

  • 6.1. Profil konsumenta w sieci (Jakub Jasiński) (373)
  • 6.2. Zasady komunikacji e-biznesowej (Natalia Szwarc) (376)
    • Optymalizacja kanałów komunikacji (377)
    • Zasady komunikacji z klientem: od oferty po reklamacje (378)
    • Pacyfikacja "trudnego" klienta (382)
    • Częste błędy w komunikacji z e-klientem (383)
  • 6.3. Budowanie zaufania klienta (Maciej Dutko) (384)
  • 6.4. Budowanie relacji z klientem (Agnieszka Dejnaka) (393)
    • Koncepcja marketingu relacji (393)
    • Relacje reaktywne, proaktywne i odpowiedzialne (396)
    • Zasady budowania relacji z klientem w internecie (397)
    • Customizacja w przykładach (397)
    • eCRM (400)
  • 6.5. Programy rekomendacyjne i lojalnościowe (Agnieszka Dejnaka) (404)
    • Systemy rekomendacyjne w internecie (405)
    • Koszyk zakupowy, segment rynkowy, opinie innych osób - czyli sposoby rekomendacji (408)
    • Systemy lojalnościowe w internecie (409)
    • Podziały e-lojalności (410)
    • Czynniki budujące e-lojalność (410)
    • Programy lojalnościowe (411)
    • Podsumowanie (413)
  • 6.6. Niezadowolenie klienta - przyczyny i sposoby neutralizowania (Maciej Dutko) (414)
Rozdział 7. Obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży (419)

  • 7.1. Płatności w internecie (Mirosław Smużniak) (419)
    • Metody płatności w internecie (419)
    • Operatorzy płatności elektronicznych (422)
    • Integracja e-sklepu z systemami płatności (423)
    • Dlaczego klienci chcą korzystać z płatności internetowych? (423)
  • 7.2. Magazynowanie, pakowanie, wysyłka (Mirosław Smużniak) (424)
    • Magazynowanie (424)
    • Przygotowywanie przesyłek (426)
    • Logistyka sklepu internetowego (428)
  • 7.3. Firmy kurierskie (Mirosław Smużniak) (429)
    • Polski rynek przesyłek (429)
    • Narzędzia wspomagające obsługę przesyłek (431)
    • Reklamacje (431)
  • 7.4. Dropshipping (Mirosław Smużniak) (432)
    • Czym jest dropshipping? (432)
    • Jak to wygląda w praktyce? (432)
    • Gdzie ta metoda może znaleźć zastosowanie? (433)
    • Zestawienie wad i zalet dropshippingu (433)
    • Jak wprowadzić dropshipping? (434)
    • Podsumowanie (436)
  • 7.5. Automatyzacja sprzedaży (Mirosław Smużniak) (436)
    • Transakcje internetowe, czyli radość ze sprzedaży i koszmar obsługi (436)
    • Co możesz automatyzować, czyli dane przepływające w tle (437)
    • Jak dobrać narzędzia? (438)
    • Jaka jest najprostsza droga do osiągnięcia celu? (439)
  • 7.6. Automatyzacja obsługi klienta (Mirosław Smużniak) (439)
    • Co to jest CRM (439)
    • Praktyka (439)
    • CRM i zastosowania w e-commerce (440)
    • Jak podtrzymywać relacje z klientem internetowym? (441)
    • Podsumowanie (442)
Rozdział 8. Zwiększanie efektywności sprzedaży (443)

