Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku
- Autorzy:
- Thomas D. Zweifel, Aaron L. Raskin
- Promocja Przejdź
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 328
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku
Ta książka zawiera ponadczasową mądrość o przywództwie, potężną i praktyczną.Scott A. Snook,
profesor zachowań organizacyjnych, Harvard Business School
Zweifel i Raskin wyprowadzają Dziesięć Przykazań spomiędzy murów synagogi i sytuują je na właściwym miejscu, czyli na rynku. To cenna lekcja dla współczesnych liderów i decydentów.profesor Ari L. Goldman,
Uniwersytet Kolumbii
Otwórz się na starożytną mądrość, która uczyni Cię genialnym przywódcą Co czyni człowieka naprawdę wielkim liderem? Czy zdolności przywódcze to kwestia genów, kultury, treningu? Jeśli jesteś przekonany, że zostałeś stworzony do kierowania ludźmi, i szukasz konstruktywnych rozwiązań, zdolnych zapewnić Ci sukces, oto książka, na którą czekałeś. Przesiąknięta duchem bogatej, starożytnej tradycji żydowskiej, dokonuje przełożenia ponadczasowych prawd bezpośrednio na realia współczesnego biznesu. To niezwykłe połączenie tradycji z nowoczesnymi metodami zarządzania stanie się Twoim kompasem, pomagającym Ci nawigować po wzburzonych morzach gospodarki bez granic, internetu i zmieniających się rynków. Dzięki temu swobodnie dołączysz do grona najlepszych biznesowych liderów, przyczynisz się do kreowania innowacji, dokonasz rzeczy niemożliwych i zmobilizujesz innych do osiągania przełomowych rezultatów!
- Przykazanie I. "Wyjście z Egiptu": przekraczanie granic.
- Przykazanie II. "Nie będziesz miał bożków": autentyczna wizja.
- Przykazanie III. "Nie mów na próżno": przewodzenie za pomocą języka.
- Przykazanie IV. "Święć dzień święty": siła odmowy.
- Przykazanie V. "Szanuj ojca i matkę": siła tkwiąca w uznaniu.
- Przykazanie VI. "Nie zabijaj": zarządzanie gniewem.
- Przykazanie VII. "Nie cudzołóż": dotrzymywanie danego słowa.
- Przykazanie VIII. "Nie kradnij": wartość dawania w zamian.
- Przykazanie IX. "Nie mów fałszywego świadectwa": od niepowodzeń do przełomu.
- Przykazanie X. "Nie pożądaj": na ich miejscu.
Dr Thomas D. Zweifel to dyrektor generalny Swiss Consulting Group, profesor przywództwa i autor książek takich, jak choćby Communicate or Die czy Culture Cash.
Aaron L. Raskin to dynamiczny przywódca żydowski i autor książki Letters of Light.
Wspólnie udało im się osiągnąć efekt synergii i połączyć ponadczasową mądrość zawartą w Dziesięciu Przykazaniach z najnowocześniejszą metodologią, opracowaną na podstawie dwudziestu pięciu lat doświadczeń w pracy coachingowej z przywódcami. Z tego połączenia powstały narzędzia, które gwarantują trwały sukces.
Wybrane bestsellery
-
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego...
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)40.20 zł
67.00 zł(-40%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)26.94 zł
44.90 zł(-40%) -
Dzięki tej książce nauczysz się postrzegać przywództwo jako zdolność systemu do współwyczuwania i współkształtowania przyszłości, a następnie uświadomisz sobie, że wszelkie przywództwo ma charakter rozproszony — jeśli ma być skuteczne, musi obejmować wszystkich. Jest to związane z przywróce...
Teoria U dla świadomych liderów. Jak wzmocnić potencjał organizacji i kształtować jej przyszłość Teoria U dla świadomych liderów. Jak wzmocnić potencjał organizacji i kształtować jej przyszłość
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.90 zł(-70%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(39.50 zł najniższa cena z 30 dni)34.90 zł
79.00 zł(-56%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku (6) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: bankier.pl Sławomir StrońskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zweifel i Raskin dokonują przełożenia treści zawartych w dekalogu na środowisko biznesowe, wywodząc z niego wskazówki dla managerów i dyrektorów wszystkich szczebli. W książce zawarte są porady, jak skutecznie zarządzać zespołem, jak się komunikować i jakie postawy przyjmować wobec różnych zdarzeń.