  • 8.1. Analiza konkurencji (Marcin Cisek) (443)
    • Analiza SWOT (443)
    • Narzędzia analizy konkurencji (445)
    • Korzyści z analizy konkurencji (452)
  • 8.2. Cross-selling, up-selling, down-selling (Marcin Cichoń) (453)
    • Czym właściwie jest cross-, up- i down-selling? (453)
    • Jak i gdzie stosować? (454)
    • Techniczna strona cross- i up-sellingu (457)
  • 8.3. Cross-channelling (Jakub Jasiński) (458)
    • Dlaczego warto krzyżować kanały? (458)
    • Jak to robić? (458)
    • Polityka asortymentowa (459)
    • Polityka cenowa (459)
    • Kanibalizm (460)
    • Co możesz wdrożyć? (461)
  • 8.4. Co-surfing (Rafał Sadłowski) (462)
    • Surfowanie z przewodnikiem (463)
    • Mariaż sztucznej i prawdziwej inteligencji (465)
    • Jak działa co-surfing? (466)
    • Narzędzia do co-surfingu (467)
    • Dlaczego klienci potrzebują co-surfingu? (469)
    • Kiedy sięgnąć po co-surfing? (469)
  • 8.5. Porównywarki cen (Marcin Cichoń) (469)
    • Być albo nie być w porównywarce (470)
    • Koszty współpracy (471)
    • Techniczna strona integracji (471)
    • Same plusy i zero zagrożeń? (472)
  • 8.6. Problem: długi ogon (Krzysztof Rdzeń) (473)
  • 8.7. Testowanie a optymalizacja sprzedaży (Paweł Królak) (476)
    • Co jest złego w kopiowaniu innych? (476)
    • Jak testowanie wygląda w praktyce? (477)
    • Warunki wiarygodnego testu (477)
    • Optymalizacja to proces stały (478)
    • Narzędzia, które warto poznać (478)
    • Problem z SaaS i gotowymi sklepami (479)
    • Od czego zacząć testowanie? (479)
    • Testy dla odważnych (480)
  • 8.8. Outsourcing w e-biznesie (Mirosław Smużniak) (481)
    • Co w e-biznesie zlecać firmom zewnętrznym? (482)
    • Możliwości i zagrożenia outsourcingu (484)
  • 8.9. M-biznes (Kamil Czopek) (485)
    • Dlaczego warto zastanowić się nad wdrożeniem technologii mobilnych w biznesie? (486)
    • Czy nowe jest wrogiem starego? (486)
    • M-biznes - od czego zacząć? (487)
    • Narzędzia (488)
    • SMS (488)
    • Mobilne strony WWW (491)
    • Aplikacje mobilne (495)
    • Kody QR (497)
    • Reklama mobilna (500)
    • Inne technologie (502)
    • Kiedy teoria zderza się z praktyką (502)
    • Działanie (503)
    • Prognozy na przyszłość (504)
  • 8.10. Optymalizacja kosztów (Marcin Cisek) (505)
    • Optymalizacja kosztów sprzedaży (506)
    • Optymalizacja kosztów logistyki - lean managment (508)
    • Optymalizacja kosztów podatkowych (511)
    • Optymalizacja kosztów - kaizen (512)
  • 8.11. Zarządzanie finansami e-przedsiębiorstwa (Paweł Królak) (513)
    • Pierwsza skrajność - tylko zysk (514)
    • Druga skrajność - tylko wzrost, zysk się nie liczy (515)
    • Podstawowe zagadnienia zarządzania finansami (515)
    • Koszty - o czym wielu przedsiębiorców zapomina? (516)
    • Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami (517)
    • Co z wynagrodzeniem właściciela? (518)
  • 8.12. ATL jako wsparcie działań online (Jakub Jasiński) (518)
    • Zasięg, świadomość, budowa marki (519)
    • Wpływ użycia ATL na e-biznes (520)
    • Komunikacja (521)
  • 8.13. Mity psujące e-sprzedaż (Mariusz Wesołowski) (522)
    • Paczka za pobraniem (522)
    • Długi ogon po polsku (523)
    • W internecie zawsze taniej (523)
    • W internecie zawsze szybciej (524)
    • Internet ? supermarket (524)
    • Efekt kuli śnieżnej, czyli urobek żuka gnojowego (525)
    • Social must be (525)
  • 8.14. Zagrożenia dla e-przedsiębiorcy (Piotr Dywański) (525)
    • Wypalenie e-zawodowe (526)
    • Usterki e-komunikacji (527)
    • Telepraca ma też wady (529)
Rozdział 9. E-biznes a prawo (531)

  • 9.1. Rejestracja działalności gospodarczej (Piotr Szulczewski) (531)
    • Gdybym był bogaty, to założyłbym firmę i płaciłbym podatki... (531)
    • Wyprzedaże kolekcji, sprzedaż hobbystyczna (533)
    • Młody przedsiębiorca jak urzędnik - o dokumentach słów kilka (535)
    • Data zgłoszenia działalności gospodarczej, czyli od kiedy prowadzisz firmę (535)
    • Co to jest kod PKD? (536)
    • Forma opodatkowania i zasady księgowości (536)
    • Zgłoszenie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (537)
    • Istnieją wyjątki, których zwolnienie podmiotowe z podatku VAT nie obejmuje (539)
  • 9.2. Forma podatkowo-prawna e-biznesu (Piotr Szulczewski) (539)
    • Bezpieczniej to znaczy drożej, czyli kilka słów o sp. z o.o. (540)
    • Optymalizacja poprzez strukturę sp. z o.o. & Co. (542)
    • E-biznes w formie samodzielnej działalności gospodarczej (543)
  • 9.3. Dokumentacja e-sprzedaży (Marcin Cisek) (546)
    • Ustalenie daty przychodu dla celów podatkowych (546)
    • Przedpłata a zaliczka (547)
    • Ustalenie daty obowiązku podatkowego dla celów podatku VAT (547)
    • Faktura elektroniczna (548)
    • Koszty przesyłek - opodatkowanie łączne z produktem (549)
    • Koszty przesyłek - pełnomocnictwo (549)
    • Kasa fiskalna - obowiązek podatnika (551)
    • Zwolnienie z obowiązku kasy fiskalnej przy sprzedaży wysyłkowej (552)
    • Odliczenie ulgi na zakup kasy fiskalnej (553)
    • Obowiązki podatnika przy rejestracji sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej (553)
    • Kasa fiskalna - ewidencja zwrotów (554)
  • 9.4. Kontrola skarbowa - jak się przygotować. Case study (Piotr Motyl) (555)
    • Sprzedaż w internecie bez działalności gospodarczej - co mi grozi? (557)
    • A co zrobić, jeżeli już prowadziłeś sprzedaż bez zakładania firmy? (557)
    • W internecie mnie nie widać (557)
    • Kasa fiskalna zainstalowana za późno (558)
    • Czy potrzebny mi program księgowo-magazynowy? (559)
    • Konto prywatne a firmowe (559)
    • Sprzedawanie na wielu kontach - niekoniecznie swoich (560)
    • Sprzedaż na Allegro: kontrola UKS, dane z Allegro (560)
    • Co mi grozi, jeśli popełniłem wiele z tych błędów? (561)
    • Moja firma została "wylosowana" (561)
    • Profilaktyka, czyli jak takim kontrolom zapobiegać? (562)
    • Profilaktyczne przeszkolenie pracowników (563)
    • Uwaga na kontrahentów (563)
    • Dobry plan działania pomoże nie wpadać w panikę (563)
    • Upomnieć się o swoje prawo? (564)
    • Dekalog podatnika przy kontroli (565)
    • Odpowiedzialność firmy a podatki (566)
  • 9.5. Prawa konsumenta a obowiązki sprzedawcy (Marcin Cisek) (567)
    • Podstawy prawne regulacji konsumenckich (567)
    • Definicja konsumenta (568)
    • Obowiązki e-sprzedawcy (568)
    • Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (568)
    • Reklamacje - gwarancja (570)
    • Reklamacje - niezgodność towaru z umową (571)
  • 9.6. Klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów (Marcin Cisek) (572)
    • Klauzule niedozwolone (573)
  • 9.7. Podatki w e-handlu (Piotr Szulczewski) (577)
    • Kiedy sprzedajesz prywatnie (577)
    • Jak się opodatkować, prowadząc działalność gospodarczą w internecie? (580)
    • Karta podatkowa, czyli stała kwota podatku, niezależnie od tego, ile zarobisz (582)
    • Ryczałt ewidencjonowany - płacisz od tego, co faktycznie zarobisz (583)
    • Podatek liniowy - czyli stała stawka, nawet gdy dużo zarabiasz (583)
    • Kilka słów o kasie fiskalnej w handlu internetowym (584)
    • Prawdy i mity podatkowe, czyli sześć grzechów głównych przedsiębiorcy (584)
  • 9.8. Ochrona danych osobowych (Marcin Cisek) (585)
    • Definicja (586)
    • Przetwarzanie danych (586)
    • Zgoda na przetwarzanie danych (587)
    • Rejestracja zbioru danych (588)
    • Konsekwencje prawne (589)
  • 9.9. Nieuczciwa konkurencja (Marcin Cisek) (590)
    • Nieuczciwe praktyki rynkowe (590)
    • Czyny nieuczciwej konkurencji (591)
    • Sankcje prawne (593)
  • 9.10. Transfer własności intelektualnej (Piotr Szulczewski) (594)
    • Handel domenami (594)
    • Sprzedaż logo, grafik i treści strony internetowej (596)
    • Udostępnianie miejsca reklamowego (598)
  • 9.11. Ochrona znaków towarowych (Marcin Cisek) (599)
    • Znak towarowy i jego ochrona (599)
    • Wzór przemysłowy i jego ochrona (602)
  • 9.12. Mailing a spam (Marcin Cisek) (603)
    • Definicja spamu (604)
    • Poprawna zgoda na przesyłanie informacji handlowych (605)
  • 9.13. Direct mailing (Marcin Cisek) (607)
    • Co wybrać: e-mail czy direct mailing? (608)
    • Uwarunkowania prawne (609)
  • 9.14. Prawo autorskie w e-handlu (Maciej Dutko) (610)
    • Przekaz "informacyjny" czy "twórczy"? (611)
    • Uświadamianie i prewencja (611)
    • Zabezpieczenie dowodów i reagowanie (612)
    • Zabezpieczenie techniczne (612)
    • Zastosowanie fałszywej treści (613)
  • 9.15. Bezpieczny import z Chin (Joanna Wajdzik) (615)
    • Poszukiwanie dostawców (615)
    • Weryfikacja chińskiego partnera (617)
    • Bezpieczna płatność (619)
    • Jak zadbać o prawidłową realizację zamówienia (621)
    • Podsumowanie (626)
O autorach (627)