Nie jest to kolejna książka z cyklu "jak prowadzić firmę, by osiągnęła sukces". Autorzy kładą nacisk na rozwój osobowości przywódcy oraz ulepszenie technik, potrzebnych każdemu liderowi zespołu. Wiedza ta wywodzona jest z dekalogu i okraszona dużą liczbą przykładów ilustrujących co się stanie, jeśli się tym poradom podporządkujemy oraz co się stało z ludźmi (i ich firmami), którzy się do tych zasad nie stosowali. Każdy rozdział zawiera przykłady wzięte zarówno z Tory, jak i z biografii współczesnych liderów biznesu (jak Bill Gates) oraz historycznych przywódców (jak Mahatma Gandhi czy Nelson Mandela). Jeśli ktoś nie ma ochoty przyswajać kolejnej wiedzy na temat prawidłowego postępowania w biznesie, to książkę tę może przeczytać choćby dla samych zawartych w niej przykładów, które pozwalają zajrzeć za kulisy działania wielkich firm (jak Citigroup czy Microsoft), sposobu zarządzania nimi na najwyższym szczeblu oraz zachowania ich liderów. Przykłady są zarówno pozytywne, jak i negatywne.
Dla doświadczonych managerów niektóre z porad mogą wydawać się trywialne. Trzeba pamiętać jednak, że książka nie jest "skrojona na miarę" dla każdej jednostki, lecz jej przekaz ma trafić do szerokiego grona liderów, wśród których zdarzają się rożne problemy.
I tak na przykład rozdział zatytułowany "Święć dzień święty" (czwarte przykazanie według podziału talmudycznego) traktuje o sile odmowy, czyli umiejętności powiedzenia "nie" oraz o konieczności... odpoczywania. Żydzi siódmego dnia każdego tygodnia - w szabat - mają religijnie usankcjonowany obowiązek powstrzymania się od wszelkiej aktywności, która powoduje stworzenie czegoś nowego - Bóg przez sześć dni tworzył świat, siódmego dnia nie tworzył nic. Przyjęło się mówić, że siódmego dnia Bóg odpoczywał - nie jest to literalne przełożenie Tory, ponieważ nie chodziło o boży odpoczynek (Bóg się przecież nie mógł zmęczyć), lecz właśnie o to, że siódmego dnia nie tworzył nic nowego. Dlatego też Żydzi w dzień szabatu muszą powstrzymywać się od aktywności, która oznacza tworzenie, czyli odbieranie e-maili, odpisywanie na nie, prowadzenie biznesu, krótko mówiąc: pracowanie. Wolno za to jeść, pić, tańczyć, odwiedzać znajomych... czyli wykazywać aktywność, która słusznie kojarzy się nam z relaksem i odpoczynkiem. Trywialne? Być może. Ale w dobie pracoholizmu, gdy współcześni managerowie starają się za wszelką cenę zapracować się na śmierć, bez przerwy będąc pod telefonem albo "na mailu", taka wskazówka może się przydać komuś jako impuls do wyodrębnienia choćby jednego dnia na odpoczynek i czas dla rodziny. Stosowanie się do czwartego przykazania (w doktrynie katolickiej jest to trzecie przykazanie) ma też wartość biznesową - nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że wypoczęty pracownik, to wydajny pracownik.
Książkę powinien przeczytać każdy, kto jest managerem, dyrektorem lub kimkolwiek, kto posiada własny zespół. Jeśli nie znajdujesz się na żadnym z tego typu stanowisk, także powinieneś przeczytać tę książkę, ponieważ być może kiedyś się na nim znajdziesz. -
Recenzja: Gazeta Ubezpieczeniowa Aleksandra Wysocka-Zańko, 2012-08-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Podręcznik przywództwa napisany przez rabina Czemu nie. Nakładem wydawnictwa Onepress ukazała się ciekawa książka pióra dr. Thomasa D. Zweifela i rabina Aarona L. Raskina. Pozycja jest adresowana do liderów wszystkich wyznań, którzy chcieliby zaczerpnąć nieco mądrości z tradycji żydowskiej. Jest z czego czerpać.