Skorowidz (635)

Najczęściej kupowane razem:

Najczęściej kupowane razem:

6
(42)
5
(8)
4
(1)
3
(2)
2
(1)
1
(4)

Liczba ocen: 58

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

świetnie, praktycznie i na temat - rekomenduję!
  Ocena : 6 

Polecam szczerze. Lektura dłuuuga, ale już przynosi owoce.
  Ocena : 6 

Szczególnie polecam rozdziały Pawła Królaka
  Ocena : 6 

bardzo wartosciowa pozycja, polecam
  Ocena : 6 

Świetna książka. Wszystko zebrane w jednym miejscu. I co najważniejsze praktycy.
  Ocena : 6 

***** (Książka 5-gwiazdkowa pod każdym względem)
  Ocena : 6 

polecam wszystkimi kończynami:):) przeczytałem na razie kilka rozdziałów które interesowały mnie najbardziej i już wdrożyłem kilka bardzo fajnych pomysłów i rozwiązań w swojej esprzedaży. Na razie znacznie wzrosła liczba wejść do ofert, za tydzień powinienem ocenić jak ze sprzedażą ale już teraz czuję że będzie greit!
  Ocena : 6 

Wspaniała i bardzo praktyczna publikacja!
  Ocena : 6 

Ta książka słusznie otrzymała miano Bestsellera wśród wszystkich książek ebiznesowych - jest zdecydowanie najlepszą i najpełniejszą pozycją w mojej biblioteczce.Polecam!
  Ocena : 6 

Jestem dość zaawansowanym esprzedawcą, ale nie zdawałem sobie sprawy ile procesów można jeszcze zoptymalizować! Wdrożyłem już kilka rad z 'Biblii' - skutki są porażająco pozytywne!
  Ocena : 6 

To najlepsza i kompleksowa skarbnica wiedzy o e-biznesie - polecam! Wydane 99 zł na książkę już kilkukrotnie zwróciło mi się... w ciągu pierwszych dni po wprowadzeniu kilku rad znalezionych w treści.
  Ocena : 6 

Najlepsza i najpełniejsza książka o ecommerce jaką czytałam, a czytam w zasadzie wszystko, co wychodzi.
  Ocena : 6 

dla mnie to prawdziwa skarbnica wiedzy o e-biznesie - polecam wszystkim e-sprzedawcom!
  Ocena : 6 

uff, przebrnąłem - cegła niesamowita:) Ale tylko w pozytywnym sensie - prawie 700 stron mega kompleksowej i mega praktycznej wiedzy o ebiznesie i ecoomerce. Kilka rozwiązań już wdrożyłem w swoim sklepie - efekty są, i to całkiem niezłe! Polecam ludziom, którzy myślą że najważniejsza jest niska cena - ta książka pokazuje jak błędne jest to spojrzenie!
  Ocena : 6 

Świetna książka. Serdecznie polecam.
  Ocena : 6 

do lektury podchodziłem nieufnie, bo w ebiznesie jestem już od 2000r ! i jakoś nie wydawało mi się że dowiem się czegoś nowego. Ale od dwóch lat w moim sklepie sprzedaż spadła o 3/4 i nie potrafiłem ustalić co się dzieje. Do lektury siadałem więc z głową pełną pytań no i się nie zawiodłem - wreszcie ktoś wskazał mi jakie błędy popełniałem i to jest bezcenne. Np. okazało się że powtarzam prosty a potworny błąd w tytule i w życiu bym nie wpadł, że to mi odstrasza setki ludzi od wejście, tym bardziej,że wcześniej wszystko działało dobrze! Zmieniłem też podejście do robienia zdjęć, no i rozdział o crossselingu otworzył mi oczy na to nowe narzędzie które ignorowałem (no i tylko po dodaniu dobrego crossselingu średni koszyk klienta wzrósł mi o 1/4!!). Konkludując: POLECAM!
  Ocena : 6 

Bardzo dobra publikacja dla prowadzących e-sklepy i sprzedających na Allegro i Ebayu. Polecam.
  Ocena : 6 

bezwzględne 6 x ******
  Ocena : 6 

Super praktyczna wiedza, wyczytałem już kilkanaście bardzo fajnych wskazówek i podpowiedzi, a jestem dopiero po 100 stronach lektury. Polecam gorąco nawet osobą ze średnim i sporym zaawansowaniem w ecommerce.
  Ocena : 6 

Od dawna czekałem na taką książkę, bo wiedzy o prowadzeniu ebiznesu jest mnóstwo, ale po pierwsze jest ona strasznie rozproszona, a po drugie wiele rad to niesprawdzone "złote myśli" młodocianych "ebiznesmenów", którzy sprzedali najwyżej stare kapcie na allegro i już doradzają innym:pp Tym bardziej cieszę się że Dutko zebrał najlepszych ludzi z branży i razem zrobili kawał dobrej książki!
  Ocena : 6 

Krzyworączka, Dutko, Lipiec czy Godlewski - już samo zebranie tych ludzi w jednym miejscu gwarantuje że "Biblia" to przełom w polskim e-biznesie. Grtuluję, Panowie, świetna robota!! (nieśmiało zapytam- kiedy "Biblia 2"?;))
  Ocena : 6 

Pełen szacun, dobra robota panowie (i panie!)
  Ocena : 6 

Najlepsza i najpełniejsza książka o ebiznesie, jaką czytałem. Bardzo fajny rozdział o tworzeniu skutecznych ofert, fajnie tez przedstawiono najważniejsze kwestie prawne, choć te ostatnie można by trochę rozbudować (ciut za mało i za bardzo ogólnie). Ale całościowo książkę oceniam na 6+:)
  Ocena : 6 

Poza dwoma słabszymi fragmentami, to najlepsza książka o e-biznesie jaką miałem w rękach [a miałem kilkanaście]. Polecam zwłaszcza dlatego że w jednym miejscu gromadzi naprawdę szerokie spektrum wiedzy o e-biznesie.
  Ocena : 6 

Tego właśnie brakowało!!
  Ocena : 6 

Nareszcie ktoś zrobił kawał dobrej roboty w jednym miejscu! Rewelacja!
  Ocena : 6 

Cieszę się, bo od dawna szukam jakiejś kompleksowej książki o e-biznesie, a takich nie było. A z kolei wydać 500 zł na 12 czy 15 tytułów jest bez sensu.
  Ocena : 6 