Ostrzegam, lektura naprawdę wciąga. To nie jest naiwny podręcznik biznesowy ani ciężko strawna księga z dziedziny zarządzania. Rabin i CEO obfituje w ludzkie historie, niektóre pochodzą z Biblii, a inne z Wall Street. W czasach, kiedy tak bardzo brakuje autentycznych przywódców, których inni mogą podziwiać i naśladować, trzeba na nowo uczyć się zasad przewodzenia.
Czemu by się nie uczyć od Mojżesza, który pomimo problemów z jąkaniem się potrafił stanąć na czele narodu i poprowadzić go do Ziemi Obiecanej.
Rabin i CEO jest mocno osadzony w rzeczywistości biznesowej, a jednocześnie zachowuje swoje umocowanie etyczne w 10 przykazaniach. Bycie liderem z mocnym moralnym kręgosłupem to duże wyzwanie, ale zdecydowanie warto je podjąć. Autorzy dają wiele tematów do rozważań, które pozwalają stać się odrobinę lepszym człowiekiem. Pokazują, że biznes to coś więcej niż gra między popytem a podażą oraz żonglerka rozmaitymi wskaźnikami. Biznes to część życia, które można prowadzić albo przyzwoicie, albo nie.
Autorzy piszą: „Podobnie jak ogień, kompetencje przywódcze można wykorzystać zarówno po to, aby budować, jak i po to, aby niszczyć. Omawiając w tej książce kolejne narzędzia przywództwa, zakładaliśmy, że zostaną one wykorzystane dla czynienia dobra.
Świat poniósł dotkliwą krzywdę z tego powodu, że niektórzy zdecydowali się wykorzystać swoje umiejętności przywódcze w sposób nieuczciwy lub wręcz dla czynienia zła. Kierowani chciwością, nietolerancją i rządzą zemsty ci tak zwani liderzy wszczynali wojny, sprowadzali na ludzi głód, doprowadzali do upadku firmy i niszczyli środowisko. Siali spustoszenie w swoich firmach, a nawet w całych narodach. Tymczasem pod kierunkiem najlepszych liderów ludzie odnosili zwycięstwo nawet wtedy, gdy wydawało się to nieosiągalne".
Rabin i CEO to mądra i inspirująca książka, bardzo potrzebna w czasach powszechnego kryzysu przywództwa.
Dobrzy, silni przywódcy są bardzo potrzebni również w naszej branży. Mam nadzieję, że będzie ich coraz więcej. -
Recenzja: dziennikpolski24.pl 2012-07-26Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To książka pokazująca, jak Boże przykazania przełożyć na zasady gwarantujące powodzenie w biznesie. Na przykład „Nie zabijaj" może pomóc w tzw. zarządzaniu gniewem; „Nie cudzołóż" uczy dotrzymywania słowa; „Pamiętaj, abyś dzień święty święcił", pozwala uczyć się trudnej sztuki odmawiania. Jak piszą autorzy, inspiracją dla powstania dzieła był zamach na WTC; dostrzegli kryzys przywództwa w Ameryce, która nie potrafiła zamachowi zapobiec. Nie bez kozery podtytuł tego brzmi: „Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku".
-
Recenzja: blog.krolartur.com 2012-07-16Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książki o przywództwie i podobnych miękkich umiejętnościach zdają się być pisane wg. jednego, powtarzalnego wzorca, zwłaszcza na zachodzie:
1) Wybierz temat, o którym chcesz pisać.
2) Wybierz swoje przekonania na ten temat, które chcesz zademonstrować. To, czy są podparte jakimiś badaniami, itp. jest zwykle bez znaczenia.
3) Zgromadź duży zestaw studiów przypadku, wybierz te, które potwierdzają Twoje wybrane tezy i dotyczą najbardziej znanych czytelnikowi firm. Odrzuć te, które nie wspierają Twoich tez. Jeśli masz jakieś naprawdę fajne studium przypadku, ale nie do końca pasuje ono do Twoich tez, to oczywiście żaden problem. Przytnij je nieco, nieco rozdmuchaj w innych miejscach, podkreśl to co ważne i wyjdzie, że rzecz, która stanowiła o 5% wyniku, będzie tak naprawdę tą najważniejszą. Przynajmniej w Twojej książce.