Polecam, publikacja mocno praktyczna, wiele cennych rad.
  Ocena : 6 

Oceniam bardzo wysoko.
  Ocena : 6 

czy nie mogliscie wydac takiej ksiazki wczesniej??? pozwoliloby mi to uniknac co najmniej kilku duzych wpadek, ktore zaliczylem niemajac strategicznej wiedzy... no ale lepiej pozno niz nigdy:):) ksiazka jest naprawde mocna i przydatna!
  Ocena : 6 

Najlepsza i najpełniejsza książka o e-biznesie jaką czytałem.
  Ocena : 6 

genialne i bardzo praktyczne!
  Ocena : 6 

Już mam i zaczynam czytać! Jestem po kilku rozdziałach (czytam chaotycznie, to co mnie interesuje w pierwszej kolejności). Na razie jest bomba, czytam dalej!!
  Ocena : 6 

Geniusz! Pigułka dla wszystkich tych, którzy chcą się dowiedzieć!
  Ocena : 6 

Przeczytałem wszystkie (!!!) wydane w Polsce książki o e-biznesie. Z reką na sercu: ta książka jest kwintesencją ich wszystkich, kwintesencją publikacji o e-biznesie. Choć, po prawdzie, ja bym dodał tu jeszcze ze 2 ważne wątki oraz bardziej rozwinął budowanie e-biznesu w oparciu o socjal media; ale i tak daję ocenę 7 (!) w skali na 6 :))
  Ocena : 6 

kupiłem i czytam wyrywkowo, skacząc pomiędzy różnymi rozdziałami. książkę mam może od tygodnia, wprowadziłem w swoim sklepie i na allegro raptem może 3 czy 4 rady z rozdziałów pana Macieja + parę ze 2 podpowiedzi od pana Pawła i co ciekawe, że już widzę efekty. nieśmiało, ale wyraźnie rośnie, jak mówię - po ledwie kilku dniach od wproawdzenia!! spadam czytać dalej,choć żona krzyczy, żebym już gasił światło:)))))
  Ocena : 6 

rewelacja!
  Ocena : 6 

Ostatnie 5 dni spędzilem na lekturze. Może nie wszystkie rozdziały były dla mnie czymś nowym to ogolnie książka okazala sie objawieniem wielu praktycznych spraw które są dla mnie nowością mimo że prowadzę esklep od 3 lat. Polecam!
  Ocena : 6 

Świetnie zrobiona książka! Już wprowadziłam do mojego e-sklepu pierwsze rady - w pierwszej kolejności z rozdziałów o jakości ofert, copywritingu i poprawianiu sprzedaży. na razie to dopiero początek zmian ale już widzę pierwsze efekty i wymierne wzrosty, więc mogę potwierdzić, że to wiedza która naprawdę działa w praktyce. Dziękuję!
  Ocena : 6 

Przeczytana, acz zarwałam kilka nocek:) Już teraz widzę, że mam co najmniej kilka obszarów w mojej e-sprzedaży do sporej zmiany. A w ogóle kusi mnie by wykupić cały nakład tej Biblii i od razu ją spalić żeby inni nie mogli korzystać z tej wiedzy...;)))
  Ocena : 6 

Dobre proporcje: trochę praktycznych strategii, trochę case'ów, trochę kwestii technicznych niezbędnych przy robieniu swojego ebiznesu. Tak właśnie wyobrażałem sobie dobrą książkę zbierającą najważniejsze dane z tej tematyki. Gratuluję, świetna robota!
  Ocena : 6 

wielki +
  Ocena : 5 

jak dla mnie rewelacja! tego mi było potrzeba!
  Ocena : 5 

Świetna książka. Porusza całą masę zagadnień związaną ebiznesem. Nie mam w tym zakresie żadnego doświadczenia, ale wydaje mi się, że treść brzmi sensownie.
  Ocena : 5 

Książka z sporą dawką wiedzy, niestety książka bardziej nastawiona na sprzedaż w internecie niż oferowanie usług. Bardzo mało informacji o e-usługach.
  Ocena : 5 

Wszystko w jednym miejscu, przejrzyste i kompletne. Właśnie takiej pozycji brakowało .
  Ocena : 5 

Naprawdę super syntetyczna książka. Wszystko w jednym miejscu i pod ręką. Brakuje mi jednak opisanej konwersji, mikroformatów czy Analytica. Ale to można przeboleć.
  Ocena : 5 

Bardzo dobra lektura. Taka encyklopedia wiedzy potrzebnej sprzedawcom internetowym: od zakładania firmy, do zwiększenie sprzedaży. Praktyczne informacje w jednym miejscu. Jedyne minusy dla mnie to miejscami "lanie wody" oraz niektóre niezrozumiałe fragmenty (większość przystępna ale nie wszystkie rozdziały).
  Ocena : 5 

Bogata w wartościowe informacje, napisana prostym językiem, doskonale się czyta.
  Ocena : 5 

Książka warta polecenia. Dużo ciekawych przykładów "z życia"
  Ocena : 4 

Doskonała pozycja w odniesieniu do polskich realów. Aczkolwiek muszę przyznać, że zbyt dużo odniesień do pewnego serwisu aukcyjnego.
  Ocena : 3 

Biblia jest tylko jedna i każdy doskonale wie o jaką chodzi. W przypadku tej publikacji jest to zdecydowany przerost formy nad treścią, ogólnikowa i w dodatku nieaktualna, jak biblia marketingu KOTLERA. W dodatku zdecydowana wiekszośc autorów to teoretycy, którzy nie odnieśli żadnych znaczących sukcesów w ebiznesie.
  Ocena : 3 

Książka taka sobie. Dużo info na temat magazynów, sklepów internetowych itp. Strasznie się dłuży. Nie do końca przypadła mi do gustu być może dlatego, że szukałem czegoś trochę innego.
  Ocena : 2 

Wiedza przedstawiona w rozdziale o sklepach internetowych jest przeterminowana o dobrych kilka lat. Sugerowanie czytelnikowi, że sam sobie wdroży presta shop czy magento 'bo jest darmowe' to 'lekkie' nadużycie. Zastanawia mnie tez lista sklepów licencyjnych bo to wręcz dowód na to że rozdział był pisany kilka lat temu. Pomijając aktualność rozdziału, cytuję: "2. Obok pola na wpisanie szukanej frazy dodaj przycisk Szukaj." A dlaczego mam tam dodać przycisk szukaj? Co to jest przycisk szukaj? Przydałoby się móc wytłumaczyć dlaczego ważne jest samo słowo 'szukaj' i dlaczego sama ikonka może nie zawsze wystarczyć, co więcej, może warto wspomnieć o tym gdzie użytkownik spodziewa się zobaczyć pole wyszukiwania... I cały rozdział wygląda tak samo... Interesujący jest też brak odwołań do case'ów czy ogólnodostępnych badań/statystyk. Wiedza zawarta w rozdziale 2 (sklep internetowy) jest na tyle bulwersująca że wymęczyłam ten komentarz. Zdecydowanie nie jest to książka dla ludzi związanych z branżą, tylko się można zdenerwować.
  Ocena : 1 

Ja dosłownie nie rozumiem jak można oprawiać taka pseudonauke i korzystac z pracy innych. Przyklad. Rozdzial na temat uzytecznosci, napisany przez osobe, ktora sprzedaje uslugi profesjonalnych badan uzytecznosci i testow za kilkaset zlotych. Nie mowiac ze spogladajac na strone autora (http://www.freeimagehosting.net/newuploads/x3imd.png - celowo link bo po lekturze komentarza zostanie zapewne zmieniona) człowiek zaczyna zastanawiac sie jak daleko to moze sie posunac!!! to jest zaprzeczenie Marketingu samego w sobie. Nie mowiac o tym, ze ewangelisci usability zapewne są po lekturze tego w glebokiej depresji.
  Ocena : 1 

MLM i wszystko jasne. Nie czytałem ale przejrzałem próbny fragment i autorów. Dziwne, że parę poważniejszych nazwisk w środowisku dało się na to namówić.
  Ocena : 1 

Naprawdę nie polecam!
  Ocena : 1 

słaba
płatności onepress.pl