4) Dodaj kilka mniej lub bardziej przemyślanych ćwiczeń.
Voila! Masz podręcznik przywództwa, zarządzania, podejmowania decyzji, czy o czym tam innym chciałeś pisać.
Autorzy Rabina i CEO (tytułowi rabin – Raskin i CEO – Zweifel)poszli tu o krok dalej, mieszając powyższe ze starożydowskimi mądrościami, Torą i anegdotami rodem z tomiku „Najlepsze Dowcipy Żydowskie” (Za tydzień: „Najlepsze dowcipy o policjantach”!). Oczywiście, zgodnie z punktem 3, są one dobierane, cytowane i interpretowane ewidentnie dla wykazania wcześniej założonych tez.
Jakość tomiku opiera się więc na jakości wspomnianych tez n.t. przywództwa. Jakie one są? Cóż, mam mieszane uczucia. Jest tam nieco rzeczy, które mnie pozytywnie zaskoczyły (np. wskazanie na tak często pomijaną kwestię p.t. „lider musi brać odpowiedzialność”), było tam też kilka fajnych ćwiczeń. Prostych, ale faktycznie wartościowych. Niestety było też nieco poppsychologicznej papki i nieco gorszego materiału, ale ogólnie nie było aż tak źle. Zastanawia natomiast straszny subiektywizm autorów względem tego, co dobre, a co nie. Np. mocno zniechęcają pieniądze jako motywację dla działania , ale są jak najbardziej ok ze sławą jako taką motywacją, podając wręcz jako wzór w tym zakresie Alfreda Nobla. Nieco drażni też maniera pisania o sobie w trzeciej osobie jako o „rabinie” i „dyrektorze generalnym”. „Dyrektor generalny sam doświadczył takiej sytuacji, kiedy…” – brrrrr…
Podsumowując wszystko, jest to dość przeciętna książka. Ani świetna, ani specjalnie zła, zawiera nieco sensownych uwag, ale lepiej chyba zainwestować w podsumowanie, niż czytać ją całą. Autorzy prawdopodobnie wychwycili po prostu ciekawą niszę – menadżerów żydowskiego pochodzenia – i wycelowali w nią. A przy tym popełnili przyzwoitą, ale tylko przyzwoitą książkę. -
Recenzja: Magazyn Sukces Marcin Jędrzejczak, 2012-08-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Obecne czasy stawiają przed liderami biznesu coraz to nowe wyzwania. Kim więc powinien być współczesny przywódca, aby im sprostać Bezwzględnym cynikiem Takim, jak Michael 0'Leary, prezes Ryanair, który mówi bez ogródek, że „dostajesz to, za co płacisz, i ani krzty więcej" Czy może kimś, kto wiernie trzyma się zasad etyki Tak jak dobroduszny Herb Kelleher, współzałożyciel Southwest Airlines, który twierdzi, że „firma jest silniejsza, jeśli ją spaja miłość, a nie strach" Ku tej drugiej zasadzie skłaniają się rabin Aaron L. Raskin i dr Thomas D. Zweifel, były prezes Swiss Consulting Group. W swojej książce „Rabin i Ceo" próbują stworzyć nową koncepcję przywództwa. A robią to w nietypowy sposób: odczytują biblijne mądrości jako praktyczne wskazówki dla współczesnych liderów biznesu. Przede wszystkim, jak podkreślają, przywódca musi opuścić swój Egipt, czyli otworzyć się na nowe doświadczenia oraz wyzbyć się krótkowzrocznego i egocentrycznego myślenia. Równie interesująca jest interpretacja przykazań. Na przykład nakaz, aby święcić dzień święty, oznacza ustalanie i realizację priorytetów, a „Nie zabijaj"- zarządzanie emocjami i sytuacjami konfliktowymi. Nie ma tu więc taniej moralistyki. Raskin i Zweifel wychodzą bowiem z założenia, że „humanistyczne przywództwo przekłada się na dywidendy". I co istotne: swoje rozważania popierają przykładami wziętymi z realiów świata biznesu, co czyni lekturę jeszcze bardziej frapującą.
-
Recenzja: Personel Plus .Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autorzy: dyrektor generalny Swiss Consulting Group, profesor przywództwa oraz dynamiczny przywódca żydowski, wspólnie osiągnęli efekt synergii i połączyli ponadczasową mądrość zawartą w 10 przykazaniach z najnowocześniejszą metodologią opracowaną na podstawie 25 lat doświadczeń w pracy coachingowej z przywódcami.
To niezwykłe połączenie tradycji z nowoczesnymi metodami zarządzania, które może się stać kompasem pomagającym nawigować po wzburzonych morzach gospodarki bez granic, internetu i zmieniających się rynków. Dzięki temu Czytelnik swobodnie dołączy do grona najlepszych biznesowych liderów, przyczyni się do kreowania innowacji, dokona rzeczy niemożliwych i zmobilizuje innych do osiągania przełomowych rezultatów. Publikacja, przesiąknięta duchem bogatej, starożytnej tradycji żydowskiej, dokonuje przełożenia ponadczasowych prawd bezpośrednio na realia współczesnego biznesu.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Rabbi and the CEO: The Ten Commandments for 21st Century Leaders
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3400-2, 9788324634002
- Data wydania książki drukowanej:
- 2012-03-23
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5025-5, 9788324650255
- Data wydania ebooka:
- 2012-05-31 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 7843
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.9MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 6.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Zarządzanie projektami
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Narzędzie 1.1. Pięć mitów myślenia rozmytego (57)
- Narzędzie 1.2. Pięć typów władzy (59)
- Narzędzie 2.1. Sprawy niedokończone (89)
- Narzędzie 2.2. Współtworzenie wizji (92)
- Narzędzie 2.3. Przywracanie wizji w pięciu krokach (100)
- Narzędzie 3.1. Efektywne przekazywanie informacji zwrotnej
w sześciu krokach (117)
- Narzędzie 3.2. Od narzekania do zobowiązania (124)
- Narzędzie 3.3. Teksty i podteksty (128)
- Narzędzie 4.1. Zarządzanie przez priorytety (147)
- Narzędzie 4.2. Odsiewanie (153)
- Narzędzie 5.1. Strata energii a przywództwo i nauka (162)
- Narzędzie 6.1. Problem z szefem (195)
- Narzędzie 6.2. Poszukiwania źródła gniewu (196)
- Narzędzie 6.3. Formalizacja zarządzania gniewem (203)
- Narzędzie 7.1. Cztery dylematy etyczne (225)
- Narzędzie 8.1. Model Raula Julii - inwestowanie z przyszłości (247)
- Narzędzie 9.1. Od cytryny do lemoniady w trzech krokach (271)
- Narzędzie 10.1. Teatr - odegranie roli drugiej strony (292)
- Narzędzie 10.2. Odczytywanie nastawienia drugiej osoby. Model cebuli (294)
- Dziesięć przykazań (Księga Wyjścia 20, 1 - 17) (309)
- Siedem uniwersalnych praw Noego (310)
- Trzynaście zasad wiary (310)
- Dalsza lektura (313)
- O autorach (319)
- Inne książki (321)
- Oferta dla liderów (323)
Przedmowa (15)
Dlaczego powstało Dziesięć Przykazań Lidera XXI wieku? (19)
Podziękowania (31)
Prolog. Samoocena lidera (35)
Przykazanie I. "Wyjście z Egiptu": przekraczanie granic (39)
Przykazanie II. "Nie będziesz miał bożków": autentyczna wizja (75)
Przykazanie III. "Nie mów na próżno": przewodzenie za pomocą języka (105)
Przykazanie IV. "Święć dzień święty": siła odmowy (131)
Przykazanie V. "Szanuj ojca i matkę": siła tkwiąca w uznaniu (157)
Przykazanie VI. "Nie zabijaj": zarządzanie gniewem (177)
Przykazanie VII. "Nie cudzołóż": dotrzymywanie danego słowa (207)
Przykazanie VIII. "Nie kradnij": wartość dawania w zamian (237)
Przykazanie IX. "Nie mów fałszywego świadectwa": od niepowodzeń do przełomu (255)
Przykazanie X. "Nie pożądaj": na ich miejscu (279)
Dodatek (309)
Oceny i opinie klientów: Rabin i CEO. Wskazówki dla lidera biznesu XXI wieku Thomas D. Zweifel, Aaron L. Raskin (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)